Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Lukija 
Päivämäärä:   7.4.21 18:11:11

On käsittääkseni kallis paikka, joo.

Mutta arvostelussa sanottiin mm, että allasosaatolla oli väljää koronan takia, muutoin olisi ahdas. Eikös siellä aina ole se rajoitus, ettei tule ruuhkaa, ja aika varataan etukäteen?

Ja joo, kirjoittaja on tottunut kokkaamaan itse, nytkin oli makkarat mukana, mutta eivät ne ravintola-annokset yleensäkään mitään Tallinkin buffalautasia ole.

Tai jokin aamupala: jos ei riitä kolme erilaista leipäviipaletta, juustot, leikkeleet, kurkut, jugurtti, nakit, pekonit, kokkelit kahvi, tee, maito... Niin kannattaa tosiaan varautuakin itse kokkaamaan.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Traveller 
Päivämäärä:   7.4.21 18:25:41

Kävin lukemassa tuon samaisen arvostelun, ja oma kokemukseni Järvisydämestä on täysin päinvastainen. Vietin siellä viikonlopun viime syksynä, ja en olisi voinut olla tyytyväisempi. Tein varauksen sähköpostin kautta, koska minulla oli tiettyjä toiveita, joista halusin tietää lisää ja sain nopeasti erinoamista asiakaspalvelua ja paikan päällä kaikki sujui juuri niin kuin piti! Toki ilmeisesti kirjoituksen aloittaja ei ollut tutustunut paikkaan muuten kuin omien oletuksiensa kautta, ja useinhan silloin pettymyksiä tulee... Ja jokaisen kokemus on myös omanlainen, joku toinen on
esimerkiksi täysin tyytyväinen siihen ruoka-annokseen joka on toisesta aivan katastrofi.

Testataas onnistuiko linkki...

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Traveller* 
Päivämäärä:   7.4.21 18:29:34

Ei onnistunut linkki, tässä osoite ilman linkkiä!
https://www.rantapallo.fi /reissukuume/ 2021/04/06/ pettymysten-jarvisydan-totuus-kylpylakuvien-ja-maisemasviittien-takaa/

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.4.21 18:30:42

Jokainen saa kirjoittaa sellaisen arvostelun kuin haluaa. Mutta tuo aamiainen varsinkin särähti korvaan. Paljonkohan ruokahävikkiä tulisi, jos joka huoneeseen kannettaisiin täysi hotelliaamiainen mysleineen, keitettyine munineen, puuroineen, silleineen, raejuustoineen.. eikä siihen enää riittäisi se kymppi, kaksi vai paljonko niistä maksetaankin.

Onneksi sentään kysyvät erikoisruokavaliot hotelleissa näinä aikoina.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   7.4.21 18:39:10

Kirjoituksen ja kuvan perusteella ihan hyvä aamiainen! Mitä suursyömäreitä he oikein ovat jos tuon setin jälkeen jää nälkä. Paikka tosiaan panostaa ekologisuuteen niin minusta ihan järkevä kattaus, mikä minimoi hävikkiä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   7.4.21 18:58:24

Olen käynyt Järvisydämessä ja itse kyllä viihtynyt. Itse yövyin isommalla porukalla (työpaikan koulutustilaisuus) ylärinteessä mökissä, jossa useampi makuuhuone. Onhan tuo totta, että jos maisemasviitin varaa, odottaa tiettyä yksityisyyttä. Siinä osin olen jutun kirjoittajan kanssa samoilla linjoilla. Ruokapuolen ja kylpylän arvostelussa en ole samaa mieltä. Aamiainen näytti runsaalta kuvien perusteella. Jos syö munia, pekonia ja leipää ei varmaan kokonaista hedelmäkoria siihen enää jaksa mättää päälle. Ehkä tuossa olisi voinut olla vaikka jokin sähköinen lomake, johon olisi voinut kirjata toiveitaan, vai olisikohan mennyt liian työlääksi, jos kaikkiin huoneisiin ravintolasulun vuoksi aamiainen toimitetaan, hmm. Illallinen oli kolmen ruokalajin illallinen ja kuvien perusteella näytti riittävältä. Alkukeiton ei kuulukaan olla kahden litran soppatykki, vaan sitä nautitaan kohtuullinen annos. Meillä on noita samoja lautasia, ja ihan hyvän kokoinen keittoannos oli. Pääruoassa olisi voinut lautaselle kauniisti asettelemalla saada silmänruokaa, ja annos näytti kohtuullisen kokoiselta, meillä on noita kun lautasia ja ne ovat isoja. Ei varmaan ole tarpeen vetää jättimäistä huoltoasema-annosta, kun nautitaan mausta ja on tulossa vielä jälkiruokakin. Kylmä makkara nauratti :)
Kylpylä on Järvisydämessä tosi kiva, ja ihmettelin tuota, että altaita vähän. Kyseessä on tunnelmakylpylä, eikä mikään uimahalli tai vesipuisto. Allasosasto on paljon isompi Järvisydämessä kuin esimerkiksi kehutussa Koli Spassa, jossa en itse viihtynyt. Ainoa miinus minun mielestäni Järvisydämessä oli minimaalisen pienet pukuhuoneet.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.4.21 19:26:14

Nyt on kyllä joku sotanorsu kirjoittanut arvostelun.
Ruoan määrässä ei ainakaan ole ollut toivomisen varaa. Todella runsas aamupala, minä tosin olisin ostanut lisäksi sen yhden euron cupsolokahvin.
Ja mitähän uimahallia he sieltä etsivät.

Minulla on vain hyviä kokemuksia Järvisydämestä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.4.21 19:27:43

*: sen cupsolo-kahvinkin sai aamiaisen mukana :D siis yhden per lärvi, mutta silti

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.4.21 19:29:39

Ei tarpeeksi lämmin vesi altaissa, ahdasta, ravintolassa heikkotaitoisia tarjoilijoita - sellainen vonnapiipaikka. Yrittäjällä on unelma :)

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ki 
Päivämäärä:   7.4.21 19:33:36

Olen ollut, ainoa mistä negatiivista sanottavaa oli veteen vaihdettu viinapullo viinakaapissa ja poreltaan liian kylmä vesi.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.4.21 20:00:17

Zäkä, kirjoitin huonosti, olisin siis tarvinnut toisen kahvin. Ja euro on siitä pieni hinta.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Que 
Päivämäärä:   7.4.21 20:01:58

Maisemasviitti oli kyllä juurikin, kuin arvostelussa sanottiin.
Kylpylä ihan jees. Kun olimme, allasbaari oli auki. Tarjolla oli (kai) jotain teetä tms, pähkinöitä yms ilmaiseksi.
Ruokailimme ravintolassa, illallinen oli ihan hyvä. Ei mikään elämää suurempi kokemus, mutta hyvin valmistettu.
Breku oli hyvä ja laaja. Tarjolla oli myös paikallisia tuotteita.
Parin päivän lomailun jälkeen kyllä tiliä kattoissa totesin, et en tykkää Suomessa lomailusta.. Sen, mitä tuo maksoi, olisi ollut viikon vaikka Kanarialla.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.21 20:03:15

Olen käynyt kolmesti ja ollut todella tyytyväinen, kaikki majoitukset ihania, hyvät ruuat ja koronankin aikaan huoneeseen tuotu aamiainen oli todella jattzva, ei edes jaksettu syödä kaikkea.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Niinpäniin 
Päivämäärä:   7.4.21 20:13:18

Que: niin, Kanarialla se henkilökunta saa huomattavasti pienempää palkkaa. Minusta jokainen joka nillittää Suomen hinnoista palvelusta (jossa tarvitaan ihminen, eli joku joka saa siitä palkkaa) voisi ensin alentaa omaa palkkaansa ja nillittää sitten kun Suomessa on kallista. Ei se niin mee, että vain sinulla on hyvä palkka, myös muilla on.

