Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 09:51:15

Tai kuinka usein tunnet menettäneesi uskosi ihmiskuntaan?

Mua välillä ärsyttää ihan suunnattomasti esimerkiksi ihmiset, jotka ei vastaa viesteihin. Siis ollenkaan. Yksinkertaisiin juttuihin. Viime viikollakin laitoin viestiä yhdelle ''entiselle tutulle'' kysyäkseni yhtä asiaa, niin hän näki sen viestin parin pv päästä (ei siinä mitään), mutta ei siltikään vastannut! Ja siis kysymys oli vielä edelleen ihan voimassa. :D Mikä ihmisiä vaivaa?? Kysymykseen olisi voinut vastata yhdellä lauseella ja that's it.

Näitä tapahtuu siis usein, ei pelkästään viestittelyyn liittyen, vaan muuhunkin elämään liittyen. Onko ihmiset menneet ihan pilalle someaikana? Mun mielestä on.

Itse en ikinä jätä vastaamatta kenellekään, olkoon sitten vähemmän tutumpi tai kuka vaan.

Ja siis tämä ei koske pelkästään tuota viesteihin vastaamista. Tuntuu, että itse haluan olla pääsääntöisesti kaikille kiva ja ystävällinen. En halua olla töykeä ja ignoorata.

Näin täällä ht.netissä pari viikkoa sitten lauseen, jonka voisin sanoa itsekin:
''I swin oceans for people, who wouldn't even cross the bridge for me''.

Edelleen kysyn vaan, että mikä ihmisiä vaivaa? On mulla hyviäkin tyyppejä elämässä, mm. ihana mies ja 2 hyvää ystävää. Mutta tuntuu että kaikki muut on ihan... jotain. :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   22.4.24 09:54:46

Onko ihmiset menneet ihan pilalle someaikana? Mun mielestä on.

No tässä olen sun kanssasi täysin samaa mieltä. Ihan kummallista, itsekästä ja välinpitämätöntä käytöstä suurella osalla ihmisiä tänä päivänä. Ihan kun empatia ja toisten huomioon ottaminen ja käytöstavat olisi kuollut maailmasta. Surullista on.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   22.4.24 10:00:48

Juu menee, noin kymmenkunta kertaa joka päivä. T. Aspa-alalla töissä. Miten uskomattoman tolloja ja huonokäytöksisiä ihmiset nykyään ovat, ihmettelen välillä miten ovat selvinneet elämästä siihen ikään mitä nyt ovat kun ei yksinkertaisinkaan asia tunnu sujuvan

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.4.24 10:11:10

Useinkin. Tekisi mieli palata yhden harrastusprojektin pariin, mutta siihen liittyy oleellisesti useamman harrastuskaverin saaminen ja heidän kanssaan tiiviisti treenaaminen. Harrastus kiinnostaisi, mutta en jaksa niitä ihmisiä, säätämistä, draamaa, kuppikuntia! vaikka kaikki muka ollaan saman hyvän asian puolesta liikkeellä, niin ei vaan pysty!

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 10:17:29

Useita kertoja päivässä.

Ihmisistä on tullut töykeitä ja itsekkäitä paskiaisia.

Olisi ihanaa kun olisi edes yksi hyvä ystävä johon luottaa ja jolla on samanlainen ajatusmaailma kuin mulla, mutta sekin on selkeästi liikaa pyydetty.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 10:18:10

Menee mm. suvaitsemattomuuteen ja yksisilmäisyyteen. Siihen että miten voi olla ettei joku osaa katsoa asioita toisten kannalta.

Aloittaja et tässä esimerkkitapauksessasi osaa ottaa asioita huomioon yhtään muiden kannalta. Ensinnä lähtökohta on että kaikki hallitsee omaa aikaa, on tosi sopimatonta vaatia että kaikki vastaisivat heti viestiin ja antaisivat siihen vastauksen. Kyllä se on toisen päätettävissä milloin hän vastaa. Et tiedä missä mielentilassa toinen toisessa päässä on. Hän voi olla ylikuormittunut, masentunut tai kiireinen. Silloin ei useinkaan muisteta tai jakseta vastata viesteihin koska voiman viimeiset murut menee siihen että joskus jaksaa hampaat harjata. Aina ei sitäkään. Moni ei vastaa myöskään ellei pysty heti antamaan täsmävastausta "kyllä ehdottamasi meno ensi kesänä sopii, ei ehdottamasi meno ensi kesänä ei millään sovi."

Vähän empatiaa ihmisten eri tapoja kohtaan. Kaikki eivät toimi samoin. Tunnut nyt soimaavan muita kun he mielestäsi käyttäytyvät huonosti etkä tule ajatelleeksi että monen mielestä se käytös jossa vaaditaan omavaltaisesti toisen aikaa heti kommunikointiin olisi huonoa käytöstä.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   22.4.24 10:19:47

Menee nykyään harva se päivä.

Yksi asia on juuri tuo, että viesteihin ei vastata. Kommunikointi olisi nykyään niin helppoa, mutta kun ei. Asiat jää auki, ja ajankohdat ehtii mennä jo ohi ennen kuin saat vastausta. Tämän takia teen nykyään paljon yksin, on vaan niin paljon helpompaa.

Töissäkin nykyään ihan peestä, kun viestinnästä ei tule mitään. Monet asiakkaat kirjoittavat niin epäselvästi, ettei tiedä yhtään mitä he haluavat. Välistä jää sanoja, myöntävän sanan tilalle tulikin vahingossa kieltävä jne. Aina saat kysellä että mitenkä oli.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 10:26:25

Kyseinen tyyppi siis näki viestin vasta pari pv sen laittamisen jälkeen, tämä on ihan ok. Mutta tästä on nyt kulunut vielä lisää 2 päivää eikä vastaa mitään. Kyse ei ollut yhteisestä menosta, vaan yleisestä asiasta johon hän 80 % varmuudella saattaisi tietää vastauksen (kyllä tai ei). Olisi siis todella nopeasti vastattu. Voisi vaikka sanoa että "en osaa yhtään sanoa". Mutta ei mitään.

Ja siis hän ei ole ainoa tällainen tyyppi. :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   22.4.24 10:38:35

Ymmärrän aloittajaa. Toi on todella raivostuttavaa kun ihmiset ei vastaa.

Mulla on ollut ajatuksena että menen käymään edellisellä työpaikalla tässä lähiaikoina. On samalla muutakin menoa samaan rakennukseen. Silti jotenkin pelkään, että kukaan ei noteeraa käymistäni, että kaikki vaan jatkavat töitään... Tyyliin "kiva kun kävit, mut meillä on tässä nyt töitä".

Tämä just kun itse olen kaikille ystävällinen ja jos joku tulee käymään, niin huomioin hänet ja otan vastaan ja juttelen edes sen minuutin! Mutta en oikein tiedä miten tuolla edellisessä paikassa ihmiset suhtautuu...

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Tadaa 
Päivämäärä:   22.4.24 10:44:52

Tota noin. Mulla menee hermot näihin viestittelijöihin, sata viestiä ja tuloksena väärinkäsitys. Mitäs jos soittaisitte, menee kerralla maaliin jos vastataan. Jos ei vastata niin kysytään seuraavalta.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 10:48:24

Joka päivä, vaikka ei muualle kuin lenkille kotoa poistuisikaan.

Ohi ajavat autot ajavat ylinopeutta ja tekevät vaarallisia ohituksia, muista tienkäyttäjistä piittaaamatta.

Ojan pientareet on täynnä roskia, mm. pikaruokapakkauksia, mitä on heitelty ohi ajaneista autoista. Lähellä on suojeltu lintujärvi, jossa on lintutorni ja laavu. Sielläkin on ympäristö täynnä roskia, ihan järvessä asti. Laavu on töhritty kirjoituksilla. Vieressä olevista koivuista on tuohet ja alimmat oksat revitty irti sytykkeeksi. Pienin puu on kaadettu polttopuuksi. Viereisestä autiomökistä on haettu irtaimistoa ja levitelty ympäriinsä.

Huh.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 10:49:17

Jonkinlainen individualismin kukoistuskulttuuri on nyt meneillään. Niin viestien lähettäjille kuin vastaajillakin.

Vanha tuttu laittoi jonkin aika sitten fb:ssä viestiä ehkä 22.30 illalla, "Mitä kuuluu?"

