Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Tyhmä 
Päivämäärä:   20.1.22 20:37:49

Ihan tyhmänä kyselen, onko älykkyysosamääräsi yli 100. Kumpaan puoliskoon kuulut, tyhmiin vai älykkäisiin. Minä luulun tyhmiin.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   20.1.22 20:40:10

En ole tehnyt mitään virallista testiä, mutta Mensan nettitestistä saan 135.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   20.1.22 20:53:03

Antaakohan se mensan nettitesti kaikille jonkun tuota luokkaa olevan vastauksen :D Minulla nimittäin mielikuva, että olisin vuosien varrella tehnyt sen kahdesti ja tulos olisi ollut tuota samaa luokkaa. En pidä sitä mitenkään luotettavana mittarina.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.22 21:10:54

On nettitestin mukaan. Loppupään kysymykset heitin kylläkin ihan arvaamalla.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.22 21:23:38

Se Mensan pikatesti antoi minulle 153 joskus kun tein. Vaikea kuvitella kenenkään saavan alle 100.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   20.1.22 21:32:03

Nettitestin on pakko olla ihan höpöhöpöä, sain muistaakseni 136, vaikka arvoin 3-4 vikaa. Samanlaisia tuloksia monilla tutuilla, vaikkei kukaan meistä mikään supervälkky ole.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   20.1.22 21:34:19

Nettitestin ideahan on olla mainos, houkutella oikeaan testiin. Se antaa kaikille hyvän lukeman.

Mun äo on 169, se on mitattu sillä Cattell & Cattellilla vai mikä lie olikaan, se kuitenkin missä keskihajonta on 24 ja kerhon pisteraja 148. Nythän käytössä on pienemmän keskihajonnan testi jonka raja muistaakseni 132, eli eri skaalan testi.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   20.1.22 21:37:21

On yli, ihan virallisessa mensan testissä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.1.22 22:07:14

Olen Mensan jäsen.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   20.1.22 23:17:07

Jossain kohtaa sain Mensan nettitestistä 128 - luulin sen olleen hyvä. :D Ei sitten vissiin.

Vähän aikaa sitten tein toisen IQ-testin ja siitä tuli 136.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   20.1.22 23:27:10

"Mun äo on 169, se on mitattu sillä Cattell & Cattellilla vai mikä lie olikaan, se kuitenkin missä keskihajonta on 24 ja kerhon pisteraja 148."

Mä sain joskus melkein parikymmentä vuotta sitten virallisessa testissä tolla samalla keskihajonnalla 140, eli ihan ei ollu asiaa Mensaan.

Vois käydä kokeilemassa sen toisen kerran, nyt saisin jo ikähyvitystä tulokseen :D

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.1.22 23:29:24

En ole Mensan jäsen, mutta aikoinaan sain heidän virallisesta testistään jäsenyyteen oikeuttavan tuloksen. En tahtonut liittyä, halusin vain testata itse(ä)ni.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Fht 
Päivämäärä:   20.1.22 23:34:53

Nettitesti kertoi minun olevan älykkäämpi kuin noin 94% kansasta. Lieköhän huijausta, että menisin maksulliseen tekstiin.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.22 23:55:37

Todennäköisesti ei ole.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: PÖx 
Päivämäärä:   20.1.22 23:57:34

30v sitten sain tuloksen 151 siinä virallisessa testissä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: PKS 
Päivämäärä:   21.1.22 00:22:37

Epäilisin näin. Rekrykonsulttien logiikka- ja älykkyystesteissä olen saanut säännöllisesti paremmat tulokset kuin 98% testatuista.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: minä 
Päivämäärä:   21.1.22 00:24:06

Olen niin älykäs ja fiksu, etten alennu edes osallistumaan mihinkään tuollaisiin testeihin.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 00:40:54

Erikoista, että tänne hötölään on eksynyt näin paljon erityisen älykkäitä ihmisiä. Kaikki kommentoineet ovat tähän asti olleet keskivertoa älykkäämpiä (eli äo yli 100). Harmi, ettei sitä huomaa täällä olevista keskusteluista.

