Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 12:39:56

Nordea tarjoaa sen et oman kortin voi päivittää ilmaiseksi sateenkaarikuosiin, mut ja netissä jos on pankkitunnukset. Tuleeko sitten uusi sateenkaarikortti siis maksutta kotiin? Ja vanha lakkaa toimimasta kun uusi tulee/otetaan käyttöön?

Ois pitänyt tyhmälle lukea kunnon ohjeet kun luettiin vaan et netissä voi päivittää mut tuskin netin kautta tuo vanha kortti muuttaa väriä :D

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 12:41:18

äh, olipa huonosti kirjotettu koko aloituskin. Lukihäiriökortti ilmaan niin ei tarvi kenenkään huomauttaa asiasta.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 12:43:57

Anteeksi, luin vasta jälkeen päin et mitä olin kirjottanut ja tajusin itekkin et nyt meni päin persettä :D

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 12:53:51

No kuulun itsekkin ton lipun alle, kannatan tasa-arvoa ja kivempi se on kun tavallinen sininen, ja lisäksi jos saa uuden kortin ilmaiseksi eikä enää repsota reunat :D

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: ciel 
Päivämäärä:   1.6.23 12:55:59

Kiitos vinkistä, sain juuri uuden sinisen kortin, mutta totta munassa haluan sateenkaarikortin kun ilmaiseksi saa!

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 12:58:29

Joo! Kyllä se varmana näyttää lompakossakin kivemmalta. Tää on kyllä hyvä kun itellä alkaa olemaan jo ränsistynyt.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 13:01:19

höh oisin voinut ottaa uuden kortin ilmaiseksi mutta ei kiinnosta vaikuttaa joltain oudolta kapeakatseiselta kommunistilta aina kassalla ollessa. Suvaitsen kyllä erilaisuutta sikäli kun sitä minulta kysyttäisiin, mutta oletan suvaitsevaisuutta ja hyvää käytöstä myös ryhmiltä niitä erityisesti kannattaakseni.

Tällainen profiloituminen vähentää nordean arvostusta silmissäni tosi paljon. Lisäksi se on tajuttoman huonoa rahan käyttöä.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   1.6.23 13:12:38

Upeaa, tilaan tämän vain voidakseni vttuilla kassajonossa hfobisille setämiehille ja tädeille.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Anticis 
Päivämäärä:   1.6.23 13:31:15

Taidan itsekkin vaihtaa korttini isänmaallisenpaan versioon.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.23 13:35:01

Otin toissavuonna, tuli ihan sujuvasti postilla ilmaiseksi ja vanha lakkaa toimimasta kun ekan kerran käyttää uutta.

Vähän on mietityttänyt kun omaani on tullut muutama huolestuttavan syvä naarmu, voisi tilata uuden varmuuden vuoksi. Kiitti kun muistutit!

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   1.6.23 13:39:02

Taidanpa minäkin tilata ihan kiusaksi..

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Muutto 
Päivämäärä:   1.6.23 13:39:11

Tilasin toukokuun alussa. Enkä tiennyt tästä vaihtoehdosta, ennen kuin katselin kuvavaihtoehtoja.

Tilasin, koska se oli värikkäin ja hienoin kaikista muista tylsistä luontovaihtoehdoista.

Mulle ne ovat vain värejä ja hieno kortti.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Muutto 
Päivämäärä:   1.6.23 13:40:31

Vanha korttini lakkasi toimimasta tämän jälkeen, kun uusi oli aktivoinut eli ensimmäisen kerran käytin.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Värikäs 
Päivämäärä:   1.6.23 13:42:44

Kiitos vinkistä, minäkin tilaan!

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   1.6.23 18:31:49

Voi vaihtaa verkkopankissa, ei tule uutta korttia (ainakaan mulle ei tullut) vaan vaihtuu sitten kun pankkikortti menee vanhaksi. Uuden olisi saanut heti tilalle uudella kuosilla 10e.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.23 19:19:37

Ei siellä salen kassalla kukaan edes katsele toisten kortteja

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   1.6.23 20:32:07

Hitsi kun s-pankilta ei saa kivoja kuoseja. Vaihtaisin heti sateenkaarilippuun.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   1.6.23 21:00:04

Kiitos vinkistä, tilasin. Tuli just sopivaan saumaan, koska vanha (tylsän sininen) kortti on jo todella kulahtanut, vaikka olisi voimassa vielä pari vuotta.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: 111 
Päivämäärä:   1.6.23 21:20:11

Pari vuotta sitten sai nordealla priden aikaan päivittää korttiin omankin kuvan ilmaiseksi. Että ei ollut pakko ottaa pride lippua.

