Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 03:14:39

Harva kai meistä ostaa loppujen lopuksi asiat järjellä...
Eli mitä asioita ostat saadaksesi mahdollisimman hyvän kattauksen asiaa x?

Minä olen keittiötarvikeaddikti. Kaikkea käytän, osaa vähemmän. Olen myös taide- ja kirjoitustarvikeaddikti. Näitä käytän, osaan vaatii aikaa (koristelut). Voisin osan myydä helposti pois.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 03:48:17

Aika ikävä asia puhua addiktiosta.
Ei minulla ole pakonomaista tarvetta oikeastaan yhtään mihinkään.

Kyllähän se puntissa jopa vipittää, kun oman alan ja/tai harrastuksen alan liikkeeseen painelee.

Aika harvassa ovat kuitenkin ne miehet, jotka saa lähes orgasmin saadessaan joululahjaksi Kenwoodin yleiskoneen tai Dodgen kasituumaisen perän.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.24 06:07:07

^ kyllä, noista voi ja pitää oppia ja tehdä toisin. Niitä sattuu. Minultakin lähti jauhokaapista 4kg roskiin nyt jo vanhoja, toki tämänvuotisia, mutta kun en pysty nyt vain käyttämään.

Mutta koetetaan oppia niistä ja sinäkin voisit käydä päivämäärät noista läpi ja hävittää virallisesti liian vanhat pois sekä sellaiset vuosikausia avattuna olleet kuitenkin. Etenkin pullon tai purkin pohjat. Eivät ne etenkään avattuina kestä iän kaiken.

Tuolla tavalla saat ongelmaa raivattua, tilaa raivattua, sekasortoa pois, järjestystä tilalle.

Se pois heittely kiukuttaakin sen verran, siitä tulee opittua.

Näin suhteellisen halvoissa se edes on se järkevä optio sen sijaan että käytetään vanhentunutta

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.24 06:15:36

Oli minullakin alun kakskymppisenä jokin kahjo kausi että oli meikkilaukussa tai kahdessa kovasti jotain ihme purnukoita joita oli hinguttu hirveästi. Onneksi älysin sitten sen että hävitin ne kaikki eikä ole vuosikymmeniin mennyt penniäkään sellaisiin enää. Se on ollut ihan yksi lysti miltä tuo pläsi näyttää, mitä nyt leuasta nypin mustat ja pitkät karvat pinseteillä näin seniorina vaikka käsivaralla kun en ole millään nähdä :D

Ei minuakaan kiinnosta kenenkään muiden pläsit. Ihot, kulmat, ripset, kynnet. Meidän pitää ymmärtää lopettaa olemasta itserakkaita hulluuteen asti. Se on lapsellisuutta ja huonon itsetunnon kalliiksi käyvä oire, josta tulee kasvaa eroon

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   29.3.24 06:23:50

Joulukoristeet.

Meidän yläkerran varastotilasta 1/3 on jo varattu joulukoristelaatikoille ja lisää tulee joka vuosi vaikka päätän etten mitään hommaa. Mutta kun Facebookin roskalavat ja kirpparit ovat joulunalusaikaan täynnä ilmaista/pilkkahintaan myytäviä joulujuttuja, niin joka vuosi tarttuu aina jotain matkaan.

Minulla on jo kolme (KOLME) muovikuusta, kaksi sain ilmaiseksi ja kolmannen olin alkujaan hankkinut työpaikkani koristeeksi, mutta toimipisteen lakkauttamisen jälkeen vaihtoehdot oli viedä kuusi kotiin tai hävittää/pistää kiertoon. Vein kotiin. Plus vielä pöytäkuuset.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   29.3.24 07:04:27

