Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 08:23:05

Hei! Heti alkuun: tiedän, että pysyvää muutosta en pelkillä pussikuureilla saa. Myös normaalia ruokaa syömällä voi laihtua ja niin kannattaisi tehdäkin, MUTTA:

Tarvitsen nopean alkusysäyksen, joka motivoi jatkamaan. Ketoosiin pääseminen olisi minulle hyvä ja sen saavuttaisi suht helposti tällä nutiletillä. Haluan tämän nestepöhön ja turhan naposteluhimon hiiteen. Olen yrittänyt painonpudotusta kaloreita laskemalla jo pidemmän aikaa, mutta en vaan koe sitä mielekkääksi. Kaloreita laskemalla sain painonnousun pysähtymään ja hyvin hyvin hitaaseen laskusuuntaan. Tämä hidas tahti ei vaan motivoi minua. En tarkoita, että vuosien aikana kertyneistä läskeistä pitäisi päästä sekunnissa eroon, MUTTA haluan nopean ja motivoivan alun, jotta jaksan siitä jatkaa kaloreita laskemalla, säännöllistä ateriarytmiä opettelemalla ja muuttamalla annoskokoja maltillisemmaksi.

Ajattelin pitää vähän vajaan viiden viikon nutrilett kuurin, jonka aikana pidän kaksi vähän vapaamman syönnin päivää (pari sovittua ruokailuun liittyvää tilaisuutta). Tavoitteena olisi pudottaa 6kg painoa. Näistä suurin osa on sitä nestettä, olen jotenkin tosi turvoksissa. En ehkä arkena yksinkertaisesti muista juoda vettäkään tarpeeksi ja syön liikaa suolaa.

Onko kellään tsemppaavaa kokemusta nopeasta painonpudotuksen aloituksesta nutrilett tuotteilla? Älä tule pliis huutamaan että humpuukkia ja lihot heti takaisin. Tiedän monen mielipiteen ja toki lihoo takaisin, jos palaa vanhaan. Aikoisin kuitenkin saada ns. "mahalaukun vetävyyttä" pienemmäksi, opeteltua ateriarytmiä ja poistettua nesteitä. Sen avulla jatkaisin kaloreita laskemalla hitaampaa painonpudotusta kohti sitä kuuluisaa elämäntapamuutosta.

Kertokaa jos jollain kokemuksia, paljonko pudotit ja missä ajassa?

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 08:28:17

..ja siis tavoite olisi tähän alkuun tuo -6kg, jotta saan sen kevyemmän olon ja pääsen tästä turvotuksesta eroon. Sitten jatkaisin hitaalla tahdilla vielä -4kg, joten pitkän tähtäimen tavoite on 10 kilon pudotus. Ja seuraava tavoite saada paino pysymään siinä.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   21.4.24 09:04:33

Mulla on aina Nutrilettejä kaapissa varmuuden vuoksi, todella käteviä ateriankorvikkeita, eikä koskaan tarvitse pelätä tyhjää jääkaappia. Itse en ole noin pitkää yhtäjaksoista kuuria pitänyt, vaan lähinnä korvaan yksittäisiä aterioita 1-2 kertaa päivässä useimpina päivinä. Aikoinaan laihdutin 35kg pitämällä 2-4 pussikeittopäivää viikossa. Sukulaiseni on moneen kertaan nutrannut kymmenisen kiloa pois vetämällä pelkkiä keittoja 2-3kk, mutta palaa sitten aina suoraan normiruokailuun, ja kaikki kilot tulee tietysti parissa viikossa takaisin.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 09:08:48

5 kg lähtee jo 2 viikkoa nutraamalla. Itse laihdutin 10 kg nutraamalla ja jatkoin kevyellä ruokavaliolla siitä, kun oli herkkuhimo pois. Hiuksia tippui kyllä sen jälkeen paljon päästä.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 10:19:21

' joo nämä on kyllä kätevä ottaa esim töihin mukaan!

. Okei. Kahdessa viikossa 5kg kuulostaa tosi nopealta. Epäilen lähteekö minulta noin nopeasti, kun olen yleensä tosi hidas laihtumaan. Mutta toki jos noin kävisi, niin sitten ei tarviis olla tuota melkein viittä viikkoa nutriletillä, vaan voisin aloittaa aiemmin sitä kaloreiden laskemista kevyellä syönnillä. Katsotaan kuinka käy!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Lempo 
Päivämäärä:   21.4.24 10:23:08

Kertokaapa mitkä on parhaita nutrilett tuotteita? Itse en ole kokeillut kun tasty tropical smoothieta, kun jonkin aikaa otin aina sellaisen töihin ja join sen autoillessa, kun en malttanut pitää ruokataukoa kun oli vaan n. 6h työpäivä ja pääsi aikasemmin kotiin kun ei pitänyt ruokataukoa.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 10:30:33

Lempo: aiemmin olen siis kokeillut näitä, mutta ennen ei ole itsekuri riittänyt olla kuurilla muutamaa päivää kauempaa. NYT aion olla sen aikaa että saan tuon välitavoitteen -6kg saavutettua, toivon että vähintään tämän vajaan viiden viikon ainana onnistuu. Jos aiemmin, niin hyvä vaan. Sitä siis tarkoitan että aiemmin olen tykännyt kasviskeitosta (vegetable soup) ja mansikkapirtelöstä (strawberry shake). Myös tuo tropical smoothie on hyvä! Nyt en lähikaupasta löytänyt kuin rasberry shakeja, joten kokeilen tätä vadelmaa alkuun. Pitänee käydä kasviskeittoa ja mansikkaa etsimässä isommilta kyliltä, koska tuo yksi maku saattaa tökkiä (vaikka hyvä onkin).

