Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.24 12:00:20

Kiinnostaisi jostain syystä hakea sairaanhoitajan opintoihin nyt yhteishaussa. Ala ei täysin vieras ole, sillä noin 15 vuotta sitten opiskelin tutkintoa 40 opintopisteen verran eli vähän reilun puoli vuotta. Jätin kuitenkin silloin opinnot kesken ja vaihdoin alaa. Nyt olen kyllästynyt tähän nykyiseen alaan ja huonoon työtilanteeseen.

Se, mikä tässä sairaanhoitajan ammatissa sitten mietityttää:
- onko se oikeasti niin kamalaa mitä kaikkialta kuulee?
- huonosti palkattu? Saan tällä hetkellä näissä toimistotöissä 2 700 e johon olen ihan tyytyväinen. Eikös sairaanhoitajana saisi aika saman?
- kaksivuorotyö menettelee, mutta kolmivuorotyö ei. Onko tällä perusteella järkeä lähteä alalle?
- ehdin yhden harjoittelun käymään, vanhusten palvelukodissa, se ei ollut juttuni
- fyysinen kunto on hyvä ja se ei mietitytä ollenkaan. Kaipaan fyysistä työtä
- minua kiinnostaa hyvä työtilanne ja erilaiset työmahdollisuudet

Kehu työtäsi ja alaa tai vastaavasi hauku sitä! Mikä on kivaa, mikä mättää? Miksi alalta lähtee paljon ihmisiä pois?

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.24 12:01:34

Toinen tutkinto mitä mietin, on tradenomi. Mutta jotenkin se toimistotyö ei enää vaan kiehdo.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 13:25:05

onko se oikeasti niin kamalaa mitä kaikkialta kuulee?
- Ei ole, mutta riippuu ihan työpaikasta. On aivan kamalia paikkoja ja sitten on niitä mahtavia paikkoja.

huonosti palkattu? Saan tällä hetkellä näissä toimistotöissä 2 700 e johon olen ihan tyytyväinen. Eikös sairaanhoitajana saisi aika saman?
-Sairaanhoitajan peruspalkka on noin 2700e/kk riippuen hva:sta. Siihen päälle mahdolliset vuorolisät.

kaksivuorotyö menettelee, mutta kolmivuorotyö ei. Onko tällä perusteella järkeä lähteä alalle?
- Päivätyöhön sekä kahteen vuoroon on kova hinku, joten kannattaa henkisesti sekä fyysisesti valmistautua kolmeen vuoroon. Toki itsekin olen töissä paikassa, jossa tehdään kolmea vuoroa, mutta itse en tee yövuoroja ollenkaan ja kollega tekee puolestani, sillä hän haluaa tehdä öitä.

ehdin yhden harjoittelun käymään, vanhusten palvelukodissa, se ei ollut juttuni
- Onneksi hoitoalalla on paljon muutakin ja näihin kaikkiin pääsee kyllä tutustumaan opintojen aikana.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: avustaja 
Päivämäärä:   25.3.24 13:30:14

Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajan tutkinnon kahta ekaa opintojaksoa hoiva-avustajan työtä varten. Hoitoalan palkoissa on kyllä todella pienet porrastukset. Hoiva-avustajan peruspalkka n. 2100 € kun lähihoitajan palkka 2400 € ja jos tosiaan sairaanhoitajan peruspalkka on 2700€
Kuitenkin vastuu jo hoiva-avustajan ja lähihoitajan välillä on huima.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   25.3.24 13:31:17

onko se oikeasti niin kamalaa mitä kaikkialta kuulee?
* Riippuu työpaikasta. Oma työni leikkausosastolla on mielestäni äärimmäisen kiinnostavaa. Pääset näkemääm kaikkea, mitä muuten et. Opit ymmärtämään terveydenhuoltoa myös vähän eri kannalta.
- huonosti palkattu? Saan tällä hetkellä näissä toimistotöissä 2 700 e johon olen ihan tyytyväinen. Eikös sairaanhoitajana saisi aika saman?
* Peruspalkka on hieman tuota enemmän + ikälisät. Vastuuseen nähden palkka on pieni. Yleisessä mittakaavassa ei, mutta onhan se alle keskitulon.
- kaksivuorotyö menettelee, mutta kolmivuorotyö ei. Onko tällä perusteella järkeä lähteä alalle?
* Kyllä voit hakea alalle. En minäkään tee kolmivuorotyötä koska en halua
- ehdin yhden harjoittelun käymään, vanhusten palvelukodissa, se ei ollut juttuni
* Suurin osa hoitotyöstä tapahtuu vanhojen ihmisten parissa.
- minua kiinnostaa hyvä työtilanne ja erilaiset työmahdollisuudet
* No sitä on tarjolla.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   26.3.24 09:15:40

"Oma työni leikkausosastolla on mielestäni äärimmäisen kiinnostavaa. Pääset näkemääm kaikkea, mitä muuten et. Opit ymmärtämään terveydenhuoltoa myös vähän eri kannalta."

