Lähettäjä: Elel
Päivämäärä: 22.2.25 13:26:07
Minäkin ihmetellyt usein tuota.
Joku pyytää minua hakemaan pahvilaatikolisen mukeja. Haen sen, ja kysyn "Laitanko tämän laatikon tähän pöydälle?" tai "Mihin haluat että laitan tämän laatikon?".
Ei ole millään tavalla epäselvä kysymys.
Ei vastausta.
Kysyn uudelleen.
Ei vastausta.
Kysyn uudelleen.
Huutoraivovastaus "Ajatteleppa vähän omilla aivoillasi!!".
Pöytä on aika täynnä tavaraa, mutta kaapin edessä lattialla on hyvin tilaa, joten laitan laatikon siihen.
Sitten saan vihat niskaani, kun laitoin laatikon lattialle, eikä tämä lihava/huonoselkäinen/jotenkin muuten vaivainen saa sitä laatikkoa nostettua lattialta tai otettua mukeja lattialla olevasta laatikosta.
Mutta kun pöytä oli niin täynnä tavaraa, että olisin joutunut siirtämään siitä tavarat pois saadakseni laatikon laskettua siihen, niin omilla aivoillani ajatellen helpointa on laittaa laatikko sinne, missä sille on sillä hetkellä parhaiten tilaa, kun ei hän saanut itse raivattua laatikolle tilaa eikä kyennyt vastaamaan, että "koeta saada se mahtumaan siihen pöydälle". Tai "Hae joku tuoli jostain huoneesta ja laske laatikko siihen". Hän oli kuitenkin pyytänyt minua ainoastaan hakemaan hänelle laatikollisen mukeja.
On noita tilanteita tullut kavereideniin kanssa eteen. Kysyn jotain muutaman kerran ja kaveri esittää kuuromykkää. Kun sitten ignooraan hänet enkä tee mitään hänen hyväkseen, tai teen kuten parhaaksi näen, hän suuttuu minulle.
Esim. asuin joskus kaverin kanssa kimppakämpässä. Olin lähdössä kauppaan ja kysyin, tuonko jossain. Ei vastannut, vaikka kolmesti kysyin. Kun sitten lähdin kauppaan, oli kaveri asunnon ikkunassa tuijottamassa. Vilkutin iloisesti. En tuonut hänelle mitään ja hän veetuili vielä seuraavana päivänäkin, kun en ollut tuonut sitä ja tätä. Kun en minä tiennyt, että hän olisi tarvinnut hiivaa tai jauhoja tai shampoota kun ei hän sanonut vaikka monta kertaa kysyin.
Tai kun olin varannut pyykkivuoron, sellainen taulu jossa 2 h vuorot varauslukoilla, ja kysyin, että tarvitseeko hän toisen tunnin vai käytänkö itse koko 2 h, niin leikkii kuuromykkää vaikka monta kertaa kysyn. Käytin sitten itse koko pyykkivuoron ja kaveri oli vihainen, kun hän ei saanutkaan pyykätä.
Hohhoi. Kun on niin vaikea vastata asiallisesti.
|