En nyt varsinaisesti addiktista voi puhua, mutta valaisimet ja viherkasvit on heikkous, joka näkyy runsautena sisustuksessa. Erilaisia valaisimia on 25 (kiinteät ja koristevalaisimet mukaan luettuna). Viherkasveja, vaihtelevan kokoisia, 43 purkissa. Huonekalujakin on vähän liikaa, mutta niitä on kertynyt lähinnä perintönä, enkä halua myydä nyt ja harmitella myöhemmin, kun juuri sitä tarvitsisin. Jotkut tilanpuutteen takia pelastamatta jääneet tuotteet on jo jääneet harmittamaan. Astioita ostaisin mielelläni antiikkiliikkeistä enemmänkin, mutta niiden suhteen olen saanut hillittyä itseni pitäytymään kaapistojen asettamissa rajoissa.

"Minultakin lähti jauhokaapista 4kg roskiin nyt jo vanhoja, toki tämänvuotisia, "

-Jos jauhot ymv. kuivatuotteet ei altistu liialliselle ilmankosteudelle, niin ne kestää käyttökelpoisena kyllä vuosia päiväyksen jälkeenkin. En ikinä heittäisi vasta 3kk sisään vanhentuneita jauhoja pois. Juuri ajattelin tänään käyttää tomusokerin loput pois, päiväys näkyi olevan vuodelle 2018, niiden kohdalla aloin harkita roskiin laittamista, mutta pitää maistaa ensin onko mitään vikaa. Toki, jos jauhokaappi on jossain liesituulettimen vieressä tai tiskikoneen yläpuolella imemässä höyryt, niin ei kestä välttämättä päiväykseenkään asti hyvänä.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   29.3.24 07:06:14

Hmm ei mulla taida kyllä olla tällaista. En tykkää liiasta tai turhasta tavarasta.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.24 07:17:34

Zäkä, kylpyhuoneen kosteus ja lämpö voi herkästi pilata noita niin vastaisuudessa vältä sitä sen muun säilönnässä kuin sen mikä puteli on just auki ja käytät sitä ja nimenonaan siellä.

Asiasta ..

Nenäliina-addiktiksi olen itseäni hiljan kuvannut.
Kun on aina ollut nenäongelmainen, se on aika vakio olla sitä. Minimi 6 isoa Oravaa 4 viikossa aina ja se jollei ole mikään erikoinen status. Erikoisessa statuksessa vaikka yksi päivässä.

Ihmekö, että elämän tärkeimpiä asioita joka päivä on nenäliinapaketti joka huoneessa, käsveskassa ja joka takin taskussa. Samoin rahaa saadessa kauppalistassa on aina ekana paperit ja muu taloustavara ja pitää nenäliinavarasto kunnossa.

Kun on vuosikymmeniä kärsinyt tyyliin 2kk putkeen kestävistä poskiontelotulehduksista ja oli niitä vuosikymmeniä oikeasti kahdesta poskionteloleikkauksesta huolimatta noin 4-6 x vuodessa kahdessatoista kuussa ja lopun aikaa jos loppua jää, kausiallergiassa kuukausia pölyallergian lisäksi, on tärkeintä olla aina kunnon varasto.

Järjettömän kipeänä 40 asteen kuumeessa ei paljon autoton karkaile pitkin maailmaa nestuukiensa perässä eikä kukaan järkevä tällainen ostele paketti kerralla, vaan ostaa näitä kerralla isomman lastin asiaksensa. Ne vievät hirveästi tilaa jos itse kuljettelee. Nykyään saa kotiin ...

Minulla on rehellisesti köyhänä pitkäaikaistyökyvyttömänä ja yksin jääneenä ollut vuosikausia viime vuodet ongelmia saada edes hankittua ja pidettyä toimivaa talousvarastoa tässäkin asiassa sen verran edes, ettei olisi näistä aina aivan kamala stressi.

Hypermarketeissa ei edes ole enää normaaleja halpoja hyviä pakkauksia. Niissä halvat ovat käsittämättömän käyttökelvonta shittiä. Sieltä ei edes saa Isoja Oravia enää. Nekin pitää kohlia pitkin poikin ja hinta noussut täysin järjettömäksi. Kuin kullasta puhuttaisiin.