No juurikin joku tällainen kiinnostaisi.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: pallo 
Päivämäärä:   26.3.24 09:34:28

Näin vierestä puolison sairaanhoitaja/ensihoitaja opintoja sivusta seuranneena ne harjoittelut antavat tosi hyvän kuvan, mikä meininki on missäkin ja mistä itse tykkää. Puolisoni esimerkiksi tykkäsi olla kirurgian polilla ja neuroteholla, lasten päivystys ja muistisairaiden hoitokoti ei ollut oma juttu. Jos jotain hyvää alassa on, niin ne on ehdottomasti nuo harjoittelut, joissa pääsee tutustumaan laajasti kaikkeen!

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 10:10:51

Ei se perusharjoittelu ollut minunkaan juttuni mutta en myöskään hakenut töihin mihinkään hoivakotiin. Perushoitoa toki on lähes joka paikassa, paitsi ehkä poliklinikalla.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.3.24 10:15:03

Hei Kuinkas nopeasti saa tehdä töitä? Ilmeisesti 140 op pitää olla kasassa, että saa tehdä sairaanhoitajan sijaisuuksia (eli opiskelua takana reilut 2 v), mutta saiko jo aiemmin tehdä lähihoitajan sijaisuuksia, tällaista muistelisin? Minulla on tilanne se, että opintotukikuukausia on jäljellä vain 8 kk, koska minulla on alla jo toinen korkeakoulututkinto ja jollainhan sitä pitäisi elää. :D

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   26.3.24 10:16:17

Eli jos pääsisin kouluun nyt elokuussa, niin saisinko tehdä jotain töitä kesällä 2025 kun kasassa olisi mitä luultavimmin vasta 60 op?

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   26.3.24 10:25:51

Periaatteessa saat tehdä töitä vaikka heti. Vanhainkoteihin, päikkyihin yms. voi mennä tekemään hoiva-avustajan sijaisuutta. Toki ennen ensimmäistä harjoittelua työn saaminen voi olla hankalaa, toki ei mahdotonta. Joskus n. ensimmäisen vuoden jälkeen sai tehdä lähihoitajaa ja 140 op on sairaanhoitajan sijaisuuden raja.

Itse työskentelin lähes 100% työajalla koko opintojen ajan ja rahoitin opintoni niin. Ja pidin myös hevosta. Ei helpoin tie, mutta alan työkokemuksesta on kyllä sitten hyötyä opintojenkin kannalta. Se, että tekee alan töitä auttaa oppimaan asioita.

Tosin opiskeluajan työpaikat tulee olemaan vanhainkoteja, osastoja, terveyskeskusta yms. Vahvaa erikoisosaamista vaativiin paikkoihin ei oteta opiskelijoita (ainakaan omalla hva)

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Stu 
Päivämäärä:   26.3.24 10:31:02

Minuakin kiinnostaa sh-opinnot, mietin vaan, että joudun käymään töissä samaan aikaan, milloin on ensimmäiset harjoittelut ja kuinka kauan ne kestää?

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   26.3.24 11:13:37

Eka harjoittelu taitaa ajoittua ensimmäisen lukuvuoden toiselle puoliskolle. Siinä harjoitteluja voi olla 1-2 peräkkäin ja kokonaiskesto varmaan sen 6-10 viikkoa. Eri kouluissa harjoittelut ja niiden ajankohdat rakentuvat vähän eri tavoilla, joka paikassa se x harjoittelu ei kestä samaa aikaa ja ilmeisesti jossain pystyy itse vaikuttamaan kestoihin. Opinnoissa pääasia on että x opintopistemäärä opinnoista on työharjoittelua, ei ole eritelty paljonko pitää olla missäkin.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.24 11:54:17

Tuo koulu mihin hain niin siellä ensimmäinen harjoittelu näkyi olevan marraskuun puolesta välistä jouluun. Kokonaiset 5 viikkoa.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 12:03:30

Harjoittelujen ajankohta ja kesto riippuu ihan koulusta.