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Lempo 
Päivämäärä:   21.4.24 10:37:44

Joo hei pitääkin tutustua, joskus näin fiksuruoka tai joku vastaava sivusto alessa nutrilettejä.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   21.4.24 10:45:08

Nyt on jo aikaa viimeisimmästä Nutreilusta, mutta itse tykkäsin suklaasta ja kasviskeitosta. Tuo tropical smoothie kuulostaa maistamisen arvoiselta, pitääkin kokeilla. Vapaapäivinä saatoin sekoittaa 3-5 pussillista suklaata vispilällä sopivaan kulhoon valmiiksi, ja siitä sitten päivän mittaa join. Juoda pitää reippaasti ja vaikka kurkkua ja porkkanaa lisäksi. Toisinaan korvasin yhden tai kaksi pussia munakkaalla tai proteiinirahkalla ja marjoilla.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 11:27:47

# joo tuo veden juonti on tärkeää varmasti. Ja porkkanan ja kurkun pureskelu varmasti auttaa myös! Niissä ei paljon kaloreita ole. Sen verran olen tutkinut asiaa, että kokonaiskalorimäärän olisi hyvä jäädä alle 800kcal tai ihan max tuo 800, jos aikoo ketoosiin päästä. Sen ketoosin avulla nälän tunne häviää, on virkeämpi ja nesteet poistuu/rasva palaa.

Aloitin tämän urakan niin, että eilen osanutrasin syöden kevyesti myös muuta. Tänään sama homma. Kuitenkin niin, että kalorit jää alle 800kcal, jotta pääsen jo pikkuhiljaa kohti ketoosia. Huomisesta alkaen aion tuon vajaa 5vk (poislukien kaksi sovittua päivää, jolloin syön muuta) täysnutrata arkena niin, että juon pelkkiä pirtelöitä. Viikonlopuille ajattelin kasviksia, eli kurkkua ja porkkanaa naposteltavaksi. Sen verran vaan, että kalorit on sen 800kcal alle. Nyt päätin, että minun on pakko tämä vetää kunnialla loppuun. Muuten en pääse tästä kamalasta turvotuksen tunteesta ikinä eroon. Olisin kiinnostunut jatkamaan vähähiilarisella ruokavaliolla tämän nutrilett rupeaman jälkeen. Heti on jo parempi olo, kun on jättänyt leivät, pastat ym pois vaikka vasta toinen päivä. Jotenkin hiilarit tekee minulle kamalan tukalan olon.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 11:29:25

Ja en tietenkään loppuelämääni voi vältellä kokonaan hiilareita, se ei ole tarkoitus. Mutta siitä kierteestä olisi hyvä päästä eroon ja opetella syömään kevyemmin! Hiilarit turvottaa minua jotenkin tosi kovasti ja alavatsa on aina kipeä.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Xio 
Päivämäärä:   21.4.24 11:48:10

Tuo 5vk on mielestäni aika pitkä aika kokonutrausta. Itselle on riittänyt startiksi 5vrk. Sillä pääsee jo ketoosiin ja herķkuhimosta. Sen jälkeen hetken osittaista ja takaisin normiruokaan. Pari kertaa oon tehnyt näin ja suht pysyviä tuloksia tullut, kun kertojen välissä on ollut parikymmentä vuotta. Ylimääräisiä kiloja on ollut 5-8. Nyt olis taas edessä koska menopaussi.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 11:59:47

Xio: okei. Totta, että onhan se pitkä aika. Ajattelin vaan ottaa aikaa siksi, kun tiedän että kilot tippuu huonosti minulta. Ja pelkään, että jos liian pian alan palata oikeaa ruokaa syömään, repsahdan taas hurjiin annoksiin ja hiilareita tankkaamaan. Kuten on käynyt minulle monta kertaa, olipa pudotuskeinona ollut mikä tahansa. Siksi arvelin tällaista pidempää jaksoa, että saisin varmasti tuon 6kg turvotusta ja pöhöä (ehkä vähän rasvaakin) pois ja n. viidessä viikossa ehtisin tottua pienempiin annoksiin ja kalorimääriin sekä tiettyyn tasaiseen ateriarytmiin.

Mutta toki täytyy seurata miten nopeasti tämä toimii painonpudotuskeinona. Pelkään pahoin, että en pääse tavoitteeseeni pudottaa kuutta kiloa. Mutta yritän kovasti! Se on siis välietappi, josta jatkaisin hitaammalla tahdilla vielä eteenpäin.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 12:01:25

Siis sitä pelkään, että minulle ei riitä edes tuo viisi viikkoa tällä, kun taas jotkut sanoo pudottaneensa sen verran parissa viikossa. Kaikki ollaan yksilöitä ja eihän se auta kuin kokeilla! :D

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 12:10:59

Ja siksi myös tuota viittä viikkoa suunnittelin, koska välissä on parilla eri viikolla ne kaksi päivää, mihin sovittu ruokailuun liittyvät tapaamiset. En voi mennä niihin litkimään nutrilettejä, mutta toki osan päivästä voin silti nutrata. Noinä päivinä se ketoosi väkisinkin katkeaa, joten sitten sen tavoittelu pitää aloittaa taas alusta. Näin olen ymmärtänyt, että se katkeaa jos syö enemmän kuin 800kcal (tai tietty määrä hiilareita). Korjatkaa jos olen väärässä!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.4.24 12:36:39

Mä en tiedä nutrilettirn sisältöä, mutta ei 800 kcal ooe. Mikää maaginen raja ketoosille. Sehän tarkoittaisi että kaikilla on samanlainen kulutus, mikä on ihan puppua. Kun syömishäiriöni alkoi, söin ensin 800 kcal/pvä, sitten 600 , ym, enkä missään vaiheessa ollut ketoosissa.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   21.4.24 12:40:48

En tiedä, olenko nutratessani ollut ketoosissa vai en, mutta kiloja on lähtenyt silti.

