Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi naiset.

Lähettäjä: Marko 
Päivämäärä:   23.1.23 17:32:57

Kysymys. Miksi naiset yleensä menettävät pitkissä liitoissa, seksi halunsa, intohimonsa, kumppanistaan kiinnostumisen. Näin kävi meilläkin ja niin monen muun tutun kohdalla ja yleensä 40+ naiset, toki on joukossa varmaan miehiäkin. Itse olen ollut samassa liitossa kohta 27 vuotta ja silti tunnen vetoa ja halukkuutta puolisooni, valitettavasti hän ei tunne samoin, ja olen siitä tosi surullinen. En saa hellyyttä en suukkoja, en rutistuksia, ja kyllä näitä olen itse antanut koko liiton ajan.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   23.1.23 17:34:15

Jännä, oman lähipiirin kokemuksella voisin sanoa, että noin käy useammin miehille.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.1.23 17:39:40

Mitä kumppanisi sanoo kun puhut hänen kanssaan asiasta? Miltä hänestä tuntuu? Ehkä sieltä saat vastauksesi.

Jos haluat miettiä muuten mahdollisuuksia niin paljonko teet kotitöitä, saako kumppani levätä tarpeeksi, onko ei-seksuaalista hellyyttä, puhutteko asioista...

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.1.23 17:56:46

Ei pitäisi yleistää naiset tai miehet sitä tai tätä. Hyvin eritavalla ne halut vähenee iän myötä ja paljon on syytä myös suhteesta ja siitä miten te kaksi olette hoitaneet sitä suhdetta.Seksi on teidän yhteinen leikki ja kaikki läheisyys ruokkii koko suhdetta.
Haluan, että mieheni tuntee sen, että minä haluan hänet ja itse haluan olla haluttu.
Meillä lämpö ja läheisyys on vaan lisääntynyt ja halut ovat kohdanneet alusta asti, enkä näe mitään miksi näin ei voisi jatkua, vaikka vanhenemme. Pidämme toisistamme lämmöllä huolta ja keskustelemme jos tilanteet muuttuvat, syistä joille emme voi mitään esim. vaikka sairaus.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: joo sama juttu 
Päivämäärä:   23.1.23 18:01:15

Meillä 9v takana, mä voisin kun pupu, mutta vaimolle ei maistu. Näin se vaan menee, ja sille ei varmaan voi mitään. Tietty tänne kaikki naiset tulee itseään puolustelemaan, mutta näin se menee. Pitäskö sitä vieraissa käydä ja elä kivaa perhe-elämää muuten?
Kun nainen saa lapset ja talon ja miehen elättämään, niin siihen rooliin sitä sitten saakin mukautua. Kaikki naiset samanlaisia sanokoot mitä sanoo. Ei se vaihtamalla parane, vaan vähä aidan tuollapuolen käymällä :)

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.1.23 18:08:28

Ihminen on sarja-avioinen.
Meidät on tarkoitettu olemaan tiiviisti yhden kumppanin kanssa n.3v, jotta muksu saadaan alulle ja kävelykuntoon. Sitten voikin jo vaihtaa seksikumppania.

Lapset on tarkoitus hoitaa pienlaumassa lähinnä naisten kesken, miehet tuo sapuskan. Jos äijä kuolee metsästysreissulla niin ei hämminkiä, perhelauma on tukena.

Miestä 3v välein vaihtamalla pysyy myös geenit parempana. Tämän vuoksi alkuihastus kestää just sen max 4v.

Itsehän olen ollut samassa suhteessa jo 15v ja tykkään miehestäni edelleen :-)

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.1.23 18:32:19

"Jännä, oman lähipiirin kokemuksella voisin sanoa, että noin käy useammin miehille.

Näin. Ja ei, ei ole kyse ainakaan ulkomuodon _muuttumisesta_, koska täysin samoissa mitoissa (eli no, ei hoikka, mutta ei lihavakaan, korkeintaan vähän enemmän lihasta) kuin yli 15 vuotta sitten. Ehkä täytyypi katella jotain muuta kohta.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.23 18:41:52

"Ihminen on sarja-avioinen."

Onko nuo tuonkaltaiset kommentit jotain oman toiminnan puolustelua vai mitä? Kun riittää ihan että katsoo edes vähän ympärilleen, niin huomaa että ei se ole mikään ihmisten yleinen trendi.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.23 18:53:44

Omasta kokemuksesta:

Koska mies lopetti koskettamisen ja läheisyyden arjessa ja siivoamisesta pitää aina riidellä. Esileikki ja minun lämmittelyni ja p*llun nuolenta loppui myös jo kauan sitten. Minun pitäisi olla joka kerta päällä ja hoitaa hommat ja esileikkinä minä imen m*naa.. ei kiitos.

Seksiä seuraavaksi kun itse nuolee minua ja tekee kunnollisen aloitteen eikä mitään nylkyttämistä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   23.1.23 18:54:21

Seksi ja ne hellittelyt, halailut ja muu huomioiminen eivät sinänsä käy aina käsi kädessä -toki niiden puute varsinkin miehen taholta voi vaikuttaa negatiivisesti naisen seksuaaliseen halukkuuteen. Halukkuuteen juuri omaa miestä kohtaan, mutta ei koko seksuaaliseen haluun. Parisuhteesta (arjesta, miehestä) johtumattomista syistä haluttomuutta vaikuttaa osalle jo esivaihtareissa tulevan ja sehän on jo siinä 4-kympin kohdalla/jälkeen..Tässä kohdassa se muu hellittely antaa vinkin mistä todennäköisimmin olisi kyse: arjen tai parisuhteen solmut ja masennus ehkä sitä hellittelyä vähentävät, vaihtarioireinen tai kipeä ei ehkä halua sitä seksiä, mutta muuten hellitellä kyllä. Parisuhteen ja/tai muun arjen tila tai ihan henkilökohtaisesti jokin fyysinen juttu (muitakin kuin ne vaihtarit) on ne syyt. Vaikka loppuun haluan korostaa, että ei voi silti sanoa samaa kaikista naisista ja minustakin tuo muun hellittelyn loppuminen on paljon yleisempää miehillä ;-)

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.23 19:00:06

no ainakin itsellä vaikuttaa se että mies lakkaa yrittämästä kaikessa. ei ole sitä alkuhuumaa, vaan toinen vaan on siinä. kaipaan hellyyttä, kehumista, yllättäviä kosketuksia yms.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.1.23 19:04:34

Piste: oletko sokea vai vain lukutaidoton? Itse olen ollut samassa onnellisessa parisuhteessa jo 15v. Mitä omaa toimintaani selittelen?

