Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Buu 
Päivämäärä:   29.3.24 12:28:46

Kuusi vuotta työkokemusta yhden duunarialan töistä muutamassa yrityksessä, ja nyt tarjottiin ensimmäistä vakipaikkaa. Kaikki muu natsaisi: johtaminen, työkaverit ja työilmapiiri ovat priimaa ja työskentelyvälineet- ja olosuhteet moneen muuhun alan yritykseen verrattuna hyvin nykyaikaiset ja työntekoa helpottavat. Ei tarvitse rikkoa kroppaansa, työturvallisuusasiat otetaan vakavasti jne. Palkka vain on suht pieni, alle 13 €/tunti. Teen perussairauteni vuoksi ainoastaan päivävuoroa, eli mitään lisiäkään ei tule. Tuotannon määrä hieman vaihtelee, ja välillä saattaa tulla vajaita päiviä, kun hommat saadaan valmiiksi aikaisin eikä ole enää kertakaikkiaan mitään tehtävää. Tämä tietysti vähän hoikistaa tilipussia.

Tällä palkalla kyllä elää ja jää ihan hyvin säästöönkin, mutta lähipiiri hokee koko ajan, miten paska palkkani on ja että pitäisi etsiä joku parempipalkkainen työ. Olenko hullu, jos jään tähän nykyiseen? En tiedä, miksi tällaista tavallista duunia ylenkatsotaan niin kovasti. Moni tuntuu pitävän minua vähän hölmönä, kun "myyn vapaa-aikaani niin halvalla". Tosiasiassa kuitenkin pidän työstäni ja pidän sitä merkityksellisenä yhteiskunnan kannalta.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 12:31:18

Ei ole, jos viihtyy ja pitää työstään. En mä saisi korkeakoulun käyneenäkään parempaa liksaa, ellen vaihtaisi alalle, mikä ei kiinnosta. Työt ei myöskään seuraa kotiin.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   29.3.24 12:32:57

Olet hullu, jos lähdet työpaikasta, johon olet itse tyytyväinen, vain miellyttääksesi muita.

Ota vakkari paikka vastaan. Ei se ole mikään elinkautinen. Vakkariduuneistakin voi lähteä ihan koska vain itse haluaa, jos oma mieli muuttuu.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Silja 
Päivämäärä:   29.3.24 12:33:18

JOs itse viihdyt ja tykkäät ja kaikki natsaa, niin älä epäröi vaan tartu tilaisuuteen! Elät omaa elämääsi, et muiden. Vakituinen, mukava työ on nykyään melkein kuin lottovoitto, niitä ei ihan jokaiselle ole enää tarjolla. Ja ainahan voi myöhemmin vaihtaa työpaikkaa tai alaa, jos siltä alkaa tuntua. Onnea vakituisesta työstä!

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.3.24 12:36:25

Riippuu oletko mies vai nainen :D Tosiasia vaan on, että naiselle tuo on ok palkka ja miehen suht helppo saada tuntuvasti enemmän.
MUTTA olennaista on, että sinä pärjäät ko. palkalla ja hyvää, toimivaa työympäristöä ja välineitäkään ei ole ollenkaan varmaan nykyään löytää ! Vakkaripaikka on tosiaan jo hyvä juttu ja pääsee siitäkin eroon jos siltä alkaa tuntua (tai se uuden hakeminenkin on usein helpompaa sieltä vakkarista käsin).

Muiden mielipiteistä en välittäisi paskaakaan, mutta toisaalta en palkoista ja omasta rahankäytöstä niin tarkkaan kenenkään kanssa puhukaan.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   29.3.24 12:40:44

Jäin miettimään vain tätä:

''ja välillä saattaa tulla vajaita päiviä, kun hommat saadaan valmiiksi aikaisin eikä ole enää kertakaikkiaan mitään tehtävää. Tämä tietysti vähän hoikistaa tilipussia.''