Nykyään köyhällä ja kipeällä senioritalla menee 12€ minimi 4 viikkoa kohden pelkkiin nenäliinoihin rauhallisessa statuksessakin. Keväällä sitten koivun iskiessä --- oi luoja. Nyt on sattumoisin ostettu ihan laskulla peräti alkuun varastot niin, jollei koivu iskisi, tällaisenaan riittäisi loppukesän. Viime kevätkesä oli täällä suhteellisesti ottsen minuksi helppo. Mutta sitä ei ikinä tiedä. Joten kunhan saan rahaa, kyllä niitä taas ostetaan lasti lisää. Pitää saada pidettyä varasto sillä tolalla vaikka olisi mikä piskiontelotulehdusputki, rahakupru köyhällä tai kortti rikki tai systeemin päätös- tai maksuhäiriö, ei ole *ainakaan* nenäliinoista mitään hätää ja pysyy tarpeesta hyvin edellä. Ettei tarvitsisi kuin korvata käytetyt.

Nyt se alkaa olla niin ekaa kertaa puoleen tusinaan vuoteen. Se on itsellä niitä perusturvallisuuden tunne - juttuja. Oravalle pitää olla Oravia. Äitini sanoi minun olevan täysin mummooni tullut kun on jokin tällainen asia kyseessä, vaikka ne eivät ihmisillä ole samoja erilaisina maailmanaikoina. Mummu näki ne kaikki ikävät sodat ym ja köyhä ihminen etenkin oppii toki niistä ...

On inhottavaa joutua muita nk normaaleja terveitä autoilla kulkevia ihmisiä pyydellä laahaamaan ihmeissään nenäliinapaketteja jostain ymmärtämättä mihin "ihmeeseen" ne minulla katoavat kuin höyry Saharassa ja aina loppu. Nyt tilaan postipaketeissa muun taloustavaran muassa kotiin halpakaupoista m. Jemmaan kestokasseihin puolitoista tusinaa, niin menee pieneen tilaan helposti säilöttävästi.

Meikäläiset ne pitävät paperitehtaiden miehet ja näiden perheet leivässä.

Taloustavaraa on nyt edes seminormaalisti sikäli että erilaisia välineitä ja pikkupulloja tököttejä oma normaali valikoima ekaa kertaa myös ja sama kuin nenäliinoissa, mutta mitään normaaleja varastoja vielä niistä ei voi sanoa olevan: ei ole edes käsitiskisinetta edes yhtä ainutta varapulloa. Sekin on nyt 1.59€ pullo: se eliittibrändi on sen hintaista nykyään että minulle tuli raja vastaan plus se on niin älyttömän huonoa, haisee niin että ottaa henkeen ja kamalan limaista. Haju- ja väriaineita täynnä. Hinta-laatutaso kovin heikko siis. Tuota halpista voi käyttää tikahtunatta, sen saa pois käsistä, ei ole huonoa, ja sitä ei tarvitse yrittää annostella pipetillä tihrustaen ettei vaan tiputtaisi kuin 1 tipan kokiessaan käyttävänsä timantteja maksavaa tavaraa. Sellaisesta on ihmisellä hirveä stressi. Neljällä eurolla ostaa jo pari pulloa tätä ja jää väliä ja tätä uskaltaa käyttää stressittä sekä se lähtee käsistä jopa irti ilman hullua pesemistä.

Laskin viimeksi itse saavani välirahalla vaikka miten montaa puuttuvaa aivan minihalpaa muuta.

