Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.24 10:50:05

Tytär on hetki sitten täyttänyt 18 vuotta ja oli pari viikkoa sitten ollut juhlissa missä oli myös isänsä ja tämän kavereita ja isänsä oli mennyt vessaan niin isänsä samanikäinen (50-vuotias) kaveri oli yrittänyt suudella tytärtä ja käynyt käsiksi, tytär oli sanonut että lopeta ja oli saanut paniikkihäiriökohtauksen ja olivat sitten isänsä kanssa lähteneet taksilla kotiin ja tytär oli kertonut tapahtuneesta isälleen taksissa niin isänsä ei reagoinut tähän mitenkään ja oli sanonut että äidille ei tästä saa kertoa. Eilen tytär avautui aiheesta minulle (onneksi kertoi!) ja olen luonnollisesti hyvin järkyttynyt. En tiedä mitä pitäisi miehestä ajatella, mitä muuta hän jättää kertomatta jos näin vakavasta asiasta ollaan hiljaa ja jätetään tytär kantamaan trauma itsekseen. Mies on nyt reissussa mutta en tiedä miten tästä eteenpäin ja miten pystyn kohtaamaan hänet. Oksettavaa.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.24 10:52:48

Miehesi on kuvottava. Kaveri on hänelle tärkeämpi kuin tyttärenne.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 11:03:13

Hyi hemmetti mikä mies. Tuotahan tapahtuu valtavan paljon, että miehet peittelevät ja mahdollistavat toisten miesten harjoittamaa seksuaalista ahdistelua. Tässä vaan kohteena on oma tytär, mikä tekee tästä peittelystä vielä tavallistakin oksettavampaa.

Lapikasta miehelle! Tytär saattaa kaivata jotain keskusteluapua myös, ei pelkästään siksi, että joutui ahdistelluksi, mikä yksinään on jo paha juttu, vaan myös siksi, että isänsä tällä tavalla petti tyttären luottamuksen ahdistelijakaverinsa hyväksi.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   25.3.24 11:24:52

Moni mies näyttää olevan sitä mieltä, että kenestäkään miehestä ei saa sanoa mitään pahaa. Esimerkiksi edellinen vuokraisäntäni (70-v. pappa) ehdotteli mulle, mistä mainitsin vanhemmilleni. Isän kommentti oli, että älä nyt viitsi, kyllähän sinä olet ennen kertonut mukavia asioita siitä miehestä. Häh?!

Tämä on taa tätä "niin on mukava mies, ei viitsitä pilata sen mainetta" -shaissea, jota miesten puolustukseksi suolletaan. Sen sijaan on ihan sama, miten uhriksi joutuneilla naisilla menee ja miten heidän käy.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.24 11:35:33

Kuvottavaa käytöstä kyllä ja isänsä oli vain todennut tyttärelle että en jaksa sua ja ottanut myös puhelimen pois tyttäreltä ettei saa soitettua hätäkeskukseen eikä muuallekaan.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.24 11:43:14

Tyttärellä oli paha paniikkihäiriökohtaus päällä ja siksi olisi halunnut soittaa kaverille tai minulle tai jollekin mutta isänsä esti tämän koska hän pelkäsi että soittaa hätäkeskukseen vaikka tytär ei olisi edes soittanut mihinkään hätäkeskukseen, mistä sitten tälläinen miehelle tuli mieleen.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   25.3.24 11:46:09

Tuossa kohtaa mies saisi sellaiset huudot että oksat pois. Ei jumalaut oikeasti. Ja harkitsisin todella vakavasti eroa. Mieshän on suorastaan vaarallinen tyttärelleen, antaa tälle täysin väärän signaalin, miten ahdisteluun pitäisi suhtautua (tekijän puolustelu ja uhrin vähättely). Täysin epäluotettava. Puolustaisiko edes, jos omin silmin näkisi tuollaisen tilanteen.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   25.3.24 11:56:41

Jos kuvittelenkin että olisin juuri 18 täyttäneen poikani kanssa samoissa juhlissa minun 50-vuotiaiden naiskavereiden kanssa ja menisin vessaan ja sillä aikaa joku naiskavereistani yrittäisi suudella poikaani ja kopeloida haaroista niin ai jumalauta että räjähtäisin! Uskomatonta välinpitämättömyyttä isältä että ei reagoi tyttärensä hätään! Ja hyväksyy kaverinsa oksettavan käytöksen. Ja vielä salailee asian äidiltä ja sanoo myös tyttärelle että asiasta ei saa puhua äidille. Tuskin voisin jatkaa enään yhteiselämää.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   25.3.24 12:21:19

Kyllä tuossa olisi vakava paikka miettiä suhteen tulevaisuutta. Nyt tytölle tukea jostain ja miksi ei itsellesikin keskusteluapua. Mies on suorastaan vaarallinen. Paniikkikohtauksen ollessa päällä tyttö olisi voinut lähteä paniikissa karkuun ja puhelinkin olisi viety. Tytöllä varmasti tosi turvaton olo.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Jaap 
Päivämäärä:   25.3.24 12:28:56

Keskustele tyttären kanssa ja tehkää rikosilmoitus. Osoita että oikeasti välität. Rikosilmoitus ei välttämättä johda mihinkään, kun on sana sanaa vastaan (mutta hyvässä lykyssä mies saa tuomion seksuaalisesta ahdistelusta). Tärkeintä on ettei tyttärelle jää fiilistä, että hänen tunteet ja tarpeet olisi vaan lakaistu maton alle.

Ja vakava keskustelu isän kanssa, itse eroisin tuollaisesta munattomasta madosta.

Ja ole ylpeä että tytär uskalsi kertoa sinulle, harva teini uskaltaa kertoa vanhemmilleen, jos kokee ahdistelua.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Jaap 
Päivämäärä:   25.3.24 12:30:54

Lisätäkseni edelliseen viestiini ettei joku tulw pätemääb. Että vaikka tyttö onkin jo 18, niin itse pidän tuon ikäisiä vielä teineinä, ovat vielä niin nuoria.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.3.24 12:42:25

Kiitos kaikille kommenteista, yritän olla täällä töissä mutta on niin huono olo henkisesti ja myös fyysisesti että kohta pakko jäädä sairaslomalle. Juttelin eilen tytön kanssa paljon asiasta ja sanoin että oli todella rohkea kun uskalsi kertoa ja hänellä on tälle viikolle myös keskusteluaika ammattilaiselle varattuna. Mies kotiutuu reissusta loppuviikosta ja en tiedä miten pystyn saman katon alla olemaan munattoman kusipään kanssa.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   25.3.24 13:16:37

Ainoa hyväksyttävä toimintatapa jota omalta mieheltäni vastaavassa tilanteessa olisin odottanut, olisi ollut taksin pysäyttäminen ja kääntäminen, ajaminen takaisin, painottaminen että tyttö pysyy taksissa ja taksinkuljettajalle saman asian selventäminen, ja asian välitön selvittäminen tämän "kaverin" kanssa.