Meillä oli ensimmäinen harjoittelu ekan vuoden keväällä, toinen tokan vuoden syksyllä. Kolmas tokan vuoden keväällä ja sit vielä neljäs kolmosvuoden syksynä. Viides harjoittelu oli ajallisesti suunniteltu kolmannen vuoden keväälle, mutta itse siirsin kesälle ja tein palkallisena.

Kestot vaihtelee neljän ja kahdentoista viikon välillä. Ja olisikohan viimeinen harjoittelu ollut jopa 14 viikkoa?

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Eih 
Päivämäärä:   26.3.24 16:37:06

Omakohtaisesta kokemuksesta en suosittele, mutta todettakoon että opiskeluajoista on jo vuosikymmeniä vierähtänyt. Minkään muun alan edustajissa en ole kohdannut samanlaisia ihmisiä kuin hoitoalalla, missä omahyväisen, olevinaan kivan ulosannin takana on varsinaisia ihmispaholaisia. Vieläkin toivon että olisin opiskeluaikana ollut itsevarmempi ja puuttunut siihen simputukseen mitä alalla olevat "ohjausta" antavat tulevat kolleegat harjoittivat minkä ehtivät.
Varmasti on kivojakin paikkoja olemassa, mutta itse vaihdoin alaa enkä ole katunut.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Kylllä 
Päivämäärä:   26.3.24 17:53:06

Sairaanhoitajan lähtöpaikka alkaa olemaan jo useassa paikassa +3000e ja tarkoitus olisi kohtapuoliin se 3200e. Esimerkkinä pelastuslaitoksen ensihoitaja/sairaanhoitaja peruspalkka +3000e, ikälisät päälle ja kiinteä tonni kuukauden lisistä niin kuukausipalkka on noin 4500e.
Monet paikat tarjoaa nyt sairaanhoitajille töitä 3200-3500e peruspalkalla, lisät päälle. Kyllä minä tällaisilla palkoilla kohta ihan mieluusti valmistun ja päälle voi tehdä vaikka pari kertaa kuukaudessa keikkatöitä.

Itse neljän vuoden opiskeluiden jälkeen voin sanoa että olen ollut tyytyväinen opetukseen ja erityisen tyytyväinen jokaiseen työharjoittelupaikkaani. Jokaisessa paikassa on opiskelija otettu hyvin huomioon. Työmahdollisuuksia on monia ja itsellä on tarkoitus käydä kokeilemassa eri paikkoja kunnes löytyy se oma juttu. Suosittelen ehdottomasti. Mutta valitse "laadukas" koulu.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Kylllä 
Päivämäärä:   26.3.24 17:54:34

Alalla on tosiaan paljon ihmisiä joilla ns. todellisuudentaju katoaa ja puhuvat asiakkaista hyvin halveksuvasti. Itse en koskaan mene näihin juttuihin mukaan vaan sanon reilusti oman mielipiteeni, että en arvosta tuollaista puhetta, mieti jos olisit itse kyseinen asiakas.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   26.3.24 21:49:48

onko se oikeasti niin kamalaa mitä kaikkialta kuulee?
*Riippuu mitä kamalalla tarkoitat. Tällä hetkellä työntekijöistä on pulaa ja joillain osastoilla meno on kuin mustan huumorin sketsistä. Kiirettä ja painetta pitäisi pystyä sietämään ja hyvä palautumiskyky on plussaa.

- huonosti palkattu? Saan tällä hetkellä näissä toimistotöissä 2 700 e johon olen ihan tyytyväinen. Eikös sairaanhoitajana saisi aika saman?
*Saisi.
- kaksivuorotyö menettelee, mutta kolmivuorotyö ei. Onko tällä perusteella järkeä lähteä alalle?
* Jos työt kolmessa vuorossa ei onnistu, karsii se paljon vaihtiehtoja paikoista joissa työskennellä. Kaikista mielenkiintoisimmat paikat ovat usein 3- vuorotyötä.
- ehdin yhden harjoittelun käymään, vanhusten palvelukodissa, se ei ollut juttuni
*Ei haittaa, mutta kts. edellinen vastaus.

- fyysinen kunto on hyvä ja se ei mietitytä ollenkaan. Kaipaan fyysistä työtä

- minua kiinnostaa hyvä työtilanne ja erilaiset työmahdollisuudet
*Tätä on tarjolla.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   26.3.24 21:57:38

Ja lisäyksenä edelleen: itse rakastan sh:n työtäni. Pääsen näkemään asioita joita moni ei koko elämänsä aikana näe tai koe. Olen ollut läsnä elämän alkaessa ja elämän päättyessä. Olen jakanut potilaiden iloa ja myötäelänyt surua. Olen tavannut mielettömiä ihmisiä ja kuullut uskomattomia tarinoita. Käteni on käynyt niin kummallisissa paikoissa ettei ole tosikaan. :D Yksikään työpäivä ei ole samanlainen (työskentelen päivystysluonteisella osastolla).
Kirurgia, sydäntaudit ja lastentaudit, sekä päivystys on tullut tutuksi. Kaikki mahtavia paikkoja työskennellä.