Itselläni tuskin on yli 100.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 00:51:47

Lähettäjä.
Päivämäärä20.1.22 21:23:38

Se Mensan pikatesti antoi minulle 153 joskus kun tein. Vaikea kuvitella kenenkään saavan alle 100.

Voi kuule.. vasta oli naistenhuoneella tai jossain joku kuka kysyi neuvoja niihin kuviotesteihin.. kysyi vielä että tyyliin onko se 1? Vai ehkä 2 tai 3? Ja en tajua millä ihmeen logiikalla sai ne vaihtoehdot siihen # ja minä en ole edes älykäs. Varmaan äo perustasoa heikompi

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.1.22 00:54:14

"Erikoista, että tänne hötölään on eksynyt näin paljon erityisen älykkäitä ihmisiä. Kaikki kommentoineet ovat tähän asti olleet keskivertoa älykkäämpiä (eli äo yli 100). Harmi, ettei sitä huomaa täällä olevista keskusteluista."

Mietin ihan samaa, keskustelun taso ei ihan vastaa kerrottua tasoa :D

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: bitchcoin 
Päivämäärä:   21.1.22 01:04:25

Ei älystä ole sellaista hyötyä kuin luulisi. Saa taloustieteen laudaturtentistä täyden arvosanan, muttei silti osaa täyttää kelan lappua.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Cp 
Päivämäärä:   21.1.22 05:49:49

Minäkin sain Mensan nettitestistä 128, mutta tuskinpa oikeasti olen paljoa, jos ollenkaan, yli sadan. Ihan perustavallinen koen olevani.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.22 06:13:33

Onko älykäs ihminen myös sosiaalisesti älykäs, mukava ja iloinen? Vai voiko älykäs olla sosiaalisesti kömpelö, kamalan kiukkuinen tai vaikka ihan tahallaan haluta ärsyttää muita?

Itse en koe tämän palstan ongelmaksi yleisesti niinkään älyn puutetta vaan ennemmin kiukun ja pahan olon; sen jota puretaan kanssakeskustelijoihin. Luulisi että älykäs ihminen osaisi myös vastata fiksusti sille vähemmän älykkäälle tai jättää kokonaan vaikka vastaamatta, jos aloitus triggeröi kovasti niin miksi siihen pitää yleensäkin rynnätä kommentoimaan jotain ilkeää.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 07:51:31

"Erikoista, että tänne hötölään on eksynyt näin paljon erityisen älykkäitä ihmisiä. Kaikki kommentoineet ovat tähän asti olleet keskivertoa älykkäämpiä (eli äo yli 100). Harmi, ettei sitä huomaa täällä olevista keskusteluista.

Itselläni tuskin on yli 100."

Todellisuudessahan äo 100 ei ole vielä edes perusfiksu. Alle sadan aletaan jo puhua henkilöistä, joilla on vaikeuksia ymmärtää yhtäänkään loogista älykkyttää vaativia asioita. Keskiarvoa kun laskee esimerkiksi kehitysvammaiset, joilla äo on alle 70.

Eiköhän suurin osa perusfiksuista mene sinne 110 tienoille ja siitä alaspäin voi pitää itseään loogisesti heikkolahjaisempana ja siitä ylöspäin keskivertoa älykkäämpänä. Muistettava kuitenkin, että nyt puhutaan vain loogisesta älykkyydestä. Älykkyyttä on paljon muutakin ja kokonaisälykkyys sekä viisaus tulevat sitten näiden kombinaatkosta. Korkean älykkyysosamäärän omaava voi olla täysin tampio muunlaisessa älykkyydessä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Maya 
Päivämäärä:   21.1.22 07:59:32

Virallisessa Mensan testissä 30 vuotta sitten 143.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   21.1.22 08:03:30

