Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Jes 
Päivämäärä:   19.1.22 19:10:00

Musti ja Mirri, Faunatar ja Peten Koiratarvike ovat ilmoittaneet, etteivät enää myy haukunestopantoja.

Vihdoinkin!

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 19:11:17

Aha. Kiva että joutuu tappamaan koiran jos panta hajoaa. "Eläinsuojelua".

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Reilu kaveri 
Päivämäärä:   19.1.22 19:11:31

Hyvä kannanotto, mutta saahan noita tilattua vaikka ja mistä :(

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 19:13:33

Hyvä juttu! Saahan noita toki muualtakin, mutta jos isoimmat koiratarvikkeiden myyjät eivät niitä enää myy niin varmasti käyttö vähenee.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Ööh 
Päivämäärä:   19.1.22 19:13:49

Lähettäjä.

Päivämäärä19.1.22 19:11:17

Aha. Kiva että joutuu tappamaan koiran jos panta hajoaa.
----
Mitä?

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 19:16:03

Ja ainakin minä tapan. Minunideani eläinten parhaasta ei ole eläinten kierrätys eikä ihmisten parhaasta naapurien rääkkäys eikä minun parhaastani kaikenmaailman viirahtaneiden ahneiden "eläinviestijöiden", koirakuiskaajien" ja "ongrlmakoirankouluttajien" sekä muiden huijatien ja vedättäjien elättäminen. Ei ole eikä tule varaa enkä laittaisi vaikka olisikin.
Täytyy ihmetellä mitä helkkarin eläimelle pahaa hajutonta ilmaa suihkuttavissapannoissa on.

Ihmiset ovat ihan hulluja.

No, pitää pyytää ystäviltä ulkomailta. Paypal on keksitty. Että siitäs saatte, kahjot viherpiiperöfanaatikot :D

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 19:25:40

Ihan niin.

Jos ei voi mistään saada joskus hajoamisen jälkeen uutta pantaa, se on koiralle luoti päähän. Ei siinä minulla ole vaihtoehtoja. En minä voi muuttaa kerrostalo-olosuhteista koskaan mihinkään. En ole sen kuntoinen ja olen sairas, köyhä, yksinäinen ihminen. Minunkin on joskus poistuttava lääkäreihin, labroihin ja jopa muillekin pakollisille asioille, esim äänestämään, vaikken työelämässä olekaan ja muutoin kökötän apuvälineineni ja koirineni kotona. En pääsisi koskaan mihinkään sairauttani koskeviin tapaamisiin tai muille asioille, jollei olisi haukkupantaa. Tai, sitten on koiran kuoltava.

Meitä on täällä muitakin koiranomistajia ja asiakkaita kuin nuoret hullut ja terveet ja rahakkaat ituhipit. Mutta eihän meillä keski-ikäisillä jne saisi teistä nuorista edes olla koiria, koska emme osta Mustia ja Murriä tyhjäksi, harrastuksemme ei koostu loputtomasta uuden koirasälän ostosta, näyttelyistä ja nuorison koiraharrastuksista.

Te nuorethan mielestänne vain osaatte kaiken ja oikein sekä tiedåtte kaiken ja tahdotte väkisin pakottaa KAIKEN omaan muottiinne ettekä näe itse muilla mitään arvoa.

Onneksi on ystäviä ulkomailla ...

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.1.22 19:30:28

Haukunestopanta korjaa oireen, ei syytä.
Koira haukkuu syystä ja pannalla estetään haukku. Koira ei enää uskalla haukkua, mutta edelleen siellä pohjalla on se syy. Pahimmillaan koira on kuin painekattila, kun se ei uskalla purkaa tunnettaan haukkumalla

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Lokki 
Päivämäärä:   19.1.22 19:31:22

"os ei voi mistään saada joskus hajoamisen jälkeen uutta pantaa, se on koiralle luoti päähän. Ei siinä minulla ole vaihtoehtoja. En minä voi muuttaa kerrostalo-olosuhteista koskaan mihinkään. En ole sen kuntoinen ja olen sairas, köyhä, yksinäinen ihminen. "

Koiralle parempi olla kuollut, kuin sinun hoivissasi jos et kerran ymmärrä mitä pahaa noissa pannoissa on.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   19.1.22 19:33:07

"muutoin kökötän apuvälineineni ja koirineni kotona"

No varmaan pitäisi laittaa ne koirat muutenkin pois, eipä ole koiran elämää kököttää sisällä koko aikaa.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: ro 
Päivämäärä:   19.1.22 19:33:22

. Hyvä ratkaisu. Lopeta koira asianmukaisesti (siihen kai sentään on varaa?), äläkä hanki uutta.

Valtaosa koirakodeista on osanneet toimia niin, että koira ei ole eroahdistunut vaan rauhallisesti ja hiljaisesti viettää aikaa kotona yksinkin ollessaan.

"Erilaiset rangaistukseen perustuvat välineet ovat tutkimusten ja nykytiedon perusteella vahingollisia eläimelle ja voivat aiheuttaa pysyviä negatiivisia muutoksia eläimen käyttäytymisessä ja siten aiheuttaa pitkäkestoista tarpeetonta kärsimystä. Lisäksi niiden on osoitettu harvoin toimivan toivotusti ja saavan aikaan pysyvän toivotun muutoksen eläimen käyttäytymisessä, päinvastoin".

