Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koetko olon luontevana alasti saman sukup kanssa

Lähettäjä: Cosmo 
Päivämäärä:   16.2.23 23:57:14

Koetko olosi luontevaksi alasti saman sukupuolen kesken yleisessä suihkussa? Menisitkö mieluummin yhden hengen suihkukoppiin?

A) yhden hengen suihkukoppi on ainoa luonteva vaihtoehto, avoin monen hengen suihkutila tuntuu kiusalliselta

B) yhden hengen suihkukoppi on mieluisampi, mutta avoin monen hengen suihkutila on myös ihan OK

C) molemmat ovat yhtä mieluisia, joko yhden hengen suihkukoppi tai avoin suihkutila

D) avoin monen hengen suihkutila on luontevampi, mutta yhden hengen suihkukoppi on myös ihan OK

E) avoin monen hengen suihkutila on ainoa luonteva vaihtoehto, yhden hengen suihkukopissa ei tuntuisi kivalta

Voisit mainita myös sukupuolesi: M / N

Re: Koetko olon luontevana alasti saman sukup kanssa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.2.23 00:04:24

C, N

Lähettäjä: xp 
Päivämäärä:   17.2.23 00:06:34

C ja N.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.23 00:10:07

A ja N

Päivämäärä:   17.2.23 00:12:37

Kaikki käy. Olen nainen.

Päivämäärä:   17.2.23 00:14:46

A, N.

Pitkin hampain menisin kyllä yleiseenkin suihkuun, jos jostain syystä olisi pakko, mutta toistaiseksi sellaista tilannetta ei ole tullut aikuisiällä vastaan.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   17.2.23 00:47:10

Olen nainen ja kaikki käy

Päivämäärä:   17.2.23 01:10:31

C ja N

Lähettäjä: ~ 
Päivämäärä:   17.2.23 01:35:20

A, N.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   17.2.23 01:42:15

B, N

Päivämäärä:   17.2.23 03:44:17

B, N.

Käyn avannossa jossa tulee pukukopissa vaihdettua vaatteet eli en asiaa edes ajattele. Samoin salilla käyn suihkussa ja pukeudun ja vaihdan vaatteet pukuhuoneessa.

Lähettäjä: Puu 
Päivämäärä:   17.2.23 06:21:18

B, N

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   17.2.23 06:45:39

A,N

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   17.2.23 10:24:09

B. Avoimet tilat ovat ok sillä edellytyksellä, että ne samaa sukupuolta olevat ovat OIKEASTI samaa sukupuolta.

N.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.2.23 10:45:37

Yhden hengen suihkukoppi tuntuu kovin hankalalta ratkaisulta kun käyn uimahallissa 2 pienen lapsen kanssa.

Nykyinen avoin suihkutila on ihan hyvä.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   17.2.23 10:50:49

A nainen

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.2.23 10:50:59

B, N. Koen oloni luontevaksi yhteisessä pesutilassa mutta toki oma tila on aina paras. Ihan sama juttu kuin se esim. että junassa/bussissa istuu mieluiten ilman vierustoveria vaikka senkin kanssa voi elää jos joku tulee viereen istumaan.

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   17.2.23 10:54:34

Ei ole mitään merkitystä toisen sukupuolella, oon täysin fine oman alastomuuden kanssa eikä mua haittaa yhteiset suihkutilat, ihan sama kenen kanssa ne on jaettu. Usein ollaan porukalla saunottu ja tietenkin sen jälkeen käyty suihkussa ja oon ollut porukan ainoa nainen.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   17.2.23 11:13:24

A, nainen

Käyn todella harvoin uimahalleissa tai kylpylöissä, koska en tykkää suihkutella avoimessa tilassa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   17.2.23 11:17:00

B N

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   17.2.23 11:17:59

C, N

Ymmärrän, että kaikki eivät ole yhtä ok alastomuuden kanssa, joten mielestäni uimahalleissa yms. voisi olla näkösuojatut tilat vaatteiden vaihtoon ja peseytymiseen. Silloin ei olisi niin väliä silläkään, mitkä killuttimet kenenkin jalkovälissä on (vrt. translakikeskustelu).

