Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: väsynyt 
Päivämäärä:   1.7.22 09:37:48

Työ on periaatteessa ok.
Vuosi sitten oli yt:t ja paljon porukkaa pistettiin pihalle. Sen vuoksi töitä on kasautunut jääneille todella paljon. Puolet porukasta on koko ajan sairaslomalla (uupumus) ja osa opinto- ja vuorotteluvapailla. Olen nyt vuoden pyörittänyt tätä sirkusta niin, että vastuu tuntuu kasautuvan yhä enemmän harteilleni -koska olen aina paikalla ja saan hommat hoidettua. Lomia olen joutunut esimiehen käskystä siirtämään jo usein. Parin viikon päästä vihdoin pääsen ilmeisesti lomalle, mutta vain pariksi viikoksi vaikka en koe sen olevan vielä riittävän pitkä aika palautumiseen. Kahden viikon loman jälkeen minun pitäisi mennä taas töihin purkamaan ruuhkia kahdeksi viikoksi ja sen jälkeen saan pitää toiset kaksi viikkoa lomaa jonka jälkeen onkin taas ruuhkaa.

Olen tuonut esiin että omakin jaksamiseni alkaa olla lopussa. Esimies ei korvaansa lotkauta, kehottaa vaan lepäämään lomalla!

Lisäksi leijuu uhka, että uudet yt:t ja irtisanomiset voisivat olla taas edessä kesälomakauden jälkeen.

mitä tekisitte? Olen hakenut jo muita töitä, mutta toistaiseksi ei ole tärpännyt. Menisittekö työsuojeluun, hakisitteko sairaslomaa vai mitä tekisitte. Minulla on koko kevään ollut pinna todella kireällä ja ilo on kadonnut elämästä. Tiedän jo nyt etten tule saamaan palkankorotuksia, pelkästään lisää töitä tai kenkää seuraavissa yt:ssä.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: amatimies 
Päivämäärä:   1.7.22 09:47:12

Hakisin tilanteessasi sairauslomaa työuupumuksen takia.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.7.22 10:12:53

Onko ainoa ohje se, että sairauslomalle. Parhaat tekijät pystyy menemään yli vaikeiden aikojen ja näyttämään, että hommat hoituu. Kannattaa haastaa itseään ja muuta tiimiä miettimään, onko asioita joita voitte yhdessä parantaa/helpottaa yms. Haasteet kuuluu yritystoimintaan ja parhaat kyvyt tulee esille vaikeissa kohdissa. Jos oma pää ei kestä ja palautuminen ei toimi, niin sitten sairaslomalle, mutta kun kehittää palautumiskeinoja ja ymmärrystä paineen hallintaa niin helskutin kovista paikoista selviää.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: Nopo 
Päivämäärä:   1.7.22 10:18:35

Kolmoispiste taitaa olla aloittajan esihenkilö. Kyllä kun vähän venyy lisää, niin sitten on paras tekijä, mitenkään muuten sitä ei palkita kuin lisätöillä ja burnoutilla, mutta onhan se nyt hienoa myydä sielunsa yritykselle, joka ei välitä sinusta paskaakaan.

Sairaslomalle vaan ja uuden työpaikan katselua, kun ensin lepäät hieman. Niin kauan kuin teet ja venyt, mikään ei muutu, koska he ovat huomanneet, että kyllähän nämä asiat hoituu. Anna pärjätä hetki keskenään ja katso hoituuko sittenkään, ymmärtäisivätkö sitten tehdä muutoksia.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: väsynyt 
Päivämäärä:   1.7.22 10:21:26

Tuo kolmoispisteen ohje olisi varmasti hyvä eri työpaikkaan. Itse olen ollut firmassakohta 20 vuotta ja vastaava tilanne oli kymmenisen vuotta sitten. Silloin osoitin paineensietokykyni ja venysmiskykyni. Pelastin yrityksen jopa pahasta pulasta pari kertaa. Esimies oli sama kuin tuolloin ja antoi kyllä minulle runsaasti omia vastuualueitaan ja uusia hommia -ikävä kyllä ilmeisesti antoi ymmärtää tekevänsä ne yhä itse, joten tämäkään osaamiseni ei tullut laajempaan tietoon. Eikä palkkaani ole nostettu kertaakaan, vaikka olen tosiaan kerrasta toiseen osoittanut olevani luottopelaaja joka selviää kaikesta.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.7.22 10:26:10

Oletko käynyt nuo asiat moneen kertaan läpi esihenkilösi kanssa? Tuntuu todella hurjalta, että palkankorotukset ovat jääneet aina saamatta kun kyseessä on luottopelaaja?

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: väsynyt 
Päivämäärä:   1.7.22 11:53:17

Häneltä löytyy aina joku tekosyy ettei palkkaa juuri nyt voida nostaa. Mutta fakta on se, että edes vuotuisissa korotuksissa ei anna minulle kuin pakollisen osan ja jakaa ylimääräisen muille. Myös töistä toteaa että niitä on juuri nyt paljon, mutta varmaan jossain vaiheessa helpottaa ja hyvä kun jaksan. Vaikka olisin juuri sanonut että jaksamisen kanssa on haasteita.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: nuuba 
Päivämäärä:   1.7.22 12:24:28

No minkä verran parempi palkka auttaisi jaksamaan nykyistä työkuormaa? Oletko todella korvaamaton työntekijä yritykselle? Se selviää kun jää työuupumuksen vuoksi sairaslomalle ja jättää firman pomoineen selviämään yksin. Niin että tulee sille pomollekin selväksi, että ei enää jaksa. Ei edes sillä paremmalla palkalla.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   1.7.22 12:33:50

Itse en jäisi kantamaan tuollaista työpaikkaa. Eri asia olisi, jos korvaus työstä olisi erinomainen.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.22 12:44:42

Saattaisin sairastua lomapätkien väliseksi ajaksi. Voi joku muu purkaa ruuhkat sitten.

  Re: Mitä tekisitte tässä työpaikassa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.22 12:46:45

Ilmoittaisin, että oman jaksamiseni takia en enää tee yli- enkä lisätöitä enkä esimiestyöhön kuuluvia tehtäviä kerta en esimies ole. Menisin asiassa oman pomoni yli ylemmälle taholle ja sanoisin että joku järki tähän on saatava. Sitten kylmästi tekisin vain oman osani enkä yhtään ylimääräistä. Kaiken oman työni ulkopuolisen laittaisin kirjallisesti eteenpäin esimiehelle saatesanoilla etten voi tehdä esimiestyötä kun en ole esimiesasemassa. Kun työtä työnnettäisiin liikaa vastaisin kirjallisesti ettei osoitettujen tehtävien tekeminen annetussa ajassa ole mahdollista ja kysyisin tärkeysjärjestystä. Lopettaisin huolen kantamisen yrityksestä, joka ei kanna huolta minusta.
Jos tulee yhtään mitään paskaa niskaan niin uupumuksen takia saikulle vaan.

Sit vaan työnhaku päälle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.