Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   25.3.24 17:45:48

En ehtinyt viikonloppuna tekemään pääsiäispakettia ulkomaille, vaan tänään yövuorosta päästyäni hain varatut tavarat ja muutakin kivaa ja tein ison paketin. Paketissa oli särkyviä esineitä ja painavia esineitä, siinä oli aikamoinen säätäminen että sai kaiken hyvin suojattua ja pehmustettua ja silti mahdollisimman tiiviisti pakattua. Tänään se piti saada matkaan, iltapäivällä se oli juuri ja juuri valmis että ehdin viedä sen naapurikuntaan UPSin pisteeseen.

Mutta ahvenanmaalaisen postituspalvelun kaavakkeiden täyttämisen ja lähetyksen maksamisen jälkeen pakettikortin tulostus antoi vain tyhjän ruudun. Eikä sähköpostiin tullut vahvistusta. Soitin asiakaspalveluun, siellä aspan leidi kysyi millä nimellä ja osoitteella paketti on lähetetty ja selvitteli jotain. Kysyin että jos ostan uuden paketin, rokottavatko he jotain tämän hävinneen peruuttamisesta. Ei vastausta siihen, nainen vaan selittää että voidakseen palauttaa maksun he tarvitsevat maksutositteen ja blaa blaa... Kysyin uudestaan ja nainen siihen jo tiuskii että "Ei me VOIDA palauttaa maksua ilman tarvittavia tietoja..."

Minä hermostuin ja kysyin, että kuunteleeko hän ollenkaan mitä kysyn, haluan vaan tietää että... Ja nainen pamautti luurin korvaan.

No mitä siinä, palvelun chattiin.

Siellä "Jenna" selvitteli ja selvitteli, menin nettipankkiin ja laitoin kopion maksukuitusta, ja kysyin monta kertaa että jos yritän ostaa uuden paketin, saanko tuosta ensimmäisestä epäonnistuneesta rahat takaisin. Ei vastausta. Hän vaan ilmoittaa selvittävänsä maksua IT-osastolta, minä siihen että pitää se paketti saada matkaan tänään, ja tulee jo kiire, jos yritän ostaa uuden paketin, saanko siitä hävinneestä koko rahan takaisin. Minulla on nimittäin mennyt kerran ennenkin paketti pieleen heidän sivunsa kenkkuilun takia, ja he vähensivät palautuksesta ihan mojovan asiakaspalvelumaksun. Ei houkutellut ajatus, että jos tuo hävinnyt jotenkin löytyykin ja olen ostanut uuden, menee peruutuksesta asiakaspalvelumaksu. Tai jos toinenkin katoaa, meneekö ehkä molemmista maksunpalautuksista asiakaspalvelumaksu.

Jenna:
-"Selvitän asiaa IT-osastomme kanssa."

ASPA SELVITTELEE...
"Niin jos nyt yritän uudestaan ostaa paketin, jos onnistuisi niin saanko koko maksun tästä hävinneestä takaisin?"

"Niin jos nyt yritän uudestaan ostaa paketin, jos onnistuisi niin saanko koko maksun tästä hävinneestä takaisin?"

Jenna:
"Pieni hetki. Lähetys ei jostain syystä ole mennyt läpi ja selvitämme syytä"

SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
- "Mutta minulle ei sillä syyllä ole merkitystä, minun on saatava tänään paketti lähtemään !
Jos ostan uuden paketin ihan vaan Postista, saanko tästä hävinneestä koko maksun takaisin?"

- "Huhuu! Saisinko vastauksen!"

SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...

Jenna:
-"Ihan pieni hetki vielä, niin tarkistamme tuon maksun"

-"Pitää olla aika pieni hetki koska pitäisi jo lähteä matkaan ja pakettiinkin pitäisi teipata asiakirjoja ennen sitä. Olisin vienyt paketin naapurikuntaan, puolen tunnin matkan päähän, nyt pitää viedä tunnin matkan päähän ja kohta en enää ehdi sinne!"

SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
Jenna:
-"Pahoittelut tästä.
Palautamme rahan epäonnistuneesta lähetyksestä, mutta pieni viive tuossa näyttäisi valitettavasti olevan ja palautus ei vielä onnistunut. Pahoittelut tästä."

-"Olen kysynyt jo ainakin kuusi kertaa! Minua ei palautukset kiinnosta, haluan vaan paketin matkaan! Siis paitsi se että saanko koko rahan takaisin!"

