Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi vastaat kysymykseen vasta noin kolmannella

Lähettäjä: kerralla ja.. 
Päivämäärä:   2.7.22 21:59:50

.. tiuskien tai jopa raivarilla???

Eli olet joo vähän kireänä ja puoliso, alainen tai joku muu mielestäsi sillä hetkellä vajaaälyinen kysyy jotain johon tarvitsee omasta mielestään vastauksen.

Kuulet kysymyksen mutta et ole jotenkin kuulevinasi, koska onhan kysymys typerä. Tiedät kyllä että se liittyy johonkin johon toinen tarvitsee vastauksen.

Kysymys toistetaan. Et vastaa vieläkään, koska vtuttaa tai ei kiinnostaisi vastata.

Vielä kerran kehtaa toinen kysyä.

Vastaat menettäen hermosi, korotat äänesi ja vastaat tyyliin " JOO JOO", " EI OO!!" " AJATTELE NYT ITTE!".

Joillakin on tämä tyyli ja minusta sietäisitte saada pesäpallomailasta joka kerta kun kehtaatte käyttäytyä noin. Siis kerta kaikkiaan en voi sietää tuota tapaa kohdella toista ihmistä joka kysyy sinulta jotain. Oli sitten sinun mielestäsi kuinka typerä kysymys johon et nyt vaan voi viisaita aivojasi alentaa millään tavoin.

Onko tuo jotain tarkoituksellista toisen ihmisen yrittämistä saattaa yhtä huonolle tuulelle mitä itse olette, vai mitä víttua????

Nykyään olenkin pamauttanut tällaista ajoittaista ku´sipäisyyttä harrastavalle puolisolle samalla mitalla aina takaisin. Tuntuu joskus että herra pitää minua jonain idioottina ja sen takia pelaa tuota v´tun kysymysvastausvíttuiluaan.

Re: Miksi vastaat kysymykseen vasta noin kolmannella

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   2.7.22 22:04:46

Kysymyksen asettelu on epäselvä tai liian lavea, en siis ihan tarkasti tiedä, mihin olen vastaamassa. On ensisijaisesti suurin syy, miksi en vastaa juurikin kysyjän asettamaan kysymykseen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   2.7.22 22:07:27

Onko aloittaja ihan varma että oma kuulo ei vain ole mennyt?

Päivämäärä:   2.7.22 22:11:07

Voi vttu.

Jos kysyn vaikka " Laitanko tämän nyt tuohon? " Ja toinen EI vastaa koska ei viitsi huonotuulisuuttaan vastata. Kysyn uudestaan ei vastaa vieläkään ja jos kolmannella kerralla kysyn ja vähän kovemmalla äänellä niin saan raivot takaisin.

Lähettäjä: Kissa 
Päivämäärä:   3.7.22 09:03:53

Tuo on kyllä ärsyttävää. Pomo tekee joskus, enkä ole ainoa.

Lähettäjä: Hai 
Päivämäärä:   3.7.22 09:12:29

Kuulostaa tutulta, aloittaja. Tuohon liittyy yleensä vielä se, että teet niin tai näin, niin aina väärinpäin. Jos kysyt, olet tyhmä joka ei osaa ajatella itse ja jos teet itse ratkaisun, niin huudetaan "EI NOIN, ETKÖ SÄ NYT TAJUA ETTÄ NÄIN!" Ei voi voittaa, jotkut vaan haluavat purkaa vtutuksensa toisten niskaan.

Lähettäjä: Melissa 
Päivämäärä:   3.7.22 09:28:35

Lunta puoliso kanssa tekee tuota, ettei vastaa mitään suoraan kysymykseen. En tajua, mitenn joku voi olla vastaamatta. Jos ei ymmärrä kysymystä, tiedä vastausta tai vaikka ehdi selittää, niin eikö nyt normaaleihin käytöstapoihin kuitenkin kuulu edes jotenkin ilmaista, että kuuli kysymyksen. Voihan sitä sitten vastata vaikka että en ehdi nyt selittää, kerron kohta. Tai ihan vaan en tiedä. Tai pyytää tarkentamaan kysymystä. Niin ärsyttävää.