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.22 19:35:29

Piste, kuulostat niin sairaalta ettei sinulla kuuluisi olla edes koiria. Jos elämä on noin vaikeaa apuvälineineen ja liikkumattomuusongelmineen, ehkä parempikin luopua koirista. Miten edes pystyt niitä hoitamaan saatika ulkoiluttamaan? Kerran koulutuskin on mahdotonta ja tekosyitä vaan löytyy moisten henkisten kidutusvälineitten käyttöön.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 19:41:14

Aika suurta yksinkertaisuutta osottaa jo se, että luulee ettei pantoja saa enää koko maasta kun muutama valtaliike niiden myymisen lopettaa. Jos ei osaa käyttää muita kauppoja, herää silloinkin epäilys siitä onko kykeneväinen hoitamaan elävää eläintä. Toisaalta jo se, ettei ilmeisesti lähes täysipäiväisesti kotona olevalla ihmisellä ole aikaa eikä kiinnostusta opettaa koiraansa olemaan yksin, kertoo siitä että kannattaisi harkita ennemmin vaikka gerbiiliä.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Oodi 
Päivämäärä:   19.1.22 20:23:24

Ulkomailta saa tilattua. Mikä jippii tämä muka on. Ei oikeastaan mikään. Kohta vaaditaan ettei koirat saa olla 10h yksin ja joudutaan noita kiikuttamaan ituhippien koirapäiväkoteihin missä istuvat perseleveinä ja kiittävät kaiken maailman oikeutta eläimille järjestöä. Koirat voi myydä vain hamppua poltteleville työttömille joille sossu luo hyvät olosuhteet maata kotona ja kusettaa koiransa taka tai etupihalle. Eipä ole yksin eikä hauku.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   19.1.22 20:26:00

Jipii, päästään eroon koirista kaupungeissa! Ei enää haukkuvia hurttia kerrostaloihin ja koiranpaskan määrä vähenee 85%. Kylläpä kesti.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Kyr 
Päivämäärä:   19.1.22 20:28:54

Huh.
Teillä ei kuuluisi olla mitään eläintä. Kammottavaa luettavaa! Koira haukkuu ahdistustaan, ei se haukunestopanta sitä millään tavalla auta vaan lisää ainoastaan teidän koira-raukoille ahdistusta :( Ihan kamalaa, oikeasti.

Jos ei ole rahaa tai aikaa kouluttaa koiralle noin normaalia asiaa, ei oikeasti tällöin eläintä kannata edes pitää.
Jokainen koira ja eläin ansaitsisi saada oikeunmukaista kohtelua ja koulutusta.
Haukunestopanta sitä ei ole millään tavalla. Ainoastaan valtavan epäreilu.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 20:39:44

Koira voi haukkua myös vahtihaukkua, innostusta jne., ei se aina ahdistusta ole. Mutta näihinkin on miljoona kertaa tehokkaampia ja eläinystävällisempiä toimintatapoja kuin joku haukunestopanta.

Ja ei, ei koiran kuulu olla myöskään 10h putkeen yksin 5pv viikossa. Minä asun koirieni kanssa keskenäni, käyn töissä, koirat eivät käy missään päiväkotipiiperryksissä mutta koska olen koiria ottanut pidän myös huolen siitä etten ole mitään 10h pätkiä poissa. Toisaalta yksinyksin nuo eivät ole juuri koskaan, onhan niillä toisensa.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   19.1.22 20:43:28

Jipii, päästään eroon koirista kaupungeissa! Ei enää haukkuvia hurttia kerrostaloihin ja koiranpaskan määrä vähenee 85%. Kylläpä kesti.

- koirat pitäisikin kieltää kaupungeissa poislukien opaskoirat, palveluskoirat.
Suomessa on 700 000 rakkia ja suurin osa ihan tarpeettomia.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   19.1.22 20:44:11

Moraaliposeerausta ja hyvesingnalointia.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.22 21:38:23

”Kohta vaaditaan ettei koirat saa olla 10h yksin”

Tämän saisi kirjata lakiin! Yksikään koira ei saisi nököttä asunnossa yksin 10 h työpäiviä, ja pahimmillaan vielä senkin jälkeen kun omistaja huitelee ties missä menoissaan. Koira ei ole jokamiehenoikeus.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Niinkö 
Päivämäärä:   19.1.22 21:51:43

Oman koiran kanssa oli kauhea ongelma kun kaikki naapurin koirat räksyttää pihassa- joka kerta kun menet koirasi kanssa ulos niin haukkuherkkänä rotuna räksyttää jatkuvasti ja joutuu komentamaan. En voinut pitää omaa koiraa ollenkaan pihassa ilman valvontaa koska muuten olisi vaan räksyttänyt siellä. Mietin silloin tuota pantaa ja en tiedä miksi se olisi niin paha asia. Ei koira siitä kärsi kun sillon kun räksyttää. Onneksi muutettiin niin nyt ei ole joka helkkarin naapurilla räksyttävää koiraa pihassa. Mielestäni tähän ongelmaan pitäisi puuttua enemmänkin ettei jokaisen omakotitalon pihassa ole räksyttävää saksanpaimenkoiraa

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   19.1.22 21:55:25

Lähettäjä: Juu
Päivämäärä: 19.1.22 20:43:28

Jipii, päästään eroon koirista kaupungeissa! Ei enää haukkuvia hurttia kerrostaloihin ja koiranpaskan määrä vähenee 85%. Kylläpä kesti.

- koirat pitäisikin kieltää kaupungeissa poislukien opaskoirat, palveluskoirat.
Suomessa on 700 000 rakkia ja suurin osa ihan tarpeettomia.

Kannatetaan!

