Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko maksaa käytetystä sängystä?

Lähettäjä: Kaarina 
Päivämäärä:   19.4.23 11:11:16

Tilanteeni on se, että ystäväni aikanaan erosi ja muutti rivitalokolmioon. Hän osti paljon uusia huonekaluja, kun osa vanhoista jäi ex-miehelle. Oman sängyn lisäksi hän halusi ostaa vierashuoneeseen sängyn. Olimme koulumatkalla, kun kävimme tästä sänkyä testaamassa, jonka hän lopulta päätyi ostamaan sängyn päätyineen.. Tämä oli tarjouksessa jossain Sotkassa tms, hinta oli ehkä lopulta sängyn päädyn kanssa joku 800-900€?

No, kaveri palasi ex-miehen kanssa lopulta yhteen vuoden päästä sängyn ostosta ja alkoi kaupittelemaan minulle sänkyä, kun tiesi, että olen sänkyä vailla ja olen vielä "koeajanut" tämän, eli tiedän suunnilleen millainen sänky hänellä on. Hänellä oli ex-miehen kanssa yhteensä 4 sänkyä yhteenpalaamistilanteessa (Molemmilla omat ja sitten vielä molemmilla vierashuoneissa sängyt..). Selkeää on, että sängyistä oli päästävä eroon, koska muutto yhteen oli jo tyyliin 2kk sisään tästä päätöksestä.

En ikinä osannut tarjota sängystä mitään, vaikka jälkikäteen olisi ehdottomasti pitänyt.. Kysyin myös kaverilta usein, että mitä hän sängystä pyytää.. Hän ei osannut ikinä sanoa mitään. Itsellä oli jotenkin selkeä ajatus, että en ala uuden hinnalla sitä ostamaan, ei ole minun ongelma jos kaverilla on "sänky- ja huonekalukaaos", jolloin huonekaluista päästävä eroon ASAP eikä Torin kautta uuden hinnalla niitä juurikaan saa myytyä. Myi paljon huonekaluja tappiolla ja hävitti osan..

No hän alkoi minua hoputtamaan, että muutto pitäisi tehdä pian ja sänky pitäisi hakea nopeasti, mutta ei vieläkään kertonut hintaa.. Nyt jälkikäteen olisi pitänyt sanoa, että joo tulen hakemaan sen hinnalla X, mutta muuten en.. Ajattelin, että hinnasta kyllä päästään sopuun, kun hänellä on kiire päästä sängystä eroon ja luultavasti ei sitä olisi saanut myytyä kalliimmalla kenellekään, mitä minä olin siitä valmis maksamaan. No, haimme sängyn kiireellä, kun kaveri sitä tivasi jatkuvasti, että hei tää pitäs nyt hakea täältä pois..

No sänky on nyt mulla, mutta kaveri ehdottelee, että eikös hinnaksi sovittu 600€. No hinnaksi ei tosiaan oltu sovittu mitään, mutta lähtisittekö maksamaan käytetystä sängystä 600€?

Itselleni oli jotenkin "selkeää", että tämä olisi win-win tilanne kummallekin; Hän pääsee sängystä eroon ja saa rahaa, ja minä saan ostettua halvemmalla sängyn, mitä kaupasta. Olisin kuitenkin ollut valmis maksamaan sängystä n. 400€. 600€ tuntuu liian isolta.

Mitä mieltä olette?

Sänky on kyllä vähän käytetty, ollut kaverin vierashuoneessa jossa on ilmeisesti nukuttu muutamia kertoja. Hänellä on myös koiria, joten koirat varmaan osittain käyttäneet omana sänkynään.

Mutta suostunko nyt vaan kiltisti tuohon 600€ vai mitä tekisitte? Ja kyllä, ensi kerralla hoidan asian fiksummin.. :')

Re: Paljonko maksaa käytetystä sängystä?