Päivämäärä:   3.7.22 09:42:29

Yleensä kysymykset ovat erittäin yksinkertaisia mutta kun toinen tekee täysin tahallaan tuon vastaamattajättämisen. Ajatukset pitäisi kai lukea siitä vaitonaisuudesta, no siitä ja naaman ilmeestä lukee kyllä hyvin ainakin sen että toinen on jostain syystä pahalla päällä. Mutta tuntuu että jättää vastaamatta ihan vttumaisuuttaan koska tietää että on ikäänkuin asiassa niskan päällä ja jos toinen ei saa sitä vastausta niin asia seisoo.

Vaikka luulis että pääsee nopeiten tilanteesta eroon kun vaan vastaa. Ymmärrän jos ei heti kuule, mutta kun on ihan sitä että taatusti kuulee mutta kunhan piruuttaan ei vastaa.

Ja sitten suuttuu ja möykkää tai tiuskii takaisin kun toinen kysyy tarpeeksi monta kertaa. Argh, nousee paineet kuvatessakin tätä tilannetta. Ehkä saan seuraavalla kerralla itse kunnon raivarin ja teen laajemminkin selväksi miten ärsyttävää ja lapsellista tuo on.

Lähettäjä: Joco 
Päivämäärä:   3.7.22 10:10:32

En kyllä tiuski ja ärhentele mutta töissä en aina ensimmäisellä kerralla vastaa jos olen asiakkaan kanssa ja kysymys on sellainen mihin kysyjä tietää vastauksen jos käyttää hetken aivojaan. Kovin usein ei tarvitse vastatakaan, suurin osa näistä menee ohi sillä että kun vastausta ei saa sekunnissa niinnse keksitäänkin aivan itse. Jos on joku uusi tyyppi niin tietenkin vastaan, autan ja opastan mutta samoihin kysymyksiin en viikkotolkulla vastaile.

Kotona puolison typerät kysymykset ovat oikeasti typeriä, kuten missä lompakko ja missä sähkövatkain yms turhaa. Jos ärsyttää niin sanon että mietipä ihan itse, ja 95% todennäköisyydellä ei tarvitse enää kysyä uudelleen.

Eli vastaan että siksi koska ihmiset eivät viitsi ajatella itse ja se risoo.

Lähettäjä: Syyllistyn 
Päivämäärä:   3.7.22 10:21:45

Miehellä on huono, edelleen heikkenevä kuulo. Vastaan ensin normi äänellä - ei kuule. Vastaan kovemmalla äänellä - ei kuule. Hermostun ja kivahdan - loukkaantuu ja sanoo, ei tarvi huutaa. No eihän se ole sen vika, mutta ... miksi ei vaivaudu tulemaan samaan huoneeseen, kun kysyy. Tai, miksi ei käytä kuulolaitteita, kun ne on olemassa.
Ja se ärsyttää, että hän kysyy, missä on puhdas pyyhe, kun ne ovat olleet samassa kaapissa viimeiset 30 vuotta.

Päivämäärä:   3.7.22 10:58:48

Ymmärrän että joskus jollekin ihan taulapäälle ärähdetään, mutta en sitä että joku ei nyt tiedä missä vatkain on.

Ei ihmiset ajattele koko ajan että pitääkö tässä asiassa ajatella itse.

Lähettäjä: Hmm. 
Päivämäärä:   3.7.22 11:58:29

En ole itse kysyjänä kohdannut tuota sitten lapsuusaikojen, koska en tapaa tykittää tyhmiä kysymyksiä, vaan yritän miettiä ensin itse. Ja jos en itse miettimällä hoksaa, niin ennen kysymyksen esittämistä katson etten keskeytä toista pahasti kysymykselläni, vaan hänellä olisi hyvää aikaa vastata.

