Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 10:46:44

5-6 viikkoa takana e-pillereitä (Yasmin), joudun syömään ilman taukoja endometrioosin vuoksi. Lisäksi välillä nyt alussa kun on ollut tiputtelua, olen saanut kahdelta gyneltä neuvon että jos tiputtelua on useampi päivä, niin syön viikon ajan 2 pilleriä päivässä.

Pillerit on siis todella tuttuja ylipäänsä jo aiemmilta vuosilta. Mutta... mulla on AIVAN HIRVEÄ NÄLKÄ noin 20 h vuorokaudessa. Eikä johdu siitä että söisin liian vähän. Päinvastoin, syön tarkan ruokavalion mukaan, tulee riittävästi hiilareita, rasvaa ja proteiinia. Juon myös todellakin riittävästi ja juomassa on myös mukana natriumia jne.

Tasoittuukohan tää nälän tunne koskaan?? Kyse ei ole siitä, että tekis vähän mieli jotain, vaan että maha tuntuu aivan tyhjältä viimeistään tunti syömisen jälkeen! Ja jos en syö 2 h välein, tulee huono olo ja tuntuu että verensokeri laskisi (vaikkei varmaan laske).

Tällä hetkellä painoa on 5 kg ylimääräistä, ja sitä koitan siis ihan rauhassa pudotella pois. Tämän näläntunteen takia en kuitenkaan VOI tehdä sitä samassa tahdissa kuin normaalisti, muuten olisin liikaa miinuskaloreilla ja se vasta nälkää lisäisikin. :D

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.3.24 10:50:46

Itse lopetin ko. pillerit juuri tuon takia, 9 kuukaudessa lihoin lähes 20kg ja jatkuvasta syömisestä huolimatta nälkä oli kokoaikainen.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.24 10:52:36

Voi olla, että tasoittuu ja voi olla, ettei. Itse olen homonisyöjä (ollut siitä lähtien kun menkat alkoi), eli tietty aika kuukaudesta on pohjaton fyysinen nälkä, vaikka miten söisi. Ja siis ihan ilman mitään hormonivalmisteita.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 10:53:10

Mulla on vaan tosiaan se, että endon takia en voi lopettaa pillereitä. Yritin tuossa pärjäillä juuri vuoden ilman, mutta endometrioosi paheni huomattavasti.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.24 10:54:40

Onko kierukka mahdollinen?

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 10:59:40

Tavallaan kierukka on mahdollinen, mutta kammoan sitä muuten. Mulla oli luomuna tosi pitkään välivuotoja, ja nyt kun sain pillerit niin ne on pysyneet melko hyvin kurissa. Pelkään että kierukka pahentaisi tilannetta ja jotenkin se tuntuu oudolta, kun on aina tottunut pillereihin...

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.24 11:19:15

Entä minipillerit? Niissä on vain keltarauhashormonia, kuten hormonikierukassakin.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 13:58:26

Niitä minipillereitä en ole kokeillut, mutta pelkään että niistäkin tulisi tiputteluvuotoa. Kun se tiputtelu on ollut tässä pitkän aikaa jo ongelmana, ennen kuin e-pillerit aloitin taas tauon jälkeen.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.3.24 14:03:33

Voin sanoa että endo voi tuntua aika pikkujutulta Yasminin sivuvaikutuksiin verrattuna :D Vaihda pillerimerkkiä.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 14:07:23

Yasminellea olen syönyt aikoinaan 8 vuotta täysin ilman ongelmia ja hyvällä vuotokontrollilla, nyt otettiin astetta vahvempi että varmasti pitää endon ja vuodot kurissa.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   25.3.24 14:15:41

Olen syönyt samoja pillereitä 20 v ilman sivuoireita. Oletko nyt ihan varma, että oireesi johtuu pillreistä eikä esim valon lisääntymisestä tms? Vuodenajatkin voi vaikuttaa asioihin.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.3.24 14:24:31

Hauska, kun toteat, että syöt riittävästi, mutta samalla pudotat painoa. Eli olet energiavajeessa, jolloin voi olla näläntunnetta.

Lisää kasviksia ruokavalioon mahantäytteeksi.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: nennu 
Päivämäärä:   25.3.24 14:34:50

Mullakaan ei nälkä loppunut sitten millään. Ihan liian kauan kärvistelin, painoa tuli rutkasti koko ajan. Ilmeisesti aineenvaihduntakin hidastui, kun loppuviimein en laihtunut edes 1500kcal dieetillä ja tiukalla liikunnalla... 5v jälkeen ja kymmeniä kiloja lihavampana lopetin, ja johan olo parani ja kilot karisivat todella nopeasti. Kaikista parasta oli ettei tarvinnut ajatella koko ajan ruokaa! Parhaimmillaan olin juuri lopettanut syömisen ja heti mietin, milloin voisi seuraavan kerran taas syödä.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 14:35:17

"Hauska, kun toteat, että syöt riittävästi, mutta samalla pudotat painoa. Eli olet energiavajeessa, jolloin voi olla näläntunnetta.

