Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: weew 
Päivämäärä:   8.4.21 11:51:14

ajista?

Pidetään hyvän mielen ketjuna, eli kerro menneistä hymyä nostavista omistajien toilailuista klinikalla/ ylihuolehtivista kissaäityleistä jne.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 11:58:12

Miksi?

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: weew 
Päivämäärä:   8.4.21 12:01:01

Siksi kun aloin hiljattain miettiä, että toivottavasti en ole touhottaessani rakkaani asioissa itse sellainen omistajalle, jolle nauretaan taukohuoneessa maski poskella roikkuen :' D Päätin siksi olla jatkossa vähän vähemmän touho.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: ++ 
Päivämäärä:   8.4.21 12:19:43

On erittäin epäkorrektia klinikkahenkilökunnan toimesta ruotia asiakkaita millään foorumilla. Jätetään ne takahuone/taukotilajutut ihan vaan sinne. Kai nyt jokainen klinikoilla työskentelevä on perillä vaitolovelvolisuudestaan....

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 12:56:39

Voi luoja. Taas sitä vaitiolovelvollisuudesta itkemistä. Jos asiakasta ei voi tarinasta tunnistaa niin se ei riko mitään säännöksiä tai lakeja.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Sumutar 
Päivämäärä:   8.4.21 13:08:52

Ei ole korrektia käytöstä.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: ersu peellä 
Päivämäärä:   8.4.21 13:12:28

"Voi luoja. Taas sitä vaitiolovelvollisuudesta itkemistä. Jos asiakasta ei voi tarinasta tunnistaa niin se ei riko mitään säännöksiä tai lakeja."

Tämä. Tää foorumin on kyl merkillisen täynnä "säntillistä ja lainkuuliaista kansaa", totuus kentällä on empiirisen tutkimuksen mukaan kyl täysin toinen : D

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Töissä klinikalla 
Päivämäärä:   9.4.21 22:13:21

Ei tulisi kyllä mieleenkään kertoa asiakkaista mitään täällä tai missään julkisella foorumilla! Aivan taatusti joka työssä, jossa käy asiakkaita on omat kahvihuonejutut, mutta on vaan asioita jotka ei kuulu julkiseksi. Toivon todella, että kukaan oikeasti klinikalla töissä ei tähän todellisia juttuja kerro.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.4.21 05:50:27

Mua huvitti kerran kun olin itse asiakkaana Teivossa kun naapurikarsinan hevoselle omistajat yrittivät tarjota vettä sellaisesta hoitohuoneen pissaämpäristä. :) kyljessä siis luki oikein pissaämpäri tms. Ilmeiseti olisi pitänyt hevosesta saada virtsanäyte.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: jk 
Päivämäärä:   10.4.21 07:22:16

Eivätköhän ne ihmiset osanneet lukea, ja he olisivat varmaan tuohon mennessä jo saaneet ohjeenkin, jos tarkoitus olisi ollut ottaa virtsanäyte. Varmaan se nyt vain oli ainoa ämpäri, joka löytyi, kun hevosta piti juottaa. Pesemällä sen hyvin sitä saattoi varmaan käyttää juottamiseen.

Kaikelle sitä joku ilkeyksissään nauraa.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Eno 
Päivämäärä:   10.4.21 07:46:44

Voisiko tän ketjun otsikon vaihtaa mielensäpahoittajien kokoontumisajoiksi?

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: weew 
Päivämäärä:   10.4.21 13:39:40

"Voisiko tän ketjun otsikon vaihtaa mielensäpahoittajien kokoontumisajoiksi?"

haha, näemmä vois : D On tää kyllä vauva.fi :täkin naurettavampi paikka : D tädeiltä itkuräkä valuu

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Musutar 
Päivämäärä:   10.4.21 14:50:50

Kaikenkarvaiset Ystäväni ja muu eläinlääkärien kirjoittamat kirjat ne vasta epäkorrekteja ovatkin ja sennupalstalla erityisen tuomittavia.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: weew 
Päivämäärä:   10.4.21 14:52:44

"Kaikenkarvaiset Ystäväni ja muu eläinlääkärien kirjoittamat kirjat ne vasta epäkorrekteja ovatkin ja sennupalstalla erityisen tuomittavia."!