Tsemppiä :)

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 14:54:14

"Kun syö alle 800 kilokaloria tai alle 100 grammaa hiilihydraatteja vuorokaudessa, elimistö menee ketoosiin"

Tätä tietoa olen netistä löytänyt. Ketoosiin pääseminen ei liity henk. koht. kulutukseen, vaan pitää olla alle 800 kcal kalorit tai sitten hiilarit alle 100 grammaa /vrk. Silloin keho menee ketoosiin, kestää yleensä muutaman päivän päästä siihen, eli sinnikkäästi pitää jatkaa ekat päivät ja sen jälkeen helpottaa :)

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 14:54:51

Ja kiitos tsempeistä!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 17:29:11

Tässä jo suunnittelen sitä hetkeä, kun olen pudottanut tuon välietapin verran 6kg nutrileteillä (menipä siinä viisi viikkoa tai sitten mahdollisesti jopa vähemmän).. eli siis normaaliin ruokaan paluuta. Ja mulle on tosi tärkeää suunnitella ennakkoon kaikkea, siten pysyn tavoitteessa helpommin. Mitä luulette toimisiko niin, että arkena syön kalorivajeella vähähiilarisesti välttäen kokonaan herkut, leivät ja pastat jne. Ja viikonloppuisin söisin edelleen kalorivajeella, mutta myös pikkasen noita hiilareita myös. Meneekö keho helposti sekaisin, jos viisi päivää viikosta ei saa juurikaan hiilareita ja kahtena päivänä saisikin vähän enemmän?

Mutta joo, kohta on tämä toinen päivä taputeltu ja nesteet liikkuu kun vessassa saa ravata tiheään. Nyt tuntuu ekaa kertaa elämässä, että minulla on hyvä tsemppi saavuttaa tavoite ja pystyn siihen kyllä! Tämä viikonloppu jo osoitti sen, että kyllä myös minä pärjään ja voin rentoutua ilman herkkuja! Tämä pitää vaan opetella ja katkaista minulla näköjään kerrasta poikki kunnes opin uusiin tapoihin.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.24 17:36:47

"Meneekö keho helposti sekaisin, jos viisi päivää viikosta ei saa juurikaan hiilareita ja kahtena päivänä saisikin vähän enemmän?"

Ei keho mitenkään "sekaisin" mene, mutta painoa pudottavalle se nestekilojen paluu on psyykkisesti vaikeaa. Itse syön muuten vähähiilarisesti, mutta treenipäivinä yhtenä-kahtena päivänä viikossa vedän hiilareita. Hiilaripäivän jäljiltä painoa saattaa olla jopa 5kg edellistä aamua enemmän, ja ruokahalu myös tietysti aina valtava, kun ketoosi katkeaa.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 17:45:18

- kiitos kommentista, tuo on kyllä varmasti ihan totta. Pitänee siis harkita vielä miten ja millaisella ruokavaliolla palailen sitten ns. normaaliin arkeen. Ja toki täytyy katsoa, että viikonloppuna ei hiilarien määrä kasva isoksi. Meinasin, että esim kasvistortilloita tai jotain vastaavaa kevyttä voisi viikonloppuna kokeilla. Tortillalätyissä tosin sitä hiilaria on. Pitää katsoa ja seurata tilannetta sitten, kun sen aika on. Jos näyttää, että hiilarien lisäämisen myötä ajaudun taas junnaamaan paikallaan tai paino jopa nousee, niin sitten se ei onnistu. Siinäkin pitää muistaa maltti minun, kuitenkaan sekään ei toimi että loputtomasti kaiken itseltään kieltää. Painon heittelyt varmaan opittava vaan kestämään, jos välillä tulee pientä takapakkia. Ja tosiaan tavoittelen tällä sitä, että saan arkeeni jonkun rutiinin, rytmin ja järjen syömisten kanssa.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.4.24 18:36:31

En usko hetkeäkään, että 800 kcal on mikään absoluuttinen raja (tai 100 g hh). Meillä kaikilla on erilainen elimistö. Ei ole fysiologisesti mahdollista että kaikille kävisi sama kaava. Esim mulle 800 kcal on 75 prosenttia päivän aterioista, toiselle se on puolet, kolmannelle vain kolmasosa jne.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.24 18:40:00

Siis onko nutriletit vähähiilarisia? Olen etsinyt ketoiluun sopivia hätäaterioita, ja olen mielestäni katsonut nutrilet valikoimaakin, eikä ole sopinut!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   21.4.24 18:59:36

Piruuttani piti käydä tsekkaamassa ravintosisältö. Suuurin osa Nutrileteistä ei ole vähähiilarisia, isossa osassa oli enemmän hh kuin protskua.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 19:24:48

Hmm: joo niitä on montaa erilaista ja tarkkana pitää olla mitä niistä syö, jos tavoitteena on vähähiilarinen ja etenkin ketoosi. Esimerkkinä tuo vadelmapirtelö (rasberry shake nimellä), mitä mulla nyt on käytössä: päivän annoksista (viisi veteen sekoitettavaa pussia) 34,5g hiilaria ja 75g proteiinia. 750 kcal. Joissain nutrilett tuotteissa aivan eri määriä!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.24 19:31:08

Ketoosiin päästäkseen täytyy nimenomaan olla syömättä hiilareita, kalorimäärällä ei ole väliä

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 19:31:29

... jos haluat kokeilla nutrilettiä esim. välipalana ketoiluun, niin uskoisin että sopii siihen? Yhdessä pussissa hiilaria 6,9g ja proteiinia 15g. Huom vain tietyt tuotteet!

Toki riippuen miten vähän hiilareita sinun tilanteessa sallitaan? Onko 6,9g jo liikaa? :)

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 19:36:18

Johdanto ketoosiin:
Ketoosiksi kutsutaan aineenvaihdunnan tilaa, jossa elimistön pääasiallinen energianlähde muuttuu glukoosin sijasta ketoaineiksi. Ketoosi käynnistyy, kun hiilihydraattien saantia rajoitetaan ravinnossa useamman päivän ajan alle 50 grammaan vuorokaudessa tai jos energiansaanti on alle 800 kcal vuorokaudessa (ns. erittäin niukkaenerginen ruokavalio, ENE).