Itse saatan jättää vastaamatta, jos
- kysyjänä on tyhmiä kysymyksiä taukoamatta tykittävä, joista lähes kaikkiin hän tietäisi vastauksen miettimällä hetken tai vain tekemällä itse päätöksen
- kysymys on juuri luokkaa "missä sähkövatkain on" ja koska vatkainta säilytetään aina samassa paikassa, on korkea aika oppia missä se on
- minulla on jokin keskittymistä vaativa kesken, enkä ajatuksen katkeamatta voi vastata johonkin aivan muuhun

Eli jos jätän vastaamatta, se lähes aina johtuu kysyjän laiskuudesta käyttää omia aivojaan tai välinpitämättömyydestä sen suhteen missä tilanteessa toista häiritsee. Se on siis äänetön kannanotto toisen typeryyteen.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.7.22 12:49:07

Puolison, kaverin tms. kyseessä ollessa tuo ei ole niin paha, mutta sitten jos kyse on työtoverista tai pomosta jonka työtehtäviin KUULUU siihen kysymykseen vastaaminen, niin sitten se alkaa pikkasen korpeamaan. Ja etenkin jos kysymys ei ole millään muotoa tyhmä, vaan sellainen johon kysyjä ei voi mitenkään tietää vastausta vaikka miettisi päänsä puhki, ja johon puolestaan sen keneltä kysytään _pitäisi_ osata vastata tai kysyjällä on ainakin hyvä syy olettaa niin.

Se on vähän että okei, ole sitten pahalla päällä, mutta jos haluat olla niin pahalla päällä ettet pysty/halua työtäsi sen takia tekemään, niin olisiko viisainta ottaa pahan pään takia saikkua ja mennä kotiin lepäämään? Sitten kukaan ei taatusti kysy sinulta mitään, tai häiritse muutenkaan.

Lähettäjä: Joco 
Päivämäärä:   3.7.22 13:07:58

Eihän tässä ollut kysymys asiallisista kysymyksistä, kuten vaikka uusi työntekijä kysyy mistä löytää lisää tulostuspaperia, vaan tyhmistä kysymyksistä. "Missä tulostuspaperia" on tyhmä kysymys silloin kun sen kysyy ihminen joka on kysynyt, etsinyt ja löytänyt jo kymmeniä kertoja.

Saispas saikkua aina kun veetuttaa kuunnella saman työkaverin samaa kysymystulvaa päivittäin. Jännä juttu miten pystyy vuoden työskentelemään ei-kovin-vaativassa työssä missä 95% työajasta on täysin yllätyksetöntä liukuhihnashittiä.

Päivämäärä:   3.7.22 18:11:04

Niin se kysymys ei välttämättä ole typerä kuin vastaamattajättäjän mielestä, se oli aloituksessa vähän sarkastisen ironisesti tarkoitettu niin.

Kun tarvitsee sen vastauksen koska arvelee asian olevan sellainen ettei voi käyttää vapaasti omaa järkeään koska voi mennä pieleen ja asia ratkeaisi nopeiten kysymällä toiselta.

Ja kuka kysyy järkeviä tai tyhmiä ärsyttääkseen toista? En minä ainakaan KOSKAAN.

Joten odotan että saan inhimillistä ja asiallista käytöstä takaisin. Edelleen, tuo on mielestäni erittäin huonoa käytöstä jossa puretaan toiseen jotain.

Ja kun katson sitä toista joka ei vastaa ja viimein kivahtaa, niin tuleeko mieleen madella anteeksipyytävästi koska ei siinä edes voi tietää että mitä minä nyt tässä tein väärin kysyessäni tätä asiaa????

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   3.7.22 18:12:55

On mielestäni tosi typerää ja lapsellista käytöstä olla huomioimatta toisen kysymystä millään tavalla jos sen on kuullut. Olkoon sitten kuinka typerä kysymys tahansa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.7.22 18:14:32

Miten niin ei ollut? Aloituksessahan nimenomaan kuvailtiin kuinka kysymys on "typerä" vain sen henkilön mielestä, jolta kysytään. Ja kokemus on osoittanut että juuri tuollainen ihminen joka pahalle päälle tullessaan käyttäytyy noin, niin sille mikä tahansa täysin asiallinenkin kysymys on yhtäkkiä "typerä" koska se hänen korkeuttaan, pahapäistä prinssiä/prinsessaa häiritsee.

