Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 21:17:56

Mistä johtuu että niim usein miehet onnistuu välttelemään lastenhoidon vastuuta tai että nainen ottaa sen suuremman taakan siitä?
Itsellä ei ole lapsia mutta tuntuu niin uskomattomalta että esim. Eräs ystäväkin on se joka aina nousee aamulla lapsen kanssa ja joustaa ja venyy jatkuvasti. Mies halusi lasta jopa enemmän kuin ystäväni ka silti lopputulos se että mies pitää kynsin hampain kiinni vanhasta tyylistä elää. Eikä tämä ystävä ole edes mikään tossukka.
Onko se joku superäidin imago tai äidin vaisto, joka ei vaan voi luovuttaa miehelle vetovastuuta? Ei kyetä siirtyä syrjään ja luopua kontrollista? Helppo näin lapsettomana saboa, mutta kyllä olisi @!#$ irti jos joutuisin tekemään enemmän kuin 50%. Paitsi jos mies ois sikarikas ja kustantais mulle ylellisen elämän

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   27.3.24 21:21:05

"Onko se joku superäidin imago tai äidin vaisto, joka ei vaan voi luovuttaa miehelle vetovastuuta? Ei kyetä siirtyä syrjään ja luopua kontrollista?"

Koska nainen tietää että jonkun on otettava se vastuu ja hoidettava se asia. Samaan aikaan kun se mies miettii 45 mimuuttia koska olisi sopiva hetki mennä vaihtamaan vaippaa.

Nainen laittaa lasten tarpeet aina edelle.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 21:21:12

Jos se toinen ihan yksinkertaisesti kieltäytyy tai vaihtoehtoisesti hoitaa niin huonosti, että pakko hoitaa itse, niin asiallehan ei lopulta mitään voi.

Jos vaikka vaihtoehdot on hoitaa itse hyvin tai se että lapsi istuu paskat housuissa koko päivän perse vereslihalle palaen, ruoka on mitä sattuu löytymään suklaamuroja kaapista jos muistetaan antaa ja viihdyke on televisio aamusta iltaan.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   27.3.24 21:24:49

Ja siis tosiaan, hyvätkin isät tuntuu silti aina laittavan itsensä edelle jos tosi on kyseessä. Minullakin on hyvä mies ja hyvä isä, mutta kyllä se silti nälkäisenä tai kusihätäisenä aina ajattelee itseään ensin. Minulle on äitinä ihan tuttua että lirahti housuun juuri synnyttäneenä kun vauva ja taapero vaatii jotain samaan aikaan tai vaihtoehtoisesti istun pöntöllä samalla imettäen ja taapero tyhjää meikkikaapinsisältöä edessäni lattialle samaan sotkuun mihin jo repi rullan vessapaperia.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Rallietana 
Päivämäärä:   27.3.24 21:28:00

Siinä taas aloittaja sai kätevästi naisen syyksi kaiken, senkin, ettei mies hoida lasta. Joo sun on lapsettomana helppo sanoa, koitapa äitinä katsoa märissä vaipoissa lilluvaa tai nälkäänsä huutavaa lasta ja tule sitten sanomaan, että joo pitää vaan luopua kontrollista ja siirtyä syrjään ja antaa miehelle vetovastuu. Jos se mies ei vaan ota sitä vetovastuuta, nälkäänkö sen lapsen pitäisi antaa kuolla?

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.3.24 21:30:18

On myös niitä äitejä, jotka ulospäin antavat sen kuvan, että mies ei osallistu, jaksa herätä, osaa asiaa x, y, z jne ja hänen pitää itse kaikki tehdä ja mies vaan jatkaa entistä elämää. Todellisuudessa se äiti ei anna sen miehen edes yrittää.

Meillä mies on hoitanut aina vähintään oman osansa. Paljon on miehessä pielessä, mutta lasten hoitoon osallistumisesta ei voi moittia.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   27.3.24 21:32:38

"Todellisuudessa se äiti ei anna sen miehen edes yrittää."