En vastannut, koska olin juuri menossa nukkumaan. Vastasin seuraavana iltana työpäivän jälkeen ehkä 18.30 lyhyesti: "Eipä ihmeempiä, töitä vaan." Sen jälkeen tyypiltä tulee kaveripyyntö, jota tuijotin hieman ihmeissäni. Sen jälkeen viesti: "Tyli tehtyä virhe, en pidä kavereina sellaisia jotka ei vastaa viesteihin. Poistin sut kavereista kun et vastannut." Tuijotin tätä viestiä toisen hetken ja sitten poistin molemmat, sekä kaveripyynnön että viestiketjun.

En todellakaan jaksa tuollaista mielensäpahoittamista ja draamailua millään tavalla. Minullakin on oikeus päättää ajankäytöstäni ja vastaan kun minulle sopii, en juuri silloin keskellä yötä tai työpäivän aamuna tai aikana kun joku nyt päättää viestiä laittaa. Varsinkin kun ei edes ole yhtään mitään asiaa.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 10:56:33

''Lähettäjä: Tadaa
Päivämäärä: 22.4.24 10:44:52

Tota noin. Mulla menee hermot näihin viestittelijöihin, sata viestiä ja tuloksena väärinkäsitys. Mitäs jos soittaisitte, menee kerralla maaliin jos vastataan. Jos ei vastata niin kysytään seuraavalta.''

- Tota noin vaan itsellesi. :D YKSI VIESTI, yksi kysymys. Liian vaikeeta?

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   22.4.24 10:57:26

Mun toleranssi ihmisten yleiselle typeryydelle pienenee vuosi vuodelta. Ihmisillä on käsissään (puhelimessa) kaikki tieto mitä tällä planeetalla voi tarvita ja silti tötöillään ympäriinsä ja "emmätiiä" eikä kukaan viitsi edes yrittää selvittää mitään itse vaan heittäydytään täysin avustettaviksi tolvanoiksi.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 10:57:40

. : Tuon olisi voinut välttää laittamalla tyypille, että oon just menossa nukkumaan, vastailen huomenna. Mutta toisaalta ymmärrän ettet halunnut jatkaa viestittelyä tuossa kohtaa sitten enää. :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   22.4.24 11:00:21

Kyllä se on toisen päätettävissä milloin hän vastaa.

Tässä näitä tämän ajan uniikkia lumihiutaleita jotka ei ymmärrä edes keskustelun aihetta kun "minäminäminäminä".....

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 11:01:06

Joka päivä monta kertaas päivässä

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 11:57:56

Joka päivä ja usempaan otteeseen.
Yksi on juuri tämä, että vaaditaan vastaamaan viesteihin heti.
Minä en elä puhelin kourassa, koska olen sen ajan kasvatti, kun oli ainoastaan lankapuhelin, eikä kukaan vaatinut päivystämään sen puhelimen vieressä silloinkaan.
Tekisi mieli heittää koko puhelin seinään ja sen mukana kaikki miljoonat sovelllukset, joiden kautta ihmiset ovat kimpussa koko ajan ja tietenkin valmiina suuttumaan, jos et välittömästi ja mihin tahansa vuorokauden aikaan ole reagoimassa ihan mihin tahansa asiaan, oli se sitten tärkeää tai ei..
Myöskään minä en aloita uutta kiinnostavaa harrastusta, koska se tuo mukanaan sen ihmisten välisen vääntämisen ja ähistelemisen.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 12:02:41

Aikalailla joka toinen tunti.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 12:04:33

Ennen meni enemmän, nykyään vähemmän kun ajattelen niin, että voin ihan hyvin valita seurani ja pitää yhteyttä silloin kun huvittaa ja niihin ketkä on miellyttäviä. Viihdyn hyvin itsekseni, joten vetäydyn hyvällä omalla tunnolla omaan poteroon jos alkaa väsyttää. Musta tuntuu että ne ketkä manaa toisten käytöstä ovat vähän itsekkäitä. Kun kaikki muut ihmiset ei pyöri heidän navan ympärillä ja käyttäydy juuri heitä miellyttävällä tavalla niin ärsyynnytään. Itse en jaksa ärsyyntyä enää, oman elämänsä siinä vain pilaa.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   22.4.24 12:05:31

Ihmettelijöille vielä muutama esimerkki vastaamattomista ihmisistä. Nämä ovat kaikki eri henkilöitä kaveripiiristäni.

-Yritämme suunnitella tapaamista neljän kaverin kesken. Kaikilta joutuu kiskomaan moneen kertaan kysymällä tiedon, koska kävisi. Ovat muka tosi innoissaan tapaamisesta, mutta asian järjestämisessä menee 3 viikkoa koska vastauksia ei tule. Lisäksi ei osata sanoa varmaksi, käykö tietty päivä vai ei.

-Yksi kaveri kyseli, koska sopisi tulla käymään muutamaksi päiväksi. Ehdotin muutamaa eri ajankohtaa lähiviikoilta. Ei ole vastannut enää mitään, ja osa ajankohdista on jo mennyt. Arvon tässä, varaanko jotain muuta noille ajankohdille vai onkohan hän tulossa. Sitten jos olen varannut jotain muuta, hän olisi tietenkin tulossa juuri silloin ja sitten ei taas onnistu näkeminen puoleen vuoteen. Huoh.

-Yksi kaveri intoilee aina, että pitäisi nähdä enemmän ja oli taas niin ihanaa. Kuitenkaan ei vastaa mitään jos ehdotan näkemistä.

-Ja yhden kanssa saadaan järjestettyä tyyliin yksi tapaaminen vuodessa, koska hänellä kestää aina vähintään 4 viikkoa vastata viestiin. Ymmärrettävästi hommat venyvät aika lailla, kun ehdottamani tapahtumat ovat jo menneet siinä vaiheessa kun hän muistaa/jaksaa vastata.

Kuten sanoin ylempänä, vietän nykyään suurimman osan ajastani yksin ;)

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 12:06:51

Okei, miehiin menee kyllä aika usein hermo, kun pitävät naisia heidän oikeutenaan ja unohtavat että naisillakin on tunteet, emme ole olemassa heitä varten.
Mutta tästäkään en jaksa monestikaan ärsyyntyä enää, valitsen seurani itse, enkä siedä enää moista käytöstä

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   22.4.24 12:06:52

Ei tietenkään tarvitse vastata heti eikä elää puhelin kädessä, mutta kun menee viikkokausia vastata!

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Oho 
Päivämäärä:   22.4.24 12:07:04

Juu, aspan hommissa varsinkin. Itsekkäitä oman navan ympärillä pyöriviä pas'kiaisia, jotka ei ymmärrä että on muitakin joiden asioita pitää hoitaa ja kaikkea ei voi aina saada heti nyt. Taas on joku ihme kausi meneillään, että ihmiset kilahtelee ihan kummallisista asioista ja raivotaan, kiroillaan puhelimessa/kassalla meille jotka ei asioille voi mitään.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Aa 
Päivämäärä:   22.4.24 12:09:31

Lähettäjä--

Päivämäärä22.4.24 10:57:40

. : Tuon olisi voinut välttää laittamalla tyypille, että oon just menossa nukkumaan, vastailen huomenna. Mutta toisaalta ymmärrän ettet halunnut jatkaa viestittelyä tuossa kohtaa sitten enää. :D

No enpä usko. Sitten olisi loukkaannuttu siitä, kun en juuri nyt viestittele 25min ajan.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 12:12:38

Ei enää oikeastaan. Sitä on ymmärtänyt, että kaikenlaisia tähän maailmaan mahtuu ja turha taistella tuulivoimia vastaan. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Onneksi seuran saa valita.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.4.24 12:15:28

"Hän voi olla -- kiireinen."

Kukaan ei ole niin kiireinen, etteikö yhteen viestiin ehtisi vastata. Jos ei viikossa vastaa, niin se kertoo vain ja ainoastaan siitä, että ei millään asteikolla kunnioita toista ihmistä.

No one is too busy in this world. It's all about priorities.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   22.4.24 12:15:52

En laittele turhia viestejä. Enkä turhia kutsuja. Jos niihin ei vastata, niin seuraavaa viestiä tai kutsua ei tule.

