Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   25.5.22 20:57:33

En tiedä miksi tämä asia on alkanut ahdistamaan. Mies ei mitenkään ryyppää arkisin kun käy ihan normaalisti töissä. Mutta joka viikonloppu hänelle joku kavereista soittaa ja he lähtevät radalle viettämään iltaa. Nyt ollu joka viikonloppu baareissa. Itse olen välillä ollut mukana ja toisinaan jään kotiin. Mutta jotenkin todella ahdistavaa olla esim itse selvinpäin ja mies kännissä, koska hän juo itsensä aina aika tukevaan humalaa ja hänestä tulee kännissä jotenkin "ylimielinen", vittuileva ja kerta kaikkiaan ihan eri mies kuin selvinpäin. Otin asian puheeksi hänen kanssaan, mutta hän vain suuttui ja paineli pihalle. Pitääkö tätä vain kestää? Ennen hän otti todella maltilla, mutta nyt se on joka viikonloppu täydet perseet olalle.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   25.5.22 21:01:30

Ei sitä tarvitse kestää mutta aikuista ihmistä ei voi käskeä olemaan ryyppäämättä, jos hän sitä halua tehdä. Itse voit päättää siedätkö sitä vai et. jos et siedä niin pakkaat kamat kasaan ja muutat muualle.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: .. . 
Päivämäärä:   25.5.22 21:05:35

En katselisi vaan eroaisin.

Oman miehen juominen ei ahdista, juo paukun silloin tällöin tai saunakaljan tms. Olen raskaana niin vähentänyt entisestään. Yhdessä oli tapana juoda viikonloppuna välillä punkku tai skumppa puoliksi.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.5.22 21:16:05

Ihan normaalia, että ahdistaa, miehesi on alkoholisti. Kannattaa etsiä aiheesta tietoa, niin pystyt katsomaan asiaa vähän kuin ulkopuolelta ja erotat, mitä kaikkea alkoholismiin liittyy. Esimerkiksi Johanna Pohjolan Isä pullossa on hyvä kirja aloittaa. Sinun ei tarvitse tuota sietää, mutta ero on ainoa vaihtoehto, jos mies ei apua halua.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: susi 
Päivämäärä:   25.5.22 21:18:54

Exäni oli tuollainen, että kännissä hänestä tuli ylimielinen ja ilkeä sekä katkera. Juominen lopulta myös karkasi kunnolla käsistä hän saattoi juoda arkenakin viskipullon illassa. Sanallinen ilkeys ja katkeruus muuttui jossain vaiheessa siihen, että hän alkoi rikkomaan tavaroita.
Onneksi ymmärsin lähteä ennen kuin väkivalta kohdistui minuun

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.5.22 21:21:57

Joo en katselisi pätkääkään

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Laura 
Päivämäärä:   25.5.22 21:22:10

En katseli.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   25.5.22 21:28:02

"En tiedä miksi tämä asia on alkanut ahdistamaan."

"hänestä tulee kännissä jotenkin "ylimielinen", vittuileva ja kerta kaikkiaan ihan eri mies kuin selvinpäin."

"Ennen hän otti todella maltilla, mutta nyt se on joka viikonloppu täydet perseet olalle."

Tiesit itse vastaukset epäilyihisi, ja tiedät vastauksen myös siihen, että pitääkö tällaista vain kestää.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   25.5.22 21:39:06

Minkäikäisiä olette ja kauanko olette olleet yhdessä? Meillä aikanaan mies olisi jaksanut pitempään tuota ajankautta, mulla iski 23?vuotiaana rauhoittumisen- ja "pesännperustamisen" aika.. Jonku vuoden jaksoin itsekin kulkea riennoissa. Aika aikaansa kutakin.
Jotain vuosi meni että mies jaksoi enemmän kulkea itsekseen mutta kun tulin raskaaksi, pikkuhiljaa nekin reissut sitten jäi.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   25.5.22 21:42:39

Ollaan molemmat 33 vuotiaita ja yhdessä ollaan oltu 3 vuotta.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   25.5.22 21:54:10

Ei tietenkään pidä kestää. Itse olisin jo lähtenyt.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   25.5.22 22:33:42

Sukulaismies on tehnyt noin yli 30 vuotta. Viiden eri puolison kanssa. Parisuhteet loppuu aina siihen ettei vaimo jaksa katsella.