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   23.1.23 19:10:38

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.1.23 18:41:52

"Ihminen on sarja-avioinen."

Onko nuo tuonkaltaiset kommentit jotain oman toiminnan puolustelua vai mitä? Kun riittää ihan että katsoo edes vähän ympärilleen, niin huomaa että ei se ole mikään ihmisten yleinen trendi.

------------------------------------

No ainakin tuota lausetta on päästäneet ilmoille myös psykologit ja neurobiologit, joilla luulisi olevan koulutuksensa puolesta jotain kykyä arvioida sen oikeellisuutta. Eihän se sitä paitsi kerro mitään siitä, millaisia suhteita ihmiset keskenään solmivat ja millaisissa pysyvät...

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   23.1.23 19:11:48

Minullakin loppui halut 23 v parisuhteessa, kun ukko puhutteli päivät hulluksi, jätti kaikki, siis ihan kaikki kotityöt minulle ja lapsista huolehtimisen. Seksiä oli saanut kerjätä jo ennen lapsiakin. Lapset saatiin tehtyä ovulaatiotestien avulla, ettei tarvinnut herran turhaan vaivautua.
Vieläkin olisi haluja, jos vaan olisi niille joku vapaa kohde. Varattujen kanssa en halua sekoilla. Vielä ei ole 60 vuoteen sellaisia vaihdevuosioireita ollut, ettö halut olisivat menneet.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   23.1.23 19:19:08

Vaikka ihminen on sarja-avioinen, meillä sosiaalinen paine ja kulttuuriset tavat sanelee/opettaa meitä tiettyyn parisuhdemalliin.

Monen miehen kanssa lapsia tehneitä naisia pidetään holtittomina, vaikka se geenipoolin kannalta onkin hyvä asia. Tai olisi, jos elinympäristö olisi vähän pienempi ja meitä olisi vähemmän.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   23.1.23 19:34:07

Hyvä aloittaja Marko
Onko Sinulla mielessä naisesi kanssa muu kuin seksi?
Kun meitä naisia kiinnostaa moni muukin asia miehen kanssa kuin seksi.
Esim. Mieheni, jos seksi ei suju, ei suju mikään mukaan.
Tähän sanon. Jukoliste ukot, ajatelkaa joskus jotain muutakin.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Neiti 
Päivämäärä:   23.1.23 19:39:33

Nimimerkille, joo sama juttu.
Onneksi minulla sen verran hyvä ammatti että ihan oman taloni maksan ja muut härpäkkeet.
Ei tarvitse puputtajia katsella.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: nojaa 
Päivämäärä:   23.1.23 20:10:14

Minulta on mennyt halut yhden ainoan parisuhteen aikana. Mies oli kylmä kuin pakastehauki, ei puhunut eikä pussannut ja esileikki sitten...Mitä se on? Silti olisi pitänyt olla aina valmis kun herra vaatii seksiä. Ja se seksi oli sitten sitä, että ukko makaa lahnana sängyssä ja minä teen työt. Kun vihdoin kyllästyin, olin kuulemma frigidi.

Justjoo. Katselin sitä aivan liian kauan.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: nojoo 
Päivämäärä:   23.1.23 20:51:57

Huono seksi. Siihen loppuu into.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Juujaa 
Päivämäärä:   23.1.23 21:12:23

Niin totta. Itse ollut suhteessa 15 vuotta ja seksiä on se 1-2 kertaa viikossa mutta huomaa selvästi ettei vaimoa enää nappaa, ei siis syty tai kiihotu minusta oikeasti, eikä koskaan tee kunnollista aloitetta. Itse olen kokoajan panostanut seksin laatuun ja etsinyt uusia tapoja saada toinen nauttimaan. Sen lisäksi olen viimeisen 5 vuoden aikana treenannut itselleni karehdittavan vartalon ja pidän muutenkin huolta itsestäni. En siis ole rupsahtanut. Vaimo on toki myös luonnostaan kaunis ja hoikka. Noh sitten kävi ilmi että oli vielä ihastunut johonkin toiseen... Naiset pettää lopulta aina. Ei olisi koskaan pitänyt sitoutua ja rakastua. Lennellä vaan kukasta kukkaan.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Uu 
Päivämäärä:   23.1.23 21:26:51

Naiset menettävät lopulta aina kiinnostuksen omaan kumppaniinsa. Johtuu varmasti isosti siitä että heidän on niin helppo löytää uutta seuraa ja saavat jatkuvasti huomiota ja muistutuksia siitä mitä aidan toisella puolella olisi tarjolla. Toista se on meillä miehillä. Todistettu faktahan on että seksin saaminen on vain 20% miehistä yhtä helppoa kun 80% naisista.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Mrs Smith 
Päivämäärä:   23.1.23 21:36:34

Mites se arjen pyörittäminen? Jos kaikki jää naisen vastuulle, niin ihan jo jaksamisen näkökulmasta seksi jää vähemmälle. Eli ei upea kroppa, mihin joku viittasi, vaan se arjen pyörittäminen yhdessä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.1.23 21:43:04

Minullekin tuli mieleen tuo arjen pyörittäminen. Mies heittäytyy pahimmassa tapauksessa yhdeksi lisälapseksi siinä kohtaa kun nainen kasvaa rooliinsa vanhempana, ja se jos mikä syö arvostusta.