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   19.1.22 22:07:44

Onhan se huvittavaa että nykyään koirien oikeudet alkaa mennä jos ihmisten hyvinvoinnin ohi. Tarkoitan siis esim. naapureita. En ole koiraihminen mutta suhtaudun hieman epäilyksellä että saako muka ihan jokaiselta koiralta kitkettyä haukkumisen pois? Jotkut roduthan on sellaisia että ne haukkuu joka risahdukselle. Ei sen haukun tarvi olla 8h kestävää ahdistusulvontaa vaan ne haukkukohtaukset syystä X kymmeniä kertoja päivässä on melkoista rääkkiä muille ihmisille.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.1.22 22:16:50

”LähettäjäX
Päivämäärä19.1.22 21:55:25

Lähettäjä: Juu
Päivämäärä: 19.1.22 20:43:28

Jipii, päästään eroon koirista kaupungeissa! Ei enää haukkuvia hurttia kerrostaloihin ja koiranpaskan määrä vähenee 85%. Kylläpä kesti.

- koirat pitäisikin kieltää kaupungeissa poislukien opaskoirat, palveluskoirat.
Suomessa on 700 000 rakkia ja suurin osa ihan tarpeettomia.

Kannatetaan!”

Tämä!

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Saruman 
Päivämäärä:   19.1.22 22:17:07

"En minä voi muuttaa kerrostalo-olosuhteista koskaan mihinkään. En ole sen kuntoinen ja olen sairas, köyhä, yksinäinen ihminen. Minunkin on joskus poistuttava lääkäreihin, labroihin ja jopa muillekin pakollisille asioille, esim äänestämään, vaikken työelämässä olekaan ja muutoin kökötän apuvälineineni ja koirineni kotona. En pääsisi koskaan mihinkään sairauttani koskeviin tapaamisiin tai muille asioille, jollei olisi haukkupantaa. Tai, sitten on koiran kuoltava."

Se sun koirasi voisi haukkua vähemmän, jos tarjoaisit sille enemmän liikuntaa/aktivointia (ulkona). Just saying.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 22:21:22

"Oman koiran kanssa oli kauhea ongelma kun kaikki naapurin koirat räksyttää pihassa- joka kerta kun menet koirasi kanssa ulos niin haukkuherkkänä rotuna räksyttää jatkuvasti ja joutuu komentamaan. En voinut pitää omaa koiraa ollenkaan pihassa ilman valvontaa koska muuten olisi vaan räksyttänyt siellä. Mietin silloin tuota pantaa ja en tiedä miksi se olisi niin paha asia. Ei koira siitä kärsi kun sillon kun räksyttää. Onneksi muutettiin niin nyt ei ole joka helkkarin naapurilla räksyttävää koiraa pihassa. Mielestäni tähän ongelmaan pitäisi puuttua enemmänkin ettei jokaisen omakotitalon pihassa ole räksyttävää saksanpaimenkoiraa"

Eli muut koirat olisivat saaneet haukkua, mutta oma koirasi olisi saanut rangaistuksen aina purkaessaan kiihtymystä jota tämä aiheuttaa? Silloin se olisi kerännyt sitä kiihtymystä aina vaan enemmän ja enemmän sisälleen ja ikuisesti ei tavaraa kattilaan mahdu.

Sen koiran voi opettaa ihan positiivisin menetelmin olemaan hiljaa vaikka muut koirat haukkuisivatkin. Toki se vaatii suuremman vaivan kuin pannan laittaminen kaulaan, mutta se tuo myös varmemmin halutun tuloksen. Ja silloin koirallakin voi olla hyvä olo vaikka muut koirat haukkuisivatkin.

Se on kyllä totta, että jokainen voisi hoitaa oman tonttinsa ja pitää sen koiransa hiljaisena. Satunnainen haukkuminen on ihan ok, mutta jatkuva räksytys ei todellakaan. Mutta ihmisten koulutustavat on mitä on. Vanhempien naapurissa asui 6 vuotta koira joka haukkui ollessaan yksin ulkona. Tämän kuuden vuoden aikana omistajansa eivät oppineet, että se koiralle karjuminen ei auta asiaa, vaikka he harrastivat sitä joka ikinen päivä. Kertaakaan heille ei kai tullut mieleen, että voisi kokeilla jotain muutakin tapaa... Sama kyllä remmirähjissäkin, kummasti vuodesta toiseen samat omistajat jatkavat sitä kieltolinjaansa eivätkä vaida taktiikkaa vaikka luulisi heidän itsekin huomaavan ettei mikään nykyisellä keinolla muutu.

Ja ei, haukkumista ei yleensä saa kitkettyä kokonaan pois eikä tarvitsekaan. Mutta kyllä ihan joka ikisen koiran saa opetettua olemaan suurimman osan ajasta hiljaa. Olettaen, että koiralle tarjotaan myös riittävästi tekemistä sen kouluttamisen lisäksi. Jos näitä ei jaksa tehdä ei joko ota koiraa tai muuttaa keskelle korpea jossa se haukkuminen ei häiritse muita.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   19.1.22 22:24:27

Joka kerta kun avaatte suunne ja meinaatte päästää ääntä, joku ryntää suihkimaan päin näköä. Kivaa? Reilua? Ja kaikki tämä sen vuoksi ettei se suihkiva taho viitsi saatika osaa opettaa teitä.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   19.1.22 23:00:25

"Ja ei, ei koiran kuulu olla myöskään 10h putkeen yksin 5pv viikossa. Minä asun koirieni kanssa keskenäni, käyn töissä"