Surullista, siellä on mennyt monia mukavia ihmisiä.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   25.5.22 22:34:48

Itseäni myös mietityttää uuden miehen alkoholinkäyttö. Juo käytännössä joka viikonloppu yhtenä päivänä, paitsi jos on viikonlopun töissä niin silloin ei juo lainkaan. Ei myöskään koskaan juo viikolla. Mutta omaa aika ison kaveripiirin ja heillä tapana istua iltaa ja kaljotella, eivät välttämättä lähde baariinkaan vaan viihtyvät keskenään kotona. Tavallaan ymmärrän, jos itselläni olisi tilanne että kaveripiiri koostuisi (sinkku)mimmeistä jotka pyytäisivät juopottelemaan niin varmaan lähtisinkin, koska miksi ei. Mutta suurin osa omista kavereistani on sellaisia että mennään mielummin vaikka syömään, kävelylle, tallille, salille tai ollaan rennosti kotona syömässä herkkuja ja alkoholi ei liity tapaamisiin ellei kyseessä ole etukäteen suunnitellut synttärit tai muut juhlat.

Mutta joo, ärsyttää vähän vaikka en osaa sanoa onko loppupeleissä aihetta ärsyyntyä. Mies ja kaverinsa ovat kännissäkin todella ihania ja mukavia, ei siis tarvitse pelätä mitään rähjäämistä tai ylimielistä käytöstä. Silti ärsyttää, ehkä sitten huolettaa terveyden kannalta pitkässä juoksussa tai jotain.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   25.5.22 23:48:49

Munki mies oli aikasemmin leppoisa ja hyvän tuulinen kännissä. Nyt hänellä on ollut pidempi aikaista stressiä, nii jotenki tää ryyppäämis kulttuuri on hänellä muuttunut. Enemmän semmosta, että kiskotaan raakoja vodka shortseja ja sit ollaa aivan tillin tallin. Ylimielisyys korostuu sillä, että miehestä tulee jotenkin tunnekylmä ja mm. "vitsaillen" puhuu minusta vähättelevästi ja piilovittuilee, mikä ei tunnu kivalta. Kutsuu ämmäksi ym, mitä ei selvinpäin ikinä tee. Selvinpäin ollessa olen hänen "rakas" "muru" "kaunokainen". En ymmärrä miksi se alkoholi muuttaa ihmisen ihan täysin. Tänää otin asian puheeksi vakavammin ja sanoin, että en moista aio hyväksyä jatkossa.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.5.22 07:39:47

Me enemmän elämää ja juoppoja nähneet tiedämme paljonkin syitä, miksi tuo sinua ahdistaa. Sinua pelottaa se, mitä miehelle voi sattua niillä ryyppyreissuilla. Sekin pelottaa, että tulee kotiin humalassa ja käyttäytyy ikävästi. Ahdistavaa on sekin, mitä kaikkea ikävyyksiä juomisesta voi seurata, mutta sitä sinä et vielä tässä vaiheessa osaa oikein tarkkaan edes kuvitella.

Se enemmän ärsyttää ja harmittaa, kuin huomaa olevansa miehen elämässä sijalla n, kun juominen on 1, kaverit 2, työ 3, harrastus 4, omat sukulaiset 5 jne. Nämä ehkä eri järjestyksessä, mutta aina käy niin, että sinä jäät noiden edellä mainittujen rinnalla toiseksi.
Työssäkäynti on muuten hyvää peitetoimintaa monelle alkoholistille. Eihän sellainen voi olla juoppo, joka pystyy käymään töissä. Mutta pitäähän jostakin saada juomiseen rahaa.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: KooAaa 
Päivämäärä:   26.5.22 08:52:54

Sopikaa että ryyppää viikonloput muualla, hankkikaa vaikka yksiö tai mökki mihin voi lähteä.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Susa 
Päivämäärä:   26.5.22 09:53:09

Meillä on ollut toisinpäin, että minulla on kausia, että käyn paljonkin viihteellä. Mies on enemmän sellainen sohvaperuna, joka viihtyy kotona. Ei niin välitä ihmisten seurasta, eikä varsinkaan mistään väenpaljouksista.
Itse taas tylsistyn kotona hyvin äkkiä. Enkä ymmärrä miksi mun pitäisi istua kotona aikuisen ihmisen seuraneitinä.

Tuohon vapaa-ajan viettoon vaikuttaa tietysti paljon millainen kaveriporukka on. Jos on paljon viihteellä viihtyviä kavereita, niin silloin myös kutsuja tulee paljon eri tilaisuuksiin. Mullakin on jo nyt melkein koko kesälle jotain suunnitelmia viikonlopuiksi ja melkein tiedän, että puhelin pirahtaa siinäkin välissä, että mennäänkö sinne, tänne ja tonne. Pitäisikö sanoa, etten lähe, koska en viitsi jättää miestä yksin kotiin?
Lapset ymmärrän, että ne sitoo, mutta että aikuinen ihminen.

Siihen miksi miehesi käytös on tuollaista en osaa sanoa.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   26.5.22 09:58:51

En todellakaan katselisi :D

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   26.5.22 10:13:10

Mä pistin kaverin kanssa kerrasta poikki kun oli kännissä mua kohtaan just tollainen yhtäkkiä, sama kävisi jonkun ukon kanssa. Siis mulla ei katso sukupuolta tai mitään, millaista käytöstä katson itseäni kohtaan.