Jenna:
-"Voisitteko kokeilla tehdä lähetyksen uudestaan? Jostakin syystä tilaus ei ole valitettavasti onnistunut."

-"Pakko kai tässä on"

Äkkiä kädet täristen hakkaamaan uudestaan pakettipalveluun omia ja vastaanottajan tietoja, mittaamaan pakettia, painon onneksi muistin, tulliin sisältö ja tavaroiden arvot, taas maksamaan, aikaa tunti saada paketti 50 kilometrin päähän perjantain työmatkaliikenteessä. Nytpä sentään onnistui! Sitten tulostamaan tullipapereita pakettikorttia ja teippaamaan niitä paketin päälle, aikaa enää alle tunti. Äkkiä autoon, bensaa on vähän mutta kyllä sen pitäisi riittää, ei ehdi tankata, bensavalokin syttyi, inhoan sitä, mutta ei auttanut, ja ehdin kuin ehdinkin UPSin keskuspaikkaan kymmentä vaille neljä. Verenpaine 200/300 mutta kyllä se siitä.

Sitä vaan ihmettelen, että PAKETTIPALVELUN aspa ei mitenkään voi ymmärtää, että asiakkaan pitäisi saada lähetys matkaan ja ajoissa perille, viis siitä mikä on mennyt pieleen ekassa paketissa. 90 euroa kun maksaa pakettipalvelulle paketista miten sen aspa ei ymmärrä että asiakas tarvitsee nimenomaan pakettipalvelua eikä mitään vian selvittelyä! Saatikka luuria korvaan.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.24 18:50:09

Mutta mahtaako aloittaja ymmärtää että sillä pakettipalvelun aspalla ei ole tietoa eikä valtuutta luvata rahojasi takaisin?

Siitä itkeminen taas hänelle on aivan turhaa vaan pitää antaa palautetta pidemmälle siitä, että olisi kiva jos reklamaatioihin pikkujutuista saisi lupauksen rahojen takaisinsaamisesta jo suoraan asiakaspalvelijalta.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   25.3.24 18:54:09

Kaikkea ne asiakaspalvelussa joutuu sietämään. Sinun kiire, yövuorot ja bensan loppuminen ei oikeuta sinua hermostumaan ja huutamaan. Hoida jatkossa asiat ajoissa, niin ei tarvitse sinun stressata ja kiireessä ja väsyneenä et huuda muille.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Sos 
Päivämäärä:   25.3.24 18:58:04

Ihan voit katsoa itseäsi peiliin. Asiakaspalveluammatissa toimineena voin sanoa, että puhelun katkaiseminen on ihan viimesijainen keino kun asiakas riehuu puhelimessa. Todella huonosti olet siis käyttäytynyt. Että näin.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   25.3.24 19:06:03

Miksi et ehtinyt tekemään pakettia viikko sitten? Tai kuukausi sitten? Oliko aspan syytä, että jätit homman viime tinkaan?

Ja jos aspalla ei ole vastausta esittämääsi kysymykseen, niin hän selvittää sen joltain, jolla on, mutta vaikka kuinka tiukkaat ja vaadit ja itket omaa saamattomuuttasi lähettää pakettia aikaisemmin, niin ei se ole sen aspan vika.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   25.3.24 19:08:23

Kukaan asiakaspalvelija ei tahallaan toimi epäsuotuisasti asiakasta kohtaan.

Terveisin 16v asti tähän päivään saakka asiakaspalvelutyössä toiminut. Nuorempana sitä kaikennäköstä paskaa kuuntelikin asiakkailta kun oli liian kiltti. Nykyään onneksi arvostan itseäni tarpeeksi että ammatista huolimatta kaikkea ei tarvitse kuunnella ja ottaa vastaan. Oikeasti suurimmaksi osaksi asiakkaat on ihania, mutta aina joskus sattuu kohdalle se luupää jolle voi osoittaa ovea. Sitä saa mitä tilaa.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.3.24 19:10:52

Näistäkin vastauksissta huomaa, että Suomessa asiakaspalvelija ei ole koskaan väärässä, on vain hankalia asiakkaita :))
Ei pärjäsisi maailmalla tollaset aspat

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.24 19:11:08

"Kaikkea ne asiakaspalvelussa joutuu sietämään. Sinun kiire, yövuorot ja bensan loppuminen ei oikeuta sinua hermostumaan ja huutamaan. Hoida jatkossa asiat ajoissa, niin ei tarvitse sinun stressata ja kiireessä ja väsyneenä et huuda muille."

