Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 06:11:49

Taas unet jäi lyhyiksi. Ensimmäinen asia, jonka aamulla kuulen on KUORSSSS. Helketillinen ääni ihan vieressä, kuuluu korvatulppien läpi. Kuorsaus on pahentunut viime aikoina, olen kertonut siitä miehelle mutta asia ei kosketa häntä lainkaan. Ääni on kova ja kuuluu koko taloon. Ei mulla ole varaa ostaa toista taloa. Teltta on pakko pystyttää mutta reumaatikolle kylmä ja kostea tekee jäykkyyttä ja kipuja.

Onko muilla ollut tunnetta että järki lähtee ton zaatanan korskumisen takia? Ensimmäinen tunne aamulla on raivo. Tekisi mieli lyödä ja huutaa kun toinen siinä vaan mukavasti nukkuu ja jää nukkumaan kun valvoneen pitäisi selvitä päivän velvollisuuksista. Olen niin väsynyt etten jaksaisi edes istua.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   1.6.22 06:20:25

Vanha keino on laittaa ihoteippiä yksi pala pystysuunnassa huulten yli. Niin että huulten sivuilta saat happea. Tarkoitus olisi siis vissiin hengittää nenän kautta.Kantsii ainaki koittaa ;)

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 06:24:36

Nii että laitan ihoteippiä itelleni että saan happea kun mies kuorsaa? Onko tämän tarkotus auttaa raivoon, joka koko yön kuorsaamisen kuuntelusta nousee?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   1.6.22 06:24:38

Onko toista huonetta talossa? Tai nuku olohuoneessa.
Itse nukun korvatulpat ja vastamelukuulokkeet päässä, kannattaa kokeilla sitä myös.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   1.6.22 06:25:06

Miez lääkäriin, kuorsauskisko?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ops 
Päivämäärä:   1.6.22 07:05:32

Mies toiseen huoneeseen nukkumaan. Onpas inhottavaa, jos vai toteaa, että ei kosketa häntä. Meillä myös mies kuorsaa ja nukkuu suurimman osan ajasta toisessa huoneessa. Kuorsaus on pahentunut lihomisen myötä, joten on nyt laihdutuskuurilla. Onko miehesi lihava? Onko käynyt lääkärissä? Pakko tuohon on jotain keksiä, koska noin ei missään nimessä voi jatkua, että et saa kunnolla unta. Pystytkö nukkumaan päiväunia? Onko todella niin, että sinä heräät aikaisin tekemään päiväaskareet, mutta mies ei?

Ei ihme, että et enää jaksa. Väkisin hereillä pitäminen on nimittäin yksi ihan oikea kidutuskeino.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 07:22:13

Vaikea ketään on väkisin lääkäriin raahata jos itse ei koe olevan ongelmaa. Eihän kuorsaaja valvo kuorsaamisen takia. Ei ole lihavakaan mutta ääni kovenee koko ajan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   1.6.22 07:39:18

Muuttaisin pois, jos miestä ei kerran kiinnosta.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Anon 
Päivämäärä:   1.6.22 07:44:32

Mä potkisin hereille joka kerta kun kuorsaa, ei sen tarvii nukkua jos säkään et nuku. Kyllä se kummasti alkaa koskettaa myös häntä kun pari yötä on vetänyt samanlaisilla unilla ku sä.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ops 
Päivämäärä:   1.6.22 07:51:39

Mutta eikö miestä kiinnosta sinun hyvinvointisi pätkääkään? Jo sen pitäisi riittää tervejärkiselle ja välittävälle puolisolle syyksi hoitaa asia. Koska nythän häntä ei kiinnosta pätkääkään, miten sitä voit.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: tätönen 
Päivämäärä:   1.6.22 07:53:05

Me ei olla nukuttu samassa huoneessa pariinkymmeneen vuoteen, juurikin kuorsaamisen vuoksi.

Harvoin matkustetaankaan yhdessä koska huoneen jakaminen on vaikeaa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: kuorsaajan vaimo 
Päivämäärä:   1.6.22 08:34:04

Meillä mies kuorsaa myös. Ollaan sovittu, että saan pyytää häntä kääntymään kyljelleen, jos herään kuorsaukseen. Lisäksi meillä on säätösängyt ja miehen pääpuoli on kohotettu ylemmäs. Hyvä tyynykin vähentää kuorsausta.