Tämä lähde sanoo alle 50g hiilaria, edellinen laittamani alle 100g. Mutta molemmissa lähteissä mainittu myös tuo vaihtoehto, että energiansaanti jää alle 800kcal/vrk, eli erittäin niukkaenerginen ruokavalio, jolla myös voisi näiden mukaan päästä ketoosiin..? Mutta tiedäppä näistä, tuskin mikään on tosiaan se absoluuttinen totuus :)

Noh, ainakin noita tiettyjä pirtelöitä syömällä molemmat toteutuu: hiilarit jää päivässä alle 50g ja energia alle 800kcal. Joten silläpä mennään täällä!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.24 19:43:06

Missä pussissa? Ne mitä olen katsonut on olleet ~6,4g/100ml (siis pirtelöitä olen lähinnä katsonut, mutta jonkun pussiversionkin), ja 330ml(?), mikä tekee siis melkein 20g/vrk. Ja se on tutkittu useimmilla ketoosin rajaksi.

Kaveri vinkkasi minulle vastikään Naturdietin pirtelöt, niissä oli se ~6g koko 330ml törpössä. Harmi vaan täällä ei ole näkynyt myynnissä, pitäisi muistaa kun käy isommassa kaupungissa.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.24 19:52:09

Joo siis ennen Nutrileteissa oli reilusti enemmän hiilareita, nykyisin ainakin kasvis- ja porkkanakeitoissa, sekä mokkapirtelössä, on vain se n. 6g per annos.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 20:02:01

Kyllä, osaa noista resepteistä on vissiin hiljattain muokattu. Noissa shakeissa ainakin tuossa vadelmassa on nykyään enemmän proteiinia ja vähemmän hiilaria. Yhdessä pussissa 6,9g hiilaria ja 15g proteiinia. Muistelen, että aiemmassa "reseptissä" hiilarimäärä oli paljon isompi.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 20:05:25

Valmis smoothiessa (esim. Tasty tropical smoothie), eli siltään juotavassa tetrassa on nykyäänkin enemmän hiilaria. Ne on eri tuotteita.

Näissä veteen sekoitettavissa jauhepusseissa on pienemmät hiilari- ja kalorimäärät.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 20:41:08

Lähettäjä.
Päivämäärä21.4.24 09:08:48
5 kg lähtee jo 2 viikkoa nutraamalla. Itse laihdutin 10 kg nutraamalla ja jatkoin kevyellä ruokavaliolla siitä, kun oli herkkuhimo pois. Hiuksia tippui kyllä sen jälkeen paljon päästä.

Tuota kommentia mietin edelleen, että onko kommentin antanut itse pudottanut 5kg kahdessa viikossa? Tuntuu hurjan nopealle tahdille. Ja jos on, niin mikä on mahtanut olla lähtöpaino? Olen tosi kiinnostunut kuulemaan lisää, koska se motivoi minua vaikken itse noin nopeaan tahtiin pääse/pyri.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.4.24 20:49:51

5kg lähtee helposti jos vetää tosiaan ketoosiin. Iso osa siitä on vain nestettä. 1kg/viikko rasvaa olisi jo todella kova tahti.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 21:34:54

... joo, tarkoitus olisi päästä juuri siihen ketoosiin ja noilla hiilari- ja kalorimäärillä sen pitäisi onnistua. Vaatii toki muutaman päivän. Nyt kaksi päivää takana, eli vielä varmaan pari edessä ennen kuin sen saavuttaa? Ja minultakin ihan varmasti useampi kilo alkuun on nestettä. Ja toki se myös vaikuttaa, kun eihän pussikuurilla suolessa ole sitä määrää tavaraa liikkeellä mitä normaalisti. Aion huomenna ottaa tarkan lähtöpainon (vaikka olen kaksi päivää jo vähän harjoitellut) ja katsotaas miltä ensi viikon lopussa vaakalukema näyttää!

Kuulen mieluusti lisää vastaavanlaisia kokemuksia muilta. Kiitos tähän mennessä tulleilta!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Plpok 
Päivämäärä:   21.4.24 21:43:26

Oletko yhtään miettinyt mitä nuo pussit/jauheet sisältää?
En ikinä suostuisi laittamaan tuollaista elimistööni ja vielä maksamaan siitä. Mikset voi tehdä ketoosia esim rahkalla, vihanneksilla, lihalla, kananmunilla jne. Et tekisi niin pahaa vahinkoa elimistöllesi. Tulee myös halvemmaksi.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   21.4.24 22:08:23

Plpok: kyllä olen miettinyt ja lukenut ainesosaluettelot. Eikä mielestäni tämä tule kalliiksi laisinkaan, paljon enemmän menee normaalisti ruokaan rahaa. Ja jos aion saada tuon välitavoitteen eli motivoivan ja nopean alkusysäyksen viidessä viikossa, on pakko pitää kalorit&hiilarit alhaalla ja päästä ketoosiin.

Kyllä, voisin päästä ketoosiin muutoinkin, mutta niin alhaisilla kalorimäärillä normaalia ruokaa syömällä ei olisi taetta siitä, että keho saa kaikki vitamiinit ja tarvittavan proteiinimäärän. Kun taas nutrilett pusseissa ne on kaikki valmiina. Voisin päästä ketoosiin toki syömällä isompia kalorimääriä ja pitämällä vain hiilarit alhaalla mutta helpompaa minulle vetää tämä alku tiukille näillä tuotteilla. Ei tule mielitekoja, ei tarvii miettiä ruuanlaittoa, ei tarvii käydä kaupassa, jossa houkutuksia tulisi. Ja siihen olen aina sortunut sitten. Nyt olin viisaampi: olen ostanut paketit valmiiksi ja mikäli tarve jatkaa koko viisi viikkoa niin käyn täydentämässä varastoa ja ajattelin hankkia esim. eri makuja. Jos vaan löydän tällä uudella reseptillä muitakin makuja kuin vadelmaa (eli alhaiset hiilarit ja korkeammat proteiinit). Nyt on parille viikolle vadelmapussit valmiina.