Aamen.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   25.3.24 19:17:44

Lähettäjäjep

Päivämäärä25.3.24 19:10:52

Näistäkin vastauksissta huomaa, että Suomessa asiakaspalvelija ei ole koskaan väärässä, on vain hankalia asiakkaita :))
Ei pärjäsisi maailmalla tollaset aspat

---

Aa, eli kun asiakaalla on ilmeisesti omassa elämässä asiat niin huonosti, että se viha pitää purkaa asiakaspalvelijaan niin se on asiakaspalvelijan vika? Pitää vaan kuunnella? Ei terve. Oikeasti on olemassa ihmisiä jotka niin vihassa purkaa turhautumistaan etteivät suostu kuulemaan sanaakaan vaikka yrittäisi auttaa.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Prkl 
Päivämäärä:   25.3.24 19:28:06

Oma kokemus on, että UPS on postiakin paskempi. Pakettia ei voitu toimittaa kotiin, koska kukaan ei ollut kotona (kaikki töissä). Eivät myöskään jättäneet lähimpään UPSin toimipisteeseen muutaman kilometrin päähän vaan veivät takaisin lähtöterminaaliin ja sen viereiseen toimipisteeseen 30 km päähän. Ei ikinä mitään tilauksia enää UPSin kautta :(

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.3.24 19:28:26

Jep, tervetuloa kokeilemaan puhelinasiakaspalvelua! Äläkä valehtele että olet sitä tehnyt, koska yksikään aspa ei tuollaista sanoisi. Ihmiset osaa olla ihan kamalia, ihan oikeasti, hirviö olisi näille parempi kuvaus kuin ihminen.

Ja parempi asiakaspalvelu maailmalla on tällainen suomalainen myytti. Suomessa saat usein asiasi hoidettua ja ihan tarpeeksi hyvin verrattuna moneen muuhun maahan.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.24 19:31:25

Peiliin katsomisen paikka! Ja oikea palautekanava on UPS eikä hötönet, siellä ne kuuntelee sun puhelut ja katsoo chatit. Sitä kautta asia selviää.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 19:38:12

aloittaja oli kyllä nyt itse törppö. olisit voinut laittaa paketin aiemmin. tunnen kyllä tuollaisia ihmisiä. eletään jäätävässä kiireessä ja ressissä, ensin vatvotaan ja sitten tehdään asiat viime hetkellä tai mieluummin vähän myöhässä. kaikki pitäis tapahtua just nyt ja hirveet psykoosit jos hommat ei hoidu kun MINÄ ehdin VAIN nyt enkä ikinä muulloin.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Eeeee 
Päivämäärä:   25.3.24 23:22:09

No tuon aspan tai aspojen vika tuo ei ainakaan ollut, asiakaspalvelija toimii lähes aina vain välikätenä asiakkaan ja firman palveluiden ja korkeamman tahon välillä eikä heillä usein ole valtuuksia tehdä päätöksiä/asioita ilman infoa oikealta taholta. Firma voi ollakin sysisurkea, mutta väärään kohteeseen suuntasit turhautumisesi.

Asiakaspalvelutyössä olen minäkin ollut vuosikausia ja palvelen satoja ihmisiä vuodessa, pari kertaa pitänyt laittaa "lappu luukulle" ja lopettaa palveleminen juuri siksi kun sieltä on oksennettu syyttä suotta patoumat niskaani ja huudettu vailla mitään järjellistä syytä. Surkeita asiakaspalvelijoita löytyy toki, mutta suht hyvin Suomessa yleensä palvellaan, varsinkin jos itse on ihmisiksi.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: 3 meilläkin 
Päivämäärä:   26.3.24 11:29:32

No kuule kun ei se asiakaspalvelija voi siun rahoiksi muuttua, jos siinä tilauksessa on mennyt jotain pieleen. Ei voi palauttaa rahoja tilauksesta, jota ei heidän järjestelmässään näy. Ja harvoin palautuvat reaaliajassa muutenkaan.