Lähettäjä: Aloe 
Päivämäärä:   17.2.23 11:21:06

B/N

Ei ole mitään tekemistä sukupuolen tai alastomuuden kanssa. Mulle on ihan luontevaa olla vaikka rannalla alasti ja uida alasti vieraiden ihmisten keskellä, mutta suihkussa en tykkää käydä muiden nähden. On myös luonnollista saunoa alasti kumman tahansa sukupuolen kanssa, mutta ei kenen tahansa kanssa. Saunaseura voi olla vierastakin, mutta pitää olla saman henkistä porukkaa.

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   17.2.23 11:23:16

C, N

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   17.2.23 11:32:17

B, N

Lähettäjä: Z 
Päivämäärä:   17.2.23 11:42:35

A ja B. @!#$ ahtaat yleiset tilat ja ihmisten tuijottaminen suihkutiloissa.

Lähettäjä: Nipsu 
Päivämäärä:   17.2.23 12:58:32

D, E /N

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   17.2.23 13:17:40

Olen jo kauan ihmetellyt sitä, miksei uimahallien, kylpylöiden ym. paikkojen suihkutiloissa voi olla jonkinlaista osittaista seinää, jonka takana olisi hieman suojassa, mutta ei kuitenkaan täysin suljettu tila (jos se jostakin syystä on ongelma). Vaikka ei olisi itsellä ongelmaa avoimessa tilassakaan suihkussa käymisestä, ei ole silti mitenkään miellyttävää katsella muiden peseytymistä. Puhumattakaan niistä, joilla on jokin kammo fyysisistä tai psyykkisistä syistä johtuen muiden edessä alasti olemisesta, niin että se estää kokonaan uimahalli- ja kylpyläkäynnit kun on tuo avoin suihkutila.

Mikä tuossa on ideana, että kaikkien on pakko olla pesutiloissa 100% näkyvissä kaikille?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.2.23 18:22:30

"Olen jo kauan ihmetellyt sitä, miksei uimahallien, kylpylöiden ym. paikkojen suihkutiloissa voi olla jonkinlaista osittaista seinää, jonka takana olisi hieman suojassa"

Tämä. Olet sitten treenattukroppainen silkkareilla tai plösö selluilla niin varmasti töllistellään. Pakkohan jonnekin on katsoa ettei kävele päin tai änge varattuun suihkuun, mutta kyllähän sen nyt huomaa jos jonkun katse erikseen juuttuu.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   17.2.23 18:29:29

Lähettäjä... 

Päivämäärä17.2.23 10:50:59

B, N. Koen oloni luontevaksi yhteisessä pesutilassa mutta toki oma tila on aina paras. Ihan sama juttu kuin se esim. että junassa/bussissa istuu mieluiten ilman vierustoveria vaikka senkin kanssa voi elää jos joku tulee viereen istumaan.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   17.2.23 18:30:19

Olipa sopiva keskustelu kun juurikin naureskeltiin kaverin kanssa sitä, että uimahalleissa kävijät meuhkaa suorastaan raivoissaan siitä, kuinka saunassa ei ehdottomasti saa olla uimapuvussa, koska kloori höyrystyy.

On se kummallista että kun mennään vähän isommalla rahalla vähän hienompaan altaaseen kylpylään, niin ei ilmeisesti höyrysty vaan ihan erikseen mainitaan, että meillä saunotaan uimapuvuissa joten sellainen päälle saunaan.

Onha se tietenkin v-maista kun ei pääse arvostelemaan muita ja tuntemaan itseään paremmaksi kun jollakulla toisella onkin enemmän selluliittia tai roikkuvammat hinkit kuin itsellä.

Päivämäärä:   17.2.23 18:43:02

A. N. Kyllä mun on aika kiusallista suorittaa esim alapesua muiden pällistellessä. Sais olla joku suihkuverho tai vastaava.

Saunassa istun pyyhe ympärillä, se on käsittääkseni sallittua.

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   17.2.23 18:44:38

A ja N.