Koira ei erota onko se yksin 8,5h vai 10h

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.1.22 23:09:29

"Koira ei erota onko se yksin 8,5h vai 10h"

Mutta koira erottaa onko sillä työpäivän jälkeen seuraa ja tekemistä 6h vai 4h ennen nukkumaanmenoa. Pissahädänkin määrää voi vajaa parituntinen lisätä jo aika paljon.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.1.22 11:06:35

Mä en ota itselleni koiraa syystä että mulla on pitkiä työpäiviä. Tai siis joutuisi olemaan yksin noin 9 tuntia päivässä

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Sintti 
Päivämäärä:   20.1.22 11:19:49

"Onhan se huvittavaa että nykyään koirien oikeudet alkaa mennä jos ihmisten hyvinvoinnin ohi. Tarkoitan siis esim. naapureita. En ole koiraihminen mutta suhtaudun hieman epäilyksellä että saako muka ihan jokaiselta koiralta kitkettyä haukkumisen pois? Jotkut roduthan on sellaisia että ne haukkuu joka risahdukselle. Ei sen haukun tarvi olla 8h kestävää ahdistusulvontaa vaan ne haukkukohtaukset syystä X kymmeniä kertoja päivässä on melkoista rääkkiä muille ihmisille."

Fiksu ihminen ei hommaa kerrostaloasuntoon lähtökohtaisesti haukkuherkkää rotua ja panostaa rodusta huolimatta alusta asti koiralle rauhallisen ja stressittömän yksinolon OPETTELU. Koiralle on melko luonnotonta olla yksin mutta koiran kuin koiran saa kyllä siihen opetettua jos osataan edetä koiralle sopivaan tahtiin ja järkevästi.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   20.1.22 11:27:12

Suomessako on sallittu 10 h yksinolo koiralle?! Asun Ruotsissa ja täällä on 5 h maksimi mikä on paljon järkevämpi määrä. 10 h on todella pitkä aika.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   20.1.22 11:31:00

"Onhan se huvittavaa että nykyään koirien oikeudet alkaa mennä jos ihmisten hyvinvoinnin ohi. Tarkoitan siis esim. naapureita. En ole koiraihminen mutta suhtaudun hieman epäilyksellä että saako muka ihan jokaiselta koiralta kitkettyä haukkumisen pois? Jotkut roduthan on sellaisia että ne haukkuu joka risahdukselle. Ei sen haukun tarvi olla 8h kestävää ahdistusulvontaa vaan ne haukkukohtaukset syystä X kymmeniä kertoja päivässä on melkoista rääkkiä muille ihmisille."

No ei välttämättä täysin saa koulutettua haukkumista pois. Kuten yllä jo mainittiin, haukkuminen voi olla niin ahdistusta, pelkoa, innostusta, reviirin puolustamista... Jatkuvalle haukkumiselle pitää tehdä jotain, mutta totta kai lähes jokainen koira haukahtelee joskus.

Jos taas satunnaista haukahtelua ei kestä, niin miksi h*lvetissä pitäisi hankkia koira etenkään kerrostaloon?

Newsflash: koirat haukkuu joskus, koirat saattaa tuhota tavaroita, koirat tuo kuraa sisään, koirista voi irrota karvaa ja koirien koulutus on usein vaativaa. Jos joku koiran perusominaisuuksista tai lajityypillisen käyttäytymisen muodoista on sietämätön ajatus, niin ei varmaan kannata hankkia sitä koiraa. Kenenkään ei onneksi ole pakko. Miettisipä ihmiset edes vähän, millainen hankinta elävä eläin on ja onko itsellä aikaa ja taitoa sille eläimelle.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Lokki 
Päivämäärä:   20.1.22 12:02:39

"Onhan se huvittavaa että nykyään koirien oikeudet alkaa mennä jos ihmisten hyvinvoinnin ohi. Tarkoitan siis esim. naapureita."

Ei se ihmisen hyvinvointi ole yhtään sen arvokkaampaa, kuin koiran hyvinvointi. Kyse ei ole mistään koiran "oikeudesta" haukkua, vaan siitä, että koira haukkuu sille tärkeästä syystä, joka voi olla esim. pelkoa tai ahdistusta.
Jos hakkuminen estetään haukunestopannoilla, se on koiran kaltoinkohtelua ja se on pois koiran hyvinvoinnista. Se ei poista syytä, miksi koiralla on tarve haukkua vaan pelkästään oireen, jolloin tilanne koiran kannalta vain pahenee

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Iso-D 
Päivämäärä:   20.1.22 13:24:18

Noihin haluttiin puuttua, vielä on vehkeitä jäljellä, kuten nämä vedonestovaljaat, kuonopannat ja noutajataluttimet jne...

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   20.1.22 13:47:17

juu ja sähköpannat ja piikkipannat ihan käytössä.

No, tämä nyt ei ihan tähän liity kun meillä ei noista haukunestopannoista edes ollut apua kun vaivana ulvominen, mutta itsellä aina harmittaa nämä kommentit kuinka ihmiset ei osaa kouluttaa yksinoloon jne. Omalta osaltani voin ainakin sanoa että olen kokeillut ihan kaikkea mitä olen vaan keksinyt auttaakseni omaa eroahdistunutta. Mutta... no se on eroahdistustunut ja ulvoo edelleen.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   20.1.22 14:00:55

Huh taas millasta porukkaa.
MINÄ!! MINUN oikeus
MINUN ei tarvitse kouluttaa koiraa eikä ratkoa sen tuomia ongelmia.
MINÄ MINÄ
Sairasta.
Kiitos ja näkemiin.
Todistitte taas, kuinka sadistinen ihminen on.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: HF 
Päivämäärä:   21.1.22 08:19:49

"mutta itsellä aina harmittaa nämä kommentit kuinka ihmiset ei osaa kouluttaa yksinoloon jne. Omalta osaltani voin ainakin sanoa että olen kokeillut ihan kaikkea mitä olen vaan keksinyt auttaakseni omaa eroahdistunutta. Mutta... no se on eroahdistustunut ja ulvoo edelleen."