Tai sitten kun miehelle joutuu joskus sanomaan jostain menee herne heti nenään eikä voidakkaan sitten tehdä mitään, koska ei osaa tai ei muka anneta.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   27.3.24 21:38:35

"Tai sitten kun miehelle joutuu joskus sanomaan jostain menee herne heti nenään eikä voidakkaan sitten tehdä mitään, koska ei osaa tai ei muka anneta."

Epäilemättä näitäkin on, en väitä vastaan. On kuitenkin myös näitä, joista kirjoitin. Ihan on omaan lähipiirinkin pari osunut.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 21:42:39

Oikeastiko ihmiset tekee lapsia niin vastuuttomien ja psykopaattien kanssa, että ne silmää räpäyttämättä voi katsella lasta kusisissa vaipoissa huutamassa?

Vaikea kuvitella että miehet järjestäen olisi niin tunnekylmiä? Lähtökohtahan on, että se nainen osaa ihan yhtä vähän hoitaa sitä lasta kuin mieskin.

Tottakai mies välttelee vastuuta jos joku muu on jolle sysätä vastuun kun tulee tiukka paikka. Itsekim sysään aina sukulaislasten vastuun heti niiden vanhemmille kun ne alkaa huutaa tai en vaan jaksa niitä. Mutta minulla on siihen ihan oikeus.

Mutta voin kuvitella että mieskin käyttää tämän porsaanreiän heti kun silmä välttää. Se porsaanreikä tukitaan sillä että yksinkertaisesti pidättäydytään siitä mikromanageroinnista vaikka kuinka näkis ettei mene oman mielen mukaan. Naiset haluaa usein päällepäsmäröidä kaikissa kotiasioissa jo ennen lastakin. Mies pesee pyykin väärin, siivoo väärin, vaikka oikeasti tekee vain omalla tavallaan joka on yhtä oikein kuin naisenkin. Mutta sen näkee jo kodin sisustuksessa että miehellä ei ole sananvaltaa ja nainen tietää paremmin. Sit se ukko istutetaan väkisim siihen omaan elämäntyyliin ja sit ihmetellään kun se muuttuu kolmanneksi huollettavaksi.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   27.3.24 21:46:30

Meillä isä on aina hoitanut ja huolehtinut ihan yhtä paljon kuin minäkin. Tiedän myös useamman isän, ketkä hoitaa lapsiaan paljon ja hyvin. Mutta tiedän myös pari ketkä eivät juuri osallistu.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 21:46:41


"Tai sitten kun miehelle joutuu joskus sanomaan jostain menee herne heti nenään eikä voidakkaan sitten tehdä mitään, koska ei osaa tai ei muka anneta."

Miten itse reagoisit jos mies alkaisi sinua ojentamaan tavastasi toimia lasten kanssa?

Miettikää nyt tilannetta että te kuolisitte pois. Ihanko tosissaan se mies jättäisi lapsen heittelle ja vähät välittäisi sen tarpeista? En usko, jos vähäkään tervejärkisen kanssa on mennyt lisääntymään

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 21:47:05

Naisten syytähän kaikki tietenkin on, sekin on naisen vika jos mies on huono isä.

Mites olisi, jos ne miehet ottaisivat ihan itse vastuuta jälkikasvustaan ilman että kukaan erityisesti pakottaa?

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 21:48:10

No en minäkään ota vastuuta mistään jos sen vetovastuun kaappaa joku muu

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   27.3.24 21:49:03

Toivottavasti aloittaja provoaa. En todellakaan ole yrittänyt saada miestäni hoitamaan lapsiaan, vaan hän vain on osansa hoitanut. Esimerkiksi yöllä kun lapsi herää, mies käskee minun nukkua ja menee. Mutta kyllä minä enemmän hoidan koska mies käy enemmän töissä! Ja tottakai minä sisustan ja remontoin meillä, koska se kiinnostaa minua mutta ei miestä. Hän sitten ihailee ja auttaa jos en jotain saa yksin.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   27.3.24 21:49:54

Mä olen itse ihmetellut samaa kuin aloittaja. Meillä on kaksi lasta, kaksoset, ja mies on ihan sairaalasta asti hoitanut lapsia niin että ei ole koskaan tarvinnut pienimmässäkään määrin huolehtia perästä esimerkiksi onko vaipat vaihdettu tai lapset syötetty. Samanlaisia isiä on lähipiirissä muitakin.