Siihen selvittämiseen olisi mennyt 30 sekuntia, sitten takaisin taksiin, kotiin ja tytön rauhoitteleminen niin hyvin kuin mahdollista. Tuo on sellainen asia, jonka vanhemman ON HOIDETTAVA niin, että lapselle (kyseessä ON LAPSI) tulee sellainen tunne, että häntä uskotaan, hänestä pidetään huolta, ja nimenomaan se, että asia otetaan vakavasti.

Jos tuosta traumoja tulee, niin ne traumat tulevat nimenomaan isän toiminnasta ja siitä, että hänet on jätetty täysin yksin asian kanssa, ja vielä otettu puhelin pois. Siis mitä hittoa oikeasti?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   25.3.24 13:27:00

Järkyttävää. Ja erittäin surullista, että näitä tilanteita vähätellään ja hyssytellään.

Kännissä ja läpällä! Älä nyt noin pienestä suutu! Hyvä mies se on, olen tuntenut sen 30 vuotta, varmasti ei tarkoittanut mitään pahaa! Annetaan nyt olla vaan!

Tuossahan isä on oikein tehnyt kaikkensa, ettei hänen arvoisalle kaverilleen vain tule mitään seuraamuksia. Kätevästi on nyt itse matkoilla, ja palattuaan voikin ihmetellä että vieläkö te jauhatte tuollaisesta pikkujutusta. Huoh, naiset ja niiden draamat.

Naisia kohdellaan kuin pahinta saastaa. Ihan turha ihmetellä, miksi monet naiset eivät nykyään halua parisuhdetta eivätkä perhettä.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   25.3.24 13:48:51

Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Vaikkei tuomiota sais niin tärkeintä ois se viesti miehille että kopeloinnilla on seurauksensa. Ja isän asenne jos ei muutu niin ero.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: HV 
Päivämäärä:   25.3.24 14:50:59

Erittäin omituista kyllä siellä juhlissa olla tytön isänsä kavereiden kanssa. Jatkossa varmaan hyvä tytönkin miettiä minne lähtee ja kenen kanssa. Isältään kyllä tosi epäsopivaa käytöstä myös, en olisi enää yhteyksissä.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 14:51:07

Miehillä on usein tapana vähätellä naisten kokemaa seksuaalistahäirintää. Nyt kuitenkin ollut kyse omasta tyttärestä niin mennyt paniikkiin sun reaktiosta. Hullua kun usein isän pitäisi suojella tytärtään.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.24 15:01:32

"Hyi hemmetti mikä mies. Tuotahan tapahtuu valtavan paljon, että miehet peittelevät ja mahdollistavat toisten miesten harjoittamaa seksuaalista ahdistelua. Tässä vaan kohteena on oma tytär, mikä tekee tästä peittelystä vielä tavallistakin oksettavampaa.

Lapikasta miehelle! Tytär saattaa kaivata jotain keskusteluapua myös, ei pelkästään siksi, että joutui ahdistelluksi, mikä yksinään on jo paha juttu, vaan myös siksi, että isänsä tällä tavalla petti tyttären luottamuksen ahdistelijakaverinsa hyväksi."

Komppaan täysin, samoin muita fiksuja viestejä tässä ketjussa. Ihan oikeasti, minä eroaisin. Tässä on kyse muustakin kuin tyttären ahdistelusta, nimittäin ihan arvomaailmasta. En ikinä voisi olla parisuhteessa tuollaisen ihmisen kanssa. Ties mikä ahdistelija on itsekin.

Muista teroittaa tytölle että tapahtunut ei ollut _millään_tavalla_ hänen vikansa! Vastuu on _aina_ sillä ahdistelijalla.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 15:04:02

”Kannattaa tehdä rikosilmoitus. Vaikkei tuomiota sais niin tärkeintä ois se viesti miehille että kopeloinnilla on seurauksensa. Ja isän asenne jos ei muutu niin ero”

Tämä. Maailma ei ikinä muutu jos me naiset ei tehdä selväksi, että tämä ei ole ok.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   25.3.24 15:26:53

"Erittäin omituista kyllä siellä juhlissa olla tytön isänsä kavereiden kanssa. Jatkossa varmaan hyvä tytönkin miettiä minne lähtee ja kenen kanssa. Isältään kyllä tosi epäsopivaa käytöstä myös, en olisi enää yhteyksissä."

Kai tämä oli vitsi? Vai oletko koskaan ollut juhlissa, joissa on myös vanhempien kavereita? Minä olen lapsena ollut useassa. Ja aina myös jutellut näiden kavereiden kanssa, se kuuluu ihan hyviin käytöstapoihin. Ja miten niin miettiä minne lähteä ja kenen seurassa??? Hänhän lähti sinne ISÄNSÄ kanssa ja joutui vain vessareissun ajan olemaan tämän kaverin seurassa, että mitä h*lvettiä sä selität?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   25.3.24 15:29:19

"Jatkossa varmaan hyvä tytönkin miettiä minne lähtee ja kenen kanssa."

Tyylikästä uhrin syyllistämistä =/ Ei mikään uusi eikä harvinainen ilmiö tämäkään.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   25.3.24 15:37:59

Siis nyt on kerta kaikkiaan niin upea yksilö tämä mies, että pidä nyt kovaa kiinni <3 Isämatskujen isämatskua, mikä mahtava laumansa suojelija !

