Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 09:44:09

Se tunne kun tajuat että olet jumissa nykyisessä työssä missä et enää viihdy..

Vuosia takana jo 11vuotta ja ehkä viimeiset 4 vuotta olen haaveillut jostain muusta työstä enemmän ja vähemmän.
Opiskelemaan en voi rahallisesti lähteä, mm. asunto ja hevoset maksettavana.
Samoin kun en voi ottaa vastaan ihan mitä työtä tahansa, jossa palkka tyyliin 12€/h.
En tule rahallisesti sillä toimeen, tai ehkä nip

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 09:46:27

Oho lähti liian ajoissa.

Piti sanoa että nipin napin ehkä tulisin toimeen mutta säästöön tuskin jäisi mitään. Mikään hyvä palkka ei nytkään ole mutta 15€/h ja siihen olen ihan tyytyväinen ja kyllä minä vielä 14€ tuntipalkalla voisin töihin lähteä.

Muita joilla vastaava tilanne?

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.3.24 09:46:47

Voivoi, jokainen päättää ihan itse mitä valintoja elämässään tekee. Sinä haluat tehdä nykyistä työtä. Jos et haluaisi, et keksisi tekosyitä jatkamiselle.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   26.3.24 09:53:49

Niin elämä on. Itse aikanaan luovuin hevosesta perheen takia. Kaikkea ei voi saada.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 10:25:19

..// kerro toki mitä muita mahdollisuuksia minulla on?

Tosiaan kuin yrittää etsiä mielekästä työtä mihin pääsisin ilman alan koulutusta ja jossa palkka olisi kohtuullinen.

Olen myös suoraan soittanut työpaikkoihin.
Olen myös oppisopimus paikka yrittänyt etsiä tietyltä alalta mutta ei tarpännyt.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   26.3.24 10:29:03

Myyt hevosen ja asunnon ihan ekaksi ja sitten suunnittelet opiskelut uudestaan. Ai niin, mutku emmähaluuuuu.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Cxc 
Päivämäärä:   26.3.24 10:31:57

Sama vika... hevosten takia sinnittelen. Palkka on ok ja etätyötä hyvät, mutta tylsää on. Olen päättänyt heti kesäloman jälkeen alkaa hakea uutta työtä. Keväällä olin parissa haastattelussa, mutta ei tärpännyt.

Tsemppiä aloittajalle! Kun on perhe ja lemmikkejä, täytyy miettiä muitakin kuin itseään.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: muhvi 
Päivämäärä:   26.3.24 10:37:38

Minulla on takana 9 vuotta samalla alalla. Tämä on se ala, jolle aikoinaan kouluttauduin yliopisto-opinnoilla. Nyt olen jo pari-kolme vuotta miettinyt alanvaihtoa ja 1,5 vuoden ajan pedannut sitä ihan konkreettisesti: tutustunut uuteen alaan ja sen työmahdollisuuksiin, kartoittanut mitä taitoja pitää oppia työllistyäkseni sillä alalla ja tehnyt töiden ohella avoimen yliopiston opintoja uudelta alalta. Nyt keväällä haen opiskelupaikkaa ja teen vajaan vuoden opintovapaalla opiskeluja. Sitten palaan nykyiseen työhöni, laitan samalla hakemuksia jo uuden alan töihin ja viimeistelen opintoja siinä samalla. Asuntolaina ja hevosia minullakin on. Vyötä tiukemmalle opintovapaan aikana ja paljon opintoja töiden ohella, jotta varsinainen opiskeluaika ei venähdä pitkäksi. Ihan siis sormia napsauttamalla tämä ei onnistu, mutta tällaisella pidemmällä petaamisella kyllä. Opintovapaan aikana vähennän kuluja, teen lyhyitä sijaistuksia nykyisen alani töissä ja käytän säästöjä.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   26.3.24 10:48:30

Täällähän ei ymmärretä yhtään tällaisia juttuja, että joku haluaisi tehdä jotain muttei ole onnistunut. Täällä kaikki ovat onnistujia, jotka muuttavat asiat silmänräpäyksessä mieleisikseen. He sanovat kaiken mitä ajattelevat ja tekevät kaiken mitä haluavat tehdä. Mitään ongelmia ei ole, ja jos joku on tilanteessa josta on vaikea päästä pois niin oma vika ;)

Siis kuka nyt haluaa heivata asunnon ja hevoset tuosta vaan?
Asutko ap minkä kokoisella paikkakunnalla?

