Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 15:15:53

Huomenna päivällä juhlat, ja jo 6 ihmistä on tehnyt "oli rankka viikko nii en tuukkaa"- perumisen. En saa leivottua, kun kyyneleet sumentaa näkökentän. Miten saan vaihdettua fiiliksen sellaseen Jee, edes loput 4 vierasta näillä näkymin tulee- moodiin.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 15:19:25

Ja tietenkään en tuomitse ihmisten syitä olla tulematta. Mutta viimeisenä iltapäivänä peruminen on harmi, kun kaikki on ehditty jo ostaa ja raahata kotiin ja osa ruuistakin on valmistettu.

Miten siis vaihtaa oma asenne nyt vähän positiivisemmaksi.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   19.4.24 15:24:39

Tsemppiä AP <3 Toivon kuitenkin että teille tulee kivat juhlat pienemmälläkin porukalla.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 15:42:51

Juhlista tulee varmasti silti hauskat, mutta into valmistelujen tekemiseen loppui kuin seinään siinä vaiheessa kun puhelin piippasi neljännen kerran. Ehkä käyn ulkona ja yritän sitten uudella energialla.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   19.4.24 15:47:32

Nyt harmittaa mutta keskittyisin nyt niihin jotka ovat nyt tulossa ja pitäisin heidän kanssaan pienemmällä porukalla hyvän illan. :) mutta ymmärrän että viime tingassa peruminen on tosi ikävää ja itsekästä jos ei ole oikeasti kunnon syytä, että varmaan jatkossa itse muistaisin nää perujat.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   19.4.24 15:49:46

Tuollainen peruminen on törkeää. Jätä ensi kerralla perujat kutsumatta.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 16:15:00

Varsin epäkohteliasta, voi harmi sun puolesta.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 16:36:49

Yritän olla lietsomatta itseäni surullisemmaksi, vaan päinvastoin paremmalle tuulelle.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: anninna 
Päivämäärä:   19.4.24 16:47:19

Saisitko lyhyellä varoitusajalla kutsuttua enemmän porukaa, niin ei menisi isommat valmistelut hukkaan? Ehtisikö joku tulla kanssasi leipomaan, niin ei tarvitse leipoa yksin? Tai jos sanot niille tuleville, että saa ottaa kaverin mukaan? Millaiset juhlat ovat luonteeltaan, oliko tarkoitus olla jonkun tietyn porukan spesiaalijuhlat (valmistujaiset, häät tms.?) vai ihan vain bileet?

Tympeäähän tuo on, kun suurin osa peruu. Itselläni on kokemusta siitä, että tehdään vain oharit. Ihan hirveää, kun kukaan ei tulekaan ja yksin odottelee tarjoilut valmiina.

Sen vuoksi yleensä sanonkin kaikille, että saa tuoda kaverin, puolison tms mukana, että paikalle tulisi edes joku...

No, enpä ole mitään juhlia järjestänytkään jostain syystä yli 20 vuoteen.

Meinasin juhlia kolmekymppisiäni, ja ennen juhlia kaikki olivat aivan innoissaan. Mutta sitten kun laitoin kutsut, kukaan ei vastannut. Mitään en järkännytkään, eikä kukaan tullut paikalle ihmettelemään. Onneksi en tehnyt elettäkään juhiakseni mitään, koska turhaa olisi kaikki ollut :( Kyllä se vähän pahalta tuntui.

Siskoni järjesti pari vuotta sitten isot nelikymppiset ja todella iso osa sanoi, ettei pääse. Siskoni oli todella murtunut kun perumisia vain sateli, mutta ONNEKSI moni oli tajunnut tuoda mukanaan ylimääräisiä ihmisiä, jotka edes tiesivät siskoni eivätkä olleet uppo-outoja, niin paikalle saatin paljon porukkaa ja bileistä tuli todella onnistuneet.

Äitini nelikymppisille ei myöskään tullut ketään. Hän odotti koko päivän kotona valmiina keittämään kahvit ja kakku jääkaapissa, mutta turhaan. Hänelle jäi tuosta todella paha mieli, koska heidän työpaikallaan oli tietyllä porukalla aina tapana käydä kiertämässä toisten synttäreillä kun täyttivät pyöreitä. Äitini jätettiin välistä. Hän oli pyytänyt äitinsä kylään lapsenvahdiksi, että voi itse kestitä vieraita. Eikä kukaan tullut.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 17:03:32

Ei oo varsinainen kaveriporukka, mutta minun lähimmät ystävät kutsuttu juhlimaan valmistujaisiani. Päivä valikoitui sen mukaan, että kaikki pääsevät. En viitsi kutsua enempää porukkaa edellisenä iltana, sillä kutsutut kyllä hoksaisi olevansa varavieraita.