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   19.4.23 11:16:17

Mä vastaisin että ei ollut sovittu mitään, mä ajattelin 400€. siitä voi sitten alkaa tehdä kompromissia ja jos ette pääse sopuun viet sängyn takaisin ja tehköön sillä mitä lystää tai laittakoon mihin tahtoo.

Lähettäjä: Kukkamulta 
Päivämäärä:   19.4.23 11:33:34

Uudesta käyttötavarasta tippuu heti 30% kun sen ottaa käyttöön. Eli vuosi sitten sänky olisi ollut sen 600€. Nyt 400€ on lähempänä. Voisin tarjota 450€ ja tyytyä 500€, jos sänky on hyvä kaikin puolin. Muuten palauttaisin.

Voitte ihan hyvin päästä hyvään sopimukseen, ehkä kaverikin vaan tinkaa tolla heitolla, ei tarkoita sitä sitovaksi tai kuvittele, että olette sopineet jotain.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.23 11:46:11

Tarjoaisin 100eur

Lähettäjä: Mutta kuitenkin 
Päivämäärä:   19.4.23 11:46:18

Mielestäni uudehkosta ja uudenveroisesta käyttöesineestä kannattaa maksaa puolet uuden hinnasta maksimissaan.

Lähettäjä: Hepo 
Päivämäärä:   19.4.23 12:47:22

Sanoisin, että ei sovittu mitään hintaa, ja voit maksaa max 300-400€. Jos on kerran kiireellä ja tappiolla myynyt muitakin huonekaluja, niin aika m*lkku tyyppi, jos yrittää sitten kaveriltaan haalia täyttä hintaa.
Nimim.itse muuton yhteydessä paljonkin tavaraa kaverille ilmaiseksi antanut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.4.23 13:19:27

Itse maksaisin max. 200e. 100e olisin ehkä tarjonnut

Lähettäjä: Vrv 
Päivämäärä:   19.4.23 15:51:03

Ette sopineet mitään. Olit kyllä tyhmä kun ette sopineet.

Käytetty sänky, en maksaisi kolmenumeroista summaa. Olisin antanut 50 e kouraan.

Toisen käden ostajana ei olisi edes takuuta.

Olet idiootti ja kaverisi käyttää sitä hyväksi.

Länttää 50 e kouraan ja sano että jos ei kelpaa niin hakekoot sängyn pois tänään. Jos ei hae niin heität sängyn pihalle etkä maksa siitä euroakaan. Oma on ongelmansa.

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   19.4.23 16:45:04

Huonekalujen jälleenmyyntiarvo on olematon, erityisesti isommat huonekalut, sohvat, sängyt ja sellaiset. Ei oo mitään merkitystä vaikka olisi kuinka ollut tonnin sänky (ei täs mitään tempuria olla myymässä), käytettynä siitä saa tuurista riippuen 50-200€. Ihan turha suostua mihinkään muuhun, varsinkin jos sänky on ehtinyt koiranpetinäkin olla.

Päivämäärä:   19.4.23 16:51:20

20-50e.

Ihan turha tulla tivaamaan kun ei ole hintaa sovittu.

Kärräisin sen sängyn kaverin pihaan ilmoittamatta ja olisi entinen ystävä.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.4.23 22:38:11

Up

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.4.23 22:43:10

Mä kyllä maksaisin sen 600. Vähän käytetty vierashuoneen sänky kaverilta, ja vielä tiedät sen hyväksi.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   19.4.23 23:15:09

Ostettiin 200e lla käytetty merkki jenkkisänky, uutena oli maksanut 3000e. On tosi siisti ja hyvä. En ehkä 600 maksais, riippuu tietysti millainen se on?

Päivämäärä:   20.4.23 15:57:14

Mä vastaisin, että ei sovittu hintaa. Maksan 200e tai jos ei kelpaa niin hae pois.

Ei varmasti tule hakemaan :)

Lähettäjä: Gvg 
Päivämäärä:   30.4.23 14:35:57

Päivitystä tilanteeseen?