Tässä oli kysymys kysymyksistä ylipäätään, ja miten niihin ei viitsitä vastata koska ollaan pahalla päällä, joten kysyjä joutuu toistamaan useaan kertaan koska kuitenkin ko. informaatiota välttämättä tarvitsee.

Lähettäjä: dee 
Päivämäärä:   3.7.22 18:15:46

-Miehellä on huono, edelleen heikkenevä kuulo. Vastaan ensin normi äänellä - ei kuule. Vastaan kovemmalla äänellä - ei kuule. Hermostun ja kivahdan - loukkaantuu ja sanoo, ei tarvi huutaa. No eihän se ole sen vika-

Sama! Paitsi kyseessä on äiti, josta ei aina tiedä kuuliko väärin vai alkaako pelleilemään. Suuttuu kun toistat, ihan joka tapauksessa.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   3.7.22 18:20:42

Meidän iskä tekee tuota, on ärsyttävää. Sillä on nyt muutenkin ongelmia, jotka syntyneet lapsuudessa. Jos on pienessä humalassa niin on iloisempi ja vastailee paremmin.

Päivämäärä:   3.7.22 18:20:56

hmm: Justiinsa näin. En ole mikään tyhmien kysymysten jatkuva tarjoaja vaan nämä tilanteet ovat ihan aina olleet sitä että vastaajalla on joku vtutus päällä ja ei mitään kiinnostusta ja kunnioitusta toista kohtaan sillä hetkellä.

Aivan kuin nautittaisi samalla siitä että toinen arkoo sitä toista kysymystä koska siinähän tulee se tunne että " eikö se kuullut mun kysymystä". Ja toisesta tulee vielä enemmän sellainen vaivautunut olo " aha, sitä vtuttaa jokin ai kun kiva ". Kolmanteen nousee kysyjälle joko hieman uhoa tai pakko varmistaa kysymyksen kuuluvuus korottamalla ääntä.

Johon arvon kuningatar/kuningas ärsyyntyy koska kysyjä SUURESSA TYHMYYDESSÄÄN EI Ä-LYN-NYT ITSE AJATELLA TAI LOPETTAA KYSELYÄÄN. Ja mielellään poistua v*ttuun muutenkin siitä häiristemästä.

Kúsipää, Ku´spää!!!!!

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   3.7.22 19:02:04

Aloittajalla lienee itsehillintäongelmia, joten en ihmettele että vastaanotto saattaa tuollaisten purkausten jälkeen olla välillä kylmää.

Miksi jatkat kyselyä? Päätä itse ja ilmoita, että teet näin koska toinen ei kommentoi. Miksi matelet ja nöyristelet, ota ohjat käsiisi ja selvitä asia muualta ja toimi sen mukaan. Ota valta itsellesi.

Päivämäärä:   3.7.22 21:15:56

Minulla ei ole itsehillintäongelmia enkä saa mitään tuollaisia purkauksia kuin sinä kuvittelet minun saavan. Pitäisi saadakin sellainen purkaus että latelen tahallaan mykälle mitä mieltä olen hänen pelleilystään.

Miksikö jatkan tai kuka vaan jatkaa kyselyä? Ei se ole automaattisesti matelua tai nöyristelyä. Mulla ei kuule ole aina aikaa alkaa ottaa selvää muualta.

Sitäpaitsi - pitääkö tällaisestakin asiasta alkaa kelaamaan että kellä on valta??? On se nyt kumma että et voi esittää esim työhön liittyviä kysymyksiä ilman että jollain on valta toiseen tai se pitää toiselta napata takaisin.

Minua ei vttuakaan kiinnosta onko kyseessä valtapeli vai mikä peli, haluan vaan normaaleja käytöstapoja joiden ei pitäisi olla ylivoimaisen vaikeaa. Kuten että hillitään sen verran itseään että vastataan kysymykseen tai vastataan edes että " menisitkö muualta nyt, mulla on tosi paha paikka tässä enkä voi paneutua edes vähää ".

Lähettäjä: Elel 
Päivämäärä:   22.2.25 13:26:07

Minäkin ihmetellyt usein tuota.