Teen itse työtä, joka on sekoitus aspaa ja myyntiä, ja kaikkea sitä on tullut vastaan. Sitten, kun olet asiakkaalle jotain vastannut ja välittänyt hänen asiansa oikealle taholle, niin saat pommitusta, "missä menee, mikä maksaa, koska vastataan". Vaikka homma ei ole enää millään tavalla sinun käsissäsi. Muutaman kerran olen todennut, että suljen puhelimen, jos se huutaminen (tai huorittelu tms.) ei nyt lopu ;) En minä näistä tilanteista traumoja ole saanut, mutta nyppii kyllä hetken aikaa.

Väittäisin, että me suomalaiset voisimme oppia jotain ruotsalaisilta. Sieltä saa yleensä aiheestakin annettua huonoa palautetta asiallisesti muotoiltuna.

Jakeluyhtiöistä kommentoin sen verran, että paljon parjattu Posti on omalla kohdallani ollut aina se luotettavin pakettitoimittaja. Olen todennut, että kannattaa vaikka maksaa se 1-2 euroa enemmän kuin Matkahuolto tai Postnord kustantaisi. Postin paketit tulevat perille niin kuin kuuluu, meillä lähin toimipiste asiamiesposti, joten eivät edes kuskaa jonnekin kauemmas, kun ei tarvitse automaatin täyttymistä pelätä. MH ja Postnord menneet eräänkin kerran 30 km tai 20 km päähän tai ne kiikutetaan jonnekin aivan älyttömään paikkaan, jos asiakkaan valitsema automaatti täynnä.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: . . . 
Päivämäärä:   26.3.24 11:42:58

Ihan oli aloittajan oma vika. Ja tällaisten aloittajien kaltaisten asiakkaiden takia moni aspa vaihtaa alaa. Ei kaikki ole niin lehmänhermoisia, että pystyvät unohtamaan epäasialliset asiakkaat heti.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Wes 
Päivämäärä:   26.3.24 11:49:53

Monet asiakkaat ei ymmärrä sitä, että siellä puhelimen toisessa päässä saattaa olla juuri lukiosta valmistunut nuori taustallaan kahden viikon perehdytys. Heillä ei todellakaan ole mitään valtaa tehdä päätöksiä rahojen palautuksesta tai reklamaatioista. Sitä varten on erikseen väylät siellä firman sisällä. Ja miksi näin, sitä voi tiedustella sieltä firmasta sen oikean palautelomakkeen avulla.

Terveisin ex-puhelinaspa. Asiakkaan hermostuessa ja huutaessa yritin kaikkeni että asiakas ymmärtää että miten tilanteessa menetellään ja mikä on se oikea väylä reklamaatioille, palautteen toki asiakkaan puolesta kirjasin jos asiakas sitä tahtoi. Jos asiakas vain jatkoi huutoa ja raivoamista, pistin ääntä hiljemmalle ja avasin Ilta-Sanomat. Kun mikään ylempi taho ei sitä raivoa kuuntele eikä se aspalle huutaminen johda mihinkään.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   26.3.24 12:08:45

”Monet asiakkaat ei ymmärrä sitä, että siellä puhelimen toisessa päässä saattaa olla juuri lukiosta valmistunut nuori taustallaan kahden viikon perehdytys.”

Pahimmillaan ei ole edes sitä parin viikon perehdytystä. Puhelintyötä en ole tehnyt, mutta useamman sorttista muuta perinteistä asiakaspalvelua ja monessa niistä kahden viikon perehdytys olisi ollut ruhtinaallinen - usein puhuttiin parin tunnin tai yhden työpäivän mittaisesta perehdytyksestä…

Ymmärrän, että asiakasta risoo, mutta yhtälailla itseä on asiakaspalvelijana risonut se tilanne. Kun sut jätetään nopean perehdytyksen jälkeen yksin vastuuseen myymälästä tms., niin siinä ei anneta edes edellytyksiä tehdä työtä hyvin. Tätä on tullut vastaan aivan liian useassa paikassa.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Saana 
Päivämäärä:   27.3.24 12:26:49

"Mutta mahtaako aloittaja ymmärtää että sillä pakettipalvelun aspalla ei ole tietoa eikä valtuutta luvata rahojasi takaisin?"

Halusin vaan tietää, saanko koko maksun takaisin kun vika oli heidän palvelussaan. Kyllä heidän asiakaspalvelun pitäisi tuommoiset asiat tietää. Tai ainakin vastata ettei tiedä jos ei tiedä. Eikä vastannut siihen, sopiiko yrittää uudestaan paketin ostoa! Jos olisi heti sanonut että yritä vaan, olisin voinut viedä paketin naapurikuntaan ilman mitään kiirettä.