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   26.3.24 10:51:41

Tsemppiä, tuttu tunne vaikka itselläni on useampi koulutus. Olen tehnyt koulutuksia siksi, että olisi enemmän valinnanvaraa. Nyt palkka alkaa olla hyvä, mutta työpaikka on ikävä kyllä toksinen. Kannustan opiskelemaan työn ohessa, silloin saa vähän pelivaraa tai ainakin parempaa palkkaa.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   26.3.24 11:05:04

Aina voit etsiä aktiivisesti muita töitä, mutta ennen kuin se löytyy, psyykkaat itseäsi sillä ajatuksella, että tämän nykytyön ansiosta voin pitää hevosta ja maksaa asuntoa ja tulen toimeen.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   26.3.24 11:43:35

Mites opiskelu työn ohella esim AMK?

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   26.3.24 12:21:12

Itsepä olet itsesi tuohon tilanteeseen jumittanut niillä asunnoilla ja hevosilla. On se ihme, miten ihmiset haluavat oikein väen väkisin laittaa itsensä vapaaehtoiseen velkavankeuteen ja sitten kitistä ja rutista siitä kun se on niin kurjaa.

Elämä on valintoja, tämä on yksi niistä.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   26.3.24 17:56:02

Nimenomaan, elämä on valintoja.
Ja mikä on sinulle tärkeämpää: hevonen ja asunto vai viihtyisämpi työ?
Mitä priorisoit elämässäsi?

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   26.3.24 18:05:34

Huomaa miten harvat oikeasti lähtee käytännössä opiskelemaan uutta alaa, kun kuvitellaan että viihtyisämmän työn työpaikkoja aina riittää kaikille alan opiskelleille. Mukaville töille on tänä päivänä paljon enemmän tekijöitä kuin kysyntää.

Sinänsä olen ihan samaa mieltä, että se on ihan oma valinta, jos opiskelun sijaan haluaa pitää hevosen ja tietyn asunnon. Mutta jokaisen on löydettävä se vähiten huono vaihtoehto ja ikävä kyllä on täysin mahdollista, että opinnoista valmistuessaan on vain köyhempi ja työtön. Valinnan suhteen kannattaa olla realisti sen suhteen voiko taata, että lopputulos on millään tavalla parempi kuin nykyinen tilanne.

Omalla kohdalla uuden alan opinnot tarjosi kyllä erittäin mukavat vuodet kivojen asioiden parissa, mutta niiden jälkeen jouduin palaamaan ihan samoihin pskoihin työtehtäviin. Säästöt oli kuluneet karttumisen sijaan. Tekisin saman uudelleen niistä lähtökohdista kuin viimeksikin, mutta en todellakaan uhraisi mitään vaikeasti korvattavaa.

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Kylllä 
Päivämäärä:   26.3.24 18:21:26

Oppisopimuksella uusi ammatti ammattikoulusta. Palkka pyörii koko ajan. Olen itse opiskellut kaksi AMK tutkintoa kokoaikaisen työn ohella ja työharjoitteluiden ajalta nostin aikuiskoulutustukea. Tällaisessa tilanteessa ei tosin ole aikaa hoitaa lapsia tai hevosia eikä niitä minulla olekaan. Eli vapaa-aikaa ei jäänyt. Onko sinulla miestä mahdollista massa? Kaikki on mahdollista jos todella haluaa..

  Re: Jumissa nykyisessä työssä..

Lähettäjä: Neppis 
Päivämäärä:   27.3.24 20:36:55

Tavallaan sama tilanne. Minulla on ammattiin johtava koulutus, jolla ei käytännössä pysty tekemään mitään muuta työtä. Lasten ja asuntolainan takia ei varaa alkaa opiskelemaan ainakaan mitään, mistä saisi saman ansiotason. Palkka ja työllistystilanne omalla alallani siis ihan hyvät, mutta työt ahdistaa…

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.