Mutta nyt pitää kyllä huhtikuussa saada varapullo tiskiainetta ettei tarvitse hävetä itselleen itseään :D

Kaikkea sellaista taloustavaraa tulee olla AINA *minimi* se yksi varapakkaus niin, kun pullo alkaa loppua, ostettava viimeistään se uusi "vara". Se on toiminut taloudenpidossa 100% vuosikymmeniä. Olen vain ollut niin hiton köyhä nykyään. Mitenkö mä sen nyt tehnyt? Päätin sisupastillin tyylillä tinkiä kaikesta muusta enkä ole syönyt oikein kuin leipää ja puuroa koko talvena + hypermarketin ulkopuolelta ostanut kaiken mikä muualla halvempaa, senkin sieltä missä halvimmalla ja alessa, käyttänyt postarittomia ja ostanut laskulle tarvitessa ja maksanut ne myös pois.

En ole tällaista alennustilaa naisihmisenä ja huushollinpitäjänä aikuisiässä ikinä ollut kokenut ennen, vaikka köyhä olen aina ollut. On ollut aivan hirveätä. Ennen oli kaikkea koko ajan arjessa meneväämonen kuun varasto. Talvea vasten hommasin kaikkea sellaista syksyllä koko talven varaston loppukevääseen asti aina. En hamstrannut mitään älyttömiä tai käyttämättä jääviä vaan todella käytössä meneviä. Kemikaalit eivät oikein tykkää hyvää pakkasessa kuljetteluista. Koostumus kärsii. Toisekseen autottoman on ainakin ikävä laahata paljon talvikeleillä. Sen lisäksi ostin kaikki aina tasan hyvästä tarjouksesta kerralla.

Hirmuisen moni normaali ja normaalituloinen ja autollinen ei ymmärrä tällaisua käyttännön asioita. Ollaan kovin huolettomia hällä väliä verrattuna siihen mitä itse oppinut pakoksi yrittää pärjätä millään.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   29.3.24 07:30:04

En ole tavara-addikti. Inhoan ajatusta, että nurkkiin kertyy ylimääräistä tavaraa.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   29.3.24 07:43:24

*: kylpyhuoneessa onkin vaan ne mitkä aktiivikäytössä niin eivät kerkeä mädäntymään onneksi sinne =)

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: kirja 
Päivämäärä:   29.3.24 08:04:48

En voi vastustaa kauniita muistikirjoja. Nykyään tulee tosi harvoin käytyä kirjakaupoissa, koska täällä päin niitä ei ole enää.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.3.24 08:05:44

Minua joskus tässä joku tenttasi pärjäämisestä kummastellen miten ihmeessä voi pysyvästi köyhänä pärjätä + kuin kunniallinen ihminen joutumatta perintöihin, ulosottoihin ja luottotiedottamaksi. Minusta tämä oli omituinen tapa nähdä asia. En ymmärrä moista näkökantaa.
Parempi olisi ehkä miettiä miksi mistä syistä osa sitten ei pärjää?

Tuskin se nyt mikään rakettitiedettä oleva juttu on.

Kun osa hyökkää rahaa saatuaan pistämään rahaa sileäksi oitis siihen elämysosastoon "kun sai rahaa", minulle se "sai rahaa" tarkoittaa mahdollisuutta hyökätä oitis paikalla suuna päänä hoitamaan niitä pakollisia ja järkeviä!!

Se on asennekysymys. En minä osaa rahaa noitua enemmäksi. Se on tasan siinä mitä minä sillä valitsen tehdä!

Ensimmäinen prioriteetti on ollut alun parikymppisestä vähän aikuistuvasta äidin lettipäästä jotta on maksettava oitis kaikki laskut pois. Sitten heti oitis välittömästi mennä ja täydennysostaa taas absoluuttisena miniminä kuukaudeksi eteenpäin aivan kaikki kuluvat taloustavarat:

Ne nenäliinat, vessapaperit, pesuaineet, paristot, lamput, pesusienet, rodkaoussit, imurinpussit, lannoitusaine kukille, apteekkitavarat:

loppuneet tai loppuvat tai kuluneet mitä hyvänsä muut vastaavaa osastoa. Pitää olla koko ajan lista. Listat ...