En voi kuin kuvitella mitä oma isäni olisi tuossa kohdassa tehnyt, onneksi ei ikinä ole tarvinnut kuin kuvitella, koska hänen (tai puolisoni) kanssa ei kyllä vastaaviin tilanteisiin ole joutunut. Jos joutuisi niin voisi luottaa, että reaktio olisi muuta kuin kaverin puolustelu ja OMAN LAPSEN vähättely.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.24 15:39:45

Luulisi että 18 vuotiaalle pitäisi olla turvallisin mahdollinen juhla, jos siellä on isä ja isän kaverit mukana.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 15:57:56

Vanhempien kuuluu suojella lapsiaan, piste. Olen nelikymppinen ja tiedän, että jos vielä tämänkin ikäisenä joutuisin tuollaiseen tilanteeseen, niin eläkeikäinen äitini kävisi lähennelleen miehen kraiveliin kiinni. Kovasti ainakin yrittäisi. (Isäni ei, koska on jo manan majoilla.)

Suosittelisin tekemään asiasta rikosilmoituksen. Ehkä siitä tulisi tuomio, ehkä ei, mutta tyttären henkisen selviämisen kannalta rikosilmoituksen tekeminen voisi olla hyvä ratkaisu. Hänelle (sekä sinulle) jäisi sellainen olo, että olette tässä tilanteessa tehneet kaiken mitä tehtävissä on.
Jos ette tee ilmoitusta, voi se jäädä kalvamaan ja myöhemmin harmittaa, että annoit/te lähennelleen miehen päästä kuin koira veräjästä.

Kannattaa myös tosissaan pohtia, mitä toiminta kertoo tyttären isästä. Miten tämä vaikuttaa sinun ja miehen sekä tyttären ja miehen väleihin. Onko vielä luottamusta, jonka voi pelastaa?
Oma luottamus olisi ainakin saanut sellaisen kolauksen, etten pystyisi jatkamaan parisuhteessa. Puolisoni täytyy olla sellainen, jota voin kunnioittaa ja oman lapsen hylkääminen tuollaisessa tilanteessa on hirvittävän väärin tehty.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 16:00:04

"Jatkossa varmaan hyvä tytönkin miettiä minne lähtee ja kenen kanssa."

Hienoa uhrin syyllistämistä Hermanni. Vai että pitäisi oikein miettiä, meneekö juhliin jossa on paikalla oma isä ja isän kavereita? Jos ei hemmetti sentään oman isän kanssa ole turvallista niin kenenkäs kanssa sitten?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   25.3.24 19:50:55

18-vuotias baarissa/juhlissa ja joku tuttu setä *yritti* suudella, josta sitten sai paniikkikohtauksen?

Onkohan nyt vähän liian herkkä henkilö menemään mihinkään aikuisten juhliin?

Omalla ikäluokalla tuollaisia tilanteita, joissa joku kävi käsiksi, oli melkein jokaisella baarikerralla. Ei ole tullut traumoja, vastaan voi sanoa ja nolata julkisesti, jos hirveästi harmittaa se käytös.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   25.3.24 19:54:48

^^Eiköhän tuossa sitä tapahtuman järkyttävyyttä lisännyt nimenomaan se, että kyseessä oli oman isän tuttu. Ja se että yrittää suudella JA käy käsiksi (lue aloitus) ei missään nimessä ole mikään pikku juttu.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   25.3.24 20:27:42

Liian herkkä? Kun vanha äijänkääkkä kopeloi ja tunkee iholle? Tiedän todella monta ujonpuoleista 18 v jotka olisivat moisesta saaneet paniikkia ja ahdistusta. Olet kyllä Jopas aika ääliö.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Jopas 
Päivämäärä:   26.3.24 15:55:30

jep: no,ehkä sinne ei sitten kannattaisi lähteä jos on noin herkkää.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.3.24 16:48:06

Jos tuolta jonkun olisi pitänyt jäädä kotiin niin sen ahdistelijan. Miksi pitää poistua kotoa jos ei pysty hillitsemään itseään? Miten voi olla niin herkkis että kun näkee toisen ihmisen niin saa pakonomaisen tarpeen ahdistella?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   26.3.24 17:45:53

no,ehkä sinne ei sitten kannattaisi lähteä jos on noin herkkää.

Niin että 18 v ei saa lähteä kyläilemään minnekään, isänsä mukana, kun on niin herkkä että ahdistuu kun kyläpaikassa joku viiskymppinen äijä tunkeekin kimppuun käpälöimään - anna mun kaikki kestää...... samaa mieltä kun viiva, miksi kotoa päästetään mihinkään vanhempaa äijää joka ei edes kyläillessä pysty pitämään näppejään erossa paikalle tulleesta nuoresta naisesta. Kyllä on Jopasilla arvot kohdillaan!

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 17:53:22

Itse hakisin avioeroa ihan saman tien ja tulisin lastani. Rikosilmoitus ahdistelijasta.

Tuo ei ole vakava rikos mutta väärin silti ja mikä on todella vakavaa niin isän suhtautuminen

Olen pahoillani teidän puolesta. Voimia!

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 19:07:36

"Onkohan nyt vähän liian herkkä henkilö menemään mihinkään aikuisten juhliin?"

Ota huomioon että vaikka teidän perheen "aikuisten juhlissa" olisi ihan normaalia joutua vanhojen setien kopeloimaksi, niin suurimmalle osalle meistä muista ei tule edes mieleen että oman isänsä kanssa juhliin lähtiessä olisi suuri vaara joutua seksuaalisen ahdistelun kohteeksi. Katsos normaaleissa "aikuisten juhlissa" ei seksuaalisesti ahdistella nuoria tyttöjä.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: rofik 
Päivämäärä:   26.3.24 19:22:23

Kun olin noin parikymppinen niin pari isän kaveria soittelivat minulle kännissä. Välillä toinen soitti yksin ja välillä soittivat yhdessä. Oksettavaa. Estin numerot aina mutta hankkivat kai aina uuden liittymän tms.

En tiedä sitten mitä olivat isälleni puhuneet. Mutta tajusin joskus, että meillä on kotona aina ollut "alastomuus on luonnollista" -ajatus ja kun olimme kaverini kanssa meillä saunomassa niin isä tuli muka kertomaan jotain todella tärkeää asiaa kun peseydyimme.

Isä halusi myös aina halailla. Teki sitä myös kavereilleni. Kaverit alkoivat vältellä isääni. Ja ei meinannut millään uskoa, etten halua antaa heippa-pusua joka aamu, päivä ja ilta. Kun sehän on ihan luonnollista.

Oksettavaa.