Siis eikö sulla ole kuitenkin vakiotyöaika? Siis 8 h päivässä? Sitten vain istutaan loppuaika, niin meilläkin tehdään. Ja kahdeksasta tunnista otetaan palkka, eikä ainakaan lähdetä kotiin palkattomalle loppuajalle...

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 12:40:56

Ja nytvastahuomaain aloittajan palkan - mitä sinä haluat saada ja riittääkö tuo 13 e tunnilta? Minä saan duunarina 18,50 e tunnilta, ja en tyytyisi tuohon palkkaan, mutta jos homma on kivaa ja viihdyt, niin miksikäs ei.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   29.3.24 12:41:57

Ja lisäksi: Nyt sulla on täydellinen tilaisuus saada palkankorotus, jos sopimus vakinaistetaan eli tehdään uusi soppari! Varo, etteivät laita sitä katkeamaan tässä välissä, ettei lomat mene, vaan niin että uusi sopimus jatkuu välittömästi edellisen päätyttyä!!!

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   29.3.24 12:42:01

Kyse on sinun elämästäsi. Jos tykkäät työpaikasta ja koet palkkasi riittäväksi, anna muiden ulinoiden mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   29.3.24 12:45:56

"Ja nytvastahuomaain aloittajan palkan - mitä sinä haluat saada ja riittääkö tuo 13 e tunnilta? Minä saan duunarina 18,50 e tunnilta, ja en tyytyisi tuohon palkkaan, mutta jos homma on kivaa ja viihdyt, niin miksikäs ei."

Sinulla onkin sopimuspalkka, mikä ei ole kovin yleistä palvelualojen tava-duunareilla.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   29.3.24 12:46:44

"Olet hullu, jos lähdet työpaikasta, johon olet itse tyytyväinen, vain miellyttääksesi muita."

Tämähän se. Pienipalkkainen duunarityöpaikka jossa oikeasti välitetään työntekijän hyvinvoinnista ja terveydestä on todella harvinainen ja siitä kannattaa pitää kiinni.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 13:13:58

Vakkaripaikka on aika kuumaa kamaa näinä aikoina. Ovatko kritisoivat perheenjäsenesi itse jossain valtion eläkeviroissa vai jotain akateemisia pätkätyöläisiä?

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: pirtsu 
Päivämäärä:   29.3.24 13:16:40

Sinähän se elämääsi elät. Yhtä hyvin voisit katua, jos vaihtaisit työpaikkaa. Niin kauan, kun viihdyt ja palkka tyydyttää, niin ei kai kannata paikkaa vaihtaa.

Olen ollut duunarihommissa 46 vuotta. On ollut just minulle sopivaa hommaa. Tämä minun työni ei ole mitään liukuhihnatyötä, vaan työ on vaihtelevaa ja saan tehdä itsenäisiä päätöksiä, miten teen työni.
Palkka nykyään 15,50 euroa tunti, johon olen ihan tyytyväinen.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.24 13:23:30

13€/tunti on oikein kelpo palkka! Hyvä työilmapiiri ja -olosuhteet on kultaa arvokkaampia. Älä ihmeessä vaihda, vaan nauti kun olet tuollaiseen päässyt!
Ei kukaan normaali-ihminen "ylenkatso" kenenkään ammattia. Näkyyhän se ihmisestä jos on tyytyväinen ja ylpeä työstään, ja niin se pitää ollakin. Ehkä nämä "ylenkatsojat" ovatkin kateellisia? Sellaiset kannattaa karistaa tuttavapiiristä.

"lähipiiri hokee koko ajan, miten paska palkkani on"

Siis ketä tällaiseen piiriin kuuluu? Ihan käsittämätöntä ja asiatonta käytöstä!

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.24 13:29:40

Ota se paikka, mieti uutta alaa sitten kun työmarkkinatilanne on vähemmän kaoottinen.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 13:30:57

13 e ei kyllä ole "kelpo palkka".

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 13:37:31

”13€/tunti on oikein kelpo palkka!”