Sitten on niitä lusmuja jollaisia en itse olisi katsellut päivääkään.

Mä voin sanoa olevani luonteeltani niin kamala pirttihirmu jos niikseen tulee että tuollaisesta asiasta ei olisi edes keskusteltu. Jos ei olisi hoitanut omaa osaansa lusikat olisi menneet jakoon samantien. Mies tekee kolmivuorotyötä ja lapset oli aina kotona kun mies oli vuorovapailla, ihan miehen omasta aloitteesta koska halusi olla lastensa kanssa. Jos olisi yrittänyt vinkua jotain "omasta ajasta" että lasten pitäisi olla hoidossa vaikka herra on kotona olisin saanut sellaisen raivarin ettei mitään rajaa.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   27.3.24 21:50:48

Meillä mies hoitaa enemmän. Ja olen kyllä onnellinen.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 21:53:34

Moni mies on niin innostunutta kun lasta suunnitellaan, sitten jaksaa ehkä pari kuukautta lapsen synnyttyä ja kiinnostus loppuu. Kai se sitten on joku biologinen juttu jolla taataan että mies saa lapsia? Sitten voi siirtyä seuraavaan.

Itse olin lastenhoitajana perheessä jossa oli juuri tuollainen mies joka veti kuulokkeet korviin ja pelasi kun lapset huusivat. Palkkasi sitten lastenhoitajan mieluummin kuin oli omien lastensa kanssa. Eikä ihan mikään wt-äijä, vaan aika pitkälle edennyt virkamies... Sairasloma lasten perusteella kyllä kelpasi, ja sitten hankki lapsille hoitajan :D

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 22:01:35

No koska aina on tehty niin.
Nyky äitylit on kasvatetu ihaniksi pikkunaisiksi, jotka siivoaa ja hoivaa ja veljet on poikia, koska ovat poikia ja ne on ihania. Äiti on siivonnut ja tiskannut ja isä on vaihtanut autoon renkaat.
Nainen on hoivaaja ja älyllisesti heikompi ja tarvii rikkaan älyllisen miehen hoitamaan taloutta ja sen toimivuutta.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   27.3.24 22:05:39

"Ja siis tosiaan, hyvätkin isät tuntuu silti aina laittavan itsensä edelle jos tosi on kyseessä. Minullakin on hyvä mies ja hyvä isä, mutta kyllä se silti nälkäisenä tai kusihätäisenä aina ajattelee itseään ensin. Minulle on äitinä ihan tuttua että lirahti housuun juuri synnyttäneenä kun vauva ja taapero vaatii jotain samaan aikaan tai vaihtoehtoisesti istun pöntöllä samalla imettäen ja taapero tyhjää meikkikaapinsisältöä edessäni lattialle samaan sotkuun mihin jo repi rullan vessapaperia."

Mulle kyllä oma kusihätä todellakin menee muun edelle. En ala kuset housussa hoitamaan yhtäkään lasta ja sotkemaan pahimmillaan paikkoja. Kyllä se lapsi voi sen puoli minuuttia odottaa. Nälkä on ihan eri asia sitten. T. Äiti myös

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   27.3.24 22:06:18

Ja moni katkera vela on vain aivopesty vihaamaan naisia ja nimittelemään heitä. "koska mä en oo kuten muut naiset".

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   27.3.24 22:12:22

Mä en nyt ihan ymmärrä otsikkoa. Miksi aikuisen ihmisen pitäisi saada joku toinen ihminen tekemään vastentahtoisesti jotain?

Jos mies haluaa omasta halustaan hoitaa lastaan, niin hän hoitaa. Ei siihen kenenkään tarvitse pakottaa. Jos isä ei hoida yhtään, niin jonkunhan se on hoidettava eli useimmiten sitten sen äidin.

