Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: se on nyt loppu 
Päivämäärä:   16.6.21 12:11:28

eli onko teillä tietoa=siis tietoa, ei mielipiteitä tai mielikuvia, että voidaanko laittaa 23v naiselle, jolla ei ole ollut yhdyntöjä? Kuinka se mahtuu sinne?!

Se varmasti sattuisi enemmän kuin se sattuu ihan kelle tahansa laitettaessa.

Mutta nyt on loppu. Mä vuodan niin paljon, että tämän pitää loppua. Mulla ollut elämän aikana niin isoja murheita ja vaikeuksia että olen 10v vain sinnitellyt eteenpäin vuotaen läpi, ferritiinin oltua ties kuin kauan 5 ja hemoglobiinin 99.

Vastustan hormoneja syvästi, mutta suoraan sanoen tämä kuukausittainen vuotaminen aiheuttaa sietämätöntä stressiä esim. kauppareissuilla että meneekö läpi, en todellakaan mene kuin pakon edessä kenenkään kotiin jos on menkat, tänäänkin peruin harrastukseen menon jne.

Cyclokapronia olen syönyt 5 vuotta, EI auta. minua. Ja kohdusta en luopuisi, tosin ei sitä minulta leikattaisi vaikka anelisin lattialla.

Joten se (mahollisimman vähähormoninen) kierukka tässä tulee mieleen.

Onnistuuko? Miten menetellä sietämättämän kivun kanssa, joka varmasti kohdalleni tulisi?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   16.6.21 12:16:25

Mitä gyne on sanonut, että kannattaisi tehdä?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: se on nyt loppu 
Päivämäärä:   16.6.21 12:18:09

Gyne määräsi nuo happolääkkeet joiden pitäisi tyrehdyttää, en ole sen jälkeen käynyt

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   16.6.21 12:19:04

Kierukan laitossa kivulias kohta on kun se viedään kohdunsuusta läpi. Enemmän vaikuttaa onko synnyttänyt kuin onko ollut yhdyntöjä. Minulle laitettiin synnyttämättönä ihan normaalikokoinen kuparikierukka, ja oli ihan siedettävä toimenpide. Kun on taitava laittaja, kipu kestää hyvin pienen hetken.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 12:27:09

Se on tosi yksilöllistä, että kehen sattuu ja kehen ei. Seksin harrastaminen tai harrastamattomuus tuskin vaikuttaa, mutta synnytyksen jälkeen on helpointa (itselleni laitettiin silloin, enkä tuntenut mitään), koska kohdun suu oli vielä vähän auki. Ota nyt ainakin Buranaa jo valmiiksi ja toivo, että kuulut niihin, joita ei satu. Ja jos sattuu, niin se kestää vain hetken ja jos on ylivoimaisesti kamalaa, niin ei ole pakko laittaa. Gyne varmaan neuvoo parhaiten.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: se on nyt loppu 
Päivämäärä:   16.6.21 12:28:40

"Seksin harrastaminen tai harrastamattomuus tuskin vaikuttaa"

Eikö se vaikuta, että SINNE tungetaan jotain 1. kertaa...?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.6.21 12:32:10

Et ole koskaan tamponiakaan käyttänyt?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: se on nyt loppu 
Päivämäärä:   16.6.21 12:32:29

En ole

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   16.6.21 12:33:39

"Eikö se vaikuta, että SINNE tungetaan jotain 1. kertaa...?"

Minne SINNE? XD
Anteeksi naurahdukseni. Seksissä ei tungeta mitään kohtuun saakka. Mene gynelle juttelemaan aiheesta.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: hilppa 
Päivämäärä:   16.6.21 12:34:10

Mulle laitettiin saman ikäisenä kierukka enkä ole synnyttänyt.