Järvi suomesta hyvä kokemus. Näitä ihme nillittäjiä riittää aina joille ei kelpaa mikään.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Nnn 
Päivämäärä:   7.4.21 20:19:27

Nuo ruokakuvat oli aika surkeita. Tuossa siis satasen edestä sapuskaa siinä yhdessä kuvassa, ei ihme että jäi nälkä ja vtutus. Samoin se aamiaiskuva, siinä oli kahden ihmisen aamupala ja paskan illallisen jälkeen varmasti harmitti sekin. Jotkut syö todella runsaan aamiaisen muutenkin. Ja maisemasviitti, naurettavaa noilla spekseillä.

Olisin nostanut metelin itsekin.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.21 20:31:03

Jos on syönyt hyvän hotelliaamiaisen noista ei voi muuta kun valittaa. Ihmettelen kun olen ollut jossain jossa ruoka ollut huonoa, huone siivoton jne. silti suomalaiset kehuvat kuorossa. Ollaan tyytyväisiä annospurkki jogurttiin ja säilykehedelmiin ja rasvassa uiviin kuorettomiin halpis prinssinakkeihin.
Kun saat ensi kerran sinulle tehdyn sinun valkkaamilla täytteillä olevan munakkaan joka tulee heti pannusta sinulle, ymmärrätte mistä puhun.
Suosittelen kokeilemaan jos tarjonta samaa kun kolme-viisi vuotta sitten
Pärnu Hotel Ammande villa
Tallinna hotel Telegraaf ja st Petersbourg

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: yrittäjä 
Päivämäärä:   7.4.21 20:34:48

Mietin myös millaisia annoksia ovat tottuneet syömään, omaan silmääni näyttivät isoilta ja esim. kuvattua aamupalaa emme mieheni kanssa olisi kyllä jaksaneet kokonaan syödä. Jos/kun on pljon tavallista suuriruokaisempi pitää todellakin varata itselle evästä lisää!

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   7.4.21 20:50:50

Mun on pakko kommentoida että itse meinasin kans jäätyä sinne allasosastolle! Oli ihan todell kylmää! Saunat oli jees ja se allasbaari kiva. Pukkareiden pienen koon ymmärtää.

Mitä tulee ruokaan niin itse olisin pärjännyt koska en kauheesti perusta ruuasta. Mutta myös mun mielestä tossa on kahdella liian vähän ruokaa. Mun mies 190/110 syö aamulla satavarmasti yksin noi kaikki!

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ilta 
Päivämäärä:   7.4.21 21:22:22

No on kyllä surkeannäköiset ruuat, mukamas luxuspaikka ! Ihan oikeasti, ei tuollaisella tasolla pärjäisi maailmalla.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.4.21 22:23:28

Nuo ovat lämpöaskeissa ja pusseissa toimitettuja takeaway -ruokia! Itse ne pleitataan kuvia varten. Ei se kokki voi joka huoneessa pannuineen häärätä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   7.4.21 22:24:31

Minä en oikein aamulla niin munakkaista pidä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.4.21 22:30:53

Eroa löytyy munakkaan lisäksi heti tölkkihedelmät versus tuoreista hedelmistä tehty hedelmäsalaatti tms. On eriasia käydä raksamiesten hotellissa ja luksuslomalla. Usein vain se ns. luksushotelli on se sama raksamiesten hotelli vain eri hinnoilla. Mutta jos olet tyytyväinen kaurapuuroon ja pikakahviin, tölkkihedelmiin ja upporasvassa kiehuviin prinssinakkeihin niin siitä vaan.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: WHAT 
Päivämäärä:   8.4.21 00:15:50

Illallinen oli kuvassa kyllä uskomaton, olisin tuohon hintaan tilannut toisen mokoman satsin!

Aamiaisen "runsaus" jopa yllätti positiivisesti illaliskuvan perusteella mutta eipä nyt missään nimessä kovin häävi tuokaan. Varsinkin vain yksi kuppi kahvia, ei hitto.

Näyttää joltain pakolaisleirin ja alkuasukasmuseon risteytykseltä kyllä nuo hökkelit.

Suomi on kyllä ihan uskomaton maa kun suuri osa palveluyrittäjistä on niin surkeita lajissaan, että ihme että niinkin moni paikka pysyy pystyssä kuin mitä on. Työntekijä ei tietty ole sama kuin yritys mutta kyllähän se pitää saada kokonaisuutena toimimaan.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 04:03:32

,: raksamiehen hotellissa saat kolmen ruokalajin illallisen neljällä kympillä. Ei paha.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 04:05:00

Ja kun edelleen nainen moittii ruuan MÄÄRÄÄ. Vaikka miten olisi kiva haukkua suomalaisia ja kehuskella, kun on oikein Tallinnassa käyty.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.4.21 07:42:43

Huono ja osaamaton asiakaspalvelu. Ruoissa yritetään kikkailla, mutta tulos ei imartele kokkia eikä sen työnantajaa eikä keittiömestaria. Majoitus ei mitenkään ihmeellinen ja kylpylä pieni, hieman viileä ja ahdas. Ei ole ns tavoiteltavaa luksusta, ei ole luksusta eikä edes mitään sellaista, että viitsisin ajaa Rantasalmelle. Ensimmäisen kerran jälkeen en ole mennyt, vaikka olisi ollut työn puolesta minulle pari kertaa ilmaiseksi tarjolla. Seurasin rakentamista ja oli epäammattimaista jo ihan kun kuunteli yrittäjän juttujua ja lopputulos on sellainen, että ilman merkittäviä yhteiskunnan tukia kaatuu omaan mahdottomuuteensa. Hölmö investointi, toimimaton tuote eikä vedä yhtään puoleensa.