Aivan. Itse olen myös kokeillut haukkuvan koiran kanssa kaikki mieleen tulleet konstit (TV ja radio auki, herkkuja, leluja, häkissä, ilman häkkiä, aktivointia, liikuntaa, rauhoittumista jne. jne.), mutta ei siitä ole mitään hyötyä. Ilman haukunestopantaa se haukkuisi, kun ovi sulkeutuu takanani. Ja koska en halua saada häätöä, haukunestopanta pysyy. Olen kysynyt jo aikaisemmassa keskustelussa, että miten tähän yksinoloon sitten pitäisi kouluttaa, mutta vastauksia ei ole yllättäen tullut...

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Vo 
Päivämäärä:   21.1.22 08:28:28

Sanat ihmiset luultavasti barraavat myös hevosiaan. "Itsepähän kolautti, oppiipahan olemaan kun kärsii siitä"

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: HF 
Päivämäärä:   21.1.22 11:38:07

Kertokaa nyt ihmeessä, että miten se koulutus yksinoloon tapahtuu, kun esim. TV ja radio auki, herkkuja, leluja, häkissä, ilman häkkiä, aktivointia, liikuntaa, rauhoittumista on jo kokeiltu ja pennusta alkaen jätetty yksin ensin vähäksi aikaa, sitten pidennetty. Mutta haukkuu vain.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   21.1.22 11:42:39

ymmärrän pointin ettei rangaistukseen perustuva koulutus ole hyvä, mutta miten haukkupannasta nyt varsinaisesti kärsitään?

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.1.22 11:47:34

Ulkomailta niitä saa tilattua kuten ennenkin..

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Valpuri 
Päivämäärä:   21.1.22 11:59:55

Miksi se koira pitää ylipäätään ottaa sinne kerrostaloon haukkumaan? Ei sellainen lähtökohtaisesti ole mikään koiran paikka, paitsi ehkä jonkun pienen tissinvälikoiran.

Suosittelen ottamaan yhteyttä käytösongelmiin perehtyneisiin eläinlääkäreihin, jotka voivat tarvittaessa määrätä koulutuksen ALKUUN lääkkeitä TUKEMAAN kouluttamista.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: HF 
Päivämäärä:   21.1.22 12:17:33

No, meillä ei enää ongelma, koska haukunestopanta toimii...

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Tämä 
Päivämäärä:   21.1.22 12:18:16

Miksi se koira pitää ylipäätään ottaa sinne kerrostaloon haukkumaan? Ei sellainen lähtökohtaisesti ole mikään koiran paikka, paitsi ehkä jonkun pienen tissinvälikoiran.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: HF 
Päivämäärä:   21.1.22 12:45:34

Pikkukoiratko ei hauku...? :'D :'D

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   21.1.22 12:49:50

Tämä: no, kerrostaloissa sattuu olemaan ihmisiä, jotka käyvät tahallaan ovea paukuttamassa jne, jotta saavat koirat haukkumaan..

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.1.22 12:53:26

No on haukkuherkkiä rotuja ja sitten on hiljaisia. Kerrostaloon ei lähtökohtaisesti kannata hankkia haukkuherkkää tai esim. hyvin vahtiviettistä rotua. Maalaisjärki...

Jos taas koira on koko elämänsä ollut eroahdistunut ja stressaantunut yksin jäädessään, vaikka sitä on yritetty opettaa pitkäjänteisesti oikeilla tekniikoilla usean ammattilaisen toimesta, niin koiralla on luultavasti hermoissa sen verran vikaa, että on fiksumpaa päästää se päiviltään.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Unpopular opinion 
Päivämäärä:   21.1.22 13:21:11

OKT-talossa tarvetta haukunestopannalle ei enää ole, mutta kerrostalossa todellakin oli! Eikä kyse ollut mistään jatkuvasta haukkumisesta, vaan siitä, että koira raportoi postinkantajan, muut rapussa liikkujat, ikkunasta ulkona näkemänsä oravat jne. Jos olin kotona, kielto riitti. Jos olin töissä, yötöistä palannut naapurini kertoi, että tuli taas raportit rapun liikkeistä.. Pannan kanssa jäi raportit suorittamatta, muuten koirat näytti viettävän aikaansa aivan normaalisti (riistakameralla kytistelin.)

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Mietitäämpäs 
Päivämäärä:   21.1.22 13:23:00

"Koira haukkuu syystä ja pannalla estetään haukku. Koira ei enää uskalla haukkua, mutta edelleen siellä pohjalla on se syy. Pahimmillaan koira on kuin painekattila, kun se ei uskalla purkaa tunnettaan haukkumalla"

Koira, hevonen, ihminen tekee paljon asioita syystä, ainakin omasta mielestään. Koiralle, hevoselle, ihmiselle joudutaan joskus aiheuttamaan epämukavaa oloa jotta toiminta ohjautuu oikein.

