Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 12:56:15

Tai siis toivon todella, että joku on.. itsellä rupeaa usko loppumaan omaan tilanteeseen.

Minulla alkoi noin 10 vuotta sitten ensin väsymys niin, että en enää jaksanut harrastaa liikuntaa oikeen millään teholla. Lisäksi uni lakkasi virkistämästä ja aloin heräillä öisin, enkä saanut enää aamuneljän jälkeen unta. Jos joskus sainkin nukuttua pidempään, niin silti tuntui kuin ei olisi nukkunut. Elin tuolloin aika stressitöntä elämää mielestäni, olin valmistunut koulusta, ekassa työpaikassa, joka oli vielä aika "läpsyttelyä", siellä oli hyvä porukka. Kavereita oli muutenkin. Kävin paristti viikossa salilla ja ratsastamassa, välillä lenkkeilin. Tykkäsin mennä ja tehdä, mutta toisaalta osasin myös ottaa rennosti. Noiden ekojen oireiden jatkuttua otin ihan pidemmän breikin kaikesta muusta urheilusta, paitsi ratsastamassa ja kävelyllä taisin käydä. Kun sekään ei auttanut, hakeuduin lääkäriin, mutta siellä vain otettiin sydänfilmi ja verikoe ja sanottiin, että olen terve.

En ole enää tuon jälkeen kyennyt koskaan kunnolla urheilemaan. Välillä olen koittanut taas aloittaa, mutta ei tule mitään. Hiljalleen alkoi tuolloin vointi muutenkin heikentyä, aivosumua ja keskittymisvaikeuksia hiipiä ym. Vuosien myötä on tullut eteen myös kuormittavia tilanteita kuten huono parisuhde ja stressaava työ, jotka pahensivat vointiani, kun ilmankin olin jo uupunut. Viimeiset ehkä neljä vuotta tilanne on ollut todella huono ja lisäksi vointi ailahtelee. Saatan kyetä jollain tasolla työntekoon vaikka kuukauden ajan, sitten en taas pääse pariin viikkoon melkein sohvalta ylös. Keskittyminen, muisti, motoriset taidot ym ovat menneet. Jos rehkin vähänkin (esim. yritän käydä pidemmällä kävelyllä, siivoan reippaammin tms), niin saattaa tulla pariksi viikoksi kuumeinen olo (kuitenkaan esim. lääkärissä ei tulehdusta löydy).

Tulee myös jatkuvasti erilaisia ihmeellisiä oireita. Kroppa kerää nestettä ja olo on koko ajan pöhöttynyt.. Välillä taas saattaa huimata vaikka viikon ajan runsaasti, sitten alkaa yhtäkkiä mystinen särky jossain kohtaa kroppaa. Kun siitä päästään, niin alkavat menkat kaksi viikkoa edellisten päättymisen jälkeen jne. Tuntuu, että kroppa on ihan sekaisin.

Olen yrittänyt sinnitellä työelämässä, tehden etätyötä, joka ei ole sinällään kuormittavaa, perusterve ihminen ei kuormittuisi tästä. Omalla kohdallakaan työ ei varmasti ole syynä oireiluuni sinällään, mutta se on ehkä se viimeinen piste i:n päälle, kun kroppa on muutenkin niin väsyksissä. Lääkärissä tarjotaan joko masennuslääkkeitä ja keskusteluapua, tai sitten otetaan vain verikokeita sun muuta ja sanotaan, ettei minussa ole mitään vikaa.