Mutta kuten sanottu, en aio tuomita perumisien syitä, siitä tulee vain paha mieli. Yritän vain saada sen vielä keskipäivällä vallinneen hyvän fiiliksen takaisin.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: anninna 
Päivämäärä:   19.4.24 17:04:07

"No, enpä ole mitään juhlia järjestänytkään jostain syystä yli 20 vuoteen."

Siis yli 10 vuoteen!! Tuli typo.

Viimeksi koitin jotain väsätä kun täytin 27 v, mutta aika laihaksi jäi, kun paikalle tuli joskus illalla kaksi ihmstä, jotka kumpikaan eivät halunneet olla keskenään tekemisissä (joku luonnejuttu, ovat aika ujoja) ja minä sitten yritin viihdyttää molempia, kun ovat eri päissä olkkaria ja tympääntyneitä siitä, etteivät saaneetkaan olla minun kanssani kahden, kun ilmeisesti molemmat ajattelivat tulla vasta illalla, kun "kaikki muut ovat jo lähteneet"... Ei meinannut oikein tarjoilutkaan kelvata.

Tuo on jäänyt viimeiseksi kerraksi kun mitään järkkään.

Nyt olisi tulossa valmistujaiset ja nelikymppiset tänä vuonna, mutta aika satavarmaa, etten järkkää mitään. Kun kaverit on johonkin kadonneet eikä kukaan ala millekään, vaikka mitä ehdottaa.

Kun kaverini täytti juuri 40 v, niin ei järjestänyt mitään, kun ei ole ystävystynyt kenenkään kanssa työpaikkakunnallaan ja asuu yksin sinkkuna. Eikä muut kaverit päässeet paikalle. On yleensä järkännyt laveat bileet vähän vaikka mistä syystä, niin nyt kyllä huomasi, että oli paha mieli, kun kukaan ei päässyt, joten ei sitten järkännytkään mitään. Minun kanssani sitten leipoi ja teki kakun. No, sentään minä olin paikalla, niin ei ihan yksin tarvinnut olla...

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: anninna 
Päivämäärä:   19.4.24 17:06:07

Okei. Ihan ymärrettävää, ettei paikalle kutsuta lisää, kun kyseessä on jotkut "spesiaalimmat" juhlat eikä mitkä vain illanistujaiset tai viikonlopunviettäjäiset.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.24 17:07:59

Tuo on niin törkeää ja huonoa käytöstä.
Että tänään jo tiedetään että huomennakin väsyttää.

Olen pahoillani puolestasi.
Pidä kivat juhlat.
Toivottavasti kävit ulkona ja sait paremman mielen.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.24 17:14:51

Onpa kurjaa. Ihmiset varmaan ajattelevat, että "no eihän se haittaa jos minä jään pois, meneehän muut kuitenkin sinne" eikä välttämättä ollenkaan tajua, että muut saattavat ajatella samalla tavalla.

Mä en ole koskaan järjestänyt itselle mitään. Muutama kaveri kyseli, että kai sitten 3-kymppiset pidät. Itsekin vähän jo innostuin ajatuksesta, mutta en sitten kuitenkaan jaksanut. Ja sitten kun se synttäripäivä koitti, niin KUKAAN kavereistani ei onnitellut minua. KUKAAN ei muistanut synttäreitäni paitsi sukulaiseni. Muistan yhä kuinka itkin tuona iltana, koska se oikeasti satutti. Ja samalla mietin, että onneksi en mitään järkännyt.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.4.24 17:17:28

Joo en ymmärrä mikä siinä nykyään on, ettei voida pitää sovituista kiinni ja ilmoitellaan ettei jakseta vaikka ollaan luvattu. Itselläni on kaksi kaveriporukkaa, toisten kanssa on helppo pitää sovituista kiinni, mutta toisten kanssa on aina vähän sellaista "joo ei mulla ainakaan VIELÄ ole siinä mitään", "en mä oikein jaksakaan" jne.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.24 17:23:59

Asia on kaksipiippuinen. Olen itse ollut tilanteessa, jossa olen joutunut perumaan melko viime hetkellä sovittuja juttuja esimerkiksi siksi, että yksityiselämässä on ollut niin paha kriisi, että olisin joutunut vain pidättelemään itkua koko ajan. Noissakin tilanteissa on ollut huono omatunto, kun ei kuitenkaan ole ollut mitään pakottavaa syytä perua. Olen kuitenkin katsonut, ettei sekään olisi ollut kovin järkevää, että olisin mennyt johonkin tilaisuuteen tai tapaamiseen tilanteessa, jossa olen aivan tolaltani.