Ymmärrän mielipiteesi ja kaikille ei kaikki sovi! Tunnen itseni monta kertaa yrittäneenä eri menetelmiä, myös tuota sinun ehdottamaa. Koen että tätä haluan kokeilla ja tällä keinolla pääsen tuohon välitavoitteeseen helpoiten.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Kartsa 
Päivämäärä:   22.4.24 01:58:43

Vedin alkuvuodesta 4 vk niukkaenergisen dieetin. -10 kg. 5 tuotetta päivässä, lisäksi 500g kasviksia ja painon mukaan (mulla muistaakseni 40g) proteiinia. ENE- dieetin voi toteuttaa myös pelkällä ruualla. Kaikki nutriletit ei ole niukkaenergiseen sopivia, muuten varmaan ok välipalatuotteita.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   22.4.24 05:12:21

Kartsa: oho ,vau mikä suoritus! Oliko lähtöpainosi isompi? Pysyikö kilot poissa? Kyselen, koska mieluusti kuulen lisää. Oliko nuo 5 tuotetta siis juuri tätä nutrilettiä vai tarkoitatko että pudotit normaalilla ruualla? Olen itse tuossa ylempänä perustellut miksi minä en normaalilla ruualla kokeile, vaan nimenomaan tämän nutriletin avulla alkuun.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Öljy? 
Päivämäärä:   22.4.24 06:08:50

Miten paljon ihmiskehossa oikein voi olla nestettä?? Eli siis miten monen kilon pudotus selittyy näissä pelkällä nesteen poistumisella? Mietin vaan, että lähteekö pussikuurilla sitten sitä läskiä ollenkaan. Toki tuskin kellään voi lähemmä 10kiloa nestettäkään olla?

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 07:30:41

"Miten paljon ihmiskehossa oikein voi olla nestettä??"

Jos peruskoulun biologiasta tuli lintsattua, niin pistäpä tuo kysymys googleen. Tulet ällistymään. :D

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Öljy? 
Päivämäärä:   22.4.24 08:25:54

Viivalle: höh, no en nyt ihan tuota tarkoittanut. Toki tiedän että ihmiskeho on täynnä vettä, mutta tässä lähinnä tarkoitin tuollaista "ylimääräistä" nestettä mikä poistuu ennnen rasvan palamista/laihdutuksen aikana.... :D että tuskin sitä voi kymmeniä kiloja lähteä ellei ole todella suurikokoinen ihminen.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   22.4.24 10:27:39

Öljy on oikeassa, aika usein porukka liiottelee nesteen määrän mitä kehosta lähtee. Toki jos on tottunut syömään suolaa ja hiilaria ja lopettaa sen, nestettä lähtee enemmän kuin henkilöllä, joka vain laskee kaloreita alemmaksi.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   22.4.24 11:12:22

Olen ollut Cambridge-kuurilla ja siinä vedin minttusuklaa-pirtelöä, johon viikon jälkeen lisäsin puolukoita ja aloin kolmannella viikolla syömään kananmunia, salaattia ym. kevyttä pirtelöiden lisäksi. Tiputin reilu 10kg lyhyessä ajassa valmentajan avulla. Ne jotkut Nutrilettin patukat oli myös ihan ok makuisia. Jos saat tuota Cambridgen pirtelöä käsiisi niin se on paremmat makuista kuin Nutrilett.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   22.4.24 11:34:27

Sanna: okei, hieno saavutus sinullakin! Cambridge eikös ole vaan niiden valmentajien takana, eli niitä ei voi itse ostaa mistään (ellen väärin muista)? Miten lyhyessä ajassa tiputit tuon reilun 10kg?

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   24.4.24 05:49:46

Noniin, päivitän vähän tilannetta. Vaikka ei ketään kiinnostaisi, niin silti! :D Eli maanantaina lähtöpaino oli puoli kiloa enemmän kuin ajattelin. Joten pudottaa pitäisikin tästä 6,5kg siihen välitavoitteeseen. Tällä hetkellä ei mitään muutosta, paino junnaa. Alussa toki vasta olen. Mutta ennen viikonloppua paino oli tuostakin enemmän varmasti, koska kehosta jo näkyy ja tuntuu, että nestettä on hiljakseen lähtenyt putoamaan. Ja olen pahimmillaan tässä kevään aikana painanutkin tästä vielä 1,5kg enemmän, joten suunta on oikea! Pahimmillaan siis paino keväällä kävi 77kg. Nyt painan 75,5 kg. Välitavoite 69kg.

Viikonlopun olin siis jo vähemmillä kaloreilla /hiilareilla osanutraten ennen maanantaina täysnutrauksen aloitusta. Odottelen sitkeästi, että paino lähtee laskuun. Olo on onneksi tosi hyvä, eli ei ole ollut ongelmaa pirtelöiden juomisessa. Katsotaan lähteekö paino putoamaan milloin. Paljon olen ketjuja lukenut ja joillain lähtee muutamina ekoina päivinä niitä nestekiloja runsaasti. Minulta ei vielä ole lähtenyt, mutta alussahan minä vasta olen. En luovuta, odotan rauhassa!

Rupesin kiinnostumaan myös siitä, että jatkaisin täysnutrauksen jälkeen vähähiilarista ruokavaliota laskien kalorit ja hiilarien määärät sovelluksella. Pitää vaan suunnitella tarkasti ja käydä kaupassa valmiiksi isommat satsit ruokaa, joita voin valmistaa kotona. Osanutraus ja vähähiilarinen ruokavalio kiinnostaa, eli esim 1-2 ateriaa nutrilettiä ja loput normaalia kevyttä ja vähähiilarista ruokaa. Mutta katsotaan ensin tämä täysnutraus hetken aikaa, että kunhan saan tällä alkusysäyksen hiilarihimon ja nestepöhön katkaisemiseen.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: drumdrum 
Päivämäärä:   24.4.24 08:30:23

Mulle ei sovi pelkkä nutraaminen, alkaa heikottaa ja tulee selviä rytmihäiriöitä. Onnistuin kuitenkin laihtumaan reilut 15kg useampi vuosi sitten nutraamalla kolmena päivänä viikossa. aikaa muistaakseni meni noin kolme kuukautta. Muuten söin normaalisti, toki jätin herkut väliin. Nutrauspäinivä söin lisäksi tolkullisesti vihanneksia ja Nutrilett patukoita. Yllättävän helposti tuntui paino lähtevän ja mikä tärkeintä, se myös pysyi poissa. Jatkoin laihduttamista toisella ohjelmalla (GFG) ja pudotin vielä 15kg. Mulla sahaa paino suunnilleen samoissa luvuissa siitä lähtien kun päätin että alan toimiin heti kun housut alkaa kiristää vyötäröstä :D

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   24.4.24 09:20:57

drumdrum: joo, täysnutraus ei varmasti sovi kaikille. Heikko olo voi tulla alkuun, etenkin jos liikkuu paljon. Hyvältä kuulostaa sinun tulos ja keino miten siihen pääsit!