Joku pyytää minua hakemaan pahvilaatikolisen mukeja. Haen sen, ja kysyn "Laitanko tämän laatikon tähän pöydälle?" tai "Mihin haluat että laitan tämän laatikon?".
Ei ole millään tavalla epäselvä kysymys.
Ei vastausta.
Kysyn uudelleen.
Ei vastausta.
Kysyn uudelleen.
Huutoraivovastaus "Ajatteleppa vähän omilla aivoillasi!!".

Pöytä on aika täynnä tavaraa, mutta kaapin edessä lattialla on hyvin tilaa, joten laitan laatikon siihen.

Sitten saan vihat niskaani, kun laitoin laatikon lattialle, eikä tämä lihava/huonoselkäinen/jotenkin muuten vaivainen saa sitä laatikkoa nostettua lattialta tai otettua mukeja lattialla olevasta laatikosta.

Mutta kun pöytä oli niin täynnä tavaraa, että olisin joutunut siirtämään siitä tavarat pois saadakseni laatikon laskettua siihen, niin omilla aivoillani ajatellen helpointa on laittaa laatikko sinne, missä sille on sillä hetkellä parhaiten tilaa, kun ei hän saanut itse raivattua laatikolle tilaa eikä kyennyt vastaamaan, että "koeta saada se mahtumaan siihen pöydälle". Tai "Hae joku tuoli jostain huoneesta ja laske laatikko siihen". Hän oli kuitenkin pyytänyt minua ainoastaan hakemaan hänelle laatikollisen mukeja.

On noita tilanteita tullut kavereideniin kanssa eteen. Kysyn jotain muutaman kerran ja kaveri esittää kuuromykkää. Kun sitten ignooraan hänet enkä tee mitään hänen hyväkseen, tai teen kuten parhaaksi näen, hän suuttuu minulle.

Esim. asuin joskus kaverin kanssa kimppakämpässä. Olin lähdössä kauppaan ja kysyin, tuonko jossain. Ei vastannut, vaikka kolmesti kysyin. Kun sitten lähdin kauppaan, oli kaveri asunnon ikkunassa tuijottamassa. Vilkutin iloisesti. En tuonut hänelle mitään ja hän veetuili vielä seuraavana päivänäkin, kun en ollut tuonut sitä ja tätä. Kun en minä tiennyt, että hän olisi tarvinnut hiivaa tai jauhoja tai shampoota kun ei hän sanonut vaikka monta kertaa kysyin.

Tai kun olin varannut pyykkivuoron, sellainen taulu jossa 2 h vuorot varauslukoilla, ja kysyin, että tarvitseeko hän toisen tunnin vai käytänkö itse koko 2 h, niin leikkii kuuromykkää vaikka monta kertaa kysyn. Käytin sitten itse koko pyykkivuoron ja kaveri oli vihainen, kun hän ei saanutkaan pyykätä.

Hohhoi. Kun on niin vaikea vastata asiallisesti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.25 13:30:07

Kysy siltä puolisoltasi. Emme me tuota tee vaan se.

Olet sitäpaitsi samaa ennekin täällä jauhanut ja toinen ei näköjään muutu.

Tässä on nyt muutama vaihtoehto: lopeta tyhmien kysely/ hyväksy että mies on idiootti / tai eroa

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   22.2.25 13:44:46

"Olet sitäpaitsi samaa ennekin täällä jauhanut ja toinen ei näköjään muutu."

Huomasithan varmasti, että joku nosti ketjun vuodelta 2022? :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.25 13:59:06

Minä voin ainakin vastata, että saatan tiuskia, koska olen koko perheelle ilmoittanut, että ei tarvitse tulla häiritsemään muutaman ensimmäisen tunnin aikana kun olen herännyt. Olen kuolemanväsynyt, eikä kiinnosta v*ttuakaan vastailla typeriin uteluihin tai muuten vaan typeriin kysymyksiin. Siitä huolimatta tullaan oikeen kerjäämään verta nenästä, vaikka jo mun ilmeestä näkee ettei voisi vähempää kiinnostaa minkäänlainen kommunikaatio.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.