Tai jos nyt leikitään, että aikuisten ihmisten pitäisi saada toisensa tekemään jotain vasten heidän omaa tahtoaan, niin esitetään otsikon kysymys näin päin: Miten miehet saavat naiset hoitamaan lapsia? Ja saadaan todennäköisesti vastaus otsikonkin kysymykseen.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   27.3.24 22:22:29

Lapsen hyvinvointi vaan ei ole äidille useinkaan asia, jossa on ok alittaa rima miehen koulutustarkoituksessa. Joten jos se vaatii sen, että lapsi pitää hoitaa itse jotta tämä tulee edes alkeellisen hyvin hoidettua, niin sitten äidille ei vaan ole vaihtoehto antaa lapsen kärsiä jotta ”mies oppisi kantamaan vastuuta”. Sitten sen lapsen hoitaa äitinä itse, ja usein sitten pikkuhiljaa eroaa. Alkuun ehkä ne ”apukädet” kuitenkin ovat siinä määrin hyödyksi, että nainen jää suhteeseen.

Ja ikävä kyllä on yleistä, että miehet eivät hoida lasta edes alkeellisen riittävän hyvin. Siis hengissähän se lapsi voi säilyä, ja miesten rima riittävän hyvälle hoidolle on turhan usein just sitä luokkaa, että hei lapsihan on hengissä, mitä valitat. Tai hoito sitä luokkaa, että ehkä kerran viikossa viitsii pitää lasta sellaisissa olosuhteissa, jos loput kuusi päivää hoitaa lapsen itse asiallisesti.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 22:30:25

"ikävä kyllä on yleistä, että miehet eivät hoida lasta edes alkeellisen riittävän hyvin. "

Minkälaisille idiooteille naiset tekee lapsia, eikö mitään rimaa ole? Olisi kyllä vuosisadan ihme että itse jaksaisim seurustella niin munattoman miehen kanssa alun alkaenkaan. Kyllähän tuollainen nyt väkisin näkyy elämänhallinnassa jo ennen lapsia.

Miehet saa naiset hoitamaan lasta etääntymällä ja olemalla aina pikkaisen hitaampi reagoimaan. Siten naisetkin saisi miehen hoitamaan lapsiaan. Mut naiset ei pysty siihen.

, ihan ihmettelen tätä kun aina saa kuunnella sitä märinää naisten suusta. Aina miettiinyt että ei se valittaminen mitään auta, jos on tyytymätön elämäänsä niin sille kannattaa alkaa tehdä jotain eikä tyytyä vallitsevaan olosuhteisiin

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 22:30:32

Moni vela on todella yritetty aivopestä siihen, että kuplit kakaroita ja elämä on hyvää, kun on ihana mies. Ja se mies voi olla ihana ja hyvä mies, kun se tuo kukkia tai tiskaa joskus.
Se mies voi olla myös ihan hirviö, mutta onneksi on elintaso ja ne lapset sitä turvaamassa.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 22:35:56

Koska aika harvaa miestä kiinnostaa ne raskaudet, vauvat ja lapset.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: mies sivusta 
Päivämäärä:   27.3.24 22:54:01

kakrut on ihan kivoja, mutta paska, uhriutuminen ja paskamyrsky kaiken sen lapsen ympärillä ei kiinnosta..

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   28.3.24 00:09:37

Pitää valita niistä harvoista miehistä joita kiinnostaa lapsen kanssa ajan viettäminen ja hoito jo vauva-ajasta saakka. Ni ei tarvi myöhemmin valittaa.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   28.3.24 06:40:13

Vastasyntynyt vauva on väistämättä aluksi enemmän äidin hoidossa, jos vaan sekä äiti että vauva ovat kunnossa. Siitä se alkaa.
Kuinka moni äiti onkaan sanonut vauvansa isälle " anna kun minä " (kun et sinä osaa)? Ei miehellä kovin suurta intoa ole työntyä siihen väliin.

Monia naisia pelottaa se, että mies suuttuu ja jättää pienen lapsen kanssa. Siksi ollaan vielä enemmän mieliksi miehelle, kun seksikään ei synnytyksen jälkeen oikein suju.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 07:01:45

Miksi naisen pitäisi saada mies tekemään asioita? Miksei mies tee niitä muuten?