Jos en pystyisi nukkumaan kuorsauksen takia, mies saisi mennä vierashuoneeseen kahden suljetun oven taakse nukkumaan. Tästäkin on sovittu ja vierassängyssä on aina puhdas lakana, joten ei kun tyyny ja peitto kainaloon ja sänkyä vaihtamaan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   1.6.22 10:04:14

Tuttua ja vihasi on täysin oikeutettua.
Potki mies hereille JOKA kerta kun kuorsaa, niin jo alkaa ymmärtää ongelman suuruuden.

Vaadi miestä ostamaan vaikka asuntovaunu pihaan, jossa jatkossa nukkuu. Tai rakentakoon pihamökin. Sinulla on oikeus nukkua hiljaisessa talossa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Kohtalontoveri 
Päivämäärä:   1.6.22 10:06:36

Tiedän niin tuon tunteen, prkl. Ex-mies kuorsasi ihan hirveillä desibeleillä ja joka ikinen yö. Nukuimme usein eri huoneissa. Jos nyt olisin samassa tilanteessa, pakottaisin lääkäriin _ajoissa_. Lekuri kun tällekin sanoi, että ongelma on korjattavissa toimenpiteellä.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ally 
Päivämäärä:   1.6.22 10:25:52

Kuulostaa karsealta. Itsekin joitain öitä kuorsaajan vieressä nukkuneena tiedän, että meteli voi olla aivan järkyttävä. Jos tuollaista olisi joka yö, järki lähtisi varmaan viikossa.

Paras ratkaisu on monelle nukkua eri huoneissa, mutta kirjoitit että ääni kuuluu koko taloon. Siinä tapauksessa miehen on kyllä pakko tehdä asialle jotain. Tajuaako hän, että sinä et saa nukuttua yhtään ja mitä unenpuute aiheuttaa?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 10:31:51

Miksi kuorsaajaa kiinnostaisi muiden unet, ei hän kärsi. Asiasta on puhuttu mutta muutosta ei tule ellen itse muuta muualle. Sillai aika tyhmää mutta jossain vaiheessa on pakko valita. Pelkäsin aamulla niitä tunteita, se raivo ja viha on ihan silmitöntä kun aina herätetään ja valvotetaan sen metelin takia. On mennyt elämä yksinkertaiseksi kun ainoa mitä enää toivoo on että saisi nukkua ja herätä aamulla rauhassa kaikessa hiljaisuudessa.

Potkin kyllä yöllä, tai sillai nätisti jalalla painallan ettei toiselle tule ikävä fiilis. Kuorsaus loppuu tietysti kun toinen herää jatkuen sitten taas sekunnin päästä kun toinen pääsee uneen, itse en ehdi siinä nukahtaa. Mies heitää vitsiksi että potkitaan hereille.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: _ 
Päivämäärä:   1.6.22 10:38:27

Olet aivan liian kiltti. Pilaat fyysisen ja psyykkisen terveytesi tuolla tavoin.

Elin kuorsaajan kanssa ja olin pahimmillaan niin väsynyt, että tilaisuuden tullen nukuin 23h putkeen. Tuossa vaiheessa ymmärsin muuttaa omilleni ja se oli paras ratkaisu ikinä.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   1.6.22 10:52:07

"Potkin kyllä yöllä, tai sillai nätisti jalalla painallan ettei toiselle tule ikävä fiilis. Kuorsaus loppuu tietysti kun toinen herää jatkuen sitten taas sekunnin päästä kun toinen pääsee uneen, itse en ehdi siinä nukahtaa. Mies heitää vitsiksi että potkitaan hereille."

Älä potki silleen kiltisti. Jos sulla on ikävä fiilis niin voi olla silläkin ja potkit heti uudestaan kun se kuorsaus alkaa. Kyllä sitä sitten alkaa kiinnostaa tehdä asialle jotain kun nukkuu yhtä vähän sen asian takia kun sinä.
Minkä takia pitää olla lapanen ja vaan kärsiä asioista ku niille voi tehdä jotain, vaikka vähän vaikeamman kautta.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ero kai 
Päivämäärä:   1.6.22 11:09:34

Ei ole aloittajan vika ettei kykene nukkumaan miehen kanssa. Nukkuminen on elintärkeä perustarve ja siitä on pidettävä huolta.