Menen Naantaliin, Katinkultaan tai Haikkoon (joka sekin on laadullisesti tullut kaikissa asioissa alas kuin lehmän häntä jo ennen koronaa), mutta en edes harkitse Järvisydäntä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.4.21 07:50:15

Hinta /laatu todella surkea. En kyllä menisi paleltumaan ja saamaan huonoa palvelua, vaikka kaikki hinnat puolitettaisiin. Nyt ohjaan kaikki kysyjätkin muualle ja minulta on kysytty siitä paikasta paljon enkä ole hyvää sanaa sanonut. En suosittele kotimaisille enkä ulkolaisille matkaajille. Minä en näe siinä mitään hyvää.
Epäammattimaista, kylmää, ahdasta, kallista jne.. Yhden hyvän palautteen olen saanut - ja hän ei käynyt ravintolassa eikä kylpylässä vaan oli huoneensa ammeessa kokouksen jälkeen ja tilasi etukäteen listan ulkopuolisen annoksen illalla eikä syö aamiaista. Mitään muuta hyvää en ole kuullut enkä nähnyt.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ------ 
Päivämäärä:   8.4.21 07:51:52

Kylmä allasosasto =
huono kosteudenhallinta ja rahat loppu.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 07:52:41

Joskus 7v sitten käytiin ja vieläkin naurattaa, miten kehdataan mainostaa SÄHKÖSAUNAA savusaunana!?!! No, ehkä turisteille menee läpi.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   8.4.21 08:05:28

Kylpylässä ei voi olla mitään surempaa mokaa kuin liian kylmä ilma ja liian kylmät vedet altaissa. Siihen meni aikanaan Bombakin. on ihan perusasia, että on lämmintä ja lämmintä eikä viluisimmallekaan tule yhtään vilu. Se maksaa, mutta muuta ei ole järkeä tehdä.

Ravintolan saa pilattua nopeasti kikkaileva keittiömestari: oudot maut, kummalliset annokset, liian kallis hinta.. ja tässä tapauksess,a kun sijainti on Rantasalmella, osaavia ihmisiä ei saa ja se tekee kikkailusta sitäkin suuremman katastrofin. Jos aamiainen ei ole aito, runsas, tuore ja himoja herättävä, se tappaa hyvänkin majoituksen. Sinne bufffaan kun mättää valmiiksi paistettuna dynossa tullutta pekonia, halpaa mehua, valmiiksi keitettyjä nakkeja purkista, eilen leikattuja vihanneksia, purkkihedelmäsalaattia tai pakastehedelmäsekoitusta, sulatettavia leipiä, limapuuroa, halpisjuustoja ja leikkeileitä, jotka laitettu esille eilen. automaattikahvvia, voi olla varma asiakaslähtöisyydestä - asiakas lähtee, eikä palaa.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 08:56:19

Onhan noiden eväiden hinta-laatu ihan surkea. Kämäisen vähäiset annokset, joista vielä pääruoasta puuttuu puolet. Aamupala umpisurkea. Me esim. syödään aamupala hotellissa mahdollisimman myöhään ja mahdollisimman hyvin, niin ei tarvi erikseen lounasta. Tuon jälkeen olisi muutaman tunnin päästä tarvinnut syödä taas.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 09:19:06

Tai valitus siitä, kun kylpylässä on tarjolla vettä ja hedelmiä... Niitä nyt yleensä on, ei niitä tarvitse ottaa.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 10:40:22

.: Meillä aamiaisen ajankohta riippuu hotellitarjoukset syystä ja seurueen kokoonpanosta, mutta ei me nälissään istuta huoneessa kymmeneen että saadaan lounasrahat säästettyä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Lukija 
Päivämäärä:   8.4.21 10:45:04

Olen huono kirjoittaja, kun noin monella menee ohi. Jos haluaa munakkaan keittiöstä, ei varmaan kannata mennä Järvisydämeen korona-aikana. Minusta kirjoittaja valitti aivan turhasta, jos menee hotellilomalle tällaisena aikana. Allasbaareja ei vain saa pitää auki! Ruuan toki voi lähettää takaisin kuten salissakin, jos siinä on jotain vikaa. Itse en kyllä kuvittele alle satasella saavani mitään ihan parasta gourmeta, toki kelvollista, hyvää ruokaa saa edullisestikin.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Pistepiste 
Päivämäärä:   8.4.21 11:01:16

Työkaverini kävi vaimonsa kanssa myös (vähän ennen koronaa) tuolla ja sanoi olleensa pettynyt. Toisaalta tämä kaveri kyllä kehui ruokaa siellä, mutta nuo kuvatboli kyllä aika surullisia.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 11:07:10

Minä olen viihtynyt, olen ollut house boatissa ja kelohuvilassa. Kylpylä viihtyisä, vähän viileää tosin kyllä. Ruuat hyvät ja hyvät ulkoilumaastot.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   8.4.21 11:24:43

Olisin itsekin ollut pettynyt ainakin illalliseen ja majoitukseen tuon kirjoituksen perusteella. En tosin nyt korona-aikana kylpylälomalle lähtisikään.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 11:49:29

Äm: sepä se. Moni lukee kirjoituksen ja kanssapettyy paikalla käymättä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 11:59:57

Kyllä jäisi menemättä pelkästään kuvia katsomallakin.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   8.4.21 12:03:56

Ihan ala-arvoisen näköinen ruoka-annos KAHDELLE. Ei ihme, että jää nälkä. Ja aamiainenkin kuulosti pieneltä (tai no, kolme leipäviipaletta per nuppi on paljon, mutta yksi voinappi? :D) ja itselleni olisi jäänyt nälkä kyllä molemmista aterioista. Ja ei, en ole sotanorsu.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.4.21 12:42:00

Zäkä, toki arvostelut ovat aina vain yhden henkilön kokemia mielipiteitä. Niitä on vapaa jokainen ilmaisemaan ja muut voivat sitten peilata toisten kokemuksella,menevätkö itse kokeilemaan vai eivät. Niin se maailma toimii. Itse en tuon perusteella menisi, vaikka olen aiemmin harkinnut asiaa. Postauksessa oli ihan asiallisesti arvioitu kokemusta ja tässä oli jo monta asiaa mennyt mönkään.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 13:35:42

Ällö: tietysti, kokemuksia ja mielipiteitä saa ja pitää jakaa. Yhden kirjoituksen perusteella tuskin kukaan nykyään lähtee tai jättää menemättä kylpylään. Minulla vain tässä kirjoituksessa särähteli korvaan niin moni asia, että liekö ne ilmalämpöpumpun temppuilutkaan totta, tai näkyikö ikkunoista oikeasti kuitenkaan vain parkkipaikka.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: merituuli 
Päivämäärä:   8.4.21 14:10:19

Facebookin naistenhuoneellakin moni valitellut järvisydämen huonoa tasoa.

Silti lähellä asuvana kiinnostaa kovasti mennä vielä joskus tuonne.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: (tyhjä) 
Päivämäärä:   8.4.21 14:25:56

"Minulla vain tässä kirjoituksessa särähteli korvaan niin moni asia, että liekö ne ilmalämpöpumpun temppuilutkaan totta, tai näkyikö ikkunoista oikeasti kuitenkaan vain parkkipaikka."