Jos mitä on tarpeeksi hyvässä tarjouksessa, ostaa niistä varastoon jos mitään tarvetta. Keskittyä siihen missä kannattaa ja isoin tarve. Ja jos nykyään ei ole voinut kaikkia, eikä ole voinut varastoa, kiireellisimmät, mutta se on hirveän suurta ennen aikuisiällä kokenatonta pohjalla oloa ollut minulle. Lapsena ja nuorena viimeksi tämmöistä elämää kuin nyt sennuna.

Mutta jos minäkin olisin maailman sivu rynnännyt rahaa saatuani rilluttelemaan huveja ja herkkuja, huvi- ja vesipuistoa ja piipahtamaan sinne ha tänne, valmisruokia, pizzalle ja viinaa ja kaljaa ja tupakkia ja baaria ja kaikkea, niin eihän niistä köyhän rahoista olisi riittänyt mihinkään sen sijaan että niillä ennen muinoin sai nyt jo menneen kodin järkevästi ketun ovela ja oravaa toteemieläimenään pitävä :D nainen laitettua.

Jos ihmisen pitää roikkua ryhmissä ja toreissa anelemassa saisiko jauhelihapaketin lapsia varten tai pesuainepaketin käyttötavaroitansa vastaan niin ei helevetti. Mihin ne lapsiperheen rahat on viskottu?

Ne ihan kaikki tarvittavat taloustavarat ostetaan ensin pois niin että kestettävä minimi kuun päähän, niin ei jää niitä vaille. Laskut ensin tietysti ja bussiliput tai suutarit jos tarve.

Jauhelihatkin voi ostaa vaikka kaikki kerralla ja paistaa jäähän annoksiin, niin ne on ostettu, eikä voi loppua, eikä tarvi jäädä laittamatta.

Ensin ostetaan ja maksetaan pakolliset ja varataan niin että jää käyttää hyvät tarjoukset sellaisista järkevistä jos niitä näkee. Sitten vasta käytetään mitään mihinkään muuhun yhtään. Jos on jotain osaria, jos yhtään jää löysää, maksetaan sitä pois vähän lisää, tai vielä mieluummin ensi kuun laskuja jo etukäteen jos vain voidaan, ja nekin kerralla alkukuusta eikä odotella eräpäiviä. Jos on löysää, etsitään etsimällä mitä puuttuvia tai vähissä olevia pakollisissa ja järkevissä olisi eteenpäin ja etsitään olisiko niitä halvalla nyt missään. Tai puutelistalla olevia "tavoitteita". Tai onko apteekissa alea. Pengotaan kaikki läpi niiin ihan varmasti löytyy järkevät rahanreiät mihin se löysä mukamas sijoittaa ja laitetaan se tasan sinne eikä johonkin höpöön. Ostetaan ensin niitä arjessa koko ajan kuluvia sekä halvimpiä ja pienimpiä edeten niitä myöden ylöspäin niin, on varaa ostaa jotain niitä seuraavalta askelmalta alesta tms kun alempaa halvempia ja pienempiä on ja on varastossa ja voi jopa siltä kuulta tinkiä joskus sitten niistäkin.

Ennakoidaan koko ajan. Ei osteta vain tähän päivään, vaan ennakoiden.

Tietenkään ei osteta kallista valmisruokaa, ei pitkälle jalostettua ruokaa, vaan perusaineita ja tehdään itse. Ei mietitä muoteja ja ulkonäköjä, ei hamstrata kymmeniä popoja eikö handbagejä.

Ei se ole rakettitiedettä.
Vassokuu. Hyvää pääsiäistä!

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   29.3.24 08:08:14

Inhottaa myöntää, mutta ehkä se on vaatteet. Ostelen yhden tietyn merkin vaatteita. Laitan niitä kyllä kiertoon toisesta päästä, mutta huonosti niistä saa enää edes rahaa.