Hevoselle se on satula, joka aiheuttaa painetta kun ihminen haluaa sillä ratsastaa, ihmiselle se on työssäkäynti jotta saa rahaa ja voi elää, koiralle se voi olla sirtuunapanta joka suihkaisee jotta koira oppii olemaan hiljaa tietyissä tilanteissa. Vedonestovaljaat sunmuut, oikeastaan koko kaulapanta ja remmi kuuluu samaan kategoriaan. Ne aiheuttaa jossain vaiheessa sille koiralle epämukavaa oloa.

Tää on just niin tekopyhää kaksinaismoralismia kuin olla ja voi.

Ja hevosihmiset, mikä erottaa sähköaidan vaikka sirtuunapannasta? Annatte aidan kautta hevosillenne sähköiskuja? Sekö on ok?

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 13:26:12

Onhan se koiralle aika karua elämää, jos 8-10h sen jokaisesta arkipäivästä on paniikkikohtauksen omaista tilaa jonka eroahdistus aiheuttaa. Mutta silti moni omistaja välittää vain ja ainoastaan siitä haukkumisesta eikä ollenkaan tunteesta sen takana, ja siinä kohdassa he näkevät haukunestopannan ratkaisuna.

Vaikka oikeastihan kaikki yksinolot haukkuvan koiran paikka ei ole missään, missä se joutuu olemaan yksin, jos ongelmaa ei saa koulutuksella ratkaistua. Lopetuskin on armollisempi kuin tuntikausien päivittäinen paniikki.

Asumismuodolla sinänsä ei ole kovinkaan suurta merkitystä koiran hyvinvoinnin kannalta, poislukien jotkut laumikset ja arktiset. Mulla on kelpieitä kerrostalossa, vietetään n. puolet vuodesta mökillä maalla. Saman verran saavat liikuntaa ja tekemistä molemmissa paikoissa, ja molemmissa paikoissa sisätila on se paikka jossa levätään ja rentoudutaan. Ei sillä niille ole väliä asuuko samassa rakennuksessa muitakin vai ei eikä niitä kiinnosta montako neliötä tässä on, sohva riittää niille varsin hyvin :D

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   21.1.22 13:32:01

Ei oo ollu tähänkään asti. Hurraa.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   21.1.22 13:35:23

Täällä kaikki vaan jauhaa eroahdistuksesta ja se on totta kai pitää pyrkiä hoitamaan pois muutenkin kuin vain sitruunapannalla. Mutta läheskään kaikki koirat ei hauku vain ahdistuksen takia, vaan tosiaan raportoivat joka risauksesta. Sellaista on hankala muuttaa olosuhteisiin vaikuttamalla ja joskus nyt vaan sellaiset haukkuherkätkin koirat päätyvät asumaan kerros/rivitaloon. Toistuvat raivokkaat haukkukohtaukset eivät ehkä ole kitkettävissä pois muuta kuin pannalla. On kohtuutonta vaatia että naapurissa joku yötyöläinen/etätyöläinen/eläkeläinen/kotiäiti tms. joutuu kuuntelemaan haukkumista joka kerta kun joku kävelee oven ohi tai harakka hyppii pihalla

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: wag 
Päivämäärä:   21.1.22 13:42:32

Mä oon samaa mieltä että jos eroahdistuneelle koiralle vaan laitetaan laastari eli sitruunapanta niin ei se korjaa sitä luunmurtumaa eli eroahdistusta. Ehkä se koira ei ääntele mutta on sitten ne kaikki yksinolot paniikissa tai hyvinhyvin ahdistunut.

Onko esim HF:n koiraa jotenkin koulutettu vai vaan jätetty televisiota päälle ja suljettu häkkiin ja todettu ettei se osaa olla yksin? Eihän internetissä kukaan voi ilman mitään taustatietoja kertoa miten jotain koiraa tulee kouluttaa mutta tuollaisen koiran kanssa varmasti tulee koulutuksen kanssa lähteä aivan alusta ja ehkä käyttää lääkkeitäkin tukena. Varmasti kouluttajan käyttö apuna olisi järkevää.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: jj 
Päivämäärä:   21.1.22 14:05:16

"Jos taas koira on koko elämänsä ollut eroahdistunut ja stressaantunut yksin jäädessään, vaikka sitä on yritetty opettaa pitkäjänteisesti oikeilla tekniikoilla usean ammattilaisen toimesta, niin koiralla on luultavasti hermoissa sen verran vikaa, että on fiksumpaa päästää se päiviltään."

Luulitko että toi nyt on joku uutinen että on hermoissa vikaa?? Jestas, päivänselvä asia. Mutta ei tarvi päästää päiviltä kun on keinoja, kuten sitruunapanta.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: max 
Päivämäärä:   21.1.22 14:59:26

Moni sanoo, että on tehnyt sitä ja tätä lopettaakseen haukun, mutteivat ne ole auttaneet. Vain sitruuna- tms panta auttaa. On siis kokeiltu, auttaako asiaa jos koiralle jättää radion, sulkee sen häkkiin, antaa luita/kongeja jne. Nämä eivät ole opettamista, vaan olosuhteiden muutoksia. Seuraavana valitetaan että miksette sitten neuvo, mitä kuuluu tehdä. Tässä tulee se neuvo:
https://www.elaintenkouluttajat.com/kouluttajat/
Me emme anonyymeinä täällä netissä voida auttaa, koska jokainen koira on yksilö ja syyt haukulle voivat poiketa toisistaan isostikin. Suosittelen tutustumaan listaan kouluttajista, niin eiköhän kaikille joku apu löydy. Mutta älkää kuvitelkokaan, että se haukku loppuisi kerrasta. Uusien asioiden opiskelu ottaa aikaa ja vaatii ihmiseltä välillä paljonkin panostusta asiaan.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   21.1.22 15:14:55

Ja hevosihmiset, mikä erottaa sähköaidan vaikka sirtuunapannasta? Annatte aidan kautta hevosillenne sähköiskuja? Sekö on ok?