Ei ole vieläkään tietoa, saanko koko maksun takaisin vai joudunko maksamaan palvelumaksua. Minun tililtäni raha meni heidän verkkopalvelussaan, ei ollut minun virheeni.

Olis pitänyt ostaa paketti vaan heti Postin sivuilta uudestaan. Mutta jos ne siellä Ahvenanmaalla olisivat kuitenkin saaneet sen heiltä ostetun paketin voimaan niin sitten olisin varmaan ainakin joutunut maksamaan peruutusmaksua.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Suklis 
Päivämäärä:   27.3.24 12:53:23

"Halusin vaan tietää, saanko koko maksun takaisin kun vika oli heidän palvelussaan. Kyllä heidän asiakaspalvelun pitäisi tuommoiset asiat tietää. Tai ainakin vastata ettei tiedä jos ei tiedä. Eikä vastannut siihen, sopiiko yrittää uudestaan paketin ostoa! Jos olisi heti sanonut että yritä vaan, olisin voinut viedä paketin naapurikuntaan ilman mitään kiirettä."

Aspahan sanoi, että asiaa selvitetään. Ilman, että asia on selvitetty, ei voida tietää, johtuiko vika heidän palvelustaan ja oletko oikeutettu rahojen palautukseen. Eikä se aspa voi antaa lupaa tai kieltää sua yrittämästä uudestaan paketin ostoa. Saathan sä ostaa vaikka 100 pakettia, mutta jos haluat tietää saatko rahasi epäonnistuneesta takaisin, sun täytyy vaan odottaa, että aspa selvittää asian.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Suklis 
Päivämäärä:   27.3.24 12:54:52

"Äkkiä kädet täristen hakkaamaan uudestaan pakettipalveluun omia ja vastaanottajan tietoja, mittaamaan pakettia, painon onneksi muistin, tulliin sisältö ja tavaroiden arvot,..."

Niin olisithan sä voinut ne tiedot täyttää jo valmiiksi ja sitten "luvan" saatuasi vaan siirtyä maksamaan lähetystä. Harmi, että palvelu ei toiminut kuten toivoit, mutta 90% stressistäsi on itseaiheutettua.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.3.24 13:14:19

Päälle 20 v aspaa tehneenä sanoisin myös, että nyt oli aloittajan moka. Mitään ei tosiaan voida luvata ennen kuin asia on selvitetty. Pahinta on luvata jotain ja jos asia ei toteudukaan, niin sinun syytäsi. Onneksi omassa työssäni on vapaus valita asiakkaat - ei tarvitse ottaa sisälle ketään, josta tiedän tulevan harmia. Kaikilla aspoilla ei ole asiat yhtä ruusuisesti.

Ja aika monet potkut minullekin on annettu, kun en ole enää suostunut myymään alkoholia. Ja "Minä tunnen omistajan" on myös kiva. termi, olen tällaisille sankareille antanut puhelimen kouraan ja todennut, että minä tunnen myös, voidaan soittaa vaikka heti ja kysyä, mitä tehdään asian kanssa. Kukaan ei ole halunnut soittaa. :D

Kaikkea ei tarvitse sietää aspankaan, emme ole muiden likasankoja.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   27.3.24 13:59:26

Löytyikö näistä vastauksista yhtään asiakkaan ymmärtäjää?
Ei.
Suomalainen "asiakaspalvelu"
- saanko nauraa :))

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.3.24 14:05:06

Jep, hyvänkään aspan ei tarvitse olla toisen likasanko. Olen hyvä työssäni ja tiedän sen, pitkäpinnainen, ystävällinen ja oikeasti välitän ihmisistä. Mutta huonoa käytöstä, ääneen korottamista, suivaantumista yms en katsele. Tässä on jo monesti selitetty, miksi aspa ei voi vastata, jos ei ole ottanut ensin asiasta selvää. Kaikilla aspoilla ei ole valtuuksia hyvittää ennen selvitystä tai edes vastata ennen esimieheltä kysymistä.

