Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   27.3.24 23:38:51

Puhelimessa Polar flow sovellus väittää kardiokuorman statukseksi aliharjoittelua vaikka olisin treenannut kovaa. Tänään juoksin matolla lähes tunnin, silti sovelluksen mielestä aliharjoittelua.
Tuo on ollut nyt statuksena jo noin viikon, vaikka lähes joka päivä olen tehnyt jotain.

Onko muilla vastaavia ongelmia?

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: Hakalauta 
Päivämäärä:   28.3.24 00:08:28

Oletko tarkastanut että tietosi ovat oikein, fyysiset ja aktiivisuus?

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   28.3.24 00:30:52

Mulla ollut tuo kello reilut puoli vuotta ja tähän asti toiminut hyvin, en ole muuttanut noita asetuksia vähään aikaan. Ongelma ollut vasta noin viikon verran. Noin kuukausi sitten vähensin painoa muutaman kilon, mutta toimi senkin jälkeen ihan ok.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   28.3.24 09:00:54

Up

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: Viuhti 
Päivämäärä:   28.3.24 09:06:50

Jos teet koko ajan suurin piirtein saman verran viikosta ja kuukaudesta toiseen, kello arvioi lopulta, ettet kehity. Itselläni kello alkoi näyttää pitkällä (useampi kuukausi) vaelluksella jatkuvasti, että olin aliharjoitellut, vaikka kävelin rinkka selässä mäkisessä maastossa 10-12 tuntia eli 30-40 kilometriä päivässä. Ihan hirveästi enempää en olisi voinut päivässä tai viikossa enää liikkua.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   28.3.24 12:12:11

Päinvastoin, viimeisen viikon olen liikkunut normaalia enemmän ja eilen sykkeetkin olivat pitkästä aikaa lähes maksimissa. Silti harmaata näyttää kardiokuorman status.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   28.3.24 15:10:01

Mulla ainakin vertaa edellisen kuukauden keskiarvoon, eli ei aina juuri "reaaliaikainen" tilanne.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   28.3.24 21:32:07

Ilmeisesti muilla ei ole vastaavaa ongelmaa täällä?
Huomaan, että en välttämättä osaa sanoittaa ongelmaa oikein, koska vastaukset ovat olleet vähän ohi aiheen.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   28.3.24 22:11:55

Mittaako se sun laitteesi oikein? Paljon tulee kardiokuormaa treeneistä? Paljon sulla on sietokyky?
Jos sulla on korkeaksi kasvanut sietokyky, niin saat treenata napakasti ja silti pysyy aliharjoitteluna. Katso sieltä sovelluksesta omia käyriä, sieltä selviää enemmän kuin täältä.

Mikä on ollut sietokyky viikon alussa ja onko treenisi noustaneet rasitus-käyrän sietokyky-käyrän yläpuolelle.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 23:34:47

No mitä se kello näyttää? Päivittyykö siinä kardiokuorma ja sietokyky? Oletko sammuttanut kellon ja laittanut uudelleen päälle ja synkronoinut uudelleen?

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   29.3.24 08:39:39

Ennen siis näytti kardiokuorman, se päivittyi joka päivä, välillä oli aliharjoittelua, välillä ylikuormittavaa, olin samaa mieltä kellon kanssa ja näytti toimivan oikein. Nyt ollut noin viikon verran vain harmaana status aliharjoittelu riippumatta siitä, että olen treenannut kovaakin. Eli joko kello tai sovellus ei toimi, mutta ei mitään käryä kummassa vika.

Olen sammuttanut ja käynnistänyt kellon, olen synkannyt monen monta kertaa, ja sovelluksen päivitys on ajan tasalla tai ainakaan Google play ei tarjoa siihen uutta päivitystä. Onko vinkkejä mitä muuta voisin vielä tehdä?

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.3.24 08:53:05

Mutta siis mitä sulla käyrissä näkyy ja näkyykö tehdyt treenit siellä?

