Lähettäjä: Kaarina
Päivämäärä: 19.4.23 11:11:16
Tilanteeni on se, että ystäväni aikanaan erosi ja muutti rivitalokolmioon. Hän osti paljon uusia huonekaluja, kun osa vanhoista jäi ex-miehelle. Oman sängyn lisäksi hän halusi ostaa vierashuoneeseen sängyn. Olimme koulumatkalla, kun kävimme tästä sänkyä testaamassa, jonka hän lopulta päätyi ostamaan sängyn päätyineen.. Tämä oli tarjouksessa jossain Sotkassa tms, hinta oli ehkä lopulta sängyn päädyn kanssa joku 800-900€?
No, kaveri palasi ex-miehen kanssa lopulta yhteen vuoden päästä sängyn ostosta ja alkoi kaupittelemaan minulle sänkyä, kun tiesi, että olen sänkyä vailla ja olen vielä "koeajanut" tämän, eli tiedän suunnilleen millainen sänky hänellä on. Hänellä oli ex-miehen kanssa yhteensä 4 sänkyä yhteenpalaamistilanteessa (Molemmilla omat ja sitten vielä molemmilla vierashuoneissa sängyt..). Selkeää on, että sängyistä oli päästävä eroon, koska muutto yhteen oli jo tyyliin 2kk sisään tästä päätöksestä.
En ikinä osannut tarjota sängystä mitään, vaikka jälkikäteen olisi ehdottomasti pitänyt.. Kysyin myös kaverilta usein, että mitä hän sängystä pyytää.. Hän ei osannut ikinä sanoa mitään. Itsellä oli jotenkin selkeä ajatus, että en ala uuden hinnalla sitä ostamaan, ei ole minun ongelma jos kaverilla on "sänky- ja huonekalukaaos", jolloin huonekaluista päästävä eroon ASAP eikä Torin kautta uuden hinnalla niitä juurikaan saa myytyä. Myi paljon huonekaluja tappiolla ja hävitti osan..
No hän alkoi minua hoputtamaan, että muutto pitäisi tehdä pian ja sänky pitäisi hakea nopeasti, mutta ei vieläkään kertonut hintaa.. Nyt jälkikäteen olisi pitänyt sanoa, että joo tulen hakemaan sen hinnalla X, mutta muuten en.. Ajattelin, että hinnasta kyllä päästään sopuun, kun hänellä on kiire päästä sängystä eroon ja luultavasti ei sitä olisi saanut myytyä kalliimmalla kenellekään, mitä minä olin siitä valmis maksamaan. No, haimme sängyn kiireellä, kun kaveri sitä tivasi jatkuvasti, että hei tää pitäs nyt hakea täältä pois..
No sänky on nyt mulla, mutta kaveri ehdottelee, että eikös hinnaksi sovittu 600€. No hinnaksi ei tosiaan oltu sovittu mitään, mutta lähtisittekö maksamaan käytetystä sängystä 600€?
Itselleni oli jotenkin "selkeää", että tämä olisi win-win tilanne kummallekin; Hän pääsee sängystä eroon ja saa rahaa, ja minä saan ostettua halvemmalla sängyn, mitä kaupasta. Olisin kuitenkin ollut valmis maksamaan sängystä n. 400€. 600€ tuntuu liian isolta.
Mitä mieltä olette?
Sänky on kyllä vähän käytetty, ollut kaverin vierashuoneessa jossa on ilmeisesti nukuttu muutamia kertoja. Hänellä on myös koiria, joten koirat varmaan osittain käyttäneet omana sänkynään.
Mutta suostunko nyt vaan kiltisti tuohon 600€ vai mitä tekisitte? Ja kyllä, ensi kerralla hoidan asian fiksummin.. :')
|