Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: laita niitä? 
Päivämäärä:   30.6.22 10:20:51

Mitä ajattelet heterosta, joka laittaa pridekuukauden ajaksi Facebookkiin sateenkaarisen profiilikuvan?

entä mitä ajattelet heterosta, joka ei laita pridekuukauden aikana mitään sateenkaaripostauksia omalle somekanavalleen?

Kumpi ärsyttää Sinua vähemmän?

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   30.6.22 10:22:04

En ajattele mitään erityistä kummastakaan eikä kumpikaan ärsytä.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   30.6.22 10:26:20

Onpas kummallinen kysymys. En ajattele yhtään mitään, eikä mikään ärsytä.

Jokainen jakaa ja tukee asioita jotka kokee ITSELLEEN mielekkääksi ja tärkeiksi.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: qwertx 
Päivämäärä:   30.6.22 10:26:26

Eipä herätä tunteita suuntaan eikä toiseen. Minusta on kiva ele laittaa sateenkaariprofiilikuva tai postata jotain aiheeseen liittyvää, se on sellainen "kannatan tätä toimintaa".

Mutta itse esimerkiksi en päivitä yleensä profiilikuvaani, koska käytän facea lähinnä ryhmien selailuun enkä koskaan julkaise mitään omalla seinälläni, ryhmissäkin erittäin harvoin. En yleensä edes muista ajatella koko profiilikuvan päivitystä.

Eli ymmärrän hyvin, jos ihmiset eivät jaksa tai halua profiilikuvaansa päivittää tai eivät sen kummemmin postaile mitään.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Urpå 
Päivämäärä:   30.6.22 10:42:19

"Kumpi ärsyttää Sinua vähemmän?"

:D Elämä hankala

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 10:45:49

Ärsyttää koko pride ja se että ovat saastuttaneet sateenkaaren.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   30.6.22 10:47:04

Kuulostaa kovin raskaalta ärsyyntyä joka asiasta ja analysoida muiden facebook profiilikuvia ja seksuaalista suuntautumista.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: EVVK 
Päivämäärä:   30.6.22 10:51:14

Ihan sama, taustakohinaa kaikki tuollainen mulle.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 11:01:43

Olen bi-transmies eikä mulla oo mitään sateenkaarijuttuja missään.. Ainoastaan tolla voi olla positiivista vaikutusta. Kun etsin hierojaa niin se et hierojalla oli tommonen sateenkaarijuttu oli positiivista.

Huonoja kokemuksia mulla on lääkäreistä jotka on kohdelleet törkeästi, joten en voi aina olla satavarma et kaikki ammattilaiset osaa suhtautua muhun normaalisti jos tullaan iholle. Nettisivuja/profiileja selaillessa se pieni sateenkaarimerkintä tai mikä ikinä nyt sit onkaan tekee heti positiivisen vaikutuksen siinä tilanteessa jos mun tausta voi tulla ilmi. Esim lääkäri, hieroja, terapeutti..

Kavereiden sateenkaariliputukseen suhtaudun neutraalisti. Ei se mua haittaa liputtaako vai ei.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.6.22 11:16:38

Omalla instagram-tililläni on lähinnä luonto- ja maisemakuvia eri vuodenajoilta ja eri paikoista, en postaile kantaaottavia ajankohtaisjuttuja sinne lainkaan. Facebookissa sama, se on minulle vain ryhmien selailua ja niihin liittymistä varten.

Muiden pride-postaukset tai postaamatta jättämiset ovat osastoa EVVK.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Kukkamulta 
Päivämäärä:   30.6.22 11:28:41

Ihan sama. Tosin jos joku epätodennäköinen henkilö laittaa pride-kannustusta, se on kiva

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Mes 
Päivämäärä:   30.6.22 11:32:27

En ajattele mitään eikä kumpikaan ärsytä.

En edes tiedä ketkä kaikki fb-kavereistani ovat heteroita.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 11:34:07

En ajattele mitään laittamisesta enkä siitä jos laittaa.
Itse en laita. Ihan sama mitä muut tekevät eikä muiden tekemiset tai tekemättä jättämiset ärsytä ollenkaan.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.6.22 11:51:43

Ärsyttää kyllä. Ja se, että tuosta pride-hommasta kouhkataan jatkuvasti. Heterot on kohta vähemmistöä ja heillä ei ole oikeuksia mihinkään. Pride=mielensäpahoittajia.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: -------* 
Päivämäärä:   30.6.22 12:09:48

Mistä mä tiedän onkojoku hetero vai ei? Moni varmaan minut heteroksi mieltää, koska olen asunut 10v yhdessä miehen kanssa. Läheisemmät kaverit tietää toisin.