Tuollainen käytös ja ajatusmaailma olikin yksi syy siihen, miksi katkoin välit isääni lopulta. Oli siis äitini kanssa naimisissa, mutten enää halunnut nähdä häntä ollenkaan. En mennyt enää kotiin jos isä oli siellä. Onneksi isä sitten kuoli syöpään. En halunnut nähdä häntä edes sillä tekosyyllä.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Tim 
Päivämäärä:   26.3.24 22:41:28

Minä olen mies, kolmen tyttäreni isä.
En todellakaan katso läpi sormien häirintää.
Sattuipa kerran omalle kohdallekin.
Oltiin avopuolisoni kanssa Jysäri festareilla ja vanhimmat lapsemme, aikuisia kakskymppisiä silloin, olivat mukanamme bilettämässä.
No, jäimme tyttäreni kanssa siihen päälavan eteen jammailemaan seuraavaa esiintyjää odottaessamme. Paikalle hoippuu sitten n. 30v jätkä ja jututtaa minua, joutavaa läpinää, ei siinä mitää. Vähän rasittava ns. känniääliö, aattelin että kyllä tuo kohta häipyy kun en lähde jutteluun juurikaan mukaan. Tää jätkä sitten kattelee siinä samalla tytärtäni ja yhtäkkiä menee hänen luo vonkaamaan p1llua. Jumalauta mulla hitsas kiinni, loikkasin väliin kysymään että mitä v1ttua sä jätkä teet ? Kerroin erittäin selkeällä ja raskaalla äänenpainolla, ettei mun tyttärelle sanota tuollaista, eikä tuollainen käytös ole missään sopivaa. Käskin sen ääliön painua äkkiä helevettiin meirän silimistä. Otti sentään onkeensa luikki pakoon.
Tyttären kanssa purettiin tapahtunut samantien ja saatiin vielä hyvä festarifiiliskin takaisin.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.3.24 22:56:03

Ahdistelija teki väärin, tottakai. Vetoaako humalatilaansa, jos joskus joutuu keskustelemaan asiasta. Todennäköisesti ei edes muista koko asiaa.

Silti, jos tuosta saa paniikkihäiriökohtauksen aikaiseksi, ei kannata ihan heti mennä mihinkään bilettämään vaan kasvaa kotona. Känniääliöitä riittää Suomessa ihan joka paikassa, oli sitten tuttu tai tuntematon.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.3.24 23:10:42

"Silti, jos tuosta saa paniikkihäiriökohtauksen aikaiseksi, ei kannata ihan heti mennä mihinkään bilettämään vaan kasvaa kotona."

Harvinaisen typerä väite jopa hötölän mittapuulla. Älä mene isäsi kanssa juhliin jos et kestä seksuaalista ahdistelua? Kyllä meillä on vielä ihan saatanasti töitä tämän asenneilmapiirin kanssa. (Ja muuten, se että kyseessä edes oli mikään "biletys" on täysin omaa tulkintaasi. En tiedä missä känniörvellysbileissä olet itse oman isäsi kanssa käynyt, mutta juhlia on paljon muunkinlaisia.)

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: 01 
Päivämäärä:   27.3.24 03:46:32

Opettakaa ne lapsenne pitämään puoliaan. Itse täytyy toimia tässä kavalassa maailmassa. Ei se ahdistuneeksi tuleminen tai paniikkihäiriöön pakeneminen auta yhtään tulevaisuudessa.
Ole äitinä napakka, ota ukkosi luokille ja marssitte selvittämään asia tuon kuvotustyypin kanssa.
Tyttöä älä tähän sotke vaan nyt olisi miehen tehtävä se mikä hänelle kuuluu.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   27.3.24 05:20:34

Suurin osa miehistä on sikoja, varsinkin kännissä. Kun olin teini, niin meillä ravasi paljon isän ryyppykavereita. Järestään kaikki yrittivät hiplailla, jos saivat mahdollisuuden. En kehdannut silloin kenelläkään puhua, muutamasta mainitsin vuosien jälkeen isälle.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 06:49:47

Onpa ollut ikävä tapaus. Ja tuo isän vähättelevä käytös on valitattevasti hyvin tavallista. Laitetaan pää pensaaseen ja unohdetaan. Ei uskalleta suuttua kaverille vaikka aihetta olisi. Hyssytellään vain. Todella huono isän malli.

Mutta siitä haluaisin kehua tytärtäsi, että hän oli se joka käski lopettaa. Paha olo järkyttävän tilanteen jälkeen on ihan normaalia. Mutta hän esti rohkeasti tilanteen etenemisen. Mahtavaa. Onkohan oppinut sinulta tämän rajojen pitämisen rohkeuden. Tätä pitäisi opettaa kaikille, sekä pojille että tytöille.

Tilanteen jälkipyykkiin olet saanut hyviä neuvoja täältä.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   27.3.24 06:55:48

"Opettakaa ne lapsenne pitämään puoliaan. Itse täytyy toimia tässä kavalassa maailmassa. Ei se ahdistuneeksi tuleminen tai paniikkihäiriöön pakeneminen auta yhtään tulevaisuudessa."

Tytärhän ihan onnistuneesti piti puoliaan ja sai miehen lopettamaan. Mutta kyllä sitä silti voi ahdistua! Se on aivan normaali reaktio tuollaisen jälkeen, vaikka pääsisikin tilanteesta itse pois. Että sylettää tällaiset kommentit. Että edes seksuaalinen ahdistelu ei olisi muka tarpeeksi hyvä syy ahdistua. Hyi hävetkää!

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: sipulisilppuri 
Päivämäärä:   27.3.24 08:39:22

Onneksi valtaosa kommentoijista on ihan tolkun ihmisiä mut hyi @!#$ oikeesti teille kaikille, jotka syyllistävät uhria. Tytärhän teki oikein, esti tätä setää ja pääsi tilanteesta pois, kertoi vieläpä isälleen heti ja olisi halunnut soittaa kaverilleen. Ahdistavista tilanteista saa ahdistua ja paniikkikohtauskin on ymmärrettävää, oli se sit just siinä tilanteessa tai jälkikäteen kun tilanne on ohi. Nuoressa ei ole mitään vikaa, että ei salli että koskemattomuutta loukataan ja tuntee kuten ihminen tuntee. Ei ole mistään nahan paksuudesta nyt tämä kiinni.