Ihan kauhee tapahtuma! Mua sattu niin paljon, että pyörryin siihen laverille kivusta ja monta päivää meni sängyn pohjalla. Enkä pystynyt pitämään sitä lukuisten ongelmien takia kuin pari kuukautta

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 13:01:55

Kierukka laitetaan kohtuun. kipu johtuu siitä, että kohdun suu on tosi pieni (jos ei ole just synnyttänyt). Emättimen aukko on sit se mihin penis/tamponi yms laitetaan.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Nimetön 
Päivämäärä:   16.6.21 13:04:11

Mulle on kaksi kertaa laitettu kierukka. Toinen julkisella puolella terveyskeskuksessa, toinen yksityisellä. Jos oot Itä-Suomessa päin, suosittelen Joensuussa Junona- nimistä klinikkaa. Oli hyvin ammattitaitoinen lääkäri, teki kiireettä ja koetti kaikin tavoin tehdä toimenpiteestä mahdollisimman mukavan. Menen jatkossakin hänen luokseen, julkiselle en enää ikinä.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 13:29:20

En jaksa uskoa että laittavat sinulle hormonikierukkaa kun ei ole ehkäisyn tarvetta etkä ole synnyttänyt. Saman hormonin saat tableteilla.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: JEi 
Päivämäärä:   16.6.21 13:32:04

Minulla on minipillerit olleet käytössä 10 vuotta, eikä ole tullut yhtään kertaa menkkoja ensimmäisen 3 kk jälkeen. Suosittelisin mieluummin tätä, ei ole ollut huonoja puolia. Ihon kunto parani, samoin hiusten. Itselläni on endometrioosi, joten sen eteneminen pysähtyi ja en kärsi kuukautiskivuista.

N30

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 13:45:42

Kaikilla ei lopu vuoto eli voi olla ihan turhaa laitattaa. Kokeile ensin minipillereillä.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 13:46:57

Ei se kipu emättimestä tule, vaan kohdunkaulasta ja kohdusta. Ja ne ei ole sen enempää auki niillä joilla on yhdyntöjäkään.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Miksi 
Päivämäärä:   16.6.21 14:16:02

Ja joillakin kierukan laiton jälkeen vuotaa puolikin vuotta kokoajan. Ota pillerit.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: &&&& 
Päivämäärä:   16.6.21 14:36:13

Kierukka laitettiin, pyörryin siihen kipuun. Yksi alateitse synnytys ja kierukka laitettiin uudelleen, sinne se Holahti:D

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   16.6.21 14:36:22

En usko, että suostuvat tuolla syyllä laittamaan. Varsinkaan kun ei voi luvata tehoa. Minulla alkoi hormonikierukasta päivittäinen vuoto ja jatkuvat kivut.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 14:43:29

Kyllä mirena laitetaan runsaiden vuotojen vuoksi. Mulle ainakin laitettiin. Tosin en ollut neitsyt. Tehosta ei tiedä kuin kokeilemalla. Toisilla toimii ja toisilla ei. Gynen kyllä pitäisi osata ehdottaa sopivaa ratkaisua, kun nykyinen ei toimi.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Theressa 
Päivämäärä:   16.6.21 15:06:09

Mulle on laitettu kuparikierukka ja laitto oli kyllä erittäin kivulias kokemus. Tilanne oli samalla opetusta kandeille, joten kesti sen vuoksi varmasti normaalia kauemmin. En ole synnyttänyt. Olen tuosta kivuliaasta laittamisesta huolimatta harkinnut tuota hormonikierukkaa seuraavaksi, kun nyt iän myötä on kuukautiset runsastuneet todella paljon ja kivut myös lisääntyneet. (Ei ole ollut vuosiin enää tuota kuparikierukkaa.) Sama juttu, että elämä pitää nykyään suunnitella kuukautisten mukaan, kun jatkuvasti saa hypätä vessassa, kun vuotaa, väsyttää niiden aikana tolkuttomasti ja on vieläpä kovat, lamaannuttavat kivut.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   16.6.21 15:20:23

Olen 19v neitsyt ja sain hormonikierukan, Kyleenan. Laitettiin tosin humautuksessa, mutta olisivat laittaneet myös hereillä, jos olisin halunnut.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Ukko 
Päivämäärä:   16.6.21 15:20:54

Kannattaisiko aloittaa ne yhdynnät?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   16.6.21 16:02:42

Ei sitten ole tullut viiteen vuoteen mieleen mennä käymään gynellä, vaikka nuo vuotoa niukentavat lääkkeet eivät ole auttaneet? Voi luoja varjelkoon.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   16.6.21 18:22:42

"Ei sitten ole tullut viiteen vuoteen mieleen mennä käymään gynellä, vaikka nuo vuotoa niukentavat lääkkeet eivät ole auttaneet? " Ei ole tullut käytyä, johan kerroin millaista elämä on ollut.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   16.6.21 18:34:27

"Ei se kipu emättimestä tule, vaan kohdunkaulasta ja kohdusta. Ja ne ei ole sen enempää auki niillä joilla on yhdyntöjäkään."

