Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   21.1.22 21:47:36

Pelaako kukaan täällä vr pelejä? Meillä on viimeisen päälle vr vehkeet ja tuo maailmahan on mielenkiintoinen ja vaikuttava, mutta mitä pelaisi? Minkäänlaiset räiskinnät ei kiinnosta, eikä autopelit. Oisiko kenelläkään suositella pelejä, edullisia tai joista olisi saatavilla demo versio kokeiltavaksi. Käytössä ainakin steam, josta voimme näitä ladata. Tarjontaahan siellä on vaikka mitä mutta olisiko suosituksia?

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.22 23:18:12

Musiikki/rytmipeleistä tietysti Beat Saber, Synth Riders ja Pistol Whip. Beat Saber on erityisesti omaan mieleen, kun lataa modit niin, että voi käyttöliittymää muokata omaan käyttöön sopivaksi ja ladata kustomoituja omia lempparibiisejä. Samalla saa tehokasta liikuntaa huomaamattaan.

Tasohyppelyistä mukavan rauhallinen ja enemmän maisemien nauttimiseen kuin kovatahtiseen etenemiseen tykkään Windlands pelistä.

"Aivot narikkaan" menoon Fruit Ninja.

Jos kauhusta/jännityksestä nauttii, niin Phasmophobia, jossa ratkotaan talossa olevan aaveen tyyppiä tutkimalla johtolankoja ja keräämällä todisteita.

Muita taas semmoisia lyhyitä elämyksiä, niin Titanic vr ja Spacewalk experience (BBC Home). Vuoristoradatkin on hauskoja kokeilla sen kerran pari, mutta ei siitä pidemmäksi ajaksi saa iloa ja kyydissä istuminen on vähän tylsää, vaikka toki aluksi kutkuttaakin.

Tällästä nyt äkkiä tuli mieleen. Oottako siis hommannu Steamin Index kitin?

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   22.1.22 00:46:03

Kiitos vinkeistä! Perehdyn noihin ehdotuksiisi! En ymmärrä näistä mitään, joten en tiedä mitä tarkoittaa steamin index kit :D

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.22 09:52:46

Sanoit että teillä on viimeisen päälle vr vehkeet, niin oletin että olette hankkineet Steamin Valve Index VR kitin, eli tämän merkin lasit, ohjaimet ja majakat. Paras VR laitteisto minun mielestä, löytyy oma kotoa. Muita laitteita olen testannut kavereilla tai vr liikkeissä, joissa voi pelejä pelata.

Mielestäni indexien käyttäjämukavuus on ylitse muiden. Lasit ovat tukevat ja mukavan pehmeät naamalla, olen pelannut pisimmillään 5 tuntia putkeen ilman kipuja tai että laitteisto painaa ikävästi kasvoihin. Indexeihin mahtuu myös ihan ok normaalit silmälasit (ei mitkään kekkosmallit kuitenkaan) ja on saatavilla sitten irrotettavat linssit tehtynä omille silmille, jos haluaa investoida lisämukavuuteen. Minä en tarvitse silmälaseja, mutta puolisoni tarvitsee ja hän on hommannut omat linssit, mitkä voi kiinnittää laseihin pelien ajaksi. Ja erilliset majakat näkevät aina ohjaimet ja lasini riippumatta pään tai käsien asennostani, eli pimeitä katvealueita ei tule kuten joillain laseilla, jotka tunnistavat ohjaimet niiden ollessa vain ns lasien etupuolella.

Muutkin laitteet on ihan ok kuitenkin aloittelevaan menoon, älä huoli jos on muut laitteet :)

Jos paikkakunnaltasi löytyy VR liike, siellä kannattaa käydä kokeilemassa eri pelejä! Esim Tampereella Ratinassa Pikseli, 1h voi kokeilla laajasti eri Vr pelejä, hinta muistaakseni jotain 35-40e väliltä tunti.

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: Ibis 
Päivämäärä:   22.1.22 10:12:08

Haluaisin kokeilla vr-pelejä ja sen vuoksi pyysin miestä ostamaan meille pleikka vitosen. No, nyt on konsoli, mutta noita laseja ei löydy mistään. Mä.en ymmärrä näistä mitään, käykö nuo edellä mainitut steamit myös pleikkaan?

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.1.22 13:00:14

Ei voi laittaa Steamin Indexejä pleikka vitoseen. Indexit vaatii tarpeeksi tehokkaan tietokoneen.

Pleikka vitoseen tarvii oman yhteensopivan vr laitteiston, en tiedä onko jo olemassa. Neloseen on ainakin.

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: Ibis 
Päivämäärä:   22.1.22 13:15:35

Ok, kiitti tiedosta. Ajattelinkin, että mies on kyllä selvitellyt, kun sanoi ettei niitä (laseja) ole saatavilla. Nelosen lasit kävisivät myös vitoseen, mutta niitäkään ei siis ole nyt missään. Vitosen lasit tulevat kuulemma myöhemmin tänä vuonna markkinoille. No, ei auta kuin odotella. Tavalliset pelit ei kiinnosta.

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: merituuli 
Päivämäärä:   22.1.22 13:35:04

Astro bot on ihan kiva peli, ehkä vähän lapsellinen. Tuli vr lasien mukana.

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: Nti 
Päivämäärä:   22.1.22 14:04:30

Meillä on jotkut htc vivet. On langattomat, joten voipi hyöriä ja pyöriä, mutta pelitilaa on vain ehkä n. 2.5x3 m. Pelikone on tehokas, eli jaksaa kyllä pyörittää mitä vaan. Täytyy alkaa perehtymään tuohon maailmaan :)

  Re: Mukavia vr pelejä?

Lähettäjä: Ibis 
Päivämäärä:   22.1.22 14:36:43

Ai kauhea, nyt jo suorastaan huvittaa tämä tietämättömyyteni, mä olen luullut, että noita vr-pelejä pelataan vaan konsolilla. Mulle ei tullut mieleenkään tietokoneet. :'D Kiinnostuin tästä, kun mies kertoi kokeilleensa kaverinsa luona jotain tällaista kauhupeliä ja sanoi, että se oli aika jännä. Ja kun sillä kaverilla oli ollut pleikka, niin jotenkin ajattelin, että sellainen se pitää sitten olla. Meillä on lapsille aikoinaan ostettu kolmonen ja Wii, sekä pari vuotta sitten Xbox, mutta niille ei noita vr-juttuja saanut. No, pleikka on varmaan kymmenen kertaa halvempi kuin nuo tehokkaat tietokoneet. Meillä kun on vain läppäreitä.. :)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.