Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   15.4.24 02:03:54

Tällä videolla selitetään, kuinka voit olla 100% varma siitä, että pääset Taivaaseen:
https://www.youtube.com/watch?v=nOTIG45uZj4

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Syntinen 
Päivämäärä:   15.4.24 02:44:54

Ei tarvitse tietää. Riittää kun joku tietää.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: AnticiS 
Päivämäärä:   15.4.24 02:47:20

Juu olen, onhan siellä jo Hitler ja Stalinkin.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   15.4.24 07:03:33

Ei ole mitään taivasta, tai @!#$äkään, sen puoleen.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Öälnk 
Päivämäärä:   15.4.24 09:32:08

En edes halua taivaaseen, joten parempi olla katsomatta videota.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: geppet 
Päivämäärä:   15.4.24 09:46:41

Miksi haluaisin? Kuka haluaa elää ikuisesti? Minkä arvoinen elämä enää on jos se jatkuu ikuisesti?
Miksi haluaisin jonkun jumalan luo, joka antaa pienten lasten kuolla nälkään ja tulla pommitetuksi kappaleiksi maan päällä, mutta lupaa seuraajilleen paratiisin?

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.24 09:50:08

Olen satavarma, että jotkut on sinne päässeet, ja ainut reitti on Jeesuksen kanssa. Satavarma Olen myös siitä ettei kukaan ihminen sinne ansaitse päästä, ja jos pääsen se on Jumalan hyvyyttä mua kohtaan. Luotan Jumalaan että pääsen, ja jos on esteitä niin Luotan että saan voimaa ojentua niiltä osin missä ontuu. Täydellinen en ole, mutta armosta uskon ja luotan.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.4.24 09:51:15

Minkälainen on muka-jumala joka kiduttaa ja tappaa oman lapsensa? Kuka tuollaiseen uskoo? ja kun katselee ympärilleen ja lukee uutisia niin jumala on yhtä satua kun joulupukki, kun tällaista menoa sallii ihmisille ja ihmiskunnalle. Taivas, my ass....

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   15.4.24 10:04:31

Olen 99,999% varma ettei mitään "taivasta" ole olemassakaan. Ja jos on (se 0,0001%) niin se ei ole lainkaan sitä mitä yleensä kuvittelemme.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   15.4.24 12:30:38

Olen yhtä varma kuin siitä, että joulupukki tuo mulle Aladdinin lampun.

On noilla uskovaisilla harhaiset käsitykset jumaliensa hyvyydestä :D Silmät auki nyt pöljät!!

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.24 12:40:28

Taivasta ja hel-vettiä ei ole olemassa. Sielumme siirtyvät henkimaailmaan, jossa kohtaamme oppaamme ja läheisiä sieluja,

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.24 12:48:17

Jumala on antanut meille vapaan tahdon. Myös pahoille ihmisille. Tämän maailman herra on paholainen. Ja se todellakin näkyy.

Usko, älä epäröi. Älä pelkää.

Niinhän tiedekin toimii. Tänään uskotaan varmaksi jotain ja 10 vuoden päästä "tiedetään" taas paremmin. Ja koska tiedeKÄÄN ei ole immuuni rahalle, vallalle ja korruptiolle, niin emme voi luottaa sokeasti kaikkiin "tieteellisiin tutkimuksiin".

Mutta näin se toimii. Jokainen voi valita mihin uskoo.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: hoho 
Päivämäärä:   15.4.24 13:08:24

JOS helvtti on olemassa, se on maapallo ja tämä elämä täällä. Tähän nähden mikä tahansa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, tuntuu varmasti taivaalta ja paratiisilta.
Itse uskon, että se mitä kuolemassa tapahtuu on aivojen normaalia toimintaa siinä tilanteessa, hallusinaatioita ja sen jälkeen ei mitään.
Geeneissä voi olla joku muistijälki joka saa joillekin tunteen, että on elänyt ennenkin.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.4.24 16:19:11

No lentokoneella pääsen sinne asti.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   15.4.24 16:33:19

"Miksi haluaisin? Kuka haluaa elää ikuisesti? Minkä arvoinen elämä enää on jos se jatkuu ikuisesti?"

Jokainen tulee viettämään ikuisuutensa jossakin. Jokainen voi omalla uskonratkaisullaan vaikuttaa siihen, että viettääkö hän ikuisuutensa tulisessa järvessä vai Jumalan valtakunnassa.

