Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Kumma 
Päivämäärä:   28.1.23 11:55:14

Ja jos, niin miksi?

Meillä on miehen kanssa kaikin puolin hyvä suhde, kolmisen vuotta oltu yhdessä eikä mitään sellaisia riitoja tai ongelmia, joista ainakaan itse olisin puhunut ystävilleni. Silti kaksi parasta ystävääni vaikuttavat inhoavan miestäni. En tiedä miksi.

Mies on kaikille ystävällinen ja yleisesti ottaen hyvin pidetty, myös vanhempani tykkäävät hänestä kovasti.

Samoin vaikuttaa siltä että miehen paras kaveri ei pidä minusta ollenkaan, aluksi oli tosi mukava mutta joskus vuosi sitten alkoi ensin kevyesti v.ttuilla ja nykyään ei edes tervehdi, jos lyhyesti jossain nähdään.

Ja kyllä, olen kysynyt ystäviltäni, vastaus on välttelevä "eeei mulla mitään ole Villeä vastaan, on kiva ja sopii sulle" ja sitten vaihdetaan puheenaihetta.

Mikä on ollut syy siihen, että inhoat/et pidä kaverisi puolisosta?

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   28.1.23 12:02:07

Vonkaa jatkuvasti p****a muilta naisilta. Jäänyt monesti kiinni mutta saa aina anteeksi kun on muuten niin ihana. En ole kyseisen läjän kanssa enää missään tekemisissä.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Rauhassa vaan 
Päivämäärä:   28.1.23 12:07:32

En pidä erään ystäväni nykyisestä miehestä. Hän on lipevä ja jotenkin liian tuttavallinen. Hän on kahdesti yrittänyt onkia minulta kuraa ystävästäni ja kysellyt myös ystäväni heikkouksia. On kysynyt kerran myös, että onko ystävälläni miespuolisia ystäviä ja olisiko minulla hyvää ideaa, miten mies saisi ystäväni lopettamaan näiden miespuolisten tapaamisen. En luota mieheen ja minusta hän ei sovi ystävälleni. En ole voinut sanoa tätä suoraan ystävälleni, koska hän on vielä aivan liian rakastunut, joten tiedän varoitusten menevän kuuroille korville. Kyselyistä ja uteluista olen toki kertonut.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   28.1.23 12:57:54

En ole koskaan nähnyt ystäväni puolisoa, mutta en hänestä pidä. Olin ystäväni kanssa ennen todella läheisiä, näimme vähintään kerran viikossa ja juttelimme useasti myös puhelimitse. Sitten ystäväni tapasi miehensä, eikä ystävälle käynyt enää koskaan tavata, sillä halusi olla miehensä kanssa. Ajattelin sen ensin olevan vain uuden parisuhteen alkuhuumaa, mutta sillä tiellä ystävä on edelleen. Viiden vuoden aikana olen tätä ystävää nähnyt vain kaksi kertaa, ja silloinkin hänen piti lähteä kotiin heti, kun mies tulee töistä. Tuskin mies häneltä kieltää ystävien näkemistä, mutta tästä miehestä en siksi pidä, koska hänen jälkeensä en ole enää hyvästä ystävästäni hirveästi kuullut.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Hups 
Päivämäärä:   28.1.23 13:13:57

Kun ystäväni tapasi miehensä, kävimme vielä yhdessä ratsastamassa ( ehkä kerran/pari/ kk. Kun ystäväni sai lapsen, muuttui kaikki. Ei päässyt enää edes sitä kerran/pari/kk ratsastamaan koska mies ei voinut hoitaa lasta yksin tai ei antanut ystävälleni autoa käyttöön. Ja sitten kun ystävä vihdoin pääsi tallille, oli mies mukana tympääntyneen näköisenä ja tuppisuuna. Kerran kävivät meillä, mutta tuolloin ystävän mies silmin nähden osoitti inhoavansa koiraamme ( tiesi kyllä etukäteen koirasta, joka oli pieni, aikuinen ja oikeasti täysin normaalisti käyttäytyvä koira) ja näytti niin tympeältä eikä puhunut juuri mitään. Jos häneltä kysyi jotain, vastaus oli kyllä/ei.. koetapa siinä keskustella mitään.
Itsellä siis tunne ettei ystävän mies pidä minusta eikä puolisostani, oli todennäköisesti mustasukkainen siitä ajasta, mikä on kulunut minun ja hevosten kanssa joten pyrki pitämään ystäväni hevosista erossa. Ystävä ei nykyään enää ehdi edes vastata viesteihin, emme ole nähneet yli vuoteen. Silloin kun on ehtinyt kirjoittaa, sanoo aina kuinka ikävä on hevosten pariin, muttei kerro mitä aikoo asialle tehdä. Enpä minä aio tehdä mitään jos kaveri ei itse saa sanottua miehelleen että nyt lähden tallille, pärjäile. Heidän lapsensa on jo niin iso että isä kyllä pärjää lapsen kanssa. Ja kyllä minullakin on jälkikasvua, tiedän kyllä mitä se on.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: nähty 
Päivämäärä:   28.1.23 13:16:08