Jepa. Häröttäkää nyt äkkiä tämä aloitukseni. Täysin asiaton ja rikkoo lakia!!1

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   10.4.21 18:18:28

Voi luoja mitä hernenokkia tämä palsta on täynnä. Ei kukaan tietenkään kirjoita asiakkaiden tai lemmikkien nimiä tai muutakaan tunnistetietoja, äly hoi.

Koomisia kokemuksia asiakkaiden eli lemmikkien omistajien kanssa on ollut aika vähän, mutta päivittäin on useita kokemuksia että ihan suututtaa miten tänä päivänä vielä ihmiset ovat pihalla lemmikkien hoitamisesta ja hyvinvoinnista huolehtimisesta...

Oikeastaan ei tule mitään koomista mieleen vaikka kuinka yritän muistella. Ehkä ne perus tädit jotka eivät osaa käsitellä koiriaan ollenkaan, eivät saa pysymään paikallaan hetkeäkään tai ymmärrä mitään eleitä tms. Ja niitä on vaikka kuinka paljon.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: jk 
Päivämäärä:   10.4.21 18:31:45

"Kaikenkarvaiset Ystäväni ja muu eläinlääkärien kirjoittamat kirjat ne vasta epäkorrekteja ovatkin ja sennupalstalla erityisen tuomittavia."

Hehe. Nokkelaa.

Täällä ovat taas oikein sivistymättömien ja ilkeiden kokoontumisajot.

Oletko mahdollisesti tietoinen siitä, että Herriotin kirjojen henkilöiltä on pyydetty *lupa*. Lisäksi tuohon aikaan toimittiin erilaisen lainsäädännön piirissä kuin nyt.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Leila 
Päivämäärä:   11.4.21 13:55:09

Asiakkaalla iso kotikissa. Hieman pullukka, kantokopassa. Oli hotkaissut linnut ja tuli mahdollisten mahanpurujen vuoksi. Asiakas sanoi, että voi tulla auttamaan käsittelyssä, kun saattaa olla arvaamaton vieraille ja toi kissan ihan varuiksi, kun ei ollut linnunsyönninjälkeen käynyt isommalla hädällä astialla.

No ei tarvittu apua. Kissa kantokopassa hoitohuoneeseen ja omistajansa läsnä ollessa kehräili ja oli tosi lunki. Päätettiin kuvata ja ottaa verikokeet.
Omistaja ulos hoitohuoneesta ja kissalle oli tarkoitus laittaa rauhoituspiikki ja ennen kuin kissaa ehti sanoa, se kehräävä karvakasa läväytti kunnolla tassullaan kynnenraidat hoitajan ihoon. Rukkaset käteen ja kissaa kiinniottamaan hoitopöydän alta ja sit se purikin kunnolla. Rukkashoitaja tikkaukseen ensiapuun (pari viikkoa saikkua, syvistä haavoista ja sit jonkin aikaa toimistotöissä) ja nöyrinä pyytämään omistaja hätiin.

Omistajan paikallaollessa kissa ihan kiltti, saatiin rauhoittettua, verikokeet ja kuvat ja öljyä kissalle koneeseen...kissa toipui täysin.
Omistaja oli kauhuissaan, toimenpidehuone klinikkahoitajan verestä kuin teurastamo...
Asiakas käynyt tapahtuneen jälkeen muidenkin eläintensä kanssa ja kaikki sujuu hyvin. Eläimet käsiteltävissä (on kanaa, kissaa, koiraa, kania, ponia, lammasta...). Ikinä en enää käske omistajaa pois, jos sanoo, et voi olla vieraille arvaamaton...vaan kuuntelen heidän omia käsittelyohjeitaankin.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.4.21 15:13:32

Mitään lakiahan ei tosiaan rikota, mutta enemmän miettisin mikä on ammattimaista toimintaa oli kyse sitten taukohuoneesta tai foorumista tai kahvilasta.