Eikä ole miehen vika että on kuorsaaja. Mutta se on miehen vika että ei tee asialle mitään.

Kannattaa hankia parempi parisuhde tai olla omillaan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 11:53:26

Meillä ollaan kuorsattu molemmat vuorotellen. Mieheltä loppui laihduttamalla ja minulta nielurisaleikkaukseen.
Ennen tuota minun leikkausta molemmat nukkui huonosti, mies herätti kun kursasin ja lopulta itse koetin nukahtaa miehen jälkeen. No, kuosasin jokatapauksessa ja mies heräsi, herätti minut ja taas valvottiin molemmat.
Nyt kortisonilääkityksen myötä minulle on kertynyt nestettä kaulaan, poskiin ja niskaan aika tavalla. Ja taas kuorsaan. Nyt olen muuttanut toiseen huoneeseen.
Kuorsaaminen on syvältä ja sitä ei tule ikuisesti sietää.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: IV 
Päivämäärä:   1.6.22 11:59:48

Onneksi on mies, joka välittää myös minusta ja meni kuorsauksesta lääkäriin

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: huhhuh 
Päivämäärä:   1.6.22 12:01:46

"Miksi kuorsaajaa kiinnostaisi muiden unet, ei hän kärsi."

Niin että mitähäh? Parisuhteessa ei kiinnosta itse aiheutettu häiriö, jonka takia puoliso ei saa nukuttua?

Entä jos sinä saisit nukuttua vain, jos taustametelinä on jatkuva korvan juuressa kovalla pauhaava death metal? Ai häiritsee puolisoa, no se on voivoi, ei ole sinun asiasi. Kokeilepa ensi yönä. Heti kun mies alkaa kuorsata, laitat kaiuttimesta jotain älytöntä metelimusaa päälle, ja alat tyytyväisenä nukkua. Jos mies herää, sanot että voivoi, no tämä on ainoa keino miten MINÄ saan nukuttua, koska tämä peittää kuorsauksen ja rauhoittaa. Eipä kiinnosta hei muiden unet pätkääkään.

Ihan älytön tilanne. Todellakin muutat pois, jos mies ei oikeasti suostu tuolle tekemään mitään. Eka osoite on lääkäri. Tuo on jo niin iso juttu, että itse pitäisin vakavan keskustelun, jonka tuloksena on joko se, että muutatte erilleen, tai että mies varaa lääkärin ajan heti seuraavana aamuna. Ja heti tänään sängyt eri huoneisiin, mahdollisimman kauas toisistaan, ja miehen nukkuma-asento niin hyväksi kuin mahdollista.

Jos kuorsaamista ei kertakaikkiaan saada pois tai vähennettyä millään, niin sitten pysyvästi nukkumisjärjestelyt sellaisiksi, että kuorsaajan ääni ei häiritse muita. Tarkoittaa se sitten mitä tahansa erillisistä asunnoista äänieristettyyn nukkumasoppeen, mutta yöunet ovat niin tärkeät, että tuo on asia, josta ei voi tinkiä.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ellu 
Päivämäärä:   1.6.22 12:07:30

Ääänitä miehen kuorsaus ja soita pätkä hänelle. Voi kokeila myös saada toista nukkumaan kyljelle ja pari tyynyä selän taakse että ei kierähdä selälleen. Selällään kuorsaus on yleensä pahinta. Kokemusta on.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   1.6.22 12:08:26

Vaihtoehto on nukkua toisessa huoneessa? Vaihtoehto on kehottaa menemään esim työterveyteen ja tutkituttamaan onko uniapnea? Kuorsaaminen ei lopu herättelyllä, vaikka vaihtaisi asentoa hetkeksi, jatkuu kohta taas kun syy ei poistu. Kuorsaaminen on haitallista sydämelle koska happi ei kulje, ja syke nousee kuin urheillessa. Puolisolle univaje myös epäterveellistä ja hermot menee.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: huhhuh 
Päivämäärä:   1.6.22 12:20:34

No tosiaankin, tässä on vielä se miehen terveydellinen puoli, joka olisi syytä tutkia. Jos ei kiinnosta puolison unet, niin kiinnostaako edes oma terveys ja jaksaminen?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   1.6.22 12:42:41

Omat asunnot.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Leila 
Päivämäärä:   1.6.22 13:12:55

Mitä hyötyä on potkimisesta, kun pitää kuitenkin herätä potkimaan useita kertoja yössä??

