Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   23.5.22 20:52:36

Mitä mieltä olette, jos veisi opettajalle kevätlahjaksi yhden ruusun, jonka värin lapsi olisi valinnut?

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Kökkönen 
Päivämäärä:   23.5.22 20:54:24

Ihan hyvä lahja. Taiteilisiko lapsi vielä jonkin kivan kortin siihen kaveriksi?

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   23.5.22 20:54:32

Oikein hyvä lahja.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: ope 
Päivämäärä:   23.5.22 22:06:19

Oikein hyvä lahja! Eli pliis ei mitään koriste-esineitä tms vaan jotain mikä menee suoraan käyttöön esim kahvia :D

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   23.5.22 22:44:09

Miettikää nyt tilanne, jossa 30 muksua tuo kynttilän, tuikkukipon tai mitä lie joka vuosi. Nopeasti on krääsää kaapit täynnä... Jotain kulutustavaraa mieluummin, jos jotain haluaa tuoda. Tai luokan kesken ostettu lahjakortti jonnekin.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   24.5.22 00:13:24

Meillä luokan yhden oppilaan teho-äiti on järkänny keräyksen, osallistuminen ja summa ovat vapaaehtoisia ja sillä hankitaan lahjakortti paikalliseen urheiluliikkeeseen. Ope on sporttinen niin sopii oikein hyvin saajalleen!

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Gesterby 
Päivämäärä:   24.5.22 09:54:28

Mieluummin annan lahjan roskakuskille kuin joillekin luokanopettajille. Hyvälle opettajalle mieluiten jotain pientä käytettävää. Yhteiskeräykset etenkin lahjakortteihin sisältää sekä painostusta että lahjontaelementin, oman lapsen luokalla vähävaraisilta vaadittiin rahaa opettajalle toisen opettajan toimesta... se oli äärimmäisen sopimatonta ja mitään ei uskalla sanoa ettei lapselle kosteta.

Pahin opettaja kiusasi lasta vuosia, pakotti kumittamaan sairasloman aikana tehdyt tehtävät (yksi sivu) ja samalla nöyryytti muiden edessä etteikö ole ketään keltä kysyä, lukitsi lapsen ruokailun ajaksi luokkaan (viimeinen käsienpesujonossa), suuttui hysteerisesti kun lapsi tiesi että lintu kehittyy munan valkeasta osasta ja keltainen on ravintoa ja opettaja oli eri mieltä ( eli väärässä). Sivuutti, toisteli miten lapsi on huono ja hidas ja erilainen. Se oli ihan vainoamista.
Hirvittää uusien mahdollisten kiusatuksi joutuvien puolesta. Lapsi ihmetteli mikä hänessä on vikana kun pia-ope vihaa ja eristää. Tunnen edelleen syyllisyyttä etten ottanut lasta tuosta koulusta pois heti kun asia vihdoin tuli tietooni. Rehtori oli politiikassa kiireinen ja hänen sijainen myös todella raivokas kun kysyin mahdollisuudesta vaihtaa luokkaa, huusi kunnes laitoin puhelimen vaan kiinni.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: uy 
Päivämäärä:   25.5.22 07:17:07

Ällö: älä suotta murehdi rihkaman kertymistä opettajien kaappeihin. Kyllä ne päätyvät yleensä koulun roskikseen eivätkä edes kulkeudu opettajien koteihin. Kukka on ihan kiva lahja. Mutta miten olisi lahja myös muulle henkilökunnalle? Meidän lapset laittoivat jonakin vuonna ihan omatoimisesti lahjan hyvälle koulubussin kuljettajalle.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Liina 
Päivämäärä:   25.5.22 19:56:02

Meillä myös mietinnässä opettajan kevätlahja. Lapsi on ekalla ja on tähän asti aina vienyt päiväkodin aikuisille lahjat. Syötävää, kukkia tai lahjakortit. Koska olen järkeillyt asian niin ettei jää turhaa roinaa vaivoiksi.

Lapsella on yleensä hyviä ideoita ja ostamme hänen mielipiteensä mukaan. Nyt haluaisi ostaa opettajalle kasvohoito- ja jalkahoito naamiot (käytän näitä itse ajoittain ja lapsen mielestä ne ovat jotenkin kiehtovia), pussillisen lakuja (open lempi karkkia) sekä kynsilakkaa, että on kiva kulkea kesällä ilman sukkia. Tekisi mieli toteuttaa lapsen ajatus mutta mietin arvostaako opettaja tällaista lahjaa ja onko juuri sitä turhaa nurkkiin pyörimään jäävää. Kyseessä vähän reilu 30 v nainen. Lapsi on erityisluokalla ja oppilaita on 5 eli ei varmaan kamalan montaa lahjaa saa tai ainakin maksimissaan sen 5.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   25.5.22 20:20:48

Aloittajan idea on hyvä

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   25.5.22 20:24:42

Mikä vanhemmalle mies opettajalle hyvä lahja? Pelkkä suklaa ja kortti, jos ei muuta keksitä.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.5.22 20:41:20

"Mutta miten olisi lahja myös muulle henkilökunnalle?"