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   28.3.24 07:21:15

Ei kukaan tee mitään, jos ei ole pakko. Ei nainenkaan hoida auton käyttöä katsastuksessa, jos voi luottaa, että kyllä mies asiasta huolehtii, kun hän itse touhottaa jotain muuta. Ihan samalla tavalla mies luottaa siihen, että kyllä nainen vaihtaa ne vaipat, jos hän itse esittää hetken aikaa uppoutuneensa johonkin muuhun.

Ongelma on siinä, että työnjakoa ei vakavissaan sovita ajoissa tasapuoliseksi ja pidetä tasapuolisuudesta kiinni. Siis jo ennen yhteen muuttamista. Siinä kohtaa kun äitiysloma loppuu on ihan liian myöhästä alkaa neuvottelemaan, josko mies luopuisi saavutetuista vapaamatkustajan eduista.

Toinen ongelma on haluttomuus erota. Se tulee kuvioihin jo hyvin varhain ja lapset on yleensä se viimeinen naula arkkuun. Jos ero ei ole vaihtoehto ja toinen tietää sen, niin mitään todellisia vaatimuksia toisen käytökselle on turha luulla esittävänsä. Voi esittää toiveita, joita toinen ehkä toteuttaa, jos ei niistä ole liikaa vaivaa. Toisen loputontakin perseilyä siedetään, kun koetaan että siitä on kuitenkin se henkinen tuki, että ehkä se ambulanssin soittaa, jos väsymykseeni romahdan, eron jälkeen ei ole sitäkään vähää turvaa.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   28.3.24 08:20:03

Miehillä ei ole tarvetta lastenhoidon tasa-arvoon.

Täälläkin naiset niin kärkkäästi kertoo että mies tekee huonosti, nainen hyvin ja huolella niin se on lapsen etu silloin että hän saa parempilaatuista hoivaa.

Hoitaminen on monesti aika tylsää, toisteista hommaa, siivoamiseen verrattavaa, niin kun hommat hoituu ilman omaakin panosta niin miksipä sitä näkisi vaivaa.

Ja tärkeintähän ei ole se että tekee yhtä paljon kuin vaimo vaan että tekee enemmän kuin lähipiirin vähiten tekevä mies...

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.3.24 11:19:04

"Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta"

Aijumaauta kun nousee taas savu korvista.

MIKSI MIEHET EI HOIDA LAPSIAAN oisko miään. @!#$ se ole naisten vastuulla kasvattaa vielä miehiäkin, JOTKA ON IHAN YHTÄ PALJON SEN LAPSEN VANHEMPIA JA VASTUUSSA SIITÄ.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.3.24 11:43:18

Miehet ei hoida kun naiset hoitaa. Ja sit nainen märisee. Ihmettelen tätä märinää, miksi niin tomerasta naisesta tulee yhtäkkiä tossukka. Ihmiset nyt kohtelee sua miten niiden annat sua kohdella. Mulle ei olis vaihtoehto jos se aiheuttaisi niin paljon pahaa oloa että valittaisin siitä jatkuvasti. Viis siitä kenen syy, kyllänitse pyrkisin muuttamaan tilannetta jos pitäisi siitä jatkuvasti valittaa

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 11:44:28

Sano niille märisijämiehille, että jättävät sen vässykkänaisen. Ai niin mutku "juuu emmäää"

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 11:59:10

Ikävä totuus on se, että ikinä ei voi olla täysin varma siitä millaisen isän lapsilleen saa (paitsi jos miehellä on jo entuudestaan lapsia, tästä voi tietenkin päätellä paljon). Tähän ikään mennessä olen nähnyt useamman kunnollisina pitämieni miesten muuttuvan laiskoiksi, välinpitämättömiksi, kehnoiksi isiksi. Toisaalta olen nähnyt jopa joidenkin kelvottomina pitämieni miesten skarppaavan ja ryhdistäytyvän lastensa eteen.

Hyvä puoliso ei välttämättä aina olekaan hyvä isä. Tämä on yksi syy siihen miksi hutivalintoja tapahtuu niin paljon ja miesten huono isyys paljastuu vasta siinä vaiheessa, kun he valitettavasti ovat jo isiä - vaikka olisivat nimenomaan itse isäksi halunneet. Monilla miehillä vaan on epärealistiset, ruusuiset kuvat vanhemmuudesta ja kun todellisuus paljastuu paljon kuviteltua tylsemmäksi ja raskaammaksi, kiinnostus loppuu.

