Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 13:23:38

evät niiden kokemuksia, joita ahdistellaan paljon tai lähes jatkuvasti? Jotkut ainakin. Aletaan esim. miettiä pukeutuvatko liian paljastavasti tai ajavatko itsensä jotenkin niihin tilanteisiin. Jopa saatetaan syyttää valehtelusta ja/tai ylireagoinnista. Varsinkaan naisilta en voi tätä käsittää, kuitenkin suurin osa varmasti kokenut edes kerran jonkinnäköistä häirintää. Miehiltä ehkä juuri ja juuri ymmärrän, koska eivät elä samaa todellisuutta kun naiset.

Mitä tulee tuohon paljastavaan pukeutumiseen, niin ainakin hyvin isorintaisena on vaikeaa pukeutua niin, että rinnat eivät jollain tavalla tulisi esille ja etteivät ne jollain tapaa kiinnittäisi huomiota, kaikenlaisten estottomien pervojenkin.

Toiseksi, kenenkään vaatteiden, vartalotyypin, ulkonäön, humalaisuuden, yksin liikkumisen tai illalla liikkumisen ei pitäisi olla syy ahdistella ketään.

Naiset, miksi???

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: huumaa 
Päivämäärä:   19.4.24 13:26:03

En vähättele ollenkaan, mutta fakta on kuitenkin että mua on häiritty ehkä 2 kertaa elämässä. Ja ennekuinnjoku sanoo että olet varmaan susiruma, niin olen nuorena toiminut mallinakin pari vuotta.
En tiedä miksi toisia ahdistellaan ja toisia ei. Ehkä vain huono tsägä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: 9 
Päivämäärä:   19.4.24 13:27:53

Kannattaisiko vaihtaa ympäristöä?? Missä sua ahdistellaan? Töissä? Eihän tommonen nyt ole normaalia. Kyllä tosta nyt vaan saa nainenkin semmoisen kuvan että suurentelet asiaa itsellesi. Jos sulla on töissä ukkoja ahdistelemassa jatkuvasti, asialle voi tehdä jotain.

Valitettavasti tuosta saa semmoisen kuvan, että sua ahdistaa jos joku mies edes katsoo sua. Kyllä mullakin saattaa katse käydä jos jollain on hirveät daisarit :D eikä siitä voi suuttua.

Kerrohan miten sua konkreettisesti ahdistellaan?

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Kokemus tämäkin 
Päivämäärä:   19.4.24 13:28:25

Ystäväpiirissäni oli (paino sanalla OLI) yksi nainen, joka olisi itse halunnut sen kaiken huomion, jopa negatiivisen. Hän kääntyi Me too -aikoina kaikkia niitä naisia vastaan, jotka kertoivat kokeneensa häirintää. Olivat kuulemma huomionhakuisia ja/tai yliherkkiä, ja puhisi vielä, että häntä ei ainakaan ole ikinä ahdisteltu, mikähän hänessä on siis muka vikana.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   19.4.24 13:28:26

Erittäin hyvä kysymys. Tätä on monesti selitetty niin, että vähättelemällä ja etsimällä syytä uhrista saa luotua itselleen turvallisuuden tunnetta - minä en käyttäydy niin kuin uhriksi joutuneet naiset, joten minulle ei voi koskaan käydä noin.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.24 13:28:51

Osittain varmasti syynä on se että kun ei kohtaa jotain elämässään, on helpompi uskoa että sitä ei tapahdu.

Toisaalta taas voi ajatella että koska itse ei kohtaa ahdistelua, täytyy ahdistelua kokevien olla jotenkin syypäitä siihen. He ovat huonoja ja tyhmiä, minä olen älykäs ja hyvä.

Ja taas toisaalta se antaa turvallisuudentunnetta kun kieltää asian. Jos ahdistelua ei tapahdu (kenellekään, muut naiset vaan valehtelee), ei tarvitse pelätä että joutuu joskus ahdistelluksi tai vaikka seksuaalisen väkivallan uhriksi. Sitä kun ei ole, paitsi jossain tyhjillä öisillä kaduilla huonolla asuinalueella (ja tietenkään en sellaiseen koskaan mene, koska olen älykäs ja hyvä).