No ei todellakaan ole. Jos lasketaan ihan, että 40h viikossa ja kuukaudessa 4 viikkoa = 160 tuntia. 160h x 13e/h = 2080e/kk. Eli kuukausibrutto on 2080e. Siitä verot pois, niin käteen jää vähän.

Toki tuokin työpaikka on tyhjää parempi ja kahden tonnin brutolla selviää kyllä. Mutta kelpo palkka tuo ei ole.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 13:40:42

. , juuri näin.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 13:43:38

Mitä väliä lähipiirillä ja heidän sanomisilla, jos itse olet siihen tyytyväinen :)

Mä käyn tekemässä duunarihommia 12€/h joskus ja jouluna, ja lopun aikaa harrastelen hyvätuloisen mieheni elättinä. Eikä kiinnosta lähipiirit, kauemmat piirit tai hötöpiirit mielipiteineen yhtään :)

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: pirtsu 
Päivämäärä:   29.3.24 13:45:16

On se vähän enemmän kuin 2080 euroa kuussa. Työpäiviä kuukaudessa keskimäärin 21,5.
No, joka tapauksessa, kyllä tuolla elää ihan hyvin.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.3.24 13:47:17

Kyllä tuo on ihan kelpo palkka, jos säästöönkin jää. Ihan normaali ansio. Käteen jää +1500 e kk? Siitä yksin vaatimattomasti asuvan asumiskulut? Parhaimmillaan saa säästöön 500e kuussa, eli 6000 euroa vuodessa!

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   29.3.24 13:48:21

Onko alalla tessiä ja mitenkä ikälisät menee. Itse olin 10 vuotta kaupanalla ja tunti palkka maksimit eli 13,76 €/h. Tämä maksimi mitä voi saadaan eli ei tuosta enää nouse ellei sitten yleisesti palkkoja nosteta. Esimies töitä tein pari vuotta ja tuohon päälle tuuli esimies lisä mikä oli ihan naurettavan pieni työnmäärään verrattuna. Vaihdoin alaa. Kuukausi palkka tulee jäämään pienemmäksi, mutta ei tarvitse tehdä iltaa, viikonloppuja yms. Ja pyhät aina vapaat. Luksusta mielestäni.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 13:48:26

”Työpäiviä kuukaudessa keskimäärin 21,5.”

Ja vastaavasti taas harvemmin tehdään 40-tuntista viikkoa, jota käytin laskelmassani.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.3.24 13:48:49

Kuinka moni hevosalalla pääsee tuollaisille tuntipalkoille? :)

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 13:52:01

??, täälkä pk-seudulla yksiötkin maksaa sen 700-900 e. Ei todellakaan jää rahaa säästöön ja yllärinä: täälläkin asuu kaupan kassoja, siivoojia yms.

En itse mene töihin, jos palkka on alle 16.50 e/h. Keikkahommiata saa usein 20 e tunnilta, jos on erityisosaamista. Hyvä niin.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.3.24 13:53:23

No missä lukee että aloittaja asuu pk-seudulla?

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 13:56:20

??, missä lukee, että ap ei asuisi pk-seudulla? Huonosta palkasta ei saa hyvää sellofaaniin käärimälläkään, ihan sama, asuuko Rääkkylässä tai Kauniaisissa.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: pirtsu 
Päivämäärä:   29.3.24 13:57:41

"Lähettäjä.

Päivämäärä29.3.24 13:48:26

”Työpäiviä kuukaudessa keskimäärin 21,5.”
Ja vastaavasti taas harvemmin tehdään 40-tuntista viikkoa, jota käytin laskelmassani. "

Eikös just duunarihommissa ole aika tavallista, että tehdään 40-tuntisia viikkoja ja kertyy työnajanlyhentämisvapaita. Vai, onko tämä muuttunut?