Miksei olisi totta, mitä tämä bloggaaja oikein hyötyisi tällaisen asian keksimisestä? Ei tuo minusta mitenkään epäuskottavalta kuulosta, itsellänikin on eräästä toisesta hotellista vähän vastaavanlaisia kokemuksia. Et varmaan katsonut myöskään noita kuvia, kyllähän niistä selviää mitä ikkunoista näkyi.

Kävin katsomassa Järvisydämen sivuilta noita maisemasviittejä ja kyllähän tuosta alueen ilmakuvastakin voi päätellä, että "maisemat" on käytännössä viereisen mökin seinää ja/tai parkkipaikkaa, vähän erikoista että noita markkinoidaan maisemasviitteinä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 14:30:20

(tyhjä): no, meille ihmisille kun usein käy niin, että kun yksi asia tökkää, kaikki @!#$. En siis väitä bloggaajan valehtelevan. Ja tosiaan jos ei oikein ole koskaan syönyt ravintolassa tai käynyt kylpylöissä, niin voihan sitä sitten olla epärealistiset odotukset, ja sitten luullaan, että hedelmät ja vesi on jollain tavalla baarin korvikkeena tarjolla jne.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: sala mi 
Päivämäärä:   8.4.21 14:31:09

Nyt ei ole tainnut aivan bloggaajan ja kohteen profiilit kohdata. Näkyy olevan keskittynyt "näin reissaat halvimmalla balttiassa(tai jossain)"- juttuihin, varmasti tuntuu jonkun menun hinta kovalta ja ruokamäärä pieneltä, jos sitä vertaa vaikka Lidoon. Toki paljon mahdollista, että laatu ja hinta eivät ole take awayna kohdillaan.

Tripadvisorissa ihan ok arvioita, löytyy kyllä negatiivisiakin kommentteja samoista aiheista. Täytyy käydä joskus kokeilemassa mutta vasta rajoitusten jälkeen :D Sehän on selvää, että etenkin tarjoilupuolella homma on väkisinkin ankeampaa, kun paikat kiinni ja toimitetaan "huonepalveluna"

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   8.4.21 14:36:20

Illallinen näytti kyllä aivan naurettavalta hintaansa nähden. Ja kaiken kruunasi halvat Ikean lautaset (tiedän, koska itselläni on noita ihan samoja halpiksia). Aamupala näytti ihan ok, paitsi että yksi pieni voinappi ja yksi kuppi kahvia per henkilö kuulostaa kyllä melkoiselta kitsastelulta. Halvoissakin hotelleissa saa yleensä sentään santsata kahvia.

Mielestäni ihan asiallinen arvostelu, vaikka olikin paljon negatiivista. Itse en kyllä haluaisi mennä kärvistelemään kylmään mökkiin ja kylmään kylpylään.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: merituuli 
Päivämäärä:   8.4.21 14:36:50

Ymmärrän hyvin bloggaajan asettaneen korkeat odotukset reissulle, sillä hinta on kova ja kuvat on hulppeita nettisivustolla. Varmaan paljon tottunut matkustelemaan niin tottunut saamaan tuolla hinnalla parempaakin.

Harmillinen case.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.21 15:11:05

Mä en arvosta yhtäkään matkailijaa, joka ei käy ulkona syömässä ettei vaan tule pettymyksiä. Ulkona syöminen on yksi niitä asioita, millä pääset kulttuuria lähemmäksi. Erilaisten ravintoloiden kokeileminen on yksi parhaimmista asioista, mitä voi kokea.

Enkä tarkoita niitä turistikuppiloita, joissa syödään tyypillinen schnitzel ranskalaisilla ja huuhdotaan alas kokiksella.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.4.21 15:54:30

Itse en ole Järvisydämessä käynyt mutta paikka kiinnostaa, joten olen lukenut siitä paljon arvosteluja ja totta, tämä oli ensimmäinen nega, jonka olen lukenut!

Liekö muut arvostelut yhteistyöpostauksia, en tiedä, mutta olisi pitänyt tajuta että on liian hyvää ollakseen totta.

Tuo somettajan saama päivällinen on kyllä ala-arvoinen, samanlaisen annoksen voi tilata vaikka Stokkalta joulun aikaan, itseasiassa Stokkan on jopa parempi. Jos annokset tuodaan huoneeseen niin tuolla hinnalla tarjoilija olisi kyllä voinut ne oven ulkopuolella lautasille asetella. Ruuan määrä on myös olematon, kyllä minullekin jäisi tuosta nälkäkiukku.

Varmaan eniten tuossa on harmittanut se, että reissu on varmasti ollut tosi kallis (siksi itsekään en ole vielä tuonne raaskinut mennä) ja korkealla hinnalla sitä odottaa pikkasen eri näköalaa ja pikkasen erilaista ruokaa. Mutta ehkä jollekin toiselle hinta on ollut edullinen ja ajattelee paikasta ihan eri tavalla.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.4.21 16:05:40

Minustakin pointti oli että tuohon hintaan pitäisi jo saada laatua. Nuo maisemasviitit on kuitenkin jo överihintaisia, niin kyllä ruoan ja mainostetun näköalankin kuuluisi olla sellaiset, että kokee ne laadukkaaksi.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   8.4.21 16:37:27

Paikalla en ole koskaan käynyt, mutta ihan vaan tuli mieleen tuosta Järvisydämen sivuilla olevasta aluekartasta...

Jos ottaa MAISEMAsviitin KESKELTÄ KAIKKEA niin mitä muuta sieltä voi olettaa näkevänsä ikkunasta kuin parkkipaikan tai naapurimökin :D

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   8.4.21 16:52:58

49€:n illalliseen (ei sis. juomia) ja maisemasviittiin olisin ollut pettynyt.
Aamiainen ok (kuului hintaan).

Nälkä olisi myös jäänyt (ja ei, en ole sotanorsu).

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   8.4.21 16:56:35

"Minustakin pointti oli että tuohon hintaan pitäisi jo saada laatua. Nuo maisemasviitit on kuitenkin jo överihintaisia, niin kyllä ruoan ja mainostetun näköalankin kuuluisi olla sellaiset, että kokee ne laadukkaaksi."

Tämä nimenomaan. Ihan jees, jos hinta olisi hieman alhaisempi. Noilla hinnoilla kuitenkin odottaisin jo oikeasti laatua eikä mitään "näköalaa" parkkipaikalle ja viereisiin mökkeihin, toimimatonta lämmitystä, temppuilevia kaihtimia, lisämaksullista kahvia yms. Ja sama koskee sitä illallista. Okei, se joku vajaa 50 € (ilman juomia) ei nyt mikään hirveä hinta kolmen ruokalajin illallisesta ole, mutta silti liikaa jäähtyneistä pienistä annoksista halvoilla Ikea-lautasilla. Koko hommasta tulee sellainen fiilis, ettei hinta ja laatu ihan kohtaa. Itse suosin ulkomailla useimmiten edullisia hotelleja, ja niissä en valita, jos ikkunasta näkyy viereisen talon seinä tai aamupala on niukka tai asiakaspalvelu jotenkin tympeää, mutta tosiaan noilla Järvisydämen hinnoilla odottaisi jo saavansa vähän enemmän.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   8.4.21 17:12:49

http://bot.fi/3l39 blogikirjoitus
http://bot.fi/3l3a hotellin mainossivusto ja http://bot.fi/3l3b mielikuva sapuskoista...

