Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   16.1.22 23:18:23

Itse mokasin töissä enkä millään pääse asian yli.Onko muilla vastaavaa?

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Sökö 
Päivämäärä:   16.1.22 23:24:04

Mä tein moottorin vaihtokaupat joista olisi voinut tulla firmalle noin 10t rahaa, sen sijaan tulikin lähes 15t tappiota.. V*tutti, hävetti ja itketti, mutta pomo lohdutti sanoen että noin ois voinu käydä muillekin, aina ei mee ku elokuvissa. En tehnyt toiste samaa virhettä.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: *_* 
Päivämäärä:   16.1.22 23:24:23

Mokasin erään projektin kanssa. Maksoi työnantajalle noin puoli miljoonaa. Sain kaadettua taloudellisen vahingon pääosin eteenpäin, mutta ilman mokaa työnantajani olisi tehnyt sen verran enemmän voittoa.

En joutunut selittelemään asiaa enempää, vain sen tasoiteltua projektin raportoinnissa.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Maalari 
Päivämäärä:   16.1.22 23:32:02

Piti oikein miettiä, ei ehkä kauhean suurta mokaa, mutta pari vuotta sitten maalattiin ylitöinä viikonloppuna 10 huonetta, luovutus olisi, ollut seuraavana keskiviikkona (pohja +pinta). Maanantaina asiakas tuli sitten katsomaan vähän työntekoa ja totesi vain, että väärät on värit. Siitä kiireellä sitten uudet maalit ja seiniin, saatiin onneksi viime tinkaan ajoissa tehtyä.

Nyt alkutalvesta kun pakkaset iski kovin, ei tajuttu siirtää maalipurkkeja ja sieltä sitten jäätyi mukavasti melkeen 10 kpl 18 litran maalipönikkää, jotka sai kiikuttaa lavalle.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   16.1.22 23:32:26

Jääkö vaivaamaan pitkäksi aikaa?Pakitin K-autolla puuhun vaikka vuoden ajan säännöllisesti käynyt pihassa.Peltiä menee vaihtoon ..

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Maalari 
Päivämäärä:   16.1.22 23:33:21

No joo, nyt kun luki muiden mokia niin omat olikin ihan pikkujuttuja... :D

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: €€€ 
Päivämäärä:   17.1.22 00:39:00

Viitisen tonnia muistaakseni. Olin yksin töissä ja väsyneenä unohdin yhden laitteen päälle lähtiessäni kotiin, se oli sit käynyt koko yön kuivana ja aamulla entinen.

Ei ole minun alalla edes kovin iso summa, en ole vielä päässyt kymppitonneihin toisin kuin monet muut :)

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: jopa 
Päivämäärä:   17.1.22 00:41:33

Kysykääpä samaa vaikka lääkäreiltä tai sosiaalipuolen työntekijöiltä.. Puhutaan jo hengistä. Ei mitään verrattuna rahaan..

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   17.1.22 00:54:40

Jotain 50000 dollaria. Tehtiin toisen osaston johtajan kanssa päätös tilata tiettyä kallista komponenttia varastoon seuraavan puolen vuoden tarpeisiin. Tuli huomattavasti halvemmaksi tilata juuri silloin ja iso määrä, kuin pieniä määriä tulevaisuudessa. Asiakas lopetti tuotteen valmistuksen ja sopimuksen mukaisesti vastasi vain 50% komponenttien varastoarvoista. Johtoryhmä hermostui, sain haukut (vastasin myynnistä) ja asiasta piikiteltiin toimarin toimesta lähes päivittäin.

Aloitin tietysti heti kyselemään asiakkaalta josko saisivat jotenkin ostettua vielä edes pienen määrän, ja olisiko heidän muilla tehtailla ko tuotteelle käyttöä. Lopulta saatiin myytyä tuotetta niin että tappio oli noin 10000 dollaria. Se oli jo reilusti alle sen mitä mulla oli hyväksyttyä hävitä. Mutta ikuisesti muistan sen tunteen, kun tajusi miten ensimmäisen, ja tähän mennessä ainoan kerran on tarkkaan harkittu tietoinen riski kaatunut niskaan.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Hiphei 
Päivämäärä:   17.1.22 02:25:41

