Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   29.3.24 06:54:58

Otsikossa kysymykseni tulikin.. Taustaa meistä: minä hieman päälle 30, alle 35 kuitenkin. Mies alle 40. Olemme naimisissa ja Meillä on 3 ihanaa lasta, pienin nyt alle vuoden. Podemme vauvakuumetta, myös puoliso siis. Itse olen nais-alalla töissä, suoritan amk opintoja nyt ja mies amk, nais-ala hänelläkin. Säästöjä reilusti

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   29.3.24 06:57:37

Karkasi.. säästöjä reilusti ja ollaankin taloudellisia. Asuntolainaa tulee nyt olemaan, kun ostettiin kauan etsimämme ok-talo.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Taina 
Päivämäärä:   29.3.24 06:59:58

En osaa sanoa.. meillä neljä lasta. Mies haaveilee viidennestä. Itse en ole varma. Välillä joo, olisi ihanaa, välillä taas ei missään nimessä.

Minä 36 ja mies 34.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 08:44:13

Mitenköhän nuo "nais-alat" vaikuttaa lastenhankintaan, kun ne pitää erikseen mainita?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.24 08:50:12

Mitä vikaa niissä edellisissä on? T. 4.lapsi

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   29.3.24 08:52:50

Syli on täynnä, kun alkaa jotain roikkumaan ulkopuolella ja on epämukavaa olla sylissä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   29.3.24 08:58:22

Meillä oli 3 lasta. Vuosia mietin, että haluan enemmän lapsia ja lopulta päätimme yrittää neljättä. Kolmosen ja nelosen ikäeroa on noin 10 vuotta. Hänen synnyttyään olin lähes euforisessa mielentilassa ja tuli myös se tunne, että nyt on syli täynnä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Kyselytunti 
Päivämäärä:   29.3.24 08:59:10

Sellainen on keksitty kuin budjetti.
Sitten on myös käsitettävä se.
Suomen valtiokaan ei käsitä ja elää velaksi.
Onko ihmisen käsityskyky taloudesta jotenkin hämärtynyt ettei tiedä paljonko esim.yksi lapsi kuluttaa budjettia?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Myös 
Päivämäärä:   29.3.24 09:00:52

Eihän teillä ole mikään kiire päättää asiaa. Odotelkaa vuosi, että kuopus saa rauhassa kasvaa ja katsokaa sitten onko vielä vauvakuume. Jos on ja jaksaminen riittää 3 aikaisemmankin lapsen kanssa niin en näe mitää ongelmaa neljännen kanssa. Itse kuitenkin antaisin sen kuopuksen nyt kasvaa ennen kuin alkaisin uutta yrittämään eli sitä vauvakuumetta ei ole mikään pakko heti kuunnella vaan pienen lapsen tarpeet laittaisin nyt ensiksi edelle.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.24 09:04:12

3 on nykyään suurperhe ja näillä hinnoilla.
Älä ole ihan hullu.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 09:06:20

Sen vain tietää. Minulla oli kolmannen jälkeen vielä tunne että vielä voisi yhden lapsen saada. Kun neljäs syntyi tuli vahva tunne että nyt me ollaan tässä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.24 09:06:53

Aina uuden lapsen tai pennun lisää hinkuminen - vauvakuumeet ja pentukuumeet - pitää etsiä muuta elämänsisältöä kuin määrän lisääminen elävissä kontolle otettavissa. 3 lasta tai 3 koiraa riittää mainiosti. Sinulla on vielä ukko päälle. Lopeta hyvissä ajoin. Entäs jos ukko saa jonkin ikäkriisin tai rakastuu toiseen?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   29.3.24 09:12:15

Onko varaa?
Yhteiskunnan elättejä on jo tarpeeksi, hankitte vaan niin monta kuin teillä itsellänne on varaa elättää. Vai onko kyse siitä ettet halua olla työelämässä?
Mieti vähän kuinka paljon oma eläkkeesi ottaa osumaa, kun makoilen kotona vuositolkulla.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   29.3.24 09:12:39

Meillä kaksi lasta, kaksi liikaa.
Vauvakuume kuitenkin on, mutta kyllähän tämän pystyy järjellä ajattelemaan että syli on jo täynnä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   29.3.24 21:47:01

Hyviä kommentteja, kiitos! Isommat Lapsemme ovat 7v ja 5v. Siihen ensimmäiseen kuumeen annoin laskea, mutta ei se tahdo laskea. Oma eläke mietityttää hieman toisinaan. Tässä välissä olen ollut töissä ja työ on minun juttu!

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Vkt 
Päivämäärä:   29.3.24 21:54:01

Mikä hiton nais-ala?

Älkää tehkö enempää, alkakaa sen sijaan säästää rahaa että on varaa maksaa lasten opinnot. Teiltä kun on ilmeisesti jäänyt ne puolitiehen.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   29.3.24 21:57:07

Kahden jälkeen oli vielä selvä tunne, että ainakin yksi vielä. Kun kolmas syntyi, oli selvää, että nyt on lapsiluku täynnä. En sitten tiedä mistä nämä tunteet kumpusi. Rakastan jokaista lastani ja olemme tiivis perhe.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: JP 
Päivämäärä:   29.3.24 22:23:36

Syli on täynnä kun vanhempien aika ei riitä kaikille heidän tarvitsemaan tukeen ja huomioon.