Itse ottaisin yhteyttä Polarin tukeen. Jos treenit päivittyy sovellukseen, mutta kardiokuorman käyrät ei muutu, niin minusta tuo haisee sovelluksen bugilta.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.3.24 08:56:58

Itse olen huomannut aktiivisuuden osalta, ettei siihen voi luottaa... Saman mittaisesta kävelylenkistä päivän aktiivisuus lisääntyy 100 %, jos kelloon laittaa "treeni" ohjelman päälle, mutta jos jättää treeniohjelman laittamatta aktiivisuus lisääntyykin vain 60 %. Voisiko tällä olla merkitystä myös kardiokuormaan?

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   29.3.24 09:42:10

Aloittaja, tökkää sovelluksessa sitä harmaata "aliharjoittelu"-tekstiä, niin pääset katsomaan käyriä. Niistä käyristä ja palkeista pystyy sitten vähän päättelemään mikä ongelma on.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: luuta 
Päivämäärä:   29.3.24 10:36:13

"Saman mittaisesta kävelylenkistä päivän aktiivisuus lisääntyy 100 %, jos kelloon laittaa "treeni" ohjelman päälle, mutta jos jättää treeniohjelman laittamatta aktiivisuus lisääntyykin vain 60 %"

Onko sinulla sykkeen mittaus aina päällä vai pelkästään treenin ollessa päällä? Se monesti selittää tuon. Jos sykkeen mittaus ei ole koko ajan päällä niin aktiivisuus arvioidaan puhtaasti sen perusteella, paljonko kello saa kävelyä muistuttavaa liikettä. Treenitilassa myös treenin tehokkuus sykkeen perusteella vaikuttaa aktiivisuuden kertymiseen. Sitten jos sykkeen mittaus on koko akan päällä, kuulostaa erikoiselta.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   29.3.24 10:39:04

"Saman mittaisesta kävelylenkistä päivän aktiivisuus lisääntyy 100 %, jos kelloon laittaa "treeni" ohjelman päälle, mutta jos jättää treeniohjelman laittamatta aktiivisuus lisääntyykin vain 60 %"

Olen huomannut saman, vaikka mulla on sykkeen mittaus koko ajan päällä. Erityisesti vesiurheilussa, niille kello laskee selkeästi jotain "kerrointa".

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   29.3.24 18:39:09

"Onko sinulla sykkeen mittaus aina päällä vai pelkästään treenin ollessa päällä?..."

Kyllä, sykkeenmittaus on päällä koko ajan. Tämä on kyllä itselleni vahvistanut sen, että kello on kyllä ehkä just ja just suuntaa näyttävä, eikä siihen kannata luottaa. Joten aloittajalle vaan vinkiksi, kuuntele omaa kehoa, äläkä tuijota liiaksi kelloa ;)

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: C.A. 
Päivämäärä:   30.3.24 06:58:40

Saikohan aloittaja selvyyttä ongelmaansa? Jäi kiinnostamaan, että eikö treenit päivittyneet vai olivatko vain niin kevyet ettei näkynyt kardiokuorman kehityksessä.

  Re: Polar ignite 2, kardiokuorman status ei toimi

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   30.3.24 09:15:12

Mitä muuta olet tehnyt kuin juossut?
Itse huomannut että kello ei juurikaan ymmärrä esim kuntosali harjoittelun päälle. Sykkeet ei pysy jatkuvasti korkealla, niin se ei ota sitä treeniksi välillä ollenkaan ja yksi juoksu ei vielä nosta statusta mihinkään.
Toki myös tuo, että mikäli aina tekee saman mittaisen ja saman tasoisen treenin, muuttuu se pikkuhiljaa ylläpitäväksi ja myöhemmin aliharjoitteluksi.
Kelloa kannattaa myös välillä pestä takaa jotta sykkeen mittaus toimii kunnolla, tämäkin voi olla syynä...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.