Yleensä nää kun aika nopeasti menee asiakkaiden haukkumiseen ja taivasteluun. Siihen miten sekään ei osaa sitä eikä tätä ja kuinka sekin on niin huono kouluttaja jne. Ja sellainen on vain ammattitaidotonta puhetta. Lisäksi sellainen ei ole mielestäni mitenkään hauskaa tai ole sellaista puhetta mitä maailmassa pitäisi yhtään enempää olla. Monesti nää naureskelut tapahtuu vielä hyvin puutteellisilla tiedoilla. Ei, sitä ei ehkä tiedetä mitä se lemmikin omistaja juuri käy läpi omassa henkilökohtaisessa elämässään.

Toki oikeasti hyvänmielen jutut ovat jees. Sellaiset kuin vaikka Leilan tarina, jossa hauskuus on syntyy itselleen nauramisesta.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 16:22:14

Tuo tuli todettua nyt korona-aikana, ettei mene meillä yksikään eläin yksin eläinlääkärin hoidettavaksi, muutoin kun nukutettuna. Maailman kiltein kissa joka ei ollut ikinä purrut tai potkinut oli laittanut ranttaliksi samantien kun kantokopan katto poistettiin. Juoksin itse huoneeseen kun ryminä alkoi ja kaksi hoitajaa piteli käsiään, ei onneksi ollut syvät naarmut. Hetken sai pyydystää kissaa, mutta tiesi kyllä itsekin että riekkuminen nyt loppui kun syliin otin ja nostin pöydälle. Sitten sai laittaa nukutuspiikin ja oli ihan rauhalllinen loppuajan.

En sitten tiedä mitä olivat tehneet, mutta en usko että hoitajilla on tapana pahoinpidellä eläimiä, eli olisiko vain säikähtänyt vieraita ihmisiä vieraassa paikassa.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Kentle 
Päivämäärä:   11.4.21 16:58:31

Mua huvitti, kun kerran kuulin jutun yksistä urpoista, jotka katsoivat vierestä ja hihittelivät toisten juottaessa hevosta pissaämpäristä. Eivät uskaltaneet maajusseina sanoa heille, oletteko muuten huomanneet. Vielä nolompaa, jos kirjoittasivat jutun nettiin.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: lyhty 
Päivämäärä:   11.4.21 17:06:28

Miksi ei tosiaan voisi pysyä jonain hyvänmielen tarinoiden ketjuna, pitääkö aina ajatella ensinmäiseksi kaiken sisältävän ilkeilyä tai ivaa ja pilkkaa?
Esimerkiksi minulle tuli mieleen muutaman vuoden takaa pariskunta, jotka olivat ostaneet ensimmäisen hevosensa, vanhempi pariskunta jotka olivat vasta aloittaneet hevostelun. Kutsuivat todella pitkän matkan takaa elänlääkärin koska hevonen piti omituista ääntä ja olivat varmoja, että on pahasti sairas. Paikan päällä todettiin, että hevonen vain pörisee, on siis sellainen joka vähän pöristelee melkein koko ajan nenällään samoin kuin jotkut vain säikähtäessään tai tohkeissaan. Terve oli kuin pukki siis ja omistajat itkivät ilosta kun olivat jo ehtineet mielessä varautua lopetukseenkin.
Vähän ohjeistettiin hevosen käytöksen suhteen mikä on normaalia ja mistä pitää oikeasti huolestua. Hevonen itse asuikin kyllä hyvässä hoidossa mutta kun kukaan muu hevonen ei pöristellyt tallissa niin heille se oli omituista ja ensimmäiseksi tuli vain mieleen kutsua lääkäri eikä kertoa huoltaan jollekin kokeneemmalle hevosen oitajalle.
Nauratti heitäki itseäänkin loppujen lopuksi melkoisesti ja kaikille jäi hyvä mieli.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 20:54:00

Mä itse toivoisin hoitajilta sitä että uskoisivat lemmikin omistajaa. Kahdesti on tullut klinikkaeläinhoitajien kanssa ongelmaa.