Meillä ainakin alkoi pikkulapsiaikana halut heti kohdata, kun mies siirtyi hoitamaan kaikki lasten yöheräämiset. Toki välillä jään ilman kun miestä väsyttää, mutta ymmärrän sen kyllä hyvin.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Yksi 
Päivämäärä:   23.1.23 21:44:33

Hormonaaliset muutokset vaikuttavat ja ikä tekee tehtävänsä. Naisen on tarkoitus haluta eniten siinä iässä milloin lapsia tehdään. Näin biologia sen hoitaa.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.1.23 21:52:18

Ihan ensin, kysy juuri siltä omalta naiselta.

Toiseksi, niissä suhteissa joissa haluni miestä kohtaan on hiipuneet on hiipunut ensin jokin muu. Esimerkiksi turvallisuudentunne, henkinen yhteys, kokemus siitä että olen tärkeä ja varvostettu, tunne siitä että voin olla oma itseni ja osoittaa tunteeni. Koskaan ei halut ole hiipuneet ellei suhteessa muuten ole ollut jokin vialla.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Goo 
Päivämäärä:   23.1.23 21:59:32

Se nykypäivän tavallinen: mies lihoi 30 kg, passivoitui, ei jaksanut kiinnostua enää mistään, ei harrastuksista, ei ulkoilusta, ei keskustelusta. Tarvitseeko mainitakaan - ei seksistä tietenkään. Itse en vaan oppinut kiinnostumaan tv:stä tai youtube-videoista, että olisi ollut yhteistä tekemistä. Loppui mieheltä se vähäinenkin testosteronintuotanto ja sen myötä kiinnostus kaikkeen. Lääkäriinkään ei jaksanut lähteä. Jossain puolivälissä tätä prosessia huomasin tulleeni haluttomaksi. Onko mikään ihme? No, se parani sillä hetkellä kun painoin oven perässäni kiinni.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Dch 
Päivämäärä:   23.1.23 22:14:37

"Kun nainen saa lapset ja talon ja miehen elättämään, niin siihen rooliin sitä sitten saakin mukautua. Kaikki naiset samanlaisia sanokoot mitä sanoo. "

Tämän kirjoittaja on joku sovinistinen ääliö, ei ihme ole, ettei naista kiinnosta. En muuten tunne yhtä ainoata suomalaista naista, jonka mies elättäisi. Sen sijaan tunnen monia, jotka kuvittelevat elättävänsä, mutta tosiasiassa nainen maksaa sekä oman ETTÄ lasten elämän.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Minä vaan 
Päivämäärä:   24.1.23 00:10:37

Vaihdevuodet vie halut kun on oikeesti pitkä liitto.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: niinpäniin 
Päivämäärä:   24.1.23 01:17:19

"Omasta kokemuksesta:

Koska mies lopetti koskettamisen ja läheisyyden arjessa ja siivoamisesta pitää aina riidellä. Esileikki ja minun lämmittelyni ja p*llun nuolenta loppui myös jo kauan sitten. Minun pitäisi olla joka kerta päällä ja hoitaa hommat ja esileikkinä minä imen m*naa.. ei kiitos."

Tämä tiivisti täydellisesti sen, mitä kävi omassa ja ystävieni suhteessa. Esileikki oli myös sitä, että yhtäkkiä tunkaistiin käsi alapäähän ja kouraistiin kovakouraisesti, minkä jälkeen olisi pitänyt olla valmis hyppäämään munan päälle. Ei erityisemmin sytyttänyt. Kaikki kotityöt jäivät minulle. Ei hirveästi ollut lopulta energiaa miettiä seksiä, kun opiskeli, teki töitä ja hoiti omakotitaloa. Olen kaunis, hoikka ja treenattu, mutta mies ei koskaan sanonut ulkonäöstäni(kään) mitään positiivista. Itseluottamus oli pohjissa, kun haukuttiin tekemäni ruoat ja opiskelemani arvostettu ja hyväpalkkainen ala, jonka eteen tein töitä. Silloinkin olisi pitänyt olla valmis käymään hänelle kaupassa ja harrastamaan seksiä, kun rakas isäni kuoli, eikä silloinkaan halannut tai lohduttanut mitenkään, totesi vain, että voi voi. Listaa voisi jatkaa, mutta minussahan se vika varmasti oli. :D

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.1.23 02:27:37

"Naiset menettävät lopulta aina kiinnostuksen omaan kumppaniinsa. Johtuu varmasti isosti siitä että heidän on niin helppo löytää uutta seuraa ja saavat jatkuvasti huomiota ja muistutuksia siitä mitä aidan toisella puolella olisi tarjolla. Toista se on meillä miehillä. Todistettu faktahan on että seksin saaminen on vain 20% miehistä yhtä helppoa kun 80% naisista."

Toisaalta naisista vain 46-38% saa lähes aina orgasmin. Ei siis edes välttämättä aina. Ja 10% ei ole saanut ikinä. Seksi siis ei ole ihan niin houkuttelevaakaan. Kuinkakohan paljon miehet tykkäisivät seksistä, jos eivät saisi ikinä orgasmia?

https://yle.fi/a/3-9253338

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   24.1.23 02:35:57

Omien ja lähipiirin kokemusten mukaan haluton osapuoli on useammin mies kuin nainen. Pahimmillaan halut ovat loppuneet jo siihen kun on muutettu yhteen asumaan. Ikää noin 40v.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.23 06:19:41

"Omien ja lähipiirin kokemusten mukaan haluton osapuoli on useammin mies kuin nainen. Pahimmillaan halut ovat loppuneet jo siihen kun on muutettu yhteen asumaan. Ikää noin 40v"

Varsin tuttua, näin on meilläkin. Harkitsen eroa seksin puutteen takia.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.23 06:31:05