Olen sitä mieltä, että kännissä se todellinen asenne/mielipide toisesta tulee esiin, siksi periaatteessa oliskin hyvä silloin tällöin juottaa puoliso känniin, jos epäilyttää ne motiivit olla yhdessä.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   26.5.22 10:14:09

Kun olimme mieheni kanssa 25-vuotiaita, oli miehellä tuon tapainen vaihe vuoden verran. Joi tosin yhtenä viikonloppuna kuusta, mutta aina niin että meni muisti. Ennen ei ollut tuolla tavoin juonut. Kun tuota oli kulunut ekat 6kk aloin asiasta puhumaan ja lopulta uhkasin erolla. Ymmärrän että nuorina mennään ja juodaan ja alkoholi yhtenä vklp kuusta ei ollut se ongelma, vaan sen määrä. Raahasin miehen lopulta terapiaan, jossa terapeutti oli järkyttynyt siitä että miehellä menee muisti ja kertoi kuinka paljon tuhoa se aivoille tekee. Pari terapiakäyntiä ja mun uhkaus erolla oli käänteentekevää ja tuo perseet olalle ryyppääminen loppui. Nykyään käy pari kertaa vuodessa mökkiviikonlopulla kaverien kanssa ja juo satunnaisesti yhden saunakaljan. Ollaan 32 v molemmat ja nykyään kaksi pientä lasta. Itse en käytä alkoholia oikeastaan ollenkaan, joskus ravintolassa ruuan kanssa viiniä tai kesäterassilla siideri

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.5.22 10:15:16

En todellakaan katselisi tuollaista. Eroa, paljon parempi se on yksin olla, kuin tuollaisessa suhteessa. Lisäksi sinulla on mahdollisuus löytää parempi mies.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   26.5.22 11:56:51

Mitä mies sanoi vastaukseksi?

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   26.5.22 13:18:35

Been there. Voit istuttaa miehen alas, ja ilmoittaa että nykyinen peli ei vetele, joko muutos tai heihei. Jos vastaus on ei, tai lupauksista huolimatta selkeää muutosta ei näy, lapikasta.
Usko pois, se tunne kun viikonloppu alkaa eikä tarvitse miettiä kuinka kännissä/missä mies on ja milloin tulee, vaan voit itse suunnitella kivaa tekemistä yksin tai ystävien kanssa on HUIKEA! Silloin itse harmittelin miksi en toiminut jo aiemmin.
Tsemppiä!

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   28.5.22 10:01:31

Oikeesti nyt, jos vetää perseet olalle viikonloppuna, ei todellakaan ole mikään alkoholisti.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.5.22 10:06:26

"Oikeesti nyt, jos vetää perseet olalle viikonloppuna, ei todellakaan ole mikään alkoholisti."

Ei välttämättä aluksi olekaan ja joku toinen on, vaikkei joisi koskaan. Aloittajan miehen käytös ja jopa persoona muuttuu kuitenkin ilmeisesti ihan selvästi alkoholin vaikutuksesta, mikä yleensä viittaa siihen, että ihan pelkästä hauskanpidosta ei ole kyse, vaan jonkinlaisesta pakonomaisesta toiminnasta.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   28.5.22 10:34:36

Alkoholisti toi on, katso ne määrät mitä voi juoda, niin kyllähän ne ylittyy jos vetää "perseet" joka viikonloppu. Sitä alkoholia sietää kokoajan enemmän niin ne "perseet" vaatii enemmän ja enemmän juomista.
Aloittajana etsisin miehen joka hallitsee alkoholinkäytön eikä näin ole riippuvainen alkoholista joka viikonloppu.

  Re: Ahdistaa miehen ryyppääminen viikonloppuisin

Lähettäjä. 
Päivämäärä:   28.5.22 11:05:37

Nea. Ymmärrän hyvin sinua. Humalaisen kanssa ei oo kiva olla.
Ja jos ymmärsin niin kumppanisi on joka viikonloppuna perjantai illasta sunnuntai iltaan juovuksissa. Ja humalassa hän on hankala ihminen.
Ja häneltä on paljo alkoholia käyttäviä kavereita, joiden mukaan lähteminen on hänestä kivaa.

Tuollaista ihmistä on turha yrittää raitistaa käskemällä. Oot äkkiä se akka joka yrittää määrätä mitä hän saa tehdä. Hän siis juo jos haluaa. Eli päätös lopettaa alkoholin käyttö pitää olla ihmisen oma. Ja se on tehtävä yksin.

Meillä alkoholin käytön lopettaneilla olisi monta tarinaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.