Ekalla kerralla vein kanin joka tosi nopea liikkeissään ja kerroin tämän yli 5 kertaa kun sitä ei millään uskottu! Hoitaja piteli kania metallipöydällä ja lukuisia kertoja sanoin että sitä pitää pidellä kaksin käsin kun muuten loikkaa mutta ei vaan mennyt perille! :D

Nyt jo voi nauraa mutta silloin kylmäsi sydäntä kun jalathan sillä olisi katkenneet jos olisi pöydältä loikannut paniikissa lattialle.

Hoitaja piteli kania yhdellä kädellä, jouduin itse ryntäämään omien käsien kanssa ottamaan kanin vastaan koska se loikkasi toki karkuun, sen jälkeen piteli ehkä 2 minuuttia kaksin käsin kunnes jätti kanin yksin pöydälle hakiessaan papereita. Yksin! Kani otti taas jalat alle ja ihmeen kaupalla sain taas kopin!! Aaaargh! Ja tätä toistoa...

Toinen kerta oli kun ottamani toimenpidekammoinen kodinvaihtajakoira oli käydä hoitajan käteen. Sille ei saanut kuonokoppaa koska pelkäsi hysteerisesti eikä tämä mennyt perille. Sanoin itse piteleväni koiran päätä mutta ei käynyt ja minua ei vaan uskottu kun sanoin että puree! Miten voi olla? Pieni koira ja tosi söpö joten ei kai käsittänyt. Käsi ojossa oli menossa suorittamaan toimenpiteitä huoh. Piti mennä väliin.

Nöyrä pyyntö, uskokaa omistajaa.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 21:32:36

"Sille ei saanut kuonokoppaa koska pelkäsi hysteerisesti eikä tämä mennyt perille. "

Se kuonokoppa laitetaa päähän jo kotona :)

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 22:04:18

Juu, sille hakatulle koiralle ei koppaa laitettu. Kukaan ei laittanut ja ei missään tilassa :)

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: ao 
Päivämäärä:   11.4.21 22:22:31

Minä olin asiakkaana, joten varmaan saan kertoa. Minulla oli maalaiskissa, joka oli aina hoidettu kotona ja sitä oltu kuljetettu kuin pari kertaa lyhyt matka. Noh iän myötä kertyi hammaskiveä ja lähdettiin sitten kissa kopassa kaupunkiin hoitoon. Ekan 10 km kohdalla oli huutanut ja repinyt kopassa kynnet poikki, niin että veri lensi. Otan sitten kopasta pois rauhoittumaan ja asettui kivasti. En saanut kuitenkaan millään ilveellä koppaan takaisin. Jätin sitten autoon vapaaksi, että päästään lääkäriin. Oli rauhallinen ja tyytyväinen ratin ja tuulilasin välissä, mutta sitten alkoi minun polvet kastua. Kusi sitten siinä ja minä yritin aina mutkissa väistellä, etten olisi aivan kusimärkä. Kannoin sitten sylissä vastaanotolle kusta valuvan ja siinä vaiheessa taas kun syötävä huutavan katin. Kyllä hävetti! Sain sitten heiltä talouspaperia millä kissaa, autoa ja itseäni yritin kuivatella. Auto haisi vastaisuudessa aina kun laittoi lämmityslaitteen päälle - vaikka teki mitä. Onneksi oli vanha romu ja lähti tjon kusen hajun takia lopulta romutukseen. Oli ikimuistoinen reissu.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.4.21 22:49:49

Olenkohan ylihuolehtiva kissaäiti? Kissani oli sairaan oloinen ja vein lääkäriin. Kerroin että näyttää tuskaiselta eikä oikein syö eikä juo kunnolla.

Sydän syrjällään jouduin kisuparan jättämään lääkäriin ja annoin miehen numeron että voivat soittaa hakemaan kissaa koska itse jouduin lähtemään töihin. Melkein itkua tuhertaen taistelin ensimmäiseen taukoon asti ja ryntäsin katsomaan puhelinta. Olin varma että nyt se on menoa, joko joudutaan tekemään joku hirveän suuri leikkaus tai kissa lopetetaan.

