Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 18:42:05

Muu perhe hiihtää, joten ajattelin että voisin kokeilla itsekin pitkästä aikaa. Sukset on olleet jalassa viimeksi peruskoulussa (jossa hiihtoa opetettiin vihaamaan).

En aio käyttää suksiin satasia kun en lainkaan tiedä, hiihdänkö kerran vai tuleeko tästä uusi harrastus. Katson siis käytettyjä suksia, eikä ole ammattilaista myymässä. Pituuden juuri ymmärrän, mutta muita juttuja en. Mitä kannattaisi katsella, kun olen 165/75, ja aloittelija? Perinteiset sukset kiikarissa.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   28.3.24 19:45:04

Mrnet kivijalkaliikkeeseen kahteleen käytettyjä. Katsovat samalla että jäykkyys riittää. Karvapohjia moni kehui, ite en tykkää. Jos on voitrlutaitoinen lähipiirissä niin pärjää voideltavilla. Pitoa osaat laittaa itse.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 19:45:48

Ehdottomasti suosittelen karvapohjia, ovat tosi helpot ja huoltovapaat

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.3.24 19:49:07

Karvapohjat, ja mielellään hyvään liikkeeseen suksikaupoille. Laita 500 euroa ja saat hyvät monot, sukset, siteet ja sauvat. Hyvillä vehkeillä hiihtoinnostus säilyy ja pärjäät niillä vuosikaudet. Vähän epäsopiva satasen kirppisostos voi viedä innon hiihtää vuosikymmeniksi.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 19:57:50

Olen opiskelija, eikä vaan yksinkertaisesti ole viittäsataa laittaa hommaan jota olen ainakin ennen vihannut. Kirpparikamat pitäisi riittää nyt alkuun.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Ennea 
Päivämäärä:   28.3.24 20:10:49

Jos koko perhe hiihtää niin eikö sieltä löydy suksia tai apua? On ihan sama asia kun alkaisit harrastamaan pyöräilyä halpa-hallin extreme merkkisellä jopolla, ei tuu toiste lähdettyä jos pääset välissä käymään oikealls pyörällä.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   28.3.24 20:20:02

Suksen oikea jäykkyys on tosi tärkeää. Jos ei ole sopiva, hiihdät sen kerran, ja senkin vihaisena. Monojen täytyy myös olla mukavat jalassa. Minulla ainakin hiertää helposti, jos ei ole oikean malliset.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.3.24 20:23:59

Karvapohjat jos ostat niin ehdottomasti liikkeeseen katsomaan oikeat. Minä tyhmänä nettikaupasta tilasin summissa sukset ja vaikka painon mukaan sukset piti olla ok niin ei tosiaan ollu. Nehän ei luistanu oikeastaan ollenkaan, ihan sama mihin suuntaan sidettä siirsi niin aina tökkäsi.
Meni koko innostus noiden paskojen suksien takia, hiihdin niillä ehkä 10km. Eivät todellakaan luistaneet samalla tavalla kuin joskus muinoin voideltavat sukset. Näillä ei voinut edes alamäkeä laskea, koska muuten olisin ollut naamallani maassa.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 20:46:47

Perhe = mies (20kg painavampi, 15cm pidempi), 8v ja 6v lapset. Eli ei, ei löydy perheestä sopivia suksia.

Mutta joo taidan unohtaa koko homman, ei tosiaan ole laittaa montaa satasta tähän kokeiluun.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Kokeile nyt ensin 
Päivämäärä:   28.3.24 21:09:19

No kokeile jonkun perheenjäsenesi suksia sen kerran kun hiihdät. Mitä ihmettä varten ostaisit omat sukset kun et edes tiedä tykkäätkö hiihtää vai et ja tuntuu rivien välistä luettuna siltä että et.
Kunnon suksipaketti on hintava hankinta ja se on hankittavissa siinä vaiheessa kun olet tarpeeksi motivoitunut jatkamaan lopun ikäsi hiihtoa.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   28.3.24 21:15:55

Hiihto on kivaa vain kun varusteet on kunnossa.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Hei 
Päivämäärä:   28.3.24 21:16:16

Kokeile vuokrata nyt ens alkuun pari kertaa. Osta sitten, jos tykkäät.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.3.24 21:56:37

Kummallinen asenne aloittajalla - paskoihin käytettyihin kamoihin laittaisit rahaa vaikka et tiedä innostutko asiasta ollenkaan? Vuokraamot on keksitty juuri tällaisia tilanteita varten, ei tarvitse itse investoida mitään ja vuokraamosta saat suoraan huolletut ja sopivat kamat jotta saat oikeanlaisen tuntuman hommaan. Ja jos ei natsaa niin ainut kustannus on kerran vuokramaksu.

Jos ostat itsellesi sitten omat välineet niin halvinta scheissea ei missään nimessä kannata ostaa. Ja ammattilainen katsomaan suksen jäykkyyden summuut hommat. Ja kaikki monotkaan ei käy kaikkiin jalkoihin.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   28.3.24 22:00:49

Vuokraa tai lainaa? Joissakin kirjastoissakin on urheiluvälineitä lainattavana.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 14:50:07

Käytetyt kamat on automaattisesti paskoja? Kummallinen asenne.

  Re: Sukset aloittelijalle

Lähettäjä: Koira 
Päivämäärä:   29.3.24 14:52:44

Mulla on prisman halvat peltosen pitopohjasukset ja toimii erittäin hyvin! Olen saman kokoinen kuin sinä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.