Tässä työssä todella valkenee mitä tarkoittaa sanonta "Totuus on tarua ihmeellisempää".
Parasta työtä ikinä ja ehkä ne palkatkin sieltä pikkuhiljaa nousevat kohtaamaan työn vaativuutta
T. Alalla vuodesta 2007.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 22:43:24

Päivätyötä on mm. poleilla, päiväkodeissa, terveyskeskuksissa, päiväsairaaloissa, työterveydessä. Kaksivuorotyö taitaa olla harvinaisempaa mutta ainakin kotihoidossa sitä on.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   27.3.24 02:07:07

- onko se oikeasti niin kamalaa mitä kaikkialta kuulee?
-> Tämä ihan kiinni työpaikasta, minkä itse kokee kamalaksi ja millaisia asiakkaat ovat. Olen työskennellyt sh 25v ja vain yksi työpaikka tullut vastaan missä asiat oli tosi huonosti ja paikka huonosti johdettu sekä työilmapiiri ihan hirveä.

- huonosti palkattu? Saan tällä hetkellä näissä toimistotöissä 2 700 e johon olen ihan tyytyväinen. Eikös sairaanhoitajana saisi aika saman?
-> Riippuu sopimuksesta, missä työskentelet ja mitä vuoroja. Meidän kunnassa ei saisi kyllä noin paljoa oli sitten yksityisellä tai kunnalla, yleensä vaihtelee 2300-2500e väliltä.

- kaksivuorotyö menettelee, mutta kolmivuorotyö ei. Onko tällä perusteella järkeä lähteä alalle?
-> On kyllä, aikas hyvin saa valita kun heti työsuhteen alussa ilmoittaa rajoituksista noihin vuoroihin. Meillä on useita ketkä eivät tee yövuoroa lainkaan ja muutama ketkä eivät tee iltavuoroakaan. Eli uskoisin kyllä olevan sovittavissa.

- ehdin yhden harjoittelun käymään, vanhusten palvelukodissa, se ei ollut juttuni
-> Suuntautumisvaihtoehtoja on monia, joka on hoitoalan paras puoli. Itse työskentelen sopparin ja asiakkaiden mukaan niin vanhusten, lasten, nuorten, kehitysvammaisten ja pitkäaikaissairaiden kanssa. Opiskeluissa mahdollista keskittyä siihen puoleen mikä kiinnostaa ja harjoitteluissa pääsee myöskin hyvin tutustumaan eri alueisiin, mikäli ei ole varma koulua aloittaessa mihin haluaa tähdätä (tosi moni ei tiedä).

- fyysinen kunto on hyvä ja se ei mietitytä ollenkaan. Kaipaan fyysistä työtä
-> Fyysinen kunto on kyllä elinehto tällä alalla

- minua kiinnostaa hyvä työtilanne ja erilaiset työmahdollisuudet
-> Työmahdollisuudet riippuu paljon tilanteesta omassa kunnassa, mitä paikkoja haluaa hakea sekä tekeekö vuorotyötä. Paikkoja on kyllä paljon vähemmän tarjolla kun mitä uutisoidaan, itse olen ollut urani alkuvaiheessa vuoden työttömänä vaikka asuin pk seudulla. Työmahdollisuuksia on tosi paljon lasten ja nuorten puolelta, mielenterveyteen, kuntoutukseen, kotipalveluun, sairaalaan ym.

Omia plussia vielä, mitä tulee mieleen niin juurikin ne vaihtuvat työpaikat, tasainen rahantulo, mahdollisuus tehdä pelkkää yövuoroa, asiakkaiden pysyvyys, näkee hoidon tuloksen ja pääsee monipuolisesti näkemään eri hoidon päitä, tilanteita ja oppii niistä. Kouluaikana tykkäsin kaikesta kirjallisesta mitä opiskeltiin, vihasin harjoittelujaksoja ja ryhmätöitä.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   27.3.24 08:06:18

En lähtisi sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Palkka ei vastaa työn vaativuutta eikä koulutustasoa.
Pelkällä päivätyöllä moni muu korkeakoulutettu saa enemmän palkkaa kuin sh.
Sairaanhoitaja pääsee ok palkoille vasta kun raataa kaikki viikonloput, yöt ja pyhät töissä.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Maija 
Päivämäärä:   27.3.24 08:11:09

Päivätyötä on mm. poleilla, päiväkodeissa, terveyskeskuksissa, päiväsairaaloissa, työterveydessä. Kaksivuorotyö taitaa olla harvinaisempaa mutta ainakin kotihoidossa sitä on.