Vaikenemisen kulttuurin ylläpito on katkaistava ja se ei tapahdu sillä et hyssytellään tai syytellään nahan paksuutta. Se et seksuaalinen häirintä ja ahdistelu on ollut niin normaalia hötölän tätien nuoruudessa, ei tarkoita et se olis millään lailla hyväksyttävää.

Isä tässä se tarinan varsinainen sankari on. Kyl harkitsisin vakavasti eroa.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 10:20:47

Aloittaja tässä ja kiitos kaikista asiallisista kommenteista. Mies kotiutui aamulla reissusta ja esitin kysymyksen että jätitkö jotain kertomatta kyseisistä juhlista ja hän oli aivan kuutamolla että nyt ei kyllä sytytä yhtään että avaa vähän jne. Ja kun sanoin että tälläistä ahdistelua oli tapahtunut niin mies jotain mutisi että joo taisi siinä jotain sellaista olla ja että ei kyllä kaveristaan uskoisi ja että tytön kanssa ihan yhdessä soviitiin että ei puhuta asiasta mulle jne. Mielestäni siis vähätteli koko asiaa ja yllätys vetosi myös humalatilaan sekä kaverinsa että itsensä.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 10:25:54

Sanopa sille miehellesi että ymmärtääkö se edes millainen porsas kaverinsa on ja että tuosta voisi tehdä rikosilmoituksen.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Siirappi 
Päivämäärä:   27.3.24 10:29:44

Siis asiastahan nyt voi olla monenlaista tulkintaa. Mitä tarkoittaa tuo käsiksi käyminen? Ja miten yritti suudella? On montaa tasoa. Painoiko seinää vasten ja kävi tisseihin kiinni tunkemalla väkisin kieltä suuhun, vai istuiko vieressä ja laittoi käden polvelle kääntäen kasvoja kohti suudellakseen? Näissä on melkoisen suuri ero.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   27.3.24 10:30:08

Tässäkin topikissa huomaa, miten surullisen tottuneita jotkut ovat seksuaaliseen häiriköintiin. Sehän on hei ihan normaalia, että isän kaveri käy päälle, se pitää vain kestää tai muuten ei tule maailmassa pärjäämään! Hyi hemmetti oikeasti. Tiedoksi nyt vielä kerran, että tuollainen EI ole normaalia eikä tuollaista tarvitse kenenkään sietää.

Mitäs jos miehet yksinkertaisesti lopettaisivat nämä sikailut?! Ai niin, ei pysty kun se on kivaa ja on totuttu jo vuosikymmenet siihen, että noin saa tehdä. Aivan tolkutonta, että naisten pitäisi aina vaan sopeutua ja sietää. Ihan kuin ongelma ei olisi miesten käytös, vaan se etteivät naiset tykkää siitä tai kestä sitä. Luulen, että nämä laitetaan uhrien syyksi, jotta naiset saataisiin pysymään hiljaa, kontrollissa ja nätisti kotona.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   27.3.24 10:30:39

Itse olin niin ylpeä teini-ikäisestä pojastani joka oli mennyt seisomaan bussipysäkillä ala-asteikäisen tytön ja häntä ahdistelleen miehen väliin.
Omat teinit ovat myös kantaneet kännisen kaveritytön meille ja soittaneet hakemaan.
Me olemme kasvattaneet poikamme kunnioittamaan naisia.
Ja siitä se kaikki lähtee.
Oma isäni on pistänyt niskaperseotteella meiltä pihalle miehiä jotka eivät ole osanneet puhua kunnioittavasti vaimoilleen.
Ja kyllä minuakin on nuorena ahdisteltu.
Siksi en katso tai kuuntele sellaista yhtään ja puutun jos sellaista näen.
Se ei ole koskaan uhrin syy.
Tsemppiä tyttärelle ja kunnon huuto miehelle.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   27.3.24 10:36:31

"
Aloittaja tässä ja kiitos kaikista asiallisista kommenteista. Mies kotiutui aamulla reissusta ja esitin kysymyksen että jätitkö jotain kertomatta kyseisistä juhlista ja hän oli aivan kuutamolla että nyt ei kyllä sytytä yhtään että avaa vähän jne. Ja kun sanoin että tälläistä ahdistelua oli tapahtunut niin mies jotain mutisi että joo taisi siinä jotain sellaista olla ja että ei kyllä kaveristaan uskoisi ja että tytön kanssa ihan yhdessä soviitiin että ei puhuta asiasta mulle jne. Mielestäni siis vähätteli koko asiaa ja yllätys vetosi myös humalatilaan sekä kaverinsa että itsensä."

Ja mitäs sinä sitten teit ? Niin aivan, et mitään muuta kun jäit kihisemään sisäisesti ja kirjoitit hötölään.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 10:36:34

Mitä tuollaisella miehellä tekee?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Hyi! 
Päivämäärä:   27.3.24 10:38:32

Todellakin tekisin kaksi asiaa. Ahdistelijasta rikosilmoitus ja paskakasalle isäniuvatukselle eropaperit kouraan.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Hyi! 
Päivämäärä:   27.3.24 10:43:09

”Ja mitäs sinä sitten teit ? Niin aivan, et mitään muuta kun jäit kihisemään sisäisesti ja kirjoitit hötölään.”

Tämä. Nyt on aika ryhdistäytyä ja näyttää tyttärelle ettei isänsä käytös todellakaan ole ok.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.3.24 10:44:57

Ei asia todellakaan tähän jää, ei vaan aamulla ennen töihin lähtöä ehtinyt asiaa enempää käydä läpi. T: Aloittaja

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 10:45:40

Eihän me tiedetä, mitä on tapahtunut. Voi olla vain väärinkäsitys. Luullut, että tyttö flirttailee ja kännissä kääntynyt hänen puoleensa. Sitten tilanne keskeytetty ja keskeytynyt.

Suuttua saa ja pitää, mutta tässäpä halutaan rikosprosessi, avioero, vanhan kaverisuhteen lopettaminen ja lapsi mielellään psykiatriseen hoitoon? Saisiko vähän suhteellisuudenntajua?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 11:05:30

Tämä keskustelu on oikeasti malliesimerkki siitä, miten normalisoitua seksuaalinen ahdistelu meidän yhteiskunnassamme on edelleen vuonna 2024 ja miten ahdistelijamiehiä vaan silitellään päähän ja hyssytellään. Hyssyttelijöinä eivät aina toimi edes toiset miehet vaan myös hötölän tädit (vai sittenkin jonkinlaiset vinksahtaneet pick me girlit? "Minä se ainakin kestän vaikka mitä ahdistelua, muut naiset on vaan herkkiä lumihiutaleita!").