-tottakai on ok. Sitä kun eläin käy kerran kokeilemassa "tsyk" niin tietää missä on tarhan/laitumen rajat.

ps, en ole koiraihmisiä ja minulle on aivan yks hailee onko koirilla jotain sitruuna, applesiini, tai etikkapantoja.....

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.1.22 15:24:35

Mulla on koira joka reagoi voimakkaasti, ääniin haukkumalla. Mitä enemmän haukku, sitä enemmän keräsi kierroksia. Kun haukunestopannalla "estettiin" koiran haukkuminen, kierrolsia ei noussu ja pystyi olemaan rennosti kotona.
Mitä pahaa tässä on?

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Mietitäämpäs 
Päivämäärä:   21.1.22 16:05:34

:) Se on kyllä prosenteissa joille riittää kerta kokeilua sähköaidasta. Kyllä ne käy silloin tällöin itseään muistuttamassa asiasta ja saavat sähköä "tsyk". Ylipäätään hevosen liikkumatilan rajaaminen niin pieniin aitauksiin joissa niitä pidetään, on hyvin kyseenalaista ja vielä sähköllä.

Ok laittaa rautaa suuhun ja "ohjata" suusta?! Paineherkälle hevoselle jatkuvaa painetta laittamalla satula ja kiipeätte sinne sen siron 80kg istumaan ja hevosen on se vain siedettävä? Voiko enää enempää hurskastella.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   21.1.22 16:06:31

... Kyllä sä oot paha koska namittajat on niin päättäneet, viis sun koirasta yksilönä.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   21.1.22 16:14:37

Ne hevoset todellakin ymmärtävät sähköaidat. Eivät "unohda". Meillä on jopa poni, joka osaa tunnustella onko sähkö päällä laitumella. Se laittaa turpansa aivan aitanauhan viereen ja ilmeisesti jotenkin karvojen välityksellä tuntee onko sähkö päällä vai ei. Jos ei ole, syö ihan tyytyväisenä aitaan koskien ruohoa aidan alta. Ei silti tule läpi ikinä.

Kuolainten käyttöön suhtaudun ristiriitaisesti. Ymmärrän käytön turvavarusteena ja hyväksyn käytön taitavilla ratsastajilla. Sen sijaan aloittelijoilla ja lapsilla tekee välillä pahaa katsoa kun hytkytään ja kädet heiluvat.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: XX 
Päivämäärä:   21.1.22 16:21:21

1) Kannattaa sulkea verhot ja ikkunat siellä asunnossa - jos kerran reagoi oravien menoon
2) Kannattaa sulkea koira omaan huoneeseensa, joka on kauimpana tuosta ulko-ovesta ja sinne virikkeet + radio päälle >> jos kerran reagoi posteljooniin ja rapun ääniin! Ihmettelen edelleenkin miten posti kulkee rapussa, missään muualla maailmassa näin ei ole vaan pitää itse hakea postit sieltä alhaalta - ihmettelen kuinka kauan posti jaksaa tuollaistakin
3) Koulutus, koulutus, koulutus.
4) Syyn etsiminen; et voi tietää miksi koira haukkuu jos et tutki sitä! Ota videokuvaus avuksi, mitä koira tekee kun jää yksin, mihin asioihin reagoi. Hoida koiran ahdistus > miksi ahdistunut?
5) Älä ota koiraa, jos et ole valmis siihen sitoutumaan (sisältäen koulutus). Harkitse tarkkaan koiran ottoa kerrostaloon, mielummin kissa/hamsteri jos täytyy joku eläin olla. Muista että koirat maksavat PALJON, eläimen pito ei ole kansalaisoikeus!!!!
6) Hoida itsesi kuntoon (!!!) Et voi huolehtia eläimestä, jos et pysty huolehtimaan itsestäsi ensin.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   21.1.22 21:43:53

Ylipäätään hevosen liikkumatilan rajaaminen niin pieniin aitauksiin joissa niitä pidetään, on hyvin kyseenalaista ja vielä sähköllä

- älä huoli mun kahdella hevosella oli 2 ha laidunta/ tarhaa.
En ole epäeettisen kaupunkihevosen tai kerrostalokoiran pitäjä.

T. tsyk

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Ihan mielenkiinnos 
Päivämäärä:   21.1.22 21:46:44

Kyse ei ole mistään koiran "oikeudesta" haukkua, vaan siitä, että koira haukkuu sille tärkeästä syystä, joka voi olla esim. pelkoa tai ahdistusta.

- voisi kysyä miksi koiraa pidetään oloissa jotka aiheuttavat sille pelkoa ja ahdistusta?

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 21:58:42

Tiesittekö että koira voi haukkua myös muistakin syistä kuin pelosta ja ahdistuksesta?

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.1.22 22:33:11

En jaksanut lukea kaikkia viestejä . Mutta lopettakaa ihmeessä koiranne te ketkä ette vaivaudu opettamaan koirianne ja tarjoamaan niille turvallisen kodin. Koira ei kärsi lopetuksesta, mutta ääliöomistajasta kyllä..Ette ansaitse mitään eläintä!

