Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: Löytyykö? 
Päivämäärä:   1.6.23 22:38:59

Löytyykö Suomesta huvipuistoja, joissa olisi rauhallisia laitteita aikuisille?

Ei pyöriviä laitteita, ei laitteita joissa ollaan pää alaspäin, ei laitteita joissa mennään nopeasti ylös ja alas ja vaihdellaan suuntaa (esim. vuoristorata).

Maailmanpyörä on ok (korkeus ei haittaa, kun mennään hitaasti), tukkijoki on ok (pääsääntöisesti hidasta menoa, vain viimeinen lasku nopea), lentävä matto on ok.

Tuntuu kuitenkin, että aikuisten laitteet ovat vain hurjia (vuoristoratoja tai jotain nopeasti pyöriviä). Lasten laitteet olisivat ok, mutta usein niissä maksimipituusraja.

Kavereiden kanssa mietitiin, että olisi kiva mennä porukalla huvipuistoon, mutta vain muutama meistä on huimapäitä ja muut kaipaisivat rauhallisempaa menoa.

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.6.23 22:52:38

Lintsillä on noihin kriteereihin ainakin maailmanpyörän lisäksi maisemajuna, kummituslinna, pellen talo ja se näkötornilaite. Toki johonkin eläinkaruselliin ja hepparataankin voi mennä, vaikka ne onkin vähän enemmän lapsille. Itse tykkäsin myös Hypyttimestä, ja olen just yhtä nynny kuin aloittaja kuvasi. Se on yhtä lailla aikuisille ja lapsille ja on just sopivan hurja. Menee toki ylös ja alas, mutta ei sillä tavalla kuin vuoristorata. Lintsillä pääsee moniin lasten laitteisiin myös aikuiset, mutta en ehkä itse kehtaisi ilman lasta mennä johonkin pikkulentokoneisiin.

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: Pelkuri 
Päivämäärä:   1.6.23 23:09:34

Mä oon kans aina pelännyt suurinta osaa vuoristoradoista ja kaikkea mis menee pää alaspäin. Oma suosikkihuvipuisto on ollut Powerpark. Sieltä löytyi tälläiselle ei niin hurjapäällekin rahalle vastinetta. Uskalsin jopa muutamaan vuoristorataan :)

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   1.6.23 23:18:43

Öö siis eikö Lentävä Matto muka mene noihin ekoihin spekseihin? Aika hurjasti se kyllä minun mielestä liikkuu, kun välillä noustaan korkealle ylös ja sitten taas pudotaan lähes painottomina alas jne.

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: N34 
Päivämäärä:   2.6.23 05:35:27

Nopealla selaamisella löytyi nämä laitteet (joukossa saattaa olla joku kriteereihin kuulumatonkin, kun selatessa itse hieman innostuin). Olen siis itse myös suht. samoihin kriteereihin sopiva huvittelija, sillä erolla toki, että jossainmäärin pyörivät laitteet sekä osa vuoristoradoista menee…

Linnanmäki
- autorata
- Hurjakuru
- Kammokuja
- Maisemajuna
- Panoraama
- Rinkeli
- Viikinkilaiva

Särkänniemi
- hassu bussi
- Järvikaruselli
- Postiseikkailu
- Karamelli-karuselli
- Karkkilaiva
- Auto racing
- Tukkijoki
- Vauhtimato
- Viikinkilaiva
- Koskiseikkailu

Powerpark
- Marco polo
- Crazy horse
- Iion king
- Time machine
- Bumper varsin
- Devil’s mine hotel
- Dino safari
- La corrida
- Fun house
- Giant wheel
- Galeon
- Captain hook

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: Mes 
Päivämäärä:   2.6.23 05:49:24

Tykkimäki.

- Kouvolapyörä (maailmanpyörä)
- Pilvenpyörä
- Keinukaruselli
- Heppakaruselli
- Väärinpäintalo
- Autorata (törmäilyautot)
- Kummitusjuna
- Kustirata
- Ehkä myös Taifun, tosin se kyllä pyörii.

Lasten laitteista Riemuralliin ja Safariin pääsee myös aikuiset.

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: Mes 
Päivämäärä:   2.6.23 05:50:19

Kouvolalle plussaa myös siinä, että Tykkimäessä hyvin harvoin joutuu jonottamaan minnekään. Ehkä vain kesän ruuhkaisimpina viikonloppuina.

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: Fly 
Päivämäärä:   2.6.23 20:49:10

Tykkimäessä star flyer maisema-ajo. Tykkään. Tasaista kyytiä. Jos ei ole korkeanpaikan kammoa, niin suosittelen.

  Re: Rauhallisia huvipuistolaitteita aikuiselle

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.23 20:51:49

lentävä matto on kamala. miten siitä rauhallisen saat ajateltua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.