"Taivasta ja hel-vettiä ei ole olemassa. Sielumme siirtyvät henkimaailmaan, jossa kohtaamme oppaamme ja läheisiä sieluja,"

Näinhän erillaiset new age uskonnot opettavat, mutta ne ovat kaikki väärässä.
Ihmiset ovat kehittänet itselleen tälläisiä "kaikilla on kivaa kuoleman jälkeen" uskomuksia, koska Raamatun opetukset aheesta ovat heistä liian jyrkkiä/pelottavia.

"Olen satavarma, että jotkut on sinne päässeet, ja ainut reitti on Jeesuksen kanssa. Satavarma Olen myös siitä ettei kukaan ihminen sinne ansaitse päästä, ja jos pääsen se on Jumalan hyvyyttä mua kohtaan. Luotan Jumalaan että pääsen, ja jos on esteitä niin Luotan että saan voimaa ojentua niiltä osin missä ontuu. Täydellinen en ole, mutta armosta uskon ja luotan."

Jos olet epävarma omasta pelastuksestasi, niin suosittelen kuuntelemaan tämän saarnan: https://www.youtube.com/watch?v=8rvLz094uOg

Tuosta on ollut apua monella ihmisille.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: kidy 
Päivämäärä:   15.4.24 16:34:24

Miksi pitäisi olla? Tämä elämä on ihan riittävä ja tarpeeksi haasteellinen..

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Jess 
Päivämäärä:   15.4.24 16:38:04

Taivasta ja hel-vettiä ei ole olemassa. Sielumme siirtyvät henkimaailmaan, jossa kohtaamme oppaamme ja läheisiä sieluja,"

Näinhän erillaiset new age uskonnot opettavat, mutta ne ovat kaikki väärässä.
Ihmiset ovat kehittänet itselleen tälläisiä "kaikilla on kivaa kuoleman jälkeen" uskomuksia, koska Raamatun opetukset aheesta ovat heistä liian jyrkkiä/pelottavia

Tähän kastiin menevät sitten varmastin myös hellarit, lestat ja jehovat sun muut omaksi edukseen kehitetyt jatkeuskonnot.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   15.4.24 16:40:37

"Miksi pitäisi olla? Tämä elämä on ihan riittävä ja tarpeeksi haasteellinen.."

Tuolla aloituspostauksen videolla nimenomaan selitetään, kuinka helpoksi Jumalan on Taivaaseen pääsemisen tehnyt. Pelastus on Jumalan tarjoama ilmainen lahja, joka ihmisen on ainoastaan otettava uskon kautta vastaan:

"Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta. Se ei ole teistä. Se on Jumalan lahja. Se ei ole teoista, ettei kukaan kerskaisi." Efesolaisille 2:8-9

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.24 16:50:55

Huomaatteko mitään yhteyttä maallistuminen kanssa ja kainenlaisen hörhöilyn ja pahoinvoinnin lisääntymisen kanssa, nämä kulkee käsi kädessä?

Ennen oli pakko uskoa, oli pakko käydä kirkossa, oli vain pakko, jokaisen. Ei jäänyt aikaa hörhöilylle kuten joogaretriiteille, jengiytymiselle, veganismille tai millekään hihhuloinnille, uskonto oli ylempää määrätty asia ja kirkossa oli käytävä sunnuntaisin.

En väitä että Jumala ja Jeesus on se autiaaksi tekevä maailman parantava asia mutta väitän että ihminen tarvitsee elämäänsä jonkin uskontoon verrattavan asian ja jos sellaista ei ylempää määrätä, ihminen on eksyksissä ja harhautuu kaikennäköisiiin vaarallisiinkin kultteihin kuten vaikkapa nykyiset hörhöilyruokavaliot tai se jengirikollisuus.
Väitän että ihminen voi paremmin jos se uskonnoksi luokiteltava sisällön elämään tuova asia on osoitettu eikä sitä tarvitse itse etsiä.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.4.24 16:54:37

"Ei jäänyt aikaa hörhöilylle kuten joogaretriiteille, jengiytymiselle, veganismille tai millekään hihhuloinnille"

Siis rinnastatko nyt porkkanoiden pureskelun ja sivullisten ampumisen keskenään? ja että nämä kaksi olisi estettävissä kunhan vaan pakotetaan porukka sunnuntaisin kirkon penkeille?