Toisaalta kyllähän se on valitettava tosiasia, että nykyään ihmiset yhä vähenevissä määrin kunnioittavat muiden vaivannäköä. Monille sellainen "vähän väsyttää" on ihan riittävä syy viime hetken perumiseen, vaikka tilanne olisi vaatinut toiselta jo paljon vaivaa ja valmisteluja. Tuollainen on mielestäni todella törppöä - kyllä sentään sen verran voi epämukavuutta sietää muiden takia, että menee sinne, mihin on luvannut, vaikkei se sillä hetkellä olisi itselle kaikkein mieluisinta tekemistä.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: uuuu 
Päivämäärä:   19.4.24 17:32:34

On ihan eri asia jättää tulematta syystä "Olen niin tolaltani että itken koko ajan" kuin "no emmäjaksa kun laiskottaa".

Ensimmäinen on hyvä syy perua, toinen on huono syy.

Olisi eri asia, jos kyseessä tosiaan olisi jotkut muuten vaan -illanistujaiset, joita voi järjestää koska vaan ja usein järkätään jopa nyyttäriperiaatteella. Mutta kun kyseessä on valmistujaiset, joita ei pidetä joka viikonloppu ja juhlakalu näkee vaivaa järjestääkseen juhlat, niin törkeää jättää laiskuuttaan väliin.

Sitä en kyllä tiedä, onko parempi ilmoittaa tänään "En tuu huomenna kun nyt jo laiskottaa" kuin perua vasta huomenna kun juhlat ovat jo alkaneet "Emmä tuukkaan kun mua laiskottaa".

Sen verran voisi yrittää tsempata, että vääntyy paikalle pariksi tunniksi, kun toinen varta vasten on juhlat järjestänyt.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 18:59:07

En tosiaan tiedä onko ystävien syyt oikeita vai tekosyitä.

Mutta on jo parempi mieli. Kävin lenkillä ja mieheni pääsi töistä aikaisemmin, niin sain leipurikaverin kotiin.

Laitoin teeveestä taustalle pyörimään pikkukakkosen, että saisi iloisempaa ajateltavaa. siellä Franklin teki murmelille oharait kun jänis oli mielenkiintoisempaa seuraa. Ja Murmeli söi surullisena yksin kotona tarjolle leipomiaan keksejä ja vilkuili kelloa yöhön asti. Meinas tulla uusi itku :D

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   19.4.24 20:28:44

Tosi kurjaa nuo perumiset. Minusta on hyvä aina ohareiden tekijöille sanoa, että harmittaa kun et tulekaan, ja että tuli muitakin viime hetken perumisia.

Toivottavasti saat kivat juhlat silti pienellä porukalla.

Ja hei, onnea sinulle! <3

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: jej 
Päivämäärä:   19.4.24 21:10:12

Minä varmaankin veetuuntuisin tuosta niin paljon, että ilmoittaisin kaikille, että juhlat on peruttu, kun lähes jokainen perui, niin ei kannata vain yksittäiselle vieraalle järjestää juhlia.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: hwh 
Päivämäärä:   20.4.24 12:47:09

Kerro sitten miten meni, ja tulivatko edes ne neljä, vai peruivatko hekin vai tekivätkö oharit.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.4.24 12:48:32

Ehditkö kutsua muita tilalle?

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.4.24 13:02:02

Onnittelut aloittajalle valmistumisen johdosta! Toivottavasti pidot parani kun väki väheni? Ihmiset on nykyään niin hiton tökeröitä, kuinka kukaan kehtaa edes sanoa jos on juhliin aiemmin lupautunut että emmä nyt jaksakaan. Erittäin huonoa ja ikävää käytöstä. Ihmiset on vissiin muuttuneet niin itsekkäiksi ja omaan napaansa tuijottaviksi ettei osata tai viitsitä yhtään asettua toisen ihmisen asemaan. Surullista.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   20.4.24 13:32:14

Minä peruisin koko juhlat. Ja lähettäisin siitä viestin kaikille, myös niille peruneille. Ja kertoisin syyksi kaikkien oharit.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: Mn 
Päivämäärä:   20.4.24 13:49:36

Tosi tyhmää ja huonoa käytöstä kun tuollaisen syyn vuoksi jättää tulematta. Tsemppiä aloittajalle , toivottavasti tulee kuitekinkivat juhlat

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: nllln 
Päivämäärä:   20.4.24 13:52:57

On aika kummallista, että ihmiset valittavat kun kukaan ei enää järkkää mitään mutta sitten kuitenkaan eivät itse mene paikalle, kun joku järkkää jotain. "On parempaa tekemistä" tai "emmä jaksakkaan". No, onko sitten kumma, ettei kukaan enää järkkää mitään tai kutsu mihinkään...