Tuhosin erään valmiin ja kalliin paperikoneen osan, sen osan piti lisäksi lähteä samalla viikolla kohti Kanadaa.
No, uutta osaa tehtiin kolmessa vuorossa ja kahdessa viikossa uusi osa oli valmis.
Joku 30000€.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Jonnis 
Päivämäärä:   17.1.22 06:19:02

Tilasin duuniin 30 annoksen sijaan 30 kiloa suklaavanukasjauhetta (jota ei voinut palauttaa). Pomo teki tästä isonkin haloon vaikkei mikään kallis moka ollutkaan kyseessä. No, asukkaat olivat tyytyväisiä :)

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Muua 
Päivämäärä:   17.1.22 07:25:29

Palkkasin henkilön, josta ei ollut työhön. Ja sitten vielä koeajan umpeutuessakin halusin uskoa, että kyllä se siitä. Tuloksena koko tiimi oli lopulta riidoissa, hommat ei tulleet tehtyä ja päädyttiin maksamaan tämä henkilö ulos, mistä hintaa joku 15 000.

Olen myös joskus houkutellut meille töihin henkilön, jonka kanssa kaikki meni pieleen. Moka ei ollut yksin minun, mutta tämän henkilön johdolla 10 hengen tuotekehitystiimi teki vuoden verran ihan päätöntä ja turhaa hommaa. Siinä paloi varmaan vähintään puoli miljoonaa firman rahaa ja pahaa mieltä tuli vähän joka suuntaan.

Semmosta se on. Mokia tulee.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: 365 
Päivämäärä:   17.1.22 07:44:26

Peruutin työauton ulkorakennuksen verhoilulistaan siten että auton katonrajassa 30-40 cm lommo. Toisesta liukuoven kahva jäi käteen, kolmannesta puolestaan peruutuspeili. Yhden auton takalasi hajosi tuhannen päreiksi kun lastauslaiturilta putosi kovalla tuulella tyhjä rullakko päälle. Yhden työauton onnistuin pompauttamaan talvella isoista urista penkkaan ja syylari meni vaihtoon. Pariin muuhunkin autoon tuli pieniä kosmeettisia vaurioita, mutta tuolla alalla niitä tekivät kaikki, eikä niitä edes korjattu kun eivät autojen toimintaan millään tapaa vaikuttaneet.

Kyllähän nämä muistaa, mutta ei niitä märehtimään kannata jäädä vaan ottaa opiksi.

Samalla aikavälillä kolme eri duunikaveria ajoi oikean kolarin: yksi ajoi kolmion takaa isolle tielle kolhien kyljen noin viikon vanhasta autosta, toinen kolhi keulan mutta ei saanut vammoja, kolmas oli viikon sairaalassa koska sai oikeasti vakavia vammoja ja kolarin aiheuttanut vastapuoli _kuoli_.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: ciel 
Päivämäärä:   17.1.22 08:11:05

Unohdin töissä kalliin reagenssin yön yli huoneenlämpöön ja se meni pilalle. Kitti oli juuri avattu ja oli maksanut 20 000 €.

Ennen kokeen aloittamista reagenssi piti lämmittää jääkaappilämpötilasta huoneenlämpöiseksi pitämällä sitä pimeässä paikassa n. 30 min. Perehdyttäjä kertoi, että hyvä paikka tämän vaiheen tekemiseen on työpöydän vetolaatikko. Sinne sen laitoin, ja aloitin testaamisen. Tarkoitus oli tehdä kaksi koesarjaa peräkkäin, joten en laittanut reagenssia takaisin jääkaappiin ensimmäisen kokeen aloitettuani. Kesken hommien minua tultiin pyytämään apuun toiseen labraan, joten tein ensimmäisen koesarjan pikaisesti loppuun ja niinpä sitten reagenssipaketti unohtui pöytälaatikkoon. Se löytyi sieltä seuraavana päivänä. Tästä seurasi kauhea huuto ja päädyin vakituisten teknikoiden syntipukiksi koko määräaikasen sopparini loppuajaksi. Jos jokin oli vinksallaan, ensiksi vadille vaadittiin minun päätäni - huolimatta siitä, ettei hommiini kuulunut sotkuiseksi jätetyssä tilassa työskentely tai puhdistamatta jätetyn laitteen käyttö lainkaan.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   17.1.22 08:13:19

No tuntuu sattuvan muillekkin:)