Onko muuten kenelläkään tietoa että jos omalla kuvalla oleva kortti on menossa vanhaksi niin tuleeko se uusi sillä samalla kuvalla vai palautuuko tylsäksi siniseksi?

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Sininen? 
Päivämäärä:   1.6.23 21:38:54

Mikä kortti teillä on sininen? Olen myös Nordean asiakas ja kun joskus 15 vuotta sitten vaihdoin Visa Electron korttini Master Cardiin, MC oli ruskean kellertävä ja sama väri on kortissa edelleen.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.23 21:59:26

Jos on omalla kuvalla, uusi tulee samalla kuvalla, jos ei tee mitään. Mulla on omat koirat.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: mini 
Päivämäärä:   1.6.23 22:35:51

111, kyllä se sama kuva painetaan aina kortista toiseen. Minulla muuttui electron debitiksi ja sekin jatkoi samalla kuvalla.

Mastercard-yhdistelmäkortti oli taasen tylsän sininen.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Riisselimersu 
Päivämäärä:   1.6.23 23:06:02

Kerron nyt teille Kirjainihmisille järkyttävän uutisen: suurin osa kansasta, myös niistä sedistä ja tädeistä, on ihan suvaitsevaisia ihmisiä kunhan sitä agendaa ei tungeta joka tuutista koko ajan maailman tärkeimpänä asiana.
Eikö tavallinen tasa-arvo riitä? Onko tasa-arvo saavutettu vasta sitten kun LBGTXYZÅÄÖ-kansalla on etuoikeus kaikkeen?

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   2.6.23 10:41:14

"Mikä kortti teillä on sininen? Olen myös Nordean asiakas ja kun joskus 15 vuotta sitten vaihdoin Visa Electron korttini Master Cardiin, MC oli ruskean kellertävä ja sama väri on kortissa edelleen."

Itselläni on kyllä Nordea Credit eli Master Card ollut aina sininen siitä lähtien, kun se tuli Nordean Visa-kortin tilalle. Ja sininen se Visakin muistaakseni oli.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: .... . 
Päivämäärä:   2.6.23 11:18:46

Riisselimersu: ei tarvita mitään etuoikeuksia, mutta olisi esimerkiksi näin pohjois-karjalassa asuvana mukava joskus kulkea puolison kanssa käsi kädessä ilman, että pitää miettiä omaa turvallisuutta. Ja joo, olen "ihan tavallinen" lesbo, joka ei puhu seksuaalisuudestaan tai vähemmistöjen oikeuksista, ellei niistä erikseen kysytä. Olisi myös kiva, että voisi hankkia lapsia naisparina asiaa sen kummemmin ajattelematta. Se ei kuitenkaan täällä syrjäseudulla taida olla mahdollista, koska on liikaa kapeakatseisia ihmisiä vaikka itse ei seksuaalisuuttaan toisi millään tavalla ilmi.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.6.23 12:09:30

"Eikö tavallinen tasa-arvo riitä? Onko tasa-arvo saavutettu vasta sitten kun LBGTXYZÅÄÖ-kansalla on etuoikeus kaikkeen?"

Se tavallinen tasa-arvo riittää, kunhan se ensin saavutetaan joskus. Tämäkin ketju on oiva näyte siitä että sitä ei vielä ole.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   2.6.23 13:53:20

Kiitos vinkistä, voisinkin vaihtaa!