Itsellä ainakin halut hävisivät, kun mies alkoi käyttäytä törkeästi. Jätti aktiivisesti kotihommat minulle, ei huomiota jne tavallista. Tuntui, että sellainen käytös ei ole osoitus rakkaudesta ja välittämisestä. Joten miksi pitäisi harrastaa velvollisuudesta seksiä ihmisen kanssa, joka ei rakasta. Alkoi tympiä koko ukko ja suhde kaikella tavalla. Ja niin taisi tympiä miestäkin, miksi muuten olisi kohdellut niin. Lähdin lätkimään.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   24.1.23 07:18:51

Mahdollisia syitä:
1. Mies alkaa näyttää vastenmieliseltä, epäseksikäs lienee kauniimpi ilmaisu
2. Naiselle tulee vaihtarit, jotka vievät halut 3. Mies ei kohtele naista hyvin (omalla kohdalla syy oli tämä)

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Höntti 
Päivämäärä:   24.1.23 08:37:25

Mä olen miettinyt joskus omalla kohdallani että kuuluuko se asiaan vai onko kyse todellisuudessa siitä että ne omat tunteet loppuu sitten loppuu seksikin.
Jäljelle jää kiintymys ja sitoutuminen noin muuten.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.23 09:15:45

Myös se, että mies hakeutuu lahnana selälleen ja olettaa että minä alan urheilemaan aktiivisesti hänen yllään on sellainen seksihalujen tappaja, ettei toista ole.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   24.1.23 09:41:20

Huono seksi. Useimmat naiset tarvitsevat paljon lämmittelyä nauttiakseen seksistä ja lauetakseen. Melkein kaikki miehet lopettavat moisen touhun turhana, työläänä ja aikaavievänä, kun nainen on saatu ns. omaksi - siihen saakka jaksetaan toki panostaa. Jatkossa esileikiksi pitää sitten riittää jalkovälin kouraisu ja liukuvoiteen levitys. Kun nainen saa kerran toisensa jälkeen kunnian toimia vain miehen masturbaatioalustana, näin hiukan kärjistäen, saamatta hommasta itse mitään nautintoa, niin kyllä se mies lakkaa lopulta kiinnostamasta.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: kristiina 
Päivämäärä:   24.1.23 10:41:32

Luultavasti sellainen palavan rakkauden tunteen hiipuminen ja samaan kumppaniin kyllästyminen ovat aiheuttaneet minulla sen, että seksi oman miehen kanssa on enimmäkseen velvollisuus. Mies on kuitenkin edelleen hyvännäköinen ja tekee kyllä kotona kaikenlaista. Eli en voi käyttää tekosyynä miehen passiivisuutta. Meillä ei ole lapsia.

Miehet aina jaksavat hokea että naiset saavat vaikka joka päivä seksiä eri miehiltä, mutta missä ja keitä tuollaiset miehet oikein ovat? Minulla ei sinkkuna ollessakaan ollut kovin paljon miehiä. Olisin halunnut enemmän :D ja olen kyllä edelleenkin ihan nätti ja hoikka, minun kanssani ei tarvitse leikkiä mitään tutustumisleikkejä, joten en ymmärrä missä vika. No, tykkään varmaan sellaisista miehistä, joilla on tuhat naista jonossa mutta haaremileikit ei sitten taas kuulu minun tyylini.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: 4x. 
Päivämäärä:   24.1.23 10:50:19

Huono seksi ja lihominen lienee ne pääsyyt parisuhteen haalenemiseen. muihinkin esitettyihin syihin syyllistyy niin naiset kuin miehet. Jotkut ottaa vaan nämäkin kirjoitukset kovin henkilökohtaisesti, ehkä syystä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   24.1.23 10:50:45

Marko katosi kuin se kuuluisa ilmavaiva aavikolle. Jännä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Marko 
Päivämäärä:   24.1.23 12:35:54

Kyllä täällä ollaan.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   24.1.23 12:54:56

"No, tykkään varmaan sellaisista miehistä, joilla on tuhat naista jonossa mutta haaremileikit ei sitten taas kuulu minun tyylini."

Kristiina. Tässä vastasit juuri omaan kysymykseesi ja todistit myös 20/80% säännön todeksi

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Miu 
Päivämäärä:   24.1.23 13:34:58

Mielenkiinnolla odotan, palaako omat halut. Niiden vähenemiseen on syy paitsi elämäntilanteessa, myös miehen kyvyttömyydessä ymmärtää mun tarpeita elämän erilaisissa vaiheissa ja syyttelevää ilmapiiriä seksiin liittyvissä asioissa. 10 vuoden suhteen aikana mulla ei ole ollut haluttomuutta, mutta nyt meillä on 2kk vanha vauva. 2 viikkoa synnytyksen jälkeen jo alkoi murjotus, että onkohan suhteella tulevaisuutta, kun en intoutunut tissien tökkimisestä yhdyntään tai ottamaan suihin. Itsehän olin ihan romuna ja sekaisin: hormoneista, pitkäkestoisesta unettomuudesta, muuttuneesta kehosta ja fyysisestikin, toosassa toipuva ja turvonnut leikkaushaava tikkeineen.

Järkipuheella suoraan kerroin, miksi juuri nyt ei yhdyntä tunnu hyvältä ja miksei riitä energiaa seksiin, kun mieli on vielä ihan myrskyä ja toipuminen hädin tuskin alkanut. Sanoin myös, että haluja yhä on ja niiden mukaan toimiminen kyllä palautuu, kun seksi ei tee fyysisesti kipeää. Sitä odotellessa halujen säilymistä ylläpitää se, että kosketetaan muuten: halataan, pussataan, silitellään aina kun ehditään.

No eipä tule sitä muunlaista kosketusta. Ei, vaikka suoraan pyydän ottamaan kainaloon, kun katsotaan leffaa. Ei minkäänlaista vaivannäköä sen eteen, että fyysinen yhteys säilyy. Pari kertaa otin alkuvaiheessa suihin ja kolmesti on edetty yhdyntään, joka ei musta vieläkään tunnu hyvältä — isolta osalta siksi, että esileikki on minimissään "jotta ehditään ennen kuin (huonosti nukkuva) vauva herää". Ehditään mitä? Hän ehtii suoraan sanottuna runkata itsensä tulemaan mun kehoa käyttäen. En saa mitään nautintoa, koska "ei ole aikaa" keskittyä muhun.