Ihmisen täytyy saada yhtenäinen yöuni. Ja jos ukko on noin mulkero, niin se sinne telttaan että saat nukuttua.

Mä olen lopettanut suhteen miehen kuorsaamisen takia. Sekin äijä vaan naureskeli, ettei häntä se oma kuorsaaminen häiritse. Heh heh! Olin niin väsynyt, että päivät meni itkeskellessä.

Äijä sai lapikasta ja sen jälkeen meni lääkäriin hakeen uniapneadiagnoosia, mutta mun kohdalla oli liian myöhäistä.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   1.6.22 16:01:10

Ymmärsin, että kuorsaus kuuluu toiseen huoneeseenkin, mutta kuuluuko se myös korvatulppien kanssa toiseen huoneeseen?
Oma miesystävä kuorsaa myös ja joskus niin kovaa, että kuuluu seinän läpi myös, mutta korvatulppien kanssa saan nukuttua viereisessä huoneessa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.22 16:39:46

10 vuotta nalkutin kuorsaamisesta. En herännyt kuorsaamiseen vaan niihin hengityskatkoksiin. Mies meni uniapneatutkimuksiin ja sai sen laitteen. Pelästyi itsekin kun tajusi hengityskatkojen pituudet ja kuinka usein niitä oli.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: L W B 
Päivämäärä:   1.6.22 16:59:26

Ostakaa miehelle se uniapnealaite.
Niitä myydään ilman lääkärin määräystäkin. Jos ei mies suostu käyttämään sitä, muuta eri osoitteeseen.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.22 17:12:34

Potkit sen sohvalle joka kerta, niin luulisi alavan kiinnostaa kuorsauksen lopetus tai sitten koskettaa sen jo illalla sohvalle.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.22 17:13:04

Siis käsket illalla sohvalle

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 17:43:55

Kyllä on sama ääni kun nainenkin kuorsaa! Eikun muija kellariin nukkumaan!

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.22 17:52:30

Potkit ukon ulos kuorsaamaan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.22 17:53:39

Kenen talo se on?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   1.6.22 18:01:02

"Vanha keino on laittaa ihoteippiä yksi pala pystysuunnassa huulten yli. Niin että huulten sivuilta saat happea. Tarkoitus olisi siis vissiin hengittää nenän kautta.Kantsii ainaki koittaa ;)"

Tää toimi meillä. Kuorsaajan suu pienelle, niin hengittää nenän kautta.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.6.22 18:05:25

Piste, no niinhän se juuri on että kuorsaaja nukkuu muualla tai korjaa vaivansa. Oli nainen tai mies.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.6.22 18:47:53

Talo on yhteinen ja harva varmaan ihan oikeasti alkaa ketään potkimaan pois. Eikä kenelläkään ole velvollisuutta poistua kotoaan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   1.6.22 19:12:28

No kyllä mä ainakin komennan miehen sohvalle, en ulos.

Mulla on oikeus sänkyyn kun kerta imetän ja heräilen muutenkin yöllä.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   1.6.22 23:46:36

Tuttua.
Mies suuttuu jos tönin hereille. Alkaa kiukutella kun en anna hänen nukkua. Kerran kävi lääkärissä ja lääkäri totesi, että kaikki hänellä normaalia. Vähän ihmettelen kun ylipainoakin olisi, jota pudottaa. Ei suostu sohvalle tai mihinkään.