Minä kyllä pyrin vä0nätymään paikalle aina kun kutsutaan. Jos tiedän, etten ihan tuohon kellonaikaan ehdi työvuoron vuoksi, niin ilmoitan, että tulen kyllä mutta vähän myöhässä. Esim. joskus tein lauantaivuoroa, joka loppui puoli viideltä ja juhlat olisivat alkaneet viideltä, niin sanoin, että tulen puoli kuudeksi. Tämä oli juhlakalulle ok ja hän ilmoitti muillekin, että paikalle saa tulla jo viideltä, mutta kippistetään vasta puoli kuudelta, kun kaikki ovat paikalla. Hänellä kutsut aina RSVP joku deadline, ja usein joutui kyselemään perään.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   20.4.24 14:33:44

” KUKAAN kavereistani ei onnitellut minua. KUKAAN ei muistanut synttäreitäni paitsi sukulaiseni. Muistan yhä kuinka itkin tuona iltana, koska se oikeasti satutti. Ja samalla mietin, että onneksi en mitään järkännyt.”

No en mä esim. muista kaikkien kaverien synttäreitä niin että muistaisin onnitella. Mutta aina menen juhliin kun tulee kutsu ja keksin jotain lahjaa :) Ympärillä niin paljon ihmisiä, ettei vaan muista kaikkien juhlapäiviä.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.4.24 14:35:41

En mä ainakaan aikuisten ihmisten synttäreitä muista tai juhli ellei erikseen kutsuta juhlimaan.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   21.4.24 01:07:25

Onnittelut aloittajalle! Toivottavasti sait kivat juhlat ilman moukkamaisia perujiakin.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: o6o06 
Päivämäärä:   21.4.24 14:30:37

Miten kävi?

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.4.24 19:17:31

Ap tässä. Oli tosi kivat juhlat, kun vain sain pyyhittyä mielestäni pois perumiset :)

En mä nyt peru juhlia siksi että joku vieraista peruu ikävällä tavalla tulemisensa. Sittenhän minä olisin muille vieraille moukkamainen.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.4.24 20:52:06

"No en mä esim. muista kaikkien kaverien synttäreitä niin että muistaisin onnitella. Mutta aina menen juhliin kun tulee kutsu ja keksin jotain lahjaa :) Ympärillä niin paljon ihmisiä, ettei vaan muista kaikkien juhlapäiviä."

No mä oon ollut kolme kaasona, että aika läheinen kyllä. En odottanut toki, että kaikki muistaisivat, en tietenkään, mutta tuntui pahalta, kun edes ne joiden kaasona olin ollut eli kyllä, läheiset ystävät eivät muistaneet. Ollaan kuitenkin oltu kavereita sellaiset 15 vuotta, niin voisi jo olettaa että muistetaan edes sellaiset ystävät. :D

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   21.4.24 21:40:14

En mä muista ees niiden synttäreitä, joille oon ollu kaasona tai ystävä yli 20v. Ei se tarkoita etten välittäisi. Ihmiset on vaan erilaisia ja välittää ystävistään eri tavoin.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   21.4.24 21:44:26

Hei kiva kuulla, että oli hauskat juhlat kuitenkin! Pienempi määrä ihmisiä voi olla tosi kiva, kun ehtii kunnolla jutella kaikkien kanssa.

  Re: Tsempatkaa juhlafiilikseen

Lähettäjä: hwhw 
Päivämäärä:   22.4.24 14:14:05

Minä olen huomannut, että jos ihmiset eivät tunne toisiaan tai ole supersosiaalisia, niin on parempi, jos porukkaa on paljon. Jos vieraita on vain muutama, ja minun pitää viihdyttää kaikkia, niin on aika hankala tunnelma. Jos hetkeksi poistun ajatellen, että kyllä nuo hetken keskenään pärjäävät ja viihdyttävät toisiaan, niin he vain mulkoilevat toisiaan tai tekevät jopa lähtöä, kun eivät viihdy ja on niin epämukavaa.

Tuo ei tietenkään ole minun vikani vaan niiden vieraiden, mutta ärsyttää silti. Tuota se oli jo aikana ennen älypuhelimia, yli 10 v sitten... Sen jälkeen en olekaan järjestänyt mitään, kun niin harva tulee paikalle ja kaikki vain tekevät oharit.

Onnittelut kuitenkin aloittajalle ja hyvä, että oli silti mukavaa.

Toivottavasti minäkin valmistun tänä tai ensi vuonna.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.