Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 18:42:05

Muu perhe hiihtää, joten ajattelin että voisin kokeilla itsekin pitkästä aikaa. Sukset on olleet jalassa viimeksi peruskoulussa (jossa hiihtoa opetettiin vihaamaan).

En aio käyttää suksiin satasia kun en lainkaan tiedä, hiihdänkö kerran vai tuleeko tästä uusi harrastus. Katson siis käytettyjä suksia, eikä ole ammattilaista myymässä. Pituuden juuri ymmärrän, mutta muita juttuja en. Mitä kannattaisi katsella, kun olen 165/75, ja aloittelija? Perinteiset sukset kiikarissa.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   28.3.24 19:45:04

Mrnet kivijalkaliikkeeseen kahteleen käytettyjä. Katsovat samalla että jäykkyys riittää. Karvapohjia moni kehui, ite en tykkää. Jos on voitrlutaitoinen lähipiirissä niin pärjää voideltavilla. Pitoa osaat laittaa itse.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 19:45:48

Ehdottomasti suosittelen karvapohjia, ovat tosi helpot ja huoltovapaat

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.3.24 19:49:07

Karvapohjat, ja mielellään hyvään liikkeeseen suksikaupoille. Laita 500 euroa ja saat hyvät monot, sukset, siteet ja sauvat. Hyvillä vehkeillä hiihtoinnostus säilyy ja pärjäät niillä vuosikaudet. Vähän epäsopiva satasen kirppisostos voi viedä innon hiihtää vuosikymmeniksi.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 19:57:50

Olen opiskelija, eikä vaan yksinkertaisesti ole viittäsataa laittaa hommaan jota olen ainakin ennen vihannut. Kirpparikamat pitäisi riittää nyt alkuun.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   28.3.24 20:10:49

Jos koko perhe hiihtää niin eikö sieltä löydy suksia tai apua? On ihan sama asia kun alkaisit harrastamaan pyöräilyä halpa-hallin extreme merkkisellä jopolla, ei tuu toiste lähdettyä jos pääset välissä käymään oikealls pyörällä.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: P