Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: pettää? 
Päivämäärä:   21.4.24 10:17:41

Pitkä suhde, seksi on loppunut vuosia sitten. Olen seonnut jo laskuista, mutta sanoisin että lähemmäs 10v mennyt ilman. Puoliso on lisäksi viime aikoina päästänyt itsensä lihomaan, joten fyysisesti ei enää viehätä.

Seksi ei koskaan ole ollut suhteemme paras puoli. Sen sijaan viihdymme hyvin yhdessä ja meillä on hauskaa. Arki rullaa hyvin.

Mutta kaipaan seksiä. Olen ottanut asian useamman kerran esiin keskustelussa, mutta puoliso ei halua puhua asiasta. Kerran jopa kysyin onko ok jos käyn vieraissa. Vaikutti kiusaantuneelta, mutta ei edelleenkään sanonut mitään.

Onko tässä pakko alkaa puhua erosta? Sinänsä minulle sopisi ihan hyvin että saan seksini (edes joitain kertoja, niin ois jotain mitä muistella) muualta ja jään tähän suhteeseen.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.4.24 10:21:25

Siis onko sun ainoat syyt olla suhteessa "viihdymme yhdessä ja meillä on hauskaa"? Jos on, niin eroa.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.4.24 10:21:48

Kysy, kumpi on puolisollesi parempi; ero vaiko seksin hakeminen muualta. Hän siis ei ole kyennyt kymmeneen vuoteen kertomaan, miksei halua seksiä? Onko jokin sairaus?

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.24 10:26:11

Joudut ihan itse miettimään. Mitä moraalisi sanoo? Mikä on se ratkaisu jonka kanssa sinun on helpoin elää?

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 10:54:41

Miksi pettää kun voi antaa puolison valita. Ilmoita, että haluat seksiä nyt muualta ja sen teet. Jos hän haluaa siksi erota, hän on siihen vapaa.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.4.24 11:06:25

Piste tuon sanoikin… toinen vaihtoehto että haet seksisi muualta kertomatta kellekään ja arki rullaa kuten ennenkin.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   21.4.24 11:12:46

Menkää pariterapiaan? Kyllähän tuosta asiasta on pakko pystyä jotenkin puhumaan, aika sairasta jos on noinkin iso ongelma, josta toinen ei edes suostu puhumaan.

En kyllä pettäisi selän takana salaa, se on alhainen teko, ja puoliso ansaitsee tietää totuuden ja tehdä omat valintansa.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   21.4.24 11:33:48

"Siis onko sun ainoat syyt olla suhteessa "viihdymme yhdessä ja meillä on hauskaa"? Jos on, niin eroa."

Siis olenkohan mä ihan outo kun mun mielestä nuo ovat olennaisilta osiltaan juuri sitä, miksi suhteessa ollaan? Vai onko muille aina päällimmäisenä taloudelliset seikat, suvun jatkaminen, fyysisten tarpeiden täyttäminen, jokin muu?

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.24 11:35:51

Viihdymme yhdessä ja meillä on hauskaa on loistava peruste kaverisuhteelle! Parisuhteelta toivoisin ainakin itse enemmän, kuten että koemme olomme turvalliseksi ja tuetuksi ja rakastetuksi toistemme seurassa.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   21.4.24 11:42:59

Lisämääreitä voi aina keksiä mutta kyllä ainakin mulle tuo on pähkinänkuoressa se, miksi suhteessa ollaan. Jos en viihtyisi eikä mulla olisi hauskaa kumppanini kanssa, niin ei siinä kyllä auttaisi vaikka tuntisi olonsa muuten kuinka turvatuksi. Eihän silloin olisi kyseessä puoliso vaan ennemminkin jonkinlainen suojelija. Itseasiassa, olisin valmis jopa antamaan jonkin verran turvallisuutta poiskin muuten hyvän suhteen eteen.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Noppa 
Päivämäärä:   21.4.24 11:46:01

Mekin viihdymme yhdessä, meillä on hauskaa yhdessä, teemme asioita yhdessä ja näytämme myös rakkauttamme toista kohtaan. Lisäksi on perhettä.