Tuollaiset lukemat kuin 153 ja 169 ovat kyllä puppua, sorry

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   21.1.22 08:17:55

Jos joku on testattuna saanut kaksinumeroisen luvun, niin muistakaa, että opettelemalla yleiset käytöstävat ja kirjoittelemalla vain asialliseen sävyyn netissä kompensoi hoksottimien puutetta pitkälle. Toinen pointti on, että jos et ymmärrä huumoria, se ei tarkoita, että sinusta lasketaan leikkiä. Älä siis huolestu äläkä suutu jos et ymmärrä. Hymyllä pärjää läpi elämän vaikkei ymmärtäisikään siitä aina kaikkea.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.1.22 08:19:51

oo, perustelehan? Tuon korkeamman lukeman saanuthan mainitsi tehneensä testin aikana, jolloin käytettiin eri keskihajontaa. Mensan raja oli tuolloin 148, kuten mainittu.

Oma tulokseni osui noiden mainittujen lukemien välille ja ihan todellinen ihminen olen, samoin todellinen tulos kyseessä.

Tuohon tulokseen yltää se 2 % väestöstä, eli keskimäärin kaksi ihmistä sadasta. Ei se ole mitenkään niin harvinaista, etteikö näinkin laajan käyttäjäkunnan foorumilla voisi olla meitä paljonkin.

Ne todella huippuälykkäät, eli ehkä muutama promille väestöstä, menevätkin sitten ihan omissa lukemissaan.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   21.1.22 09:28:49

Älykkään puolelle kääntyy täällä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: (tyhjä) 
Päivämäärä:   21.1.22 10:28:38

Lapsena kävin koulupsykologilla testissä, kun pohdittiin saanko hypätä 1. luokan yli. Tulos oli muistaakseni 117.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   21.1.22 10:48:31

Kertoo kyllä jotain ihmisestä, että maksaa rahaa, jotta saisi älykkyydelleen numeroarvon. Huonosta itsetunnosta, ehkä? En ole testauttanut omaani, mutta veikkaisin ihan villinä arviona että yli sadan menee. Tohtorin tutkinto luonnontieteelliseltä alalta on.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 10:58:10

”Ei älystä ole sellaista hyötyä kuin luulisi. Saa taloustieteen laudaturtentistä täyden arvosanan, muttei silti osaa täyttää kelan lappua.”

Tämä. Sain helposti lukion pitkästä matikasta, fysiikasta ja kemiasta 9-10 tekemättä yhtään mitään, kirjoitan myös varsin hyvin usealla kielellä. Kahdet maisterin paperit löytyy nykyään ja nekin vähän hutaisten tehty kun elämässä on niin paljon muutakin, silti arvosanat luokkaa 4-5. Mutta olen kömpelö ja tahattomasti hassu monissa tilanteissa, myös kömpelö puhuja. Olen hävennyt itseäni ja kädettömyyttäni paljon nuorempana, nykyään ihan sinut itseni kanssa. Onpahan muilla sitten hauskaa kustannuksellani ;) Paha tai ilkeä en ole mitenkään päin.

Joten älystä huolimatta olen oikeasti tosi hölmö.

Ja tosiaan olen sama henkilö joka tuossa aiemmin sanoi saaneensa 153 pistettä siitä Mensan nettitestistä, itsekin siis kyseenalaistan vahvasti tuon testin tulokset.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   21.1.22 11:26:21

Mulle ihan sama. Inhoan kuviopäättelytestejä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Unpopular opinion 
Päivämäärä:   21.1.22 11:32:02

Älykkyyttä on eritasoista: Yläpuolen piste voi olla henkilö, jolla on äärimmäisen hyvä muisti, mutta rajallinen kyky soveltaa oppimaansa käytäntöön. Voit olla erinomainen omaksumaan erilaisia malleja ja mallinnuksia, mutta luovuus tai ulosanti ei ole vahvuuksiasi - kun tilanne ei ole "ennalta tuttu". Tutkijana olisit varmaan erinomainen.

