Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Rempula 
Päivämäärä:   23.9.21 16:45:04

Nyt kun pikkuhiljaa saa taas matkustaa, tekisi mieli käväistä jossain ihanassa hevostapahtumassa.

Royal Windsor Horse Show kiinnostaisi, samoin Ascot.
https://rwhs.co.uk/
Tai jos pääsisi käymään edes Tihusessa, etelänaapurissamme!

Onko sinulla ihania heppamatkamuisteloita ja suositteluja jostain? Älämene suosituksetkin kiinnostaa.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   23.9.21 16:48:33

Ei muistoja, mutta unelmana Equitana-messut Saksassa, se reissu vaan vaatisi aika ison budjetin ja nykyistä paremman saksan taidon, että homman voisi toteuttaa pitkän kaavan mukaan ja kaiken irti esim. klinikoista saaden. Ehkä joskus vielä!

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: SHIS 
Päivämäärä:   23.9.21 17:07:17

Tukholman Horse Show’ssa olin muutama vuosi sitten ja uudelleen menen, kunhan saan tilaisuuden. Siellä on ymmärretty ”show”-osuus. HIHSin väliaikanumeroista ei voi puhua samana päivänäkään.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   23.9.21 17:17:30

Ei nyt tapahtuma varsinaisesti, mutta huikeaa hevosshowta ja äärettömän taitavaa ratsastusta olen kaksi kertaa käynyt katsomassa Wienin espanjalaisella ratsastuskoululla. Suosittelen.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   23.9.21 17:19:44

Minä myös olen käynyt Wienissä espanjalaisessa ratsastuskoulussa. Lisäksi Dublinissa asuessa kävin Dublin Horse showssa ja pällistemässä Irish National Stud & Gardenissa.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Alice 
Päivämäärä:   23.9.21 17:22:35

En tapahtumassa, mutta laukkakisoja tuli käytyä katsomassa USA:ssa.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Jo 
Päivämäärä:   23.9.21 17:37:56

Wienin espanjalainen ratsastuskoulu on upea. Ascot oli pettymys, sillä siellä hevoset olivat toissijaisia, julkkikset ykkösenä. En tykännyt.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Ygh 
Päivämäärä:   23.9.21 17:40:41

Olen käynyt kenttäkisoissa. Keski-Euroopassa melkein mikä tahansa 4-5* kisa on hieno.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: leevi 
Päivämäärä:   23.9.21 17:44:14

Lanakenin nuorten hevosten MM kisat. Ylivoimaisesti paras tapahtuma. Yli 1000 hevosta hyppää aamusta iltaan 3 areenalla, 5,6, ja 7, vuotiaat, jotka siis karsii finaaliin. Muitakin tapahtumia samassa, mm varsahuutokauppa. Loistava expo, hyviä ravintoloita ja EI LAINKAAN PÄÄSYMAKSUA. Euroopan hevos-, kasvattaja-, hevoskauppias- ja ammattilaisten huipputapahtuma.
Siis Zangerheiden siittolan mailla.
Aluksi vähän vaikea löytää paikan päälle, viimeinen km on vähän niinkuin suomalainen mökkitie, mutta sitten aukeaa valtavat parkkialueet ja koko kisa-alue.
Lanakenissa vain pari hotellia, Maastrichtiin 10 km, siellä sitten hotellitarjontaa. Lähin lentokenttä Dusseldorf.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   23.9.21 17:56:05

Groomina noita tuli kierrettyä aika paljon. Samanlaisia minusta suurin osa noista.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Sunna 
Päivämäärä:   23.9.21 18:38:32

Wienin espanjalaisessa ratsastuskoulussa käyty, upea!
Tukholma elitlopet ravit ja Pariisi Prix de Amerique, hienot kisat

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Joku 
Päivämäärä:   23.9.21 18:44:23

BundesChamp
Equitana
Equita Lyon
Stockholm horse show
OLD Rastede
world cuppeja Saksa, Ranska,Hollanti,sveitsi
körung verden/vechta
Nuorten hevosten mm verden
Yms.
Hienoja jokainen tavallaan. Lippujen hinnat aivan naurettavia suhteessa laatuun ja sisältöön.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.9.21 18:45:45

Lanakenissa nuorten mm on käyty pikaisesti ja equitana Saksassa pidemmän kaavan mukaan.