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: P. 
Päivämäärä:   17.1.22 08:13:36

Kallein, muttei muuten suurin: sain parkkisakot talon autolla ajaessa.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   17.1.22 09:18:36

Siinä nyt vaan voi sattua kaikenlaista kun tekee asioita. Itse en osaa sanoa mitään isoa...ei varmaan suoranaisia virheitä ole tullut tehtyä josta jokin asia olisi hajonnut tai jotain. Mut varmaan kaikenlaista virhearviota josta on ehkä aiheutunut sit jotain lisätyötä. Mutta noi on oikeasti "perustyötä" eli kukaan ei voi kaikkea arvata täydellisesti ennakkoon..

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Rauha 
Päivämäärä:   17.1.22 09:35:32

Kävin hakemassa hieman harvinaisempia näytteitä "oman" näytteenottoalueeni ulkopuolelta. Koko päivän työ ja näytteenotossa vaadittiin kalliita, kertakäyttöisiä välineitä.

Seuraavana päivänä laboratorio soitti, että olin esikäsitellyt näytteet väärin ja 4/5 näytteistä piti hakea uusiksi. Uusintanäytteenoton lasku oli noin 5000 euroa. Tämä ei ollut täysin minun syy, sillä olin esimieheltä saanut vanhentuneen ohjeistuksen, jota en ollut kyseenalaistanut, vaikka olisi ehkä pitänyt.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.1.22 09:41:43

Tallityössä on pieniä juttuja sattunut ja tapahtunut, mutta isoin materiaan liittyvä moka oli yhden pukittelevan hevosen kanssa. Tiesin, että se avasi selkäänsä usein ensimmäisissä laukoissa muutamilla pukeilla (laukka itsessään tuntui vetreyttävän hevosta paljon, joten pomo halusi, että laukkautetaan hyvin ja hevonen laukkasi mielellään). Yleensä nämä oli pieniä pukkeja ja menin sitten nostamaan laukan maneesin päädyssä.

Tämä koko pääty oli pientä seinäosaa huolimatta peitetty valtavalla peilillä, joka oli kohtalaisen kallis, koska oli yhtenäistä peiliä. Tällä kertaa hevonen, joka normaalisti vähän nosti takasiaan, vetikin korkeamman pukin ja rikottiin näin koko peili. Pomokin oli aika yllättynyt, mutta sovittiin vain, että siinä päässä ei enää laukkaa aloiteta. Hevonen ja minä onneksi kuitenkin kunnossa, mikä tärkeintä.

Yksi hevonen on lisäksi mennyt ns. rikki mun käytössä, mikä harmittaa, koska materiaalin kanssa aina selvitään, mutta elävät olennot on aina suurempi suru. Tilanne oli klassinen: hevonen pelästyi maastossa ja mentiin vauhdissa kulmassa ympäri liukastumisesta. Silloiselta pomolta tuli aika katkeraa tekstiä.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   17.1.22 11:23:06

"Kallein, muttei muuten suurin: sain parkkisakot talon autolla ajaessa."

Parkkisakothan on kuljettajan vastuulla, vaikka firman autolla ajelisi :)

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.22 11:27:42

Terkkuja vaan tutuille, mutta yksi rakenteilla ollut rakenne sortui. Tämä ei ollut yksin mun moka, koska suunnittelija, yksi aliurakoitsija sekä toteuttaja mokasivat myös, mutta oman erikoisalani valvojana olisi pitänyt tajuta. Muutama sata tonnia meni.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.1.22 12:37:10

Rikoin vahingossa yhden lasiliukuoven tuhannen pirstaleiksi (panssarilasia). Vahinko ei sinänsä ollut valtava, mutta astetta nolompi, koska olen opettaja ja se tapahtui kesken oppitunnin yläkoululaisten oppilaiden silmien edessä. Lisäksi olen rikkonut huolimattomuuttani työpuhelimeni.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Hep 
Päivämäärä:   17.1.22 12:52:14