Työtä yritän tehdä paitsi sen takia, että rahastressi tästä nyt vielä puuttuukin, myös osittan mielenterveydenkin takia. Ettei ihan syrjäydy. Yritän myös voimien mukaan mennä ja tehdä, käydä kaverien kanssa kahvilla tai pienellä kävelyllä, käydä tapahtumissa jne. Tietysti priorisoin kuitenkin myös lepoa. Mutta tuntuu, ettei mitään edistystä tapahdu, mieluummin vain takapakkia. Ruokavalio on kohdillaan varmasti, syön terveellisesti, säännöllisesti, mutta sillä lailla rennosti, että välillä myös hieman herkkua, enkä ota stressiä ruoasta. Verikokeissakaan ei siis tosiaan ole mitään. Virallista diagnoosia en ole ikinä saanut, krooniseen väsymysoireyhtymäänkään en täyttänyt jotain kriteeriä, eikä siihenkään toki ole mitään taikalääkettä, vaikka diagnoosin saisikin. Oma diagnoosini on, että joku krooninen uupumus ja ehkä sen aikaansaama stressi on kropassani. Mutta aika yksin ja epätoivoinen alan olla tämän kanssa.. Ikää 35v, eli aika paljon olisi vielä potentiaalisia elinvuosia edessä, mutta tällaista yhä vajaammalla tehollako kulkemista tämä on sitten loppuajan. Parisuhde- ja lapsihaaveetkin olen saanut haudata.

Olisi ihana kuulla, jos joku on onnistunut yhtään vastaavanlaisesta tilanteesta toipumaan ja miten se on tapahtunut?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   20.4.24 13:05:15

Onko sulta tutkittu kilpirauhanen?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.4.24 13:10:26

Laaja verikoe?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 13:38:04

Insuliiniresistenssi on yksi, oikein ollenkaan ei tahdo kestää nopeita hiilareita.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: JN 
Päivämäärä:   20.4.24 13:54:52

Itsellä pahenee koko ajan, tällä hetkellä suurin osa ajasta menee jo makuulla. Mutta mitään vikaa ei muka ole. Kaikki pitäisi olla ok. Ferritiini on matala ja kilppariarvot just ja just rajoissa muttei niihin hoitoa saa. Otan ajoittain rautalisää. Lievä uniapnea on mutta ei kai se ihmistä täysin kaada. Pelottaa että hevostouhu käy liian raskaaksi, toistaiseksi olen saanut omani hoidettua, en ratsasta. Kunpa joku keksisi tähän jonkin ratkaisun.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.4.24 14:00:36

Vaihda lääkäriä.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   20.4.24 14:06:26

Kyllä tuossa paljon on me/cfs kuuloista. LDN on lääkitys jolla voisi olla apua. Mutta suosittelen minäkin toista lääkäriä.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 14:40:22

Lääkäreitä on tullut kierrettyä niin omaan piikkiin kuin työterveydenkin kautta. "Pisimmälle" on tutkittu yllättäen julkisella puolella, siellä pääsin esim. eri sisäelinten kuvauksiin ja lääkärille, joka oli erikoistunut krooniseen väsymysoireyhtymään. Olisi kai noita eri alojen spessulääkäreitä, joille voisi yksityisesti päästä, mutta kun ei oikein tiedä, että minkä alan ammattilaisen puoleen pitäisi kääntyä ja hirvittää, jos menee rahat hukkaan ja tulee taas vaan luulosairaaksi leimaamista.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.4.24 15:04:35

Mulla on ollut samaa myös tuon kymmenisen vuotta. Viime vuonna lopetin loputkin harrastukset. Enää käyn vain töissä ja nukun. Mitään vikaa ei kuulemma ole ja tarjotaan vain mielialalääkkeitä, joista muutun täysin työkyvyttömäksi zombiksi.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 15:13:37

Sepä tässä onkin kun muuta ei sitten jaksa kuin työn. Nyt pystyn toimimaan aktiivisesti esim aamupäivän tai pari tuntia, huonona päivänä vain makaan. Joudun pian menemään kokoaikatöihin taloudellisista syistä ja sitten loppuu muu elämä. Hevosen haluaisin pitää mutta sille pitää sitten järjestää liikutus ja hoito kun itse käy vain töissä ja lepää. Mitään apua ei saa.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: pot 
Päivämäärä:   20.4.24 15:58:55

Mykoplasma, hoitamaton sellainen, on usein väsymysoireyhtymän taustalla..

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: entäpä jos 
Päivämäärä:   20.4.24 16:29:38

Olisko kuitenkin masennus ja jotain käsittelemätöntä traumaa taustalla? Ei kai paljoa ole hävittävääkään jos kokeilee masennuksen hoitoa ja hyväksyy itse että tauti se on siinä missä muutkin?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   20.4.24 16:53:30

"...jos kokeilee masennuksen hoitoa..."