Kaikissa ammateissa ei tarvitse olla supliikki tai käytännön asioissa luova ja ratkaisukeskeinen, mutta näillä avuilla varustettu ihminen pärjää vähemmälläkin ällillä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   21.1.22 11:32:09

Nettitestissä 128. En koe olevani mitenkään erityisen fiksu. Ihan normaalijärjellä varustettu.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: oo 
Päivämäärä:   21.1.22 11:36:13

IQ cannot really be measured beyond 160. After 145, IQ becomes increasingly difficult to accurately measure. After 145 IQ loses its value. After 160 it loses its meaning.

Isaac Newton is often estimated at 190, but after adjusting for The Flynn Effect it is corrected to ~168. It is likely that Einstein fell into the same or similar camp. It is then logical to suggest that Einstein had an IQ between 160 and 175 or 4 to 5 SDs (SD15) above the mean (100). Suuresti epäilen, että näistä höttöläisistä yksikään on lähellä edes lukemaa 130, sorry ;)

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.22 12:37:01

Joskus tekemäni Mensan testin mukaan oli yli 100, en tosin muista tarkkaa lukua.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 12:38:24

Virallinen Mensan testi näyttää 100, vaikka tulos olisi alle sen.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   21.1.22 12:42:37

Niin, onhan se vaikea kuvitella, että hötölässä käy ihan samanlaisia ihmisiä kuin muuallakin. Fiksuja, vähemmän fiksuja ja kaikkea siltä väliltä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä*Remontti Riku * 
Päivämäärä:   21.1.22 12:46:14

Mensan nettitestistä saa lottoamalla 110 -130.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   21.1.22 12:51:44

Kyllä on, virallisestikin testattuna. Olen matemaattisesti lahjakas, mutta sosiaalisissa tilanteissa ihan onneton. Matikasta ällä, mutta ihmisten kesken ymmärrän vain sen mitä sanotaan, en vihjailuja, piilomerkityksiä tai muutakaan. Eli se "outo".

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Claire 
Päivämäärä:   21.1.22 13:11:50

Lähettäjä: Anna
Päivämäärä: 21.1.22 12:51:44

Kyllä on, virallisestikin testattuna. Olen matemaattisesti lahjakas, mutta sosiaalisissa tilanteissa ihan onneton. Matikasta ällä, mutta ihmisten kesken ymmärrän vain sen mitä sanotaan, en vihjailuja, piilomerkityksiä tai muutakaan. Eli se "outo".

Täällä toinen.. outo :D On niin äärettömän rasittavaa ettei ihmiset voi sanoa, mitä tarkoittaa. Enkä nyt tarkoita että pitäisi olla epäkohtelias muita kohtaan, mutta esimerkiksi jos tapaa jonkun tutun ja toinen sanoo että olisi kiva nähdä, soitellaan niin minä otan sen ihan totena enkä kohteliaisuutena

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Ainstain 
Päivämäärä:   21.1.22 13:24:09

Ai siis mikä?
Nyt en ymmärrä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: 0990 
Päivämäärä:   21.1.22 13:51:11

"Todellisuudessahan äo 100 ei ole vielä edes perusfiksu."

Tuosta voit katsoa, kuinka älykkyys jakautuu. Äärivasemmalla ovat syvästi kehitysvammaiset ja äärioikealla huippuälykkäät. Suurin joukko osuu keskelle.

Välillä 90-110 on merkittävä osa suomalaisista. Silti monien on vaikea myöntää, että kuulun samaan joukkoon kuin hyvin moni muukin.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f7/IQ_curve.svg

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 19:54:52

"Matikasta ällä, mutta ihmisten kesken ymmärrän vain sen mitä sanotaan, en vihjailuja, piilomerkityksiä tai muutakaan. Eli se "outo"."

