Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Sairaanhoitaja 
Päivämäärä:   27.3.24 18:35:59

Tällä hetkellä olen erikoissairaanhoidon vuodeosastolla ja niin paljon kuin työstä tykkäänkin, potilaat ovat koko ajan hoitoisempia ja huonokuntoisempia, ja nyt tuntuu että se alkaa olla itselle liikaa ja harkitsen vaihtoa vähän kevyempiin hommiin. Kriteereinä vuorotyö, ei liian tylsää ja rutiininomaista työtä (esim palvelutalot ei ole yhtään oma juttu) eikä kotihoitoa.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   27.3.24 18:42:36

No eikö joltain muulta osastolta talon sisällä löydy hommia? Päivystyksessä on yleensä aina työvoiman puutetta.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Kylllä 
Päivämäärä:   27.3.24 19:09:22

Olen sairaanhoidon opiskelija ja lähihoitaja. Itsekin olen kokenut raskaimmiksi paikat jossa potilaat ovat melkein täysin avustattevia. Juurikin hoivakodit. Kotihoidossa taas käyntien määrä ja tiukka aikataulu, siitä on inhimillisyys kaukana. Itse olen tykännyt juuri päivystyksessä työskentelystä, mistä saa vaihtelua kun työskentelee eri osa-alueilla. Potilaiden hoito on enemmän tutkimista, haastattelua, lääkehoitoa ja hoitoajat nopeita. Joku toinen erikoissairaanhoidon osa-alue? Teho-osasto? Työterveyshoitaja? Terveydenhoitaja? Jotain muuta asiantuntijatehtäviä?

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.3.24 19:41:42

^jos meinaat lääkäreiden lausuntoja niin jotkut (harvat) lääkärit kirjaa itse, jotkut sanelevat ne koneeseen ja sitten sanelun työntekijä tai robotti siirtää ne luettavaan muotoon

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Sairaanhoitaja 
Päivämäärä:   27.3.24 19:59:14

Nykyisessä työssä huonokuntoisten potilaiden lisäksi kuormittaa se, että joka päivä on jotain tutkimuksia/toimenpiteitä ja niihin valmistelua, lääkemuutoksia, lääketiputuksia, kotiutuksia, uusia potilaita... Jossakin välissä pitäisi perushoitoakin tehdä. Tuo olisi vielä ok jos potilaat olisi kävelevässä ja orientissa kunnossa.
Päivystyksen koen jotenkin tosi hektisenä. Vaikka potilaiden vaihtuvuus on nopeaa niin siellä pitäisi osata kaikkia erikoisaloja (toki tekemällä oppii) ja osaan melkein valmiiksi jo sanoa että itsellä menisi ajatukset aivan ristiin ja solmuun sen kaiken kanssa.
Teholla olen ollut, ei ollut oma juttu. Työterveydessä taitaa olla toimistotyöajat, samoin terkkareilla. Jotain koordinaattorin hommia olen joskus miettinyt (pitäisi varmaan olla enemmän työkokemusta siihen) ja pikaisesti mielessä kävi myös saattohoito. Erikoisaloista ehkä syöpä kiinnostaa mutta taitaa sielläkin olla aika samanlaista juoksemista kuin nyt.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   28.3.24 10:14:44

Olen valmistumassa sairaanhoitajaksi nyt keväällä, ja teen viimeisiä harkkoja kotisairaalassa. Jään tänne sitten töihin.
Mukavaa vaihtelevaa työtä tuntuu olevan, tulee suunnitellun työlistan lisäksi hta-keikkoja palvelutaloihin yms. Osa potilasta käy kotipisteellämme esim iv-antibiooteilla, antibioottipumpujen vaihdossa tai haavanhoidossa, poistattamassa tikkejä ja hakasia. Joittenkin luona käydään kotona, tilanteesta riippuen.
Ei perushoitoa tai sitä papereiden pyörittelyä, RAI-tten tekoa yms pitkäaikaista hommaa. Plussana vielä parempi palkka kuin esim vuodeosastolla.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 10:23:12

Psykiatriselle osastolle!