Jos siihen saisi muuta hoitoa kuin sen SSRI-reseptin.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.4.24 17:17:15

Onko verenpaineet aloittamalla millä tasolla? Itsellä helpotti verenpaine lääkkeen aloitus vastaavassa tilanteessa, ei toki kaikkea väsymystä mutta hieman paransi rasituksen tietoa. Toki oli kyllä verenpaineetkin selkeästi yli rajojen

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   20.4.24 17:18:01

* verenpaineet aloittajalla

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Geeli 
Päivämäärä:   20.4.24 17:26:18

Miten ferritiini?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.4.24 20:20:49

Verenpaine on ok, mieluummin matala kuin korkea. Ferritiini on katsottu useasti ja on luokkaa 40-50. Syön rautaa jatkuvasti. Masennuslääkettäkin olen vuosia sitten kokeillut, pariakin lajia, tuli vaan jäätävät sivuoireet ja mieluumminkin lääkkeet saivat aikaan masentuneen ja ns.tylsän olon. Normaalisti kuitenkin haluaisin mennä ja tehdä asioita ja yritän uskoa parempaan tulevaan.

T. aloittaja

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: oi joi 
Päivämäärä:   20.4.24 20:22:57

Hermosto ei valitettavasti parane koskaan, jos se vaurioituu riittävän pahasti uupuuksesta. Oli Ylellä hiljattain jutussa

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.4.24 20:26:36

Ihan hyvin voi johtua raudanpuutteesta, 40-50 tasollakin voi ferritiini aiheuttaa herkemmälle oireita ja korjaantuu vasta kun ferrit. lähemmäs 100. Mulla ferritiini pomppii välillä 5-40 ja tulee just tuollainen jaksamaton olo jos unohtunut syödä lisärautaa.

Kyllähän tuo raudan imeytymättömyyden syy pitäisi tarkemmin tutkia jos jatkuvasti syö lisärautaa ja ferrit aina vaan sen 40-50?

Keliakia, kilppareissa ongelmaa? D-vitamiinitasot kunnossa? Syöthän raudan kanssa B12 ja C-vitamiinit jotta pääsee imeytymään?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.4.24 20:27:25

Ja siis uupumuksesta ei mielestäni kuulu tässä puhua kun kyse ei selvästi ole mistään psyykkisestä vaan fyysisestä ongelmasta jos hyvässä elämäntilanteessa ei yhtäkkiä vaan jaksa :D

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.4.24 23:14:31

Kuulostaa uniapnean oireilta. Ei ole iästä kiinni eikä painosta.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.24 23:48:36

Oikeastihan edullisimmaksi tulisi tehdä hoitokokeilu rautainfuusiolla. Ferritiini on matalahko joten ei siitä haittaa olisi, mutta joillain on sen verran tulehdusta elimistössä että tarvitsevat ferritiiniarvon 150 ollakseen oireettomia.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 07:44:56

Uniapneaa on testattu paristikin, eikä todettu.

Kilpirauhasen vajaatoimintaan monet oiteistani sopisivat ja olen siitä kysynyt ainakin paristi lääkäreiltä, mutta kun arvoni ovat viiterajoissa, vaikkakin alarajojen lähellä, niin kuulemma ei voi olla sitä..

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Miiru 
Päivämäärä:   21.4.24 08:03:51

Mulla on myös ollut yli 10 vuotta jo väsymystä. Kaikki mahdollinen testattu moneen kertaan, kaikki ok. Silti ei vain jaksa mitään, fyysinen rasitus (esim. portaiden nousu tai mäen kiipeäminen) pahentaa tilannetta entisestään. Kurjaa, kun ei jaksa elämää.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 08:24:45

Joo sama, ihan naurettavan kevytkin rasitus on liikaa. Sit räksytetään että sulla on huono kunto, mene lenkille. No kun sydän hakkaa hulluna ja jalat painaa kuin olisi lyijyllä täytetty jo tosi loivassa mäessä, yksinkertaisesti ei ole voimia tehdä mitään. Kroppa ei jaksa. Ja tervehän sitä muka on.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: huhtikuu 
Päivämäärä:   21.4.24 08:31:21