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 13:34:13

9, no sekin niin riippuu siitä miten katsoo. Katsominen voi olla vaistomainen reaktio tai vahinko. Kyllä ne tilanteet, joissa se ei sitä ole, tunnistaa. Jos jää yli kymmeneksi sekunniksi tuijottamaan virne naamalla ja antaa katseen kohteen itsekin tämän huomata, se on kyllä jo jos ei ahdistelua, niin vähintäänkin todella huonoa käytöstä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.4.24 13:37:31

Jotkut ottaa "ahdisteluksi" senkin jos ei-niin-komea mies katsoo saati että kehtaa lähestyä ja puhua.

Ei-niin-komea-mies tulee baarissa moikkaamaan: "On se vttu kun ei saa olla rauhassa, meillä on kuule tässä tyttöjen kanssa omia juttuja että voisitko mennä muualle". Komea mies tulee baarissa moikkaamaan: "Moi vaan sullekin, et sä mitään keskeyttänyt tässä vaan tyttöjen kanssa höpöteltiin, istu vaan siihen, mä on lissu."

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 13:37:43

En mä koe vähätteleväni kenenkään kokemuksia, vaan mua kiinnostaa syyt sille, miksi toisia ahdistellaan ja toisia ei. Kyllä sille syy aina jossain on; joko porukka, jossa pyörii (ammatti, kaveripiiri), oma käytös, ulkonäkö tai pukeutuminen, muutaman esimerkin sanoakseni.

Ei tietenkään ketään saa häiriköidä tai ahdistella minkään syyn vuoksi, mutta jos (kun) syy häiriköinnille löytyy, on ahdistelua kokevasta henkilöstä kiinni, mitä sille tekee. Joko ei tee mitään ja uhriutuu, hyväksyy asian ja on välittämättä / alkaa antaa välittömän palautteen ahdistelijalle / tms. tai tekee elämässään sellaisia muutoksia, että ahdistelun syy poistuu (esim. kaveripiirin vaihtaminen tai pukeutumisen muuttaminen). Kukaan ei voi vaikuttaa toisen ihmisen tekemiseen tai käytökseen, vain omaan toimintaan voi vaikuttaa. Sama koskee myös häiriköinnin kokemusta.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.24 13:45:07

Ahdisteluun ei kyllä vaikuta välttämättä yhtään oma käytös tai pukeutuminen.
Minua harvoin ahdistellaan, mutta nyt pitkästä aikaa olin tanssimassa keikalla ja yksi mies tarrasi perseeseen ja samalla nappasi aika kovasti kainaloon. Olen 160cm pitkä ja oli vaikea irrottautua. Kerroin kyllä että se ei ollut ok ja pyrin tilanteesta pois. En meinannut päästä, piti kysyä yhdeltä tuntemattomalta mieheltä apua.

Teen miesvaltaisella alalla esimiestöitä ja minua ei tytötellä tai käyttäydytä huonosti minua kohtaan.
Uskon että energiani on sellainen että harvoin minuun kosketaan ilman lupaani, mutta tuolla miehellä joka minuun tarrasi oli selvästi täysin epäselvää että käytös ei ollut ok. Ja hänelle se tuntui olevan ihan tavallista käytöstä.

Ja minä en kyllä aliarvioi muiden kokemuksia.
Itse tarkkailen hyvin paljon energioita ja tilanteita eri paikoissa. Lähden heti kun tuntuu että energia muuttuu huonoksi, uskon että sisäinen vaistoni on pelastanut minut moneltakin huonolta kokemukselta. Varsinkin nuorena.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   19.4.24 13:49:12

Mä en hyväksy missään tilanteessa ahdistelua.

Mutta kun tällaisissa aihetta käsittelevissä topikeissa kertoo, että mua ei ole ahdisteltu ja syy on se, että olen pienitissinen enkä liiku yöelämässä, tämä kertomus tulkitaan niin, että syyttäisin samalla, että ahdistelu on isotissisten ja yöelämässä käyvien oma syy. Älkää tulkitko. En todellakaan syytä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .,.,., 
Päivämäärä:   19.4.24 13:50:29

Tuota pitäisi kysyä niiltä mulkvisteilta jotka ahdistelevat. Se tosin on vaikeaa, koska kukaan mies ei myönnä ahdistelevansa. Sairasta on se, että naiset syyttävät toisiaan ja itseään siitä mitä sairaat miehet tekevät.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 13:52:42

"Ahdisteluun ei kyllä vaikuta välttämättä yhtään oma käytös tai pukeutuminen.
Minua harvoin ahdistellaan, mutta nyt pitkästä aikaa olin tanssimassa keikalla ja yksi mies tarrasi perseeseen ja samalla nappasi aika kovasti kainaloon."