Puolestani saa sitten harrastaa seksiä ihan kirjaimellisestikin yksin, en saa irti mitään siitä että olisin mukana tuossa sooloilussa.

Eniten ärsyttää se, että suoraa puhettani aiheesta ei kuunnella. Se herättää epäluottamusta siihen, palautuuko läheisyys enää. Se ei nimittäin palaudu ilman molempien vaivannäköä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Ttoo 
Päivämäärä:   24.1.23 13:37:23

Omasta kokemuksesta:

1. Arjen raskaus
2. Sairastuminen ja etenkin lääkkeet
3. "Kyllästyminen"

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Höntti 
Päivämäärä:   24.1.23 13:40:58

Miu, kuulostaapa surulliselta sun kannalta.
Ihan kamalaa itsekkyyttä mieheltä. :(

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   24.1.23 13:55:52

Miun tilanne kuulostaa kyllä erittäin surulliselta. Kuinka tuossa enää voi yhtään arvostaa miestä? Eikö mitään merkkejä tällaisesta itsekkyydestä ollut ennen raskautta? Suorastaan kamalaa enkä ymmärrä miten Miu tilannetta edes jaksaa.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.1.23 14:06:40

Onkin oikeastaan aika mielenkiintoinen kysymys, että kumpi oikeasti on haluton osapuoli, jos nainen kyllä haluaisi läheisyyttä, joka johtaisi todennäköisesti säännöllisesti myös seksiin, mutta mies on haluton sitä antamaan, ja mies taas puolestaan kyllä haluaa sitä omaan orgasmiin tähtäävää yhdyntää, mistä nainen taas ei ole kiinnostunut, kun ei saa siitä itse mitään. Naisen sanotaan sitten "pihtaavan", vaikka mies ihan samalla tavalla on haluton siihen läheisyyteen.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: tietysti 
Päivämäärä:   24.1.23 14:12:09

VAIHDEVUODET.

Miksi niin harva mies sen ymmärtää?

Sitten kun vaihdevuodet ovat ohi, tilanne voi taas muuttua.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   24.1.23 14:16:08

Mun käsitys on että miehet ja naiset pettävätkin yleeensä samasta syystä ja se on naisen halujen loppuminen tai se kuuluisa kyllästyminen. Nainen pettää kun hakee kokemusta muualta ja kun se on heille niin pirun helppoa. Miehet taas pettävät kun eivät enää koe olevansa haluttuja eivätkä saa tarpeeksi seksiä joka miehille =läheisyyttä. Sori naiset mutta avaimet on teidän käsissä, peilin eteen mars.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: tietysti 
Päivämäärä:   24.1.23 14:53:32

Totta. Olen antanut miehelleni vaikka ei pätkääkään kiinnostaisi.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: tietysti 
Päivämäärä:   24.1.23 14:54:14

Mainittakoon, että ennen vaihdevuosiani olimme kuin kanit...

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.1.23 15:42:31

"Miehet taas pettävät kun eivät enää koe olevansa haluttuja eivätkä saa tarpeeksi seksiä joka miehille =läheisyyttä. Sori naiset mutta avaimet on teidän käsissä, peilin eteen mars."

Miksi miehet eivät sitten voi tehdä naiselle haluttua oloa antamalla sitä muuta läheisyyttä? Toisaalta siinä ei ole mitään uutta, että naisen odotetaan ottavan vastuun kaikesta ja mieheen suhtaudutaan jonkinlaisena villieläimenä, joka ei kykene muuhun kun seuraamaan "vaistoaan". Jos jollekin asialle pitäisi jotain tehdä, niin naisen on se tehtävä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Marjatta 
Päivämäärä:   24.1.23 15:45:29

Jotenkin kun kuuntelee sitä miehen pätemistä päivästä toiseen ja mykkäkoulua kun asioista yrittää keskustella, niin alkaa se persoona vtuttamaan niin paljon, ettei paljon kiinnosta.

Valitettavasti ikinä en unohda, vaan nämä kasaantuu ja kasaantuu, kunnes lopulta tulee se seinä vastaan, että nyt riittää.

Mies ei ikinä pyydä anteeksi. Tuo pätemisen ja oikeassa olemisen tarve on todella raivostuttavaa, joka asiasta pitää vääntää jotain analyysiä. Jos minä olen joskus oikeassa, ei voi tietenkään myöntää, että hän oli väärässä.

Tämä tappaa minun halut. Toisen naama ärsyttää. Toki niitä hyviäkin puolia on, mutta jotenkin sisälläni on sellainen raivo, mikä heijastuu esim. haluihin.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ptwr 
Päivämäärä:   24.1.23 15:46:26

"Lapset on tarkoitus hoitaa pienlaumassa lähinnä naisten kesken, miehet tuo sapuskan. Jos äijä kuolee metsästysreissulla niin ei hämminkiä, perhelauma on tukena."

Naiset pääasiassa hoitivat keräilyn (marjat, sienet jne.) joista koostui suurin osa kivikauden ihmisten ruokavaliosta. On myös arvioitu, että koko heimo osallistui metsästykseen. Mutta muuten kyllä miesten roolia perheen elättäjinä on paisuteltu kun puhutaan esihistoriallisista ajoista, sillä yhteisö/heimo kyllä auttoi eikä se ollut mikään "nainen jää yksin lumitasangolle hoitamaan vauvaa ja kuolee välittömästi" -skenaario jos mies katosi kuvioista.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   24.1.23 16:09:39

Olen edelleen puolisostani kiinnostunut ja hellyyttä muuten on paljon, mutta omat seksihalut hiipui jossain kohtaa, kun vuosia seksiä harrastettiin vain silloin harvoin, kun miehelle sattui sopimaan. Viikonloppuaamuna, jos oli hyvin nukuttu yö alla, eikä sattunut olemaan harrastuksiin kiire, eikä ehtinyt tulla kahvipäänsärky tai nälkä. Minä en siis koskaan voinut nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, jos seksiä meinasin ikinä saada.