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: dreamcloud 
Päivämäärä:   15.4.24 17:19:26

Ihminen ei elä ilman unelmia. Miettikää vaikka!

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.4.24 19:55:37

"Siis rinnastatko nyt porkkanoiden pureskelun ja sivullisten ampumisen keskenään? ja että nämä kaksi olisi estettävissä kunhan vaan pakotetaan porukka sunnuntaisin kirkon penkeille?"

Puhuin uskontoon verrattavista hörhökulteista.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.4.24 20:08:50

Täällä puhutaan ihan rennosti siitä ikäänkuin vaihtoehdot olisivat tasan kristinuskon mukaiseen taivaaseen pääseminen tai sitten se että ei usko siihen. Mutta oletteko ottaneet huomioon että maailmassa on monia muitakin uskontoja joihin uskoo satoja miljoonia tai jopa miljardeja ihmisiä eli moninkertaisesti sen verran kuin mitä pienessä Suomessa on edes asukkaita? Osaisiko joku selittää minulle ihan ilman sarvia ja hampaita ja asiallisen loogisesti miksi minun pitäisi uskoa nimenomaan tämän suomalaisen kristinuskopoppoon näkemykseen siitä mikä taivas on ja miten sinne pääsee, eikä jonkun näistä muista porukoista?

Ja vastaukset asiallisine perusteluineen, kiitos. Eikä perusteluksi riitä se että "no sä nyt olet sattunut syntymään tänne, joten sun pitää mennä tän mukaan"

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: hikhkjhuh 
Päivämäärä:   15.4.24 20:42:54

"Taivas" on se endorfiiniruiskaus, jonka koemme, kun tietoisuus katoaa ja sydän pysähtyy. Siitä eteenpäin on vain hiljaisuus, ruumis alkaa hajota ja molekyylien energia muuttaa muotoaan.

Ei se sen kummempaa ole.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.4.24 21:24:52

Uskon.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   16.4.24 03:20:01

"Täällä puhutaan ihan rennosti siitä ikäänkuin vaihtoehdot olisivat tasan kristinuskon mukaiseen taivaaseen pääseminen tai sitten se että ei usko siihen. Mutta oletteko ottaneet huomioon että maailmassa on monia muitakin uskontoja joihin uskoo satoja miljoonia tai jopa miljardeja ihmisiä eli moninkertaisesti sen verran kuin mitä pienessä Suomessa on edes asukkaita? Osaisiko joku selittää minulle ihan ilman sarvia ja hampaita ja asiallisen loogisesti miksi minun pitäisi uskoa nimenomaan tämän suomalaisen kristinuskopoppoon näkemykseen siitä mikä taivas on ja miten sinne pääsee, eikä jonkun näistä muista porukoista?"

Jos eri uskontojen opetuksia aletaan vertaamaan keskenään, niin kristinusko paljastuu nopeasti ainoaksi vakavasti ottettavaksi uskonnoksi. Sen opetukset ovat järkevyydessään ihan omaa luokkaansa muihin verrattuna.

Tässä hyvä saarna aiheesta:
https://www.youtube.com/watch?v=dPrqX56tC5Q

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   16.4.24 08:33:46

Voi toki tutustua muihinkin uskontoihin, mutta koska suomelaiset ovat yleensä kristittyjä, keskustellaan uskonnosta puhuttaessa yleensä automaattisesti kristinuskosta.

Kristinusko on maailman suurin uskonto, en ihmettele sitä yhtään, sillä sen armon ja rakkauden sanoma on ihan omaa luokkaansa.

Suomessa ovat nyt nuoret itse alkaneet etsiä Jumalaa, esim. kirkosta eronneiden perheiden kastamattomat lapset haluavat rippikouluun ja kasteelle.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: geppet 
Päivämäärä:   16.4.24 09:41:55

nimimerkki ? : Nimenomaan! Voi hyvin olla totta, että emme näe koko totuutta mitä on olemassa, muitta miksi ihmeessä ainoat vaihtoehdot olisivat kristinuskon taivas ja @!#$? Vaihtoehtoja voi olla miljoona.
En voisi kuvitella olevani niin ylimielinen että väittäisin tietäväni mitä kuoleman jälkeen tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
Enkä voi kuvitella monta ihmistä jotka ansaitsevat joutua helvettiin. Mutta ne jotka pelottelevat toisia ihmisiä, varsinkin lapsia, helvetillä, ovat jonossa ensimmäisenä.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.4.24 13:29:12