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.1.22 22:51:16

Meillä on ollut joskus koiralla sitruunapanta käytössä. Ei ollut mielestäni mikään rääkkäävä panta. Koira haukkui välillä ns. huvikseen, esim. auto oli eri paikassa niin haukkui sille. Pantaa käytettiin muutama päivä ja loppui tyhjän haukkuminen.
Oikeille asioille sai haukkua ja haukkuikin tuon jälkeen, mutta se turha huutaminen loppui. Koiran kanssa myös lenkkeiltiin ja sitä aktivoitiin muuten eli ei ollut pihan perässä häkissä 24/7, eikä häkki kyllä ollut missään perällä.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Ai kauhee 
Päivämäärä:   21.1.22 23:12:50

Meillä pari koiraa, kun joku tulee portaat ylös ulko-ovelle, kahden oven takana niin meillä koirat rupeaa haukkumaan. Jos vielä joku erehtyy soittaa ovikelloa niin sitten on bileet pystyssä. Mutta asumme okt mutta jos asuisimme kt niin varmasti jokainen ääni aiheuttaisi haukkumista. Eli ainoa vaihtoehto olisi sitruuna panta. Nyt korotamme ääntä jos haukkuvat kun ollaan kotona mistä ei paljoa ole hyötyä. Toisaalta pysyy varkaat poissa ku täällä 2 30cm koiraa vahtimassa kotia:)

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Kingston 
Päivämäärä:   21.1.22 23:17:30

FAKTA:
Koirat haukkuvat. Syystä tai toisesta. Se on heidän "äänensä".

EN KESTÄ KOIRANI HAUKUNTAA - MITÄ TEHDÄ?
Tämä olisi pitänyt miettiä ennenkuin koira hankittiin talouteen. Fakta on se, että koirat haukkuvat. Jos olisit miettinyt tätä asiaa ENNEN koiran hankintaa, olisit päässyt helpommalla - virhe on yksin SINUN. Sinun olisi pitänyt hankkia mielummin joku haukkumaton eläin - kissa, kalat, kani tms TAI jättää lemmikit hankkimatta kokonaan. NYT eläin kärsii SINUN mukavuudenhalustasi ja siitä että olet itsekkäästi hankkinut koiran.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Ai kauhee 
Päivämäärä:   21.1.22 23:32:29

Jatkan vielä, meillä koirat ei välitä vaikka lähdemme kotoa pois. Makoilevat sohvalla ja katsovat ikkunasta ulos. Mutta jos ulkona näkyy koiria tai muita luonnon eläimiä niin varmasti haukkuvat. Pentuna eivät juurikaan haukkuneet, mutta hyvin pitävät vahtia jos ulkoa kuuluu ääniä.
Mutta itse en todellakaan jaksaisi pitää koiria kerrostalossa, tästä syystä meillä on aina ollut koiria Mutta en ole koskaan asunut kt.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   22.1.22 06:43:24

Miksi ylipäätään hankitaan koiria jotka rodultaan ovat epäsopivia omistajansa olosuhteisiin. Ihan turha taivastella koulutuksen metkityksesyä, kun koira ei vielä 4 vuotiaanakaan pysy omistajansa hallinnassa, hyökkii ihmisiä tai toisia koiria kohden, haukkuu olemattomia.
Näillä ituhipeillä kaikenmaailma staffeja rotikoita ym. Hankkusivat koiria jotka eivät niin perusta liikunnasta ja viihtyvät sisätiloissa. Auttaisiko jos kennelliitto määrittäisi selkeäsanaisesti koiran käyttötarkoituksen ja mihin sitä ei ainakaan suositella.

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: Jokunen 
Päivämäärä:   22.1.22 09:03:23

Mulla oli joskus koira joka haukkui yksinollessaan. Ostin haukunestopannan niin ilmeisesti tälle koiralle se oli palkinto. Ekan päivän jälkeen asunto tuoksui mukavan sitruunaiselta. Koira oli haukkua louskutellu koko säiliön tyhjäksi. Seuraavana päivänä kun laitoin pantaa koiralle, se meni ihan riemukierroksille, haukku ja ulvahteli. Ei ihan toiminu oletetusti..

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: räyh 
Päivämäärä:   22.1.22 09:47:06

Meidän koirat saa haukkua ihan vapaasti ja nytpähän naapuritkin tietää ettei niille aiheuteta epämukavia oloja pannoilla vaan saavat ilmaista itseään vapaasti! ♥

  Re: Ei enää haukunestopantoja! Hurraa!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.22 15:29:22

"Meillä pari koiraa, kun joku tulee portaat ylös ulko-ovelle, kahden oven takana niin meillä koirat rupeaa haukkumaan. Jos vielä joku erehtyy soittaa ovikelloa niin sitten on bileet pystyssä. Mutta asumme okt mutta jos asuisimme kt niin varmasti jokainen ääni aiheuttaisi haukkumista. Eli ainoa vaihtoehto olisi sitruuna panta. Nyt korotamme ääntä jos haukkuvat kun ollaan kotona mistä ei paljoa ole hyötyä. Toisaalta pysyy varkaat poissa ku täällä 2 30cm koiraa vahtimassa kotia:)"

Kaikki ne sitä koiria ottavatkin... Se, että korotat ääntä kun koirat haukkuvat ei todellakaan auta vaan se usein nimenomaan yllyttää niitä haukkumaan lisää :D

Tapauksessanne koulutus olisi avainsana. Mutta ilmeisesti olet liian kädetön edes keksimään miten sen voisi hoitaa. Huutaminen ei ole oikea vastaus tähän asiaan.

Monissa sitruunapannoissa sun muissa vielä sekin ongelma, että koko koirajengi saa rangaistuksen jos yksi koira haukkuu. Reilua?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.