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   8.4.21 17:20:32

"meille ihmisille kun usein käy niin, että kun yksi asia tökkää, kaikki @!#$"
Siinä tapauksessa olisi tuskin sanonut mitään hyvää koko paikasta.

"Ja tosiaan jos ei oikein ole koskaan syönyt ravintolassa tai käynyt kylpylöissä, niin voihan sitä sitten olla epärealistiset odotukset, ja sitten luullaan, että hedelmät ja vesi on jollain tavalla baarin korvikkeena tarjolla jne."

Kyllä tuolla hinnalla pitäisi jo vähintään saada lämmintä ruokaa. En myöskään huomannut missään kohtaa mainintaa että kyseinen henkilö olisi luullut hedelmien tai veden olevan baarin korvike vaikka täysi vitsi sekin oli. Kuka ihan tosissaan tarjoaa aikuisille maksaville asiakkaille kaksi siivua appelsiinia ja palan banaania? Ihan tosi?

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   8.4.21 17:21:43

Tein vähän vertailua:

Järvisydämen yhden yön huone illallisella maksaa 478.80 e.

Helsingissä hotel Havenissa saat yhden yön huoneen Gran Deluxe-tason huoneessa, tarjoilijan tarjoileman (halutessasi voit tilata häneltä suosituksen mukaiset viinit) neljän ruokalajin illallisen huoneeseesi hintaan 344 e (ja aamiaiset huoneeseen).

Ei tarvitse hirveän pitkään miettiä, kumpaan menisin, kun tuo Havenin ruoka on valmistettu ravintola Ultimassa, jossa on oikein pätevä keittiö.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.21 17:33:03

"Ja sama koskee sitä illallista. Okei, se joku vajaa 50 € (ilman juomia) ei nyt mikään hirveä hinta kolmen ruokalajin illallisesta ole, mutta silti liikaa jäähtyneistä pienistä annoksista halvoilla Ikea-lautasilla."

Luultavasti niitä Ikea-astioita on hankittu sitä varten, ettei aasiakkaat riko kalliimpia tai nappaa kotiinsa mukaan. Ihan järkevää, nyt kun huoneeseen toimitus on kyseessä. Sitten myös se annoksen ulkonäkökin jää aasiakkaan harteille, ja kummasti harmittaa kun ei osaakaan samannäköistä tehdä kuin ammattilainen. Ja kyllähän se ruoka jäähtyy nopeasti, jos kylmältä lautaselta syö ja lepertelee pehmeitä tai vaihtoehtoisesti keskittyy valittamiseen.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   8.4.21 17:35:34

"Luultavasti niitä Ikea-astioita on hankittu sitä varten, ettei aasiakkaat riko kalliimpia tai nappaa kotiinsa mukaan. Ihan järkevää, nyt kun huoneeseen toimitus on kyseessä. Sitten myös se annoksen ulkonäkökin jää aasiakkaan harteille, ja kummasti harmittaa kun ei osaakaan samannäköistä tehdä kuin ammattilainen. Ja kyllähän se ruoka jäähtyy nopeasti, jos kylmältä lautaselta syö ja lepertelee pehmeitä tai vaihtoehtoisesti keskittyy valittamiseen."

Hei, totta puhut!
Ihan oikein typerälle aasiakkaalle, mitäs tuli yrittäjän firmaan häiritsemään seesteistä elämää! Olisi jäänyt kotiinsa.

Vinkki vitonen, älä hakeudu asiakaspalvelualalle.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 17:42:44

Muuta valittamista en löytänyt kuin minimaaliset pukeutumistilat saunaosastolla.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   8.4.21 17:46:59

""Ja sama koskee sitä illallista. Okei, se joku vajaa 50 € (ilman juomia) ei nyt mikään hirveä hinta kolmen ruokalajin illallisesta ole, mutta silti liikaa jäähtyneistä pienistä annoksista halvoilla Ikea-lautasilla."

Luultavasti niitä Ikea-astioita on hankittu sitä varten, ettei aasiakkaat riko kalliimpia tai nappaa kotiinsa mukaan. Ihan järkevää, nyt kun huoneeseen toimitus on kyseessä. Sitten myös se annoksen ulkonäkökin jää aasiakkaan harteille, ja kummasti harmittaa kun ei osaakaan samannäköistä tehdä kuin ammattilainen. Ja kyllähän se ruoka jäähtyy nopeasti, jos kylmältä lautaselta syö ja lepertelee pehmeitä tai vaihtoehtoisesti keskittyy valittamiseen."

Juu ja jos tilaan kotiin, ns teeseitse ateriakassin (valmistuohjeet ja raaka-aineet). Saan kotiovelle ne toimitettuna tuolla samalla vajaalla 50€:lla ja viikon eväät 2aikuiselle ja lapset on siinä.

Itse hakiessa ruuat ja juomat viikolle kaupasta 2aikuiselle saa 50€:lla.
Noutopitsan/annoksen lounasaikaan vajaalla 20€:lla kahdelle aikuiselle.

Ikean astiastot ei nyt ole pointti vaan se sapuska. Kuuma kuumana ja kylmä kylmänä ja asetteluohjeet, jos ne on oleelliset.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 19:32:01

No ei nyt kannata kauppatilaukseenkaan verrata ravintolan takeaway -ateriaa. Ihan jo mäkkärin ruuat neljälle maksaa 32 euroa, ja vielä jos jälkkäriä haluaa, niin enemmän. Sillä saa jo isot kasat perunaa ja kalapuikkoja kaupasta. Tai risottotarpeita ;)

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Wolt 
Päivämäärä:   8.4.21 19:41:13

Mä ymmärrän, että jos mä tilaan vaikka Woltilla ruokaa kotiin, se 10-15 € maksanut hampurilainen saattaa vähän jäähtyä siinä matkalla. Eikä mulle ole mikään ongelma syödä sitä vähän jäähtyneenä halvalta lautaselta tai vaikka suoraan paperipussista. Mutta jos mä maksan hotelliyöstä lähemmäksi 500 € ja sen päälle vielä huoneeseen tuodusta illallisesta melkein 50 €, kyllä mä odottaisin ruoan olevan edes kunnolla lämmintä ja kattauksen edes vähän tyylikkäämpi kuin jotain kaikkein halvimpia Ikean lautasia. Ja olihan tuo ruoan määräkin aika surkea, jos siis kuvassa oli kahden hengen ruoat. En yhtään ihmettele, että bloggaaja oli pettynyt, olisin ollut itsekin. Itse olen ollut nyt korona-aikana pari kertaa hotellissa, ja huoneeseen tuotu aamiainenkin on ollut aina parempi kuin noissa kuvissa, vaikka hotelli on ollut huomattavasti Järvisydäntä halvempi. Ja kahviakin on saanut halutessaan lisää ilman lisämaksua.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 20:33:11

Nuo ruuathan jaetaan tiettyyn aikaan kaikkiin mökkeihin.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.4.21 21:45:24

Olisin minäkin pettynyt. Mielestäni hotellilta todella osaamatonta. On itsestään selvyys, että ihmisen perustarpeista tulee huolehtia ja kylmissään ja nälissään oleva ihminen on kiukkuinen ja tyytymätön. Ja kun puhutaan majoituksesta pitäisi myös ruuan riittävyys olla oikeasti aika oleellinen asia. On eri asia, että fine dining ravintolassa, annos ei saa aikaan ähkyä eikä syömään tarvitse mennä nälkäisenä. Se yksi illallinen kun ei ole henkilön ainoa päivän ruoka vaan hän syö kotonaan päivän mittaan muutakin.