Juu, kissalla oli ummetusta.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.4.21 22:55:43

Näitä olisi vaikka kuinka paljon, ihmiset ovat nykyään aivan hirvittävän avuttomia! Päivittäin saa kyllä pyöritellä silmiään, että kaikkea se leipä elättääkin...

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: Rinkeli 
Päivämäärä:   11.4.21 22:58:02

Muistuupa mieleeni yksi klinikkareissu, joka nauratti jälkeenpäin sekä minua (hevosenhoitajaa) että klinikkahoitajaa, vaikka tilanne itsessään oli aika hyi yäk. Hevonen oli pakkopilttuussa takapolvien tutkimista ja piikittämistä varten, itse olin pääpuolessa. Hoitaja kumartui ottamaan hevosen hännän pois ellin tieltä ja onnistui olemaan tulilinjalla, kun hevonen päästi jännitysripulit... Onneksi osui vain tukkaan eikä kasvoihin, mutta hetken teki mieli painua hevosineni järveen ja upota sinne. :D

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: jk 
Päivämäärä:   12.4.21 00:16:22

"Miksi ei tosiaan voisi pysyä jonain hyvänmielen tarinoiden ketjuna, pitääkö aina ajatella ensinmäiseksi kaiken sisältävän ilkeilyä tai ivaa ja pilkkaa?"

Olen pahoillani siitä, että kirjoitin kärkkäästi. Ehkä käsitin jotain väärin.

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   12.4.21 00:57:35

heh, 98% kerroista kun omistaja on sitä mieltä, ettei eläin pärjää ilman häntä, niin omistaja on se, kummalla on isompi eroahdistus. Moni eläin on jopa paljon helpompi käsitellä, kun omistaja ei ole paikalla. Sitten on ne 2%, joiden eläin oikeasti on helpompi ja rennompi hoitaa omistajan käsittelemänä :)

Noin yleensä, itselle kyllä eniten pistää silmään eläimen kovakourainen kohtelu omistajan toimesta, lässytys ja huolehtiminen kuuluu asiaan :D

  Re: Klinikkaeläinhoitajat, koomisia kokemuksia omist

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.4.21 01:21:40

Olen tullut siihen tulokseen että nämä jotka aina ilmestyvät huutamaan ensimmäisenä "vaitiolovelvollisuus, ei saa kertoa!!1" ovat joko ihmisiä jotka eivät osaa käyttäytyä missään ja heillä on syytäkin odottaa että juuri heidän kyseenalainen käytöksensä on jäänyt ihmisten muistiin tai sitten he ovat heikkoitsetuntoisia narsisteja jotka eivät osaa nauraa itselleen, eivät ainakaan siedä sitä että joku muu nauraisi heille edes hyväntahtoisesti ja samalla kuvitellaan että ollaan niin hiton uniikkeja että kaikki tajuavat taatusti että se olinkin juuri minä itse eikä kukaan muu... Ei normaali-itsetuntoista ja käytöstavat omaavaa ihmistä pitäisi hävettää että jokin hänelle sattunut hauska juttu päätyy nimettömänä jakoon jossain foorumilla. Eläinlääkäreitä on paljon ja heillä käy niin paljon asiakkaita että jos ei ole jonkun supereksoottisen ja harvinaisen elikon omistaja ei tosiaan ole tunnistettavissa ilman nimeä ja/tai tarkkaa kuvausta.

Omat ell-reissujen "koomisuudet" ovat ainakin johtuneet ihan hyväntahtoisesta eläinrakkaudesta ja siitä että yritän keventää tunnelmaa ja huolta omasta eläimestä huumorilla eikä minua haittaisi pätkääkään jos joku nimettömänä ne täällä julkaisisi. "Omistaja tuumasi toruvalla äänensävyllä kanilleen että olepas nyt p*rkeleen kakkapylleröinen nätisti tai teen sinusta rukkaset." Julkaiskoon vaikka nimellä ja kuvalla, ei kiinnosta. :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.