Minulla on mennyt alku yllättävän hyvin. En ole liikkunut arkiliikuntaa lukuunottamatta raskaammin, kun olen toipilas vielä flunssan jäljiltä. Kokeilen lisätä liikuntaa (jumpat ja lenkit) tässä pikkuhiljaa nutrauksen aikana, kun alkaa näyttää että flunssa on selätetty ja keho tottunut tähän vähempään kalorimäärään. Osanutrauksella voisin jatkaa kunhan hetken olen kokeillut täysnutrausta.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   24.4.24 10:39:44

Kyllä niitä pystyy tilata nykyään myös netistä laihduttamo.fi osoitteesta. En muista ihan tarkalleen kauanko tuossa laihduttamisessa meni, mutta tyyliin pari kuukautta. Kävin siellä valmentajan luona aina punnituksessa joka viikko ja kalliiksi se tuli, mutta olin tyytyväinen tulokseen. Aluksi en jaksanut harrastaa mitään liikuntaa, mutta sitten kun kaloreita lisättiin hiljalleen niin aloin liikkumaan. Olin tosi pirteä myös koko tuon ajan.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   24.4.24 16:25:44

Sanna: mukava kuulla että meni hyvin. En ole noihin tuotteisiin koskaan tutustunut, mutta kuulostaa toimineen hyvin.

Itsellä haasteena saada juotua myös tarpeeksi pelkkää vettä tämän nutriletin aikana. Oli siinä haasteita ennenkin, mutta nyt kun tulee pirtelöistä nestettä paljon niin meinaa veden juonti tökkiä. Yritän välissä aina juoda vettäkin, mutta näiden lisäksi 2litraa tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   25.4.24 05:25:58

Okei, eilen illalla tajusin että taidan olla siinä kuuluisassa ketoosissa. Minulta hävisi kokonaan nälän tunne ja suussa oli "outo" maku. Virtaa riitti pitkälle iltaan saakka. Eli ketoosi saavutettu. Ainut harmillinen juttu, että nukkumaan mennessä tajusin minun muistaneen syödä vain 3 pussia nutrilettiä koko päivänä. Hui. Eli nyt pitää kiinnittää siihen huomiota, että menee ne viisi pussia alas. Varmasti ne viikonlopun pari vähähiilarista päivää auttoi, että jo kolmannen nutrauspäivän aikana pääsin ketoosiin. Tai ainakin luulen päässeeni :D

Paino 75kg eli puolen kilon pudotus kolmen päivän nutrauksen aikana. Tahti mielestäni melko maltillinen monen muun nutraustarinoita lukeneena, mutta ei se haittaa. Suunta on oikea ja ei tätä painoa oikeasti hetkessä pitäisikään pudottaa. Ja lopummaksi, onhan puoli kiloa jo ihan ok saavutus kolmen päivän aikana,koska monesti se on jopa viikkotahti painonpudotuksessa.

Mutta nyt jatkan projektia, en häiriköi tänne kirjoittelemalla joka päivä. Suunta on nyt oikea ja mukavalta tuntuu jatkaa. Tosiaan tämä on nyt omalla kohdalla vain alkusysäys, jolla tavoittelen hyvää oloa ja motivaatiota jatkaa sitten maltillisempaa painonpudotusta kohti sitä elämäntapamuutosta. Eli ruokailutottumukset uusiksi. Tulen jossain kohti tähän kertomaan aina tuloksia, mutta en häiriköi palstatilaa tämän enempää nostelemalla. Jos joku haluaa jakaa omia kokemuksiaan niin niitä kuulen mieluusti!

Tsemppiä kaikille painonpudotuksen kanssa kamppailevalle. Et ole yksin. Pystytään siihen kyllä!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   29.4.24 04:25:07

Vähän välituloksia:

Ei minun kohdalla tosiaan puhuta mistään huimasta kilojen pudottelusta, kuten monella muulla. Muiden nutranneiden tarinoita lukeneena ja vaikka muutaman kilon viikossa aluksi pudottaneiden tarinoita kuulemalla olen hieman pettynyt, mutta osasin arvata tämän. Kuitenkin pitää olla tyytyväinen, sillä onhan tämä edes vähän nopeampi ja motivoivampi kuin 0,5kg viikossa.

Tänä aamuna täysnutrausta takana 7pv (8. alkaa). 9 päivää vähähiilarista takana, koska kaksi päivää ennen täysnutrausta osanutrasin vähillä kaloreilla ja hiilareilla.

Kahvi, loraus kauramaitoa, nocco, vesi ja vichy ainoat mitä olen nutrilettien lisäksi suuhuni laittanut. Kalorit joka päivä alle 800 kcal. Ostin vadelmapirtelöiden kaveriksi nutriletin kasviskeittoa, jotta voin kerran päivässä syödä yhden suolaisenkin ruuan. Pirtelöiden ja keittojen syöminen ok.

Su aamuna paino oli 74kg.
Tänään ma 74,5 kg. Eilen illalla kävin lenkillä ja jumppasin, joten liekö siitä tai jostain muusta tuo puoli kiloa lisää eilisaamuun verrattuna? Sortunut ruokien suhteen en ole.
Tarkka lähtöpaino oli viikko sitten 75,5kg. Eli eilen pudotus oli 1,5kg, tänään 1 kg. Toki pahimmillaan kevään aikana paino kävi 77kg:ssa joten onhan tämä jo parempi siihen nähden.