Sen sijaan kun puhutaan hotelleista, tulisi henkilökunnan ja johdon ymmärtää, että se illallinen on todennäköisesti majoittuvien ihmisten ainoa kunnon ateria. Aamulla aamupala, päivällä ehkä jotain evästä aktiviteettien parissa ja sitten THE illallinen. Silloin illallisesta todellakin pitäisi tulla täpötäyteen.

Aamiainen näytti omaan silmään hyvin arkiselta ja olisi minulle siksi ollut suuri pettymys. Toki noita samoja ruoka-aineksia on monesti tarjolla myös buffetissa, mutta itse ainakin koostan hotelliaamiaiseni herkuista. Rakastan tuoreita erilaisia hedelmiä, jotain hyviä kasvispullia, paahdettuja herkkusieniä, munakasta, tuorepuristettua appelsiinimehua, croisantteja, nutellaa, leivoksia, erilaisia juustoja.

Omaan silmään leivät ja leivänpäälliset ovat sitä perusarkiruokaa. Tylsää syödä lomalla samaa.

Ehkä toimisi aamiaisbuffetin tilalla vaikka se, että saisi tilata oman aamiaisensa ja vaikuttaa niin sen sisältöön ja määrään. Minä en tilaisi yhtäkään leipäpalaa sen enempää kuin kaurapuuroakaan.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 22:37:54

*: myös tänä aikana olen onnistunut tilaamaan sitä, mitä itse haluan. Tai sopimaan jostain muusta. Myös tänä aikana kelvoton annos matkaa takaisin kyökkiin.

Eri hotelleissa on erilaiset käytännöt aamiaisenkin suhteen. Nekin yleensä näkee netistä tai selviää soittamalla. Itse rakastan hotelliaamiaisia, olipa se buffet tai ala carte- aamiainen. Puuro, tuore leipä... Aah. Mutta nyt kun aamiainen närpitään omassa huoneessa, niin olen ihan kelpuuttanut hyvinkia arkisia aamiaisia. Viimeksi taisi olla juusto-kinkku- voileipä, hedelmä, jugurtti, mehu ja kahvi. Ei jäänyt nälkä!

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.4.21 22:38:55

Ai kauhea noi ruuat! Ja ihan hirveen hintaset

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.4.21 22:39:49

En kyllä edelleenkään ymmärrä, kenen mielestä 50e voi olla paljon ravintolamenusta. Kyseessä siis kolmen lajin illallinen, hintaa tulee alkuruualle 10-11e, pääruoalle about 30e ja jälkiruoalle loput hilut. Siis pitäisikö tuolla rahalla jotain kurmeeta saada?

Noh, aasiakkaat eivät ymmärrä. Itse kun katson Järvisydämen nettisivuja niin näyttää yhdeltä p*rserei'ältä, mutta sitten en enää ihmettelekään miten sinne aasiakkaat tiensä löytää.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.4.21 22:42:44

Ja ainakin normiaikoina jos on joskus otettu aamiaista huoneeseen (mistä itse en niin pidä) niin on saatu juuri sitä mitä halutaan. Luulisi että nytkin voisi halutessaan tilata haluamansa aamiaisen sen valmispussin sijaan. Tietenkään joka paikassa ei onnistu, eikä ihan kaikkea nyt ole kaapeissa ja kylmiöissä..

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   8.4.21 22:50:51

"En kyllä edelleenkään ymmärrä, kenen mielestä 50e voi olla paljon ravintolamenusta. Kyseessä siis kolmen lajin illallinen, hintaa tulee alkuruualle 10-11e, pääruoalle about 30e ja jälkiruoalle loput hilut. Siis pitäisikö tuolla rahalla jotain kurmeeta saada?"

Katso toteutus bloggaajan kuvista ja vertaa niitä hotellin mainossivuihin.

Toteutus on ei bloggaajan kohdalla ollut kovin onnistunut.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   8.4.21 23:01:11

"En kyllä edelleenkään ymmärrä, kenen mielestä 50e voi olla paljon ravintolamenusta. Kyseessä siis kolmen lajin illallinen, hintaa tulee alkuruualle 10-11e, pääruoalle about 30e ja jälkiruoalle loput hilut. Siis pitäisikö tuolla rahalla jotain kurmeeta saada?"

Sitten vähän sitä lukutaitoa taas. Kukaan ei ole ollut vailla mitään "kurmeeta", mutta kyllä se lämmin ruoka saisi tosiaan olla lämmintä ilman että sen joutuu käyttämään ensin mikrossa, ja kahdelle hengelle saisi olla määrällisesti ihan kahden hengen annos, ei yhden hengen annos, koska kyse ei tosiaan ole mistään fine dining -piperryksistä. Eli lupaus ja todellisuus ei nyt ihan kohdanneet.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.4.21 09:30:28

"Katso toteutus bloggaajan kuvista ja vertaa niitä hotellin mainossivuihin."

No edelleenkin, jos sen ruoan asettelee lautaselle joku tumpula jolla ei ole mitään silmää esteettiselle annokselle, niin tottakai se näyttää vähän erilaiselta kuin se ammattilaisen annos ammattikuvaajan kuvaamana. Voiko siitä syyttää itse ravintolaa?

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Heidi 
Päivämäärä:   9.4.21 09:50:38

Jotenkin tuossa häiritsee se, että matkabloggaaja ei tykkää matkoillaan syödä ulkona vaan mielummin kokkaa itse. Että ehkä ei ole tottunut muuhun kun oma tekemään makaronimössöön? Kylpylänä Järvisydän on aivan ihana ja rauhallinen, majoituksen tasosta en osaa sanoa.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.4.21 09:56:10

Nuo tehdasvalmisteiset karjalanpiirakat ei herättäneet ruokahalua, tuollaisia koneella tehtyjä vehnäpiirakoita saa kaupan kylmähyllystä.

Eikö savolaiskylpylä voisi tarjoilla vaikka talon kalakukkoa tai itsepaistettuja karjalanpiirakoita? Tulisi heti eri tunnelma.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   9.4.21 10:01:38

Olihan tuo toteutunut aamiainen kaikkea muuta kuin mainoksessa oleva kuva. Missä leipäjuusto, kasvikset jne.