Poimintoja keskustelusta: Ei kannata mennä juhliin, jos et kestä seksuaalista ahdistelua, pysy kotonasi. Kuka nyt muka saa paniikkikohtauksen seksuaalisesta ahdistelusta? Ahdisteliko se mies nyt kuitenkaan, ehkä tyttö vaan ylitulkitsi? Jne.

Onneksi ketjussa on paljon myös fiksuja kirjoituksia.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   27.3.24 11:07:41

Kuvottavia vastauksia tässä ketjussa.
Miten tämä voi olla normaalia vielä 2024?
Kun itse tajusin nuorena jo silloin 80-luvulla että se miesten käytös ei ole oikein.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 11:07:51

"Eihän me tiedetä, mitä on tapahtunut. Voi olla vain väärinkäsitys. Luullut, että tyttö flirttailee ja kännissä kääntynyt hänen puoleensa. Sitten tilanne keskeytetty ja keskeytynyt.

Suuttua saa ja pitää, mutta tässäpä halutaan rikosprosessi, avioero, vanhan kaverisuhteen lopettaminen ja lapsi mielellään psykiatriseen hoitoon? Saisiko vähän suhteellisuudenntajua?"

Taas haetaan näitä lieventäviä spekulaatioita. Kyllä miehen pitää osata pitää käytöksensä korrektina vaikka päissään luulisi tytön hymyilevän flittailevasti. Eikä sitä aleta edes ehdottelemaan mitään seksuaalista heti kun tytön isä poistuu vessa reissulle. Hyi helvata. Ja onko mies pyytänyt tytöltä edes anteeksi. Ja isä kielsi kertomasta äidille. Jos elämässä tulee mokailtua tai edes epäilee loukanneensa tyttöä, niin kunnon mies selvittää asian ja pyytää anteeksi. Itse en pystyisi enään ikinä luottamaan tuollaisiin luikeroihin.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   27.3.24 11:13:59

Siirappi ja . heti ensimmäisenä kyseenalaistamassa koko asiaa ja keksimässä selityksiä, koska asiahan ei koskaan mene kuten uhri kertoo. Etenkään silloin kun kyseessä on teinityttö, eikös niin?? Juuri teidän kaltaisten ihmisten takia tällainen ahdistelu jää aina piiloon ja jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Ja miehet saavat sikailla maailman tappiin asti. Olette ahdistelevan miehen puolella ennemmin kuin uhrin. Hienoa, hermannit!

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 11:16:46

Teinin pitäisi jo tietää että miehet on vaarallisia sikoja joita pitää vältellä, jopa perhetuttuja. Keneenkään mieheen ei voi luottaa, ja jos tekee sen virheen niin se on oma vika.

Mutta toisaalta se on sitten sitä miesvihaa eikö? Ja pahasta? Koska kyllä ne Pahat Miehet tunnistaa jos on yhtään normaaliälyllä varustettu. Törkeää epäillä joka miestä ahdistelijaksi ja raiskaajaksi.

Huoh.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   27.3.24 11:22:03

-: No just tuo! Aina naisen vika, teki mitä hyvänsä. Pitäisi tietää, että miehiin ei voi luottaa, ei voi mennä hameessa kotinsa ulkopuolelle koska haloo, miehet on vaarallisia senkin idiootti, mutta hei, ei kaikki miehet, kai sä nyt sen tajuat! Pysy kotona jos et kestä mitään, mutta hei miksi sulla ei ole miestä ja miksi lapsia ei enää tehdä???

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Siirappi 
Päivämäärä:   27.3.24 11:42:18

"Siirappi ja . heti ensimmäisenä kyseenalaistamassa koko asiaa ja keksimässä selityksiä, koska asiahan ei koskaan mene kuten uhri kertoo."

Siis mitä sä sekoilet. Mun kommenttihan oli ihan just kuten uhri kertoi mutta kun se on suhteellista minkä kukakin kokee käsiksi käymiseksi ja miten on yritetty suudella. En kyseenalaistanut sitä, mitä uhri on kertonut. Toin vain esille sen, miten eroavat tilanteet on voineet olla kyseessä koska kyllähän ne nyt hieman vaikuttavat esim siihen, onko aihetta alkaa rikosilmoitusta tehtailemaan. Siksipä on tärkeätä käydä tarkkaan läpi se, mitä on todellisuudessa tapahtunut.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 11:46:03

Viiva ja Ally, aamen! Niin samaa mieltä!

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 12:56:08

Eli onko seksuaalinen ahdistelu tilanne, jossa ei ole ikinä ylitulkitsemisen mahdollisuutta? Mies vankilaan vaan tulkitsematta? Olette hulluja.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   27.3.24 13:16:39

Mitä hiton väliä sillä on, _miten_ on yritetty suudella, kun kukaan tervepäinen ei yhtäkkiä vaan suutele ketään, ellei ole oikeasti suhteessa. Mieti nyt itsekin, yhtäkkinen kaverin teinilapsen suutelu ei ole mitenkään normaalia ja hyväksyttävää käytöstä, teki sen "miten vain." Isänkin ylimitoitettu reaktio kertoo kaiken siitä, että teko ei oikeasti ollut mitenkään normaalia. Miksi muuten hän olisi ottanut puhelimen pois ja kieltänyt kertomasta äidille, jos ei olisi käynyt mitään epäilyttävää.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   27.3.24 13:20:00

Onko joku sanonut että mies suoriltaan vankilaan? Ahdistelusta tulee valitettavasti harvoin mitään seuraamuksia, koska ei ole todisteita. Se ei kuitenkaan tarkoita, että nainen keksii omiaan tai liioittelee.

Kukaan ei ole vankilaan joutunut sen takia, että nainen väittäisi omiaan eikä juttua tutkittaisi vaan annettaisiin suoriltaan tuomio. Jos tuomio tulee, silloin on myös todisteet että jotain on tapahtunut.