Näihin tilanteisiin 99,9% vastaus on: He tietävät miehestäsi jotain sellaista mitä sinä et tiedä, ja eivät jostain syystä voi/halua kertoa sitä sinulle.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   28.1.23 13:23:04

En varsinaisesti inhonnut, mutta mulla on todella vahva intuitio ja niskavillat nousi pystyyn kun näin kaverin miehen ensimmäisen kerran. Ovat nyt olleet yli 10v yhdessä ja vasta selvisi, että mies on pettänyt melko vasta. Täytyy sanoa, että en ole yhtään yllättynyt, kauhulla odotan mitä muuta sieltä paljastuu.

Toisen kaverin uudesta miehestä sanoin heti ensi tapaamisen jälkeen omalle miehelle, että se on naisten hakkaaja. Kahden viikon päästä kaveri sai selkään ensimmäisen kerran.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Hups 
Päivämäärä:   28.1.23 13:26:55

Ja tosiaan en inhoa, mutten pidä hänestä, enkä halua tavata ystäväni puolisoa koska en tarvitse elämääni ankeuttajia.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   28.1.23 14:01:00

Kaverin mies puhuu rahasta ja vain rahasta ja kun yrität jutella vaikka männynähistä, niin on hänellä niitäkin enemmän tai vähintään tuntee jonkun männynkäpymiljonäärin.

On raskasta kun toista ei kiinnosta mikää muu kuin se, mitä mikäkin on maksanut, kenellä on rahaa ja kuinka paljon..

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Lila 
Päivämäärä:   28.1.23 14:12:23

"Toisen kaverin uudesta miehestä sanoin heti ensi tapaamisen jälkeen omalle miehelle, että se on naisten hakkaaja. Kahden viikon päästä kaveri sai selkään ensimmäisen kerran."

Mitenhän joistain miehistä näkeekin sen että hakkaa naisia? Mun työkaveri tapasi risteilyllä miehen johon ihastui. Minusta mies oli karmiva ja ajattelin että tuo hakkaa naisia. Alkoivat seurustella, menivät melkein heti kihloihin ja työkaveri oli pian raskaanakin. Ainakin kerran näin hänet töissä naama mustelmilla. Oli varmaan oveen törmännyt.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 14:28:29

Mun kaverin mies on löysä, tyhmä ja täynnä sovinistisia mielipiteitä, joita lipsauttelee aina välillä. Muutoin löysyydessään ihan harmiton, ei siis naistenhakkaaja tai mitään vastaavaa, mutta olen kyllä kannustanut kaveriani pitämään omista arvoistaan, unelmistaan ja tavoitteistaan kiinni, ettei yhtäkkiä tule painostetuksi mihinkään mitä ei oikeasti halua vain koska "naiset on aina olleet hiljaa ja mies päättää"

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.1.23 14:35:30

Koska mies on täys idiootti.
Huomauttelee jos ystäväni ottaa hänen mielestään liikaa ruokaa (”onko sun muka pakko ottaa lisää, et tarvitse, no tänään ainakin mennään sitten salille”), huomauttelee herkuista (”ai TAAS ostat jotain herkkua kotiin, pitäiskö sun vähän miettiä mitä laitat suuhusi”), huomauttelee kuinka ystävälleni on tullut 10v suhteen aikana lisää kiloja eikä ystäväni ole enää parikymppisen mitoissa. Tähän päälle kepeä sovinismi, misogynisiä mielipiteitä ja hän on todella mustavalkoinen ihminen. Puuttuu ystäväni pukeutumiseen (”Etkai jotain tollasta laita, näytät ihan Tukiaiselta”), hiusten väristä lähtien. Pitäisi käyttäytyä tietyllä tavalla, pukeutua tietyllä tavalla ja ei saa sitä tätä tai tuota. Eikä saisi mennä minnekään ilman tätä herrasmiestä.

