Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: safi 
Päivämäärä:   27.3.24 22:59:49

Kävin kehonkoostumusmittauksessa ja sen mukaan rasvaprosenttini on 13. Impedanssiin perustuvalla Tanita-laitteella mitattiin. Mittausvirhettä tässä voinee jonkin verran olla, mutta joka tapauksessa tavoitetasoa vähemmän. Aloin miettiä millainen vaikutus tällä mahtaa olla terveyteeni. Voiko terveysvaikutuksia jotenkin selvittää? Nauraako lääkäri mut pihalle, jos lähden kyselemään asian selvittämiseksi vaikka hormonitasojen mittausta?

Olen ollut koko aikuisikäni hoikka, normaalipainon alarajan tietämillä. Paino on vaihdellut n. 5 kg haarukassa, nyt siellä alaosiossa. Muutaman vuoden takaisen raskauden jälkeen huomaan kuitenkin kehon rasvan havaittavasti vähentyneen parissa kohdassa (rintakehässä niin, että kylkiluut erottuvat selkeämmin ja vatsasta ihon alta). Kuukautisia ei ole, koska käytössä on hormonikierukka, mutta aiemmin kierto on ollut normaali.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: mies sivusta 
Päivämäärä:   27.3.24 23:04:23

Miksi kävit mittauksissa?

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: safi 
Päivämäärä:   27.3.24 23:07:54

Kävin liikunta-alan opiskelijoiden harjoitusasiakkaana ja siellä mitattiin kuntoa ja kehonkoostumus.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 23:11:01

Itsellä 9 rasvaprosentti vaati sydänvian, ylikunnon ja häikkää hormoneihin.
Ja maksan niitä lopun ikäni ennenaikaiseen hautaan asti.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 23:29:12

Pihtikokeella saadaan valitettavasti rintakehältäänkin luukrankomaiselta ihmiseltä reiskasta ihan hyviä arvoja. 13 on ihan normaali arvo hoikalle ihmiselle.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   27.3.24 23:32:15

Ei tuollaista lähdetä tutkimaan. Se on kehosi luonnollinen ominaisuus. Olisit ylpeä ja onnellinen. Olet voittanut geenilotossa.
Mun rasvaprosentti on jatkuvalla treenaamisella 16. Mutta ei sitä huomaa päälle päin. Olin laihan näköinen vasta kun kiristin itseni 11 prosenttiin. Enkä silloinkaan ollut mikään fitnesspimu, josja ikää lähes 50 v. Jaloista mulla ei rasva lähde oikein millään. Siksbäck erottuu ja ylävartalo on hoikka.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 23:37:43

No valintahan on nyt sinun; varaa aikaa ja tuki jonoja lääkärille, jolta kysyt ilman oireita, että tuleekohan oireita..? Mitä kuvittelet sen lääkärin sanovan..?

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 23:44:40

Ennen kuin menet terkkaan kitisemään, kokeile ottaa se kierukka pois, ikä ihminen.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: Ulkopuolinen 
Päivämäärä:   27.3.24 23:54:23

Kiinnostaa, mitä se auttaa ottaa kierukka pois?
Aina on pieni riski, raskautua. Mun suvussa on saatu lapsia vielä 50 vuotiaana, en ikinä usklataisi olla ilman kierukkaa. Joillakin on lisääntymiskylky todella iäkkääksi. Toiset ei raskaudu millään 25 ikävuoden jälkeen.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.3.24 03:41:59

https://www.nerdfitness.com/wp-content/uploads/2019/01/women-body-fat.jpg

Höpö höpö. Saat olla melkoisen lihaksikas että olisit normaalipainoinen 13% rasvaprosentilla.

  Re: Matala rasvaprosentti, haitat?

Lähettäjä: murre 
Päivämäärä:   28.3.24 06:33:20

Ei noihin kehonkoostumus mittauksiin ole ihan kauhean paljon luottamista. Koko mittaus perustuu siihen, että tietyn pituinen ihminen kun painaa tietyn verran, sen kehonkoostumus on tämä. Ihan hiukan itse mittaus säätää tätä. Eli tämä mittaus on täysin vain suuntaa antava

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.