Jotkuthan luulevat, että miehiä syytellään tuon tuostakin turhaan ja joutuvat ongelmiin vaikka eivät ole mitään tehneet. Asia siis käännetään mielellään niin päin, että miehet olisivat jonkinlaisen vainon uhreja. Asiahan on niin, että jos ei ahdistele ketään niin ei tarvitse pelätä seuraamuksiakaan. Yksinkertaista.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 13:28:35

Viaton mies vankilaan, hah hah haa. Suomessa ei edes raiskauksesta yleensä saa ehdottomia vankeustuomioita, saati jostain ahdistelusta. Täällä ei hyvien miesten elämiä pilata minkään pikku naisjuttujen takia, nih.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.3.24 13:54:51

Viattoman miehen joutumisesta vankilaan seksuaalisesta ahdistelusta ei ole mitään hätää :D En vaan tajua miksi näiden kuvottavien miesten päitä pitää silitellä ja suojella heitä tekojensa seurauksilta, vaikka se seuraus tässä olisikin vain se että aloittajan mies päätyy sinkuksi ja ehkä poliisi sanoo ahdistelijalle että soo soo älä tee toiste.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Hä 
Päivämäärä:   29.3.24 01:53:29

Aika iso osa miehistä himoitsee nuoria naisia tai tyttöjä. Harva sitä myöntää, edes itselleen.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Lovah 
Päivämäärä:   29.3.24 08:05:30

"Aika iso osa miehistä himoitsee nuoria naisia tai tyttöjä. Harva sitä myöntää, edes itselleen."

Mistä sä tuon tiedät, noin universaalina totuutena? Tiedätkö, että naispedofiileja on paljon enemmän kuin kuvitellaan, eli että kyseessä ei ole vain marginaali-ilmiö?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   29.3.24 08:49:20

Tee tutkintapyyntö miehen kaverista ja vaihda lukot sillä aikaa kun miehesi poissa. Ehkä jonkinlainen keskusteluyhteys syntyy. Älä turhaan mäkätä vaan heti ilman ennakko varoitusta niin menee perille mitä ajattelet tilanteesta ja ketä äiti puolustaa.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   29.3.24 10:38:17

Siirappi: lue tämä ja sisäistä se, komppaan tämän kirjoittajaa täysillä!
” LähettäjäÄppä
Päivämäärä27.3.24 13:16:39

Mitä hiton väliä sillä on, _miten_ on yritetty suudella, kun kukaan tervepäinen ei yhtäkkiä vaan suutele ketään, ellei ole oikeasti suhteessa. Mieti nyt itsekin, yhtäkkinen kaverin teinilapsen suutelu ei ole mitenkään normaalia ja hyväksyttävää käytöstä, teki sen "miten vain." Isänkin ylimitoitettu reaktio kertoo kaiken siitä, että teko ei oikeasti ollut mitenkään normaalia. Miksi muuten hän olisi ottanut puhelimen pois ja kieltänyt kertomasta äidille, jos ei olisi käynyt mitään epäilyttävää.”

Ja juhlia on monenlaisia! Esim. perhetutun synttärit (meillä ainakin ihan perheet kutsuttu toisten 50v juhliin ja oisin voinut mennä hyvin pelkästään isän kanssa, jos äiti olisi ollut töissä), häät jne. En usko, että 18v teini ois noin vaan mennyt isänsä kaverien ryyppyjuhliin, vaan juhlat on voineet olla ihan niin sanotusti asialliset.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: <33 
Päivämäärä:   29.3.24 10:45:09

En usko, että 18v teini ois noin vaan mennyt isänsä kaverien ryyppyjuhliin, vaan juhlat on voineet olla ihan niin sanotusti asialliset."

Mitenniin et usko? Lastensuojelu pursuaa näitä lapsesta mukana olleita. Tulo/älytasosta viis.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 10:46:52

Mitä muuta Porvooseen kuuluu?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   29.3.24 10:49:03

Aivan täyttä paskaa.
Yksikään isä ei jätä tällaista asiaa käsittelemättä.
Ukko kuin ukko vetäisi vaikka parasta kaveriaan turpaan ja huolella, jos tuollaista tapahtuisi.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Siirappi 
Päivämäärä:   29.3.24 14:10:17

"Miten ihmeessä voisi tapahtua sellanen väärä tulkinta, että kädet eksyy haarojenväliin"

Missä näin luki että kädet olisi mennyt haarojenväliin?

Ja mitä tulee suutelemisen yrittämiseen, niin uskokaa nyt että kännipäiset miehet, olivat ne minkä ikäisiä hyvänsä, niin yrittävät suudella naisia. Se ei ole mikään maata mullistava juttu! Kyseessä on ollut 18-vuotias, eli ei mikään lapsi kuten te hysterisoitte. Ajokortin omaava, lain silmissä aikuinen ihminen.

EN MÄ SITÄ TARKOITA, että jotenkin puolustelisin känniääliön käytöstä, SAATI isän käytöstä. Mutta mun mielestä tässä nyt hysterisoidaan ihan liikaa ilman faktoja. Kuten alunperin kirjoitin, niin on suuri ero sillä, mitä tämä mies on tehnyt. Onko käynyt tisseihin tai haaroväliin kiinni ja yrittänyt väkisin kieltä suuhun, vai onko laskenut käden polvelle ja kääntänyt kasvoja kohti kokeillakseen josko voisi suudella.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   29.3.24 15:14:53

"vai onko laskenut käden polvelle ja kääntänyt kasvoja kohti kokeillakseen josko voisi suudella."

Ihan yhtä vtun väärin ja oksettavaa käytöstä. Kumma on, että tämmöisellekin löytyy puolustelijoita. Jollain isän perusjamppa 50v kaverilla kun ei ihan hirveän todennäköisesti ole tsäänssiä 18-vuotiaan kanssa eli niitä käsiä ei laiteta edes kokeilumielessä toisen polvelle. Tai jos valkoisen keski-ikäisen miehen lujalla itsetunnolla kuvitteleekin, että on mahkuja niin kysytään, että saanko laittaa käden polvelle. Suostumus kun on niin vaikea asia.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 16:42:21

Muistakaa tehdä rikosilmoitus tuosta!