Toinen isompi juttu on kirjat, mutta niitä ostelen nykyään paljon vähemmän kuin joskus. Silti joku 1-5 kappaletta vuosiin ilmestyy hyllyyn. Mutta niistäkin luovun toisesta päästä.

Kosmetiikan ja astioiden kanssa on onneksi järki päässä, mutta vielä pitäs löytää keino käsittää, ettei ne vaatteet tuo onnea.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Kässä 
Päivämäärä:   29.3.24 08:18:41

Neulelangat on mun heikkous. Paha sellainen. Toisaalta käytän neulepuseroita päivittäin joten kyllä niitä kuluukin. Sukkia menee lukuisia pareja vuosittain sekä ystäville että hyväntekeväisyyteen.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   29.3.24 08:39:58

Mikäs ihmeen verbaalinen oksennustauti tähdellä on….

Sokeria tai suolaa pois heittäville tiedoksi: ei ne mene pilalle koskaan, elleivät saa kosteutta. Ei ne varsinaisesti pilalla ole silloinkaan, vaikka olomuoto ei ihanteellinen olisikaan. Ne parasta ennen -päiväykset on niissä vaan sen takia, kun laki vaatii jotain laittamaan, mutta täysin keinotekoinen ja hatusta vedetty aika on se. Että turha jotain tomusokeria maistella, ei se maistu yhtään erilaiselta kuin 6 vuotta sittenkään.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 08:46:12

"Ne parasta ennen -päiväykset on niissä vaan sen takia, kun laki vaatii jotain laittamaan, mutta täysin keinotekoinen ja hatusta vedetty aika on se."

Näissä ikituotteissa kuten esimerkiksi sokeri, suola ja hunaja parasta ennen päivämäärä koskee sitä pakkausta. Siinähän ei ole viimeistä käyttöpäivää.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   29.3.24 08:48:28

Koirien virikeruokailutarvikkeet. Kaikki kaapit pursuavat kongeja, aktivointikuppeja, älypelejä, lickimateja, nuuskumattoja, yoggie poteja, toppleja ja ties mitä muuta. Ahkerassa käytössä kyllä ovat joka päivä.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   29.3.24 08:49:59

No itselläni on liinavaatteet - kauniita lakanoita hipelöin aina la niitä onkin kaapissani vino pino. Samoin kylpypyyhkeitä. En tiedä mistä moinen..

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   29.3.24 09:02:36

Onneksi ei ole addiktiota varsinaisesti, mutta sellaiseksi voi kai laskea hintojen kyttäämisen, hintatietouden. Joskus tekee tiukkaa olla porukassa ja tuhlata rahaa tai olla mainitsematta rahaa.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 09:28:15

Kaikki puutarhaan liittyvä. Ei mulla kuitenkaan ole aikaa ja ehkä voimiakaan hoitaa/käyttää kaikkea.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.24 09:32:38

Näin hevosihmisenä vastaan että hemmetti satulat. Niitä jää nurkkiin pyörimään ja jos johonkin tykästyn säästän sen "seuraavalle hevoselle" jolle se ihan varmasti sopii!

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   29.3.24 09:40:30

Ei nyt addiktio, mutta haluan omistaa jokaisen kirjan minkä luen.
Minulla on mm. Seppo Jokisen, Leena Lehtolaisen ja Mari Jungstedin koko tuotanto.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   29.3.24 09:48:34

Kirjat.. yritän vähentää ostamista.

Hevoselle suojat ja suitset.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 10:04:51

"En voi vastustaa kauniita muistikirjoja. Nykyään tulee tosi harvoin käytyä kirjakaupoissa, koska täällä päin niitä ei ole enää."