"Näinhän erillaiset new age uskonnot opettavat, mutta ne ovat kaikki väärässä.
Ihmiset ovat kehittänet itselleen tälläisiä "kaikilla on kivaa kuoleman jälkeen" uskomuksia, koska Raamatun opetukset aheesta ovat heistä liian jyrkkiä/pelottavia." Ei ihan noin ole. Henkimaailmassa joutuu vastuuseen teoistaan eli ei mikään onni ja autuus siinä mielessä. Olen itse (ja muut läsnä olleet henkilöt) myös koneet sellaista, mikä vahvisti mulle henkimaailman läsnäolon. Eikä ole rajakokemus vaan jotain aivan muuta.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: jeppis 
Päivämäärä:   16.4.24 13:54:43

Onko kukaan kuollut koskaan, ikinä tullut todistettavasti kertomaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? No ei ole ei. Rajakokemukset on se aivojen tuottama hallusinaatio, ei mitään muuta.
Sitten kun todistettavasti kuolleeksi julistettu henkilö tulee riittävän uskottavalla tavalla julkisesti kertomaan, että hei tällaista täällä nyt on, niin uskon kuoleman jälkeiseen elämään ja johonkin taivastarinaan.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.4.24 14:07:36

Järkevästi ajattelevan ihmisen kannattaisi ottaa "henkivakuutus" ja uskoa kristinoppi. Se antaa ainoan varman selityksen perusteluineen eksistentialistisille asioille. Mikään muu uskonto ei yllä samaan saati että varmasti lupaisi. Jos sitten hajoatkin energiaksi universumiin, et hävinnyt mitään kun uskoit. Jos taas päätit tietoisesti hylätä kristinopin kädenojennuksen, mieltään ei voi sääntöjen mukaan muuttaa enää sen jälkeen kun on kuollut.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   16.4.24 18:54:24

Kaikki uskikset on vaan niin sekaisin!!! Pelottavaa...

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   16.4.24 18:59:12

^^ kuinka monta uskista tunnet henkilökohtaisesti?
Minusta esim. moni vegaani on vaan niin sekaisin. Pelottavaa..

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

LähettäjäPersikka 
Päivämäärä:   16.4.24 19:02:14

Kuoleman jälkeen on samanlaista kuin ennen syntymää. Uskovaisille on muuten kiva sanoa että olen Jumalasta seuraava ja oletko sinä se numero 3 ?

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Jesse 
Päivämäärä:   16.4.24 20:20:54

Ei se Jumala meille anna mitään kärsimyksiä tai sotia, kyllä se ihminen on itse ne sodat ja kärsimykset tehnyt ja aiheuttanut omalla typeryydellään ja ahneudellaan. Jumala ei anna niin raskasta taakkaa ettei ihminen sitä jaksa kantaa, ja kun väsyy silloin pyydetään Jumalalta apua. Ja jos Jumala ei auta silloin sinä vielä jaksat taakkasi kantaa, olkoon vaikka sairaus tai muu elämässä vastamäki. Laittakaa Jumalaan ja Jeesuksen vereen jolla meidän kaikkien synnit on pois ostettu.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.4.24 20:25:50

Minä en ainakaan halua taivaaseen. Haluan maan mullaksi.

Uskonto on lähinnä (miehinen) hallintajärjestelmä.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   17.4.24 01:45:52

"Enkä voi kuvitella monta ihmistä jotka ansaitsevat joutua helvettiin."

Raamatun mukaan sinne ansaitsee joutua jokainen, joka on tehnyt syntiä (eli käytännössä kaikki ihmiset):

Room. 3:23 "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"

Room. 6:23a "Sillä synnin palkka on kuolema,"

Jumalan standardit Taivaaseen pääsylle ovat niin korkeat, että ihminen ei voi niitä mitenkään itse täyttää.

Tämän takia ihmisen pitää vastaanottaa pelastus Jumalan armosta, ilmaisena lahjana:

Room 6:23b "mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."

Kun ihminen laitta kaiken uskonsa/luottonsa Jeesukseen, hänelle luetaan Kristuksen vanhurskaus (Jumalalle kelpaavuus) ja hän pääsee Taivaaseen Jeesuksen synnittömän elämän (eikä omien tekojensa) ansiosta:

Gal. 2:16 "Mutta koska tiedämme, ettei ihmistä julisteta vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, mekin olemme uskoneet Kristukseen Jeesukseen, että meidät julistettaisiin vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska mitään lihaa ei julisteta vanhurskaaksi lain teoista."