No empä ajatellut, että pitää erikseen mainita satunnaisista perserei'istä, joita nyt väkisin tulee elämässä vastaan. Keskustelussa oli kyse kuitenkin toistuen ahdistelua kokevista vs. ei lähes lainkaan ahdistelua kokevista naisista.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Kokemus tämäkin 
Päivämäärä:   19.4.24 13:57:08

Mua itseä käpälöitiin 6-vuotiaasta 25-vuotiaaksi eri miesten ja ikätoveripoikien toimesta, koska olin pieni, kiltti, nätti ja lähes täydellisen puolustuskyvytön. Vanhemmiten se loppui.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 14:04:29

Jotenkin surullinen ajatus, että naisen pitäisi työpaikkaakin vaihtaa, jos kokee siellä ahdistelua. Missä se esimiehen vastuu puuttua asiaan? Ja entä jos on miesvaltaisella alalla, ja joutuu jatkuvasti tekemään hirveästi töitä sen eteen, ettei valtaosa kollegoita pitäisi vain objektina? Näin naiset saadaan tehokkaasti ajettua pois tietyiltä aloilta, usein niiltä, joista maksetaan hyvin. Miehet osaavat kyllä käyttäytyä sitten kun sitä aletaan heiltä kollektiivisesti vaatimaan.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Miiru 
Päivämäärä:   19.4.24 14:07:59

Mua on ahdisteltu niinkin romanttisessa ympäristössä kuin navetta, kun mulla on ollut niinkin paljastavat vaatteet päällä kuin navettahaalarit... Suoraa ehdottelua, koskettelua, kyselyä: "minkäväriset sun pikkuhousut on", "meneekö sun hiukset sekaisin, kun sä ratsastat miehen päällä" jne. Joillakin näistä miehistä vaimo viimeisillään raskaana. Niille tiloille ei ole mun jälkeen naislomittajia laitettu. Olisivat vaan saaneet aikaisemmat naislomittajat ja - seminologit ilmoittaa ahdistelusta.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   19.4.24 14:09:20

Ei-niin-komea-mies tulee baarissa moikkaamaan: "On se vttu kun ei saa olla rauhassa, meillä on kuule tässä tyttöjen kanssa omia juttuja että voisitko mennä muualle". Komea mies tulee baarissa moikkaamaan: "Moi vaan sullekin, et sä mitään keskeyttänyt tässä vaan tyttöjen kanssa höpöteltiin, istu vaan siihen, mä on lissu."

Miehet nostaa tämän esimerkiksi aina, kun aiheesta puhutaan. Eivätkä ymmärrä, että tätä samaa tapahtuu toisinkin päin jatkuvasti. Eli naiset ei pelkästään käyttäydy näin ruman miehenhuomiosta, vaan myös miehet ahdistuvat, jos standardien alapuolella oleva nainen osoittaa kiinnostusta.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 14:10:24

Koska osa naisista kokee ahdisteluna ihan kaiken ja hirveät haloot jokaisesta lääppimisestä. Joo, ei se kuulu asiaan mutta oikeasti, kuka jaksaa? Helpommalla pääser, kun unohtaa koko asian. Itse ajattelin, ettei mua ole juurikaan ahdisteltu, kunnes luin tuon perseen puristamiskommentin ja niin, onhan sellaista joskus baarissa ollut. Ei kannata jäädä traumatisoitumaan joka asiasta.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.24 14:10:31

... Nin että sinä voi siis määritellä mikä on tarpeeksi ahdistelua ja vain harvoin tapahtuva ahdistelu ei ole niin vakavaa..
Hienoa sinähän siis itse oikein allekirjoitat aloittajan kysymyksen.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   19.4.24 14:24:27

"Varsinkaan naisilta en voi tätä käsittää, kuitenkin suurin osa varmasti kokenut edes kerran jonkinnäköistä häirintää. Miehiltä ehkä juuri ja juuri ymmärrän, koska eivät elä samaa todellisuutta kun naiset."