Vaikka minulla on valtuudet hyvittää asia vaikka heti tarjoamalla sitä tai tätä, niin etenkään isommissa firmoissa tällaista ei voida tehdä käymättä tiettyä ohjelstusta ja esimiehen konsultaatiota läpi. Olen ollut töissä aikoinaan mm S-ryhmällä ja siellä oli tosi tarkat säännöt, mitä voi hyvittää ja mistä syistä ja millaisia hyvityksiä voi tarjota ja näistä piti usein myös kysellä esimieheltä. Yksityisellä on vapaampaa.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: so 
Päivämäärä:   27.3.24 17:22:14

Jep taitaa itsekin pitää aspoille tyhjästä raivoamisesta. :) Asiakas ei ole aina oikeassa, eikä hyvä asiakaspalvelu tarkoita kaiken kiltisti sietämistä. Yhdenkään aspan ei tarvitse olla asiakkaan likasanko, kuten Ällö yllä kiteytti.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   27.3.24 17:34:56

Tietäisittepä vaan, miten monta kertaa viikossa uhataan poliiseilla, yleisellä syyttäjällä, potkuilla ja presidentillä :D Nimi myös selvitetään ja naama kuulemma on Helsingin Sanomien etusivulla koska "minä tunnen Helsingin Sanomien päätoimittajan!!!!!" :D

Ei auta kuin nauraa. Palvelua saa kyllä, kunhan malttaa kuunnella mitä aspa sanoo. Aikamoinen red flag että aloittajan pitää kädet raivosta täristen mennä jatkamaan touhujaan.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 17:43:32

Onneksi olet saanut paljon hyviä vastauksia. Vika ei tosiaan ollut aspassa.
Itse olen vuoden tehnyt puhelinaspaa ja oli kyllä elämäni opettavaisin vuosi. Suosittelisin ihan kaikille.

Mitä tulee tuohon, että eikö aspa ymmärrä, että näillä voi olla kiire. Ymmärtää. Mutta aspa ei voi lähteä jokaisen asiakkaan kiireeseen mukaan. Eihän kukaan kestäisi sitä stressiä. Siksi todetaan, että ymmärretään kiire, mutta tilanteen ratkaiseminen vaatii vielä a, b ja c asiat ja ne nyt ottavat oman aikansa.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   27.3.24 18:10:29

Lähettäjä: Jep
Päivämäärä: 27.3.24 13:59:26

Löytyikö näistä vastauksista yhtään asiakkaan ymmärtäjää?
Ei.
Suomalainen "asiakaspalvelu"
- saanko nauraa :))

----------------------------------------------

Newsflash: asiakas ei ole aina oikeassa.

Kuten jo niin moneen kertaan on ratakiskosta väännetty, aspa ei voi lupailla tuossa tilanteessa mitään, koska tilanne on sen verran poikkeava, ettei se varmastikaan ole kuulunut perehdytykseen. Selvittely sitten taas vie aikaa. Ikävä juttu jos asiakkaalla on kiire, mutta ei se aspa voi tilanteelle yhtään sen enempää vaikka kuinka huutaisi ja hokisi.

Suomessa ihan oikeasti asiakaspalvelu toimii, aina saa apua ja vastauksen kun vaan vaivautuu käyttäytymään asiallisesti. Jos huutaa kuin mielipuoli, saa syyttää ihan itseään siitä jos saa luurin korvaan.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 19:02:32

Onko aloittaja vähän tyhmä?

a) Se eka oli selkeästi epäonnistunut, mitä sä jäit asiakaspalvelijaa riivaamaan kiireessä? Miksi et vain hoitanut lähetystä loppuun ja soittanut aspaan epäonnistuneen paketin palautuksesta paremmalla ajalla?

b) Se aspa sanoi sulle ihan ensimmäisessä vastauksessa että kyllä, sä saat rahat takaisin, jos lähetys on tosiaan epäonnistunut. Pitääkö sulle suoraan tavata tuo rautalangasta, rivien välistä et osaa sen vertaa lukea että tajuaisit että aspan "voidakseen palauttaa maksun he tarvitsevat maksutositteen ja blaa blaa" tarkoitti nimenomaan sitä?

c) Kun sä soitit sinne aspaan asiakaspalvelijoita riivaamaan ja niille huutamaan, niin ei tullut mieleen että niin kauan kun sinä roikut vihaisena puhelimessa sen jälkeen, kun olet sen vesiselvän vastauksen kysymykseesi saanut, ei se asparukka voi muuta tehdä kuin sitä sun tilausta selvittää? Miksi et sanonut aspalle että heippa, palaan palautuksesta myöhemmin?