Järjestän usein meillä kotona illanviettoja, kun kutsut lähtevät, oletan, että ihmiset vastaavat siihen. Ainahan ei käy, usein tulee joku este, sairaus tms . Ja se on ok, kun ilmoitetaan kuitenkin ajoissa. Nyt taitaa olla niin, että yhden ihmisen kohdalla ei taida enää kutsua illanviettoihin lähteä. Kun ei mitään kuulu, ei vastata puhelimeen, ei viesteihin. Joskus myöhään sitten ehkä tulee jotain viestiä... ettei jaksanutkaan lähteä.

Asia on harvinaisen selvä, jos ei kiinnosta, niin ei lähde kutsuakaan enää. Viettäköön aikaa sitten samanmielisten ihmisten kanssa.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 12:56:27

Aloittaja täällä. Monet menivät heti toiseen ääripäähän, että ihan kuin vaadittaisiin viesteihin vastaamista heti. No asia ei ole näin!! Älkää kääntäkö sitä tuolla tavalla!

Mutta jos esim. 4 pv ei riitä vastaamiseen niin mitä hittoa? Siis yhden lauseen kirjoittamiseen.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 13:20:16

Jatkuvasti töissä.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 13:27:00

Aloittaja voi laittaa perään viestiä, että "hei, miten on?"

Voi olla, että on lukenut, sen jälkeen on vaan yksinkertaisesti unohtunut vastata.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 16:41:33

"Aloittaja voi laittaa perään viestiä, että "hei, miten on?"

Voi olla, että on lukenut, sen jälkeen on vaan yksinkertaisesti unohtunut vastata."

En usko, sillä tyyppi oli nähnyt yhden toisen viestin, josta olisi varmasti muistanut asian. Eli ei maksa vaivaa. :D Ärsyttää vaan, itse en tekisi muille ikinä noin. En halua ignoorata tahallani.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 16:54:50

Menee päivittäin hermo ihmisiin... Ihan töissä pelkästään jo :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Esihlö 
Päivämäärä:   22.4.24 17:40:21

Menee hermo lähiesihenkilöön. Tietyt (omaan työhöön liittyvät) asiat pitää hoitaa lähiesihenkilön kanssa. Niitä ei saa/voi kukaan muu hoitaa. Harmi vain, ettei oma lähiesihenkilöni useinkaan tiedä asioista, mutta sen sijaan, että vastaisin ”otan selvää ja palaan asiaan”, hän vastaa (ilmeisesti mutulla) heti ja usein väärin.

Yleisessä infotilaisuudessa maaliskuussa kerrottiin yhdestä koulutuksesta ja sanottiin, että jos on kiinnostunut, pitää olla yhteydessä lähiesihenkilöön. Laitoin hänelle teamsissa viestin ja sanoin, että olisin koulutuksesta kiinnostunut. Lähiesihenkilö vastasi, että olen liian kokematon. Koulutus on tarkoitettu heille, jotka ovat vähintään ”special titteli” työntekijöitä, kun minä olen pelkkä ”titteli”. (Meillä tavistyöntekijöillä nimikkeet menevät junior titteli, titteli, special titteli ja senior titteli.)

Koulutus alkoi huhtikuun alussa ja toisesta tiimistä pari työkaveria (joista toinen on ”titteli” ja toinen ”junior titteli”) osallistuvat koulutukseen. Oma lähiesihenkilöni ei ollut paikalla, kun lounastauolla minulle selvisi, että nämä kaksi osallistuvat koulutukseen. Näiden työkavereiden lähiesihenkilö oli paikalla ja kertoi, että kyseinen koulutus on nimenomaan tarkoitettu junior tittelin-työntekijöille, jotka haluavat edetä titteli-työntekijöiksi sekä titteli-työntekijöille, jotka haluavat edetä special titteli-työntekijöiksi. Tämä lähiesihenkilö vielä lisäsi, että olivat esihenkilöpalaverissa käyneet läpi työntekijöitä, ketkä koulutuksesta hyötyisivät ja minun nimeni oli noussut esiin. Minun lähiesihenkilöni oli sanonut, että olimme koulutuksesta puhuneet, mutta en ollut ollut siitä kiinnostunut.

Toinen esimerkki. Minulle tuli yllättäen yksi uusi työprojekti. Lähiesihenkilön kanssa puhuttiin yhdestä toisesta (minun) projektistani, jonka deadline oli vasta myöhemmin. Todettiin, että tämä toinen projekti siirretään toiselle työntekijälle, että saan rauhassa hoitaa yllätysprojektin. Yllätysprojektiin menikin huomattavasti vähemmän aikaa kuin oli arvioitu. Laitoin lähiesihenkilölle viestiä, että yllätysprojekti on valmis ja ehtisin hoitaa sen alkuperäisen projektin. Lähiesihenkilö vastasi, että alkuperäinen projekti on jo luvattu toiselle, joka on sitä jo aloittanutkin eikä ole reilua ottaa projektia häneltä pois. Totesin tähän ”ok”.

Pari päivää ennen alkuperäisen projektin deadlinea lähiesihenkilö kysyi, joko projekti alkaa olla valmis. Sanoin, etten tiedä siitä mitään. Hän, jolle projekti siirrettiin, ei ollut ollut minuun yhteydessä (kysynyt neuvoja tms). En edes tiennyt, kenelle projekti oli siirretty (ainoastaan etunimen ja että hän on jostain toisen kaupungin toimipisteestä). Lähiesihenkilö sanoi, että ei se toinen tyyppi tee projektia, kun minä olin sanonut, että ehdin sen tehdä.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 18:26:25

Tuosta esihenkilöstä kyllä äkkiä valitusta ylöspäin, eihän tuo muuten ikinä lopu... käsittämätöntä, ymmärrän todellakin ärsyyntymisesi.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 18:34:59

Minuakin ärsyttää vastaamattomuus, ainakin silloin, kun ollaan sovittu jostain, ja on oletus, että viestin saaja hoitaa oman osuutensa.

Mutta olen itse kiireisenä, keskittyneenä tai kuormittuneena hyvin putkiaivoinen, ja vastaamiset helposti jäävät, varsinkin, jos siihen tarvitaan ajattelua. Unohdan välillä palata asiaan, kun hetki on sopivampi.

Kenenkään ei mielestäni tarvitse olla jatkuvasti tavoitettavissa.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Mn 
Päivämäärä:   22.4.24 19:15:33

Menee hermo virstien lähettäjiin. Jos on asiaa soitetaan. Parissa harrastus ryhmä whatsup ryhmässä niissä luen ja vastaan jos tarvii koska silloin tieto menee kaikille ryhmässä.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 19:21:50

Esihlö, äkkiä viestiä eteenpäin kaikesta, mitä on tapahtunut! Muuten kärsit tuossa itse. Aivan käsittämätöntä sabotaasia ja kiusaamista. Jatkossa kaikki mahdollinen tiedotus kirjallisesti esihenkilön kanssa, jotta sinulla on aina todisteet mistä on puhuttu.

Itseä ärsyttää tällä hetkellä yläkerran naapuri. Se remppaa kirjaimellisesti keskellä yötä, tai askartelee, en tiedä mitä. Mutta siitä kuuluu ihan julmetun kova ääni. Ja sen lisäksi se saattaa askarrella koko päivänkin, eli tänäkin menneenä viikonloppuna sieltä on kuulunut meteliä 24/7.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   22.4.24 19:25:12

Kyllä varsinkin miehiin. Luulin löytäneeni oikean kultakimpaleen kun ensimmäisten treffien jälkeen ei pariin kk vastannut viestiin. Puhelin oli kuulemma hajonnut ja muuta ongelmaa. Ok no annoin toisen mahdollisuuden. Treffien jälkeen lupasi laittaa viestiä heti seuraavana päivänä ja nyt on vissiin jo kolme kuukautta kulunut siitä. Auta armias kun törmään joku päivä tuohon mieheen jossain, meillä on kuitenkin yhteisiä tuttuja. Tuskimpa vaivaudun edes puhumaan hänelle. Tein kuitenkin selväksi että minulle on ihan ok laittaa viestiä ettei halua nähdä enää, en halua jäädä mihinkään välitilaan odottamaan.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.4.24 19:45:33

"Menee hermo viestien lähettäjiin. Jos on asiaa soitetaan."