Minä olin aina meistä se innokkaampi asian suhteen, joten suhteen tasaantuessa minun piti varoa painostamasta, minun piti opetella, että hellyyttä voi olla myös ilman seksiä jne. Koska seksiä ei saanut tarpeeksi, siihen tietysti ryhtyi aina tilaisuuden tullen, vaikkei itseä juuri siinä tilanteessa välttämättä niin olisi himottanutkaan. Lopulta vaan lakkasi kokoaan kiinnostamasta, kun omat himot oli hyytyneet vuosien torjuntaan. Jos ei miestä kiinnosta koskaan silloin kuin minua kiinnostaisi, niin vetäköön käteen ihan yksinään kukonlaulun aikaan sunnuntaiaamuna.

Vaikka seksi olisi miten hyvää, niin sen ajoittuminen ihan väärään aikaan vuorokaudesta 10v ajan putkeen tekee tuhoja innokkuudelle.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   24.1.23 16:24:31

"Meillä 9v takana, mä voisin kun pupu, mutta vaimolle ei maistu. Näin se vaan menee, ja sille ei varmaan voi mitään. Tietty tänne kaikki naiset tulee itseään puolustelemaan, mutta näin se menee. Pitäskö sitä vieraissa käydä ja elä kivaa perhe-elämää muuten?
Kun nainen saa lapset ja talon ja miehen elättämään, niin siihen rooliin sitä sitten saakin mukautua. Kaikki naiset samanlaisia sanokoot mitä sanoo. Ei se vaihtamalla parane, vaan vähä aidan tuollapuolen käymällä :)"

Jos peilistä löytyy itsekäs, idiootti kokovartalom*lkku, tarvitseeko oikeasti ihmetellä, miksei vaimolle maistu? "Sano mitä sanot, näin se vain menee."

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Helmihääpv pidetty 
Päivämäärä:   24.1.23 16:34:10

Aloittajalta kysyisin kauanko tuota on jatkunut että vaimosi ei tunne vetoa tai halukkuutta sinuun?

Pitkässä liitossa kun tulee väistämättä aikoja jolloin kiinnostus lopahtaa.
Ei se ole vaarallista. Syitä voi olla vaikka mitä. Voisin minäkin sanoa nyt että vaihdevuodet painaa mutta siitäkin selvitään kun mies ymmärtää ja tukee. Yhdessä nauretaan ja välillä surraan vaivoillemme joita tässä vanhetessa auttamatta tulee.

Netti on täynnä juttuja aiheesta miksi pitkä parisuhde tylsistyttää. Siellä on myös paljon keinoja uudistaa suhde.

Aina neuvotaan että pitäisi huomioida toista joka päivä. Miettiä epäitsekkäästi toisen kannalta asioita. Keskustella ja keskustella mutta mielestäni parisuhdetta on lupa välillä tuulettaa ja antaa tulla mikä mieltä painaa oikein kunnolla. Monet pelkäävät turhaan riitelyä mutta meillä se on ainakin auttanut. Ollaan riidelty ja mökötettykin paljon aikoinaan. Ollaankin hyvin seesteinen pari nykyisin...kun ei enää jakseta!

Toisaalta voi ottaa sitten vaikka vähän etäisyyttä välillä jos siltä tuntuu. Sitäkin on tehty meidän suhteessa paljon ja kummasti helpottaa kun miettii itseensä keskittyen omaa hyvinvointiaan ihan rauhassa tai viettää aikaansa harrastukseensa uppoutuen.
Kyllä ne ajatukset huomaamatta siirtyvät siinä vähitellen siihen omaan rakkaaseen ja siihen että onkin jo ikävä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Marko 
Päivämäärä:   24.1.23 20:32:51

Oikeastaan, hän on tainnut olla koko suhteemme ajan, kun tarkemmin mietin. Olenkin miettinyt että voisiko olla aseseksuaali.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   24.1.23 20:51:20

Marko
Minulla on myös aina ollut vähäiset seksihalut, siihen ei ole mitään syytä. En kuitenkaan koe olevani aseksuaali tai muutenkaan valtavirrasta poikkeava.
Se on kuule nyt Marko niin että teillä on valitettavasti hyvin erilaiset libidot.
Kukaan ei voi sanoa mikä on oikea seksimäärä. On oikein sekä vähäinen että suuri määrä.
Ymmärrän että asia kiusaa sinua, niin se häiritsi aikoinaan myös minun miestäni. Ei enää. Olemme olleet yhdessä 38 vuotta. Seksihalut vaihtelevat myös iän ja muun perheessä valitsevan tilanteen mukaan. Itse koin asiasta aiemmin myös surua, mutta en enää. Et voi sille mitään, miksi luonto on sinut luonut.
Tsemppiä Sinulle Marko !

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.1.23 21:06:30

Tulihan se sieltä: puolison on pakko olla aseksuaali..!
Miksi Marko ei nyt vaan tunnusta tosiasioita ja eroa puolisosta ja etsi itselleen sopivampaa kumppania?