Nyt oli kyllä uusavuttomin ja typerin aloitus hetkeen. Säälittää ne aspat jotka joutuivat sun kanssa toimimaan :D

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   27.3.24 20:37:08

Että aloittaja on kehdannut viurata asiasta kun toiset selvittää. Häpeän puolestasi kun et itse tajua olleesi väärässä ja pahasti myöhässä.

Eeppinen facepalm.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   27.3.24 20:55:27

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   28.3.24 02:24:19

Aika erikoista, että aspan ei tarvitse osata neuvoa paketin lähettämisessä tuommoisessa tilanteessa, missä PAKETTIPALVELU on ottanut rahat mutta asiakas ei saa lähetyspapereita. Ymmärrän jos jokin K-marketin asiamiesposti ei osaa semmoisessa tilanteessa neuvoa.

Olin itse viime viikonloppuna Tampereella isolla loosikirppiksellä. Siellä oli yhdessä pöydässä muumimukeja, valitsin tyttärelleni joitakin ja huomasin että yhdestä puuttuivat hintatarrat. Otin sen mukaan ja annoin kassalla kassahenkilölle, sanoin että loosissa numero 108 oli tämmöinen, unohtunut hinnoitella. Kassahenkilö sanoi, että ei voida myydä sitä. Vastasin että ei tietenkään. Kassahenkilö tunki sen jonnekin eikä laittanut loosin numeroa muistiin siihen. Hetken päästä hän alkoi luennoida että et voi ostaa sitä koska emme voi myydä sulle sitä koska siitä puuttuu tarra. Tokaisin että "Sanoinko että haluan ostaa sen?!"

Toinen myyjä pölähti siihen ja sanoi jatkavansa siitä. Hän sanoi, että "Anteeksi mutta saanko sanoa että olet todella ilkeä!"

Olin ihan hoomoilasena ja sitten muistin: edellisellä käynnillä tämä täti oli kassalla osoittanut koriani ja pyytänyt jotain tavaraa, annoin sen ja sitten hän osoitti toista enkä tajunnut mitään. Hän siihen selitti että hänen on vaikea ylettyä tavaroihin, voinko ojentaa niitä hänelle. Hän oli hyvin lyhyt ihminen. No siinähän sitten ojentelin sen sijaan, että olisin kaivanut paksusta kukkarostani oikean maksukortin valmiiksi ja siirrellyt piipattuja tavaroita pakkauspöydälle kuten yleensä kassalla teen että pääsen muiden jonottajien tieltä nopeasti pois. Sanoin silloin sille tädille, että "Eikös kannattaisi hankkia jokin jakkara että pystyy hoitamaan hommansa?" (Jakkaroita oli siellä kirppikselllä monia myynnissä, esim. lasten pesuhuonejakkaroita, ettei olisi ollut vaikea järjestää.)

Se sitten olikin ilmeisesti jäänyt kaivelemaan. Keskustelu jatkui sillä, että pohdin pitäiskö minun kantaa rahani jonnekin muualle ja kassahenkilön mielestä saattaisi olla parasta tehdä niin.

Ostan sieltä pari kertaa kuukaudessä keskimäärin 100 eurolla, ja seuralaiseni ostaa CD-levyjä. Luulisi että sen kirppiksen tarkoitus on myydä looseistaan maksaneiden asiakkaiden tavarat, ei henkilökunnan viihdyttäminen.

Olen itse ollut loosikirppiksellä kassana ja hinnoittelemattomat tavarat ovat houkuttelevat väärinkäytöksiin, toisen myyjän on niin helppo liimata siihen vaan oma tarransa. Ja jos semmoinen lyödään vaan johonkin epäselvien kasaan niin se ei yleensä päädy oikealle myyjälle takaisin, siksi sanoin loosin numeron mistä sen huomasin.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.3.24 02:49:33

"Sanoin silloin sille tädille, että "Eikös kannattaisi hankkia jokin jakkara että pystyy hoitamaan hommansa?"

Tämäkö oli sinusta siis ihan korrekti kommentti? Saako sinun työntekoasi tulla kommentoimaan suoraan tai epäsuorasti arvostellen ulkonäköäsi? Annatko useinkin tällaisia vinkkejä aspoille? Voi luoja...

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   28.3.24 02:53:55

"Niin jos nyt yritän uudestaan ostaa paketin, jos onnistuisi niin saanko koko maksun tästä hävinneestä takaisin?"

"Niin jos nyt yritän uudestaan ostaa paketin, jos onnistuisi niin saanko koko maksun tästä hävinneestä takaisin?"