Toivottavasti eroavat.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   28.1.23 14:37:29

Meinasin sanoa että en, mutta olenpas!

Kaverini seurusteli kerran yhden idiootin kanssa, joka laittoi kaverini tekemään kaiken puolestaan. Hän joutui jopa meidän nähden siivoamaan lattialta miehen maahan kaataman juoman vaikka kaikki sanoimme siinä tilanteessa, että mitä @!#$ä, siivoa itse.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Hour 
Päivämäärä:   28.1.23 14:43:51

Joo, kaverille tuli turpaan ja se viha säteili siitä äijästä kilometrien päähän. Huono itsetunto ja mätä tyyppi muutenkin.

Kaverisi tietävät ja näkevät jotain mitä sinä et, miehesi kaveri on mustasukkainen.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 15:00:25

Mulla on 2 monikymmenvuotista ystävää.

Ystävä 1:n mies koettanut iskeä minua monta kertaa. Halveksuttava olento.

Ystävä 2:n mies kohtelee ystävääni hirveästi ja kun tajusi että ystävä kertoo minulle mitä pahaa mies hänelle on tehnyt, mies kielsi ettei saa puhua minulle enää hänestä. Olipa monimutkaisesti sanottu.

Mutta siis mies haukkuu ystäväni maanrakoon, ystävä kysyy multa onko normaalia että mies sanoo häntä huoraksi kun sanoi hei marketin miespuoliselle kassalle, minä järkytyn ja sanon ettei tietenkään, puolisosi on sairaalloisen mustasukkainen. Mies tajuaa että tiedän hänen pahanteostaan -> kieltää kaveriani enää kertomasta. Joulun jälkeen ystävällä mustelma poskessa ja ei kuulemma tiedä mistä tuli...

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   28.1.23 15:17:33

Olen inhonnut ystävän puolisoa. Kohtelee ystävää kuin pskaa. Ystävä on hiljaa sen hyväksynyt, koska ei oikein uskalla erota, vaan odottaa puolison muuttavan tapojaan. Ystäväni on yltiökiltti ja hänellä on huono itsetunto. Alussa hän uskalsi vaatia parempaa kohtelua, mutta kun tajusi ettei sitä saa, on hiljaa hyväksynyt tilanteen. Se on valtava sääli, koska ystävä ansaitsisi paljon parempaa, hän on yksi niitä harvoja pyyteettömästi hyviä ihmisiä.

"Samoin vaikuttaa siltä että miehen paras kaveri ei pidä minusta ollenkaan, aluksi oli tosi mukava mutta joskus vuosi sitten alkoi ensin kevyesti v.ttuilla ja nykyään ei edes tervehdi, jos lyhyesti jossain nähdään."
Yhdellä eksällä oli kaksi hyvää kaveria. Toisen kanssa tulin juttuun ilman ongelmia, toinen ei halunnut ensimmäistä kertaa tavatessa edes katsoa päin, saati tervehtiä. Jälkeenpäin luin hänen juttujaan somesta ja niissä oli erittäin vahva incel-fiilis. Tietysti voi olla, että hän ei tykännyt musta jostain muustakin syystä, mene ja tiedä... Kenenkään kanssa näistä en ole enää tekemisissä.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   28.1.23 16:47:27

Itse en ole pitänyt ystävien miehistä, joille he ovat alistuneet liikaa. Kun tuntuu, ettei ystävällä ole enää omaa tahtoa.

On myös tullut vastaan sitä, että koitetaan vikitellä minua tai jotain muuta. Haukutaan kumppania tms.