Lähettäjä: Vee 
Päivämäärä:   22.5.23 16:32:39

Paljonko aloittaja maksoi sängystä?

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   22.5.23 17:49:32

Ei todellakaan 600e sängystä!! Sillä hinnalla saat jo paremman kuin hyvän itsellesi kesän aleista. 400e ihan max maksaisin kun käytetty kuitenkin on.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   22.5.23 18:08:45

Tarjoisin 400 e

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   22.5.23 19:04:12

50 e. Käytetty koiraperheessä. Itse en ottaisi ilmaiseksikaan.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   22.5.23 19:18:12

Tarjoat sen 400 ja sanot painokkaasti että mitään ei sovittu. Ehkä päädytte kompromissiin 450. Sänky on ”käytetty” vaikkei olisi yhtään yötä nukuttu, ja koirakodissa ollut. Valitettavasti ihmisillä on kumma käsitys että uudenveroisista voi pyytää uuden hintaa. Yksi kaveri myi käyttämätöntä loimea hintaan 50, ja sama loimi puuilon hyllyllä 49. Toinen oli ostanut 80 euron farkut jotka eivät sopineetkaan päälle, yritti sillä samalla hinnalla myydä eteenpäin, kun ei ollut yhtään kertaa käyttänyt.

Lähettäjä: Yy 
Päivämäärä:   23.5.23 09:42:53

Myin just 900€ maksaneen sängyn 200 eurolla. Oli kylläkin aika vanha, mutta vähän käytetty koska ollut mökillä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.5.23 12:10:18

käytetystä max puolet uuden hinnasta. Ja tästä hintaa alaspäin, kunnosta ja käytön määrästä riippuen.

Lähettäjä: Rbrj 
Päivämäärä:   1.9.24 11:04:33

Miten tässä kävi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.9.24 11:10:55

Käytetyt sängyt ovat lähinnä ongelmajätettä. Niitä voi olla vaikea saada myydyksi esim. Torissa, ellei hinta ole todella alhainen sängyn laatuun nähden. Nykyään kun luteetkin ovat taas yleistyneet, sängyn ostaminen tuntemattomalta on riski. En todellakaan maksaisi 600 euroa käytetystä sängystä, eikä kaveri saisi sitä ikinä myytyä ulkopuoliselle tuohon hintaan.

Päivämäärä:   1.9.24 11:38:12

20-50e käytetystä sängystä, oli kunto mikä tahansa.

Päivämäärä:   1.9.24 11:39:15

Siinä kohtaa kun tavaran ostaa tippuu sen arvosta 50% pois. Ja sänky on kyllä sellainen henkilökohtaisen hygienian kanssa oleva tuote, että jos sellaisen käytettyä hankkii niin hinta on oltava minimaalinen tai tuotteen ilmainen.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   1.9.24 16:19:14

Maksaisin 100e max

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.9.24 18:58:32

Max 100 eur. Jos odottaa suurempaa hintaa, myyköön muualle. Käytetystä sängystä en ikinä maksaisi 400-600 vaikka olisi uutena tonneja. En ostaisi uutenakaan monen tonnin sänkyä.

Lähettäjä: kfk 
Päivämäärä:   8.11.24 14:46:09

Miten tässä kävi?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   8.11.24 15:14:56

Tuosta omasta käytetystä sängystäni maksoin 150e, mutta merkki on Hästens. Aloittajan tapauksessa. No. Korkeintaan satasen, mutta riitahan siinä tietty tulisi. Osaapa aloittaja seuraavan kerran toimia toisin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.11.24 15:18:35

En never ever ottaisi käytettyä sänkyä. Ludemahdollisuus ja muutenkin yök.

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   8.11.24 15:21:37

Maksaisin 200.

Mä myin juuri sängyn rungon, sen ostohinta 1,5v sitten oli 250 ja nyt meni 50€. :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.