Muissa hotelleissa saa noutaa aamiaisen huoneeseen itse, eli valita tarpeeksi leipää, puuroa, jugurttia, mitä nyt itse haluaakaan. En ymmärrä miksi noin kalliissa paikassa joutuu tyytymään muiden päättämään aamiaiseen.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.4.21 10:03:51

Kylmä ja nälkä on jo yksinään sellaisia asioita, että vaikka loppu olisi kuinka mahtavaa, niin nuo @!#$ niin paljon ettei auta.

Lukekaapa noi kommentit, aika paljon huonoja kokemuksia. Jonkun huone ollut niin kylmä, että keskellä yötä pitänyt viritellä takka ja ilmalämpöpumppukaan ei ole toiminut, ja suihkun lämmin vesi loppu.

Mäkkärinkin ruuat on lämpimiä kotiin toimitettuna...

Kyllä noista palautteista kannattaisi vaan ottaa vinkistä vaari eikä jatkaa samaa linjaa. Kun lähdetään hemmottelulomalle, ei voi olla kylmä, nälkä ja kiristää hermoja. Itse ainakin pysyn ennemmin kotona kuin lähden tuonne näiden perusteella.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.4.21 10:03:53

Meillä on työpaikan kautta ihan hyvä ale tuonne Järvisydämeen. Muutama työkaveri on käynyt, eikä ole erityisemmin kehunut. Kukaan ei ole mennyt toista kertaa.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   9.4.21 10:15:35

No ihan rehellisesti en kyllä korona aikaan menisi minnekään kylpylään.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Kiyh 
Päivämäärä:   9.4.21 10:22:33

No ihan rehellisesti olen ollut korona-aikaan monessa kylpylässä, ja mitään riskiä ei ole ollut. Turvavälit, vähän porukkaa, ja virus ei edes viihdy kosteassa ja lämpimässä.

Missään en ole törmännyt noin surkeaan hotelliaamiaiseen kuin noissa bloggaajan kuvissa.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   9.4.21 10:35:42

Aamiainen on kuvailtu näin, hotellin sivuilla https://www.jarvisydan.com/restaurant-content/huonepalvelu/:
"Aamiaismenu:
Liha- ja juustoleikkeleitä, raikasta jääsalaattia, tuoretta kurkkua ja tomaattia,
maustekurkkuviipaleita, keitettyä kanamunaa, rapeaa pekonia, pikkunakkeja ja tomaatti-pinaattimunakasta.
Riisipiirakoita, luomu ruista ja mini croisantteja / perunarieskoja, sekä levitettä.
Marjajogurttia, hedelmiä, mehua, teelappuja, kahvi-, ja maitokapseleita, suolaa, sokeria sekä pikku makeaa.
Kahvi keitetään huoneen/ huvilan keittimellä, jotta se on mahdollisimman tuoretta!"

http://bot.fi/3l39 blogikirjoitus.
Löytyyhän ne toki kuvasta (croisantteja ei ollut, mutta perunarieskat taisi korvata).
Leikkeleet, leivät ja salaatit oli samassa kipossa. Lämpöiset omassaan (nakit ja pekonit...).
Lämmitys mahdollisuus toivottavasti oli (mikro?), jotta noi perunarieskat sai lämmitettyä.
Yksi per nenä oli kahvi/maito/voi "kapseleita". Yhden ateriassa ei voitane kirjoittaa monikossa?

Vähän on sellainen leirintäalue menyy jo aamupalalle välittyy bloggaajan kuvasta. Ihan perussetti.
Mutta noutoruokakin yleensä pakataan fiksusti ns. koloastioihin, ettei leikkeleet ja salaatit lillu kylmien rieskojen kanssa keskenään (eri asia jos olisi valmiiksi täytetyt leivät, voidellut ja päälliset laitettu valmiiksi).
Noutoruokakin yleensä ravintolassa laitetaan asiakkaalle kivasti ja houkuttelevasti (kylmät setit erikseen ja niin ettei sapuskat ole sekaisin samassa astiassa, jos kyse ei ole muhennoksesta tai vastaavasta).

Hotellissa ja ravintolassa tällaiseen pitäisi panostaa (jos ei olla halpisbaarissa, ABS:lläkin paremmat aamupalaleivät, kuin bloggaajan kuvassa).

Joo jätetään se illallinen nyt läpikäymättä. Itse en kehtaisi myöntää, että nuo setit olisi omasta keittiöstä lähtöisin. Tai voihan olla, että bloggaaja on vaan itse sekoitellut ssapuskansa muhennokseksi..

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.21 10:49:01

"Lähettäjä: Kiyh
Päivämäärä: 9.4.21 10:22:33

No ihan rehellisesti olen ollut korona-aikaan monessa kylpylässä, ja mitään riskiä ei ole ollut. Turvavälit, vähän porukkaa, ja virus ei edes viihdy kosteassa ja lämpimässä."

En taas tiedä itkiskö vai nauraisko

Finvacin sivulta
"Kosteuden tulisi olla yli 80 % ja lämpötilan yli 30 °C, jotta koronaviruksia vähentävät vaikutukset näkyisivät." Eli saunassa ja suihkussa, ei muualla.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Kiyh 
Päivämäärä:   9.4.21 11:00:42

piste, itke pois vaan. Niissä kylpylöissä missä olen ollut (Levi, Aulanko ja Turku), kosteus on taatusti yli 80% (johan se on sitä ulkoilmassakin hikisenä kesäpäivänä) ja sisälämpötilaksi kerrotaan 33c.

Yhtä ainutta tartuntaketjua ei ole lähtenyt kylpylöistä.

Tuo Järvisydämen kylpylä kuulostaa kyllä jo kylmyydessään karmivalta.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: mari 
Päivämäärä:   9.4.21 11:11:09

Katselin vielä bloggaajan illallismenyy kuvia:
http://bot.fi/3l39 blogikirjoitus

"Pääruokana oli yrttimarinoitua peuranpaistia ja nautaa, tummaa katajanmarjakastiketta ja maa-artisokkapyreetä sekä pari hassua palaa rakuunavoissa paahdettua selleriä ja porkkanaa. Meidän annoksessamme ei ollut nautaa ollenkaan, joten peuralla mentiin. Katajanmarjakastike oli kipattu yhden peuranpaistisiivun päälle, joten siitä ei riittänyt paljoa kerrottavaa. Maa-artisokkapyre taas oli kylmää, eikä mikro tietenkään tehnyt sille enää oikeutta."

Astiassa oli valmiina 3-4kpl porkkanapaloja ja 2kpl selleriä ja tuo jaetaan kahdelle lautaselle???? Kahden annos lisukkeita?
Gourmee koko, muttei tarjoiluastiassa (josta asiakas ilmeisesti lappaa lautaselleen) emmeet näytä nyt gourmeelta.