Omalla kohdalla yhdestä harvat piti. Oli pettänyt eksäänsä ja pitivät epäluotettavana. Niinhän se minuakin petti. Kadotin suhteen aikana myös osan itsestäni, kun elin vain kyseiselle miehelle. Huh ei enää ikinä.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.1.23 17:02:45

Ystävän miehestä en aikanaan tykännyt. Heti mietin miksi haluaa tuon kanssa naimisiin ja vielä pahempi meno häiden jälkeen. Ei nyt sentään julkisesti haukkunut kaveriani, mutta jopa minun kuullen puhui niin rumasti tälle, että jösses sentään. Kysyin kaverilta monet kerrat, että onko väkivaltainen. Ei kuulemma. Meillä meni sitten välit viileni kaverin kanssa joksikin aikaa, sillä välin oli eronnut miehestä. Ilmeisesti oli sittenkin väkivaltainen.

Nykyisen ystävän miestä inhoan. Ilkeä, ärsyttävä juoppo. Kerta näkeminen riitti tähän. Tuon jälkeen olen toki kaupassa nähnyt jne, mutta en halua edes päin katsoa, kun niin inhottaa. Kuulemma ihana ja kiva ihminen suhteen alkuaikoina, eipä enää kaverinkaan mielestä kovin hohdokas mies..

Jaaaa inhoan myös veljen vaimoa. En vain mahda sille mitään. Laiska, mitäänsaamaton, itserakas ja oikeastaan eniten ärsyttävä asia on sen tyhmyys. Toivon, että eroaisivat.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   28.1.23 17:02:49

Juup kyllä näissä 100% on se että mies kohtelee ystävää huonosti. Ihminen itse ei vaan vaaleanpunaiset lasit päässä tajua asiaa, ja vanhemmillehan miniä/kälyehdokas osaa aina näyttää parastaan.

Ne on ne pienet asiat että vilkuilee muita naisia ystävän huomaamatta, tulee vähän turhan tuttavallisesti juttelemaan otettuaan pari kaljaa, ei huomioi ystävää tai käyttäytyy muuten häntä kohtaan paskasti..

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 17:09:22

Ystäväni mies on ällöttävä: lähetti dickpicejä.
Mutta ystävälläni on upea elämä, upea suhde, upeat lapset ja kaikki hyvin, joten ghostasin lopulta kaverin.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Norkko 
Päivämäärä:   28.1.23 17:45:34

Ystävä seurusteli aikoinaan saamattoman, työttömän (hänen koulutuksellaan olisi pitänyt saada töitä) ja kertaikkiaan vastenmielisen uhriutuvan miehen kanssa. Tällä helmellä oli vielä edellisestä liitosta pari ongelmalasta. Ikinä ei ollut rahaa mihinkään ja kun eivät asuneet ystäväni kanssa samassa kaupungissa, joutui ystävä aina matkustamaan miehen luo. Jännästi kyllä miehellä oli toisinaan varaa lähteä miesporukalla Thaikkuihin. Masentui syksyisin ja jätti ystäväni, mutta aneli itsensä aina takaisin. Kamalan ylimielinen asenne. Ei todellakaan ollut se penaalin terävin kynä ja veteläkin vielä, ylipainoa kertynyt. En todella ymmärrä mitä fiksu ja aikaansaava ystävä hänessä näki, mutta onneksi jossain vaiheessa tajusi jättää sen.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   28.1.23 18:17:14

Kun tapasin kaverin miehen ensimmäisen kerran, tämä mies tuijotti metrin päästä tissejäni ja häneltä valui kuolanoro suunpielestä. Puhui ystävästäni epäkunnioittavasti: "lähdetään kohta porukalla baariin, mutta ensin me nussitaan tämän XXX:n kanssa"!

On sittemminkin kohdellut ystävääni huonosti monet kerrat ja varmaan pettää koko ajan. Mutta koska ystäväni on NIIIIIN rakastunut ja pitää suhdetta täydellisenä niin mitäpä minä olen siihen sanomaan jos hän on onnellinen. En kuitenkaan pysty näyttelemään, että mies olisi jotenkin ihana mielestäni.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 18:28:55

Erään ystäväni mies pettää mennen tullen ystävääni, mutta ystäväni ei jotenkin usko, vaikka tietää näistä. Sama mies käyttää perheen rahat lähinnä itseensä ja ystäväni joutuu miettimään, millä rahalla saa ruokaa jääkaappiin. Yhdessä illanvietossa mies myös kuvasi innolla takamustani, kun satuin seisomaan selin häneen päin.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 19:32:49

Narkki tai juoppo, narsisti tai muuten hyvin sellainen... limainen ja epäilyttävä. Yksi oli vaan ihan yksinkertaisesti @!#$.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   28.1.23 19:45:09

Ystävien puolisot on onneksi kaikki tyyppeinä ihan mukavia. Parista tapauksesta vähän ihmettelen, miten ystävät jaksaa passata kotihommien osalta niin vastuuntunnottomia nahjuksia, mutta toki kompensoivat sitten ilmeisesti tekemällä töissä rahaa.