Equitanasta saa kaiken irti jos ymmärtää saksaa, minulle jäi ohueksi kun en sitä puhu. Iltaohjelmat olivat onneksi englanniksi ja osa klinikoista jos niitä veti ei saksaa puhuva henkilö. Expo oli mieletön ja näytteilleasettajia valtavasti. Ei siellä jotenkin edes ehtinyt istahtaa klinikkaa katsomaan vaikka siitä olisi jotain ymmörtönytkin.

Jotain mikkejä ja käännöksiä siellä kai oli jo tuolloin mutta me emme tutustuneet.

Eikä se mitään megabudjettia vaatinut. 3 yötä Essenissä oli kai satasen naama ja lennot 200e. Messuliput ovat edullisia Suomeen verrattuna. Ostoksiin tietty menee mitä kenelläkin nyt menee.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Mmmmmmmm 
Päivämäärä:   23.9.21 18:46:30

London international Horse show, entinen olympia Horse show on hieno näytös suunnattu nimenomaan yleisölle enemmän kuin kilpailijoille. Tosin näytökset on toki samoja joka päivä eli ei välttämättä kiinnosta mennä monena päivänä. Shoppailu tosi hyvä.

Tuo Windsor Horse show on ihana, siellä viihtyy useammankin päivän, on enemmän kilpailumainen. Show ryhmät pyörii kaiken päivää omilla areenoillaan ja pääareenalla on paljon esteratsastusta. Shoppailu mahdollisuudet ok, toki paljon vaatimattomammat ulkoilma tapahtumassa

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.9.21 18:49:46

Dublin horse show tuli käytyä.
Oli hieno katsoa, kun omistajat meni itse nuorilla kasvateillaan. Oma rotu oli hienosti esillä. Kouluratsastuksen taso ei ollut kummoinen Suomeen verrattuna.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Muistelo 
Päivämäärä:   23.9.21 18:57:52

Ruotsissa ja Saksassa aikoinaan käynyt. Molemmista maista sellaiset huomiot, että showt olivat erittäin edullisia Suomeen verrattuna, olisiko Saksaan päässyt yhdellä sisäänpääsyllä kaikkiin päivän tapahtumiin.

Expot sisälsivät oikeita tarjouksia, ostin hienoja loimia kympillä ja parin euron tuotteita oli myös pilvin pimein. Lisäksi myyjät antoivat reilut alennukset kaiken päälle kun selvisi, että olin Suomesta.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   23.9.21 20:12:20

Minä olen ollut kahdesti SIHS:ssa eli Sweden International Horse Show'ssa, joka ei kyllä ole Tukholmassa, vaan naapurikunnassa Solnassa, mutta odotan pääseväni taas. Hieno tapahtuma, ja lisäksi voi käydä Tukholman joulumarkkinoilla.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Keila 
Päivämäärä:   23.9.21 20:43:01

Englannissa olen käynyt westmoreland county showssa.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   23.9.21 22:22:22

Winter Equestrian Festival Wellingtonissa Floridassa. Aivan överi meno. Kisat kestävät 12 viikkoa. No itse olin päivän. Samaan aikaan 10 kentällä kisat käynnissä eri tasoilla. Hunter-luokkia, normi kv-esteratsastusta jne. Jo ajomatka paikalle oli kokemus. Toinen toistaan arvokkaampia hevostiloja, joissa tilat viimeisen päälle tiptop. Ehdottomasti väärttiä poiketa, jos on alkuvuodesta Floridassa.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: ho 
Päivämäärä:   23.9.21 22:46:39

Winter Equestrian Festival, Wellington/Florida minäkin :) Me tosin käytiin katsomassa vain lauantai-illan pääluokka (5* GP), kun oltiin lähistöllä.