Joten minusta on vaan ihan jees, jos haluaa osoittaa tukensa. Ihan sama kuka sen tekee.

Ja en mä nyt mitään erityistä ajattele jos joku ei jotain pride-juttuja jaa. En mä jaa itsekään.

Itse enemmän mietin, kun moni firma vaihtaa sateenkaari-logot kuukaudeksi ja sit kun pride on ohi, niin ketään kiinnosta. Vähän sellaista pride-pesua ja oman logon kiillotusta, vaikka asia sinällään on hyvä. Ts. osa firmoista oikeasti varmaan haluaakin tuoda tukensa julki, mutta osa tekee sen ihan vaan markkinointimielessä.

Mietin myös, että miksi sateenkaari on jotenkin saastunut? Vaikka en erityisesti mitään pride-tukea halua osoittaa, niin kokeeko joku että sateenkarisukkien käyttö leimaa jotenkin? Tuntuuko pahalle, kun ihmiset voi vaikka luulla, että kannattaa yhtäläisiä ihmisoikeuksia? Onhan se nyt aika paha (tämä oli sitten sarkasmia...)

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Akka 
Päivämäärä:   30.6.22 12:09:57

Kukin kannattakoon tai tukekoon mitä tahtoo. Omalle seinälleni en pride hömppää pistäisi koska mielestäni ovat jo saaneet niin paljon julkisuutta että ellei tällä rummuttammisella riitä rakkaus niin ei sitten millään.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: kiriliina 
Päivämäärä:   30.6.22 12:24:04

En ajattele yhtään mitään :D ainakin oletan et jos joku laittaa jonku pridefiltterin facebookin profiilikuvaan et okei, hän kannattaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia. Kannatan itsekkin, mutten ole laittanut profiilikuvaani pridelippuja. Jaan somessani kylläki aiheeseen liittyviä hyviä postauksia.

Olen itse ihan cis heterosuhteessa oleva nainen. Seksuaalisuuteeni en puolestaan leimaa laita, mut jos on ihan pakko niin varmaan jonnekki bi puolelle kääntyisin.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Pellet 
Päivämäärä:   30.6.22 12:34:04

Vaaleanpunaiseen mekkoon pukeutunut Pertti olisi pitänyt laittaa neuvottelemaan Erdoganin kanssa, Haavistohan siellä toki jo oli.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.6.22 13:12:29

Ei herätä tunteita suuntaan tai toiseen.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   30.6.22 13:17:17

Ei herätä mitään tunteita, ihan sama minulle. Itse en laita, koska en oikeastaan tunne ketään lgbt-ihmisiä, joten asia ei kosketa minun elämääni millään tavalla. Toki tuen heidän oikeuksiaan ajatuksissani, mutta en halua tehdä sitä näkyväksi. Tapanani ei ole juuri muutenkaan ottaa kantaa oikeastaan mihinkään julkisesti omalla nimelläni.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 13:18:55

Mistä te tiedätte mitä kukin on?

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: ärsy 
Päivämäärä:   30.6.22 13:23:13

Ärsyttää koko pride. Samoin ärsyttää ne, jotka ärsyyntyvät pridestä. Facebook varsinkin ärsyttää, ihan turha laitos. Ja kaikki muut ihmiset ärsyttää etenkin.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 13:27:31

Ajattelen positiivisesti ihmisistä jotka jollain tavoin osoittavat tukensa Pridelle ja sitä kautta sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöille.

En ajattele mitään ihmisistä jotka eivät sitä tee.