Ai ei tule emättimestä, jonne ei ole tamponia eikä munaa koskaan laitettu?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   16.6.21 18:39:38

Kai sulle gynen tarkki on tehty. Samalla tavalla muuten menee kuin esim papa mutta laitetaan myös jotain sinne.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   16.6.21 18:48:40

Kierukka kannattaa laittaa vuotojen loppupuolella, kun kohdunsuu on vielä hieman auki, helpompi laittaa. Taitava laittaja saa sen paikalleen ilman kipuja, mutta kaikki on yksilöllistä.

Jos kierukan laitto mietityttää, niin kokeilisin minipillereitä ja jos sopivat niin sitten laittaisin kapselin käsivarteen. Menkat loppuvat ja tehoa on ainakin viisi vuotta.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.6.21 19:24:18

Juu eipä se emätin siitä mystisesti laajene kun sinne muutaman kerran peniksen tai tamponin työntää. Immenkalvoakaan ei kaikilla ole ja osalla se voi repeytyä ihan voimakkaan liikuntasuorituksen aikana ja osalla iän myötä myös surkastuu, koska todennäköisenä funktiona on lähinnä suojata kehittymätöntä lasta infektioilta. Eli sillä, onko neitsyt yms. Ei ole merkitystä tässä asiassa.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Tankini 
Päivämäärä:   16.6.21 19:38:20

Kierukoita kyllä laitetaan synnyttämättömille, seksiä harrastamattomulle alaikäisillekin, jos oletetaan siitä olevan apua elämään. Ehkäisyrengaskin voisi olla vaihtoehto. Gyneltähän se kannattaa kysyä, niin osataan ottaa paremmin huomioon sinun kokonaisterveys kun täällä näillä tiedoilla.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: joku 
Päivämäärä:   16.6.21 21:42:02

Kyllä voidaan laittaa. Mutta voi olla, että lääkäri ehdottaa ensin jotain muuta vaihtoehtoa eli yhdistelmäehjäisypillereitä (jos niiden käytölle ei ole vasta-aiheita) tai minipillereitä.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   16.6.21 21:56:44

"yhdistelmäehjäisypillereitä"

Ei, kiitos. En aio myrkyttää näillä itseäni enkä ympäristöä. Ihmiset ei tajua, mikä tuho näistä koituu.Eivät poistu vedenpuhdistamoilla vedestä. Voi sitten miettiä, miten tämä näkyy mm. meissä ja kaloissa pidemmän päälle. Netistä löytyy faktaa.

Lisäksi se veritulppa-asia. Juu juu, ei ole yleinen mutta riski on vähätelty suotta.

No, olen nyt 2. vuotopäivänä jo aivan nuupahtanut tähän verenhukkaan valmiiksi nolla -rautavarastoilla. Hillitön määrä verta vielä monta päivä. Vi tut taa niin saa ta nas ti.
Tunnen jatkuvasti joko valumisen tai hyytymien valumisen. Kuukautisten jälkeen on vaikeutta noista sängystä aamuisin.

Uskotteko, että tällainen tekee jo itsessään hulluksi. Jollain tavalla tämä "vi tun vuotaminen(heh kielikuva) loppuu. :) Jos lääkärillä on vaikeutta ottaa minua todesta niin ilmestyn sitten vo:lleen tällaisena vuotopäivänä ja kysyn että onko hänellä diagnosoitu ymmärtämisvaikeus.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.6.21 22:06:28

Ei, kipu ei tule emättimestä. Kierukka on emättimeen nähden pieni esine (vaikka olisi neitsyt eikä edes tamponia käyttänyt. Se mahdollinen kipu tulee, kun kierukka viedään kohdunkaulan läpi kohtuun. Itselläkin se tuntui todella epämiellyttävälle, vaikka olin 2 kertaa synnyttänyt ja kuukautiset menossa kierukan asentamisen aikana.