Piti tilata muuan kontille hiekkapuhallus ja maalaus ja näin tein. Työ valmistui päivää ennen kontin suunniteltua käyttöönottoa ja samalla ilmeni, että käsitelty oli vain kontin ulkopuoli, kun sisäpuoli olisi melkein ollut se tärkeämpi osa (yhdeltä sivulta lasiseinäinen kontti oli tulossa esille, asiakaspalvelupisteeksi/näyteikkunaksi). Olisi pitänyt tilata työ tarkemmin sanankääntein ja varmistaa alun perinkin, että asia on selvä. Siinäpä sitten tilattiin vuorokaudessa (en muista toteutuiko oikeasti niin nopeasti) sisäpuolen työtkin ja tekijä vielä tajusi voivansa pyytää hyvää hintaa sellaisessa pakkotilanteessa. Kyllä esimies älähti.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   17.1.22 13:08:04

Just tänään asiakas soitti, että oltiin tehty väärää tuotetta muutama tuhat. No, sellaista sattuu joskus, asiakas kyllä saa käytettyä nämäkin ja tämä oli vähän epäselvä tilauskin.

Mutta erikoista oli se, että asiakas itse sanoi, että oli kyllä lukenut vahvistuksen ja näki, että siinä oli toinen tuote kuin mitä hän halusi. Mutta ei kuitenkaan ilmoittanut meille, että tehkää toista eikä tätä.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.1.22 13:12:34

No ei kyllä ollut kummoista panssarilasia, jos tavallinen peruskoulun opettajakin saa sen rikki.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   17.1.22 21:44:40

Uppista:)

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.1.22 22:22:07

"No ei kyllä ollut kummoista panssarilasia, jos tavallinen peruskoulun opettajakin saa sen rikki."

Hahaa, mistäs tiedät mikä bodari olen. :D Ei vaan, panssarilasihan (tai onko se nyt se nimistä, samantyyppinen lasi mitä vaikka suihkuseinät ovat) hajoaa tuhannen pirstaleiksi, jos sen reunaan iskee sopivaan paikkaan kovalla esineellä. Nuo olivat sellaiset oudot tuplaovet, joista toinen jotenkin lipesi otteestani, ja sen kahva osui kovaa toisen oven reunaan, jolloin se meni säpäleiksi. Samalla lailla lapseni on hajottanut lasisen kattilankannen, kun ihan vähän osui sen reunalla sopivasti lattiaan.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä*Remontti Riku * 
Päivämäärä:   17.1.22 22:40:03

Panssarilasia ei kyllä saa hajoamaan pirstaleiksi vaikka vasaralla hakkaa.
Karkaistu lasi on eri asia.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Tankini 
Päivämäärä:   17.1.22 23:05:14

Jätin kylmäsäilytysastian kannen auki ja sinne suli se tavara. Toisen kerran tiputin tavarat jo siirtäessä niitä kylmäsäilytysastiasta toiseen. Ei ollut kallista meille, mutta ulosmyyntiarvoltaan useita ellei kymmenen tonnia. Osan kohdalla historian joskaan ei kovin tärkeän menetys, mutta siitä en kertonut kun tein vasta inventaaria eikä kukaan ollut tietoinen tavarasta.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.1.22 23:22:23

Rikoin n. 12 kappaletta juomalaseja. Olin tuuraamassa ja kun oikee työntekijä palas niin se sanoi et oot sit oikeen urakalla heitellyt laseja täällä. Kukaan ei siis suuttunut ja vitsillä otettiin koska vahinko.

Äitini pahin moka oli palkata ihminen joka oli tosi kokenut ja hyvä työssä, haastattelussa tosi fiksu ja asiallinen. Kaikilla meni vaan into tulla töihin sen jälkeen koska ihmisenä ja persoonana tää tyyppi oli aivan mahdoton. Kukaan ei ees halunnut olla samassa huoneessa ja kun minäkin siivosin tuolla niin tein kaiken hänestä väärin. Vaikka oisin tehnyt uusien ohjeiden mukaan niin se hänen muinasajan tekniikka oli se ainut oikee.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä*Remontti Riku * 
Päivämäärä:   17.1.22 23:48:24

Asensin asuntomessualueella muovimaton väärään kämppään.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä*Remontti Riku * 
Päivämäärä:   17.1.22 23:53:34

Kallein tai oikeastaan pahin mokani on ollut, päästin paaluttajat tontille ilman valvontaa.
Yksi kuoli.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.22 00:19:35

365 taitaa olla Postissa töissä...