Lisää kasviksia ruokavalioon mahantäytteeksi."

- Nooh, vaikka olenkin "dieetillä", niin syön siis 1800 kcal päivässä. En ole isokokoinen enkä liiku paljoakaan, joten tuosta tuleva kalorivaje on oikeasti aika pieni. Kasviksia tulee joka päivä syötyä n. 600-700 g päivässä. Ja muutkin ruuat on laskettu oikein, tulee hyviä rasvoja jne.

Ennen painonpudotuksen alkua söin aika paljon, ihan siihen nälkään, eikä mikään riittänyt. Tuli varmaan 2500 ellei jopa 3000 kaloria päivässä.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 14:56:30

Nyt on siis taas sellainen viikko menossa, että olen joutunut ottamaan 2 pilleriä päivässä (aamulla ja illalla), jotta tiputteluvuoto loppuu. Se loppuu siis yleensä ihan 1-2 päivässä kun aloitan 2-kertaisen annoksen, mutta pitää syödä 7 päivää samalla tyylillä, kahden eri gynen ohje.

Niin tuli mieleen että nyt vielä huomenna otan 2 pilleriä ja sitten jatkan normaalisti. Pitää katsoa että tasoittuuko nälkä ollenkaan, vai voisiko se johtua nyt tästä 2-kertaisesta annoksesta. En jotenkin tajunnut sitä aiemmin tätä kirjoittaessa...

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   25.3.24 15:15:18

kuinkas ehkäisykapseli toimisi?

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 15:19:18

Ehkäisykapseli on ainakin hankala saada pois jos ei sovikaan. :D siksi kammoan sitä, samoin kuin kaikkia kierukoita!

Minipillereitä voisin ehkä harkita kokeilevani. Mulla on 1,5 kk päästä sovittu gyneaika, katsotaan Yasminien kanssa siihen asti miten tän 24/7 näläntunteen kanssa pärjää...

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 16:34:45

Up

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   25.3.24 16:40:54

Ei loppunut mulla ainakaan vuodessa, paino nousi paljon eikä pudonnut millään. Meni ihan sekaisin koko hormonitoiminta. No, raskaus sitten nollasi tilanteen onneksi ja paino jopa laski raskauden aikana!

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   25.3.24 16:55:05

... : Voi hitto, kiva kuulla, apua! Mä ehkä tosiaan sinnittelen vielä 1,5 kk. Mutta en kyllä loputtomiin jaksa taistella tätänälkää vastaankaan. Kun koko ajan miettii ruokaa jaa juuri kun saa syötyä, niin vartin päästä miettii että milloin saa seuraavaksi syödä.

Se kylläisyyden tunne on hävinnyt lähes kokonaan.

Hyvä esimerkki oli viikonlopulta: pidin herkkupäivän ja syötiin kunnon burger-annokset ravintolassa. Maha oli täynnä syömisen jälkeen, mutta silti meni helposti vielä jälkiruoka ja 1,5 h sen jälkeen teki mieli syödä jo lisää kotona! Siis ihan älytöntä! Yleensä kunnon burgerin ja ranskalaisten jälkeen menee jopa 5 tunti ihan helposti syömättä ja ilman nälkää.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   27.3.24 14:44:33

Up

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.3.24 16:07:02

Mulla taitaa olla sama, yasmineita syöty kauan. Oli yritys lopettaa 1,5v mutta menkat kokoajan ja akne tuli takasin. Aloitin taas syömään.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   27.3.24 16:09:29

"'Mulla taitaa olla sama, yasmineita syöty kauan. Oli yritys lopettaa 1,5v mutta menkat kokoajan ja akne tuli takasin. Aloitin taas syömään."

Mä ainakin yhdistin tän nyt jälkikäteen ajateltuna pari viikkoa aloituksen jälkeiseen aikaan, siis siitä tää nälkä alkoi. On myös niin, että sitten jos en syö ja yritän vain "vielä vähän" pitkittää syömään alkamista, niin tulee kamala olo, sellainen heikko ja ihan kuin verensokeri laskisi. Vaikkei taatusti laske jos tunti sitten on syönyt. Eikä ole merkitystä mitä on syönyt.

  Re: E-pillerit ja jatkuva NÄLKÄ

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   27.3.24 17:16:35

Minipillereitä olen käyttänyt kahdeksan vuotta. Nollat menkat, nolla päivää tiputtelua. Endo pysähtyi täysin, kun ei irtoa munasolu. Rakastan tätä elämää, kun en makaa kahta viikkoa kuukaudesta itkien vessan lattialla, vaan elän koko ajan normaalia elämää

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.