Hormoneita on hormonikierukassakin, kuten e-pillereissä. Kuparikierukassa ei ole hormoneita, mutta sen yleisin haittavaikutus on entistä runsaammat kuukautiset...

Minulla tosin on aina ollut niukat kuukautiset, ja alun runsastumisen jälkeen vuoto on jälleen asettunut niukaksi kuparikierukallakin.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: aloittaja 
Päivämäärä:   16.6.21 22:08:54

"Hormoneita on hormonikierukassakin, kuten e-pillereissä. Kuparikierukassa ei ole hormoneita, mutta sen yleisin haittavaikutus on entistä runsaammat kuukautiset..."

No mikä olisi sitten mahdollisimman luonnollinen ja myrkytön vaihtoehto sekä mulle että ympäristölle? Suun kautta vai joku muua? Ei ainakaan ye -pillereitä. Kuparia ei missään nimessä, olen juuri tuota siitä kuullut paljon

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   16.6.21 22:17:05

Tämä on hevostalli.net, ei Kysy gynekologilta-palsta. Suosittelen keskustelemaan ihan oikean naistentautien lääkärin kanssa, koska heillä on aiheesta tutkittua tietoa, eikä ennakkoluuloja tai yksittäisen ihmisen kokemuksia.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:22:38

” Mulle laitettiin saman ikäisenä kierukka enkä ole synnyttänyt.

Ihan kauhee tapahtuma! Mua sattu niin paljon, että pyörryin siihen laverille kivusta ja monta päivää meni sängyn pohjalla. Enkä pystynyt pitämään sitä lukuisten ongelmien takia kuin pari kuukautta.”

Täällä kävi sama asennuksen kanssa. Ja minä sentään olin siinä vaiheessa synnyttänyt kaksi kertaa. Se kipu oli jotain niin kammottavaa, ettei edes synnytyksissä. Lopputuloksena loppuiän kestävä gynekammo. Kierukka otettiin pois nukutuksessa ja tehtiin samalla steri.

Tiedän, ettei tämä ollut se vastaus jonka halusit saada, mutta ei voi mitään.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.6.21 22:27:20

Googlaile sitä ehkäisyrengasta. Sen lisäksi on olemassa ehkäisykapseli ja -laastari.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   16.6.21 22:34:05

"Ei se kipu emättimestä tule, vaan kohdunkaulasta ja kohdusta. Ja ne ei ole sen enempää auki niillä joilla on yhdyntöjäkään."

Onhan se ensimmäinen yhdyntäkin monelle kivulias kokemus, joten uskoisin että neitsyellä sattuu sitten myös emättimessä eli vielä kivuliaampi kierukan laitto kuin normaalisti.

"Kai sulle gynen tarkki on tehty. Samalla tavalla muuten menee kuin esim papa mutta laitetaan myös jotain sinne"

Miksi neitsyeltä papakoe otettaisiin? Miten sinne olis papilloomavirus päässyt kun ei ole kikkelikään käynyt?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.6.21 23:03:12

Mulla on ilman hormonaalista ehkäisyä valtavat ja pitkät kuukautisvuodot ja alttius munasarjakystiin. Kierukkaa ei suositeltu koska gyne näki hyvin epätodennäköisenä että kierukka auttaisi mun menkkoihin.

Nyt on yasmin pillerit ollut reilun vuoden ja ei ole moitteen sanaa.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   16.6.21 23:58:07

Minulla ei ainakaan ole tiedossa muita kuin hormonaalisia keinoja traneksaamihapon lisäksi. Ehkä hölmö kysymys, mutta olethan varmasti syönyt tarpeeksi isolla annostuksella? Ovatko myoomat ym poissuljettuja? Parhaat neuvot saat tietysti lääkäriltä.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.21 00:32:00

Onko endometrioosi poissuljettu?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   17.6.21 06:47:16