Aion vielä jatkaa, en lannistu!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   29.4.24 04:55:22

Miten muuten muut painonpudottajat teette: Käyttekö joka aamu vaa'alla vai muutaman päivän välein/kerran viikossa?

En oikein itse tiedä mikä olisi minulle paras. Toisaalta motivoivaa jatkamisen ja jaksamisen kannalta käydä joka päivä, jos pientäkin muutosta tulee.. mutta se on sitten armoton taktiikka jos tuleekin paikallaan junnaus tai jopa nousua vähän. Eilen tosiaan kävin lenkillä ja yli kuukauden tauon jälkeen jumppasin (nostelin illalla painoja) joten en tiedä vaikuttaako jumppa siihen että paino vähän nousi tälle aamua. Ja voihan se välillä heitellä puolilla kiloilla muutenkin. En vaan osaa omalta kohdalta sanoa, kannattaisiko painoa seurata kerran viikossa, päivittäin vai jotain siltä väliltä :D

Noh suunnitelma kuitenkin jatkolle selkeä: tämä ja huominen vielä täysnutrausta. Keskiviikko 1.5. on se vapppubrunssi, joten sen päivän osanutraan. 2.-5.5. jatkan vielä täysnutraamalla. Pusseja ostettuna valmiiksi tuolle ajalle, joten helppo jatkaa senkin puolesta. Taidan katsoa ainakin 5.5. aamulla onko tämä auttanut minua nopeammassa alkusysäyksessä / painon pudottamisessa ja mietin jatkanko tätä enää vai siirrynkö suosiolla syömään vähähiilarista "oikeaa" ruokaa. Ruokaa syömällä minulla on isompi riski sortua, tiedän sen valmiiksi, mutta jospa tämän siihen mennessä sitten kaksi viikkoa kestäneen nutrailun avulla olisin päässyt eroon turhasta hiilarihimosta. Saas nähdä, katsotaanpa siis 5.5. tilannetta miten teen. Voihan olla, että jatkan tätä vielä siitäkin. Olkoon tämä täällä vähän kuin päiväkirjani ja edelleen jos joku haluaa jakaa kokemuksia, kuulen niitä mielelläni! :)

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   1.5.24 07:30:16

Tänään paino 74kg. 9 päivää täysnutrausta takana ja -1,5 kg. Eilen söin nutrilettien lisäksi kuurilla sallittuja porkkanaa ja kurkkua. En sortunut yhteenkään vappuherkkuun eilen, jee! Sitä edeltävät 8 päivää pelkkiä pirtelöitä. Olen ihmeissäni, että pystyin tähän sortumatta!

Tänään osanutraan, koska on se sovittu vappubrunssi. Söin äsken pienen annoksen "normaalia" aamupalaa (munia, papuja ja avocadoa) ja kyllä tuli maha täyteen pienestä määrästä. Lounaaksi ja iltaruuaksi aion syödä nutrilettiä. Välissä se brunssi, missä pitää muistaa maltti. Tosin en taida jaksaakaan syödä yhtä isoja annoksia aiempaan verrattuna ainakaan äkkiseltään. Pitää yrittää välttää myös liikoja hiilareita ja keskittyä brunssilla salaatteihin.

Huomenna torstaina jatkan täysnutrausta vielä loppiviikon eli neljä päivää syöden kuitenkin kurkkua ja porkkanaa, ehkä ne auttaa myös vatsan toimintaan. Sen jälkeen katson tilannetta ja harkitsen jatkanko täysnutrausta vai osanutraisinko syöden vähän muutakin. Mukavaa vappua kaikille!

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   1.5.24 07:31:43

*välipalaksi ja iltaruuaksi nutrilettiä. Lounaana toimii se brunssi :D

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Uusi laihduttaja 
Päivämäärä:   1.5.24 07:44:35

Miten muuten muut painonpudottajat teette: Käyttekö joka aamu vaa'alla vai muutaman päivän välein/kerran viikossa?

Mä juuri pohdin tätä samaa, että kävisinkö joka aamu vai esim joka maanantai. Shokki oli aika suuri kun kävin ostamassa vaa'an ja huomasin, miten paljon on painoa kertynyt. Ostin nyt Yazio-sovelluksen, jotta opin pitämään syömiseni kurissa. Eilen oli aika perus päivä syömisiltä ja kun ne sovelluksen ostettuani läväytin sinne, hups yli 3000 kaloria... Ei ihme että painoa kertyy. Nyt opetellaan ensin oikeat annoskoot, seuraava askel on lisätä liikuntaa. Kävelen paljon päivittäin, mutta kaikki muu liikunta jäänyt. Tavoite olisi -20 kg.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.5.24 08:01:41

Itse aloitin viikko sitten VHH opettelun. Aluksi korjasin aamupalan ja siitä innostuneena lounaan. Pidin kaurapuuron mutta vähensin siitä hiutaleidenmäärää 30grammaan ja puolitin pienen omenan. Hyvin mahtuu alle 100g hiilareiden joukkoon kaurapuuroaamiainenkin.
Hämmästyttää tämä hyvä olo ja energisyys ja ruokailut on helppoja, tätä voi jatkaa koko loppuelämän ajan. Nykyään on paljon valmistuotteitakin tarjolla, esim eilen söin puolikkaan keto-pizzan, oli yllättävän hyvän makuista eikä siitä tullut huono olo kuten tavallisesta pitsanpuolikkaasta tulee.
Painoa pudonnut nyt eka viikolla 0,6kg ja vatsanympärys kutistunut monta senttiä, eli turvotusta on lähtenyt.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   1.5.24 09:52:37

Uusi laihduttaja: tsemppiä aloitukseen! Kuulostaa hyvältä, että korjaat pikkuhiljaa tapoja. Ensin syömiset ja sitten liikunnan lisääminen. Itse olen käynyt nyt joka aamu vaa'alla mutta taidan loppuaikana tyytyä käymään pari kertaa viikossa. Ei pidä asettaa liikaa paineita tai ainakaan pettyä pelkkiin lukemiin. Myös olo ja peilikuva kertoo paljon. Itse huomaan jo kasvojen kirkastuneen ja vatsa ei ole niin turvoksissa.

