Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   27.3.24 22:33:46

Koira stressaa ja pelkää eläinlääkäriä, ja oon huomannut että itekin alan stressaamaan sitä että miten koira käyttäytyy siellä ja sehän nyt ei auta koiran käytöstä.
Miten saada oma stressaaminen pois?

  Re: Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   28.3.24 02:20:16

Kuonopanta auttaa paljon, ei tarvitse jännittää koiran reaktiota ja sekin rentoutuu.

  Re: Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: ._. 
Päivämäärä:   28.3.24 02:37:10

Meillä koira pelkää eläinlääkäriä niin paljon että yrittää käydä kaikkien läsnäolevien päälle jos lääkäri yrittää koskea. Ollaan ratkaistu tilanne siten, että koiralle kunnon kuonokoppa naamalle ja siihen vielä kuonopanta päälle. Näin ei tarvitse itse jännittää ja koirakin pysyy vähän rennompana. Myös eläinlääkäri pysyy rennompana näin.
Meillä myös auttoi kun löydettiin hyvä eläinlääkäri, joka ei säikähdä pienestä ja omalla olemuksellaan näin ollen jo rauhoittaa koiraa. Viimeeksi koira pysyi jopa niin rentona, että eläinlääkäri sai muutaman temputuksen tehtyä namien kanssa. Jäi hyvä fiilis kaikille :)

  Re: Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: Willie 
Päivämäärä:   28.3.24 03:06:44

Mikä siinä tarkasti ottaen stressaa? Jos se on epävarmuus siitä, pysyykö se käsissä, kuonokoppaan opettaminen on erinomainen vaihtoehto, joka vähentää stressiä kaikilta osapuolilta.

Jos taas käytös on levotonta yninää ja ininää, stressihaukkumista, virtsarakon tyhjentämistä tai jotain vastaavaa, niin eläinlääkärit ovat kyllä nähneet kaikenlaista ja jos jonkinmoista potilasta. Toki omat jäljet siivotaan yms. mutta turhaa stressiä ei kannata sellaisesta ottaa.

  Re: Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: Eräs 
Päivämäärä:   28.3.24 04:50:22

Kannattaa etsiä hyvä vakilääkäri ja puhua hänelle. Minulla on kotihoidossa rescueita, joilla on huonoja kokemuksia ihmisistä. Nykyään markkinoilla on esim. Tessie niminen valmiste, joka auttaa pelkoon, on riittoisa ja edullista. Olen saanut sen avulla kuntoutettua monta koiraa normaaleiksi eläinlääkärikävijöiksi.

Oma eläinlääkärini on taitava ihmisten kanssa. Huomaan että saa minutkin aina hyvälle tuulelle, vaikka olisin stressaantunut jostain.

  Re: Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.3.24 06:03:00

Rauhoittavaa molemmille. Pikku päissään ei maailma tunnu niin pahalta.

  Re: Oon alkanut stressaamaan koiran viemisestä ell.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 07:27:35

Rauhoittavaa etukäteen. Koiran voi myös pitää autossa kun käy ilmoittautumassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.