Seksiä ei ole ollut kuitenkaan lähes 10 vuoteen kuin max. kerta vuoteen (silloinkin miehen aloitteesta, minut torjutaan jos yritänkin). En haluaisi päättää hyvää liittoa, mutta en osaa kuvitella itseäni seksittä loppuelämääni. En ole kuitenkaan edes keski-ikäinen vielä. :(

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   21.4.24 12:31:15

no jos nyt lähdetään siitä että pettää ei "saa" missään tilanteessa etkä mistään syystä. MUTTA en kyllä itsekään haluaisi elää ilman seksiä joten jos toinen ei sitä halua eikä anna lupaa hakea muualta niin sitten ero. Yksinkertaista.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: 888 
Päivämäärä:   21.4.24 13:23:24

Meillä on miehen kanssa täysin eri seksidraivi. Minun tekee mieli ehkä kerran kahteen kuukauteen, mies voisi panna vaikka joka toinen ilta. Olen antanut luvan käydä hakemassa muualta, koska meillä on muuten todella onnellinen suhde ja luotan mieheen että käyttää kumia, on rehellinen toiselle naiselle sekä minulle. Vielä ei ole tätä korttia käyttänyt. Meille molemmille seksi on seksiä eikä se määritä suhdettamme. Läheisyyttä noin muuten on. Jos mies rakastuu tällaiseen ns toiseen naiseen niin sitten rakastuu, en ole huolissani.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 13:26:55

"Kerran jopa kysyin onko ok jos käyn vieraissa. Vaikutti kiusaantuneelta, mutta ei edelleenkään sanonut mitään."

Aika paljon hymistelyä olet sietänyt. Minä olisin jo lähtenyt kävelemään, jos näin selväsanaisen avauksen jälkeen toinen edelleen istuu tuppisuuna. Tuollainen on pelkkää vastuun välttelyä, luotetaan siihen, että sinä et tee mitään ratkaisuita vaan jäät roikkumaan.

Mutta erohan siinä on edessä, jos kumppani ei kykene asiasta puhumaankaan. Voithan kokeilla kaikki klassiset kirjeen kirjoittamiset tai mökiltä viestin laittamisen että jos eri moodi tuottaisi keskustelua, terapiaankin voi yrittää miestä saada.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   21.4.24 13:30:07


Menkää pariterapiaan? Kyllähän tuosta asiasta on pakko pystyä jotenkin puhumaan, aika sairasta jos on noinkin iso ongelma, josta toinen ei edes suostu puhumaan.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: öh 
Päivämäärä:   21.4.24 14:14:16

Entäs ne lapset.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   21.4.24 14:39:00

Lapsia ei ole.

Pitänee alkaa etsiä pariterapeuttia.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   21.4.24 14:52:37

Ehdottomasti ammattiapua ja jos puoliso kieltäytyy niin sitten vakavasti keskusteltava erosta. Ei ole kummallekkaan hyväksi elää suhteessa, missä halut ei kohtaa. Sen eron tulet huomaamaan kun löydät sen jonka kanssa haluat seksiä ja joka oikeasti haluaa sitä kanssasi.
Pettäminen ei ole mikään ratkaisu, sotkee ja pahentaa vaan tilanteen.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   21.4.24 14:57:40

Olen itse suhteessa, jossa ei ole seksiä minun tahdosta. Minulle on ok, jos mies haluaa käydä vieraissa mutta siitä pitää pystyä puhumaan. Ei kuulemma halua. Jos selän takana menisi, niin lähtisin. Pettäisi luottamuksen, jos ei kykenisi puhumaan asiasta.

Sinuna koittaisin puhua asiasta vielä. Jos puhuminen ei onnistu, niin onko suhteessa järkeä?

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.4.24 15:14:49

Siinä vaiheessa kun puoliso ilmoittaisi ettei meillä enää ole seksiä hänen tahdostaan, luottamus olisi kyllä jo mennyttä minun puoleltani. Enkä kyselisi haluttomalta lupaa ja sääntöjä sille miten minä saisin siinä kohti seksielämäni hoitaa. Ihan absurdia että joku kirltäytyy

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.4.24 15:16:27

Karkasi. Kieltäytyy seksistä, mutta vaatii vielä oikeuden päättää siitäkin saako toinen sitä harrastaa ja millä ehdoilla. No, jättäisin kroonisesti haluttoman puolison muutenkin.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.4.24 15:31:15

Keskustelemisesta kieltäytyminen olisi jo yksinään syy nostaa kytkintä. Jos joku asia vaivaa, niin se on käsiteltävä tavalla tai toisella. Ei toinen voi mököttää 10vuotta!

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Pistepistepiste 
Päivämäärä:   21.4.24 16:12:17

'fyysisesti ei enää viehätä'
Haluaisit seksiä, ilmeisesti joltain muulta mutta silti haluaisit jatkaa yhdessä? Entä jos mies yhtäkkiä alkaisikin haluamaan seksiä?