. Kuulostaa hyvältä sinun alku, tsemppiä matkaan!

Mulla olisi vähän reilu kolme viikkoa aikaa pudottaa viisi kiloa, jotta olisin siinä välitavoitteessani reissuun mennessä. Mutta tiesin jo etukäteen, että kilot on tiukassa enkä välttämättä pääse tavoitteeseen. Laihdun aina todella hitaasti, kokeilinpa mitä keinoa vain. Toisaalta vähän odotin nutriletin avulla pudottavani nyt alkuun enemmän niitä nesteitä, mutta vain 1,5 kiloa lähtenyt. Mutta jos olisin syönyt normaalia ruokaa kaloreita laskemalla, olisi pudotus todennäköisesti pienempi. En aio kyllä luovuttaa. Pyrin kuitenkin mahdollisimman lähelle välitavoitettani ja onhan se reissussa mukava olla edes vähän kevyempi! :) ja lohdutan itseäni siitä, että kevään pahimmasta painosta tullut yhteensä 3kg alas (1,5 kg siitä, kun aloitin tämän nutrilett kokeilun).

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   5.5.24 07:37:14

Päivitystä tilanteeseen. Kyllä on tässä nutraamisessakin minulla hidas tahti. Siis hyvä tahti noin muuten painonpudotusta ajatellen, mutta jos vertaan muihin nutraajiin ja heidän tarinohin, niin huh. Jotenkin osasin ennustaa tämän, että minulta ei putoa useita kiloja alkuviikkoina kuten monella muulla. Mutta noh, pitää olla tyytyväinen että paino on sentään on mennyt alaspäin! :)

Tänään paino 73,5kg. Eli kaksi kiloa nutrilett kokeilun aloituksesta pudonnut: aloittaessa täysnutrausta painoin 75,5kg. Olen siis täysnutrannut kaksi viikkoa lukuunottamatta vapun päivää, jolloin söin normaalia ruokaa. Kevään korkeimmasta painosta (jossain vaiheessa oli 77kg) jo sentään 3,5kg alas. Joten pitää yrittää pysyä positiivisena! Onneksi kuitenkaan vappubrunssi ei nostanut painoa, joten pitää olla siihenkin tyytyväinen!

Enää kolme viikkoa reissuun, minne tavoittelin painonpudotukseni välietappia 69 kg. Siihen en tule pääsemään, mutta pyrin toki niin lähelle kuin pystyn. Jatkan vielä sinnikkäästi täysnutrauksella syöden sallittuja kasviksia eli kurkkua ja porkkanaa. Katselen taas tulevan viikon puolivälissä ja lopussa onko mitään muutosta. Luulen, että jossain vaiheessa saatan siirtyä syömään normaalia ruokaa vähähiilarisesti ja miinuskaloreilla, koska ei tämä nutraaminen sen nopeampaa alkua antanut minun kohdalla. Toisaalta tämä on ihanan helppoa: ei mene aikaa ruokakauppaan tai ruuan laittamiseen. Ja paino kuitenkin putoaa hitaasti mutta varmasti :D

Toki se hyvä puoli, että olo on hyvä ja jaksan paremmin. Turvotus on poissa ja säännöllinen ateriarytmi on löytynyt. Pussit on niin helppo eväs esim. töissä, että ei tule enää skipattua ruokailuita kuten monesti aiemmin kiireessä kävi. Herkkukierre ja jatkuva napostelun tarve on poissa. Eli paljon on kahdessa viikossa löytynyt hyvääkin. Ja toki parin kilon pudotus on hyvä, en sitä ollenkaan vähättele. Monen tarinaa vaan lukenut, että ekoilla viikoilla lähtenyt useita kiloja. Mutta kaikkihan me ollaan yksilöitä! :)

Eipä muuta kun jatkan vaan. Jos vielä ainakin neljä päivää rutistaisin täysnutrauksella ja siirtyisin sitten osanutraukseen syöden muutakin kevyesti. Eihän se auta kuin kokeilla mikä parhaiten toimii itselle.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: Xio 
Päivämäärä:   5.5.24 10:25:14

Muistaakseni yhden läskikilon sulattamiseen tarvitsee 7000 kcal vajeen. Mun logiikalla sitä enemmän painoa lähtee mitä isompi päivittäinen kalorimäärä on ollut ennen nutrikuurin alkua. Tästä varmaan johtuu että toisilta lähtee alussa enemmän.

  Re: Nutrilett 5vk

Lähettäjä: kokemuksia? 
Päivämäärä:   5.5.24 11:54:28

Xio: ihan totta. Minun normaalit kalorimäärät ei varmaan ole olleet ainakaan päivittäin niin isot kuin vaikka jollain muulla 5kg parissa viikossa tiputtaneella. Varmasti lähtöpaino vaikuttaa paljon. Laihdutan lievän ylipainon sisällä, painoindeksin mukaan siis. Vaikka itse en usko painoindeksin olevan absoluuttinen totuus tai huomioivan kaikkea mitä pitää, niin antaa se suuntaa. Varmasti merkittävän ylipainon tai vaikean ylipainon puolella olevilla sitten tippuu nopeammin. Ja kuten jo aluksi totesin, laihdun aina tosi hitaasti kokeilinpa mitä vaan. Lohdutan itseäni sillä, että normaalia ruokaa syömällä en olisi edes tässä tuloksessa.

Nyt haluan päästä tästä jojoilusta eroon ja opetella ensin pudottamaan painon ja sitten pitämään painon kurissa. Välitavoite nopeammin, loput kilot hitaammin ja sitten pysyvyys siihen. Jospa onnistuisin tässä!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.