Luonnollinen tapa päästä eroon runsaista kuukautisista on tulla raskaaksi ja imettää 2-3 vuotta ja tulla sen jälkeen taas raskaaksi jne. Naisella ei "kuuluisi" olla vuotoja kuukausittain vaan hänen kuuluisi pääsääntöisesti olla raskaana tai imettää hedelmällisten vuosiensa aikana. Jos tämä ei aloittajalle sovi, suosittelen hormonaalisia lääkkeitä (kyllä, ne ovat lääkkeitä, vaikka yleinen käyttötarkoitus onkin raskauden ehkäisy) vuotojen kuriin saamiseksi. Ei syöpäpotilaatkaan jätä solunsalpaajahoitoja ottamatta, vaikka ne ovatkin kovia ympäristömyrkkyjä (tai jos joku jättääkin niin aika marginaalissa on tämän uhrautuvuutensa kanssa). Ehkä aloittajankin kannattaa laittaa asiat mittasuhteisiin. Turha syyllistyä siitä, että terveyden kannalta tarpeellisilla lääkkeillä on ympäristövaikutuksia.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: GM 
Päivämäärä:   17.6.21 18:03:22

Kuulkaas nyt! Onko vierähtänyt tovi siitä kun olitte neitsyitä? Ilman muuta se saattaa koskea kun toimenpide tehdään ja jo ennen kohdunsuuta, ensin tarvitaan kuitenkin levitin jotta gyne pääsee härveleineen peremmälle. Yksilöllistä ja mahdotonta ennustaa, mutta jotain voi tietenkin päätellä siitä kärsiikö itse laittaa vaikka sormen sisäänsä. Jännitys voi hankaloittaa tilannetta.

En siis sano etteikö kierukan laitto onnistuisi, mutta palturia jauhavat yllä nuo jotka keskittyvät vain kohdunsuuhun. Se on sitten se toinen portti, joka voi tehdä kipeää tai sitten ei. Kannattaa selvitellä lääkitystä ja vaihtoehtoja kivunlievitykseen ja/tai rauhoittumiseen.

Oletko harkinnut laastaria tai kapselia? En tosin tiedä näistä vaikuttavista hormoneista sen tarkemmin, oon itsekin vältellyt niitä pitkään, mutta ainakin kapineena helpompia. Renkaan kanssa on vähän puuhastelua, tuskin haluat sellaista jos et tamponiakaan käytä.

Onko muuten hormonin "nauttimis"tavalla (pilleri/laastari/kierukka) vaikutusta siihen, paljonko käyttäjä niitä vapauttaa virtsassaan?

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.21 18:40:40

"Onko vierähtänyt tovi siitä kun olitte neitsyitä?"

Näin sennupalstalla ollessa voisin (tai ainakin toivoisin) kuvitella, että tovi jos toinenkin. :D Itsellä yli 25 vuotta.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   17.6.21 18:49:43

"Onko vierähtänyt tovi siitä kun olitte neitsyitä?"

"Näin sennupalstalla ollessa voisin (tai ainakin toivoisin) kuvitella, että tovi jos toinenkin. :D Itsellä yli 25 vuotta."

Ilmeisesti myös kärsitään muistinmenetyksestä. Itseltäni lähti neitsyys yli 30 vuotta sitten, mutta edelleen muistan, ettei se kivutonta ollut.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.6.21 19:00:20

Mun neitsyys meni joskus viime vuosituhannella ja muistelen, että siihen tarvittiin useampi yritys ennen kuin meni kokonaan. Mutta kyllä sinne rööriin ennen ensimmäistäkin yhdyntää nyt jotain mahtui. Noin yleensä emätin ei ole mikään parin millin levyinen putki edes tytöillä/naisilla, jotka eivät ole seksiä harrastaneet. Monesti nämä "ei mahdu mitään" -kokemukset syntyvät kuivuuden ja jännittämisen yhdistelmästä. Jos on pakokauhuisena kokovartalokrampissa, niin silloin myös se emätin on enemmän kiinni.

  Re: Kierukan laitto: ei ole ollut yhdyntöjä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.6.21 20:48:00


"Ilmeisesti myös kärsitään muistinmenetyksestä. Itseltäni lähti neitsyys yli 30 vuotta sitten, mutta edelleen muistan, ettei se kivutonta ollut."

No sitähän taas ei kysytty.. *luetun ymmärtäminen* ;)

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.