Ajattelen hyvin begatiivisesti ihmisistä jotka kokevat tarpeelliseksi kaikkialla kertoa miten pride on saanut heidät vihaamaan vähemmistöjä.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.6.22 13:30:30

Tää "olin ennen suvaitsevainen, mutta pride sai minut vihaamaan sukupuolivähemmistöjä"-lööperi on ihan samanlaista höpönlöpöä kuin hommahopojen "diggasin ennen Vesalaa, mutta enää en kun se antoi jonkun pakolaismyönteisen lausunnon"-heitot.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 13:31:07

Pride-kuukausi. Siis oikeesti. Vertaa, lapsen oikeuksien päivä, itsenäisyyspäivä, kaatuneiden muistopäivä, äitienpäivä, isänpäivä…

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   30.6.22 15:58:08

Harmi kun en osaa tehdä sateenkaaria. Olisin voinut kuvata niitä ja laittaa someen.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   30.6.22 16:21:31

Ohimenevä ilmiö. 20 vuoden kuluttua kukaan ei enää jakele sateenkaaren kuvia.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 16:26:44

Toivottavasti, koska se tarkoittaisi että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöt ovat niin arkipäiväisiä asioita että heteronormatiivisuus, homofobia ja transfobia ovat kaukainen muisto synkistä ajoista.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Tassu 
Päivämäärä:   30.6.22 16:28:38

Ei herätä mitään puolin tai toisin. Sen sijaan tuttuni menetti pelihousunsa kun JOKU KEHTASI KANTAA PRIDELIPPUA JULKISESTI EIKÄ NÄYTTÄNYT "AIDOLTA" HOMOLTA. Meenasi mennä itsellä hermot kun hän ei ymmärtänyt että sillä mitään väliä kuka sitä kantaa ja miltä näyttää.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: vv 
Päivämäärä:   30.6.22 20:21:04

pilasivat vanhan aidon sateenkaaren merkityksen. valokuvasin ennen aina sateenkaaria, mutta nyt en edes viitsi katsoa. vanhempani kertoivat lapsena aarteesta sateenkaaren päässä ja sen lapsena uskoin, nyt lähinnä v....taa koko homma. minulla ei ole mitään näitä henkilöitä vastaan, koska jokainen vastaa teoistaan. olisivat kuitenkin jättäneet sateenkaaren rauhaan. heteroidenkin on keksittävä itselleen jokin merkki ja juhlia kuukausi heterona olemista. olisi tasavertaista. minun mielestä kaikilla olisi oikeus olla oma itsensä ja julkiseen mielipiteeseen, mutta heteroita syytetään aina jos tästä ryhmästä laskee juttua, vaikkakin he itse laskevat vitsiä heteroista. tuo näiden henkilöiden jatkuva esiin tulo ja esillä olo on ärsyttävää. tv:n kun aukaiset, niin melkein joka kanavalta tulee jotain pride ohjelmaa.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   30.6.22 20:24:18

Voi ei, sateenkaari pilattu :D

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   30.6.22 21:12:54

Minäkin mietin että mistä ihmeestä sitä tietää ketkä facekavereista on heteroita. Itse olen elänyt miehen kanssa toistakymmentä vuotta, yhteisiä lapsia on. Olen aseksuaali, suhde on kumppanuusvanhemmuus ja sukupuoli-identiteettini on hakusessa. Mikään näistä ei näy ulospäin tuttaville, vain pari läheistä tietää ns kaiken.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Pirre 
Päivämäärä:   30.6.22 22:42:57

"Ärsyttää koko pride ja se että ovat saastuttaneet sateenkaaren."

Niin ärsyttää muakin.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   30.6.22 23:02:16

En ajattele mitään, laittakoot sateenkaaria tai ei ja ei ärsytä. En ole laittanut faceen ukrainan lipun värejä taimuitakaan kehyksiä koskaan. Ei se tarkoita, ettei asia kiinnostaisi, mutta en vain kiinnostu julistamaan mitään kantojani missään.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.7.22 01:46:47

"Mutta itse esimerkiksi en päivitä yleensä profiilikuvaani, koska käytän facea lähinnä ryhmien selailuun enkä koskaan julkaise mitään omalla seinälläni, ryhmissäkin erittäin harvoin. En yleensä edes muista ajatella koko profiilikuvan päivitystä."

Sama! :)
Eli jos joku ei laita profiilikuvaansa sateenkaaria, niin siitä nyt on turha vetää yhtään minkäänlaisia johtopäätöksiä. Olen itse julkaissut omalla seinälläni jotain viimeksi 3v sitten, profiilikuvakin taitaa olla yhtä vanha. En käytä somea vaikuttamiseen tai kannattamiseen, ainoastaan ryhmien takia.

  Re: Mitä ajattelet pride-kuvista somessa tai jos ei

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.7.22 02:53:10

”En ajattele mitään erityistä kummastakaan eikä kumpikaan ärsytä.”

Tämä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.