Jenna:
"Pieni hetki. Lähetys ei jostain syystä ole mennyt läpi ja selvitämme syytä"

SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
- "Mutta minulle ei sillä syyllä ole merkitystä, minun on saatava tänään paketti lähtemään !
Jos ostan uuden paketin ihan vaan Postista, saanko tästä hävinneestä koko maksun takaisin?"

- "Huhuu! Saisinko vastauksen!"

SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...

Jenna:
-"Ihan pieni hetki vielä, niin tarkistamme tuon maksun"

-"Pitää olla aika pieni hetki koska pitäisi jo lähteä matkaan ja pakettiinkin pitäisi teipata asiakirjoja ennen sitä. Olisin vienyt paketin naapurikuntaan, puolen tunnin matkan päähän, nyt pitää viedä tunnin matkan päähän ja kohta en enää ehdi sinne!"

SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
Jenna:
-"Pahoittelut tästä.
Palautamme rahan epäonnistuneesta lähetyksestä, mutta pieni viive tuossa näyttäisi valitettavasti olevan ja palautus ei vielä onnistunut. Pahoittelut tästä."

-"Olen kysynyt jo ainakin kuusi kertaa! Minua ei palautukset kiinnosta, haluan vaan paketin matkaan! Siis paitsi se että saanko koko rahan takaisin!"

No on kyllä harvinaisen sekavaa länkytystä asiakkaan puolelta. Ensin ei mikään muu kiinnostakaan kuin rahojen palautus, ja sitten kun aspa sanoo että saat rahat takaisin, huudat ettei palautukset kiinnosta paitsi rahojen palautus??

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   28.3.24 12:58:13

Aspa ei kuuntele ollenkaan, mitä asiakas sanoo eikä yritä löytää ratkaisua asiakkaan ongelmaan. Voisi alussa selvittää, miten asiassa yleensä edetään eikä jättää asiakasta huutelemaan linjoille. On siis vain itseään varten töissä.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.3.24 13:15:11

Minä sain tietoturvafirmasta tässä niin hirvttävän huolimatonta ja mitään lukea viitsimätöntä ja siksi myös ymmärtämätöntää palvelua etten ikinä ole ulkom firmasta ennen saanut. Ennen tasan suomalaisessa kirjakaupassa netissä aspassa tulkut vastaan porukkaa, jotka eivät edes kykene tilausnimikkeitä erottamaan toisistaan. Siitä on piiiitkältä toistakymmentä vuotta aikaa minimi jollei vajaa parikymmentä. Silloin otin ja kävelin siirtyen Amazonin asiakkaaksi.

Nyt tuli samanlaista: ei osattu erottaa kahta erilaista tilausta toisistaan niin milläääääään.
Nyt pitää kai taas äänestää toiminnalla. Eihän tämä ole enää tottakaan - fiilis.

Vähän kuin julkinen perusterveydenhuolto ..

Kärkkäisellä on minusta hitsin hyvä aspa.

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   29.3.24 16:20:55

""Sanoin silloin sille tädille, että "Eikös kannattaisi hankkia jokin jakkara että pystyy hoitamaan hommansa?""

"Tämäkö oli sinusta siis ihan korrekti kommentti? Saako sinun työntekoasi tulla kommentoimaan suoraan tai epäsuorasti arvostellen ulkonäköäsi? Annatko useinkin tällaisia vinkkejä aspoille? Voi luoja... "

Olen itse asiakaspalvelija jakelutyössä. Kyllä tulee valituksia laidasta laitaan, ei yleensä minulle, mutta milloin mistäkin. Autolla suditaan ja jää kuoppa postilaatikolla, rapussa kuljetaan äänekkäästi tömistellen, musiikki pihalla autossa liian kovalla, ajetaan kärrytiellä liian kovaa, postilaatikon kansi jää auki, postiluukku kolahtaa liian kovaa, tuotteita rytätään jne jne. Kaikki palautteet tulevat työntekijöille ja asiakkaan kohdalle usein laitetaan huomautus esim. "Älä kolista luukkua". Ei tulis mieleenkään, että asiakkaan pitäisi tulla vaikka avaamaan meille ovia tai postilaatikko!

  Re: Asiakaspalvelijat itseään varten

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   29.3.24 16:21:42

... tai että ruvettais mäkättämään asiakkaille heidän palautteistaan, siitä tulisi vähintään vakava huomautus esimieheltä!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.