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä*Remontti Riku * 
Päivämäärä:   18.1.22 00:26:29

"Terkkuja vaan tutuille, mutta yksi rakenteilla ollut rakenne sortui. Tämä ei ollut yksin mun moka, koska suunnittelija, yksi aliurakoitsija sekä toteuttaja mokasivat myös, mutta oman erikoisalani valvojana olisi pitänyt tajuta. Muutama sata tonnia meni."

Puhuu paskaa.
Jos tuollainen olisi tapahtunut, niin siitä olisi kaikissa lehdissä.

Nuorena poikana tehtiin Oulussa radan yli siltaa ja muotti petti.
Kolme kaivinkonetta piti siltamuottia ylhäällä. Rata poikki 24 tuntia ja se maksoi 250 000 markkaa.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   18.1.22 00:56:29

Onko tullut kenkää mokien jälkeen?meillä johtaja vaan tuumas:mitä enemmän sattuu kaikkeen tottuu...Itseä keljuttaa kyllä lommoa katsoa ...

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.1.22 09:07:23

Melkein jo odotin, että Gabriellan kapteeni putkahtaa tänne vertaistukea etsimään.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.22 10:16:56

"Lähettäjä: S
Päivämäärä: 17.1.22 11:23:06

"Kallein, muttei muuten suurin: sain parkkisakot talon autolla ajaessa."

Parkkisakothan on kuljettajan vastuulla, vaikka firman autolla ajelisi :)"

No sehän kirjoittajalla taisi olla pointti? Ei noita työmokia muuten kukaan ole itse joutunut maksamaan, mutta ne parkkisakot ja muut törttöilyt maksetaan ihan omasta pussista.

"
Puhuu paskaa.
Jos tuollainen olisi tapahtunut, niin siitä olisi kaikissa lehdissä.
"
Miksi jokin on paskapuhetta, kun sinä et muista lukeneesi asiasta? Ei kirjoittaja mitenkään eritellyt millä vuosikymmenelläkään tämä tapahtui.

Ollaan töissä porukalla onnistu tuhoamaan vaikka mitä, mutta ei meillä ole hinnoista tarkkaa käsitystä ollut. Esimies on monta kertaa sanonut, että varmaan hyväkin ettette tiedä mitä juuri teitte. :D Vahinkoja sattuu.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   18.1.22 13:08:30

Rakennusalalla etenkin näköjään...

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   18.1.22 13:18:07

Olen rikkonut lähinnä oman terveyteni, vaikea laittaa hintalappua.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Poru 
Päivämäärä:   18.1.22 13:27:47

Ei mulle vaan työkaverille. Oltiin kesätöissä yhdessä tavaratalossa. Silloin oli ollut liikkeellä niitä huijareita, jotka maksoi ensin isolla setelillä pikkuostoksen ja sitten löytyykin pientä rahaa ja siinä sekoillessa myyjä antaa väärin takaisin. Kolme kertaa työkaveri meni lankaan ja kaksi ekaa meni työpaikan piikkiin ja kolmannen joutui itse maksamaan, koska olisi jo pitänyt oppia. Kyseessä 500e per kerta.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   18.1.22 14:53:37

Olen graafinen suunnittelija ja muutaman kerran on eksynyt materiaaleihin jotain pieniä virheitä, esim huonolaatuisia kuvia, kirjoitusvirheitä, tekstin tyylivirheitä tai ylimääräisiä rivivälejä enterillä alaotsikon alle :( En tiedä onko noista tullut mitään korvauspyyntöjä. Olen kyllä ottanut vastuun aina ja myöntänyt huolimattomuuteni. Hävettää sitten se painettu materiaali, mutta virheet ovat onneksi sellaisia, joihin kuluttaja ei välttämättä kiinnitä hirveästi huomiota.

Itse asiassa kerran muuten tein johonkin mainoskampanjan kirjekuoren, jossa haalea liukuväri porrastui palkeiksi. Sitä oltiin jo ehditty painamaan jonkin verran ja tästä asiakas reklamoi. Käsittääkseni noin 2000 euroa maksoi firmalle.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Fab 
Päivämäärä:   18.1.22 14:59:46

"Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?
Lähettäjä*Remontti Riku *

Päivämäärä18.1.22 00:26:29

"Terkkuja vaan tutuille, mutta yksi rakenteilla ollut rakenne sortui. Tämä ei ollut yksin mun moka, koska suunnittelija, yksi aliurakoitsija sekä toteuttaja mokasivat myös, mutta oman erikoisalani valvojana olisi pitänyt tajuta. Muutama sata tonnia meni."