Joo, säästän omaan asuntoon.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   2.6.22 00:03:38

Me ollaan tästä syystä nukuttu lähes koko yhdessä asumisaika eri makuuhuoneissa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: empatti 
Päivämäärä:   2.6.22 07:22:36

Huomenta aloittaja, miten viime yö meni?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 09:52:27

Kiitos kysymästä. Luokittelisin itseni työkyvyttömäksi väsymyksen perusteella. Aamulla ääni oli tasaisempaa hurinaa, ei pahinta karjumista. Vähän kun vielä jaksaa niin pääsee toiseen paikkaan nukkumaan rauhassa joksikin aikaa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 09:56:17

Meillä kuorsaaminen johti eroon. En jaksanut..henkisesti olin aivan loppu ja aamulla raivoissani. Koska en levännyt kunnolla koskaan. Nyt olen aamulla hyvällä tuulella.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 10:30:07

Se raivohan siinä kuluttavaa onkin. Päivä alkaa huonoimmalla mahdollisella tavalla kun ensimmäinen ajatus on tyyliin potkasta toista päähän. Sitä reuhtoo itsensä vihaisena sängystä, kiroilee miksei mulla ole oikeutta nukkua ja alkaa kittaamaan kahvia että kykenee edes auttavasti toimimaan. Millainenkohan ihminen sitä olisi jos heräisi virkeänä ja hyväntuulisena, tuntisi levänneensä ja olevansa valmis päivän koitoksiin. Jaa-a.

Samalla toinen jatkaa korinaa kun on tietysti kovin väsynyt kun on potkittu hereille eikä anneta nukkua rauhassa. Rankkaa :D

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   2.6.22 10:43:06

Eli aloittaja ei meinaa mitään tehdä asian korjaamiseksi?

Jatkat unenpuutteessa vihaisena haahuillen ja itsekäs äijä jatkaa korinaansa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 10:55:07

Se on todella rankkaa. Sanoo. Pitkään miehelleni asiasta ja ei mitään muutosta. Aloin vihata miestäno, kuorsaaminen ja oman väsynykseni takia. Kerroin kyllä selvästi että en saa levättyä koska kuorsaa. Ja ne hengityskatkokset. Huhhuh.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 11:04:36

Joo ne katkokset herättää kun aina säikähtää sitä että toinen ei hengitä, sitä jää odottamaan että hengitys lähtisi taas käyntiin. On hiljaista, täysin hiljaista, elääkö se enää... sitten se alkaa krok korh korh KUOOOORRRRSSSS entistä syvempi ja kovempi kuorsaus. Sydän hakkaa vieläkin, huh on se kunnossa. Menee aikaa että itsellä kierrokset laskee adrenaliinipiikin jälkeen, uni ei tule vähään aikaan ja siinä välissä meteli on yltynyt pahimmilleen. Tulpat kutittaa korvakäytävissä ja pitkin päivää pitää kaivaa korvia milloin milläkin kun kutittaa niin kovin. Kuohkeampi tulppamateriaali ei auta, käytössä on sileä. Niitä mies osti laatikon että saisin nukuttua, ystävällisesti ajateltu.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   2.6.22 11:11:39

Tuohan on ihan selkeää uniapneaa. Nyt mies lääkäriin.

Oma äiti luotsasi vuosikausia niin, että viereisessä huoneessa tarvitsi korvatulpat. Aina naureskeli ä, että hyvät unenlahjat ja ei ole mitään uniapneaa. No lääkärissä sitten löytyi tosi paha versio.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   2.6.22 11:19:40

"Joo ne katkokset herättää kun aina säikähtää sitä että toinen ei hengitä, sitä jää odottamaan että hengitys lähtisi taas käyntiin. On hiljaista, täysin hiljaista, elääkö se enää... sitten se alkaa krok korh korh KUOOOORRRRSSSS entistä syvempi ja kovempi kuorsaus. Sydän hakkaa vieläkin, huh on se kunnossa. Menee aikaa että itsellä kierrokset laskee adrenaliinipiikin jälkeen, uni ei tule vähään aikaan ja siinä välissä meteli on yltynyt pahimmilleen. Tulpat kutittaa korvakäytävissä ja pitkin päivää pitää kaivaa korvia milloin milläkin kun kutittaa niin kovin. Kuohkeampi tulppamateriaali ei auta, käytössä on sileä. Niitä mies osti laatikon että saisin nukuttua, ystävällisesti ajateltu"