Hotellin sivuilla ruuan kuvaus https://www.jarvisydan.com/kynttilaillallinen/:
"Alkuun
Punajuuri-vuohenjuustokeittoa ja hunajapaahdettua auringonkukan siementä L,G
Kaura-siemenleipää ja porkkanaleivitettä L

Pääruoka
Yrttimarinoitua peuranpaistia ja nautaa L,G
Tummaa katajanmarjakastiketta L,G
Maa-artisokkaperunapyreetä L,G
Rakuunavoissa paahdettua selleriä ja porkkanaa L,G

Jäläkimakia
Suklaa-tuorejuustobrownieta, vadelmamoussea, karamellisoitua saksanpähkinää ja vadelmamelbaa L
***"

Pakko myöntää, mielukava ja todellisuus (blogin kuvat) aika kaukana toisistaan.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   9.4.21 12:19:51

Lyhyt on ihmisen muisti. Kylpylöissä on altistuttu ja ollut tartuntaketjuja. Voi vaikka googlata kylpylä altistuminen ja löytyy mainittuna Flamingoa, Aulankoa, Holiday Club Saimaata jne...

https://yle.fi/uutiset/3-11799175

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.21 12:23:07

Kiyh, on lähtenyt. Itse olin osa sitä ja tartutin tietämättäni kylpylän saunaosastolla ja pukuhuoneessa monta ihmistä. (Turvatoimista huolimatta)

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Kiyh 
Päivämäärä:   9.4.21 12:28:14

Hei haloo :D
Ensinnäkään altistuminen ei ole mikään tartuntaketju. Toisekseen opiskelijoiden keskinäinen kylpylärellestys ja siitä seurannut tartuntaketju niiden samaisten opiskelijoiden keskuudessa ei ehkä ole kylpylän syyksi laitettava asia?

Eihän kylpylässäKÄÄN kukaan järkevä hengaa muun kuin oman pienen porukan kanssa. Ihan opiskelijoiden omaa tyhmyyttä mennä isolla porukalla lillumaan, saunomaan ja varmasti vielä jälkikaljoille.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Roope 
Päivämäärä:   9.4.21 12:44:35

Ööh Ällö, jos opiskelijaporukka on tartuttanut toisensa, niin sehän olisi tapahtunut ihan missä vaan missä ne on olleet yhdessä... Ei siis ole varsinaisesti kylpylässä tapahtunut tartuntaketju, jossa virus tarttuu eri seurueen jäseniin...

Pisteen aloittamasta tartuntaketjusta on varmasti uutinen jossain..? On nimittäin melkoisen harvinaista ja huolestuttavaa, että sama henkilö tartuttaa (eikä vain altista) useita vieraita ihmistä noin lyhyessä ajassa. Taisi olla kalajuttu!

Ja asiaan, niin tämän ketjun perusteella ajattelin että taas joku bloggari itkee turhasta, mutta postauksen luettuani en kyllä missään tapauksessa menisi järvisydämeen. Aivan ala-arvoista tuo kaikki ruoka ja kylmyys jne.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.4.21 22:54:49

Ainakin KHSHP tässä taannoin tiedotti, että Aulangon kylpylällä oli tapahtunut altistumisia, jotka ilmeisesti myös johti tartuntoihin.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   12.4.21 06:48:16

No melkoinen linnunannos kyllä jos tuo kuvissa oleva on kahdelle. Eihän tuosta tule kuin vihaiseksi.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   12.4.21 07:54:03

Hetki sitten olin maisemasviitissä ja oli etukäteen tiedossa, että maisemia on turha odottaa. Kunnon jääkaappi oli iso plussa. Illallisesta riitti juuri sopivasti kahdelle, nälkä lähti eikä ähkyä tullut. Aamupala oli muuten hyvä, mutta munakasta oli tosiaan vain yksi annos.

Monissa hotelleissa olen ollut, enkä ikinä ole nähnyt yhtä huonoja tyynyjä kuin tuolla. Tyynyt oli kuin ikean euron tyynyt, todella huonot, todella lötköt ja todella muhkuraiset.

Kylpylään en edes halunnut mennä, kun niin moni sanoo, että siellä on kylmä ja olen muutenkin vilukissa, että olisi ollut turha maksaa 30e vartin kylpyläkäynnistä.

Lopputulos: Ihan ok, varsinkin kun sai kaksi yötä 400 eurolla, mutta normaalihintaisena ei todellakaan ole 350 euron (yksi yö) arvoinen.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   12.4.21 07:56:24

Ja huvikseen kurkkasin ilmalämpöpumpun sisälle, niin oli sellanen sentin pölykerros suodattimen päällä. Ei ihmekkään, että pölyä leijaili älyttömästi huoneessa :D

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ?! 
Päivämäärä:   12.4.21 07:58:04

Kerran kävin, ensimmäisen ja viimeisen. Kylmä kylpylä, kotikutoinen ylläpito ja suunnittelu, osaamaton moukka henkilökunta, toimimaton. En menisi edes ilmaiseksi, ei ole tuhlatun ajan arvoinen. On parempia ja ammattimasempia = kaikki muut paitsi kylmä Bomba.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   12.4.21 08:20:04

ei kuulosta pitkäikäiseltä

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.4.21 10:14:45

?!: Kahdestihan tuota sitten olet käynyt

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.4.21 16:02:49

https://www.rantapallo.fi/matkaunelmia/j

Intouduin kuuklaamaan. Muutama vrk sitten kirjoitettu arvostelu näyttää vahvasti tuota topikin alkupään arvostelua vastaan kirjoitetulta "kokemukselta". Vähän.. epäilyttää? Mutta yhtä pienet eväät olivat edelleen.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.4.21 16:09:15

Ja nuo sviitin maisemat ovat vähän mitä ovat. Tämänkin linkin kuvassa tieltä näkyy suoraan sänkyyn tai ainakin toisin päin. Iglu-tyyppiset isot ikkunat ovat kivoja, mutta sijoittaisin tällaiset sviitit sellaiseen paikkaan, josta ei muita vieraita pääsääntöisesti voi nähdä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.4.21 16:12:09

.., kaupallinen yhteistyöhän tuo taisi olla. Jostain syystä uskon enemmän aiempaan arvosteluun.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.4.21 16:20:24

Taitaa tosiaan tämä toinen arvostelu olla tilauksesta tehty kaupallinen yhteistyö. Melko läpinäkyvää, kun on otettu esiin ihan kaikki samat asiat kuin aiemmassa arvostelussa, ja yritetty kääntää kaikki negatiivinen positiiviseksi. Vähän haiskahtaa tilaustyöltä.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.4.21 16:20:46

Pitsa näyttää aika hyvältä, mutta kyllä muuten on melko kuppaisen näköiset nuokin eväät. Ihan kiva annos yhdelle, mutta ei todellakaan kahdelle. Yksi naurettava porkkanan pala annosta kohti.

  Re: Järvisydän- arvostelu Rantapallossa

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.4.21 16:21:44

Kaupallinen yhteistyö lukee tosiaan tuossa toisessa arviossa. Vähän turhan läpinäkyvää.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.