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: muhvi 
Päivämäärä:   29.3.24 17:31:12

Minusta tuossa kaikkien vihaisin pitäisi olla se isä. Itsekin naisena tiedän, että on inhottavaa, jos joku epätoivottu yrittää lähennellä, mutta nämä olen toivottanut aina napakasti hevonkuuseen, tarvittaessa haukkunut ja nolannut jos lähentely on ollut röyhkeää ja on esim. käyty kiinni. En siis sano, ettenkö ymmärtäisi, että tyttö on vihainen ja häntä ällöttää. Mutta minulle naisena joku ällöttävä äijä on vain ällöttävä äijä, sille näytetään ovea ja elämä jatkuu. Tytön isälle tuon sen sijaan luulisi olevan todella henkilökohtainen loukkaus, paljon suurempi loukkaus kuin tytölle itselleen. Vanha äijä ja "kaveri" kehtaakin lähennellä kyseisen isän omaa tytärtä ja vielä niin että isä vain on hetken poissa - niin laskelmoitua ja oikein huutaa sellaista "et voi suojella omaa tytärtäsi" -asennetta.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Siirappi 
Päivämäärä:   29.3.24 18:19:49

Pulu on hyvä ja lukee mun kirjoituksen uudelleen. Mä nimenomaa sanoin etten tarkoita puolustella käytöstä. Lukutaidot kunniaan. Yritän vain tuoda esiin sitä että noilla kahdella teolla ON kuitenkin eroa, vai eikö muka ole? Kiellätkö?

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 18:21:47

No ei kyllä minun silmääni sellaista eroa että toista pitäisi olla tuomitsematta. Ällöttävää on sekin jos laittaa käden polvelle ja yrittää suudella, hyi yäk.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Siirappi 
Päivämäärä:   29.3.24 18:25:52

En väitä että toista pitäisi jättää huomioimatta, mutta sanon vaan että reaktiot asiaan faktojen mukaan. Mennäänkö tekemään rikosilmoitusta, onko tyttären paniikkikohtaus ollut ihan kohdallaan, jne.
HUOM isän reaktiota asiaan en hyväksy, oli niin tai näin.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.3.24 18:28:17

Oletpa kuvottava ihminen.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   29.3.24 18:35:47

"Yritän vain tuoda esiin sitä että noilla kahdella teolla ON kuitenkin eroa, vai eikö muka ole? Kiellätkö?"

Minulle ei ole, koska tytär on joka tapauksessa reagoinut voimakkaasti, mikä on täysin ymmärrettävää. Sinä tai kukaan muukaan ei ole valtuutettu kertomaan, mitä kukakin missäkin on tilanteessa on oikeutettu tuntemaan. Koska kyseessä on isän kaveri eli tuttu, jota pitäisi suoraan turvallisena aikuisena, pienikin turvallisuuden ja koskemattomuuden tunteen rikkominen tuntuu entistä ikävämmälle.

Ja isä joutaa käytöksellään roskiin.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Siirappi 
Päivämäärä:   29.3.24 19:03:10

Ok, jännä ajatusmaailma teillä. Sukupuolielimiin koskeminen on sama juttu kuin polveen koskeminen. Tiedoksi että ihan normaalitilanteessakin saattaa aikuinen ihminen koskea toista polveen, ajateltakoot sitten, että tästä lähtien se on sama vaikka puristaisi tissistä. Selvä pyy. Mutta ei mulla sitten muuta, lopetan nyt tähän topaan kirjoittamisen koska te kertakaikkiaan ette tajua pointtia ja haluatte vain tahallanne ymmärtää väärin, mitä yritän sanoa.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Äppä 
Päivämäärä:   29.3.24 19:48:43

No hei haloo, jos polveen koskee seksuaalisessa tarkoituksessa ja asiayhteydessä, niin se on täysin eri asia kuin vaikka toverillinen polven läppäisy vaikka vitsin päätteeksi. Ja edelleen se ASIAYHTEYS ja teon KOHDE. Kaverin teinityttö. Ihan oikeasti nyt valoja päälle. Vaikka jokin teko on toista pahempi, ovat ne molemmat täysin väärin, tuomittavia ja seksuaalista ahdistelua. Miksi edes aloitit keskustelun siitä, että pitäisi spekuloida teon moitittavuutta ja vähätellä tapahtumia? Kun kyse on kuitenkin ihan yksiselitteisesti siitä, että tyttöä on isän kaveri ahdistellut, piste. Sellainen teko on AINA moitittava eikä tarvitse yrittää vähätellä tapahtumia kehittämällä jotain vaihtoehtoisia tapahtumankulkuja.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: mia 
Päivämäärä:   30.3.24 22:19:17

hyi hel'vetti mikä mies aloittajalla ja miten aloittaja vaan katselee tilannetta. Sille isukille olisi tullut kyllä mun puolesta heti lapikasta sekä rikosilmoitus kaverista. En tuollaista vanhempana vois katsoa läpi sormien.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.3.24 22:21:37

Tuo polven ja sukupuolielinten eron pohdiskelu on vähän sama kuin kysyisi väkivallan uhrilta että no onko se nyt niin paha kun sinua lyötiin rintakehään kun olisi ihan hyvin voitu lyödä nenään ja se olisi voinut murtua ja olisi sattunutkin enemmän, ylireagoitkohan nyt vähän.

Tai että mitä väliä jos sait puukosta pakaraan, jos olisit saanut puukosta kaulaan niin olisit kuollut, miksi ihmeessä oikein vingut.

Joskus paha teko on vaan paha teko eikä sitä tarvitse vähätellä keksimällä skenaarioita joissa se olisi vielä pahempi.

  Re: Tytär kohtasi seksuaalista ahdistelua

Lähettäjä: Tuukka 
Päivämäärä:   31.3.24 11:48:31

Tyttöraukkaa käy todella sääliksi. Isä on ällöttävä idiootti ja äiti tohveli kynnysmatto. Toivottavasti tytöllä on edes ystäviä, joilta ihan oikeasti saa tukea. Tai hakeutuu itse ammattilaisen juttusille.

Täällä olisi noussut sellainen älämölö, että molemmat ukot olisi vapaaehtoisesti ottaneet jalat alleen ja pinkoneet vaikka Timbuktuun... Mutta aloittaja rauhassa katselee tilannetta ja antaa loistavaa esimerkkiä tyttärelleen, että jos klähmijä on vähän kännissä tai muuten selitykset kunnossa, niin mitäpä sitten pienistä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.