Yksi etäisempi tuttava sen sijaan on löytänyt ihan karmivan kumppanin. Alkuun sekin vaikutti ihan ok:lta tullessaan vastaan julkisilla paikoilla tuttavan käsipuolessa, mutta sitten päädyin kyseisen herran asunnolle isompiin bileisiin. Käytös oli karmeaa. Yllytti milloin ketäkin miehistä panemaan milloin ketäkin naispuoleisista vieraista: henkilöitä, jotka ei toisiaan ole koskaan tavanneetkaan, eikä naisilla ilmeisesti herran mielestä ollut asiassa mitään mielipiteen sijaa. Eikä kyseessä olleet mitkään parinvaihtobileet, vaan hänen tyttöystävänsä, tuttavani, syntymäpäivät. Herra myös rymysi ja hyppi ihmisten päälle aiheuttaen vieraidensa terveydelle vaaraa. Aika nopeasti loppui huumorintaju ja tuli lähinnä epämukava olo. Lähdin aikaisin ja sen jälkeen olen hyvin tietoisesti vältellyt tilaisuuksia, joissa kyseinen herra on mukana. Jossain yhteisten kavereiden häissä tuppautui kaulailemaan...yök... Harmillista sinänsä, kun tuttavani olisi tosi mukava ja näin ollen en tapaa häntä hänen kumppaniaan vältellessäni. Nykyään kuulemma jo asuvatkin yhdessä.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 20:52:46

miksi aloittaja et kysy ystäviltäsi. puhukaa.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 21:02:50

Puolisoa en, poikaystävää kyllä. Tunsin ko. tyypin ennen kuin tapasivat ystäväni kanssa ja tyyppi esitti täydellistä niille naisille, joita yritti pokailla ja oli täysi @!#$ kaikille, joista ei ollut kiinnostunut. "Yllättäen" osoittautui lopulta kusipääksi myös ystävälle, kun kiinnostus hiipui. Onneksi ystävä löysi melko pian kivan miehen, joka kohtelee kaikkia kauniisti. Ovat edelleen yhdessä 10v ja 2 lasta myöhemmin enkä minäkään ole vielä keksinyt mitään huonoa nykyisessä puolisossaan

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   28.1.23 21:06:38

Oli aina epäkohtelias minulle. Tulin esim heille kylään eikä tämä kaverini kumppani edes tervehtinyt.

Ja jotenkin outo oli muutenkin, kaiken maailman mt-ongelmia ja ahdistusta, joilla olikin hyvin helppo rajoittaa ystävääni. Ei voi tehdä sitä tai tätä koska kumppania ahdistaa.

Nojoo, ei sillä mitään ahdistusta ollut. Neljän vuoden jälkeen avautui vyyhti, tää kumppani oli pettänyt mennen tullen ja halvensi ja nauroi ystävälleni. Ihan kamala ihminen.

En tunnistanut näitä asioita heidän ollessa yhdessä, joku kumppanissa vaan kummaksutti. Kun asiat selvisi niin ymmärsin mikä ja miksi mulla tökki.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Just 
Päivämäärä:   28.1.23 21:18:55

Parhaan kaverin miehestä en tykkää yhtään..
Kohtelee minun mielestä tosi epäreilusti kaveriani ja heidän arki tuntuu pyörivän siten miten mies haluaa. Miehen harrastus, miehen työ, miehen vuorokausirytmi, miehen toiveet ja päätökset. Kaverini hoitaa lapset ja joustaa kaikessa.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: yök 
Päivämäärä:   28.1.23 21:19:58

Inhoan ystäväni miestä, vaikka en ole edes tavannut häntä. Käräytin hänet etsimästä netistä seuraa, mutta tämä narsisti onnistui puhumaan itsensä tästäkin läpi ja saamaan ystäväni palaamaan luokseen. Suhteen alettua ennen iloisesta ja menevästä ystävästäni tuli sulkeutunut ja apea. Olen kuullut miehen juttuja puhelimen läpi, aivan järkyttävää manipulointia ja uhriutimista... On uhannut tappaa itsensä, jos ystäväni jättää hänet.