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   17.4.24 02:04:13

"Henkimaailmassa joutuu vastuuseen teoistaan eli ei mikään onni ja autuus siinä mielessä. Olen itse (ja muut läsnä olleet henkilöt) myös koneet sellaista, mikä vahvisti mulle henkimaailman läsnäolon. Eikä ole rajakokemus vaan jotain aivan muuta."

"Henkimaailma" on kyllä todellinen siinä mielessä, että täällä maan päällä on joka puolella erillaisia enkeleitä ja demoneja, vaikka poisnukkuneiden ihmisten henget ovatkin joko Taivaassa tai Helvetissä. Raamattu kuitenkin kieltää kaikenlaiset spritismi-istunnot ja vastaavat käytännöt, joissa esim. esi-vanhempien henkiin yritetään ottaa yhteyttä maan päältä:

5. Mooses 18:9-14
"Kun tulet siihen maahan, jonka Herra, Jumalasi, sinulle antaa, niin älä opettele jäljittelemään niiden kansojen kauhistavia tekoja. Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tai joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta, joka lukee loitsuja, kysyy vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyy vainajien puoleen. Sillä jokainen, joka sellaista tekee, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, Jumalasi, karkottaa heidät tieltäsi. Ole siis nuhteeton Herran, Jumalasi, edessä. Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkotat, kuuntelevat kyllä merkeistä ennustajia ja taikureita, mutta sinulle Herra, Jumalasi, ei sitä salli."

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: papuska 
Päivämäärä:   17.4.24 04:58:57

Jos taivas on täynnä uskovaisia, menen mieluummin helvettiin.

Uskovaiset ovat niin ahdasmielistä porukkaa suurin osa että JOS kuoleman jälkeen on jotain, olen sitten vaikka possu tai lehmä tai menen minne tahansa muualle. Kunhan ei tarvitse olla ikuisuutta samassa paikassa uskovaisten kanssa. Helvettikin kuulostaa mukavammalta kuin taivas...

Miettikää... helvetissä ei tule kylmä ja on hyvää seuraa.

Mutta taivas, joka on täynnä toinen toistaan syvemmin uskovaisia ihmisiä... ei kiitos.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   17.4.24 14:16:28

Kristinuskon vaihtoehtohan on se helpoin: sen kun pyydät vain syntejä anteeksi, pääset taivaaseen. Oikeasti asia on niin, että pahoista teoista seuraa karma seuraavaan elämään. Eli ei se uushenkisten aatteiden yllä ehdotettu kaikkien siirtyminen automaattisesti jonnekin onnelaan ole tosi väite. Raamattu nyt on yhtä diibadaabaa, sitä on turha uskoa.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Eko 
Päivämäärä:   17.4.24 18:31:14

Miksi taivaaseen pitäisi "päästä"? En minä halua iankaikkista elämää, huh sentään. Minulle riittää, jos pääsen "tietämisen tuskast pois, kaik äänetön tyhjyys olkoon." Kaikkea sitä havitellaankin.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   17.4.24 23:10:41

"Oikeasti asia on niin, että pahoista teoista seuraa karma seuraavaan elämään."

Ei mitään "seuraavaa elämää" ole tulossa:

Hepr. 9:27 "Ja samoin kuin ihmisille on määrätty, että heidän on kerran kuoltava, mutta sen jälkeen tulee tuomio,"

Jokaisella on yksi elämä aikaa pelastua. Näin se asia vain on. Jos kuitenkin haluat uskoa esim. hindulaisuuteen kristinuskon sijaan, niin se on sinun oma valintasi, jonka seurauksista tulet itse kärsimään.

"Miksi taivaaseen pitäisi "päästä"? En minä halua iankaikkista elämää, huh sentään. Minulle riittää, jos pääsen "tietämisen tuskast pois, kaik äänetön tyhjyys olkoon." Kaikkea sitä havitellaankin."

Ihmiset säilyttävät tietoisuutensa myös kuoleman jälkeen, riippumatta siitä, minne he menevät. Luukkaan evankeliumin 17. luku kertoo rikkaasta miehestä, joka joutuu itse Helvettiin, mutta ei kuitenkaan halua veljiensä joutuvan sinne samaan paikkaan:

Luukas 16:22-24
"Tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Kun hän nosti silmänsä helvetissä tuskissa ollessaan, hän näki kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!"

