Lähettäjä: Saana
Päivämäärä: 25.3.24 17:45:48
En ehtinyt viikonloppuna tekemään pääsiäispakettia ulkomaille, vaan tänään yövuorosta päästyäni hain varatut tavarat ja muutakin kivaa ja tein ison paketin. Paketissa oli särkyviä esineitä ja painavia esineitä, siinä oli aikamoinen säätäminen että sai kaiken hyvin suojattua ja pehmustettua ja silti mahdollisimman tiiviisti pakattua. Tänään se piti saada matkaan, iltapäivällä se oli juuri ja juuri valmis että ehdin viedä sen naapurikuntaan UPSin pisteeseen.
Mutta ahvenanmaalaisen postituspalvelun kaavakkeiden täyttämisen ja lähetyksen maksamisen jälkeen pakettikortin tulostus antoi vain tyhjän ruudun. Eikä sähköpostiin tullut vahvistusta. Soitin asiakaspalveluun, siellä aspan leidi kysyi millä nimellä ja osoitteella paketti on lähetetty ja selvitteli jotain. Kysyin että jos ostan uuden paketin, rokottavatko he jotain tämän hävinneen peruuttamisesta. Ei vastausta siihen, nainen vaan selittää että voidakseen palauttaa maksun he tarvitsevat maksutositteen ja blaa blaa... Kysyin uudestaan ja nainen siihen jo tiuskii että "Ei me VOIDA palauttaa maksua ilman tarvittavia tietoja..."
Minä hermostuin ja kysyin, että kuunteleeko hän ollenkaan mitä kysyn, haluan vaan tietää että... Ja nainen pamautti luurin korvaan.
No mitä siinä, palvelun chattiin.
Siellä "Jenna" selvitteli ja selvitteli, menin nettipankkiin ja laitoin kopion maksukuitusta, ja kysyin monta kertaa että jos yritän ostaa uuden paketin, saanko tuosta ensimmäisestä epäonnistuneesta rahat takaisin. Ei vastausta. Hän vaan ilmoittaa selvittävänsä maksua IT-osastolta, minä siihen että pitää se paketti saada matkaan tänään, ja tulee jo kiire, jos yritän ostaa uuden paketin, saanko siitä hävinneestä koko rahan takaisin. Minulla on nimittäin mennyt kerran ennenkin paketti pieleen heidän sivunsa kenkkuilun takia, ja he vähensivät palautuksesta ihan mojovan asiakaspalvelumaksun. Ei houkutellut ajatus, että jos tuo hävinnyt jotenkin löytyykin ja olen ostanut uuden, menee peruutuksesta asiakaspalvelumaksu. Tai jos toinenkin katoaa, meneekö ehkä molemmista maksunpalautuksista asiakaspalvelumaksu.
Jenna:
-"Selvitän asiaa IT-osastomme kanssa."
ASPA SELVITTELEE...
"Niin jos nyt yritän uudestaan ostaa paketin, jos onnistuisi niin saanko koko maksun tästä hävinneestä takaisin?"
"Niin jos nyt yritän uudestaan ostaa paketin, jos onnistuisi niin saanko koko maksun tästä hävinneestä takaisin?"
Jenna:
"Pieni hetki. Lähetys ei jostain syystä ole mennyt läpi ja selvitämme syytä"
SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
- "Mutta minulle ei sillä syyllä ole merkitystä, minun on saatava tänään paketti lähtemään !
Jos ostan uuden paketin ihan vaan Postista, saanko tästä hävinneestä koko maksun takaisin?"
- "Huhuu! Saisinko vastauksen!"
SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
Jenna:
-"Ihan pieni hetki vielä, niin tarkistamme tuon maksun"
-"Pitää olla aika pieni hetki koska pitäisi jo lähteä matkaan ja pakettiinkin pitäisi teipata asiakirjoja ennen sitä. Olisin vienyt paketin naapurikuntaan, puolen tunnin matkan päähän, nyt pitää viedä tunnin matkan päähän ja kohta en enää ehdi sinne!"
SELVITTELYÄ TOISESSA PÄÄSSÄ...
Jenna:
-"Pahoittelut tästä.
Palautamme rahan epäonnistuneesta lähetyksestä, mutta pieni viive tuossa näyttäisi valitettavasti olevan ja palautus ei vielä onnistunut. Pahoittelut tästä."
-"Olen kysynyt jo ainakin kuusi kertaa! Minua ei palautukset kiinnosta, haluan vaan paketin matkaan! Siis paitsi se että saanko koko rahan takaisin!"
Jenna:
-"Voisitteko kokeilla tehdä lähetyksen uudestaan? Jostakin syystä tilaus ei ole valitettavasti onnistunut."
-"Pakko kai tässä on"
Äkkiä kädet täristen hakkaamaan uudestaan pakettipalveluun omia ja vastaanottajan tietoja, mittaamaan pakettia, painon onneksi muistin, tulliin sisältö ja tavaroiden arvot, taas maksamaan, aikaa tunti saada paketti 50 kilometrin päähän perjantain työmatkaliikenteessä. Nytpä sentään onnistui! Sitten tulostamaan tullipapereita pakettikorttia ja teippaamaan niitä paketin päälle, aikaa enää alle tunti. Äkkiä autoon, bensaa on vähän mutta kyllä sen pitäisi riittää, ei ehdi tankata, bensavalokin syttyi, inhoan sitä, mutta ei auttanut, ja ehdin kuin ehdinkin UPSin keskuspaikkaan kymmentä vaille neljä. Verenpaine 200/300 mutta kyllä se siitä.
Sitä vaan ihmettelen, että PAKETTIPALVELUN aspa ei mitenkään voi ymmärtää, että asiakkaan pitäisi saada lähetys matkaan ja ajoissa perille, viis siitä mikä on mennyt pieleen ekassa paketissa. 90 euroa kun maksaa pakettipalvelulle paketista miten sen aspa ei ymmärrä että asiakas tarvitsee nimenomaan pakettipalvelua eikä mitään vian selvittelyä! Saatikka luuria korvaan.
|