Meidän lapset ovat aina vieneet.muistamiset myös taksikuskeille ja koulun keittiölle.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   26.5.22 06:44:39

En ymmärrä tätä lahjomista lainkaan, minusta se tulisi lopettaa. Opettaja tekee työtään ja saa siitä palkkaa.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   26.5.22 07:48:20

Ruusu on hyvä lahja. Jos budjetti sallii, voisi viedä myös pienen kukkakimpun,esim sellaisen kimpun jossa on muutama ruusu ja myös muita kukkia.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   26.5.22 07:56:39

Minä ainakin haluan muistaa lapselleni tärkeitä aikuisia, jotka ovat tehneet hänen kanssaan koko vuoden töitä ja viettävät hänen kanssaan aikaa enemmän kuin itse ehdin arkipäivinä.

Kuluvat lahjat ovat parhaimpia, eli ei krääsää kaappeihin. Lisäksi sen tulee olla edullinen, kymppi on ihan maksimi hinta, muuten se alkaa olemaan vaivaannuttavaa ja tuntua lahjonnalla. Keväällä ulkokukat tai just esim. yksi ruusu ovat oikein hyviä ja luontevia. Miesopellekin voi ostaa jonkun kukan tai esim. yrttiruukun tai muun taimen. Kylkeen lapsen itse tekemä kortti. Itse vein tänä vuonna eskarin henkilökunnalle kesäkurpitsan taimet, yhden hinta 2,90. Olivat oikein iloisia ja sanoivat kilpailevansa, kuka heistä kolmesta kasvattaa isoimman kesäkurpitsan.

Lahja ei ole pakollinen, eikä ope koskaan katso pahalla niitä, jotka eivät tuo.

Terveisin äiti ja opettaja

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 08:06:39

Oma lapseni päättää eskarin nyt ja pohdinnassa mitä veisin ihanalle henkilökunnalle. Puoliso on ope ja en itsekään innostu mistään krääsästä mitä joskus vuosien varrella on tullut sieltä kautta kotiin.

Luulen ostavani kukkakimpun ja lahjakortin esim. jäätelökioskille.

Liina - kasvonaamio ja lakupussi kuulostaa juuri hyvältä! Pientä ja kuluvaa. Kynsilakka mukaan on kiva myös, jos ope käyttää lakkaa.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Wurst 
Päivämäärä:   26.5.22 08:10:03

Meidän piltti vie paketin itse tehtyä ryynimakkaraa.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   26.5.22 10:19:21

Tämä on kyllä jokavuotinen ”ongelma”. Meillä sinänsä helppo ratkaisu eli kerättiin rahaa lahjakorttiin, mutta siihen pitikin sitten laittaa 20e.. mielestäni vähän liikaa, siitä tulee sitten jo aika iso potti. Itse muistaisin kyllä mieluusti välillä joitain muitakin ammattiryhmiä, just esim roskakuskeja. Päiväkodin tädit ja opettajat saavat 2 kertaa vuodessa muistamisia, mutta esim itse sote-alalla en ole koskaan saanut työpaikasta mitään ”muistamista” jos ei jokavuotista joulupuuroa lasketa. En nyt ole tästä katkera, mutta tuli vaan mieleen.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   26.5.22 10:41:30

Me kerättiin lahjakortti ja suurin osa laittpi 5€ mut sai laittaa pienemmänkin summan jos halusi. Tällä tavallakin tuli hiukan liian iso summa.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: dfghj 
Päivämäärä:   26.5.22 10:44:50

Jos olisin joskus peruskoulun rehtorina, ilmoittaisin sekä jouluna että keväällä, että ei toivota opettajille lahjoja. Onneksi meillä ei ole ollut tapana vaan ihan jotain yksittäistä juttua on tullut. Kuutosluokkalaiset ovat antaneet jotain omalle opettajalle yläkouluun lähtiessä, ja sekin on ollut joku yhdessä hankittu muki tai muu pieni, ja samoin yläkoulusta lähtevät omalle luokanvalvojalle.
Vieläkin minulla on tallessa oppilaan runo vuodelta 1984 ja piirustus joltakin myöhemmältä ajalta, eli erittäin vaatimattomat ovat osoittautuneet tärkeimmiksi.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   26.5.22 11:59:32

Eiköhän suurimmalla osalla vanhemmista ole vain takaajatuksena mielistellä opettajaa näillä lahjoilla ja yrittää saada huomiota lapselleen,

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 12:05:59

Itse en vienyt opettajalle ikinä lahjaa. Pari kertaa taisin antaa kortin ihana en takia koska muut antoivat.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   26.5.22 12:06:57

Meillä ei ole ollut tapana lahjoja viedä kenellekään, mutta tänä keväänä tehdään poikkeus. Eräs henkilö on kulkenut erityislapsemme matkassa vuosia koulumaailmassa, pitänyt aina lapsen puolta ja luonut uskoa tulevaan. Tukenut, ymmärtänyt, auttanut. Hän saa lapsen piirtämän kortin ja kesäkukka-amppelin nyt, kun tiet eroavat.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   26.5.22 17:20:40