Sielunsisko löytyi! Itse olen näiden suhteen minimalisti, mutta niitä on kertynyt nurkkiin paljon.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   29.3.24 10:11:47

"Ei nyt addiktio, mutta haluan omistaa jokaisen kirjan minkä luen.
Minulla on mm. Seppo Jokisen, Leena Lehtolaisen ja Mari Jungstedin koko tuotanto."

Apua. Tätä mentaliteettia noudattamalla mulla olisi täällä jokunen kymmenetuhat nidettä. :D

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   29.3.24 10:11:59

Irtotee. Tainnut olla parhaimmillaan 13-14 eri laatua kaapissa. Nyt yritän juoda purkinpohjia pois ja pitää määrän suunnilleen puolessa tuosta.

Käsi- ja suihkusaippua. En juurikaan käytä mitään hajustettuja tuotteita, enkä hajuvesiä ollenkaan. Nuo ovat ainoat tarkoituksellisesti tuoksuvat tuotteeni, ja kaikkia ihania tuoksuvaihtoehtoja vain riittää ja riittää... Nyt taitaa olla kaapissa 4-5 purkkia odottamassa, osa puoliksi käytettyjä. Kaadan ne aina pienempään astiaan käyttöön, niin voi vaihdella useammin.

Työkalut. Tämä ehkä pahin, jota vastaan joudun tosissani tekemään töitä, ettei ryöpsähdä pahaksi. En edes ole mikään himoremppaaja tai rakentelija. Mutta teen pienempiä korjauksia ja tuunauksia paljon itse, jos niitä kohdalle osuu, ja siihen yleensä tarvitaan myös välineitä.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   29.3.24 10:16:43

Kirjat. Talossa on kymmeniä hyllymetrejä kirjoja ja lisää tulee. Osa on ammattikirjallisuutta.
Lahjoitan pois kirjoja joista en erityisesti pitänyt mutta kummasti se kirjamäärä vaan kasvaa.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: jeps 
Päivämäärä:   29.3.24 10:31:29

Saaristo-meri aiheista koriste- ja käyttöesinettä mökille.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: vgy 
Päivämäärä:   29.3.24 11:00:02

Villasukista alkoi ja nyt haalin kaikkea mahdollista villavaatetta. Pääosin merinovillaa, mutta myös ihan normivillalangasta neulottuja, kuten sukkia, säärystimiä, lapasia, puseroita... Onhan villa nyt ihan ylivoimainen materiaali!

Kirjoja ostan kymmeniä vuodessa. Siinä mielessä olen maltillinen ostaja, että ostan lähes kaikki kirjani alennuksesta. Eli yleensä maltan odottaa, että haluamani kirjat tulevat alennusmyyntiin.

Luonnonkosmetiikka. Iho-ongelmaisena olen jo löytänyt sopivat tuotteet itselleni, mutta silti tulee paljon kokeiltua uusiakin.

Joskus aikaisemmin olen ostellut kynttilöitä ja keittiöpyyhkeitä. Kynttilät sentään kuluvat, mutta keittiöpyyhkeitä on enemmän kuin niitä ikinä kerkiän käyttää.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.3.24 12:19:07

Takkeja on vaatehuoneessa yhden lestadiolaislegioonan verran ;)

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.24 13:03:52

Vaatteet ja kengät. Ratsastusvarusteet silloin harrastan aktiivisesti

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   29.3.24 14:02:19

"Että turha jotain tomusokeria maistella, ei se maistu yhtään erilaiselta kuin 6 vuotta sittenkään."
-Sokeriin voi tarttua hajuja kaapissa pitkään auki ollessaan tai päästä pölyä, joten tutkin kyllä pitkään käyttämättä olleet tuotteet ennen käyttöä, vaikkei ne varsinaisesti pilaantuisikaan.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Hopmaisk 
Päivämäärä:   29.3.24 15:02:53