Et outo, vaan sosiaalinen älykkyytesi (joka on yksi älykkyyden osa-alue) on keskimääräistä alhaisempi.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Kyr 
Päivämäärä:   21.1.22 19:57:44

Tulin vain lukemaan näitä ”Mensan nettitesti!”- vastauksia, enkä pettynyt :)

Hei ihmiset, se testi antaa KAIKILLE valtavat tulokset. Jopa yksi täysin kouluja käymätön, aidosti vähän tyhmä ihminen sai siitä valtavat pisteet.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   21.1.22 20:00:25

Joskus testattu laajasti missä lie yhteydessä ja tulos oli "hyvää keskitasoa", ja jos 100 on keskitaso, niin voisi tulkita että hyvä keskitaso on yli 100. :D

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.22 20:01:00

Mensan testin oon pari kertaa tehnyt. Mitään en tajunnut niistä tehtävistä eli olen todella tyhmä. Sain 116 pistettä ekalla kerralla ja toisella 126. Suurin osa vastauksista meni ihan arpomalla.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Anticis 
Päivämäärä:   21.1.22 20:14:54

Ei mikään yllätys että täällä käy fiksua porukkaa, keskimääräinen ansiokin on noin 6000€ kuukaudessa.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: .m. 
Päivämäärä:   21.1.22 20:21:53

Mensan testejä en ole tehnyt mutta psykologilla tehdyissä testeissä olen useimmilla osa-alueilla keskitasoa huomattavasti älykkäämpi.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 22:03:36

En ole testannut, kun en näe sille tarvetta. Koulussa havaitsin, että minulla on selvästi keskimääräistä paremmat hoksottimet, mutta yliopistossa valkeni, että on monia älykkäämpiä. Työelämässä pääsin jälleen loistamaan. Kuitenkin olen sitä mieltä, ettei älykkyys ole keskeisin tie menestykseen onnellisuudesta puhumattakaan. Arvostan monia tuntemiani ihmisiä, jotka eivät varmaankaan pärjäisi älykkyystestissä, mutta ovat lämpimiä, positiivisia ihmisiä. Tunnen työelämän kautta myös useita älykkäitä, jotka eivät ole pidettyjä vaan heitä pidetään hankalina. Heiltä puuttuu sosiaalinen älykkyys. Kokemukseni mukaan helpommin juuri heiltä.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: T.E 
Päivämäärä:   21.1.22 22:18:04

Jos kysymys oli että olenko älykkäämpi kuin puolet ihmisistä, niin luulen, että keskipaikkeilla heilun. Korkeakoulutus ja palkka alkaa kuutosella, mutta ihan normaali älykkyys kyllä riittää tähän

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.22 23:30:40

Minua yleensä kuvaillaan älykkääksi. Itse en koe niin, mutta tiedän paljon asioita (olen opiskellut paljon ja kiinnostunut kaikesta) ja olen hyvä keskustelija, ja se on monien mielestä älykkyyttä.

Matemaattisen oppimisvaikeuden testin mukana oli testaajan älykkyysosamääräarviona 100. Testi ei kuitenkaan ollut älykkyystesti, vaan tuon lukeman on tarkoitus kertoa oppimisvaikeuslausunnossa, että matemaattiset vaikeuteni eivät johdu yleisesti heikosta älykkyydestä.

En varmasti pärjäisi noissa virallisissa älykkyystesteissä, koska ne ovat pitkälti matemaattisia. Toisaalta olen suorittanut pari yliopistotutkintoa ja puhun sujuvasti useita kieliä, joten en usko olevani keskivertoa tyhmempikään.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   22.1.22 00:15:56

Claire, tunnistan tilanteen! :D

Piste, sitä juuri tarkoitinkin, että koska olen sosiaalisesti kömpelö, saa helposti oudon maineen.

Jostakin syystä usein oletetaan että älykäs ihminen on fiksu monella saralla, vaikka usein näin ei ole.

  Re: Onko älykkyysosamääräsi yli 100?

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   22.1.22 00:31:30

Aika pitkälti kuin T.E.
En varsinkaan nykyperkeleentietotekniikkamaailmassa koe itseäni kovin älykkääksi mutta rautaisella kokemuksella ja tietyllä erityisosaamisella olen toistaiseksi pärjännyt nuorempien jaloissa. Saa nähdä kuinka kauan. Sen verran olen kuitenkin nykymaailmasta oppinut että vaikka alan olla dinosaurus niin osaan markkinoida itseäni (nuoremmille) pomoilleni mutta en kilpailijana vaan heidän katteetomien lupaustensa mahdollistajana.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.