Luukas 16:27-28
"Hän sanoi: 'Niin rukoilen siis sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon – sillä minulla on viisi veljeä – todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'"

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   18.4.24 07:26:56

"väitän että ihminen voi paremmin jos se uskonnoksi luokiteltava sisällön elämään tuova asia on osoitettu eikä sitä tarvitse itse etsiä"

Öö, no jollain saattaa olla myös omaa ajatustoimintaa jolloin tuo ei oikein tepsi.

Huvittaa kun uskovaiset paapattaa että on oikeus uskoa mutta eivät ymmärrä että koska se on todella uskon asia on aivan yhtä totta ja aitoa uskomista myös jos ei ole mitään jumaluskontoa tai uskonto on eri kuin se oma. Mutta tähän nyt harvan uskovaisen ajattelukyky riittää.

Uskokaa vaan taivaaseen todellisena paikkana jossain muuallakin, minä taas en halua uskoa. Ja tosiaan enemmän näyttäis globaalien ja historiallisten havaintojen perusteella siltä, että kuumat paikat puolestaan on jo täällä maan päällä. Sen raamatun kynäilijät sentään ymmärtäneet että ihmisen perusluonteen huonot piirteet valitettavasti määrittelevät koko pallon kohtaloa ja toisaalta kirjauskonnot olleet myös yksi pahin tuhoon yllyttävä/oikeuttava. Verrattuna vaikka luonnonuskontojen ja muiden ihmisen ja ympäristön yhteyden korostavien suuntien eetokseen ja elämäntapaan.

Että ennemmin haluan olla varma siitä että mitään taivasta ei ole, jos jotain muuta ilmenee niin onneksi Raamattu ei myöskään ole se mikä kriteerit ja olosuhteet siellä jossain sitten sanelee!

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   18.4.24 07:57:18

Mutsi sanoi eläessään, että ihmisen taivas ja hel_etti on täällä maan päällä ja omien korvien välissä.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   18.4.24 08:39:05

Rakastavat kristityt: Kristinusko on rakkauden uskonto :)

Myös rakastavat kristityt: Jos et tule uskoon, kärsit ikuisesti helvetissä kuoleman jälkeen ha ha :)

En pelkää jumalia, pelkään niiden seuraajia ja hyvästä syystä.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Luja luottamus 
Päivämäärä:   18.4.24 08:40:19

Baptisti siellä paasasi.
Hienoa että joku on lukenut Raamattunsa ja osaa tulkita sitä noin.
Sen kun pyydän ja sydämessäni uskon.
Hienointa oli että ei tarvitse luottaa uskontooni.
Usko on hyvä asia, uskonto ei. Olen samaa mieltä.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.24 08:49:57

"Jos taivas on täynnä uskovaisia, menen mieluummin helvettiin.

Uskovaiset ovat niin ahdasmielistä porukkaa suurin osa että JOS kuoleman jälkeen on jotain, olen sitten vaikka possu tai lehmä tai menen minne tahansa muualle. Kunhan ei tarvitse olla ikuisuutta samassa paikassa uskovaisten kanssa. Helvettikin kuulostaa mukavammalta kuin taivas...

Miettikää... helvetissä ei tule kylmä ja on hyvää seuraa.

Mutta taivas, joka on täynnä toinen toistaan syvemmin uskovaisia ihmisiä... ei kiitos"

Tää.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: jw 
Päivämäärä:   18.4.24 09:40:01

Miksi mennä taivaaseen kun voi elää paratiisissa maan päällä ikuisesti?

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.4.24 09:56:11

Olen 100% varma, että jos on olemassa taivas, sinne me päädymme kaikki. @!#$ä taas ei ole olemassa tai ehkä @!#$ on ennemminkin se olotila, kun sielu päästessään eroon mätisäkki-ihmisruumiistaan saavuttaa laajentuneen tajunnantilan ja ymmärtää kaikki pahat (eli toisia satuttaneet) tekonsa. Joten ehkä pahasti perseilleille sadisteille se @!#$ on ainakin jossain määrin todellinen, mutta ei paikkana vaan olotilana.