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   29.3.24 13:58:02

Ja pääsee siitä "vaki"paikastakin eroon, jos siltä alkaa tuntua. Ilman muuta kannattaa tarttua tilaisuuteen!
Etenkin jos on joku perussairaus, minkä tilanne voi muuttua, on asiallinen työterveydenhoito, joustava työnantaja ja mukava työyhteisö tosi hyvä homma.

Milleniaaleille ei raha ratkaise.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Box 
Päivämäärä:   29.3.24 13:59:32

Ei ole huono palkka. Eikä ole hullua jäädä.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 14:01:53

Box, 13 e on huono palkka.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   29.3.24 14:04:02

Ihan on keskimääräinen kuukausipalkka vartijoilla, lastenhoitajilla, myyjillä, ja varmaan valtaosalla suomalaisista.

https://duunitori.fi/tyoelama/keskituloinen-palkka-
mediaanipalkka-suomi

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 14:09:12

Ja pidät matalapalkkaisia työnkuvia hyvänä ansiona?

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 14:11:47

Jos aloittajaa kiinnostaa, niin esin TJL logistic, Hartwall, R-kioskit yms hakee henkilökuntaa. Nämä siis oman tuttavapiirin kautta saatuja vinkkejä, homma on duunarijuttuja, mutta töitä riittäää järkevälle ihan täyspäiväisesti.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 14:13:17

Ja kaikki paikat ei tosiaankaan ole avoimessa haussa. Kannattaa itse olla aktiivinen. Viimeksi sain avoimen haun kautta töitä 10 v sitten, muut paikat olen saanut vaan ottamalla yhteyttä firmoihin.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Muu 
Päivämäärä:   29.3.24 14:20:59

Ällö//Mihinkään Ärrälle en kyllä menisi töihin, vaikka mitä maksettaisiin ja johonkin Ärrään verrattuna en näe aloittajan työpaikassa mitään vikaa. Aloittaja ei myöskään pysty tekemään kuin päivätyötä ja monissa varasto yms. Hommissa tehdään nykyään ihan vuorotyötä joten ei ole aloittajalle mikään vaihtoehto.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.3.24 14:23:56

"Jos aloittajaa kiinnostaa, niin esin TJL logistic, Hartwall, R-kioskit yms hakee henkilökuntaa."

Paljonko näillä on tuntipalkka? Onko täydet työviikot?

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   29.3.24 14:24:55

R-Kioskeja menee nurin koko ajan.

Se on jokaiselle "hyvä ansio", millä tulee mukavasti toimeen. Ja työn mielekkyys ei muodostu pelkästään palkasta.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   29.3.24 14:28:34

Mun palkka on 10,5e/h ja tästäkin jää verojen jälkeen 1400e käteen. Ja kun asumiseen täällä pks ulkopuolella menee vain n. 400e kuussa, niin jää tonni rilluttelurahaa joka kuukausi. Tykkään työstäni enkä ole muualle vaihtamassa, palkankorotuskin on jossain vaiheessa taas luvassa. Mutta tuskin koskaan yli 13e tuntipalkoille pääsen, mutta eipä se oikeastaan haittaa.

Jossain pk-seudulla en samaan palkkaan suostuisi, en missään koirankopissa halua asua kuitenkaan.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 14:29:26

Aloittajalle on tarjottu vakipaikkaa ja hän pitää työstään. Miksi Ällö ehdottelee jotain randomhommia?

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 14:33:23

Meni väärään topaan, piti olla tuohon töitä ei löydy- topiciin
Pahoittelen.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 14:39:17

Ja joa joku viitsii lukea viestejäni, niin ihan ensimmäisessä viestissäni sanoin, että mieluummin jatkaa kivassa duunarityössään. En minäkään leipiintyneenä tekisi tätä hommaa, rakastan mun duunia. Ei mua yhtenäkään päivänä ota päähän mennä töihin - joskus toki väsyttää enemmän, mutta pääsääntöisesti pidän töistäni todella paljon ja niiden kautta olen löytänyt lukuisia kaveri- ja jopa ystävyyssuhteita.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Duunia 
Päivämäärä:   29.3.24 15:30:08

Ota vakipaikka vastaa mutta lisää liksaa, sitten otat työnjohtajan tehtävät tähtäimeen ja järjestä edellinen ulos ja sinä tilalle. Seuraavaksi voit alkaa ottaa toimitusjohtajan tähtäimeen, ja päästä kalifiksi kalifin paikalle..

