Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten reagoida?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 08:55:00

Tuttava/harrastuspiireissä on ihminen, jonka kanssa välit ovat viilentyneet viime vuosina paljon. Olemme nykyään tekemisissä vain ns. pakolliset (yhteisen harrastuksen tiimoilta siis), kun ennen vietimme aikaa yhdessä tai porukassa muutoinkin. Kyseisen henkilön välit muihin saman harrastusporukan ihmisiin ovat niin ikään olemattomat, jopa jäätävät.

Välien viilentyminen on tapahtunut pikkuhiljaa vuosien varrella. Kyseinen henkilö käyttäytyy mielestäni huonosti muita kohtaan, mm. töksäyttelee ikävästi, puhuu halveksuvasti muiden harrastamisesta, vaatii erikoisetuja itselleen raivoamalla useille eri ihmisille harrastuksen parissa. Aikaisemmin olen auttanut kun on apua pyytänyt, mutta lopetin auttamisen useampia vuosia sitten kun en itse koskaan saanut apua vaikka sitä pyysin. Olen lainannut tavaroita, saanut ne aina huonommassa kunnossa takaisin, jouduin myös toteamaan että henkilö on lainannut tavaroita myös luvatta. Näin on käynyt myös muille harrastustuttaville.

Näiden lisäksi kyseinen henkilö suhtautuu meihin muihin erittäin ylimielisesti jos mukana harrastuksessa on ollut ihmisiä jotka harrastavat (meitä kaikkia) korkeammalla tasolla, on menestyneempi, varakkaampi, tunnetumpi harrastuspiireissä. Näille ihmisille on äärimmäisen miellyttävä, suorastaan valloittava ihminen. Olen tullut siihen tulokseen että syy tälle aivan erilaiselle käytökselle on se että ajattelee hyötyvänsä näiden tunnetumpien harrastajien kustannuksella.

No, nyt kyseisen henkilön äiti oli törmännyt omaan äitiini eräässä tapahtumassa. Äidit eivät tunne toisiaan, mutta tietävät kyllä ja ovat tavanneetkin pari kertaa tämän harrastuksen tiimoilta. Henkilön äiti oli kertonut omalle äidilleni miten ko. henkilö kokee itsensä yksinäiseksi kun kukaan ei enää vietä aikaa hänen kanssaan, ei kysy mukaan harrastuksen ympärillä oleviin juttuihin, eli on siis suljettu porukan ulkopuolelle. Oli moitiskellut äidilleni meidän muiden harrastajien käytöstä. Äitini oli ollut hämmentynyt eikä ollut sanonut mitään.

Äitini kertoi tästä kohtaamisesta ja selitin mitä kaikkea on vuosien aikana tapahtunut. Kyseinen henkilö on varmasti yksinäinen, sitä en kiellä. Koen kuitenkin että on aiheuttanut tilanteen ihan itse, enkä näe että minun tai muiden harrastajien pitäisi alkaa pitämään käytöskoulua aikuiselle (eikä siis ihan parikymppiselle) ihmiselle. Vai pitäisikö, mitä olette mieltä? Tunnen että kyseinen henkilö on lähinnä myrkyllinen ja huonokäytöksinen oman edun tavoittelija, eikä minun aikuisena tarvitse olla tekemisissä ihmisen kanssa jonka sanoista, seurasta ja tavasta kohdella muita ihmisiä tulee vain paha mieli?

  Re: Miten reagoida?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.4.24 08:57:29

Mitä apua esimerkiksi olet pyytänyt ja et häneltä saanut?

  Re: Miten reagoida?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.4.24 08:59:01

Ja pointti oli? Niin makaa kuin petaa. Mulkerolla on paha mieli, voi-voi.

  Re: Miten reagoida?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 09:04:28

Monenlaista pientä apua, sellaista missä olen itse häntä auttanut monta kertaa. Käytännössä siis aikaa, pientä vaivannäköä, ei mitään mikä maksaisi hänelle. Samoin olen pyytänyt kerran tai kahdesti lainaan juttua x, en ole saanut (koska "se voi mennä rikki enkä tykkää lainata"). Itse ei koe ongelmaksi lainata muilta harrastusporukan jäseniltä, vaan päinvastoin kokee että muiden "kuuluu" lainata ettei hänen tarvitse ostaa kyseistä tavaraa itselleen.

  Re: Miten reagoida?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.24 09:59:36

No se on voi, voi. Niin makaa kuin petaa.
Eli tyypin ihan oma vika, jos käytöksellään ajaa muut pois.

  Re: Miten reagoida?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   23.4.24 10:03:39

Miksi pitäisi reagoida mitenkään?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.