Päivämäärä:   17.2.23 18:49:07

"B, N. Koen oloni luontevaksi yhteisessä pesutilassa mutta toki oma tila on aina paras. Ihan sama juttu kuin se esim. että junassa/bussissa istuu mieluiten ilman vierustoveria vaikka senkin kanssa voi elää jos joku tulee viereen istumaan."

Tämä oli hyvin muotoiltu, samaa mieltä.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   17.2.23 19:18:46

"On se kummallista että kun mennään vähän isommalla rahalla vähän hienompaan altaaseen kylpylään, niin ei ilmeisesti höyrysty vaan ihan erikseen mainitaan, että meillä saunotaan uimapuvuissa joten sellainen päälle saunaan."

Samaan olen kiinnittänyt huomiota. Joku nöyryytyshalu tai mikälie noilla uimapuku-meuhkaajilla syynä on. Sama uimashortseissa, kylpylöissä ei mikään ongelma, mutta uimahallissa kerrassan kamalaa. Bikineitäkin kauhistellaan, että kyllä se on ainoa oikea uima-asu uimahalliin kokouikkari, mieluiten vielä sellainen mummomallinen mahdollisimman ruma ja umpinainen. No, rahalla toki saa useimmiten parempaa, niin tässäkin kylpylä vs. uimahalli.

Päivämäärä:   17.2.23 19:29:51

A ja N
Käyn silti välillä avoimessa suihkutilassa vaikka se ei ole todellakaan mukavuusalueellani. Esim. Nuorten leireillä ei ole aina mahdollisuuksia yksityisiin suihkukoppeihin ja silloin käyn avoimessa suihkussa ja esitän että se on ihan ok mulle. :D Mä en liiku edes yksinäni kotona alasti/alusvaatteisillani.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.2.23 19:35:02

B) yhden hengen suihkukoppi on mieluisampi, mutta avoin monen hengen suihkutila on myös ihan OK.

Nainen.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.2.23 20:19:13

Kaikki käy, joten mikä se vastaus nyt sitten on?

Meillä on salilla suihkutila missä on viisi suihkua avoimessa tilassa + yksi suihkukoppi. En ikinä mene siihen koppiin, tuntuisi siinä ympäristössä tosi oudolta. Mun mielikuva on että sinne menee vain ne outolinnut joilla on jotain ongelmia alastomuuden suhteen, tai sitten ovat kulttuurista jossa alastomuuteen suhtaudutaan toisin kuin meillä. Koppi onkin yleensä tyhjä, satunnaisesti joku käyttää sitä.

N

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.23 20:28:44

Käyn uimahallissa, siellä saunassa ja suikussa, samaa sukupuolta olevat siellä ovat ilmaa, paitsi jos ovat niin lähellä että on vaarassa saada roiskeita päälle, näin siis sen kanssa mikä on kaulasta alaspäin, monesti tulee siellä kaikkea jonnin joutavaa höpöteltyä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   17.2.23 22:17:10

Kaikki käy. Myös sekasaunon ja käyn niissäkin suihkussa ihan luontevasti.
Ja nainen olen.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   17.2.23 23:06:23

D,N. Eikä haittaa miehetkään jos vaan käyttäytyvät.

Minusta suihkukopit ovat pieniä ja ahdistavia.

Lähettäjä: Uiu 
Päivämäärä:   18.2.23 19:49:20

Minulle esim. uimahallissa luontevaa, kun muut ovat vieraita ihmisiä. Ystävien kesken ok myös. Mutta esim. työporukalla tai muiden puolituttujen kanssa saunominen ei oo mun juttu.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   18.2.23 20:26:54

B, N

Päivämäärä:   19.2.23 14:55:57

Avoin on ok. Yksittäiset suihkukopit ovat yleensä ihan älyttömän pieniä ja aina kastuu vaatteet tai pyyhe.

Lähettäjä: Sähköpeikko 
Päivämäärä:   19.2.23 15:50:09

E, N

Yksittäiset suihkukopit ällöttää, koska en halua vahingossa koskea seinään. Avoimessa tilassa on enemmän tilaa, joten mieluummin avoin tila.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.