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Duuduu 
Päivämäärä:   29.3.24 17:36:31

Se rauha mikä myös monelle tulee, kun tietää paljonko kuussa jää rahaa käteen, on tärkeää. Tietysti otat työn vastaan. Meillä rivityöntekijöillä on tuotannossa tuo palkka ja muutama on yliopistokoulutettu mutta tykkäävät työpaikasta niin että eivät enää akateemisiin hommiin lähde.
Jos käteen jää se 1500e/kk ja maksat puolison kanssa kulut puoliksi, normi maalaisjärjellä/ajatuksella saat kyllä säästöönkin tästä.
(Ei tietenkään pääkaupunkiseudulla kun kuulemma siellä ei tule millään toimeen kun kaikki niin paljon kalliimpaa)

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 17:55:08

20 vuotta duunarityötä, palkka n 15e. Tällä palkalla ylläpidän kahta hevosta ja koiraa. Ei ole miestä maksamassa muuta elämää.
Ota vastaan se paikka.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 18:21:11

Laita Kiulu sun maili esiin. Laitan viestiä

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Niimpä 
Päivämäärä:   29.3.24 18:44:53

"Olet hullu, jos lähdet työpaikasta, johon olet itse tyytyväinen, vain miellyttääksesi muita.

Ota vakkari paikka vastaan. Ei se ole mikään elinkautinen. Vakkariduuneistakin voi lähteä ihan koska vain itse haluaa, jos oma mieli muuttuu."

Tämä. Kannattaa antaa painoarvoa myös muille asioille kuin palkalle. Itse vaihdoin viime kesänä työpaikkaa, palkka oli 22e/h ja nykyään 17e/h. En ikipäivänä menisi takaisin vanhaan.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   29.3.24 18:57:07

Onneksi olkoon vakkarityöpaikasta jossa tykkäät olla ja tehdä hommia! Muiden lätinät voit antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, hienoa että itse tykkäät ja viihdyt!

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.3.24 18:57:13

Jos työstään tykkää eikä tarvitse ihan kituuttaa niin tottakai otat paikan vastaan.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.3.24 00:31:18

Ei ole todellakaan jos palkalla pärjää ja jää jopa säästöön. Työterveyshuoltoa ajettu esin sote-puolella minimistä vieläkin minimiin esim. Pohteella . Työtahti senku kiihtyy ja hehe Smartum enää 125e/vuosi . Lisää leikkauksia tulossa ja koko ajan pitäs kehittää ja blaablaa... Sain 58veenä vakiviran helmikuun alussa ja alkanu jo miettiin että hm koeajalla vielä olen..en aio työllä tappaa itteeni :-D

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: Näin 
Päivämäärä:   30.3.24 01:29:51

”Pienipalkkainen duunarityöpaikka jossa oikeasti välitetään työntekijän hyvinvoinnista ja terveydestä on todella harvinainen ja siitä kannattaa pitää kiinni.”

Todellakin Tämä! Tärkeintä on että itse viihdyt työssäsi. Ei se isokaan palkka paljon lohduta, jos inhoat jokaista päivää töissä.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.24 09:17:21

Ei ole. Pääasia, että viihdyt töissäsi. Itse työskentelen erityisopettajana. Mietin silloin tällöin olenko hullu, kun haluan tehdä hyvin kuormittavaa työtä, jossa väkivalta on läsnä päivittäin. Nautin kuitenkin työstäni niin paljon, että haluan tehdä työtä jatkossakin.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   30.3.24 09:45:25

Työssä viihtyminen on niin iso etu, että ehdottomasti otat vakityön vastaan paikassa, jossa viihdyt ja jonka palkalla koet tulevasi toimeen ongelmitta.