Puhuu paskaa.
Jos tuollainen olisi tapahtunut, niin siitä olisi kaikissa lehdissä."

Ihanko totta meinaat, että esim. jos jossain teollisuustyömaalla tulee joku rakenne alas, se päätyy _kaikkiin_ lehtiin.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Neela 
Päivämäärä:   18.1.22 15:26:51

"LähettäjäJoo

Päivämäärä18.1.22 09:07:23

Melkein jo odotin, että Gabriellan kapteeni putkahtaa tänne vertaistukea etsimään."

Tämä!

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: gg 
Päivämäärä:   18.1.22 15:38:05

Romutin firman auton kolarissa joskus nuorena. Tai kyllä se edelleen kulki, mutta toinen puoli autosta oli kuoriutunut täysin auki. Minulle ei ihme kyllä tapahtunut mitään, ja pomokin otti tilanteen rauhallisesti. Sain tilalle uudemman ja paremman auton. :D

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   18.1.22 16:10:45

Firman tuotetta tehtiin minun määrittämän osaluettelon perusteella. Niitä oli viety jo muutama rekkakuormaa (yhteen kuormaan menee ehkä 20-25 kpl) välivarastoon odottaman lähetystä premium-asiakkaalle ulkomaille.

Sitten maalaamosta yksi tyyppi kysyi, että pitääkö näiden tosiaan olla väriä B, kun yleensä nää on ollut väriä A. Seuraa hektinen selvittely ja kyllä, kaikki pitäisi olla väriä A. Tuotteet takaisin välivarastosta ja maalaamon työntekijät tekee ylityönä viikonloppuna uutta maalia pintaan. Lisäksi tietysti oman tehtaan tuotanto meni sekaisin, kun linjalle pamahti kymmeniä ekstratuotteita.

En tiedä mitä tämä maksoi, oletettavasti kymmeniä tuhansia. Silti onni onnettomuudessa, että nää ei päätynyt asiakkaalle asti. Olen ikuisesti kiitollinen tälle maalaamon tyypille, joka tän huomasi <3

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Poks 
Päivämäärä:   18.1.22 17:00:56

Yks Piia laittoi työmokan minun syyksi, vaikka tein hänen ohjeiden mukaan tehtävän jossa meni iso osa kallista ainetta hukkaan. Tämä oli hommassa se oikea syyllinen. Ja varmasti tietää sen itse....Ei voi kuin ihmetellä että millaisella pokalla jotkut toimii. Itse olen sen verran rehellinen, että muiden syyksi en omia mokia lavasta... haistelkoot sitä rytöläjä työympäristöään. ;D onneksi löytyi parempi työpaikka!

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.22 17:05:52

Mokasin v 1982 jouluapulaisena Alkossa. Kassassa vajausta (en muista summaa) ja sain kunnon sätkyn. Pomo sanoi, että näitähän sattuu. Mitään viivakoodeja ei ollut, piti muistaa jotain hiton numerosarjoja.
Joku siis osti handelista viinaksia ja nettosi kivasti.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Unohdus 
Päivämäärä:   18.1.22 17:17:24

Aikaan ennen koronaa.

Olin juuri ennen kesälomaa käynyt asiakkaan tiloissa, jonne meillä oli avain. Kävin samalla kertaa myös lounaalla, joten laitoin asiakkaan avaimen työlaukkuuni. Porukkaa oli niin paljon lomalla, ettei kukaan tiennyt, että olin käynyt asiakkaan tiloissa.

Avain unohtui työlaukkuun, jäin kesälomalle ja lähdin reissuun. Työpuhelin, jossa työpaikan wa-ryhmä, jäi kotiin. Avainta olisi tarvittu lomani aikana, sen katoaminen huomattiin ja sitä kyseltiin wa-ryhmässä. Eräälle työntekijälle oli tehty koeaikapurku ja alettiin epäillä, että hän olisi avaimen vienyt. Edellinen (tiedossa ollut) käynti asiakkaan tiloissa oli tapahtunut, kun ko. työntekijä oli vielä töissä.