Mä en vieläkään ymmärrä miksi et voi potkia sitä hereille tossa tapauksessa. Ja siis uudestaan joka kerta kun et saa nukuttua. Kyllä sitä alkaa kohta kiinnostamaan tehdä asialle jotain jos nukkuu yöt yhtä huonosti kuin sinä.
Mun mielestä ihan reilua että jos sä et nuku ni ei tarvii senkään nukkua koska sen vikahan se on että sä et nuku. Itsekäs kakkiainen se on. :(

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: voiluoja 
Päivämäärä:   2.6.22 11:21:57

Mies lääkäriin! Hengityskatkokset ovat uniapneaa, ja sillä on pahimmillaan hengenvaaralliset seuraukset. Myös mies on varmasti väsynyt ja voimaton, ei vain sitä tajua.

Nyt jumalauta nainen kaivat itsestäsi sisua (tai vaikka sitä raivoa!), nostat kissan pöydälle, ja vaadit miehen lääkäriin. Etkä nuku samassa sängyssä enää yhtään yötä! Jos parisänky on sellainen, josta ei toista patjaa saa irti, hanki vaikka halpa runkopatja ja sijoita se kauimmaiseen nurkkaan asunnossa. Aivan sama vaikka se kauimmainen nurkka olisi eteinen, vaatehuone tai vessa, mutta yhtään ainoaa yötä et enää uhraa huonosti nukkumiseen. Ja siksi sinä menet sille patjalle, koska tuommoinen mies ei varmasti siihen suostu.

Jos mies on töissä, niin ihan työterveydessä yleensä suhtaudutaan vakavasti näihin juttuihin. Jos kehtaat, niin tunge vaikka miehen mukaan ja sano lääkärille, että kuorsaus ja hengityskatkokset ovat jatkuvia, ja niin häiritseviä, että olet itse loppuunpalamisen rajoilla - jos siis epäilet, että mies menee lääkäriin mutta vähättelee oireitaan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: voiluoja 
Päivämäärä:   2.6.22 11:27:58

Mutta aloittaja tietysti on joko trolli, tai pahimmanlaatuinen uhriutuja. Kumpaankaan eivät nettineuvot tehoa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   2.6.22 11:52:16

"Joo ne katkokset herättää kun aina säikähtää sitä että toinen ei hengitä, sitä jää odottamaan että hengitys lähtisi taas käyntiin. On hiljaista, täysin hiljaista, elääkö se enää... sitten se alkaa krok korh korh KUOOOORRRRSSSS entistä syvempi ja kovempi kuorsaus. Sydän hakkaa vieläkin, huh on se kunnossa. Menee aikaa että itsellä kierrokset laskee adrenaliinipiikin jälkeen, uni ei tule vähään aikaan ja siinä välissä meteli on yltynyt pahimmilleen. Tulpat kutittaa korvakäytävissä ja pitkin päivää pitää kaivaa korvia milloin milläkin kun kutittaa niin kovin. Kuohkeampi tulppamateriaali ei auta, käytössä on sileä. Niitä mies osti laatikon että saisin nukuttua, ystävällisesti ajateltu"

Kyllä mä jo toivoisin, ettei enää henki kulkiskaan. Saisi vihdoinkin nukkua, kun kuorsaaja kuorsaisi viimeisen hengityksensä

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 12:15:10

Kuorsaajalle yöksi päälle paita, jonka selässä on tasku ja taskussa tennispallo.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 13:23:57

Ei auta tennispallot, ellei niitä ole joka kyljellä. Tosi kuorsaaja kuorsaa asennossa kuin asennossa. Sellaiselle ei auta välttämättä edes cpap-laitekaan, ainoastaan erilliset asunnot pelastaa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: täti +50 
Päivämäärä:   2.6.22 13:46:43

Meillä mies nukkunut jo vuosia toisessa huoneessa.

Kyllä on tehtävä nukkumisjärjestelyjä, jos toinen osapuoli kärsii kuorsauksesta. Ei voi olla niin itsekäs, että ei ota toista huomioon.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.6.22 14:12:04

En ole kuullut kuorsaajasta, joka olisi itse lähtenyt tekemään jotain järjestelyjä puolison nukkumisen edistämiseksi. Kyllä se on aina se huonosti nukkuva puoliso, joka ne järjestelyt vaatii. Siinä vaiheessa, kun nainen katoaa samasta sängystä, alkaa miestäkin usein kiinnostaa voisiko kuorsaukselle jotain tehdä. Ei ennen.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.6.22 14:23:04

Jos talo on sikäliniso, että molemmille riittää omat makkarit, niin uuden talon rakentamista halvemmaksi vaihtoehdoksi vois tulla äänieristeet miehen makkariin. Tai vaikka molempiin makkareihin.