Ällöttää.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.1.23 21:27:11

Minun ystäväni eivät pidä miehestäni ja luulen syyn olevan siinä, että miehellä on heikko itsetunto. Se näkyy siinä että mies "vitsikkäästi vittuilee" kaikille ja yrittää olla aina äänessä kaikissa juhlissa. Pieninä annoksina se on ihan hauskaa, mutta todella raskasta pidemmän päälle. Ei onneksi parisuhteessa käyttäydy noin, tuo vaihde iskee päälle vain tuollaisissa porukoiden illanvietoissa ym tapaamisissa. Tästä on valitettavasti seurannut se, ettei meitä enää juuri kutsuta mukaan yhteisiin illanviettoihin, joka tietenkin surettaa itseäni. Parisuhde on kuitenkin muuten hyvä ja mies on hyvä isä.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.1.23 07:20:56

Parhaan ystäväni mies on varmaan ihan hyvä ihminen, ei mikään pahoinpitelijä tai rikollinen, eikä varmaankaan kohtele ystävääni mitenkään erityisen huonosti, mutta en halua kyseistä tyyppiä nähdä hänen käytöksensä vuoksi.

Ensimmäinen (ja viimeinen) tapaamisemme oli tällainen: menin ystäväni luokse viettämään tyttöjen iltaa (mies oli vähän aikaa sitten muuttanut ystäväni luokse, mutta hänellä piti olla jotain muuta menoa tuolloin). Olin ostanut tuomisiksi vähän parempia viinejä, juustoja ja leivonnaisia. Noh, tämä sankari olikin perunut menonsa, ja kävi koko illan ajan innokkaasti osallistumassa tuomisteni maisteluun, kailottaen suureen ääneen, miten hän ei ole koskaan pitänyt kyseisistä viineistä/juustoista/leivoksista. Kaikkea otti kuitenkin lisää, vieläpä niin, että hän oli se, joka ehti käydä kaatamassa pulloista ne viimeisetkin lirut itselleen. Olohuoneesta kuunteli ja kommentoi juttujamme ylimielisesti ja pilkallisesti, ja mm. haukkui koulutusalani ja kakkosammattini, kaikki ihan vaan vitsillä tietysti, hah hah haa. Ystäväni kiemurteli koko illan äärimmäisen vaivautuneena ja nolona. Huh huh.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   29.1.23 08:17:59

Miespuolisen kaverin naisystävää olen kyllä inhonnut tai pitänyt äärettömän vastenmielisenä ihmisenä. Tämä oli jäänyt henkiseltä kehitykseltään noin 3-vuotiaan uhmaikäisen tasolle, raivosi ja kiukutteli ihan ihme pikkujutuistakin ja oli hyvin tasapainoton muutenkin. Naama vääntyi heti norsunveelle jos kaveri huomioi samassa seurueessa olevia vastakkaisen sukupuolen edustajia ihan vaan juttelemalla niitä näitä. Todella mustis ja omistushaluinen vielä kaiken päälle.

Joskus ihmettelin kautta rantain että mitä kaveri oikein näkee tässä naisessa. Hän kun oli aiemmin ollut suhteessa aivan täyspäisten ja fiksujen mimmien kanssa. Kuuemma oli aika rasittava tyyppi kaverinkin mielestä ja olisi halunnut lopettaa suhteen, mutta nainen ei suostunut tähän vaan roikkui kiinni kynsin ja hampain.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   29.1.23 09:30:53

En pitänyt yhden kaverini poika(mies?)ystävästä, joka uhkasi tappaa tämän kaverini. Soitin heille kerran poliisit, kun tiesin, että puoliso oli vihainen, enkä saanut kaveriini yhteyttä. Sen jälkeen minä olin kamala ämmä, poliisien kaveri oikein. No, @!#$äkö uhkailee.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.23 10:07:17