Lisäksi olin alusta loppuun Göteborgin EM-kisoissa 2017.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: mmm 
Päivämäärä:   23.9.21 23:09:22

Aachenissa olen ollut, se on käsittämättömän hieno, hevostapahtumien kruunu. Mutta katselin tämän vuoden lippujen hintoja ja ei todellakaan halpa! Mutta toki monessa tapahtumassa on edulliset liput.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.9.21 23:34:12

Ascotissa oltiin. Rikkaiden puolella näki hevoset läheltä. Oltiin varmaan ainoita tavisvaatteissa. Äiti katseli porukan vaatteita ja mä hevosia.
Elitloppetissa on tullut käytyä muutamaan kertaan.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: M´ 
Päivämäärä:   24.9.21 01:20:00

Spring Derby Hampurissa on kiva ja rento tapahtuma, mutta hyvää ratsastusta koulussa ja esteillä. Mitään show-juttuja ei ollut 2004, kun siellä kävin.

Jännittävin on tietysti derby-luokka vaativan bankettinsa kanssa. Koulussa on perinteenä, että kolme parasta GP-ratsastajaa vaihtava hevosia keskenään ja yhteistulos ratkaisee parhaan ratsastajan. Mm. Kyra ja Emma ovat tämän voittaneet.
https://www.hamburgderby.de/en

Olin Hampurissa myös HansePferd-messuilla. Aika ennen kuin Suomessa alettiin järjestää messuja. 7 messuhallia täynnä tavaraa, tiedettä, näytöksiä ym. Ovat tulevana keväänä taas 29.4.-1.5.2022 eli saisi kaksi tapahtumaa samalle viikonlopulle!!!

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: M´ 
Päivämäärä:   24.9.21 01:21:22

Eipäs saakaan. Messut Huhtikuun lopussa ja Derby toukokuun.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Jaxuhali 
Päivämäärä:   24.9.21 08:02:23

Wintor ja Equitana useamman kerran.
Enemmän tykkäsin wintorista. Espanjalaisen ratsastuskoulun olen käynyt katsomassa myös. Olihan se hienoa, mutta minulle ei ykkös kokemus.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: -77 
Päivämäärä:   24.9.21 08:16:15

Hanse Pferd-messuilla olen ollut Hampurissa. Jos shoppailla haluaa, täältä löytyy kaikki, mitä voi kuvitella. 12 hallia täynnä tavaraa, osa kahdessa kerroksessa. Lisäksi myös ohjelmaa areenoilla.

Berliinin hevosmessutkin olivat monipuoliset, mutta Hampuriin verrattuna paljon suppeammat.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Muori 
Päivämäärä:   15.10.21 01:07:36

Oslo Horse show. Hieno tapahtuma, hyvä show osuus. Ja halpa. Tänä vuonna (juu, se järjestetään normaalisti, alkoi tänään) menen sunnuntaina, koko päivä, perhelippu 4 hlöä 1100 kr Eli n. 110 EUR .

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   15.10.21 02:44:04

Kymmenkunta Tallinna Horse Showta koettuna.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   15.10.21 07:31:25

Mmm:n kanssa samaa mieltä, Aachen oli hyvä kokemus. Monta eri lajia ja ostettiin eri päivinä eri laijeihin/näytöksiin liput. Noin 5v sitten oli vielä kohtuuhintainen. Jouduttiin majottumaan jossain jumalan seläntakana kun oltiin budjetilla matkassa ja varattiin majoitus viime tipassa.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   15.10.21 08:38:29

Equitanassa olen käynyt kahdesti

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Kieku 
Päivämäärä:   15.10.21 12:23:23

Falsterbo on ihana !

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Huh 
Päivämäärä:   15.10.21 13:49:45

Raveissa Saksassa, Ruotsissa ja Espanjassa on tullut käytyä.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.10.21 14:44:32

Tihusessa olen käynyt 3 päivän leirillä. Oli kyllä hieno kokemus ja maastoilu oli ihan eri luokkaa, kuin missä on käynyt. Hevoset laukkasivat ihanan pyöreästi ja tuntui, kuin olisi liitänyt pellolla.

  Re: Heppatapahtumat maailmalla, oletko käynyt?

Lähettäjä: Qw 
Päivämäärä:   15.10.21 16:15:10

Tallinnan Horse Show, laukkakisat Bangkokissa. Isommista raveista PdA, Elitloppet ja Hambo Usassa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.