Lähettäjädfghj 

Päivämäärä26.5.22 10:44:50

Jos olisin joskus peruskoulun rehtorina, ilmoittaisin sekä jouluna että keväällä, että ei toivota opettajille lahjoja. Onneksi meillä ei ole ollut tapana vaan ihan jotain yksittäistä juttua on tullut. Kuutosluokkalaiset ovat antaneet jotain omalle opettajalle yläkouluun lähtiessä, ja sekin on ollut joku yhdessä hankittu muki tai muu pieni, ja samoin yläkoulusta lähtevät omalle luokanvalvojalle.
Vieläkin minulla on tallessa oppilaan runo vuodelta 1984 ja piirustus joltakin myöhemmältä ajalta, eli erittäin vaatimattomat ovat osoittautuneet tärkeimmiksi.

Ihanaa, että täällä kirjoittelee joku noin 80-v.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   26.5.22 17:36:35

Opettajana en odota mitään lahjoja oppilailta. Joskus kuitenkin saan jotain, esim. kukkasen tai itse leivotun koristellun piparin. Tokihan ne mieltä ilahduttaa.

Meillä on ollut tapana pitää nyyttärit lukuvuoden viimeisenä koulupäivänä ennen kevätjuhlaa, jonne jokainen (kyetessään) on tuonut jotakin yhteiseen pöytään kaikille jaettavaksi. Itse olen leiponut sinne kakun. Erityisluokanopettajana toimin.

Omat lapset ovat halutessaan vieneet pienet lahjat kiitoskortin kanssa niin opettajille kuin lajinsa valmentajille kauden lopussa, esim. kesäkukan tai yrtin, suklaarasian tai nipun poninhäntälenkkejä valmentajille, jolta ne olivat aina hukassa.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Opettaja 
Päivämäärä:   26.5.22 19:03:35

Amiksen opet ei yleensä saa lahjoja, mutta JOS joku omista opiskelijoista haluaisi minulle lahjan tuoda, niin toivoisin juuri kukkaa tai vaikka suklaalevyä. Jostain kymmenien eurojen lahjakortista tulisi varmasti vaivaantunut olo.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   26.5.22 19:30:07

"Meillä sinänsä helppo ratkaisu eli kerättiin rahaa lahjakorttiin, mutta siihen pitikin sitten laittaa 20e.. mielestäni vähän liikaa, siitä tulee sitten jo aika iso potti."

Tuostahan tulee ihan järkyttävä summa. Eikä tuollaisessa ole enää mitään järkeä. Jos koko luokka kerää rahaa yhteiseen kahjaan, on euro per nuppi riittävä. Kyllä sillä rahalla kukkakimpun saa. Edelleenkään en ymmärrä miksei joku luokan tekemä kortti muka riitä. Kuka ihme tämän lahjomisjutun on oikein keksinyt...

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.5.22 20:44:12

Saako opettajat ottaa muka vastaan monen sadan euron lahjakortteja?

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Kippo 
Päivämäärä:   26.5.22 20:44:39

Mä olen saanut mm. Lapsen itse onkimista ahvenista tehdyn kukon :) lahjakortin munkkikahvilaan yhdelle munkkikahville, shampanjapullon (perheeltä, jonka lapsen kanssa tehtiin valtavasti töitä hyvin tuloksin) käsirasvoja, kukkia, kahvia, suklaata.. lapsen tekemiä joulukuusen koristeita…kivoja yllätyksiä, en kyllä ole odottanut mitään.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Tuuli 
Päivämäärä:   26.5.22 20:52:11

"Saako opettajat ottaa muka vastaan monen sadan euron lahjakortteja?"

Samaa minäkin mietin.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   26.5.22 21:07:56

Oikein hyvä lahja, meillä annetaan paljon suklaata ja ruusua yhdessä jos ei allergioita ole. Muut näkyy antavan myös niitä kalliimpia lahjakortteja ym.

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: Karahvi 
Päivämäärä:   26.5.22 21:24:08

Eskarin työntekijänä olen saanut ajatukselle piirrettyjä kortteja, kesäkukkia ja viherkasveja, käsirasvoja, mukeja, teetä, skumppaa, avaimenperiä, suklaata ja pieniä lahjakortteja esim 20min hierontaan ja kahvilaan. Myös herkkuja kahvipöytään koko henkilöstölle tulee jonkun verran kevään korvilla.

Muistaminen on mukavaa, etenkin jos muistamisen valintaan on osallistunut lapsi, mutta muistaminen ei missään nimessä ole pakollista. Kiitokset lämmittävät paljon ihan ilman lahjojakin, jos vaan oikeasti kiittäjä arvostaa vuoden aikana tehtyä työtä

  Re: Opettajan kevätlahja

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.5.22 11:17:24

Lapsia 4 ja kaikki vie luokanvalvojalle yhden ruusun. Lisäksi kahdella on avustaja, niin heille samanmoiset. Saa noihinkin hyvin uppoamaan rahaa, kun kummasti ruusun hinta nousee päättäjäispäiväksi...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.