Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: Aa aa 
Päivämäärä:   25.3.24 22:26:08

En ole mikään perfektionisti, yleensä teen asiat ennemminkin vähän sinne päin. Siis kotioloissakin. Kuitenkin yritän pyrkiä täydellisyyteen siinä mielessä etten tekisi virheitä. Jos joku pienikin erehdys sattuu ja siitä minulle huomautetaan, alan heti "ruoskia" itseäni; asia vaivaa pahimmillaan useita päiviä pyörien mielessä ja ajattelen että pitävätkö muut minua nyt huonoa työntekijänä tai aletaanko kohta jaella varoituksia. Tiedän että tuo on ihan typerää koska en todellakaan mokaile usein enkä siten, että voisi jotain oikeasti vakavaa tapahtua. Tiedän ettei kukaan ole täydellinen ja virheitä sattuu kaikille. Ajattelen myös että kohta joudun silmätikuksi ja kaikki muut kyttäävät virheitäni ja raportoivat niistä pomolle.
Miten tämmöisestä ajattelutavasta pääsee eroon?

  Re: Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   25.3.24 23:23:23

Minä olen ollut kovasti tiimiläisteni tukena ja pyrin tekemään heille semmoista johon on helppo jatkaa omaa osuutta. Tiimiläiset & pomoni taasen tietää, että mulle voi lykätä ihan minkä vain puolivillaisen kötöstyksen, jonka sitten teen mukisematta nätiksi ja valmiiksi. Työn ilo on vaihtunut v1tutukseksi. Miksi olla huolellinen ja panostaa asioihin, kun ei muutkaan sitä tee?

  Re: Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 15:01:50

Up

  Re: Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.3.24 17:12:20

^

  Re: Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   28.3.24 17:41:04

Siis eihän töissä ketään kiinnosta miten paskaa lopputulos on? Olen aika perfektionistinen, siis jopa arkea haittaavan kranttu yksityiselämäni puolella tyyliin sukat meinaa loppua kesken, kun en löydä riittävän hyviä myynnissä olevia. Suurin haaste työelämässä on tietää mikä on sopivan perseestä ja mikä muka liian. Miten voisi tietää mikä sitten on niin huonosti, että tulee sanomista, kun aina lähtökohtaisestikin tavoitellaan surkeaa ja kelvotonta? Mutta joo, itseäni en kovin helposti syytä mistään. On työnantajan/asiakkaan vastuulla osata määritellä mitä kulloinkin haluaa. Jos alisuoriudun, niin vika on pohjimmiltaan tehtävänannossa. Olisi helpompi tuntea vastuullisuutta tekemisistään, jos edes joskus saisi yrittää parhaansa ja käyttää osaamistaan.

  Re: Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: Noname 
Päivämäärä:   28.3.24 18:12:55

olen perfektionisti ja tavallaan saan nautintoa kun pyydetään jotain ja osoitan miksei onnistu. suunnitteluvirheen.
teen mitä pyydetäänja paljon nopeammin kuin muut. ihan vain sikssi että että osaan. osaaminen tuo nopeuden ja hyvän loputuloksen.
omat tavoitteet on kuitenkin eri kuin firman tavoitteet
itse sinä sitä rimaa nostat minne haluat. laske hiukan?

  Re: Miten oppia olemaan armollisempi itselleen (Työ)

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   28.3.24 19:36:26

No eihän sinun pidä olla armollisempi itsellesi (pientä skarppaamisen varaa kun taitaa olla jos tekee asiat "sinnepäin"), ongelmasi on muiden ihmisten ajattelusta ja mielipiteistä huolehtiminen ja niiden pelkääminen. Asiaan voi pureutua kun tunnistaa oikean ongelman ;)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.