Tietysti, jos parisuhteessa on muitakin ongelmia, niin ero ja uusi talo lienee fiksumpi vaihtoehto.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: tp 
Päivämäärä:   2.6.22 14:24:25

Meilläkin mies kuorsasi ja oli hengityskatkoksia, muutin nukkumaan parin huoneen päähän kun oli mahdollista. Sitten laihtui ja kuorsaus loppui.
Sitten minä aloin kuorsata kun painoa tuli lisää. Nyt en enää kuorsaa kun on painoa vähemmän.
Mutta pidetään omat huoneet, se on yllättävän kivaa. Voi rauhassa katsella telkkua tai lukea jne. Ihanaa että meille molemmille sopii tämä järjestely.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   2.6.22 14:26:50

Täällä keinoja, joita voisi kokeilla:
www.yliopistonapteekki.fi/
ideat-ja-vinkit/taas-se-kuorsaa-nain-hoidat-ja-ehkaiset-kuorsausta

Jos ei muu auta, niin menisin itse toiseen huoneeseen nukkumaan.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Ne 
Päivämäärä:   30.6.22 22:28:45

Laita se mies ulos telttaan nukkumaan jos ei hae apua kuorsaamiseensa.

Miksi kuorsaajat nukkuvat ongelmitta ja heitä ei pätkääkään kiinnosta se että kukaan muu ei nuku ollenkaan?

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: KK 
Päivämäärä:   1.7.22 07:58:53

Mä siirryin sohvalle vuosi sitten. 16 vuotta kärvistelen kuorsaajan kanssa samassa huoneessa, imetin ja hoidin lapset, ja arvatenkin aina olin väsynyt. Nyt saan nukkua ilman kuorsausta, mutta tuon pihalla räksyttävän pystykorvan kun vielä sais eliminoitua … argh! Ei ole helppoa olla herkkäuninen.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   1.7.22 08:51:09

Siis kertokaa nyt tyhmälle.

Miksi se kuorasaaja saa jäädä sänkyyn?????

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   1.7.22 08:58:51

ex-mies kuorsasi niin lujaa että naapuritkin heräs..on syystäkin ex-mies. Hän oli lihava tupakoija ja kaikenlisäksi sekakäyttäjä! desibeelit oli niin hirveet että nukuin 10vuotta sohvalla

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: lettu 
Päivämäärä:   1.7.22 09:40:49

Mun ex alkoi kuorsata kun muutettiin yhteen ja ostettiin uusi sänky. Jonkin aikaa nukuin korvatulpilla, mutta korvista tuli niin arat että lopulta en voinut enää käyttää tulppia. Koitin pyytää miestä tekemään asialle jotain, tarjosin eri vaihtoehtoja, ehdotin lääkärissä käyntiä ym. Univaje oli valtava.

Hän vähätteli ongelmaa ja yleensä teki juuri päinvastoin kun pyysin. Esim. kun pyysin kokeilemaan ohuempaa tyynyä, hän kasasi valtavan tyynypinon ja ihmetteli kun edelleen kuorsasi.

Kun en pystynyt enää käyttämään korvatulppia, muutin toiseen päähän asuntoa omaan makkariin nukkumaan. Siitä sitten kuukauden sisään hankittiinkin omat kämpät ja ero tuli.

Ei ollut ylipainoa grammaakaan, pitkä ja urheilullinen. Ja muutenkin kiva mies, mutta inhottaakin ajatella, miten voi ihminen olla niin kuspää, ettei huomioi toista tämmöisessä asiassa.

  Re: En jaksa enää kuorsaamista

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   1.7.22 11:42:08

Mun mies kuorsaa joka asennossa, mutta cpap onneksi auttoi. Ne on pieniä ja hiljaisia laitteita nykyään.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.