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Lassi 
Päivämäärä:   24.1.23 21:29:03

Puhu miehesi kanssa asiasta, onko ulkonäkösi muuttunut paljon vuosien varrella? Tullut painoa lisää tai vähentynyt radikaalisti? Se yleensä asia joka vaikuttaa miehen halukkuuteen. Normaalia myös on että suhteen kestäessä pidempään ei oo sellasta kaniseksiä mitä alussa on kun ollaan innokkaita ja nuoria vielä. Myös stressi töissä voi vaikuttaa halukkuuteen, samoin ihan miehen elintavat eikä jaksamista ole ajatella seksielämää tai sun haluttavuutta. Valitettavasti myös pornon katselu vaikuttaa tosi paljon siihen millaiset ihmiset näkee haluttavana ja on ikävä asia, kun ei mitenkään kohtaa livenä eläessä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.1.23 21:48:54

24.1.23 16:09:39

"Olen edelleen puolisostani kiinnostunut ja hellyyttä muuten on paljon, mutta omat seksihalut hiipui jossain kohtaa, kun vuosia seksiä harrastettiin vain silloin harvoin, kun miehelle sattui sopimaan. Viikonloppuaamuna, jos oli hyvin nukuttu yö alla, eikä sattunut olemaan harrastuksiin kiire, eikä ehtinyt tulla kahvipäänsärky tai nälkä. Minä en siis koskaan voinut nukkua niin pitkään kuin nukuttaa, jos seksiä meinasin ikinä saada.

Minä olin aina meistä se innokkaampi asian suhteen, joten suhteen tasaantuessa minun piti varoa painostamasta, minun piti opetella, että hellyyttä voi olla myös ilman seksiä jne. Koska seksiä ei saanut tarpeeksi, siihen tietysti ryhtyi aina tilaisuuden tullen, vaikkei itseä juuri siinä tilanteessa välttämättä niin olisi himottanutkaan. Lopulta vaan lakkasi kokoaan kiinnostamasta, kun omat himot oli hyytyneet vuosien torjuntaan. Jos ei miestä kiinnosta koskaan silloin kuin minua kiinnostaisi, niin vetäköön käteen ihan yksinään kukonlaulun aikaan sunnuntaiaamuna.

Vaikka seksi olisi miten hyvää, niin sen ajoittuminen ihan väärään aikaan vuorokaudesta 10v ajan putkeen tekee tuhoja innokkuudelle"
Tämä on kuin mun kynästä...

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   24.1.23 22:15:43

"Jos ei miestä kiinnosta koskaan silloin kuin minua kiinnostaisi, niin vetäköön käteen ihan yksinään kukonlaulun aikaan sunnuntaiaamuna."
Aamen! :D

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   24.1.23 22:22:37

Mie: :))

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Saara 
Päivämäärä:   25.1.23 00:18:15

Lapset ja perhe-elämä.
Mulla ainakin lähti viimisetkin halut, kun lapset oli pieniä. Hoidin itse lapset ja kodin ja mieskin alkoi jossain pisteessä tuntumaan työläältä taakalta. Elettiin samassa talossa, kahta eri elämää. Kaikki alkoi mennä rempalleen(talo ei valmistunut, eikä mitään muutakaan tapahtunut) ja alkoi tuntua, että olen miehenkin äiti. Todellisuudessa olin nalkuttava, aina vihainen vaimo.
Mies halusi seksiä 24/7 ja sekin tuntui ylivoimaiselta taakalta. Kaikki kunnioitus ja halut oli poissa. En kokenut miestä millään asteikolla haluttavana tai kiihottavana, eikä sille huvittanut yhtään "palvelustakaan" tehdä.

Niin se kai tuppaa menemään.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.1.23 00:49:08

Useita yhteiskunnan hyväksymiä suhteita takana ja aina sama lopputulos: alkaa se naama/ arki / persoona vituttamaan.
Ei siinä auta ohjeistus, että tee töitä parisuhteen eteen ja tee temppuja sängyssä ja tilaa välineitä ja MENKÄÄ TERAPIAAN.
Jos ei kiinnosta, ei kiinnosta.
Vähemmällä olisi päässyt sanomalla suoraan ja jatkaa eteenpäin, eikä tulla leimatuksi tai leimaajaksi frigidiksi, aseksuaaliksi jne..

Mutta jos se hyvä ja sujuva arki on hyvä, vaikka amputoi osan omasta ihmisyydestään sen takia, niin onhan se vähän totta, että turha KITISTÄ.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Helmi 
Päivämäärä:   26.1.23 18:42:02

Minulla taas vaihdevuodet ovat lisänneet aktiivisuutta, näin me ihmiset olemme erilaisia.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Nainen 50+ 
Päivämäärä:   26.1.23 18:52:57

Valitettavasti syy naisten haluttomuuteen on usein huonoissa miehissä. Jos mies osaa hommat niin, että lopputuloksena on aina tajunnanräjäyttävä orgasmi tai ehkä kaksi tai kolme auttaa kummasti ongelmassa. Vähän niinkuin koirilla, positiivinen vahviste lisää intoa suoritukseen seuraavalla kerralla. Unohtamatta tietysti muuta kuin fyysistä esileikkiä eli pikkutuhmaa flirttiä pitkin päivää joka kuumottaa muutakin kuin korvia.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.1.23 18:57:56

Meillä taas toisinpäin. Itsellä haluja olisi, mutta miestä ei kiinnosta läheisyys, eikä seksi. Ei puhu eikä pussaa. Mitään selitystä en ole saanut asiaan, saan keskustella asioista itsekseni. Tähän jos jää, niin varmaan saa olla selibaatissa loppuikänsä. Siksi on alettava miettiä muita vaihtoehtoja.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   29.1.23 10:27:15

Yhtenä näkökulmana pitkän suhteen mukanaan tuomaan haluttomuuteen:
Tapailuvaiheessahan tietää jo ovikellon soidessa saavansa seksiä ja koko tapaaminen on yhtä esileikkiä. Vakiintuneessa suhteessa, jossa on paljon sitä monien perään kuuluttamaa läheisyyttä ilman painetta seksiin, ei lopulta ole enää jäljellä mitään merkkiä siitä, että nyt olisi aika kiihottua. Kun jompi kumpi haluaa läheisyyttä ilman seksiä ja toistuvasti tyrmää toisen kiihottumisen läheisyydestä, niin siitä läheisyydestä vaan lakkaa kiihottumasta tietäessään, ettei se ole johtamassa mihinkään. Lopulta ei vaan enää ole jäljellä sellaista kanssakäymistä, josta keho hoksaisi luontevasti innostua. Ja näin seksi menee vähän väkinäisemmäksi suhteen alkuaikojen kiihkoon verrattuna.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Pete 
Päivämäärä:   29.1.23 10:33:52