Perushoitoa harvemmin on, mutta mielenkiintoista. Ainoa selkeä miinus on väkivallan uhka, mutta tätäkin pystyy välttämään menemällä esim. kuntoutusosastoille psykoosiosastojen sijaan.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   28.3.24 10:28:45

Kotisairaanhoitoa minäkin ehdottaisin. Sivusta sitä seuranneena vaikutti mielenkiintoiselta ja oli iv-hoitoa, vaativampaa haavanhoitoa (alipaine yms) jne. Ja tosiaan kotihoito hoiti perushoidon ja juuri nuo paperien pyörittelyt, arvioinnit sun muut.

Itse olin kotihoidossa sairaanhoitajana, siellä ei kyllä voinut työtä haukkua tylsäksi ja rutiininomaiseksi. Toki perushoitotyötäkin oli jonkin verran, mutta sairaanhoitajana myös todella itsenäistä päätöksentekoa, konsultaatioita niin paikan päällä kuin puhelimitse eri tahojen kanssa (lääkäri, kotihoidon lähihoitajat, palveluohjaajat, sairaalat, palvelutalot, apteekit, labrat jne). Paljon haavanhoitoa (vaativaakin kun olosuhteet olivat mitä sattuu ja haavanhoitotuotteet samoin, sai käyttää kekseliäisyyttään kyllä). Päivän kulku muuttui moneen kertaan työvuoron aikana, aina oli aamulla kauhunsekainen päiden laskenta että kuinka monta tällä kertaa on pois.

Minä vaihdoin Kelaan etuuskäsittelijäksi 10 kotihoitovuoden jälkeen, enkä ole kyllä katunut. Välillä kutkuttelisi kyllä käydä vaikka viikonloppukeikkaa tekemässä, jotta ammattitaito pysyisi edes jotenkuten yllä, mutta kyllä tämäkin homma niin mehut imee, ettei jaksa. Parasta tässä työssä on 99% etätyö, ei tarvitse kuluttaa omaa autoa ilmaiseksi, koko ajan koulutetaan ihan työajalla, työsuhde-edut ovat hyvät ja palkkakin on parempi lounasetuineen.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Ap 
Päivämäärä:   28.3.24 17:23:53

Siis onko kotisairaanhoito eri kuin kotihoito? Ja kotisairaalahoito myös eri juttu? Nuo voisi olla harkitsemisen arvoisia. Ilmeisesti yksin työskentelyä, vai onko työpari mukana?
Psykiatriaa mietin myös ja nimenomaan kuntoutusosastoa, mutta jotenkin koko erikoisala tuntuu vieraalta. Ihan hyvä vaihtoehto toki sekin.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   28.3.24 18:13:10

Kotihoidossa pääasiassa lähäreitä, perushoitoa. Kotisairaanhoito hoitaa kotihoidon potilaitten labrat, lääkäriasiat yms yhdessä kotihoidon kanssa.
Mutta kotisairaala ei kuulu tähän konseptiin eikä oikeastaan tehdä hommia yhdessä heidän kanssaan. Me ainakaan tänne ei oteta pitkäaikaisia potilaita asiakkaiksi. Yksi iso lääkärikiho palaverissa tuumasi tämmöisen rajauksen, että kotisairaalan asiakas joko paranee tai kuolee. Eli infektiopotilaat ym sekä palliatiiviset potilaat.

  Re: Ehdota uutta työpaikkaa

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   28.3.24 18:30:52

Me siis ollaan paremminkin kuin akuuttiosaston etänä toimiva jatke, niille potilaille ketkä ennen esim i.v.-antibioottien takia olivat osastolla. Nyt voivat voinnin salliessa olla kotona ja me käydään siellä antamassa lääkkeet. Tai hoidetaan vaikka palliatiivisen potilaan kipupumppua.
Tehdään välillä yksin, välillä parityötä, riippuen tilanteesta ja parista :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.