Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kasvattaa pitkät vahvat hiukset

Lähettäjä: Sillai 
Päivämäärä:   3.3.21 20:58:02

Parhaat vinkit kehiin te keillä pitkät ja hyvinvoivat hiukset. Kuinka hoidatte, pesette ja mitä lisäravinteita käytätte jne?

Re: Miten kasvattaa pitkät vahvat hiukset

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   3.3.21 21:00:13

Mulla on luonnostaan sellaiset. En tee mitään niiden eteen, en syö lisäravinteita tai käytä erityisiä aineita. En tosin myöskään käsittele mitenkään. Yksi ystävä leikkaa tyyliin kerran vuodessa.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   3.3.21 21:02:03

Mulla on yli puolen selän ulottuva paksu tukka. Yksittäinen hius on ohut, mutta tätä on paljon.

Syön paljon puhdasta ruokaa, rasvoja ja hiilareita sekä proteiinia. Paljon vettä ja käytössä perus monivitamiinit, harrastan fitnesstä. Pesen 2-3x viikossa, vältän lämpökäsittelyä.

Lähettäjä: poppa 
Päivämäärä:   3.3.21 21:04:43

Geenit. Nää vaan kasvaa vaikka mitä tekisi. Meidän suvun naisilla on paljon hiuksia.

Pesen kerran viikossa lasten sampoolla. Kasvisyöjänä lisäravinteina on B12, D, ja jodi.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   3.3.21 21:27:49

Mulla alkoi vasta teininä kasvaa hiukset kunnolla pituutta. Ei ole mitenkään erityisen paksu hius mutta niin kuin aiemmin sanottu tätä on _paljon_.

Mutta ei ole poppaskonsteja. Tai en niihin ainakaan usko. Geenit tai hiustenpidennykset ovat ainoat

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.3.21 21:28:46

Luonnostaan. Tää on geeneissä. Eipä oikein auta muu kuin se että rauta-arvot on kunnossa.

Lähettäjä: Tucca 
Päivämäärä:   3.3.21 21:29:17

Tärkeintä on varmaan geenit. Ruokavalio vaikuttaa hiuksiin vaan jos on jotain hälyttäviä vajeita.

Itse vältän lämpökäsittelyä ja pesen max 2 kertaa viikossa. Nukun hiukset kiinni, en koskaan harjaa märkänä ja vältän lämpökäsittelyä. Mun hiukset on blondattukin monesti ja värjätty sittemmin tummaksi mutta hyväkuntoiset ovat. Välissä otin pari olaplex-hoitoa, nyt vuoden oon vaan antanut olla ja leikannut kampaajalla pari kertaa. Käytän lorealin dream length-sarjaa ja välillä jotain ruohonjuuren hiusöljyä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.21 21:34:44

Geenit.

Mä hoidan hiuksia super tarkoilla aineilla ja käsittelen niitä silkkihansikkain. Rumat lirut ovat olleet aina.

Mies repii tukkansa auki harjalla ja käyttää halvinta markettishampoota. Kerran vuodessa tasoitus. Hiukset ovat paksut, kiiltävät ja hyväkuntoiset.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   3.3.21 21:36:08

Pesen n. 6 krt viikossa. En harjaa kuin ehkä 1-2 krt vkossa. Öljyä latvoihin. Eli turha harjaaminen pois. Ja on, pitkä hyvä tukka.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.3.21 21:41:48

Ei ole kaikille edes mahdollista. Mulla kasvaa hädin tuskin hartioille ja sinnekin asti vain osa hiuksista ja pisimmät on ihan haperoa hapsua. Ponnarilla paksuutta ehkä sormen tai kynän verran :(

Päivämäärä:   3.3.21 21:46:52

Pitkät (lähes alaselkään) ja paksut hiukset, mutta vaalennuksen vuoksi latvat hiukan kuivat, pitäisi käydä leikkaamassa vähän. Pesen kaksi kertaa viikossa jollain kivalla shampoolla ja hoitoaineella, merkki vaihtelee ku en ole löytänyt vielä täydellistä. Hiusten kuntoon auttoi merkittävästi se, kun aloin huuhdella hoitoaineen pois kylmällä vedellä. Lisäksi käytän arganöljyä latvoihin, sillä saa lisää kiiltoa.