Mies ei ole niin aktiivinen kun alussa, lihoo, urautuu. Naisen huomiointi muuten kuin seksimielessä unohtuu, ei jaksa enää keskustella naisen kanssa. Ei itseäni ainakaan kiinnosta hyökätä toisen kimppuun tosta noin vaan. Haluan myös keskustella ja muutakin läheisyyttä eikä vain sillon kun mies haluaa seksiä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: miiru 
Päivämäärä:   29.1.23 12:18:06

"Haluan myös keskustella ja muutakin läheisyyttä eikä vain sillon kun mies haluaa seksiä."

No tämä. Jos mies ei vaivaudu huomioimaan naista muuten kuin seksiä halutessaan, ei kannata ihmetellä, miksei sitä seksiäkään tipu.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: 1ssu 
Päivämäärä:   29.1.23 15:40:21

älä nyt yleistä. ei kaikki naiset siitä muutenkaan kiinnostu.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   29.1.23 20:55:04

17 vuotta suhdetta takana ja äärettömän kauan yritin sanoa miehelle mitä tarvitsen ja mitä haluan. Kuuroille korville meni mutta pllun vähäisestä saannista jatkui kyllä valitus loppuun saakka.

Mies ei huolehtinut hygieniastaan eikä ulkonäöstään
Mies ei tehnyt kotona mitään jankkaamatta
Mies joi ja käytti huumeita
Mies valvoi yöt ja nukkui päivät
Mies valitsi tietokonepelit minun edelle
Mies ei nähnyt minkäänlaista vaivaa suhteen eteen, ei treffejä, ei yhteistä aikaa, kehuja, huomioimista, arvostusta, kosketusta, läheisyyttä
Miehen aloite seksiin oli joko kouraisu tai nylkytys
Seksi oli toooodella tylsää ja yksitoikkoista velvoitetta

Taisin elää ison osan elämästäni jonkinlaisen itsekkään mieslapsen kanssa.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   29.1.23 21:10:48

Minulla meni halut pitkässä liitossa, koska mies ei halunnut koskea. Kun koski, se tarkoitti että haluaa seksiä. Vaikka useasti kerroin tarpeestani läheisyyteen ja kosketukseen ilman seksiä, sitä ei tapahtunut. Sellainen kosketus olisi puolestani saanut seksiinkin johtaa. Mutta tarvitsin kokea olevani tärkeä. Lakkasin itsekin koskemasta loppujen lopuksi.

Seksi sattui liian lyhyen esileikin takia, miehellä kun oli todella iso.
Tätä vuosia, niin seksuaalisesti todella aktiivisesta naisesta tuli haluton.

Rakastin miestäni syvästi, ja liittomme oli hyvä. En koskaan pettänyt häntä tai olisi pettänyt.

Eikä tämä ole mieheni vika. Parisuhteessa on aina kaksi osapuolta, ja olin itse nuorempana kyvytön ilmaisemaan itseäni riittävän tarkasti. Muutenhan tuohon tilaan ei olisi koskaan menty. Takaisinkin oltaisiin päästy, mutta meillä ei riittänyt enää energiaa parantaa suhdetta. Siihen olisi tarvittu kahta ja minä taisin olla ainoa joka oikeasti halusi muuttaa asioita.

Sen jälkeen suhteissa miehet eivät ole olleet riittävän kiinnostuneita seksistä. Eli minä olen ollut se halukkaampi osapuoli. Näin myös kaikilla naisilla jotka tunnen, haluavat enemmän kuin miehensä.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: kylmis 
Päivämäärä:   29.1.23 21:15:59

"Esim. Mieheni, jos seksi ei suju, ei suju mikään mukaan.
Tähän sanon. Jukoliste ukot, ajatelkaa joskus jotain muutakin."

Tämä on ihan vtun rasittavaa. Nimenomaan, ajatelkaa jotain muutakin.

Kaikenlainen päihteitten ja alkoholin kanssa rimpuilu on yksi. Kohtuukäyttökin tekee sen että se aine mitä käytetään sanelee ihan liikaa elämää. " Tänään vedän kännit " = ei seksiä eikä muutakaan. Ai huomenna et vedä? Meinaat että minua sitten silloin kiinnostaa??

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   29.1.23 22:35:04

"Minulla meni halut pitkässä liitossa, koska mies ei halunnut koskea. Kun koski, se tarkoitti että haluaa seksiä. Vaikka useasti kerroin tarpeestani läheisyyteen ja kosketukseen ilman seksiä, sitä ei tapahtunut. Sellainen kosketus olisi puolestani saanut seksiinkin johtaa. Mutta tarvitsin kokea olevani tärkeä. Lakkasin itsekin koskemasta loppujen lopuksi."

Sama.

  Re: Miksi naiset.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   29.1.23 23:36:17

Kunpa tietäisinkin. Vajaa 10 vuotta suhdetta takana, ja halut ovat hiipuneet jo muutamien vuosien ajan. Pitääkseni miehen tyytyväisenä suostun seksiin yleensä ainakin pari kertaa viikossa. Saan itsekin usein orgasmin koska siihen vaadittavat temput on molemmilla hallussa, mutta ei se valitettavasti ole halujani lisännyt.

En tiedä, miksei mieheni enää innosta minua kuten ennen. Rakastan häntä, mutta osa minusta pohtii, onko tämä sellainen suhde mihin kannattaa jäädä vielä pidemmäksi aikaa. Välillä tulevaisuus tuntuu valoisammalta, välillä synkemmältä. Miehessä ei ole mitään isoja puutteita, jotka antaisivat jonkin loogisen syyn sille, että haluni ovat hiipuneet.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.