Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: kanssa? 
Päivämäärä:   22.4.24 12:02:45

Otsikossa kysymys.

Minä aloitan kun just kaupassa käydessä tajusin tämän.
Olen sinkku ja asun yksin. Ostan tosi harvoin pullaa, ehkä kerran pari kuussa, mutta kun ostan niin ostan aina kaksi. Jos ostaisin yhden niin kaikki pullatiskillä ja kassalla tajuaisi, että syön sen yksin. Kun ostan kaksi niin voi ajatella, että kaveri tulossa kylään tai se on mun ja puolison iltakahveille.
Eli huomaamattani ajattelen, että on jotenkin hyväksyttävämpää syödä pullaa, viineriä, munkkia tms seurassa kuin yksin 😁

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   22.4.24 12:05:35

Ostan joka päivä suklaata, se on tyhmää. Muuta tyhmää en tietääkseni tee.

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 12:08:14

Ostan sellaisen ison purkin jotain sport rahkaa enkä syö kuin osan kun se on niin pahaa. Sit se homehtuu jääkaappiin

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: Oldie 
Päivämäärä:   22.4.24 13:49:47

Minulla on iän myötä tullut yhä vastentahtoisemmaksi syödä lihaa, syön käytännössä jauhelihaa tai kanaa ja kesäkaudella grillistä sitten ehkä lehtipihvejä.
Tämähän ei siis ole lainkaan huono asia, mutta...

Olen nyt useamman kerran saapunut kaupasta ison ostoskassin kanssa kotiin ja se sisältää paprikaa, kesäkurpitsaa, tomaattia, kurkkua, salaattia, kaalia ja ehkä porkkanaakin, perus leivän juuston ja leikkeleen lisäksi, mutta totaalisesti olen kiertänyt kaikki proteiinin lähteet ja varmaan joku kastikkeen tynkäkin olisi joskus hyvä laittaa vihannesten kylkeen. Sitten lähden seuraavana päivänä ostamaan sen jonkun protskun ja en nyt ymmärrä, miten @!#$ vaikeaa tämä on ja miksei saamari voi kerralla tuoda kotiin niitä aineksia mitä tarvitsee??

Looking the bright side: ruokahävikki on minimaalinen, muutama hassu salaatinlehti tai kanta.

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: syntinen 
Päivämäärä:   22.4.24 14:05:08

Ostan joskus hieman karkkia tai muuta tarpeetonta, enkä ainoastaan hyviä ja terveellisiä peruselintarvikkeita. Joskus jopa (gasp) alkoholia.

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: Dumy 
Päivämäärä:   22.4.24 14:08:56

Joka päivä on pakko mennä kauppaan ostamaan jotain ns. pikku hyvää! Ei muka pysty olee ilman eikä pysty ostaa kerralla enemmän seuraaville päiville kun syön kaikki aina heti.

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: syyllisyys 
Päivämäärä:   22.4.24 14:09:59

Tunnen syyllisyyttä ostaessani halvempaa ulkomaista kotimaisen sijaan. Tai kaupan omilta merkeiltä. Tänään ostin kaksi avokadoa ja banaania, mistä iski ilmastopahoinvointi.

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 14:39:37

Kassalla hävettää jos on paljon herkkuja, että mitä tuokin läski vielä mässää lisää. Menen siis aina itsepalvelukassalle.

Ostan myös useampia herkkuja ettei näytä että syön yksin kaikkea.

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   22.4.24 15:22:53

Teen liikaa heräteostoksia. Menen kauppaan ja ostelen mitä mieli tekee, ja kotona sitten teen ruokaa niistä aineksista mitä kaapista löytyy. Tämä ei periaatteessa olisi muuten huono juttu... Mutta joskus kauppaan mennessä tekee hirveästi mieli jotain ruokaa, sanotaan vaikka kaalilaatikkoa. Ostan kaalin ja muut tarvikkeet mitä mahdollisesti siihen tarvitsen, ja kun pääsen kotiin ja alan valmistautua ruuanlaittoon, huomaan että minua melkein yököttää jo ajatuskin jostain kaaliruuasta. Sitten se kaali jää kaappiin odottamaan käyttöä, joka joskus tulee niin pitkän ajan kuluttua että kaali on jo kelvotonta käytettäväksi. Eli hävikkiä tulee. En vain pysty pakottamaan itseäni syömään ruokaa jota ei yhtään tee mieli. Ja kun en lukeudu salaattien ystäviin en saa muilutettua kokonaista kaalinpäätä salaatteihinkaan.

Voikohan kaalia pakastaa..?

Toinen tyhmyys on se mikä on tässä topassa jo mainittukin, eli että karkkia tulee ostettua (ja valitettavasti myös syötyä) liikaa. Toisaalta olen välillä pitkiä aikoja syömättä yhtään karkkia, mutta siltikin...

  Re: Mitä tyhmiä asioita teet ruokien/ostosten

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   22.4.24 23:42:00

Ostan hedelmiä, joita en kuitenkaan syö. Tykkään kyllä kyseisistä hedelmistä, mutta jotenkin ne vaan aina jäävät syömättä, en tajua. Sitten joudun heittämään ne pois, tai sitrushedelmistä puristan vielä viime hetkellä mehua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.