Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: Löllli 
Päivämäärä:   22.4.24 16:24:37

Sain koulupaikan ja huomiseen asti on aikaa ottaa se vastaan. Nyt kävin ottamassa sen vastaan mutta läsnäolevaksi ilmoittautuminen ei onnistu, tuossa on vain raksi ettei onnistu.

Koulun sähköpostissa luki että kun otat koulupaikan vastaan samalla ilmoittaudut läsnäolevaksi. Tarkoittiko se nyt sitä että samalla sekin on tehty ettei erikseen tarvitsisi? Vai miksei muuten läsnäolevaksi ilmoittautuminen minulta onnistu?

Laitoin jo viestiä koululle mutta kaatuuko mun paikan ottaminen nyt tähän jos en saa ajoissa sitä läsnäolo ilmoitusta tehtyä? Onko muilla kokemusta tästä että erikseen ei tarvitsisi itse ilmoittautua?

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: Selkeää 
Päivämäärä:   22.4.24 16:34:55

Jos lukee, että ilmoittaudut samalla läsnäolevaksi, kun otat paikan vastaan niin niin myös tapahtuu. Ruksi on sitä varten, että ne jotka ottavat paikan vastaan, mutta jostain syystä eivät heti aloita niin voivat ilmoittaa asiasta.

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 16:36:03

Jos sait otettua koulupaikan vastaan niin luulisi homman olevan ok. Ainakin minun aikanani niitä läsnäoloja pystyi korjaamaan jälkeenpäin kun joku aina unohti käydä uudelle lukukaudelle itsensä käydä merkkaamassa.

Sinullahan on huominen vielä aikaa. Soitat aamulla ja kysyt, että saitko koulupaikan varmistettua kun ei anna hyväksyä läsnäoloa.

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 16:36:08

Yliopistossa täytyy ainakin maksaa myös oppilaskunnan jäsenyys samalla. Se ohje on siellä opintopolussa

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   22.4.24 16:39:08

''Lähettäjä: Selkeää
Päivämäärä: 22.4.24 16:34:55

Jos lukee, että ilmoittaudut samalla läsnäolevaksi, kun otat paikan vastaan niin niin myös tapahtuu. Ruksi on sitä varten, että ne jotka ottavat paikan vastaan, mutta jostain syystä eivät heti aloita niin voivat ilmoittaa asiasta.''

Näin minäkin ymmärsin mutta en ole varma ja ennen kun opiskelin niin tuo läsnäolo ilmoittautuminen piti hoitaa samalla. Mutta pitää huomenna aamulle soitella jos ei ole tullut vastausta jo ennen sitä sähköpostiin.

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.24 16:44:10

Selvitätä huomenna asian opiskelijapalveluista, ei pitäisi olla mikään ongelma. Minä otin polkuopintojen jälkeen tutkinto-opiskelupaikankin vastaan myöhässä, sekin onnistui ihan helposti sähköpostitse.

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 16:46:33

" Laitoin jo viestiä koululle mutta kaatuuko mun paikan ottaminen nyt tähän jos en saa ajoissa sitä läsnäolo ilmoitusta tehtyä? Onko muilla kokemusta tästä että erikseen ei tarvitsisi itse ilmoittautua?"

Jos läsnäoloilmoitusta ei ole tehty ajoissa niin sen voi tehdä myöhemminkin, oliko nyt 50€ tai vastaava maksu tulee silloin "sakkona". Eli ei hätää. Paikan kun olet vastaanottanut niin pääset kyllä kouluun, selvität vain tuon että onko sut jo ilmotettu läsnäolevaksi automaattisesti vai ei

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   22.4.24 16:55:27

Amkista kyse, mutta helpottavaa kuulla ettei nyt välttämättä kaadu tähän. Monta kertaa päivittänyt tuotakin sivua ja koittanut kirjautua uudelleen mutta edelleen siinä lukee ''et voi ilmoittautua tähän koulutukseen Ollissa''

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.4.24 17:01:45

Enpä ole ikinä kuullut mistään sakosta. Minut on opinto-ohjaaja lisännyt läsnäolevaksi pyynnöstä ihan ilmaiseksi. Ja jos järjestelmässä on jokin ongelma, jonka vuoksi läsnäolevaksi ei pääse ilmoittautumaan, niin ei varmasti tule mitään sakkoa.

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 17:10:30

Niin siis se läsnäoloilmoittautuminen on leivottu siihen paikan vastaanottamiseen, ja on samalla hoidettu

  Re: Läsnäolevaksi opisk. ilmoittautuminen ei onnistu

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   22.4.24 17:12:58

./ Varmaan joo mutta miksei tuossa olli-palvelussa näy mitään tuon opintojen kohdalla että olen läsnäoleva? Yleensähän se näkyy jos on ilmoittautunut läsnäolevaksi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.