Tai sitten tietoisuus vaan sammuu, mutta sekin koskettaa sitten meitä kaikkia.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Faktahomma 
Päivämäärä:   18.4.24 11:32:42

Pyhälle tiedoksi, että raamatusta on poistettu jälleensyntymisoppi Konstantinopolin kirkolliskokouksessa 500-luvulla. Kyllä oli muuten hirveää katsottavaa Perjantai-ohjelman dokkari 15-vuotiaasta Liljasta, joka pelkää joutuvansa helvettiin. Lapsiparka aivopesty ilmeisesti koko ikänsä uskonnollisessa lahkossa.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.4.24 14:13:02

Legendana alakertaan, syntejä on kuitenkin tehty niin sama tehdä jatkossakin ;)

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Moinex 
Päivämäärä:   18.4.24 15:08:51

On siinäkin rakastava isä jumala, joka luo ihmisen, antaa tämän kärsiä maan päällä ja sitten noin lähtökohtaisesti paiskaa "tuliseen järveen", kuten joku täällä tyynesti totesi. Ellei sitten tämä samainen hyvä herra satu armollisesti päästämään sinua pilven päälle harppua rämpyttämään.

"Mutta taivas, joka on täynnä toinen toistaan syvemmin uskovaisia ihmisiä... ei kiitos" :D Juuri näin!

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   19.4.24 04:12:09

"Raamattu ei myöskään ole se mikä kriteerit ja olosuhteet siellä jossain sitten sanelee!"

Kyllä se vain on:

Joh. 12:48
"Joka halveksii minua eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka olen puhunut, on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

Universumin Luoja päättää itse luomakuntansa "yhteisönormeista".

"En pelkää jumalia"

Raamatun Jumalaa kannattaa pelätä:

Sananlaskut 9:10-11
"Herran pelko on viisauden alku, ja Pyhimmän tunteminen on ymmärrystä. – "Sillä minun avullani päiväsi enenevät ja elämäsi vuodet jatkuvat."

Jos haluat tulla viisaaksi, Jumalan pelkääminen on ensimmäinen askel.

"raamatusta on poistettu jälleensyntymisoppi Konstantinopolin kirkolliskokouksessa 500-luvulla."

Tuosta ei ole mitään todisteita missään, koska tuollaista ei koskaan tapahtunut.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   19.4.24 04:47:58

"Olen 100% varma, että jos on olemassa taivas, sinne me päädymme kaikki."

Raamatun mukaan sinne pääsevät vain harvat:

Matteus 7:13-14
"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie leveä, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät. Mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Suurin osa ihmisisrä joutuu Raamatun mukaan Helvettiin.

"On siinäkin rakastava isä jumala, joka luo ihmisen, antaa tämän kärsiä maan päällä ja sitten noin lähtökohtaisesti paiskaa "tuliseen järveen", kuten joku täällä tyynesti totesi. Ellei sitten tämä samainen hyvä herra satu armollisesti päästämään sinua pilven päälle harppua rämpyttämään."

Jumala rakastaa ihmisiä ja haluaa heidän pelastuvan. Tämän takia hän on tehnyt Taivaaseen pääsystä äärimmäisen helppoa ja yksinkertaista. Kuten aloituspostauksen videolta selviää, pelastus on ilmainen lahja, joka on tarjolla kaikille ihmisille. Jos joku siitä kieltäytyy, se ei ole Jumalan vika.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   19.4.24 10:47:33

Pyhä taitaa olla yksi pahimmin lahkojen aivopesemistä ihmisistä. Otan osaa. Sulle tulee pieni yllätys, kun palaat täältä henkimaailmaan. Sillä, että lukee jotain kirjaa ja koettaa orjallisesti noudattaa sen oppeja, kun ei pitkälle pääse henkisessä kehityksessä. Sielusi on todennäköisesti junnannut tätä samaa ongelmaa satoja, ellei tuhansia vuosia.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   19.4.24 10:48:57

en tietenkään, enhän ole koskaan nähnyt taivasta tai tavannut ketään siellä käynyttä. uskon vasta kun itse näen.

  Re: Oletko 100% Varma Taivaaseen Pääsystä?

Lähettäjä: Pyhä 
Päivämäärä:   24.4.24 15:02:54

"Sulle tulee pieni yllätys, kun palaat täältä henkimaailmaan. Sillä, että lukee jotain kirjaa ja koettaa orjallisesti noudattaa sen oppeja, kun ei pitkälle pääse henkisessä kehityksessä."

Kuka/mikä sinun uskontosi mukaan määrittelee sen, mikä on oikein tai väärin?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.