Sairaanhoitajat eivät työskentele päiväkodeissa. Ainakaan sairaanhoitajana.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: Jp 
Päivämäärä:   27.3.24 08:46:38

40 vuotta takana ja tyytyväinen olen. Kiitos runsaiden yli ja pyhätöiden ihan mukava eläkekertymäkin tiedossa. Miehen työllisyyttä sivusta seuranneena en voi kuin todeta, että ihanaa kun ei ole tarvinnut päivääkään työttömyyttä pelätä. Se on asia jota olen osannut aina arvostaa ja arvostan vieläkin vaikka asuntolainat maksettu aikaa siten.
Tällä hetkellä suunnitelmissa eläköityä kerralla ja kunnolla. Jos mieli muuttuu, tältä alalta helppo löytää eläkeläiskeikkatyötäkin.
Potilaat ja hetket mitä olen urallani nähnyt, ovat paljon telkkaritarinoita ihmeellisempiä. Niistä olen saanut perspektiiviä omaan elämään ja arvoihin. Ihanpienestä ei kannata valita, ja jokaista ihmistä pitää kohdata niin kuin tapaaminen olisi viimeinen. Koskaan ei tiedä mitä huominen tuo.
Vanhenemista ei kannata harmitella, on etuoikeus saada elää ja rypistää. Niin moni joutuu täältä lähtemään liian aikaisin.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 08:59:15

”Paikkoja on kyllä paljon vähemmän tarjolla kun mitä uutisoidaan, itse olen ollut urani alkuvaiheessa vuoden työttömänä vaikka asuin pk seudulla.”

Tämä. Mä valmistuin viime kesäkuussa ja 1,5kk olin ”työttömänä” kesätöiden jälkeen. Toki siis keikkatöitä tein lähes täysillä tunneilla, mutta epävarmaa oli aina huomisen työt. Ja yhdessä Suomen isoimmista kaupungeista asun, vaikkei nyt ihan pk-seutu.

Eli ihan hoitoalan todellisuus ei vastaa sitä median tuuttaamaa ”kaikki revitään töihin jo ennen valmistumista!!” Työvoimaa tarvittaisiin kyllä, mutta monestikaan ei saa palkata.

Toki mun tilanteeseen saattoi vaikuttaa se, että olen valinnut sen miesvaltaisen puolen hoitoalalta: Psykiatrian. Naisille vähän vähempi tarvetta tällä puolella, varsinkin osastoilla, jossa tietty pallivahvuus pitää olla jokaisessa vuorossa. Todennäköisesti minäkin olisin työllistynyt heti jollekin muulle erikoisalalle, mutta ei kiinnostanut, kun psykiatria on se mitä haluan tehdä.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: A2 
Päivämäärä:   27.3.24 09:08:53

Hyviä vastauksia jo tullutkin mutta jos kaipaat fyysistä työtä niin sitä tää ei ole. Tai riippuu toki mitä kukakin fyysisellä tarkoittaa ja varmasti eroa myös paikkojen välillä jonkin verran mutta paljon se on vaan tietokoneella istumista ja potilaan vieressä seisomista, lähinnä edestakas kävelyä. Nostoja/siirtoja yms oikeeta hommaa on melko vähän.
Itse teen lisätyönä lomituksia tallilla koska en pysy muuten kunnossa ja kaipaan kans sitä oikeeta ruumiillista työtä.
Fyysistähän tää toki on siinä mielessä että työskentelet ihmisten kanssa ja porukassa, eli sosiaalista hommaa. Senkin vuoksi vastapainoksi olen siellä tallilla missä on vaan hevosia.

  Re: Sairaanhoitajaksi, kehu tai hauku alaa?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   27.3.24 14:55:45

Kaiken edellä mainitun lisäksi ota huomioon mitä jatkuva vuorotyö tekee perhe-elämälle. Tilastollisesti avioerojen määrä nousee.

Osaa ihmisistä kiehtovat alaan liittyvät kädentaidot. Niistä tempuista ei lopulta saa mitään kiksejä. Vastuusta ei myöskään makseta erikseen.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.