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   21.4.24 17:33:04

Oletko varma ettei mies petä, tai ole pettänyt jo kauan, kun ei kanssasi seksiä kerran halua? Jos saakin sitä jo muualta.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   21.4.24 19:49:31

” fyysisesti ei enää viehätä'
Haluaisit seksiä, ilmeisesti joltain muulta mutta silti haluaisit jatkaa yhdessä? Entä jos mies yhtäkkiä alkaisikin haluamaan seksiä?”

Hyvä kysymys. Jos nyt jotain kiinnostusta osoittaisi, niin ehkä saataisiin homma toimimaan.

Niin

En usko että pettää, en tiedä missä välissä ehtisi, kun ei ole kuin töissä tai kotona.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   21.4.24 21:04:31

Kaikille nyt vaan seksi ei ole mikään juttu, mutta sitähän täällä ei näköjään suvaita?

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 22:28:45

Ei kaikille tarvitsekaan olla, mutta aloittajalle tuntuu olevan. Silloin hänen täytyy asialle tehdä jotain. Kumppani saa ihan vapaasti olla harrastamatta seksiä, eihän aloittaja häntä halua pakottaa.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.4.24 23:17:45

Meillä oli samanmoista, ei seksiä ainakaan 5 vuoteen, mutta viihdyimme yhdessä arjessa, nukuimme eri huoneissa, koska mieheni kuorsasi kovaa. Seksistä ei puhuttu, mentiin jotenkin lukkoon. Mietin myös eroa vai mitä täs tapahtuisi. Panettikin. Sitten vaan yks ilta menin hänen sängyn viereen tyynyn kans ja kysyin, saanko tulla viekkuun nukkuun.. Mies oli ihmeissään, naurahteli jopa. Menin viereen ja kysyin, saanko halata, pitää kiinni. Ja niin vaan siitä sitten hänkin pehmentyi ja halusi halata, nukahdimme lähekkäin. Aamulla oli vähä naurut herkässä, että mikä tuli.. Mutt tän jälkeen kaikki ollut ihanasti. Toki, hänellä seisokki ongelmaa, hävetti ja sekin syynä, ettei seksiä kaivannut moneen vuoteen. Hankimme penispumppu ja nyt toimii. Mutt olemme n 55v pari jo

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   22.4.24 12:51:06

S

Ihanaa että teille kävi hyvin. Jotenkin lukossa ollaan täälläkin. Kun tilanne on jo jatkunut kauan, on jotenkin vaikea enää asiaa ottaa edes puheeksi.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   22.4.24 19:18:06

Niin se on, mitä kauemmin aikaa menee, sen vaikeempaa. Itseäni hävetto hirveesti mennä kysymään, saanko tulla viereen nukkumaan. Mutta onneksi menin. Hänellä oli samoja häpeän tunteita, ettei kehtaa lähestyä ja vielä kun tuo pikkuepeli ei enää ollut nuoruuden terässä. Että suosittelen lähestyä, vaik on vaikeeta.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 20:05:52

Jos on kymmenen vuotta panematta niin tuskin edes lihava mues enää kykenee edes.
Hoida asia hienotunteisesti tai rehellisesti mutta älä enää jätä elämää elämättä.
Kun hoksaat että elämä meni ohi saattaa iskeä aika paha katumus ja katkeruus.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.4.24 20:45:39

"Keskustelemisesta kieltäytyminen olisi jo yksinään syy nostaa kytkintä. Jos joku asia vaivaa, niin se on käsiteltävä tavalla tai toisella. Ei toinen voi mököttää 10vuotta!"

Tämä. Minulle seksi on hyvin olennainen osa parisuhdetta, enkä todellakaan suostuisi olemaan viikkotolkulla ilman – saati kuukausia, vuosia! Mutta iso ongelma olisi sekin, ettei mies suostuisi keskustelemaan asiasta. Tai sanomaan edes miksei halua keskustella!

Jos sooloseksi ei ole sulle riittävä, eikä mies sen vertaa puhua pukahda että hyväksyisi seksin hakemisen jostain muualta, niin eipä siinä ole muita vaihtoehtoja kuin jäädä seksittömään suhteeseen tai lähteä eri teille. Pettäminen ei ole ratkaisu. Se tuhoaa luottamuksen ja veikkaan ettei sustakaan hyvälle tuntuisi, koska et ilmeisesti kuitenkaan halua loukata miestä.

  Re: Missä vaiheessa ”saa”

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.5.24 08:33:51

up

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.