Niin että on ihan ok illalla ysin aikaan soittaa puolitutulke kaverille tai vaikka aamuseiskalta soittaa iltavuoroon tulevalle työkaverille??

Ne viestit on sitä varten, että voi vastata heti kun ehtii.
Mutta tosiaan toinen ääripää on se, että "minähän en ole puhelin kädessä koko ajan, vastaan viesteihin kertan kuukaudessa" -tyyppi. :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.24 06:45:33

Eshlö:

Nyt menet ja kerrot esihenkilösi pomolle tuon ongelman.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.24 06:50:05

^ HETI TÄNÄÄN

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 06:55:40

Tuo kiireeseen vetoaminen on ihan pöljää etteikö voisi vastata viestiin. Kukaan ei ole 1-7 vuorokautta putkeen niin kiireinen ettei ole aikaa näpytellä yksi viesti. Aikoinaan olin tämmösen ihmisen kanssa yhteyksissä. Aina vetosi kiireeseen. Jossain vaiheessa sanoin että antiapa olla tämän asian.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Orja 
Päivämäärä:   23.4.24 07:00:27

Minulla puhelin sulkeennuksissa ilta kuudesta aamukuuteen. Jos joku viestejä lähettää niin nään ne sitten kun avaan puhelimen. Puhelimeen ei kuitenkaan tule ilmoitusta milloin viesti on alunperin lähetetty.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.4.24 07:18:15

Suunnilleen päivittäin ärsyttää töitten takia, hermot menee enemmistön suosimaan surkeaan tarjontaan aina kun mitä tahansa koittaa ostaa ja usko ihmiskuntaan on mennyt ihan pysyvästi.

"Yritämme suunnitella tapaamista neljän kaverin kesken. Kaikilta joutuu kiskomaan moneen kertaan kysymällä tiedon, koska kävisi. Ovat muka tosi innoissaan tapaamisesta, mutta asian järjestämisessä menee 3 viikkoa koska vastauksia ei tule. Lisäksi ei osata sanoa varmaksi, käykö tietty päivä vai ei."

-Joo, tuo on todella raivostuttavaa. Viimeksi paloi käämit tällaiseen säätämiseen niin totaalisesti, etten lopulta itse osallistunut koko tapaamiseen. Jos päivä on lyöty lukkoon jo monta kuukautta aikaisemmin, niin miten hitossa voi olla mahdotonta vielä samana aamuna tietää miten nyt omat aikataulut menee... Varsinkin jos itse halutaan tehdä jotain etukäteisvarauksia vaativaa, niin pitäisi jossain kohtaa pystyä sanomaan mihin aikaan nyt sitten kerkeää paikalle. Tai jos halutaan kokata porukalla, niin miten ei voi vielä edellisenä päivänä tietää mikä maistuisi.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.4.24 07:23:24

Jos ei vastata, niin miksi niitä kekkereitä on väkipakolla järjestetävä ja sitten kitistävä? Jos ihmistä kiinnostaa, se vastaa. Jos sitä ei kiinnosta tarpeeksi, se ei vastaa. Ärsyttää ihmiset, joilla on vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä, että kaikkia ei vain kiinnosta tarpeeksi.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   23.4.24 07:25:34

Ei enää nykyään, olen introvertti etätöissä, aikanaan avokonttorissa olin joka päivä raivokohtauksen partaalla.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.24 07:28:18

Minulla on iät ajat sitten mennyt hermo ihmisiin :D

En ole toki mikään einstein niin enpä itsekään tajua ovatko osa muista ihmisistä jotenkin niin kertakaikkisen tyhmiä sitten. Mistä ihmeestä sitten johtuu, ettei niin kuin mukamas ? ymmärretä täysin päivänselviä asioita. Tämäkoskien työ- ja toimintakykyisia parasta työikääeläviä, työssäkäyviä ja hyvinkin koulutettuja ihmisiä, arvostettuja ammatteja.

Ennen muinoin ei tällaiseen törmännyt ollessani nuori.

Vai miltä teistä tuntuisi, jos törmäisit esim potilaana ja asiakkaana sotealalla tms korkeakoulutettuihinkin - eli muka älykkäisiin - ammattiihmisiin, jotka olisivat joka asiasta ihmettelemässä ".. [mutta] miksi [ihmeessä]?" Ihan tavisasioihin.

Tämä silmät pyöreinä kasvoilta ilmein ihmettynyttä esillä esitellen. Tämä on yksi esimerkki. Siinä eritoten omaa ihmetystä herättää korkeakoulutettujen, olettainkin älyllä jotenkin varustettuja olla pitävien yksilöiden taholta normaalistiihan heittämällä älyttävissä olevien asioiden älyämättömyys. Sote-alalle olettaisi hakeutuvan etenkin sosiaalista älyä omaavia. Se edellyttää tavallista älyäkin. Samoin korkeakouluun pääsy ja valmistyminen.

Kertakaikkisesti aivan absurdein ja kahelein bisnes oli yhtenä kesänä se, kun kaupungin toimintaterapeutti sai jonkinlaisen julkisen kohtauksen keskellä Valkean Kaupungin vanhan Prisman elintarvikeosastoa alkaen värikkäästi elekieleltään italiaanoa esittäen "ihmetellä" voimakkaasti sitä mihin ihmeeseen nyt mausteita voidaan tarvita.

Van Hoytenista sama. Eritoten kanelia nyt voi kukaan mihinkään ihmeeseen tietenkään tarvita, eikä Van Houtenia 
Jos joku ei tiedä mitä se on, KVG.

Tällainen käyttäytyminen on tietysti vielä asia erikseen.

Mutta sitten on tätä ihmettelyä joko ilman ihan pelkiltään paljaaltaan aitona peruskamana tai jollain tällaisella ilmiselvän teatterimaisella twistillä, jolloin sen aitoutta epäilee.

Minä ihmettelen miksi ihmiset esittävät mitään tällaisia omituisia näytöksiä, ja miksi ihmiset ihmettelevät ihmettelemällä kysymysmerkkeinä aidostikaan kaikenlaisia siis aivan normaaleja perusasioita.

Jos joku alansa koulutuksesta asti töihin valmistunut minimi 30+ täysi suomineito on päässyt siihen ikään ymmärtämättä mitä tehdään mausteilla tai tee/kahvi/kaakao-ilmiötä lapsena tai nuorena kulttuuristamme oppimatta, käyttää mitään itse tai ei, missä pullossa sellainen on kasvanut tai miten tyhmä hän on? Ei tarvitse minun puolestani edes vettä juoda eikä mitään syödä jollei huvita. Tämä on vapaa maa. Muttei kukaan aikuinen vähänkään normin kirjojen rajoihin lukeutuva voi olla niin tietämätön / tyhmä.

Minäkin 'miksittelen' nyt:
Miksi osa ei ole minimi oppinut perussetin käytöstapoja?

Loppu on loputon jono ihmettyneitä uteluja kysymysmerkkeinä sekä sitä ettei vain selvästi ymmärretä. Niin monia asioita, joiden ymmärtämiseen ei tarvitse erikoista opetusta. Sellaisia, ettei ihmisillä ennen esiintynyt sen asteista tyhmyyttä mielestäni. Seuraavaksi jollekulle pitää varmaan selittää, että maiyopurkki pitää avata ennen kuin sitä maitoa voi juoda ja siitäkin ihmetellään "Mutta MIKSI?"

Kuten esimerkiksi miksi huonosti liikkuvien tai huterojen, huimauksista / tajunnanmenoista kärsivien suhteen jotkin asiat ovat vaarallisia ja ei ei. Vaikkapa miksi ei saan nousta tuolille seisomaan, tai ei pysty.

Kylmiltään miettimättä esimerkki, etteivät kaikki sotessakaan tajua, miksi liikuntarajoitteisella huonokuntoisella tulisi voida olla edes valo eteisessä. Olen ollut nirhata itseni siksi, ettei ole enkä kykene saamaan, asiat ovat niin huonosti. Olin siksi syöksyä suinpäin päälleni alas portaikkoon pää edellä.

Tuotakaan seuraamusta skenaariona yksityiskohtana ei mielestäni tarvi voida ymmärtää kuvitella jotta tajuaisi miksi nimenomaisesyi huononäköisen / liikuntaesteisen eteisessä tulisi olla valot.