Sorry. Esimerkiksi minua ei ihan oikeasti ole ikinä koskaan ahdisteltu tai seksuaalisesti häiritty. Miestäni on paljonkin, naisten toimesta. Itseäni ärsyttää tuo, kun toiset naiset automaattisesti olettavat, että kyllä ihan varmasti kaikkia ahdistellaan, jos olet eri mieltä niin et vaan tajua / kiellät asian jne jne. Yhtä lailla sekin on toisen kokemusten vähättelyä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.4.24 14:34:25

Jo opiskeluaikana viime vuosituhannella oli niitä, joita myös "ahdisteltiin" ja "ei annettu olla rauhassa" kun ruma mies vahtasi, tuli juttelemaan asiallisesti tai haki tanssimaan (silloin kun vielä yökerhoissa ja ravintoloissa kysyttiin lähetkö joraan jos joku kiinnosti). Itseä miellyttävä mies sai kyllä olla vaikka kuinka kännissä ja puhua vaikka kuinka törkeitä ilman että häiritsi, päinvastoin viskottiin hiuksia kikatikikati.

Että ei se nyt niin uusi ilmiö ole.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 14:34:37

Minua taas on ahdisteltu seuraavassa vaatetuksessa:
Talvitakki, toppahousut, pipo, paksut talvinilkkurit ja kasvomaski. Kirjaimellisesti vain silmät ja vaalea tukka näkyi.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.24 14:36:46

Tuo perseenpuristus ei siis todellakaan jäänyt sille asteelle, vaan mies esti minua lähtemästä tilanteesta pitämällä minusta kiinni.
Ja ei, pelkkä perseen puristaminen oli se mies tai nainen ja kohde mies tai nainen ei vaan ole ok, keneenkään ei kosketa.
Ja en minä tuosta itseäni uneen itke, mutta .. :n kommentti kiteyttää tämän kaiken.Ei pidä loukkaantua ja traumatisoitua kaikesta wtf, kun ei koske toiseen kysymöttä niin ei tule sellaisia tilanteita.

Ja by the way, en ole mikään tiukkapipo, tykkään seksistä, olen sinkku ja harrastan osittaisia irtosuhteita mutta silti ahdistelu ilman lupaani ei ole ok.

Onneksi olen tajunnut kasvattaa poikani paremmin.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   19.4.24 14:46:38

Minua on puristettu perseestä ihan tavallisessa marketissa ostoksilla, oli kuulemma niin hyvä perse että oli ihan pakko. Mies oli ns. normaali ja hyvännäköinen että pitikö tuota jonakin flirttinä ehkä.

Mitä näissä tilanteissa pitäisi mielestänne tehdä? Alkaa meuhkata keskellä kauppaa ja tehdä rikosilmoitus vai mitä?

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.24 15:13:47

"Miehiltä ehkä juuri ja juuri ymmärrän, koska eivät elä samaa todellisuutta kun naiset."

Mitähän todellisuutta minä elän, kun isorintaisena ja miesvaltaisella alalla työskentelevänä en ole koskaan kohdannut ahdistelua. En töissä, enkä kaupungilla.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.24 15:19:35

Eihän siinä meuhkaamaan tarvitse alkaa, itse kerron kyllä hyvin rauhallisesti ja selvästi että asia ei ole ok.
Joskus sen seurauksena on itseasiassa syntynyt hyviäkin keskusteluja.

ja niin minäkin työskentelen miesten kanssa, olen pieni, hoikka ja kaunis ( kuulemma) eikä koskaan ole työhön liittyvissä tilanteissa tarvinnut kohdata ahdistelua, nyt kohtasin sitä pitkästä aikaa. Mutta ei se silti ole ok ja jos kukaan ei sano että perseenpuristelu ei ole ok, niin miten se muuten loppuisi?

Piste! Onnea sinulle jos et ole ahdistelua kohdannut, mutta mitä sitten? Ei se muuta sitä että moni muu on kohdannut ja kohtaa vaikka päivittäin.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: ejhh 
Päivämäärä:   19.4.24 15:24:22

"Kyllä sille syy aina jossain on; joko porukka, jossa pyörii (ammatti, kaveripiiri), oma käytös, ulkonäkö tai pukeutuminen, muutaman esimerkin sanoakseni."