Kaikki mäyräkoira-aiheinen tavara. Löytyy sukat, korvikset, 3 keittiöpyyhettä, olkalaukku, joulupaita, muki, taskupeili ja niskalämmitin :D Osa on saatu lahjaksi eli tämä sekoilu on hyvin välittynyt lähipiirillekin. Eikä loppua näy. Ja on vähän sellainen tunne, että muilla mäykyn omistajilla on samaa vikaa.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Sii 
Päivämäärä:   29.3.24 15:46:23

Olen ollut aika keräilijä kunnes melkein hukuin tavaraan ja olen hyvin paljon kyseenalaistanut tavarasuhdettani. Olen omaksunut sitä että kaikkea kaunista ei tarvitse omistaa. Mutta toki edelleen on mieluisia juttuja jotka herkemmin tarttuu mukaan kuin muuten.

Näitä juttuja ovat suihkugeelit ihanissa tuoksuissa. En osta useita kappaleita kulutustavaraakaan varastoon mutta jostain syystä mulla on nyt ainakin 6 erilaista suihkugeeliä. Eilen ostin siis kokiksen tuoksuisen suihkugeelin viimeksi. On niin hauska peseytyä ihanassa tuoksussa.

Toinen juttu on, että G1 my little pony jos jossain kirppiksellä osuu kohtuuhintaan vastaan niin kyllä niitä ostan elämäni loppuun saakka. Ei sellaista päivää tule että jätttäisin ostamatta

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: JiiPee 
Päivämäärä:   29.3.24 17:21:46

Täh, onko zäkä ryhtynyt meikkaamaan?

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: £ 
Päivämäärä:   29.3.24 17:35:39

Keittiötarvikkeet ja astiat <3 Mulla on aika ihkuja hyvin spessuja tarvikkeita, hilavitkuttimia ja välineitä, kaikki toki käytössä ainakin joskus.

Harrastukseen liittyvät välineet ja materiaalit lisääntyy myös kuin itsekseen :D

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.24 17:42:08

Mukeja on kertynyt yli oman käyttötarpeen. Niitä ihastelen kaupassa silti edelleen.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.3.24 17:46:50

Olen niin pihi, että en osta juuri mitään "huvin vuoksi". Sinänsä harmillista, koska nyt ylimääräiset rahat menevät herkutteluun yms. Olisi suorastaan hyvä, jos olisi "pakko" haalia jotain tavaraa... :D

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   29.3.24 17:53:11

Kirjat ja ratsastushousut.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   29.3.24 18:09:13

Käyn kansalaisopiston kuvataidepiirissä ja jos pääsen kauppaan jossa on iso valikoima piirrustus ja maalaustarvikkeita sekä maaleja niin shoppailu lähtee helposti lapasesta.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: Kj 
Päivämäärä:   29.3.24 18:24:50

En mitään turhaa keräile nurkkiin. Ainoa mitä tulee ostettua ehkä turhaan on takit. Kirppikseltänkyllä ne ostan.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 18:29:59

"piirrustus ja maalaustarvikkeita sekä maaleja niin shoppailu lähtee helposti lapasesta..."

En sano tätä mitenkään ilkeillen, älä ota tätä niin. Mutta se on piirustus. Yhdellä r-kirjaimella. Tosi yleinen kuitenkin tuo kahden r-kirjaimen versio mutta se pistää monilla silmään kun on väärin kirjoitettu ja moni ei tiedä että se on väärin.

  Re: Mitä asioita kohtaan olet tavara-addikti?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   29.3.24 19:01:13

Ei addiktio, mutta helposti tulee ostettua koirille tarvikkeita. Niitä on ihan liikaa tällä hetkellä, aivan yli oman tarpeen. Varsinkin pantoja ja vaatteita.

Huvittavinta on se, että koirille tulee helposti ostettua lisää vaatteita, mutta itselle ei niinkään.

Kyttään myös hintoja lähes kaikessa mitä ostan, en siis sentään täyteen hintaan osta koirillekaan kauheasti mitään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.