Voisiko olla MS-tauti?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 10:07:49

Itse sairastuin kovemmasta flunssasta -18 ja vieläkin sillä tiellä. Oireena PEMit jos yhtään liikaa rasittaa. Sen voi laukaista huonosti nukuttu yö jos pitää ponnistella seuraavana päivänä töissä. Kurkun/äänihuulien krooninen tulehdustila (kipu/haju/ärtyneet joka kerta kun lääkäri tähystää) Vain yksityäisiä parempia päiviä välillä.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Pihla 
Päivämäärä:   22.4.24 13:05:19



Vaikka on kuinka tutkittu laajasti veriarvot, uniapneat sun muut, niin uupumus on uupumusta.

Mulla on nyt 3 vuotta vasta ollut totaalinen uupumus. Olen jättänyt kaiken muun elämän pois, että pystyn käymään töissä. Lopetin seurustelusuhteen (mikä kyllä ajoi mut uupumaan lisää), harrastukset, kaverit. Mitään en pysty sopimaan, koska pelkkä merkintä kalenterissa ahdistaa hirveesti.

Onneksi liikunta on jäänyt. Se on luonnossa liikkumista, ennen tunsin suurta iloa ja onnea luonnossa, nyt se on maksimissaan jonkinlaista tyytyväisyyttä. Olen jotenkin kadottanut kaikki tunteet.

Vaikka nukun joka yö 8-9 tuntia, en virkisty. Aivosumu on läsnä joka päivä. Töissä välillä katson tietokonetta, enkä ymmärrä mitä tekstissä lukee tai mihin numerot pitäisi laittaa.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Kipa 
Päivämäärä:   22.4.24 13:17:15

Ihan kuin minun kirjoittama teksti.
Paitsi että rauta ja ferritiini on korkea, ja kilpirauhaset myös ok.

Mutta uni ei palauta enkä ole koskaan virkeä. En koskaan. Vapaa-ajan käytän nukkumiseen. Joskus kesken töidenkin menen vessaan ottamaan 10 minuutin nokoset, jotta jaksan loppupäivän.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.4.24 14:33:20

"Kiva" kuulla että on muitakin, oon miettinyt että oon ihan epäonnistunut ja kellään muulla ei ole tällasta. Suurin huoli tässä on raha kun ei töitä jaksa tehdä kun vähän, yleensä pari tuntia päivässä.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: 00 
Päivämäärä:   22.4.24 14:34:49

Täällä samanlaisia kokemuksia, itsellä syynä oli vagushermon ylivirittyneisyys ja tästä johtuva huono uni. Huono uni siinä mielessä, että nukuin kyllä mielestäni hyvin ja paljon, uni ei kuitenkaan ollut laadultaan hyvää (ei rem ja syvää unta viikkoihin lainkaan). Vähemmästäkin muuttuu zombieksi.
Seuraatko unta esim. älykellon avulla?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.4.24 14:44:16

Toimiiko uniseuranta jossaun kellossa? Muutamaa olen kokeillut ja täysin samanlaista unta näyttää meille miehen kanssa, vaikka mies nukkuu kuin tukki ja minä heräilen, pyörin ja nukun hyvin kevyesti.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 19:43:58

Oletko saanut aivotärähdystä, edes mietoa, jossain vaiheessa elämää?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   22.4.24 19:55:14

Mä olen, lapsena varsinkin, täräyttänyt pääni useasti niin, että tähtiä on näkynyt. Aivotärähdystä en kuitenkaan tiettävästi ole saanut. Mikä yhteys vanhalla aivotärähdyksellä ja uupumuksella on?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   22.4.24 20:44:20

Hei,
jos muut syyt on tutkittu ja poissuljettu, kyseessä on mahdollisesti (päänsäryttömän?) migreenin kroonistuminen eli sentraalinen sensitaatio. Selvitä asiaa neurologin luona, migreenilääkitys ja asteittainen rasituksen lisäys sen jälkeen.
Toipuminen parempaan kuntoon on mahdollista ja todennäköistä, mutta hermoston toipuminen vaatii aikaa sopivan lääkityksen löydyttyäkin. Tsemppiä!