Tai sitten syynä on ihan vain se ahdistelija, ei ahdistelun kohde.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.4.24 15:31:47

"Kyllä sille syy aina jossain on; joko porukka, jossa pyörii (ammatti, kaveripiiri), oma käytös, ulkonäkö tai pukeutuminen, muutaman esimerkin sanoakseni."

Jep, useimmiten näin. Lisäksi ahdistelijat, naisten hakkaajat ynnä muu heikompi aines hakee helppoja kohteita. Jos nainen vaikuttaa siltä, että hänet on helppo saada taipumaan miehen tahtoon, tai hän vaikuttaa liian aralta, tai ymmärtämättömältä puolustaakseen itseään niin tuollainen miesten heikompi aines tarraa näihin naisiin.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: 01 
Päivämäärä:   19.4.24 15:33:26

On kyllä joku erehtynyt ahdistelemaan mutta kerralla unohtunut kun olen nostanut asiasta avoimen äläkän. Ja heti. Ei ole minun häpeäni jos joku käyttäytyy tyhmästi. En siis asiaa mitenkään häpeä enkä katso tarpeen salailuun.
Minulla ei ole tarvetta uhriutumiseen ja se ilmeisesti näkyy olemuksessa. Tosin tajuan kyllä pukeutumisen vuestikielen, joten miksi antaa ymmärtää jollei aio antaa.
En vähättele kenenkään kokemuksia mutta siitä pidän kiinni että itse täytyy itsestään huolehtia ja toimia niin ettei vastaavaa enää tapahdu. Vahinkoja voi sattua jokaiselle mutta saman toistuminen on jo tyhmyyttä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.24 15:48:54

"Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättelevät niiden kokemuksia, joita ahdistellaan paljon tai lähes jatkuvasti?"

Ehkä heitä "ahdistellaan" ihan yhtä paljon ja jatkuvasti, mutta he eivät pidä kaikkea ahdisteluna=eivät koe tulleensa ahdistelluiksi?

Vähän sama kuin koulukiusaaminen; joku kokee olevansa kiusattu kun pekka sanoo häntä tyhmäksi vaikka pekka sanoo vähän kaikkia tyhmäksi, kun häntä ei kutsuta luokan suosituimman tytön synttäreille jonne ei tosin kutsuta useimpia muitakaan luokkakavereita tai kun mirkun hiuksia kehutaan näteiksi mutta ei hänen vaikka ei niitä haukutakaan. Subjektiivinen kokemus.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.4.24 16:06:28

Lähettäjä..

Päivämäärä19.4.24 13:37:43

En mä koe vähätteleväni kenenkään kokemuksia, vaan mua kiinnostaa syyt sille, miksi toisia ahdistellaan ja toisia ei. Kyllä sille syy aina jossain on; joko porukka, jossa pyörii (ammatti, kaveripiiri), oma käytös, ulkonäkö tai pukeutuminen, muutaman esimerkin sanoakseni.

Ei tietenkään ketään saa häiriköidä tai ahdistella minkään syyn vuoksi, mutta jos (kun) syy häiriköinnille löytyy, on ahdistelua kokevasta henkilöstä kiinni, mitä sille tekee. Joko ei tee mitään ja uhriutuu, hyväksyy asian ja on välittämättä / alkaa antaa välittömän palautteen ahdistelijalle / tms. tai tekee elämässään sellaisia muutoksia, että ahdistelun syy poistuu (esim. kaveripiirin vaihtaminen tai pukeutumisen muuttaminen). Kukaan ei voi vaikuttaa toisen ihmisen tekemiseen tai käytökseen, vain omaan toimintaan voi vaikuttaa. Sama koskee myös häiriköinnin kokemusta.

^^ Kerrotko sitten syyt sille, miksi eniten ahdistellaan nimenomaan nuoria ja lapsia? Mikähän esim tallitytön pukeutumisessa kutsuu setämiehiä huutelemaan? Varmaan sen tallitytön syy sekin, että miehet ovat seksualisoineet ratsastusharrastuksenkin.

En jaksa enempää edes kommentoida, aivan uskomattoman tietämätöntä ja vähättelevää tekstiä, todistaen aloituksen niin oikeaksi kuin vaan voi.