Päivämäärä:   3.3.21 21:51:01

Geenit varmaan eniten vaikuttaa. Siskollani on pitkät ja paksut hiukset, isän puolen suvussa kaikilla naisilla on sellaiset (siis mummolla, serkuilla, tädeillä). No minulla onkin ohut lirutukka joka ei kasva pituutta ja on todella ohut hiirenhäntä. Tätä on äidin suvussa ja siellä naisilla pääosin lyhyet hiukset koska hiukset on ohuet. Mä en taas halua lyhyitä hiuksia, että saa olla tällänen hiirenhäntä sitte.

Päivämäärä:   3.3.21 22:18:28

Geenit ja se että rauta-arvot kunnossa. Myös stressi vaikuttaa

Lähettäjä: Diu 
Päivämäärä:   3.3.21 22:23:55

Mulla ei kasvanu enne mihinkään kunnes tulin raskaaksi, hujahti paksut ja pitkät hiukset äkkiä. Eikai muuta kun olin tosi stressitön, söin vitamiinia(raskauteen tarkoitettua) ja muutenkin suhteellisen terveellisiä ruokia. Suihkussa käyn jokatoinen päivä ja käytän hoitoainetta sekä hiusöljyä. Värjään noin 3kk välein, lähellä omaa väriä niin tyvi kasvu ei näytä pahalta enkä kuivaa läheskään aina föönillä suihkun jälkeen. Suoristan vain jos jotain menoa esim iltaa viettämään, arjessa käytän ponnaria lähinnä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.3.21 22:23:55

En käsittele hiuksia. Pesen päivittäin, käytän markettishampoita ja pois huuhdeltavia hoitoaineita. Harjaan ehkä kerran viikossa, en föönää, suorista tai kiharra koskaan. Leikkaan latvat ehkä kerran vuodessa.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   3.3.21 22:25:07

Hius kasvaa 2-6 vuotta. Itsellä näköjään tuo pari vuotta, koska tukka ei kasva kuin maks. vähän yli olkapään.

Päivämäärä:   3.3.21 22:50:25

M / jos peset päivittäin etkä föönaa.niin miten saat hiuksesi kuivaksi ennen nukkumaanmenoa jos siis peset iltaisin?

Lähettäjä: sivusta 
Päivämäärä:   3.3.21 22:53:11

Stressi ja sokeriongelmat ohensi mun tukan. Rauta-arvotkin oli persiillään.

Nyt näitä on korjattu jo jonnin aikaa, ja heti alkuun leikkautin pitkää tukkaa reilulla kädellä. Ensin lähti 4-6cm ja puolen vuoden päästä 15cm. Nyt on hyvä jatkaa kasvattamista tästä.

Lähettäjä: Kuka 
Päivämäärä:   3.3.21 23:00:43

Mun tärkein vinkki on että älä vaalenna.
Pyllyyn asti ulottuvat hiukset meni lapaluiden alapuolelle ihan huomaamatta jossain vuodessa kun vaalensin. Ja en siis leikannut hiuksia! Eikä lähtötilanne ollut musta vaan ruskea.. Ne latvat vaan katkeili harjatessa ja tippui.
Nyt taas ilman vaalennuksia yli 3 vuotta ja hiukset on kohta pyllyn alapuolella :) muutama sentti vajaa.

Päivämäärä:   3.3.21 23:01:26

Sivusta / puole vuode päästäkin viel ei auttanut rautakuuri? :'(

Ei oo sit mulkaa toivoo

Päivämäärä:   3.3.21 23:04:02

Minullakin oli/on ferritiiniarvot ihan olemattomat. Söin puolen vuoden kuurin, en tiedä tapahtuiko arvoissa muutosta mutta hiuksissa ei ainakaan. Samat vanhat haperot hapsut.

Päivämäärä:   3.3.21 23:07:19

Pepun päälle pitkät ja paksut löytyy täältä. Pesen joka toinen-kolmas päivä. Harvoin käytän edes hoitoainetta. Kuivia leikkailen latvoista, kun saan aikaiseksi.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   3.3.21 23:18:21

Kyllä se on geeneissä. Mulla on surkeat rauta-arvot, pari vuotta ilman hoitoa ollut kilpirauhasen vajaatoiminta (en ole saanut aikaiseksi käydä verikokeissa jotka tarvittaisiin reseptin uusimiseen), syön mitä sattuu ja pesen tukan 1-2 krt viikossa vaihtelevilla tuotteilla. Hiusten pesun jälkeen aina märällä tukalla nukkumaan.

Hiukset on pitkät ja paksut. Tulee isän puolelta, hänen äiti on 92 v. ja tukka edelleen paksu, samoin 72 v. isälläni. Omalla tyttärellä on myös.