Jos henkilölle yrittää selittää sitä kautta, onko hänellä eteisessä valot, se että itsestäänselvyytenä tottaksMait on, ei hänestä silti tarkoita sitä, että toisilla tarvitsisi olla, edes huonosti näkevillä tai liikuntaesteisillä ja tai huonokuntoisilla tulisi. Tai miksi pitäisi.

Kiitos kun sain purkautua.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Hyväntekijä 
Päivämäärä:   23.4.24 07:36:29

Ole hyvä vaan, otappa nyt lääkkeet. Kaakao voi rauhoittaa. Eikö sinunkin mielestä ole hienoa että meitä tyhmiä (tavallisia) kansalaisia on. Saat loistaa ja saat kirkkaamman kruunun.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.24 07:56:41

En minäkään ymmärrä kaikkea, etenkään lääkärien kanssa, mutta yleensä niiltä ei ole mahdollista kysyä mitään mitä ei edes voida edellyttää potilaan ymmärtävän selittämättä. Eihän näiltä hyvin monilta saa kysellä mitään eivätkä ne selitä. Ei jo yksin ole aikaa jne jne.

Mutta nyt äsken edellisessä puhuttiinkin ihan tavallisista asioista, joita kaikkien tavisten tulisi ymmärtää heittämällä vailla minkäänkaltaisia opintoja yleissivistävien lisäksi ja vaikka ilmankin.

Joku maahan vasta tullut pakolaislapsikin voi ymmärtää väistää vanhuksia tai liikuntaesteisiä, pyörätuoli- keppi- ja rollaattoriporukkaa, ilman mitään ihmeen virallista koulutusta jossa tämä opetettaisiin, ja siitä saisi toikkarin käteen

Osa nk normaalin kirjoissa kävelevistä aikuisista ei nöytä ymmärtävän yhtään.

Lääkärikin voi olla täysin ymmärtämättä kroonisesta asiasta tai toisesta johtuvan suurta kipua, ymmärtämättä sitä pitävän auttaa, ymmärtämättä siitä aiheutuvan unettomuutta, ymmärtämättä sen tarvitsevan toimenpiteitä. Ymmärtämättä vaikutusta ihmisen henkiseen ja fyysiseen yleistilaan.

Minulla on tällainen omalääkäri riesana. Hän vaikuttaa olevan ns tyhmä ihminen ammatista ja tutkinnosta huolimatta. Tietysti asenneongelma voi olla se kriittinen, mutta tyhmäksi minä tuon tapauksen olen lokeroinut puolessa vuosikymmenessä sen lisäksi, että välinpitämätön, viitsimätön, tietämätön, huolimaton plus valehtelee, peittelee ja kaunistelee.

Miten sellainen lähtee alalle, valmistuu ylipäätään, on se mihin itse en keksi vastausta.

Tämä kivun ja unettomuuden hoitamattomuuden esimerkiksi otto ei arkoita että potilas olisi päihdehakuinen ja etsisi narkattavaa / myytävää. Potilaissakin on ikänsä täysraittiita. Minulle on muualta kokeiltu Tramalia ja Panacodia eivätkä ne auta/ eikä jälkimmäinen sovi lainkaan, ei kiitos. Jokin koksibi-pakettikin oli, mutten huomannut sillä mitään vaikutusta. Nämä muistaakseni isosta sairaalasta. Mitään muuta ei ole kokeiltu.

Mutta se ei tarkoita etteikö tarvittaisi kipukroonikkoina ja unettomuudesta kärsivinä mitään ammatttiapua.

Sitä vain ei kuulemma julkisella saa. Näin sanoo minun arvon omalääkärini esim unettomuuteen ja hän ei edes ymmärrä näissä mitään hoidontarvetta. Minä seikkailen päivissäni tillin tallin itkien kivusta toimintakyky ymmäreettävässä tilassa tämän ympärillä. Sitten ihmetellään kun ihmisen toimintakyky häviää. On se kumma.

Itse ihmettelen kysymysmerkkinä miksi Suomessa on tiputtu ajat sitten jollekin keskiajalle.

Se on vähän eri asia kuin ihmetellä keskellä Ässää tai Koota, mihin ihmeeseen ruokatavaroita tarvitaan ...

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Rose 
Päivämäärä:   23.4.24 08:02:33

Minä en jaksa menettää hermojani toisten ihmisten takia. Tiedän, että minussakin on varmasti ne omat puutteeni, joten en koe että minulla on ns varaa arvostella muita. Eikä varsinkaan tuntemattoman ihmisen kohdalla koskaan tiedä, että mitä kaikkea hänellä elämässään onkaan meneillään. ” Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always.” on mun motto.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   23.4.24 08:11:20

Toi viesteihin vastaamattomuus. Kuvitelkaa tilanne että teiltä kysytään jotain kasvotusten. Oletteko vain hiljaa? No, ette varmaan. :D Miksei sitten lyhyeen viestiin voi vastata mitään?

Mikä idea siinä on jättää vastaamatta, kun paljon helpommalla pääsee kun VASTAA jotain!!!!

Tuollaiset vastaamattomat ihmiset saisi hävitä maapallolta. Jos ei sen vertaa viitsi vaivautua, niin ainakin häviää mun elämästäni.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Miiru 
Päivämäärä:   23.4.24 08:32:00

Ihmetyttää ihmiset, jotka odottaa itselleen huomioivaa, empaattista ja ystävällistä kohtelua, mutta samaan aikaan kohtelee muita ihmisiä kuin roskaa. Mikähän tässäkin on taustalla? Luulo, ettei muilla ihmisillä ole tunteita?

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.4.24 08:39:40

Minä olen rauhallinen,

kunhan purkaudun,
kun kerran on ketju, mihin tämä sopii presiis just eikä melkein.

Kun tätäkin palstaa lukee melko monta nuortakin 'plikkalasta' aikuisista daameista puhumattakaan, julkisesti tiedoksi nyt:

Mausteilla maustetaan syötäviä ruokia, juomia, herkkuja kuten leivonnaisia sekä karkkeja, suklaata, jätskiä ja sipsejä sekä kaikkea mahdollista ja mahdotonta vastaavaa.

Kaakao juomana lukeutuu samaan kategoriaan kuin tee ja kaffee.

Lisäksi sitä käytetään leivonnassa.

Jotain tekoa sillä kaakaopavulla on myös suklaaksi kutsutun valmistuksessa.

Tämäkin selviäisi googlaamalla netistä :D
Ei tarvitse muuta älyä kuin muistaa 'kato vidun google' eli KVG.

Juu, on palanut käpy.

Jollei tiedä jotain esille jonkun muun ihmisen kanssa tullutta asiaa ja haluaa kysyä siitä siltä henkilöltä jonka kanssa asia tulee esille, voi kysyä niitä kysyttäviä asioita joita ei tiedä _ihan ilman mitään teatteria_. Teatraalisia naamanilmeitä kulman kohotteluineen ja silmien lautasiksi levittelyjä tai toisten kyseenalaistamisia. Ei kannata ällistellä ja ohotella, siunailla, taivastella kenenkään mausteita "mitä ihmettä sellaisilla nyt kukaan voi oikein tehdä".

Kaikkea tietämättömyyttä ei tarvitse myöskään välittömästi ilmituoda vaan niistä voi toki etsiä itsekseenkin tietoa jälkikäteen.

Jos sinä olet jonkun muun kanssa kaupassa, älä ala kyseenalaistaa toisen itse kamansa maksavan ostoksia.

Viimeksi minulta alkoi kyseenslaistaa joku mukanaolija jonkin sellaisen keittiön ruoanvalmistuksen kuluneen välineen ostoa = uusimista, mikä luultavimmin jokaisella suomalaisella on keittiössä käytössä. Uudesta opiskelijasta mummoon ja vaariin. Lapsilla ei ole omia, jokaikisellä omilleen muuttaneella on ekaksi ostettavana jollei mukana seuraa jo.

Tämä meni holhoamisen piikkiin. Että ymmärränkö minä mitä minä teen. Että mihin minä sellaista tarvitsen ja aion oikein käyttää. Tämä siitä huolimatta, olin maininnut loppuunkuluneeksi.