Newsflash, sua ei suojele mikään. Sulla on käynyt hyvä tsägä. Et ole parempi ja enemmän turvassa muut siksi, että olet niin fiksu, ettet pyöri naistenahdistelijaseurassa- kunnassa ja työpaikoilla. :D Toivottavasti löydät empatiaa sitten joskus, kun sinulle tai läheisellesi käy jotain. En sitä toivo, mutta tilastojen valossa tulee tapahtumaan.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Koska 
Päivämäärä:   19.4.24 16:11:38

Tässä on syy miksi nimenomaan nuoria ja lapsia ahdistellaan:

"ahdistelijat, naisten hakkaajat ynnä muu heikompi aines hakee helppoja kohteita. Jos nainen vaikuttaa siltä, että hänet on helppo saada taipumaan miehen tahtoon, tai hän vaikuttaa liian aralta, tai ymmärtämättömältä puolustaakseen itseään niin tuollainen miesten heikompi aines tarraa näihin naisiin."

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Sumo 
Päivämäärä:   19.4.24 16:16:43

"Mitä näissä tilanteissa pitäisi mielestänne tehdä? Alkaa meuhkata keskellä kauppaa ja tehdä rikosilmoitus vai mitä?"

Ja miksi ei voisi tehdä näin? Kyllä mulla ainakin on pokkaa nostaa meteli, jos joku tarraa minuun kiinni. En sääli ahdistelijoita enkä mieti heidän tunteitaan yhtään, koska eivät hekään välitä minun hyvinvoinnistani ja tunteistani.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: DE 
Päivämäärä:   19.4.24 16:24:02

Ammattikin vaikuttaa ahdisteluun. MaRa-alalla ahdisteltiin, asiantuntijatehtävissä ei niinkään.

En kyllä käsitä mitä se "ahdistelu" nyt haittaakaan.

Jos nyt ei ole pakottamassa johonkin huoneeseen tai vessan nurkkaan, en jaksa tai siis viitsi edes reagoida. Minusta nämä ahdistelusta ahdistujat joutavatkin ahdisteltavaksi ja ahdistunaan.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: mitäettä 
Päivämäärä:   19.4.24 16:27:32

"Ja miksi ei voisi tehdä näin?"

Kenestä teet rikosilmoituksen kun ethän tiedä kuka puristelija on? Poliisi paikalle että tuo puristi perseestä?

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Sumo 
Päivämäärä:   19.4.24 16:44:51

Lähinnä tarkoitin tuota meuhkaamista. Ja voihan sitä pyytää vaikka vartijan paikalle, joka voi kutsua virkavallan. Ei tuollaisten päätä pidä silitellä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: mitäettä 
Päivämäärä:   19.4.24 16:50:05

"Ja voihan sitä pyytää vaikka vartijan paikalle, joka voi kutsua virkavallan."

Ajattelitko, että se puristelija jää jotenkin nalkkiin siihen kannikkaan kun se edelleen on paikalla kunnes vartija/poliisi tulee?

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Sumo 
Päivämäärä:   19.4.24 17:30:38

No mehän ei voida tietää, mitä se ahdistelija tekee. Lyö vaikka turpaan, jos uhkaa poliisilla. Pointtini nyt ei ole se poliisi vaan se, että todellakin saa nostaa metelin.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: yrtrt 
Päivämäärä:   19.4.24 17:45:27

"Minua on puristettu perseestä ihan tavallisessa marketissa ostoksilla, oli kuulemma niin hyvä perse että oli ihan pakko. Mies oli ns. normaali ja hyvännäköinen että pitikö tuota jonakin flirttinä ehkä.

Mitä näissä tilanteissa pitäisi mielestänne tehdä? Alkaa meuhkata keskellä kauppaa ja tehdä rikosilmoitus vai mitä?"

Potkaista kunnolla munille ja olla sen jälkeen kuin et olisi tehnyt mitään.