Asiakkaan tiloihin piti päästä kiireellisesti ja kaikki asiakkaan edustajat olivat lomalla. Lähin avain löytyi muistaakseni 300 km päästä. Yksi meidän työntekijöistä lähti sitä autolla hakemaan.

Melko pian asiakkaan tiloihin vaihdettiin (työpaikkani piikkiin) uudet lukot ja koska sama avain kävi muihinkin tiloihin, myös niihin piti vaihtaa lukot.

Palasin lomalta, näin wa-viestin avaimesta, tarkistin laukkuni ja siellähän avain oli.

Ajoreissu vara-avainta hakemaan ja lukkojen uusinta ei ollut ihan halvimmasta päästä. Lisäksi asiakas suuttui huolimattomuudesta ja irtisanoi sopimuksensa.

Joten melko kalliiksi tuli unohtaa avain laukkuun ja lähteä lomalle.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.22 17:45:55

"LähettäjäFab 

Päivämäärä18.1.22 14:59:46

"Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?
Lähettäjä*Remontti Riku *

Päivämäärä18.1.22 00:26:29

"Terkkuja vaan tutuille, mutta yksi rakenteilla ollut rakenne sortui. Tämä ei ollut yksin mun moka, koska suunnittelija, yksi aliurakoitsija sekä toteuttaja mokasivat myös, mutta oman erikoisalani valvojana olisi pitänyt tajuta. Muutama sata tonnia meni."

Puhuu paskaa.
Jos tuollainen olisi tapahtunut, niin siitä olisi kaikissa lehdissä."

Ihanko totta meinaat, että esim. jos jossain teollisuustyömaalla tulee joku rakenne alas, se päätyy _kaikkiin_ lehtiin."

Suurin ällistys tässä casessa taisi olla juurikin se, että MISSÄÄN lehdessä tai puskaradiossa ei tästä jutusta kirjoitettu mitään! Tällä paikkakunnalla ei yleensä sormikaan värähdä ilman, että joku kyylä kielisi siitä jonnekin.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   18.1.22 19:28:27

No mitään himokallista tai peruuttamatonta ei ole tapahtunut. Oikeastaan pahin mokani sattui tämän työn alkuaikoina. Luotin väärään ihmiseen sillä seurauksella että kyseinen ihminen yritti maksattaa minulla hevosensa jalkavian. Maksoin kyllä kiltisti klinikkalaskun, mutta saadessani hevosen rtg kuvat, selvisi ettei hevosella ollut kuvien perusteella sitä vaivaa, mitä omistaja väitti hevosessa olevan.( hevosen kuvat katsoi ortopedi ja papereista selvisi että hevosta oli lääkitty ihan muilla lääkkeillä kuin niillä, mitä kyseiseen vaivaan olisi pitänyt käyttää, sekin tarkastettu ell) Kyllä, maksoin mielelläni sen reilun tonnin ko.hevosen klinikkalaskua todetakseni että osaan kyllä hommani. Tiedän, että olisin voinut viedä jutun eteenpäin petosrikoksena, en tehnyt niin. Totesin että ko.hevosen omistajalla lienee niin paha olla itsensä kanssa etten viitsi enempää rahaa haaskata piruparkaan.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.1.22 19:44:29

Vähän tossa kokeiltiin säätösauvoja ja reaktorin paineenkestoa ukrainassa v 1986
Lopun tiedättekin, touhulla ei ole hintalappua.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Lottokone 
Päivämäärä:   18.1.22 20:31:12

Olin lypsämässä tankkiin neljännet maidot,oli kiirus,ennenkuin maitoauto tulee. Lypsyn aikana poijitin samaan aikaan lehmää,joka teki kaksoset ja jouduin siinä avustamaan ja välillä kävin vaihtamassa lehmät asemalle ja laitoin lypsyyn. Lehmä ja vasikan jäi eloon,lehmät kerkisin lypsämään ja laitoin putkiston pesuun ja jatkoin hommia. Olin oikeastaan valmis,kun ihmettelin pesurin olevan häiriöllä ja katseeni kiiri ilmojen halki tankin päälle,jossa maitoletku oli edelleen paikoillaan...pesuvedet oli menneet tankkiin maidon sekaan. Soitto emännälle ja maitoautolle,ettei tule. Maitoa lirutettiin useampi tunti tankista, hukkaan meni tuhansia litroja maitoa. Vakuutus onneksi korvasi ja sen jälkeen pesuriin tuli anturit,joten vahinko ei edes olisi enää mahdollista. Harmitti ja harmittaa vuosien jälkeen vieläkin.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   21.1.22 23:11:12

Onko pesuvesi vahingot yleisiä navettahommissa?