Kyllä teitäkin vituttaisi 100%.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.4.24 08:44:00

^Mä ainakin huomaan, että mitta toisten ihmisten perseilyä alkaa olla niin täysi, että naama norsunvitulla lähestyvät tai muuten vaan töykeät omaan napaan tuijottavat ihmiset saavat multa kyllä nykyään myös samanlaista kohtelua. Ei vaan enää tässä iässä jaksa olla kiltti idiooteille.

Sen sijaan mukavat ihmiset jotka yrittävät ottaa muut huomioon saavat kyllä poikkeuksetta samanlaista kohtelua myös minulta.

Oletus toki on se, että kaikki käyttäytyvät toisia huomioivasti ja nätisti, mutta pienikin ele jostain muusta niin mun käytös muuttuu myös. Jossain vaiheessa kokeilin esim. idioottiin naapuriin sitä, että käyttäytyisin itse korostetun kohteliaasti ja huomiovasti, mutta tämä ei todellakaan tehonnut, vaan naapuri jatkoi perseilyä minkä kerkesi.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.4.24 08:44:02

"Töissäkin nykyään ihan peestä, kun viestinnästä ei tule mitään. Monet asiakkaat kirjoittavat niin epäselvästi, ettei tiedä yhtään mitä he haluavat."

Mulla teki edellisen työpaikan pari esimiestä tätä. Muutaman sanan sekavia sähköposteja, täynnä kirjoitusvirheitä, eikä niistä saanut tolkkua mitä olisi pitänyt tehdä. Ei viitsisi joka kerta käydä erikseen naamakkain kyselemässäkään, ihan niinkuin minä olisin meistä se tyhmä, joka ei tajua siitä "kjysy siixtä dxathjjgc..." mitään. Välillä kun oli jotain "selvitä henkilöltä nn..." niin laitoin saman sekavan viestin suoraan eteenpäin sellaisenaan, siinäpähän näkevät.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Pupu 
Päivämäärä:   23.4.24 13:39:00

Tuohon viesteihin vastaamattomuudesta vielä.
Mun yksi kaveri laittaa viestit aina illalla klo 22-23. Olen monesti sanonut, että nukun silloin jo, koska kello soittaa aamulla viiden aikaan. Yleensä puhelimeni on äänettömällä, mutta välillä herään siihen värinän ääneen tai sitten on jäänyt vahingossa äänet päälle. Ja mikä harmitus kun siihen herää. Joskus, kun olen mennyt vastaamaan, tulee viestejä monta peräkkäin. Ja siinähän sitten piristyykin jo niin, että turha yrittää heti saada unen päästä kiinni.

Olen monta kertaa miettinyt, että josko vastaisi sitten silloin 5.05, kun oma herätys on, mutta en viitsi olla niin ikävä.

Yleensä vastaan sitten työmatkalla bussissa seitsemän jälkeen.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   23.4.24 15:41:47

Pupu: Laita puhelimesta ajastetusti äänettömyys päälle. Ainakin mun Samsungissa on se Älä häiritse -tila, joka menee mulla päälle automaattisesti klo 22 ja pois päältä klo 6 esimerkiksi.

Silloin ei tarvi ikinä muistaa sitä erikseen. :)

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   23.4.24 15:42:17

Ja muistaakseni siinä voi laittaa että jos joku soittaa 3 kertaa peräkkäin, niin sitten se hälyttää. Tms. En ole varma miten se oli.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Ghh 
Päivämäärä:   23.4.24 21:37:38

Jos on oikeaa asiaa, niin soittaa. Viestiin vastaan jos ehdin. Jos en ehdi juuri sillä hetkellä vastata, niin saatan unohtaa. Puolitutut ja "kaverit" pommittivat ennen jatkuvasti "tärkeillä" kysymyksillä. En jaksa olla tietotoimisto, eikä mulla kiinnosta jakaa tietoa tutuille vastikkeetta.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Nikke 
Päivämäärä:   23.4.24 21:48:49

Monesti ihmisillä on luurit koko ajan siinä ulottuvilla. Sitten kun viestiä piippaa, on kiire katsoa keneltä se tuli. "Ai tää, en mä nyt jaksa tähän vastata" on aika yleinen kommentti.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: itse rauhallisuus 
Päivämäärä:   23.4.24 22:03:05

Miks vttu menisi! Vttuako kyselet stana!

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   23.4.24 22:20:32

"Jos ei vastata, niin miksi niitä kekkereitä on väkipakolla järjestetävä ja sitten kitistävä? Jos ihmistä kiinnostaa, se vastaa. Jos sitä ei kiinnosta tarpeeksi, se ei vastaa. Ärsyttää ihmiset, joilla on vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä, että kaikkia ei vain kiinnosta tarpeeksi."

-Miksi sitten pitää sopia ja esittää innostunutta ja ilmaista etukäteisvarauksia vaativia toiveita, jos kerran ei kiinnosta tarpeeksi? Mikä siinä on niin vaikeaa todeta, että nyt on niin paljon muuta, etten ole kiinnostunut sitoutumaan mihinkään menoon? Hitostako kukaan voi tietää mököttääkö joku siksi, että häntä ei pyydetä mihinkään tarpeeksi usein, vai siksi, ettei kiinnostakaan nähdä ketään? Kommunikoikaa hyvät ihmiset, niin teitä ei turhaan vaivata. Ymmärrän aivan hyvin, että aina ei vaan jaksa ja voi olla liikaa parempaakin tekemistä. Sen voi kertoa ihan avoimesti. Ei tarvitse esittää mitään.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Ñ 
Päivämäärä:   29.4.24 09:59:43

Up!

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.24 10:10:27

Joo, emmä ymmärrä ihmisiä jotka ehdittavat innostuneina itse tulevansa, tekevänsä ja vaikka mitä, mutta eivät oikeasti haluakaan. Sitten kun kyselee oletko joskus tulossa, on aina joku kuollut joka ikinen kerta. Ei vain veli, sisko, äiti, isä, täti, eno, setä, isovanhemmat, vaan iso-puoli-sitä-ja tätä ja serkun kummin tutun kaimat.

Järjetön maataviistävä suru myös useita sukupolvia taapäin ja sivusuuntaan sukutaukussa olevista ihmisistä..

Levitän ihnetellen käteni: Normaalisti kukaan ei välitä elossa olevista oikeasti läheisistäkään piiruakaan!

Älkää valehdelko, teeskennelko, pitäkö teatteria.

Älkää kertoko oma-aloitteisesti olevanne tulossa sitä tätä siihen tai tuohon, ellette tiedä koska ja ole sopimassa, sopiihan se minullekin tai sille jollekulle muulle.

Tämä manana manana- tyylinen lupailu ja muka-muka sopiminen on todella älytön ilmiö.

Toiset miettivät, etten voi sopia eikä kannata / tarvitse sopia X:n ja tai Y:n kanssa koska A sanoi tulevansa.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.4.24 10:17:46

Ja tämän sanon siksi nyt ja tässä, että kukaan ei usko kakskymppisten tuntevan kuin maansa myyneet ja myrkkyä saaneet -tyylistä surua satavuotiaista jotka eivät ole edes omia esi-isiä.

Eikä kenellekään kuole oikeasti joku superläheinen KOKO AJAN!

Joskus, mutta ei koko ajan.

Jos valehtelette - miksi? - pistäkää edes ylös mitä tekosyytä käytitte - ja lopettakaa ensinnäkin sopimasta muiden kanssa tyhjiä joista pitää sitten yrittää kiemurella ylös ja ulos. Ja kun ne ovat vielä ihnisten itse ehdottelemia ja keksimiä itse sopimiaan juttuja ...!

Facepalm.

Sanokaa vaan, etten nykyään jaksa / ehdi, sori ja sitten lopettakaa tapaamisten ja treffien ehdottelu / lupailu.

Soittakaa sitten kysyen sopisko tulla kylään, silloin joskus jos on oikeasti aikaa ja halua.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   29.4.24 11:30:28

Kyllä! Päivittäin. Viihdyn parhaiten omissa oloissa kun ei tarvitse nähdä muita ihmisiä. Liikenteessäkin ärsyttää jos joku ajaa mun takana.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.4.24 12:58:01

En jaksa lukea kommentteja, mutta aloittaja, olen samaa mieltä, ihmiset ovat menneet pilalle somen myötä. Ja sinä olet esimerkki inhoamastani ihmisestä. Pitäisi kokoajan olla saatavilla ja tavoitettavissa ja loukkaannutaan suuresti jos muut ei toimi sinun mielesi mukaan. Ai että kaipaan joskus lankapuhelinaikoja ja sitä vapautta ja mielenrauhaa.