Ystävälläni on itsetunto-ongelmia ja tämä hänen ukkonsa säännöllisen epäsäännöllisesti vitsailee ns. rakkaudella ystäväni ulkonäöstä tai tekemisistä julkisella sometilillään. Ja ystäväni ilmeisesti siis ottaa sen hyväntahtoisesti, mutta mä en vain pysty, vaan se inhottaa. Seurustelun alkuaikoina myös kävi tiuhaan kommentoimassa ystävän instagramissa tämän kuviin tulleita viestejä, esim joku laittanut ystävälle "oletpa kaunis" niin vastasi siihen viestiin että "niin on, olen onnekas<3". Tuollainen päivänselvä nuoleksinta ja lovebombaus alkoi ällöttää.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   29.1.23 11:09:08

Siis hyvän ystävän miehestä en pitänyt yhtään. En niiden juttujen perusteella mitä ystäväni mainitsi, mutta en myöskään olemuksesta ja käytöksestä niinä kertoina kun tapamisimme. Noh, eron tultua se kaikki totuus alkoi valjeta -pettämisestä pahoinpitelyihin, jonkinlaisiin mt ongelmiin jne.

Parillakin ystävällä on sellainen "helmi" kierroksessa, että ei hyvältä vaikuta. Sinänsä ihan ok tyyppejä -vähän hiljaisia, että ei oikein saa kuvaa ihmisinä- mutta parisuhteessa kyllä just sellaisia valittajia ja kiukuttelijoita, että en katsoisi. Toinen sanookin niin rumia asioita puolisolleen, että näyttäisin ovea jo ihan siitä !

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   29.1.23 12:38:19

Paras ystäväni erosi miehestään ja luopui maalaiselämästä ja hevosista, mikä yhdisti meitä aikaisemmin huomattavan paljon. Muutti asumaan kaupunkiin ja löysi äärettömän kaupunkilaisen miehen. Tuo mies on käsittääkseni oikeinkin mukava ja hyvä puoliso, mutta aina kun tapasin kaveriani ja mies oli paikalla, niin sain kuulla ylimielisiä mukahauskoja kommentteja maalaiselämästä ja ihan puhtaasti halventavaa suhtautumista omaa elämäntapaani kohtaan. Ei vaan oikeasti ole huvittanut enää nähdä tuota kaveria muuten kun ns. pakollisesti, kummilasten isommissa juhlissa. Niissä vaihdetaan kuulumiset, mutta muuten ei yhteydenpito enää tunnu omalta. Kaveri ei myöskään lähde koskaan minnekään ilman tuota miestä, joten ystävyys on muuttunut hyvinkin pinnalliseksi.

Pari muuta kaveria on löytänyt miehet, joista jo heti ensitapaamisella on huokunut vahvasti omaa maailmankatsomustani täysin päinvastainen tapa ajatella ja elää. Sovinistisia, ylimielisiä ja röyhkeitä ukkoja, joista pahimmat ovat jopa alkaneet ehdotella ja kourimaankin, jos on samaan tilaan jouduttu. Yhteydenpito näihinkin kavereihin on jäänyt.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   29.1.23 15:34:34

en ole.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   29.1.23 16:19:33

Sillon kun näen että suhde on kaverille myrkyllinen. Oon katsonut vierestä kun kaveria on suoraan haukuttu, tiuskittu ja toisen kunnioitus nolla.

Sit mulla on myös kaveri jolla on 10 vuotta nuorempi mies. Ihan järkevä poika mutta kieltämättä itsellä ei oikein ajatusmaailma kohtaa tälläsen aikuisteinin kanssa enää. Istuttiin joskus terassilla iltaa ja tämä poika otti snäppiin ilmeisesti kuvia musta ja kaverista useemman kerran. Nimitti myös meitä puumiksi useemman kerran:) kuulemma yli 30 vuotiaat on puumia :D

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   29.1.23 18:36:51

En.

:))

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.23 20:51:33

Kyllä. Paras ystäväni mies ei vaan ole mitään sellaista, mistä hän haaveili.
En ymmärrä, mikä pitää heidät yhdessä. Meillä ei ole mitään yhteistä puhuttavaa. Sanon mitä tahansa, niin en pidä siitä, että heti heitetään vastapallo ja vaaditaan perusteluja. Jos vaikka mä tykkään punaisesta, niin miksi minun pitäisi perustella sitä? Raskas tyyppi kaikinpuolin. Ei varmasti hakkaa tai käytä taloudellisesti hyväksi, mutta täysin turha tyyppi!