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   22.4.24 21:15:56

Aivotärähdyksen voi saada jo ihan vain siitä, että lyö pään keittiön kaapin oveen, ilman muistimenetystä tai pahoinvointia. Hermoston epätasapainotila/dysautonomia tulee herkästi pään tälleistä, jolloin oireita voi olla laidasta laitaan. Vanhemmiten oireet voivat tulla esiin kun esim työelämän ja arjen haasteiden takia hermoston ja aivojen kuormitus kasvaa.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   22.4.24 21:22:02

Olen toipunut (tai siis toipumassa hyvää vauhtia).

Ratkaisu oli vaihtaa vaativasta työstä täysin stressittömään päivätyöhön rivityöntekijäksi. Nyt olen vuoden ollut tuossa uudessa työssä ja nyt pari kuukautta jo jaksanut tehdä muutakin työpäivän jälkeen kuin maata täydessä koomassa seuraavaan työvuoroon. Aina ei jaksa, mutta silloinkin jaksan ajatella jo jotain, tai soittaa ystävälle tai mummolle. Katsoa telkkaria, lukea kirjaa. Sekin on hieno tunne, kun vuosikaudet olin käytännössä elävä kuollut.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   22.4.24 21:23:19

Kiitos kun selitti noista aivotärähdyksistä. Oon lapsena saanut aika monta tärähdystä (ja aikuisenakin pari kertaa), kun olen vain niin nopea liikkeissäni.

Se(kin) ehkä selittää omalta osaltani jonkinlaista herkkyyttä stressille, työuupumukselle, fyysiselle ja henkiselle väsymiselle jne...

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.24 21:41:16

Lähettäjä00
Päivämäärä22.4.24 14:34:49

Täällä samanlaisia kokemuksia, itsellä syynä oli vagushermon ylivirittyneisyys ja tästä johtuva huono uni.

Miten vagushermon ylivirittyneisyys todetaan ja miten sitä voi hoitaa?

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   23.4.24 06:32:10

Olen ollut vuosia traumaattisessa suhteessa sekä yliviritteisessä mielentilassa, nyt olen aina väsynyt, työ sekä kaikki tekeminen väsyttää, alkoholin juomisen jälkeen 2-3 pvää menee ihan sumussa.

Mitä tämä oikein on? Mahdollista uupumusta? Ja kuinka tästä pääsee eroon?

Mielestäni en ole kuitenkaan masentunut, teen mielelläni kaikenlaista mutta aina reissujen tai tekemisen jälkeen väsyttää.
Elämääni tämä vaikuttaa aika paljon koska työviikolla en enää jaksa tehdä mitään muuta kuin käydä töissä sekä tietysti pakolliset kotityöt, haluaisin jaksaa tehdä muutakin esim. harrastaa viikollakin.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.4.24 21:55:35

Jos yhtäänkään traumataustaa,epämääräisiä ADHD:n kaltaisia oireita, kehon jännitystiloja jne niin kannattaa kokeilla sensomotorista työskentelyä ja primitiivirefleksien työstämistä. Aktiivisena olevat primitiivirefleksit ovat suuria energiasyöppöjä ja pitävät yllä hermoston vääränlaista aktiivisuutta vaikuttaen mieleen ja esim ihan kehon asentoon.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Esme 
Päivämäärä:   23.4.24 23:17:54

Huh, nyt kyllä tulee kaikenlaista...

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: lskkdv 
Päivämäärä:   23.4.24 23:27:10

Tuntuu vähän hölmöltä ehdottaa, mutta tutkimusten mukaan säännöllinen avantouinti, eli voimakas kylmäaltistus auttaa monia. Ymmärrän ettei millään jaksasin raahautua sinne avantouintipaikkaan, tai uimahallin kylmäaltaaseen, mutta jos vaan mitenkään jaksaa niin kannattaa kokeilla.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: Esme 
Päivämäärä:   23.4.24 23:33:53

Eräs tuttava pääsi avantouinnin tai pikemminkin kylmäaltistuksen avulla (on paikallaan avannossa) eroon long covidista.

  Re: Onko joku toipunut kroonisesta uupumuksesta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.4.24 03:30:39

Mä olen aina käynyt avannossa, mutta uuvuin silti.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.