Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Moikku 
Päivämäärä:   1.10.22 18:25:39

Tuliko teille huono olo lääkkeestä, oksentelua?
Kaikista eniten oksentamista pelkäävänä pelottaa tämä...

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Moikku 
Päivämäärä:   1.10.22 20:55:11

Up

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Minne? 
Päivämäärä:   1.10.22 21:21:20

Ei

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.10.22 21:58:14

Ei tullut. Pari kertaa olen kuurin ottanut.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: ……. 
Päivämäärä:   1.10.22 22:04:06

Luepa mahdollisista ongelmista silmiä koskien ennen tuota kuuria. Tästä olisin huolissani.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   1.10.22 23:34:14

Ei tullut huonoa oloa. Iho ja silmät kuivuivat, lisäksi kärsin hulvattomista nenäverenvuodoista. Söin kuurin loppuun, koska halusin parantua muuten. Vain kerran jouduin sen kuurin syömään.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   2.10.22 09:49:31

Ei tule. Syön jatkuvana lääkityksenä sitä.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Moikku 
Päivämäärä:   2.10.22 11:29:19

Miksi jatkuvana lääkityksenä? En ole ikinä kuullut tällaisesta. Joku pieni annos joka päivä? Käytkö säännöllisesti jossain verikokeissa tai lääkärillä?

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.10.22 11:54:15

Esimerkikse seborrean tai todella rasvaisen ihon takia syödään pientä ns ylläpitoannosta.
Mulla kuivui vain iho ja huulet, ei muita haittavaikutuksia. Kaksi pitkää ja vahvaa kuuria söin.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   2.10.22 20:20:06

Moikku:
Hormonaalisen aknen takia syön. Ei parantunut tavanomaisilla tuhdeimmilla kuureilla, eikä sen enempää millään muullakaan lääkkeellä. Nyt menee yksi kapseli (20mg?) joka viides päivä. Säädän annostelun tiheyttä itse tarpeen mukaan, mutta tuo on vaikuttanut ihan hyvältä. Vaihdevuosien alkaessa voi kokeilla lopetella, jos oma hormonitoiminta silloin muuttuisi suotuisammaksi.

Maksa-arvoja seurataan vuoden parin välein. Niissä ei ole koskaan ollut mitään häikkää, joten riittää tuo tahti. Aika vähän mitään haittavaikutuksia on ollut. Silmät ja huulet kuivuivat silloin kunnon kuurien aikaan, nyt ei enää juurikaan.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Rose 
Päivämäärä:   2.10.22 21:03:40

Kannattaa todella harkita syökö noita myrkkyjä. Itsellä ne pilasivat terveyden, vaikka iho on sileä :(
Silmät pysyvästi todella herkät valolle ja aurinkolasit pakko olla myös pilvisellä säällä.
Aineenvaihdunta hidastui merkittävästi.
Ja sain migreenin mitä ei ennen koskaan ollut. Kuurin aikana ensimmäinen raju migreenikohtaus.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   2.10.22 21:39:42

Minulla huulien kuivuminen oli ainoa sivuvaikutus, joka poistui kuurin myötä. Akneen lääke oli kuin taivaan lahja. Lisäksi vältyin jokapäiväiseltä hiusten pesulta.

  Re: Roaccutan, huono olo?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   2.10.22 21:53:01

Rose,

Minulla ihan samat oireet! Söin tosin isotretinoinia. Silmä oireet osasin yhdistää tähän. Vatsaongelmat alkoivat ilmeisesti sitten tämän myötä. Kuurin aikana sain myös migreenikohtauksia pari kertaa. Mun ihoon tämä @!#$ lääke ei edes auttanut

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.