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   2.6.23 16:54:52

Mä olen trans joka on ennen voinut liikkua vapaasti, jo yli 10v. Nyt on väkivaltarikokset, myös ihmisten tietoisuus meidän olemassaolosta lisääntynyt ettei moni enää uskalla liikkua samalla tavalla. Tai käyttää tiettyjä tiloja, mitä on ennen käyttänyt ongelmitta. Myös todella kuormittavaa lukea "kritiikkiä" jatkuvasti pitkin nettiä, ja sit kun oikeen pöllyä niin niille ihmisille ketkä on avoimesti trans voi tulla tappouhkauksia esim omalle instatilille. Kaverini sai vaihdettua uuden lain ansiosta vihdoin henkilötunnuksensa ja työnantaja kysyi et meinaako hän joka kuukausi vaihtaa uuden. Pieni jatkuva piikittely omasta olemassaolosta tuo stressiä joka taas altistaa mt-ongelmille. Monen on hankala saada työpaikkaa transitiovaiheessa kun ei mene läpi, liian monella on huonot välit omaan perheeseen tai katkennut kokonaan, liian moni on täysin yksin.

Se on ihan sama miten näitä asioita tuodaan esille, et kaikilla pitäis olla lähtökohtaisesti turvallista olla, niin aina joku triggeröityy ja kokee sen tuputtamisena.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.23 21:38:40

On kyllä yksi valkopesun lippulaiva tämä N pankki. Mainostavat myös jotain omia yhteiskunnallisia projektejaan mihin laittavat itse rahaa ja samaan aikaan murentavat hyvinvointivaltiota palmusaaritouhuillaan. Nyt sitten ratsastavat prideliikkeellä. Uskomattoman oksettavaa kikkailua.

Silleen hassu myös, että vielä 5 vuotta sitten toi olis ollu typo koska olennainen sana pankin kanssa oli prime. Hehe.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Ku 
Päivämäärä:   3.6.23 21:18:48

"Mikä kortti teillä on sininen? Olen myös Nordean asiakas ja kun joskus 15 vuotta sitten vaihdoin Visa Electron korttini Master Cardiin, MC oli ruskean kellertävä ja sama väri on kortissa edelleen."

Se ruskea kellertävä on Master Card Gold, sininen on Master Card Credit ( uusia Credit-kortteja ei enää myönnetä, vanhat kyllä uusiutuu automaattisesti)

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: Eiomalla 
Päivämäärä:   1.7.23 12:42:45

Mulla on se kullanvärinen ja siinä pysyy, ei kiinnosta vähääkään mitkään sateenkaarivärit.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.23 12:44:30

^ aika paljon taisi kiinnostaa kun lähdit näin vanhaa ketjua etsimällä etsimään.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   1.7.23 13:27:50

Mä olen trans joka on ennen voinut liikkua vapaasti, jo yli 10v. Nyt on väkivaltarikokset, myös ihmisten tietoisuus meidän olemassaolosta lisääntynyt ettei moni enää uskalla liikkua samalla tavalla. Tai käyttää tiettyjä tiloja, mitä on ennen käyttänyt ongelmitta.*

Ja auttaako nää Pride hömpötykset ja liput ym mitä tulee joka tuutista ulos? Alkaa jo enemmän ärsyttämään vaikkei teitä vastaan mitään ole.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   1.7.23 13:45:10

**, oikeisto ei pidä sinusta yhtään enempää vaikka tuomitsisit priden ja muut seksuaalivähemmistöläiset miten. Tulee mieleen se kuinka natsisaksassa (sori, on tämän junnilan takia vähän natsit mielessä) oli joukko juutalaisia jotka tukivat häntä siinä toivossa että säästyvät itse kun ovat ns hyviä juutalaisia. Ei toiminut :( https://en.wikipedia.org/wiki/Association_of_German_National_Jews jos joku haluaa lukea.

Ei siinä, en minäkään ole varsinaisesti innostunut Pridesta henkilökohtaisella tasolla, ihmiset ja hälinä on liikaa minulle, mutta tarpeellista se on niin kauan kun siitä joka vuosi pitää kitistä. Sitten kun se on yhtä normaali asia kuin vaikka joulu tai juhannus, joku mistä vain marginaalinen osa väestöä valittaa, ollaan ehkä päästy pisteeseen jossa Pride ei ole enää niin tarpeellinen.

  Re: Nordea, pride

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.23 13:49:48

Hyvä otsikko

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.