Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tallin ilmapiiri

Lähettäjä: kahden tulen välis 
Päivämäärä:   27.3.24 14:16:30

Huoh. Olen niin väsynyt tähän tilanteeseen, joka "tallillani" on. Hevoseni on siis siellä täysihoidossa ja käyn tallilla päivittäin. Nyt talliporukka johon kuulun, on alkanut hyljeksimään ja haukkumaan yhtä kaveriani, joka myös ennen kuului porukkaan, mutta muutti jokin aika sitten toiselle tallille täysin hyvästä ja ymmärrettävästä syystä. Olen porukasta ainoa joka vielä pitää tähän pois muuttaneeseen yhteyttä. Tämä muu vanha porukka kuitenkin koko ajan haukkuu ja puhuu pahaa tästä yhdestä, vaikka tietävät että olen hänen kanssaan tekemisissä edelleen. Tää touhu on ihan niinkuin jossain päiväkodissa tai ala-asteella silmien pyörittelyineen päivineen. Ja minä luulin että me ollaan aikuisia. Vanha porukka suunnittelee koko ajan jotain juttuja ja menoja ja kyselee tulenko mukaan sinne ja tänne ja tonne eivätkä yhtään tajua etten halua olla kuuntelemassa sitä heidän negatiivista puhetta mun kaverista. Tää tilanne ns syö mua todella paljon. Onneksi mun hevonen on jo vanha ja vaivainen, kai kohta saan sen laittaa pois eikä tartte sit enää hevosten kanssa touhuilla niin pääsee näistä hevosihmisistäkin eroon.
Kohtalotovereita tai vinkkejä?

  Re: tallin ilmapiiri

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   27.3.24 14:21:50

Vinkkejä? No sanot suoraan että eikö teillä todellakaan ole parempaa puheen aihetta kuin parjata ystävääni joka ei teille mitään pahaa ole tehnyt. Harva sen jälkeen jatkaa enää, ainakaan päin naamaa. Ei tarvi edes huutaa eikä syytellä, kysyt vain.

  Re: tallin ilmapiiri

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   27.3.24 14:46:37

Tuollasia talleja ikävä kyllä aina jokunen osuu eteen, vaihtaisin tallia vaikka hevonen vanhempi onkin. Meillä huomasin, että kun tallin ilmapiiri tosi huono tai kireä vaikuttaa myös hevosiin tosi paljon! Oma rentoutui silmissä, kun vaihdettiin pois tuollaiselta tallilta 6kk asumisen jälkeen. Ilmapiiri on myös iso osa omaa harrastamista koska käyn joka päivä tallilla. Ei tuollaisessa paikassa tarvitse olla, jos vaan vaihtoehtoa löytyy. Vanhalle hevoselle hyvä joku pihattokin jos alueella on laadukkaita.

  Re: tallin ilmapiiri

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   27.3.24 16:16:43

Tätähän se on monilla hevosihmisillä. Ajatellaan että vain se paikka on hyvä, jossa itse käydään ja muualla kävijät haukutaan. Vaikeaahan tuollaiseen on puuttua, jos sitä tekevät tyyliin kaikki. Ehkä voit seuraavalla kerralla ihmetellä, että eikö ole tosiaan mitään muita puheenaiheita kuin X, kun hän ei edes enää käy täällä. Että koitetaanpas nyt päästä hänestä yli.

  Re: tallin ilmapiiri

Lähettäjä: Röffe 
Päivämäärä:   27.3.24 17:21:40

Hevos ja koiraihmiset on täysiä pellejä ja lapsia pääsääntöisesti.
Itse odotan, että pääsen eroon moisesta vaahtoavasta vesikauhuisesta porukasta eroon.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.