Ja huom, ihmisillä saattaa olla vaikka mitä huolia sun muuta minkä takia ei jaksa vastata, mutta ei edes tarvitse olla mitään sellaista. Ei vaan ole pakko vastata ja se ei tee kenestäkään tökeröä. Hitto, vihaan sitä myrkyllistä kulttuuria joka on tullut älypuhelimien mukana, kytätään onko nähnyt viestin jne. Yök.
Mä en ikinä ota itseeni jos joku ei mulle vastaa, heti tai koskaan. Kunnioitan toisen aikaa ja elämää ja toivon saamani saman kunnioituksen takaisin.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.4.24 13:08:27

.: Ymmärrän osittain. Mutta usein nämä joilla kestää vastata ovat nimenomaan niitä, jotka suuttuvat kun toinen onkin sopinut jotain muuta menoa vastaamattomien viikkojen aikana.

Esimerkiksi Anna kysyy minulta maaliskuussa, voiko tulla toukokuussa kylään. Vastaan samana päivänä, että minulle kävisi toukokuussa joko päivä 1 tai päivä 2, toukokuussahan on kaksi arkivapaata. Anna ei vastaa mitään 5 viikkoon. Minä keksin itselleni muuta ohjelmaa noille päiville, koska en viitsi heittää hukkaan vapaapäiviä, enkä myöskään jaksa aina kysellä aikuisen ihmisen perään. Anna laittaa huhtikuun lopussa viestin, että hän tulee 1.5. No sori, mutta minulle ei sovi enää se päivä. Anna suuttuu, kun mehän oltiin sovittu. No ei kyllä oltu, itse ei ollut vastannut enää mitään. Lopputulos: Annasta ei kuulu enää mitään, koska minä olen vaikea ihminen :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 13:12:41

''Lähettäjä: .
Päivämäärä: 29.4.24 12:58:01

En jaksa lukea kommentteja, mutta aloittaja, olen samaa mieltä, ihmiset ovat menneet pilalle somen myötä. Ja sinä olet esimerkki inhoamastani ihmisestä. Pitäisi kokoajan olla saatavilla ja tavoitettavissa ja loukkaannutaan suuresti jos muut ei toimi sinun mielesi mukaan.''

Huoooh. :D Minun mieleni mukaan, joo. Hyvin luettu ketju. Jos asia on sellainen, että vastaamiseen menee oikeasti se 5-10 sekuntia, eikä sen vertaa viitsi kanssaihmisistä välittää, niin mitä mäkään sellaisella ihmisellä teen elämässäni?

Odotin siis useamman PÄIVÄN! En ollut heti kyttäämässä, että onko nähnyt viestin. Mutta muusta yhteydestä näin, että oli todellakin ollut samassa sovelluksessa, joten hänen oli pakko nähdä viestin tulleen. Siihen olisi riittänyt vastaus ''on / ei ole / en yhtään tiedä''.

Mutta liian vaikeaa. Aivan liian vaikeaa. Koska ''MINÄHÄN vastaan vain silloin kun MINULLE SOPII, muut odottakoot!'' Näinkö te vastaamatta jättäjät ajattelette?

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.4.24 13:20:43

Nämähän on hyvä aina vetää täysin toiseen ääripäähän ja syytellä muita hirveästä kyttäämisestä ja painostamisesta :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Usva 
Päivämäärä:   29.4.24 14:26:30

"Mä en ikinä ota itseeni jos joku ei mulle vastaa, heti tai koskaan. Kunnioitan toisen aikaa ja elämää ja toivon saamani saman kunnioituksen takaisin."

Järjestät juhlat/illanvieton. Moni on luvannut tulevansa. Usea ei kuitenkaan ilmaannu, kukaan ei vastaa kyselyihin tms. Kunnioitatko sinä nyt näitä ystäviäsi, jotka eivät vaivaannu edes ilmoittamaan, että eivät tule?

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   29.4.24 14:48:08

Riippuu tilanteesta. Minulle 99,9% yhteydenotoista on kaupustelijoilta, tai tuttujen tutuilta, jotka haluavat käyttää ammattitaitoani ilmaiseksi. Pinnistelen vastatakseni ja ollakseni ystävällinen, toisaalta ehkä typerää vastailla kaupustelijoille iltakaudet kun pitäisi palautua. Työ on siis todella kuormittavaa jo itsessään.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.24 15:28:46

''Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 29.4.24 14:48:08

Riippuu tilanteesta. Minulle 99,9% yhteydenotoista on kaupustelijoilta, tai tuttujen tutuilta, jotka haluavat käyttää ammattitaitoani ilmaiseksi. Pinnistelen vastatakseni ja ollakseni ystävällinen, toisaalta ehkä typerää vastailla kaupustelijoille iltakaudet kun pitäisi palautua. Työ on siis todella kuormittavaa jo itsessään.''

- Voi vitsit, tähän on helppo ratkaisu: Robinson-markkinointikielto! Ei tule 3 vuoteen puheluita turhaan. Mulle on tässä 6 kk aikana tullut ainoastaan YKSI kaupustelupuhelu, ja sekin luultavasti kun olen itse laittanut numeroni johonkin.

Helpoin keino vähentää myyjien soittoja on ilmoittautua Puhelintarjonnan rajoituspalveluun. Se tunnettiin ennen nimellä Puhelin-Robinson. Teet rajoituksen soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 (ma-pe klo 8-18). Puhelu maksaa 0,39 € / minuutti ja hintaan lisätään paikallisverkkomaksu.

Tuohon kun soittaa, niin siellä on automaattivastaaja, jolle vastaat vain 'kyllä', kun tulee sen aika. Ja tadaa - ei moneen vuoteen turhia puhelinsoittoja!

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.24 13:43:03

Usva: joo kunnioitan. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Jos on kiireellistä tärkeää asiaa mihin on pakko saada vastaus niin sitten sillä puhelimella soitetaan.

Ja huooh vaan aloittaja, itse kysyit. Ei tarvitse olla mikään ääripää mutta en vaan voi sietää kaltaisiasi ihmisiä :D

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   30.4.24 14:28:26

Olen monessa mukana ja vastuussakin. Viestejä voi tulla päivässä kymmeniä harrastuksiin liittyen ja kavereiden kyselyjä. Yritän olla avaamatta töissä mutta jos on rauhallista katson ja samantien joutuukin laittamaan puhelimen pois ja ua hommiin. Tuolloin voi unohtua vastata kun viesti on pudonnut alemmas ja ei enää pistä silmään. Soittelen työmatkalla mahdollisimman monen asian mutta silti voi unohtua vaikka viestin olen nähnyt. Minua saa ja pitää muistuttaa 

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   30.4.24 14:32:40

Niin ja hermo menee näihin tuntemattomia numeroja pelkääviin. Joskus hajoaa vehkeet tai lääkäri sairastuu ja joudutaan soittelemaan ajan varanneet läpi että elekää tulko. Ihan joka kerts on useampi mulkero mikä ei vastaa outoihin numeroihin (sanovat). Nämä kun tulee turhaan paikalle niin tulee vuorisaarna puhelimen käytöstä ja sen verran vittumainen olen että jäävät ilman kahvilippuja. Ja puhun pelkästään näidtä jotksi ei vastaa vieraisiin numeroihin. Sen ymmärrän täysin ettei aina voi vastata ja ei niissä mitään, he osaavat myös soittaa takaisin.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   30.4.24 15:24:05

''Ja huooh vaan aloittaja, itse kysyit. Ei tarvitse olla mikään ääripää mutta en vaan voi sietää kaltaisiasi ihmisiä :D''

- Mä väännän nyt vielä rautalangasta. Minä _en_ kytännyt toisten vastaamista, _en_ odottanut puhelin kädessä että ''vastaa mulle, vastaa mulle!'', vaan annoin asian olla. Kun meni useita päiviä, ja tyyppi oli tässä välissä ainakin 2 kertaa nähnyt jutun, mutta ei vastannut, niin sitten vasta mulla ns. meni hermo. :D

Ja korostan vielä, että vastaamiseen olisi mennyt 5 sekuntia.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.24 17:56:54

Menee hermot huonosti käyttäytyviin ihmisiin. Ei osata soittaa, kysyä ja sopia, voiko tulla kylään vaan pelmahdetaan odottamatta pihaan, odotetaan kahvia ja seuraa ja loukkaannutaan kun sanon, että nyt ei käy, mulla on työpäivä kesken, Teams-palaveri alkamassa tms. Ja joskus sitä haluaa vaan olla, ilman että kukaan häiritsee tai tuppautuu vaikkei juuri mitään erikoisempaa olisikaan.

