Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Opin arvostamaan vapaa-aikaa vasta lapsen tultua

Lähettäjä: Äityli 
Päivämäärä:   30.6.22 18:18:16

Tuntuu, että nykyään kun on lapsi ja lapsivapaata aikaa on todella vähän, niin jotenkin sitä osaa arvostaa nykyään paljon enemmän kuin silloin ennen lasta kun sitä vapaata aikaa oli mielin määrin.

Ennen ajattelin monesti "No kerkeäähän sitä myöhemminkin", mutta nykyään ajatus on "Nyt tehdään kun ei tiedä milloin seuraavan kerran on mahdollista."

Rakastan lapsiarkea kyllä hyvin paljon, mutta rakastan myös sitä että olen paljon aikaansaavempi nykyään myös lapsivapaalla. Jotenkin koen eläväni enemmän täysillä kuin ennen.

Onko muut äidit huomanneet samaa?

Re: Opin arvostamaan vapaa-aikaa vasta lapsen tultua

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.22 18:21:06

Ihanko tosi

Päivämäärä:   30.6.22 20:42:21

Ei kellään vastaavaa kokemusta?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   30.6.22 20:45:10

Joo, no, kunhan se lapsi on teini, sitä vapaa-aikaa on taas ihan tosi paljon. Tosin osan aikaa huolehdit missä se on. Tai sitten se istuu huoneessaan koneella.

Mut joo, kun toi oli pieni, mä en osannut vapaalla ajallani tehdä oikein mitään. Istuin ja ihmettelin lähinnä, että mitä tässä nyt pitäis tehdä.. =D

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   30.6.22 20:55:04

Minulla sama kokemus kuin pisterivillä. Haaveilen tekeväni ties mitä sitten kun saan olla yksin kotona. Sitten kun se hetki koittaa lamaannun jotenkin täysin ja on ihanaa vain maata sohvalla, syödä herkkuja ja lukea kirjaa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   30.6.22 20:57:36

Nautin kyllä ihan erilailla vapaasta, kun lapsi on mummulassa. Mutta en todellakaan tee silloin yhtään mitään tehokasta :D Se aika on varattu nauttimiselle ja itsensä hemmottelulle. Käydään jossain hyvässä paikassa syömässä miehen kanssa ihan rauhassa, tai lähdetään hotelliin toiseen kaupunkiin jne. Sama silloinkin jos lapsi on 2-3h mummulassa lyhyellä vierailulla joskus. Makaan vaan sohvalla vaikka aina olisi jotain kotihommaa.

Päivämäärä:   1.7.22 07:37:10

Minullakin oli aluksi ihan hölmö olo kun jäin yksin kotiin, monesti mietin että mitä ihmettä olen tehnyt elämälläni ennen lasta.

Mutta nyt kun lapsi lähemmäs 3v ja on noin kerran kuussa mummolassa yökylässä, niin teen yksin sekä yhdessä miehen kanssa paljon asioita, jotka ennen olisivat olleet vain ajatuksena "olisi kiva joskus tehdä tätä ja tuota."

Nyt kun se vapaus tehdä asioita milloin haluaa on poissa, niin sitä sitten oikeasti tekee niitä kun siihen tulee mahdollisuus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.