Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: Piikki 
Päivämäärä:   27.3.24 11:21:42

Kuinka usein jäykkäpuristusrokote pitää uusia? Sain remppahommassa sormeen reiän enkä heti pystynyt desinfioimaan. Rokotuksen oon varmaan joskus lapsena saanut viimeksi.

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   27.3.24 11:26:08

Onko kuukle rikki?
"Lapset saavat jäykkäkouristusrokotukset neuvolassa ja koulussa. Aikuiset tarvitsevat tehosteen 25-, 45- ja 65-vuotiaana."

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 11:32:26

Hupsista keikkaa, täälläkin jäänyt hankkimatta. Miten se tehoste hankitaan, varataanko terveyskeskukseen aika nimenomaan sitä varten vai odotetaanko että sattuu joku haaveri ja mennään sitten näyttämään, tikkauttamaan ja pyydetään samalla tehoste?

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   27.3.24 11:47:45

Kyllä varmaan olis hyvä hankkia tehoste ennen kuin joku haaveri sattuu. Mut onko pelkästä tehosteesta mitään hyötyä jos edellisen kerran rokotettu yläasteella 30 vuotta sitten?

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   27.3.24 12:10:22

Jäykkäpuristus, ihana sana. :)

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 12:10:52

Mikähän tauti mahtaa olla jäykkäPURISTUS?

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   27.3.24 12:19:44

Jäykkäpuristus oli kyllä aika hyvä. Kaksi kertaa vielä. :D

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   27.3.24 13:20:49

Jos on työterveys ja kuuluu sopimukseen, sieltä voi kysyä. Muuten varmaan yhteydenottoa julkiseen terveydenhuoltoon. Mulle eivät suostuneet antamaan vielä tehostetta, kun olin 43v. Sanoivat, että tehoste 45v iässä tai sitten jos jotain sattuu. Parin kuukauden päästä tuosta sitten koira puri ja jouduin päivystyksestä sen sunnuntaina hakemaan.

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: Ni 
Päivämäärä:   27.3.24 13:22:04

Sain edellisen rokotteen 18v ja yhtä toista rokotetta hakiessani minulle kerrottiin, että jäykkisrokotteeni on voimassa 20 vuotta. Eli seuraava olisi 38-vuotiaana.

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.3.24 14:45:19

Ni, se on muuttunut. Mun rokotuskortissa lukee voimassaoloksi 5-10 vuotta...

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   27.3.24 14:52:13

10 vuoden välein mikäli olet työelämässä jossa on suuri riski saada jäykkäkouristus tai esim. tallilla usein/muualla missä käsitellään riskitekijöitä harrastuksen kautta. Muutoin riittää nuo 25, 45 ja 65v. Annetaanhan se aina jos jotakin sattuu, ettei nyt ihan maata kaatava asia ole, etenkin jos riskit pienet.

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: Ni 
Päivämäärä:   27.3.24 15:04:37

*: milloin on muuttunut? Mulle sanottiin tää ihan pari vuotta sitten :o

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.3.24 15:14:14

Ni, en tiedä. Useampi vuosi sitten yritin rokotusta uusia, niin silloin kerrottiin nuo iät. Aikaisemmin olin uusinut viiden vuoden välein, mutta sitten väli nostettiin kahteenkymmeneen vuoteen. Kun se olisi tullut täyteen, käskettiin odottaa seuraavaa "rokotusikää", kun rokotteitakaan ei muka ollut saatavilla juuri silloin. Työterveyden vaihtuessa toiseen firmaan, sain sitten rokotteen kuitenkin.

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   27.3.24 15:16:10

Lähettäjä: Ni
Päivämäärä: 27.3.24 15:04:37

*: milloin on muuttunut? Mulle sanottiin tää ihan pari vuotta sitten :o

---------------------------

Onhan siitä jo aikaa, ja muuttui nimenomaan siihen suuntaan että nykyään 20 v kun se oli ennen 10 v.

  Re: Jäykkäpuristusrokotus uusiminen?

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   27.3.24 15:17:04

20 vuotta on nykytiedon mukaan voimassa. Nykyinen rokotusohjelma on 25, 45 ja 65 v. mutta toki tätä pitää soveltaa että lasketaan edellisestä rokotuksesta se 20 vuotta. Eli jos joku on saanut viimeksi rokotteen 18-vuotiaana niin silloin toki tehostetaan jo 20 vuoden kuluttua siitä edellisestä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.