Menee hermot, kun sitten osataan soittaa tai viestitellä, se pitää tehdä keskellä yötä. Mulle on jo kersana opetettu, että puhelimella ei ketään häiritä iltaysin ja aamuysin välillä.

Se pidetään, mitä sovitaan. Kunnioitetaan muiden kotia, aikaa, yksityisyyttä ja tahtoa. Eikä ikinä, milloinkaan yritetä lainata tai ruikuttaa kavereilta rahaa!

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   30.4.24 18:37:02

Kyllä useasti, varsinkin töissä. Siellä on yksi työntekijä sellainen, että en vain jaksa. Ei tajua yhtään mitään! Vaikka sanoisi, että laittaisitko oven kiinni niin alkaa katsomaan ikkunaa ja miettii kuinka saisi sen auki. Kova pätemään, mutta pätemänsä asiat ei pidä paikkansa.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   30.4.24 21:15:36

Menee todellakin. Ja usein.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.4.24 23:30:48

Ihmiset - silloin kun he, jotkut aina jopa - ovat koko veen ajan kyseenalaistamassa kaiken muiden asioissa autoaationa.

Jopa asioista joista eivät itse tiedä mitään, etenkään verrattuna toiseen henkilöön, joka toetää ja jolla on sitä sujuvasti ignoorattua kokemusta omiksi tarpeiksi itsellä, tai minimi ihan tasaveroinen oikeus omaan makuun, nokemuksern asiasta ja mielipiteeseen siitä,

mutta periaatteessa näiden yksien pitäisi saada määrätä kaikki, ja jopa tietämättä mitäänkin tietämässä kaikki aina paremmin. Valitaan vaan mitä tahansa sattuanvaraisesti ja aletaan ängetä sitä tilalle tunkemalla tunkien

Sitten naama nurin nyrpyllään ja toinen on pahis tyhmä typerä huono ymmärtämätön ei ymmärrä parastaan kun ei kysele miten valtias sallisi tai ei tottele. Voi voi voi kun niin ymmärtämätön ja ja ja.

On kuin ne haluaisivat muiden olevan kengän pohjallisena ja aina tekevän minkä tahansa kuten he käskevät. Kaikki kritisoidaan ja "ehdotetaan" muuta. Ja vielä käsittämättömämpää, että oikeasti odotettaneen muiden vain "tottelevan".

Minä en ihan tällaistakaan ole ikinä kokenut ennen tällaisella vahvuudella. En ole nuori enää. Jonkinasteisia kyllä. 3-4v sitten yksi vei hermot jo. Oli ihan kahjo tapaus, se.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.4.24 23:52:48

Kevät on taas alkanut ja ihmiset, joista ei ole kuulunut sitten viimekevään jälkeen möyrii esiin jostain koloistaan ja on kohta VIESTITTELEMÄSSÄ, että ois mukava nähdä pitkästä aikaa ja tullaan käymään. Pahimmat ovat ilmoittamatta ovella.

Omituisin tilanne on ollut se, että tullaan käymään kahvilla, mutta kukaan ei juo kahvia.

Kuinka moni ihminen on käsittänyt sen vanhan sanonnan "Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan" ihan väärin.
Talo elää tavallaan ja vieraat tulee niille varatulla ajalla.

Ja viestittelijöille ja kekkereiden järjestelijöille: jos ihminen on aidosti kiinnostunut, se kyllä vastaa ja hyväksy se, että niitä, jotka eivät vastaa; niitä ei kiinnosta.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.5.24 01:22:46

Jos Marja sanoo tahtovansa, tarvitsevansa tai aikovansa lähteä syömään, joku alkaa vastustella keksien tekosyitä sille miksi Marjan ei tulisi AINAKAAN nyt SITÄ tehdä. Ainakaan sinne lähteä. Eikä mihinkään.

Aiot mennä lounalle?
Katso, minulla on 2 paahtoleivänpalaa! Mikä juhla-ateria. Saat toisen palan.

Et sinä tarvitse mitään, älä höpise!
Painetaan me näillä koko ilta vielä ylitöissä. Emmekä me nyt mitään ruokaa tarvitse.

Olet sitten vielä ylitöissä. Et sinä tarvitse mitään ruokaa mutta tuossa on toissspäiväinen voileipäsi puolikas, jota et ehtinyt muka töiltä syödä. Minäpä lähden tästä kotiin. Avokki valmisti merianturaa ja ties mitä. Pitää kiirehtiä. Äläkä nyt vain mene syömään mitään! Älä törsää!

Aiot ostaa lounastunnilla kaupungillakamman, koska entisestä katkesi piikkejä?
Höpsistä, aivan hyvä!
Minä kaivan sinulle jostain yhden. Kai nyt jollakulla on. - Kas tässä! Pukkarin WC:ssä oli ja siellä on kynsiharhäja, pese sillä. Pitää muistaa sanoa kaikille, että se on nyt sinulla. Sinä voit ostaa meille uuden hätävaran! Se olikin jo vanha :)

Aiot ostaa puurosuurimoita?
Et sinätarvitse ohrasuurimoita. Osta riisiä!
Ei ei ei. Et sinä tarvitse puuroja.
Ei ei ei. Et sinä tarvitse kuin hiutaleita.

Aiot ostaa ruishiutaleita/ kaurahiutaleita.
Ei ei ei. Ostat bczfh hiutaleita.

Aiot ostaa puuroaineita
Ei ei ei, ei syödä puuroa. Syöt leipää
Ei saa syödä viljaa, syö kanaa!

Aiot syödä kanaa:
Osta lammasta!

Et kai noita ota? Liian kalliita minusta nuo! - Sinähän itse juuri otat kalliimpia ja nämähän ovat niitä halvempia?! /// - Nämä on tarjouksessa. - Mutta nehän ovat kalliimpia??? - ostetaan vain tarjouksesta

Joka asiaan tyrkytetään jotain ja muuta kaiken tilalle. Sinisen sijasta oranssia. Jos sanoo tarvivansa vettä, pitää juoda / ostaa mehua.

Loputon jono.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.24 01:42:47

Ihmiset jotka sanovat mielipiteensä, vaikka sitä ei kysytä.

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.5.24 08:43:36

^ KYLLÄ. TÄMÄ. Joka asiaan.

Sopii kuin pilkku iin päälle just edellisen jatkoksi.

Sitten vielä ostellaan toisen ihmisen selän takana kertomatta kysymättä asioita tälle, jotka tämän pitäisi maksaa, ja surukasvoina toisen todetessa ettei. Arvatkaa kuka siinä on kiittämätön.

Ja tämä vaikka olisi sanottu, että älä ostele näin.

Miksi, MIKSI?

Ei voi käyttää toisen kukkaroa päätten mihin tämän tulisi rahansa käyttää ja minkä tulisi kelvata ja sopia. Vieläpä asioita, joita ei osteta itse sovittamatta.

Eikä käyttää sitä toisen kukkaroa päättäen toisen puolesta mikä on ensisijasista mihin käytetään ja koska millaisiin missä tilanteissa, vieläpä tuurilla jäätä kokeillen nettiostoksia.

Ja vieläpä tartuntatautiaikoina käytettyä asioissa missä aina on ollut riskinsä "saada" jotain, saati juuri tänä keväänä tai tai.

Siis minä en kykene ymmärtämään tällaista.
Ja kun puhe ei auta. Ei sievä puhe, eikä suorakielto ratskiskosta! En tahtoisi loukata, mutta kun todella ei usko.

Nimim. Neuvoton

  Re: Meneekö teillä koskaan hermo ihmisiin?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   2.5.24 05:08:32

Nimimerkki *:ltä tuli kyllä sellaista avautumista monessakin ketjussa, että ei oikeen pysy perässä. :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.