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Ria 
Päivämäärä:   30.1.23 07:03:05

"Paras ystäväni erosi miehestään ja luopui maalaiselämästä ja hevosista, mikä yhdisti meitä aikaisemmin huomattavan paljon. Muutti asumaan kaupunkiin ja löysi äärettömän kaupunkilaisen miehen. Tuo mies on käsittääkseni oikeinkin mukava ja hyvä puoliso, mutta aina kun tapasin kaveriani ja mies oli paikalla, niin sain kuulla ylimielisiä mukahauskoja kommentteja maalaiselämästä ja ihan puhtaasti halventavaa suhtautumista omaa elämäntapaani kohtaan."

Minulle kävi samoin paitsi että ystävä muutti Helsinkiin ja tapasi siellä nykyisen aviomiehensä. Tällä oli ja on kummallinen suhtautumistapa muualla Suomessa asuviin, sivistystä ja kunnollisia asuinolosuhteita voi olla miehen mielestä ainoastaan pääkaupunkiseudulla. Kaikki muu on takapajulaa ja junttien kansoittamaa landea. Kuitenkin hänen omat vanhempansa ovat Kuopiosta lähtöisin, eivät siis ole paljasjalkaisia stadilaisia nähneetkään. Ennen tosi hyvä ystävä on imenyt valitettavan paljon asenteita mieheltään, kaveruus on siksi viilentynyt ja se harmittaa kovasti.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Gun 
Päivämäärä:   30.1.23 07:53:04

Kyllä. Onneksi kaveri löysi kunnollisen miehen ja ymmärsi erota viime syksynä.
Kaverit ja kaverin suku äärimmäisen helpottuneita myös.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   30.1.23 08:31:13

Ystäväni ollessa viimeisillään raskaana, hänen aviomiehensä vonkasi ja soitteli. Olin itse silloin sinkku.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Juupas 
Päivämäärä:   30.1.23 12:51:48

Useimpien miehet ei miellytä. Tolloja tai moukkia useimmat. Pidän mölyt mahassani ja käyttäydyn kuten muitakin kohtaan. Typerästä käytöksestä tai mielipiteestä annan palautteen kuten muillekin. Jokaisella on oikeus mielipiteisiin, ei ole asiani oikoa niitä. Kerron vain oman kantani.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: Jaska The Paska 
Päivämäärä:   30.1.23 13:29:32

Kyllä inhoan ja syystä että: väitti mun vonganneen häneltä pi__ua, vaikka itse kännipäissään vonkasi multa ja valehteli sen jälkeen asiasta vaimolleni. Mutta asian oikea laita paljastui, kun hän meni tunnustamaan valheensa miehelleen. Eipä olla sen jälkeen juurikaan juteltu.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.1.23 13:39:52

Mun kaverit inhosi exääni. Oli mielistelevä vässykkä joka uudessa porukassa jankkas samoja juttuja ja saatto kulkea jonkun perässä huutelemassa aivotonta läppäänsä. Vaikka kuinka pyysi jättämään rauhaan niin ei menny perille.

  Re: Oletko inhonnut ystäväsi puolisoa?

Lähettäjä: nacho 
Päivämäärä:   30.1.23 16:29:11

En ole minkäänlaisissa puheväleissä parhaan ystäväni miehen kanssa. He ovat seurustelleet pari vuotta ja se mies on niin mustasukkainen macho, että uhkailee minua turpaanvedolla jos lähden ystäväni kanssa ulos :D Ennen soitteli minulle aamuyöstä ja kyseli missä ystäväni on, vaikka minulla ei välttämättä ollut hajuakaan asiasta. Todennäköisesti ystävä on ollut jollain muulla meidän ystävällä, koska kotona istuu tuollainen hullu. Tämä mies ei myöskään maksa ystävälleni vuokraa, vaikka asuu hänen asunnossaan. Maksaa vuokraa kyllä toisesta asunnosta, jonka hänen äitinsä omistaa, mutta ei käy siellä kuin kerran kuukaudessa. Sama mies myös kerran päätti yrittää järjestää sirkuksen ja väitti pokkanaamalla miehelleni minun muhinoineen jonkun tyypin kanssa, jota en itse edes tunne :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.