Pakotettuna se lasten hoitaminen ei vaan välttämättä ole kovin hyvälaatuista ja jos joutuu pakottamaan ja vielä vahtimaan, ettei hoidossa mennä aina sieltä mistä aita on matalin, sekin syö hirveästi aikaa ja energiaa. Joskus voi olla jopa helpompaa ja energiatehokkaampaa vaan itse hoitaa ne lapset kuin vahtia että joku laiska miesvauva hoitaa. Ja tämä on niiden laiskojen miesvauvojen itsensä vika, ei naisten.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.3.24 12:06:31

Edelleen mietin tätä että oikeastiko ne miehet jättöisi lapsen heitteille jos äiti vaikka kuolisi pois?

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.3.24 12:07:25

Naine on se mahdollistaja.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.3.24 12:15:12

Ei ehkä heitteille, mutta sanotaanko kun katselee sellaista yh ikää, joka meidänkin kanssa tuo lapset päiväkotiin ja hakee samaa aikaa, niin enpä haluaisi lapsiani hänen hoidettavakseen. Mies tuskin, puhuu ikävästi, hoputtaa lapsiaan koko ajan, lapset itkee, he ovat kaikki nuhjaisissa vaatteissa, lasvot harmaat ja värittömät ja silmäpussit tummat koko joukolla.

Ei varmasti ylitä lasun kynnystä puuttua tai viedä lapsia, mutta nuo lapset eivät varmasti kyllä ulkoile tai saa vihanneksia tai muuten terveellistä ruokaa tai edes ystävällisiä sanoja.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.3.24 12:56:17

No mut onks tuo yh-iskä sellainen että tuon olisi voinut ennustaa jo ennen lasten syntymää tapahtuvaksi?
Että kunnollinen ja kiltti mies muuttuukin tiuskivaksi ja välinpitämättömäksi kun kyse on lapsista..en usko.
Ja kyllähän tuo on ihan yh-äidinkin kohdalla mahdollista, tiuskitaan ja vähät välitetään että lapsi vetää pskaruokaa ja tuijotta ruutua kaiken vapaa-ajan

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Obs 
Päivämäärä:   28.3.24 12:57:40

"Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta?"

Ei vaan miksi miehet eivät halua hoitaa omaa jälkikasvuaan?

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.3.24 12:58:33

Että sellainen päivän naisviha-aloitus. Mee takaisin Ylilaudalle.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   28.3.24 14:05:49

Koska mieheni tekee enemmän töitä ja minä joudan paremmin olemaan lapsien kanssa.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   28.3.24 15:25:15

Ei joko haluta antaa miehelle vastuuta/luoteta/halutaan hoitaa kaikki itse tai sitten mies ei ole kiinnostunut lapsen hoitamisesta. Aika paljon se on itsestään kiinni paljonko apua haluaa ja vastaanottaa. Monesta tuntuu alkuun, ettei halua ollenkaan luopua siitä vauvasta edes suihkun ajaksi.

  Re: Miksi naiset ei saa miestä hoitamaan lasta

Lähettäjä: Ideologia 
Päivämäärä:   28.3.24 15:33:17

Aloittaja-hyvä, ei kannata jumittaa siihen 50/50-juttuun. Se ei ihan oikeassa elämässä toimi niin, että lasketaan montako vaippaa kukakin vaihtaa ja miten monena aamuna kukakin herää ensin. Yhteen hiileen puhalletaan, ihan töitä laskematta. Minä herään aamulla aina aikaisemmin. Miehelleni yöherätykset eivät ole ongelma. Se vaihtaa vaipan, kuka sen tarpeen huomaa.

Jos joskus haluat lapsia ja ydinperheen, niin älä haaveile siitä sikarikkaasta miehestä ja ylellisestä elämästä. Jos päätätte yhdessä että sinä hoidat lapsia kotona, ole tyytyväinen ihan tavalliseen elämään. Sitten jos sinä elät perheen ja mies on kotona, voit tarjota niitä ylellisyyksiä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.