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: bitchcoin 
Päivämäärä:   21.1.22 23:51:07

Moi Gabriellan kapteeni, Estonian kollega täällä. Laivayhtiö painosti siinä myrskyssä liian kovaan vauhtiin, ja matka päättyi Itämeren pahimpaan ristiaallokkoon. Keulavisiiri oli mitä oli...

Mutta pientähän tämä tietysti oli Ukrainan rinnalla.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.1.22 00:15:17

Olen peruuttanut työpaikan auton tolppaan, kurvannut vauhdilla naapurin auton kylkeä hipaisten, naarmuttanut peilin hallin oveen, naarmuttanut pesuharjan varrella 32km ajettuun autoon pitkän naarmun etuoveen, jättänyt autoon valot päälle - akku tyhjäksi ja merkkiliikkeeseenhän se piti hinata... Jne jne, mutta ei mitään kohtuutonta onneksi. Autovuokraamossa olen töissä. Muutamien satasten vahingoista kyse.

Ja toki myös sattunut kaikenlaista, mihin olen itse syytön. Esim asiakas rikkonut jotain niin, että vika ilmenee vasta seuraavassa ajossa, joka sattuu olemaan mulla.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   22.1.22 00:19:18

Vetäisin rehuvaunulla ovenkahvan suoraksi. 9,95e

Traktorin olen kerran meinannut täräyttää navetan seinästä läpi, onneksi pysähtyi muutaman sentin ennen.

Muuten kyllä ei tule kalliimpia mokia mieleen. Kerran pyllistin kylmiössä kermakakkuun.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: sometar 
Päivämäärä:   22.1.22 08:37:42

Kolari firman autolla, jotain 2500 €. Olen korvannut sitä vuoden verran kuukausittain jättämällä laskuttamatta kaikenlaista lisätyötä, vaikkei tarvitsisi. Mutta se oli ihan totaalinen moka joten korvaan sen.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   22.1.22 10:32:25

Korvaako mikään vakuutus näitä teidän mokia työnantajalle? Ei kyllä houkuttele palkata yhtään työntekijää, kun kauhulla lukee näitä tarinoita. Ja kyllä yhtään isomman mokailun jälkeen saisi potkut.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   23.1.22 17:30:38

Kyllä meillä vakuutus korvaa ainut että joutuuhan tuo pomo maksamaan omavastuun...

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: Lottokone 
Päivämäärä:   24.1.22 20:49:00

Pirkko, ei kai kovin yleisiä, joskus saattaa letku jäädä pesutelineeseenkin ja lypsettävä maito menee viemäriin suoraan. Monella tilalla on anturi, jolloin pesurissa letkun ollessa lypsy ei käynnisty vaan menee häiriölle ja sama jos laittaa pesun päälle ja letku ei ole pesutelineessä.

  Re: Kallein moka töissä mitä olet tehnyt?

Lähettäjä: 666 
Päivämäärä:   24.1.22 21:05:53

Mä kassalla kans jouduin tommosen raha huijarin kohteeksi, tosin niin että hän halusi vaihtaa rahaa, meillä kassalla sitä tehtiin jos asiakas pyysi. Mulla tuli siinä kyllä vähän semmoinen olo, että kaikki ei mennyt ihan niin kuin piti, mutta kiireessä ei sitä sen enempää ehtinyt ajatella. Kassan laskussa vasta huomasin ja arvasin heti kuka asiakas oli kyseessä, vaikka eihän sitä toki todistamaan pystynyt.

Pomo otti rennosti ja sanoi, että en tosiaan ollut ensimmäinen jota oli huijattu ja homma oli sillä kuitattu.

Tyyppi kokeili hommaa uudestaan jokusen viikon päästä mutta mulla on onneksi melko hyvä kasvomuisti ja en suostunut rahaa enää hänelle vaihtamaan. Suuttui ja intti syytä ja sit kun sanoin että huijaa rahaa niin poistui vähin äänin ja en koskaan enää oman työvuoron aikana nähnyt sitä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.