Jos joku sanoo, ettei voinut muuta kuin puristaa persuksista, niin vastaa, ettet voinut muuta kuin potkaista häntä munille.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 19:44:02

--on just näitä, jotka jää jumiin joka asiaan ja näkee ahdistelua sielläkin missä sitä ei edes ole. No, ittehän tekee elämästään vaikeaa.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Ehei 
Päivämäärä:   19.4.24 20:29:53

Jos nyt satun vilkaisemaan naisen pyllyä niin onko se ahistelua, ei ole vaan ihan normaalia huomioimista.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   19.4.24 20:39:18

"Minusta nämä ahdistelusta ahdistujat joutavatkin ahdisteltavaksi ja ahdistunaan."

Etpä taitaisi sanoa noin, jos omaa lastasi ahdisteltaisiin. Vai sanoisitko?

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: selitän 
Päivämäärä:   19.4.24 20:43:16

Lyhyesti: Koska ei ole kosketuspintaa aiheeseen. Empatiakyvyn ja toisen asemaan asettumisen kyvyn puutetta.

Miksi kultalusikka perseessä syntyneet vähättelevät niiden köyhien ja pienituloisten tilannetta, joihin nykyhallituksen leikkaukset osuvat erittäin kipeästi?

Miksi turvallisessa ydinperheessä kasvaneet vähättelevät sitä että joidenkin vanhemmat ovat oikeasti niin hirveitä ihmisiä, että lapset ovat aikuistuttuaan katkoneet heihin täysin välinsä?

Miksi perusterveet vähättelevät 'tapasaikuttajiksi' sellaisia, joiden terveystilanne on vaihteleva ja säännöllisen epäsäännöllisesti huono?

Ja niin edelleen.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.24 22:49:48

Kuka kokee minkäkin asian ahdisteluksi, se on henkilökohtainen asia!

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.4.24 22:54:07

"^ Kerrotko sitten syyt sille, miksi eniten ahdistellaan nimenomaan nuoria ja lapsia? Mikähän esim tallitytön pukeutumisessa kutsuu setämiehiä huutelemaan? Varmaan sen tallitytön syy sekin, että miehet ovat seksualisoineet ratsastusharrastuksenkin."

Voi hyvä ihminen, kun tässä keskustelussa puhutaan siitä, miksi toisia ahdistellaan enemmän kuin toisia, eikä siitä, että miksi ahdistelija ahdistelee pikkutyttöjä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: korjaus 
Päivämäärä:   19.4.24 23:03:58

Aloituksen mukaan tässä keskustelussa kylläkin puhutaan siitä miksi naiset, jotka itse eivät juurikaan joudu kokemaan ahdistelua, vähättelevät toisten täysin todellisia ahdistelukokemuksia.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.4.24 01:27:01

Aivan @!#$ absurdia ja sairasta väittää, että ahdistelu olisi muka jotenkin harvinaista ja että ne jotka kokevat sitä "liian usein" ovat niitä, jotka muka laskevat pelkät katseet ja "rumien" moikkaukset ahdisteluksi. Tällaista sontaa ei kyllä jauha muut kuin incelit, pick me -naiset ja "mitään ei saa enää sanoa tai tehdä" -miehet (=ne innokkaimmat ahdistelijat.) Tai ehkä osa hevosnaisista oikeasti pyörii jossain niin puskissa kaakkeineen koko elämänsä, että eivät kohtaa tarpeeksi ihmisiä, jolloin ahdistelluksi tulemisen mahdollisuuskin pienenee melkoisesti? Uhrien syyllistäminen ei ole ok, oli se sitten "mitäs pukeuduit noin" tai "mitäs lasket kaiken ahdisteluksi, pikkujuttuja tuollaiset pyllynpuristelut." Niin kauan kun tällaiset aikansa eläneet, kuvottavat ja ahdistelua puolustavat lauseet jatkavat elämäänsä, mikään ei myöskään muutu. Kenenkään ei tarvitse saada puristella/kosketella toisia luvatta tai tulla kertomaan kysymättä, mitä haluaisi toiselle tehdä. Nämä eivät ole minkäänlaisia elintärkeitä toimintoja, joiden toteutusta voisi oikeuttaa.