Syli on täynnä kun rahat ei riitä antamaan kaikille lapsille heidän toivomiaan harrastuksia, omia huoneita jne.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   29.3.24 22:43:28

Jotkut pohti tuota ilmaisuani nais-ala. Tarkoitan että mieheni naisvaltaisella alalla. Ei pääpainoa itse asian suhteen.

Vkt: Jäänyt mitkä puolitiehen?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Tuukka 
Päivämäärä:   29.3.24 22:56:26

Meitä on täällä muutenkin liikaa...

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: ööö 
Päivämäärä:   30.3.24 00:39:34

No se että mies on naisvaltaisella alalla tarkoittaa että hänellä on huono palkka.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.3.24 01:00:05

Ei voi tietää. Jos perhe-elämä on ollut ihanaa tähän asti ja kuume on molemmilla, miksi ei tekisi vielä yhtä?? Siinä se menee kun ne muutkin, tavallaan. Jos ketään lapsista ei ole aakkosia (periytyvää) ni kannustan kovasti tekemään! Jos ja kun kerran haluatte!

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.24 07:56:57

Onko teillä varaa? Kaksi huonopalkkaista ei oikein sovi yhteen tila-auton ja ison kämpän kanssa.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   30.3.24 08:03:07

No kai sen tietää itse haluaako vielä lisää lapsia ? Jos haluaa niin sen kun yrittämään. Jos ei tai epäröi niin sitten se on siinä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Zeke 
Päivämäärä:   30.3.24 08:42:46

Millainen auto pitää olla, että mahtuu neljä lasta ja vanhemmat?

Onko teillä talossa tilaa, vai meneekö siihen että kun lapsille tulee ikää, niin katsottava isompi talo?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Zeke 
Päivämäärä:   30.3.24 08:43:49

Ja vielä, entäpä jos tuleekin kaksoset?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.24 09:38:05

Jos kaikki kolme terveitä ja heidän kanssa eläminen sujuu normaalisti, ei neljäs ole liikaa.
Mutta jos yksikin erityislapsi joukossa, kehottaisin keskittymään häneen ja unohtamaan uudet vauvahaaveet.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   30.3.24 10:52:54

"Millainen auto pitää olla, että mahtuu neljä lasta ja vanhemmat?"

No sellainen jossa on enemmän penkkejä. Onhan noita lähes joka merkillä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   30.3.24 10:59:01

Ota huomion, että osa lapsistasi voi olla nepsyjä. Useimmiten suurperheeseen näitä sattuu iso kasa. Pikkulapsiaika menee vielä hyvin, mutta kouluikä ja erityisesti murrosikä ovat ihan hemmetin hankalia. Silloin parutaan yhteiskuntaa ottamaan lapsi huostaan. Ei enää sylillä ole siinä kohtaa väliä. Tee siis vain niin monta lasta kuin jaksat aidosti hoitaa. Ja johon varat oikeasti riittävät. Teillä ei voi olla hyvät tulot, joten rankkaa tulee, kun säästöt on käytetty

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Lesta 
Päivämäärä:   30.3.24 11:09:35

Ei sitä pidä ihmisen tietääkään vaan jumala tietää.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: St 
Päivämäärä:   30.3.24 13:34:28

Riippuu siitä käyttääkö uutta vai vanhaa syliä. Vanha syli on täynnä jo 1,75 metrin kohdalla

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: St 
Päivämäärä:   30.3.24 13:35:42

Hups. Eikun siis vanha syli on täynnä 1,78metrin kohdalla, uusi syli vasta 2 metrin kohdalla.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Zeke 
Päivämäärä:   30.3.24 15:14:19

Kauttaviiva: tarkoitin autokysymykselläni lähinnä sitä, että asia otettava huomioon ettei normaali henkilöauto enää riitä sellaisen pesueen kanssa.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Niimpä 
Päivämäärä:   30.3.24 15:40:08

Siis minkä ihmeen takia pitäisi tehdä neljä lasta?

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: Tim antti 
Päivämäärä:   30.3.24 16:38:27

Se on täynnä jos sitä pitää miettiä.
Niistä lapsista olisi varmasti ihan mukavaa jos rakastaisitte ja hoitaisitte heitä, ettekä vaan himoaisi aina uutta vauvaa. Järjetöntä.

  Re: Milloin tietää, että syli on täynnä?

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   30.3.24 16:45:26

"Syli on täynnä kun vanhempien aika ei riitä kaikille heidän tarvitsemaan tukeen ja huomioon. Syli on täynnä kun rahat ei riitä antamaan kaikille lapsille heidän toivomiaan harrastuksia, omia huoneita jne."

ei, silloin se on jo yli.

Eikö kolme muksua ole jo tarpeeksi? Ketään ei varmasti enää saa liikaa huomiota ja varmasti pitävät teidät aktiivisena jos oikeasti haluatte.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.