Olen itse koittanut nuorempana vaihtaa alaa 24e/h hommista mukavampiin 12e/h hommiin, paska vaan että tuo matalapalkkaisempi ala ei työllistänyt ja jouduin palaamaan vanhoihin. Nykyinen yli 30e/h palkkakaan ei paljon lohduta, kun lähestyvä maanantai alkaa ahdistaa jo perjantaina ennen töiden loppumista!

Palkan hyvyys riippuu ihan täysin siitä, mitä sen eteen joutuu tekemään. Toki jos homma on niin kivaa, että palkka jää liian alhaiseksi selviytyäkseen, niin täytyy tehdä jotain ikävämpää lisäksi tai sen sijaan. Ei ole mitään tiettyä summaa, joka on hyvä tai huono.

"Eli kuukausibrutto on 2080e. Siitä verot pois, niin käteen jää vähän. "
-Progressiivisen verotuksen seurauksena noin pienestä palkasta verojen osuus ei ole kovin kummoinen.

"täälkä pk-seudulla yksiötkin maksaa sen 700-900 e. Ei todellakaan jää rahaa säästöön ja yllärinä: täälläkin asuu kaupan kassoja, siivoojia yms. "
-Ja mitä ilmeisimmin siellä on joku maaorjuus käytössä, joka estää ihmisiä hakemasta noita jokaisesta kaupungista löytyvyä työpaikkoja halvempien asumiskustannusten alueelta?

"Riippuu oletko mies vai nainen :D Tosiasia vaan on, että naiselle tuo on ok palkka ja miehen suht helppo saada tuntuvasti enemmän. "
-Mitä HELV---?? Joku ihan vakavissaan on sitä mieltä että sukupuolella on jotain vaikutusta asiaan :D Naiset kouluttautuu nykyään keskimäärin pidemmälle kuin miehet ja korkeampi koulutus edelleen keskimäärin tuo paremmat tulot. Sukupuoli ei ole mikään syy tyytyä palkkaan joka ei mielltyä, eikä toisaalta vaatimus tehdä jotain mistä ei tykkää, jos mukavammallakin hommalla pärjää.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   30.3.24 10:21:55

No sitkun ne samat ihmiset päivittelee kun oli niin rankkaa töissä ja olipas esimieskin taas @!#$, totea sinä vaan iloisesti että niin sullahan onkin tää ihana työpaikka johon on aina kiva mennä.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   30.3.24 12:17:34

AP:n palkka on siis 2080e/kk brutto. Käytännössä vähemmän, kesäaikaan ehkä huomattavasti vähemmän, koska tiedossa ja käytössä on palkallisen työajan väheneminen jos töitä ei ole. Tää jälkimmäinen on ehdoton ei ja iso punainen lippu koska siinä siirretään työntekijöiden vastuulle yrittäjän riskit. Miinnussaldona on vastaavat tilanteet oman kokemuksen mukaan kuitattu, ei palkasta. Toki ap:n kuvailemassa tilanteessa olisi yksinkertaisinta ja selkeintä maksaa suoraan kiinteää kuukausipalkkaa. Mutta kuten todettu, teidän firmassa on haluttu riskit siirtää työntekijöitten niskoille. Huomioi muuten sekin, että jos jäät työttömäksi on ansiosidonnainen noin 1000e/kk netto. Pärjäisitkö sillä?

Jos tilanne on se, että joku toinen maksaa sun asumisen ja muut kulut niin tuleehan tuolla rahalla toimeen. Jos taas maksat itse vuokraa/asuntolainaa ja joudut kulkemaan autolla jne. niin tiukkaa tekee.

  Re: Onko hullua jäädä duunarihommiin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   30.3.24 12:18:47

Siis mikset ottaisi paikkaa vastaan? Sieltähän voi lähteä milloin haluaa

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.