Vaikka ahdistelu toimii kaikkiin suuntiin, ylivoimaisesti eniten sekä ahdistelua että syyllistämistä kohdistuu miehiltä naisiin. Miksi naisten pitäisi olla jotain nöyriä miesten orjia, joiden täytyy tarjota kehonsa kenen tahansa lääpittäviksi "kun ei ole niin vakavaa"? Luuletteko, että se olisi jotenkin luonnollinen tila ottaa vastaan kaikki mitä saa? No ei ole. Ei tule eläinmaailmastakaan mieleen ainakaan mitään selkärangallista lajia, jonka kaikki naaraat ottaisivat mukisematta vastaan jokaisen puskasta pölähtävän uroksen joka haluaa päästä pökkimään. Pääsääntöisesti eläinmaailmassa uros, joka ryntää suoraan naaraan iholle/päälle noudattamatta mitään sosiaalisia koodeja, on jo hävinnyt pelin ja mahdollisesti myös henkensä. Ahdistelevat urokset, jotka eivät läpäise naaraan standardeja mutta jotka eivät häviötään myöskään hyväksy, saavat hampaista/kynsistä/kavioista/sorkista. Kysyn siis uudelleen, miksi ihmisnaisten pitäisi hyväksyä mikä tahansa kohtelu hymy kasvoillaan ja "olla välittämättä" kun edes eläimet eivät sellaiseen pysty? Onko kaikkeen alistuminen muka älykkyyttä ja ihmisyyttä? Ei ole. Se on ikiaikaista propagandaa, jonka mukaan hyvä ja arvokas nainen on miehen omaisuutta ja alistuu. MIESTEN keksintöä.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: KF 
Päivämäärä:   20.4.24 03:49:43

"Kenenkään ei tarvitse saada puristella/kosketella toisia luvatta tai tulla kertomaan kysymättä, mitä haluaisi toiselle tehdä."

Ei tietenkään. Yrittäkää silti ymmärtää, että on suuri määrä naisia jotka eivät ole tällaista kokeneet ja heidän voi olla jopa hieman vaikea uskoa, että sellaista todella tapahtuu. Niin minunkin, niin absurdilta tuollainen kuulostaa.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: brilla 
Päivämäärä:   20.4.24 04:56:39

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 19.4.24 13:28:51

Osittain varmasti syynä on se että kun ei kohtaa jotain elämässään, on helpompi uskoa että sitä ei tapahdu.
Toisaalta taas voi ajatella että koska itse ei kohtaa ahdistelua, täytyy ahdistelua kokevien olla jotenkin syypäitä siihen. He ovat huonoja ja tyhmiä, minä olen älykäs ja hyvä.
Ja taas toisaalta se antaa turvallisuudentunnetta kun kieltää asian. Jos ahdistelua ei tapahdu (kenellekään, muut naiset vaan valehtelee), ei tarvitse pelätä että joutuu joskus ahdistelluksi tai vaikka seksuaalisen väkivallan uhriksi.

Tässä hyviä pointteja!

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: Kysymys 
Päivämäärä:   20.4.24 05:02:00

Naisten mielestä on ahdistelua jos juttelee.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.4.24 05:19:30

Jos toista ei kiinnosta jutella jonkun kanssa ja tämä joku vaan jatkaa, niin se on ahdistelua.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.4.24 08:39:37

Ei kai kukaan ole sanonutkaan, että ahdistelu on ok. Mutta kun ihan kaikkeen ei kannattaisi jäädä jumiin ja vinkumaan. Esim.minä olin unohtanut nämä ns.ahdistelut eli pyllyn puristelut mitä on joskus tapahtunut ennen kuin joku tänne kirjoitti vastaavasta. Saahan niistä meuhkata ja istua terapiassa, jos tykkää.

  Re: Miksi naiset, joita ei juuri ahdistella vähättel

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   20.4.24 08:52:47

Luultavasti samoista syistä kuin miehetkin: jos ei se ole itselle todellisuutta, niin asiaa on vaikea hahmottaa. Tilanteet kuvitellaan omista lähtökohdista, jolloin on helppo päätyä siihen, että asiasta valittaja itse käyttäytyy oudosti tai on yliherkkä.

Ihmiset elää todella erilaisissa omissa kuplissaan tajuamattaan. Joku toinen liikkuu eri aikaan vuorokaudesta tai asuu eri kaupunginosassa, työskentelee erilaisessa työkulttuurissa tai ihan vaan sattuu eri työpaikkaan, harrastaa eri asioita... Samassa lähikaupassakin voi olla ihan eri meininki eri aikaan päivästä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.