Päivämäärä:   3.3.21 23:21:18

T / no juu. Jos on luonnostaan paksut hiukset niin rauta-arvot ei siinä helposti näy. Mut jos on muutenki heikkolaatune tukka ni kyl vaan huonot rauta arvot näkyy.
Mulla oli paksut hiukset 18 vuotiaaseen asti. Sen jälkee alko ohenemaan. Nyt oon 29 v. Todettiin keliakia ja rautavarastot ihan tyhjät.

Päivämäärä:   3.3.21 23:22:07

En myöskään käy koskaan kampaajalla. Mielellää ehkä kerran vuodessa 10 cm pois latvoista, kun alkaa olla liian pitkä. Vähän lapaluiden yli on sopiva. Täytän tänä vuonna 40.

Lähettäjä: ...... 
Päivämäärä:   3.3.21 23:22:21

Mä pesen tukan klo 20 ja menen nukkumaan klo 23. Hyvin ehtii kuivua

Päivämäärä:   3.3.21 23:23:28

Mielellää = mies leikkaa (??)

Lähettäjä: siruliina 
Päivämäärä:   4.3.21 07:24:39

Minulla on luonnostaan kiharuutta hiuksissa, laineiden määrä vaihdellut elämän aikana, mutta nuorena näyttivät pöyhkeiltä ja paksuilta juuri tästä syystä, vanhemmiten en laineet loiventuneet paljon. Enimmäkseen pituus ollut olkapäille saakka, mutta pariin otteeseen lapaluiden alapuolellekin, kun raskaudet kasvattivat reilusti ja myös tummensivat hiuksia, joku hormonivaikutus varmaan. Nyt on ollut jo 10 vuotta lähinnä polkkapituinen tukka, jonka kampaaja on aina leikannut erilaisiin malleihin ja välillä lyhyemmäksikin. Nyt korona-aikaan ei ole käynyt vuoteen kampaajalla ja tukka alkaa olla hartioille. Koronan häivyttyä katson millaiset hiukset haluan jatkossa pitää ja että onko sen näköiset, että voisi pidempänä pitää. Nyt jo toki helppoa, kun ne saa kiinni.

Lähettäjä: Maha 
Päivämäärä:   4.3.21 08:36:17

Mäkin sanon että geeneissä.

Mun suvussa paksu ja pitkä tukka monella, mutta tällaisenkin saa vaalennuksilla pilattua pitkäksi aikaa..

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   4.3.21 09:16:53

Varmasti geenit vaikuttaa. Itse en lämpökäsittele hiuksia enkä käytä mitään ylimääräisiä aineita, vain shampoo ja hoitoaine. En turhaan leikkaa, syön vitamiineja ja rautalisää. Silti hiusten kasvaminen jatkuu tohon olkapäille ja sit vaan tökkää. Joka kerta se loppuu samaan kohtaan.

En kuivata hiuksia millään kuivaimilla, nopeasti pyyhkeellä vaan enimmät vedet. Jos ottaisin joka vuos 10cm pois, niin oisin parin vuoden päästä kalju :D Ei todellakaan kasva sitä tahtia hiukset.

Päivämäärä:   4.3.21 09:51:10

-Hair Lust-vitamiinit

-Päänahan laserhoito ja hieronta

-Kosteuttavat laadukkaat shampoot, tehohoito väh kerran viikossa

-Lämpökäsittelyn välttely

Eihän se hius kasva jos katkeaa samaa tahtia latvasta, eli kasvunopeuden sijaan keskityin pituuksista huolehtimiseen.

Päivämäärä:   4.3.21 11:37:17

Mulla kyl pituutta kasvaa. Mut teen aina sen virheen et odotan vuoden leikkausta ku en saa aikaa varattua leikkuulle. Sit täytyy aina ottaa se 15 cm. Ja sen 15 cm mun hiukset aina reilusti kasvaa vuodessa.

Lähettäjä: Örppi 
Päivämäärä:   4.3.21 12:14:23

Pesen n. joka toinen pv, hoitoaine jäänyt pois. Xz-shampoolla yleensä. Pesun jälkeen voi selvitellä sormin jos jaksaa. Harjataan harjalla raastamalla muutaman kerran viikossa kun mökistä poistuu ihmisten ilmoille. Värjäys jätetty pois, samoin kaikki lämpökäsittelyt ja föönit. Kerran vuodessa voi käydä leikkauttamassa huonoja. Ja voila, näin saadaan paksut, kiiltävät hiukset. Pääohje: Anna hiusten siis olla mahdollisimman rauhassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.